MaGYAUR

MaGYAUR

Az orbáni állam nem más, mint egy Patyomkin-falu

2022. március 22. - Magyaur

Orbán szociálisan érzéketlen állama, militaristának akarja mutatni magát, de a látszat ellenére szervezetlen és csak kampányszerű, vagy egyenesen pánikszerű cselekvésre képes...

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr9017786304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2022.03.22. 07:21:17

Semmi sem jobb, mint a szociálisan érzékeny állam, ahol a polgár odahaza nyomoroghat a segílykébõl, de legalább a farkából is megél. És mivel már 12 évesen teherbe ejti a szomszéd lányt, így a demográfiai helyzetet is javítja. Igaz, az utódok sem lesznek azok a kimondott magas hozzáadott értéket termelõ munkavállalók, de legalább lassabban fogy a népesség.

Tapi2021 2022.03.22. 10:30:05

Biztosan így van. Vagy nem.

"
A másfélszeresére nőtt a magyar háztartások vagyona három év alatt

Három igazán bő esztendőn voltak túl a magyarok, és ezen még a covid-járvány kitörése sem változtatott. 2017-2020 között az infláció összesen 10 százalék körül alakult, a szektor nettó vagyona 42 százalékkal, az egy háztartásra jutó nettó vagyon 43 százalékkal lett nagyobb - számolta ki a Magyar Nemzeti Bank."

www.napi.hu/magyar-gazdasag/mnb-haztartasi-vagyok-felmeres-2020-gazdagsag-jovedelem-ingatlan-penz-megtakaritas-adossag.748682.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Tapi2021 2022.03.22. 10:33:08

Amúgy mégis miből vontad le ezt a következtetést???

Pláne a militárist, miután egyebet sem tesznek hetek óta, mint próbálnak kimaradni a háborúból, amit viszont/sajnos a nyugati kollégái NAGYON AKARNAK! Ki is bővítik hamarosan világháborúvá.
És baszhatjuk.
Nem elég, hogy magunkat szívatjuk szét a "saját" szankcióinkkal.

Tapi2021 2022.03.22. 10:36:44

Amúgy komolyan: két mondattal ki lehet kerülni a blogmezőbe, miközben komplett elemzések, tartalmak meg mennek a süllyesztőbe?

Bircának is minden érdektelen személyes marhasága automatikusan kikerül!? Értékes írások meg nem?! :-(

Érdekesen válogatnak a szerkesztők.

György Csaba Nagy 2022.03.22. 12:17:20

Nem tudom, Tapi2021 mely szerkesztő(ke)t ostoroz a blogválogatással. Ahogy látom,. Magyaur elég termékeny, változó színvonalon. Témái többnyire érdekesek, a kifejtés tartalmasságán lehet javítani értékes elemző kommentekkel, nosza hát!
Amit sztem szükséges kiemelni, az a kormányzás minősége. Magától értetődően az országnak hasznos célokat kítűző, és azokat eredményesen végrehajtani képes kormányzatra van szüksége, ha a mai rideg világban fel akar zárkózni, magyarul gyorsabban haladni a környezeténél. Kulcspont a gazdaság, de ennek feltétele a jó szociálpolitika is. Közkeletű riogatás, hogy a Fidesz a letagadhatatlan hibái ellenére jól kormányoz, míg az ellenzék erre képtelen lenne. Ez kapitális baromság. Az elmúlt 12 évben mi adtuk elő szomszédságunkban a legalacsonyabb nemzeti jövedelem- és termelékenység-felfutást. Ez a tény nem meglepő: a gyenge eredmény rossz kormányzati módszerek szükségszerű következménye. Vajdánk az egyetlen döntéshozó, a maga korlátolt világképével, erkölcs és elvek nélkül, személyiségzavarokkal dúsan megáldva, fantaszta ötletelésekkel. Kormányában 2 intelligens gazember, legalább 1 udvari bolond, és valamennyi puha gerincű túlélő karrierista, akik kérdezni sem mernek, nem hogy tanácsot adni a Vajdának, amik korrigálhatnák a hibás ötleteket. Persze a tanácsok úgyis leperegnek róla, ahogy ezt Csányi tapasztalta, s Matolcsi elemző csapatának jajai elhaltak. Száműzve a gazdaságból a versenyképesség, a saját teljesítményből boldogulás, egyetlen elismert teljesítmény a szavazatbiztosítás, ami a hű udvarnép felé közpénzfosztogatási hozzáféréssel honorál. A szocpol csak fokozza a vagyoni különbségeket: az adókedvezmények jó része, a lakásépítési támogatás egésze a kiváltságosokat gazdagítja. Az állami egészségügy romokban, aki élni akar, a magánhoz űzve. Az oktatás sokoldalúan beteg. A vidékfejlesztés az infrastruktúrára korlátozódott, munkahelyfejlesztés alig, tömeges az elvándorlás. Cigánypolitika jelszavakban. Ezt a kormányzási teljesítményt sem értékelni, sem alulmúlni nem lehet. Nincs mit félni egy ellenzéki kormányzástól, ahogy nem lehet önkorrekciót remélni a hatalom változatlan fennmaradásától sem.

midnight coder 2022.03.22. 13:22:39

@György Csaba Nagy: Ma a C kategóriás polgárokból több dolgozik, mint a gengszterváltás óta valaha. A jó cigánypolitika nem abból áll, hogy szervezünk nekik kosárfonó tanfolyamokat.

Az nem kérdés persze, hogy Orbánék szarul dolgoznak. De sajnos az sem kérdés, hogy az ellenzék viszont kormányképtelen. És a legerõsebb ereje az a DK, ami abból az MSZP/SZDSZ koalícióból rágta ki magát, ami viszont Orbánéknál is klasszisokkal szarabbul kormányzott.

midnight coder 2022.03.22. 13:25:27

@György Csaba Nagy: "Az állami egészségügy romokban, aki élni akar, a magánhoz űzve."
Ez igaz, másrészt amíg az egészségügy állami, addig a portástól az igazgatóig mindenki abban érdekelt, hogy te mint beteg mielõbb dögölj meg. Ha netán mégis túléled, azt annak köszönheted, hogy dolgozik ott egy rakás ember, aki a rendszer ellenére, szakmai/emberi tisztességbõl ellát rendesen. Ez kb. ugyanaz, mint anno a szocializmus volt. Csak akkor az egész rendszer így mûködött. Ma már az egészségügy az egyik utolsó megmaradt szocialista nagyvállalat.

György Csaba Nagy 2022.03.22. 14:27:54

@midnight coder: Vitatlak. Az abszolút nullát nem lehet alulmúlni, elméletileg sem, az ellenzék kormányzásképtelen voltát pedig csak fantáziálni lehet, mivel még nincs tapasztalati tény. Sztem van olyan összefüggés, hogy személyiségzavaros ember szükségszerűen rossz módszereket választ, rossz döntéseket hoz, és ezek káros eredményre vezetnek. Ha a döntéshozást valamelyest is kollektív, szakmai alapra sikerül átvinni, az minden korlátja ellenére jobb kell legyen, mint a Vajda egyszemélyi köpönyege, ami most teljesen lefedi a 90030 négyzetkilométert.
Egészségügy: helyzetismertetéseddel egyetértek, a személyzetet csak elismerés illeti, hogy lelkiismeretesen dolgozik egy beteg rendszerben. De miért ne lehetne, az USA és brit példát honosítva, az államnak a magán-egészségüggyel szerződve, azt egyezményes díjakon fizetve biztosítani a színvonalas egészségügyi ellátást? Ja, hogy ez pénzt igényelne? Van elég értelmetlen pénzszórás, ami értelmesen átcsoportosítható lenne. És ez lenne a jó kormányzás, meg a humanizmus egyben.

midnight coder 2022.03.22. 16:50:10

@György Csaba Nagy: "Az abszolút nullát nem lehet alulmúlni, elméletileg sem, az ellenzék kormányzásképtelen voltát pedig csak fantáziálni lehet, mivel még nincs tapasztalati tény."

Azt azért lehet látni, hogy MZP nem a legélesebb kés a fiókban, és már most ugrálnak minden irányba mint egy bolhacirkusz. Ha hatalomra kerülnének, 10 percen belül elkezdõdne a Trónok Harca. És nincs aki ezt úgy össze tudja fogni, mint Orbán a FIDESZ-t, vagy anno Horn az MSZP-t. Igazából nem is lehet. Az MZP-nél azért 100x tehetségesebb Gyurcsány sem tudta az ennél 100x homogénabb MSZP-SZDSZ koalíciót kézben tartani. Az egész kormányzása arról szólt, hogy van az X lépés, meg az Y napos program, amivel nekilendült, majd szépen visszapattant a kormányról. Aztán jött Bajnai, de õ is csak úgy tudta végigvinni a dolgot, hogy úgy két hét castingolás után senki nem vállalta a posztot, aztán õ úgy igen, hogy mindenki azt csinálja amit mond. És az elvtársak csinálták is, mert féltek hogy jön az elõrehozott választás. Nagy úr az elévülés :-)

Az egészségüggyel kapcsolatban tökéletesen egyetértek, de ezt valahogy senki sem merte idáig meglépni. Gyurcsányék is csak a biztosítókat akarták privatizálni, ami kb. a legrosszabb dolog lett volna ami csak történhet.

György Csaba Nagy 2022.03.22. 17:58:26

@midnight coder: Vessük össze a 2 lehetőséget. Ha a Fidesz győz (ami sajna valószínű), tovább haladunk a diktatúrákra jellemző hatékonysággal, de tök rossz irányban. Nem kéne ilyen hamar felednünk, éltünk olyan rendszerben, ahol szinte nem volt teljesítménykényszer, s láss csodát: teljesítmény sem. Ezek után szabad akarattal összehoztunk egy olyat, ami szintúgy tagadja a teljesítmény szükségességét. Nem lesz sikerünk ilyen gazdaságirányítással.
Orbán nem volt mindig ilyen. Gyors helyzetfelismerő, minden ajtórésbe bedugta a lábát, kikémlelte a tűréshatárt, s elment a falig. Mára oda jutott, hogy korlátlanul érvényesíteni tudja akaratát, szeszélyeit is. Egy újabb győzelem tovább radikalizálná, nekünk pedig béke kell.
Ha az ellenzék győzne, az sem habostorta. MZP nem egy lángész, nincs önfegyelme, sem tapasztalata, eléggé önjáró, Gyurcsány sztem is sokkal okosabb. MZP-t nehéz lesz (lenne) kordában tartani. De én megelőlegezném a bizalmat egy soxínű, vitatkozó kormánynak, benne utcahosszal különb szakemberekkel, azokban emberi tartással és ambícióval. Ilyenek pedig vannak ebben az országban, ha nem a "becsületünk a hűség" a kiválasztás kritériuma.

istvankah 2022.03.22. 20:00:54

@midnightcoder2: Hát a csokosok serege erősíti a jövőképét!A mai gyerekek közel 20%a gyári hibás!A javításra pedig még embert sem találni!Másra köll a lé!

istvankah 2022.03.22. 20:02:21

@György Csaba Nagy: Korrekt összefoglalása a jelen fosnak!

megamedve 2022.03.22. 21:39:36

Sztem rába....unk így is, úgy is
Orbán marad, 2025 re kinnt leszünk az EU-ból, és ott kezdődik majd a tánc.
2026-ra nem ad senkinek semmi esélyt.
Ha valami isteni csoda révén orbán bukna, fél évet se adok az ellenzéki összefogásnak, olyan veszekedés lenne, hogy belerokkannánk.

ulpius66 2022.03.23. 09:56:04

@György Csaba Nagy:

Magyarországon minden is szar!

Szar a kormány és szar az ellenzék!
(kivéve persze a ballibsi kommentelők......na ők kiválóak, éleslátásúak, és eszesek....)

ulpius66 2022.03.23. 09:57:31

"A Patyomkin-falu nem más, mint egy orbáni álom"

HaD 2022.03.23. 12:45:33

@midnightcoder2: ezé olyan szapora azorbán:)

HaD 2022.03.24. 08:11:29

@megamedve: ez attól függ hogy a ruszkik gyöznek e(szerintem tuti...legalább is ezt fogják mondani)de ha nem is gyöznek katonailag úgy ahogy kifundálták, az ejunak akkor is rendesen keresztbe tudnak tenni gazdaságilag...elsösorban ipari alapanyag oldalról de másodsorban élelmiszer területén is....elég csak folyamatosan megakasztani az ukrán gazdaságot amire azeju rendesen rátelepedett...miközben fszom tudja mire gondoltak mikor a ruszkik 2014-óta izmoztak a területi követeléseikkel és fegyverkeztek 600zal,vajon mire kellett nekik a hadiipar felfuttatása??...kb mint amikor a németek fegyverkeztek és arra építettek hogy majd a hadizsákmányból kaszálnak. Amennyiben a ruszkik teret nyernek úgy az eju elöbb utóbb alkalmazkodni fog hozzájuk . Ha kiegyeznek velül és ez az ejus elit érdeke ,akkor orbán nyert!!!....ugyanis ö lesz majd aki közvetit a ruszki elvtársak meg a nyugati elit közt...és felmarkolja a zs-t innen is onnan is. miközben eröteljesen el tud mozdulni további autokrata törekvései felé....krállyá koronázzák stb:):)

HaD 2022.03.24. 08:18:19

@György Csaba Nagy: a diktatúra "hatékonysága" a gyöztesek érve...alapvetöen egy verseny nélküli rendszer(amire helyesen utal a bekezdés második részében) totál hatékonytlan pazarló és kontraszelektiv...ezért aztán idövel kuka...más kérdés hogy nemzedékek maradnak le és tünhetnek el nemzetek így a süllyesztöben....ez az orbáni(és gyurcsányi) világ
süti beállítások módosítása