MaGYAUR

MaGYAUR

Soros, Clooney és a NER

2020. november 24. - Magyaur

A gazdag emberek többsége a vagyonát megtartja magának, egy kisebb hányaduk a vagyonából önzetlenül adakozik a saját lakóhelye, országa javára és van egy elenyésző kisebbség, amely nemzetek feletti, az egész emberiség javát szolgáló projektet kezd el finanszírozni; ilyen többek közt Soros György is.

Soros egy árfolyamfedezeti alapot irányít, amely „eredetileg a befektetések árfolyamkockázatainak csökkentésére hoztak létre, aztán az 1990-es évekre a legerősebb spekulációs pénzügyi alakzat lett belőle /…/ saját tőkéje viszonylag szerény – nem úgy, mint a biztosítóké –, kb. 10-20 milliárd, ám mikor egy-egy vállalkozásba kezd, „meghívja” az igazán tehetős pénzembereket, akiknek a belépési küszöb 100 millió körül mozog – a jobbaknak inkább felette, esetleg egy-két nullával. A jelentősebb hedge fundok így akkora tételekben tudnak játszani, amivel sem a biztosítók, sem a nyugdíjintézetek nem tudnak versenyezni. (inkább azok is beszállnak a játékba: számos hedge fund „kliense” egy-egy biztosítótársaság.)

Sőt: egyes országok nemzeti bankjai sem tudnak velük szembeszállni. Ez volt a helyzet akkor is, mikor a Quantum Fund az angol font „ellen” játszott: a pontos számokat nem lehet tudni, de kb.10 és 20 milliárd dollárra becsülik a bedobott tétet – természetesen lépéseit mások is követték, akik ismerték Soros fantasztikus intuitív üzletpolitikáját. Így aztán sem a Bank of England, sem a segítségére siető egyéb nemzeti pénzintézetek nem tudtak labdába rúgni. A font leértékelődött. Ami – végül is – jót tett az angoloknak: kiléptek az európai valutaunióból, és ez a lépés volt a kezdete az angol gazdaság fellendülésének: lehetett csökkenteni a kamatokat, s megindult az élénkülés” (Almási Miklós: Napóra a Times Square-en – T-Twins 1995, 60. old.) „A kölcsöntőkével való játék is hozzájárult a pénzügyi válság berobbanásához. A fedezeti alapok szabályai még nincsenek kodifikálva, így aztán - törvények híján – ellenőrzésük is lazább /…/ Ezért aztán Soros 1994-es kongresszusi bizottsági meghallgatásának az volt az egyik célja, hogyan lehetne olyan törvényeket hozni, melyek ezt az új pénzügyi ágazatot szabályozhatnák… Sohasem sikerült sem neki, sem másnak kiharcolnia valaminő szabályrendszert” (Almási Miklós: Hova tűnt az a rengeteg pénz? – Atheneum, 2009 – 103. old.)

Soros György szálka tehát nemcsak a tőzsdei és pénzügyi anarchia vámszedői, de a mindennemű nemzetközi intézményrendszert ellenző nacionalista-populista politikus szemében is.

A Fidesz propagandisták minden Orbán-ellenes kritikust  - így George Clooney-t is - azzal vádolnak, hogy Soros zsebében vannak, pedig ezzel csak a maguk beszűkült és végtelenül anyagias gondolkodását leplezik le!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr6216297544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2020.11.24. 12:25:37

Soros egy spekuláns, aki emberek kifosztásával szerezte a vagyonát. Ennek egy részét társadalommérnökösködésre fordítja, amiről már a Nagy Októberi óta tudjuk, hogy mennyire fasza dolog. Clooneynek a gyûlöletről Orbán jut az eszébe, lelke rajta. Ettől persze hülyeség azt mondani hogy Soros ügynöke lenne, szerintem simán csak a ballib véleménybuborékban él, ahogy sok-sok millióan Európában és az USA-ban. Amúgy pedig az egész dolog vihar a biliben, kb. akkora a dolog jelentősége, mintha valamelyik hazai valóságshow "sztár" mondana valami nagyot Bidenről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.24. 13:24:01

Akinek a főhőse egy gazember, az maga is gazember.

Clooney gerinctelen ember, szava nem számít.

György Csaba Nagy 2020.11.24. 14:29:30

@MAXVAL birсaman közíró: Mindkét szép igédet elmondhatnád tükör előtt is.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.25. 07:12:39

@MAXVAL birсaman közíró: "Akinek a főhőse egy gazember, az maga is gazember." - Ezt akkor elmondhatod minden fidesz szavazóról is. És Clooney miért gerinctelen?

@György Csaba Nagy: Ilyenre ne kérd meg! Egyszer megtette és lepergett a foncsor.

chrisred 2020.11.25. 08:36:50

@MAXVAL birсaman közíró: Amiért Clooney esetében ok nélkül használtad.

chrisred 2020.11.25. 08:41:14

@midnight coder: "Clooneynek a gyûlöletről Orbán jut az eszébe, lelke rajta."

Egészen pontosan a gyűlöletkeltésről jutott az eszébe Orbán és Bolsonaro. És az a vicces, hogy a nergépezet rögtön ugrott, hogy bizonyítsa, mennyire igaza van, és habzó szájjal próbálnak gyűlöletet kelteni Clooney ellen.

György Csaba Nagy 2020.11.25. 10:15:20

@MAXVAL birсaman közíró: Ok az van. Amire céloztam, azt Kurt úrfi kifejtette neked. Legfeljebb ezek után sem találod az ingedet.
Mivel közírónak címzed magad, figyelmedbe ajánlom Kheilón spártai filozófus (ilyen is volt) mondását: "Ne engedd, hogy nyelved megelőzze elmédet". Ha ebből némasági fogadalom következne, közönséged elviselné a csapást.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.25. 10:15:56

@chrisred:

Ok alatt nyilván az értendő, nincs rá nemes ok. Az nem nemes ok, hogy féltem a megélhetésemet.

György Csaba Nagy 2020.11.25. 10:37:36

@MAXVAL birсaman közíró: A NER zavaros, sőt piszkos és háborgó tengerében te csak egy csöpp vagy, de méltó az egészhez.

Billy Hill 2020.11.25. 12:31:18

Aki doktornak is Ross volt, az most megmondóembernek jó...? ;-)

György Csaba Nagy 2020.11.25. 12:31:50

@MAXVAL birсaman közíró: Nos, akkor te vagy a legkisebb.
Égtájunkon a kisemberek nem alakítják, csak szemlélik a történelmet. Az események fejük fölött zajlanak, nem is értik az okokat, még kevésbé akarnak részt vállalni a folyamatban. Lásd rendszerváltás. De ez csak a statikus kép. Eddig valahogy semmi nem tartott örökké, a rendíthetetlen megrendült, majd ledőlt. A NER pedig egy kirívóan abszurd, erkölcstelen és hatékonyság nélküli képződmény. Ez sem örök életű. S akkor apostolai nagyon szégyellhetik majd magukat, mi többiek pedig elmerengünk az elvesztegetett drága idő fölött. Tán még dühbe is jövünk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.25. 12:47:53

@György Csaba Nagy:

A történelmet ritkán alakítják nagy egyéniségek, sokkal gyakoribb a tömegek mozgása miatti változás.

A rendszerváltás eleve egy külföldi esemény (Moszkva) hatása volt, szóval nem jó példa: ott se a magyar kisember, se a magyar elit nem játszott szerepet.

A NER lényeg: próbálkozás az 1990-2010 közti sikertelen rend felülműlására, semmi egyéb,

György Csaba Nagy 2020.11.25. 13:13:02

@MAXVAL birсaman közíró: Jobb, ha nem bonyolódsz bele ilyen nehéz kérdésekbe, mint a történelem menetének okai, ez magas neked, mint tyúknak a szénarács. Épp te akartad azt a látszatot kelteni, hogy kisembereink rendíthetetlensége kizárja a változást, most ennek ellene beszélsz. Moszkva pedig nem kiváltója, hanem tétlen tudomásul vevője volt a rendszerváltásnak: elismerte hatékonysági hátrányát és feladta a versenyt. A NER pedig az eddig történtek alulmúlásán fáradozik: erősíti a feudális emberi viszonyokat, benne a klerikalizmust, fokozza a nagy rendszerek működésképtelenségét, a gazdaságból száműzi a versenyképességi követelményt, feltétel nélkül kiszolgálja a külföldi tőkét, nem erősíti a magyar tulajdonú gazdasági szeletet hanem gyengíti azt, tehát társadalmi és gazdasági tekintetben is zsákutcába vitt és visz még inkább. Ezért bűn az idő vesztegetése.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.25. 13:30:14

@György Csaba Nagy:

Magas neked megértni, hogy a liberalizmus egy zsákutca. Hiába bivalyerős a hatalom, az se képes bebeszélni az embereknek, hogy tapsoljanank annak, ami nem jó nekik. S a hatalom információs monopóliuma is egyre csökken.

Ami pedig a NER-t illeti, vicces hogy a ballib kritika azt mondja, az nem alkalmazkodik kellően a nyugati tőkéhez,másszor eg azt, hogy kiszolgálja. Most akkor melyik?

MC Slejmi B. 2020.11.25. 14:29:15

@György Csaba Nagy: "tán még dühbe is jövünk".. és mi lesz akkor? bepattantok a páncélvonatba, leugrotok vidékre agasztgatni kicsit?

György Csaba Nagy 2020.11.25. 14:38:26

@MAXVAL birсaman közíró: Nincs sok kedvem tovább lapozni veled az abc-s könyvet, te biztosan nem fogsz haladni vele, de hogy ne érezhesd győztesnek magad, fussunk még egy kört.
A liberalizmus dehogy zsákutca, győztes eszme. Ezt mutatja a világban kivívott helye. Zsákutca a nacionalizmus egy globalizált világgazdaságban, a klerikalizmus az egyre megismertebb világban, melyet az ember alakít egyre élhetőbbé, a diktatúrák az önrendelkezéssel szemben. A nacionalizmus csak hamis fedőszöveg, a diktátorok érdekérvényesítő hatalmának szolgálatában.
A kapitalizmus nagy a termelésben, kicsi az elosztásban. Utóbbi baját nem mi, kicsik és fejletlenek fogjuk gyógyítani, mások sem holnap. Gyarmat vagyunk, mert nincs elég saját tőkénk, idegen befektetőkre szorulunk, ők diktálják a feltételeket, mivel sok a kuncsorgó. Ebből a hátrányos helyzetből az adna kiutat, ha megtanulnánk jó kapitalista lenni, kijelölnénk, miket tudunk nyereségesen termelni és eladni, s az ebből elért profitot a magyar tulajdonú gazdasági szelet erősítésére, térnyerésére fordítanánk. Lassú és vesződséges folyamat lenne, de az egyetlen előre vivő út. E helyett feudális udvari kliensgazdaság épült ki, orbánhű, hozzáértés nélküli mészárosok kezében a tulajdon, akik profittermelés helyett közpénzt fosztogatnak, befektetés helyett adriáznak. Ez a zsákutca.
Ez szándékosan lebutított kép, hogy esélyed legyen megérteni, de a lényeget tartalmazza.
Mindenki, aki érdekből gazemberként szolgálja, vagy tudatlanul, vagy kényelemből odaszavazva támogatja a NER fennmaradását, nemzete érdekei ellen cselekszik.

György Csaba Nagy 2020.11.25. 14:53:11

@MC Slejmi B.: Akasztani nincs hajlamom, inkább a törvényes rend helyreállítására szavaznék, benne a "becsületünk a hűség" szellemében kinevezett felső vezetők szétzavarására, és az ebül szerzett jószág visszaperlésére. De nem rendítene meg egy alkotmányozó nemzetgyűlés sem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.25. 17:01:13

@György Csaba Nagy:

Sok győztes eszme volt már, mely nem hozott jót. Ez tehát nem érv, óvodás troll.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.25. 17:02:00

@György Csaba Nagy:

"Zsákutca a nacionalizmus "

Kapaszkodj meg, a liberalizmus találmánya a nacionalizmus.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.25. 17:03:14

@György Csaba Nagy:

"ha megtanulnánk jó kapitalista lenni"

A nélkülözők meg legyenek szívesek kalácsot enni, ha nincs kenyerük!

György Csaba Nagy 2020.11.25. 17:10:23

@MAXVAL birсaman közíró: Legfeljebb a szó liberális találmány. A kínaiak, asszírrok, Mózes zsidói, perzsák, egyiptomiak, görögök, rómaiak, és sok más szerinted nem voltak nacionalisták?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.25. 17:12:24

@György Csaba Nagy:

Logikád alapján az ókori rómaiak meg sokat telefonáltak, hiszen a futárokon keresztül való üzenetküldás is egyfajta telefonálás.

Szóval nem, a kínaiak, asszírrok, Mózes zsidói, perzsák, egyiptomiak, görögök, rómaiak, és sok más nem voltak nacionalisták. Hisz nem is létezett nacionalizmus akkoriban.

György Csaba Nagy 2020.11.25. 17:14:45

@MAXVAL birсaman közíró: Fájdalom, nem sikerült lebutítanom mondanivalómat szintedre. Hatékony termeléssel talán több kerülne a kosárba. Elosztási arányaink pedig már szélsőségesebbek a nyugateurópainál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.25. 17:32:35

@György Csaba Nagy:

Az elosztási arányokban Mo. EGYENLŐBB Nyugat-Európánál, butus. Egyszeráűen KEVESEBB az elosztható.

György Csaba Nagy 2020.11.25. 17:50:48

@MAXVAL birсaman közíró: A világképedbe nem illő tényeket figyelmen kívül hagyni kétségkívül jogos agykímélő eljárás. Nem is zavarom tovább fejvizedet. Menj manrézába, nézd meg az elosztási statisztikát, és hogy mit ad a lexikon nacionalizmus szócikke. Aztán vitázzon veled a zöld ostoros.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.11.25. 18:46:55

@György Csaba Nagy:

Nem vagyok liberális, így sose szoktam a tényeket figyelmen kívül hagyni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.25. 21:23:30

@György Csaba Nagy: Nem érdemes vele vitázni. Egymondatos frázisokat pufogtat és igyekszik lyukat beszélni a hasadba.

György Csaba Nagy 2020.11.25. 21:54:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igazad van, hulladékosítottam, csak a téma és az épeszű partnerek megérdemeltek annyit, hogy elmondjam nekik amire jutottam.
süti beállítások módosítása