MaGYAUR

A PR-vezérelt Orbán

2017. június 11. - Magyaur

Magyarország romlása nehezen elkerülhető, de ez ellen Orbán kormányzata semmit nem tett, sőt csak gyorsította az Európától való leszakadásunkat.

Hogy kerültünk ilyen helyzetbe? Egyszerű újságolvasóként úgy látom, hogy két embertől tanult sokat Orbán Viktor: Simicska Lajostól és Wermer Andrástól. Az előbbitől azt hogyan kell pénzt gyűjteni, befektetni és politikai szempontból „hasznosan” elkölteni, valamint Wermer Andrástól azt, hogy a 21. századi politikának lényegi részét alkotja a Public Relations.

A 21. századi pártpropaganda annyiban tér el a 20. századitól, hogy ideológiamentes, pragmatikus és vizuális jellegű. G. Fodor Gábor interjúja óta tudjuk, hogy olyan fogalmaknak, mint például a „polgári” semmilyen súlya nincs. Ez csupán „politikai termék” amit kifejlesztenek, bedobnak a köztudatba ideológia-szerű támpontként, majd kivonják onnan gyorsan, nehogy túl komolyan vegye a közönség és később hivatkozási alapul szolgáljon..

Mit vont le Orbán mindebből magának:

  • térjünk vissza az ország lakossága által megszokott urambátyámrendszerhez és rendpártisághoz,
  • mint afféle „majdnem-király” úgy gondoljon magára, mint a magyar nemzet reinkarnációjára, vagyis aki őt, mint kormányfőt sért meg az a magyar népet sérti meg, ennek folytán
    1. nem tűri az ellenőrzést (a költéseivel kapcsolatosan sem az IMF-től sem a Világbanktól, a politikáját illetően sem az Európai Uniótól, sem az ENSZ-től),
    2. nem tűri a szabad és kritikus sajtót,
  • nem tűri a civil kontrollt,
  1. nem tűri a politikai vélemény nyilvánításnak az „ellenőrizhetetlen” formáit (szamizdat plakátokat, járdafestést stb.)
  • Akárcsak a piaci szereplőknek a Fidesz-KDNP-nek is állandó kommunikációs üzemmódra kell átállnia. Ahogy egy áruházlánc rendszeresen árleszállítást, születésnapi akciókat hirdet, olyképpen az államnak is folyamatosan kell üzennie a lakosságnak (A kommunikációs monopólium megszerzésének legegyszerűbb módja betiltani, extrán megadóztatni a kereskedelmi reklámokat és óriásplakátokat).
  • Alapvető cél a kommunikációs izgalmi állapot fenntartása annak érdekében, hogy az emberek ne a valós problémákkal foglalkozzanak, hogy történelmi távlatból nézve pillanatokon belül elfogynak a szakképzett tanárok, orvosok, nővérek, szerelők, sofőrök, számítógépes szakemberek, ne azzal, hogy a magyar deviza (tehát a fizetések és nyugdíjak) nem sokat fognak majd érni; hanem minden mással, például tőlünk 1500 kilométerre történő terrortámadásokkal.

Ma Magyarország egy olyan politikai kurzus csapdájába került, amelynek vezetője és köre csak mímeli a kormányzást, miközben a valóságtól elrugaszkodott kormányzati PR kábítja el mind az uralmon levőket, mind a hatalommal szimpatizálókat.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr1812585457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.11. 14:01:16

A modern demokráciában minden a kommunikáció. Ezért is van állandó kampány.

Magyaur 2017.06.11. 14:21:35

A gondom nem ezzel van, hanem azzal, hogy Orbán csak mímeli a felelős kormányzást!:)