MaGYAUR

A nyelvtanulási célú diák-utaztatás csak porhintés!

2020. január 14. - Magyaur
Tanítottam két-tannyelvű osztályokban, ahol egy év alatt (a "nulladik évben") nulláról szaktárgyból vizsgázni képes gimnazistákat neveltünk. Emlékezzünk csak hogy mi volt az Orbán-függő Hoffman Rózsa közoktatási miniszter első ténykedése? Le akarta állítani az állami iskolákban a két-tannyelvű osztályokat, leginkább az angol nyelvűeket mondván, hogy azok idegen identitású, "kozmopolita" fiatalokat nevelnek...
A kormány nem akar hosszú távú infrastruktúra-építkezésekben gondolkodni; ahelyett, hogy jól megfizetett tanárokkal, normális felszereltségű, kis létszámú csoportokban tanulnának a diákok (és nemcsak nyelveket) olyan alibi, de hatásvadász megoldásokat talál ki, mint az egy-két hetes külföldi kiutaztatás.
De mindez mégsem véletlen: a cél a "világnézetileg független" állami oktatás elsorvasztása; a Fidesz-KDNP arra törekszik, hogy a jövő magyar elit-je egyházi iskolákból kikerülő, konzervatív szellemiségű, keresztény-nemzeti elkötelezettségű értelmiség legyen. Addig is kiszór, a látszat kedvéért és teljesen feleslegesen üveggyöngyöket az állami iskolákban tanulóknak....

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr8115408708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

havrilla 2020.01.15. 10:46:29

Már megint hazudsz?

István Tamasi 2020.01.15. 11:09:00

Nemzetthy Szotyialista Mutyisztán nem akar gondolkodni képes, gondolkodni hajlandó embereket képezni, mert azok nem lennének hajlandók a nemzetthy stróman, tiborcz, és más nerlovagok földjein, üzemeiben, szállodáiban éhbérérét robotolni.

lényeglátó 2020.01.16. 05:03:34

A történések hátteréről 1998 Kapuban
A globalizációnak alig van szüksége értelmiségre. Írni, olvasni,
gondolkodni, okosan beszélni tudó értelmes emberre. Csak végrehajtó,
hajcsárokat igényel. Ezért kell szűkíteni a tanulás lehetőségét,
kizárni belőle a szegény ember fiát. A globalizáció csak kis létszámú
sikeres egyént visel el, akiket pénzzel köt magához. A sok ember is
zavarja a globalizálás terveit. A népességfogyást az egészségügy
lezüllesztésével, reformjával lehet gyorsítani.

A tanítás, mint értelmiségi hivatás tekintélyének lerombolása - jeles
A pedagógusok egyötödétől elvették a közalkalmazotti státuszt.

Szelekció - jeles
Az elit részére milliárdos állami támogatásból építenek évente 3-4 millió forint tandíjat felszámoló magániskolákat, míg a köznépnek leromló állapotú köziskolák maradnak, melyek tanulói "jók lesznek" a futószalag mellé, vagy „egy oligarcha adriai jachtján teljesíthetnek szolgálatot".

Pedagógusok megalázása - jeles
Parragh László, az Iparkamara elnöke szerint a közalkalmazott tanárok elkényelmesedtek, hiszen úgyis megkapják a fizetésüket.

Politikai rövid pórázon tartás - jeles
Az ország több pontjáról érkeznek panaszok arról, hogy a pedagógusokat már egy Facebook-lájkért , vagy bármilyen kritikáért fenyegetni kezdik.

A pedagógushiány túlmunkával való elfedése - jeles
Komoly tanárhiány van, ennek enyhítésére a magyar pedagógusok európai összevetésben is sokat dolgoznak.

Gyerekek kísérleti nyúlnak tekintése - jeles
Beiskolázási problémák, a NAT körüli bizonytalanság, a szakképzési reformok folyamatos változtatása.

Iskolai erőszak - jeles
A pedagógusokat nem védik meg, a problémás diákok pedagógiai kezelésére nem fordítanak elegendő forrást.

A pedagógusok cselédbéren tartása - jeles
Ma egy egyetemet végzett és tíz éve pályán lévő, 33 éves tanártól nettó 100 ezer forintot tartanak vissza havonta annak köszönhetően, hogy a pedagógusbéreket befagyasztották a 2014-es szinten, az akkori minimálbérhez kötve.
Ander Balázs szerint a pedagógusok helyzete tarthatatlan, ilyen feltételek mellett lehetetlen motivált, jól képzett tanárokat a pályán tartani. A Jobbik követeli továbbá azt is, hogy a kormány legyen partner, és a szakmai javaslataikat, elképzeléseiket vegyék figyelembe, mert ezekre a problémákra kész megoldási tervekkel tudnának szolgálni.