MaGYAUR

MaGYAUR

Egy hír, ami akár el is döntheti a 2022-es választásokat:

Az idén haladta meg először a romániai GDP a magyarországit

2021. november 03. - Magyaur

Világbank: a romániai GDP idén először meghaladta a magyarországit

Economica.net 2021. október 30., szombat, 13:44

Romániában idén először haladta meg az egy főre eső bruttó hazai termék (GDP) mértéke a magyarországi mutatót, és ha marad ez a tendencia, akkor két éven belül Lengyelországot is megelőzheti – jelentette be pénteken Marcel Ionescu-Heroiu, a Világbank munkatársa egy Nagyszebenben tartott okos városok témában szervezett konferencián.

Az Economica.net román nyelvű gazdasági hírportál által közölt írás szerint a világbanki hivatalosság rámutatott: a számok azt mutatják, Románia európai viszonylatban is az egyik legjobb ütemben fejlődő ország. Közölte, 2020-ban már megelőzte Szlovákiát az egy főre eső bruttó hazai termék tekintetében, és ha marad ez a tendencia, mintegy két éven belül Lengyelországot is megelőzheti.

A Marcel Ionescu-Heroiu által közölt információkat a Nemzeti Liberális Párt (PNL) is megosztotta hivatalos Facebook-oldalán.

Romániában 2019 végén az uniós átlag-GDP 70 százalékát állította elő, ebben megelőzte Bulgáriát, Horvátországot, Görögországot, Lettországot és egy szinten volt Szlovákiával. 2006-ban, az európai csatlakozást megelőzően még csak az uniós GDP-átlag 40 százalékát állította elő Románia.

https://maszol.ro/gazdasag/Vilagbank-a-romaniai-GDP-iden-eloszor-meghaladta-a-magyarorszagit?fbclid=IwAR3yNWyffPIbW7_PBAAuGy6sd0E6y4_aRBGQ221gYg6QtFvNdIm7nRGfPr8

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr3116744626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.12. 11:22:22

@atomic power 1986DucaDuca: hülyeségeket beszélsz. Ugyanazt a selejtet nyomod, amit már megcáfoltam. Nem számolhatsz gdp per capita összehasonlítást vásárlóerő paritáson. Ugyanis csal. Amíg egy ház nálunk 10 misi, a szomszédban 2 millió, nincs értelme...ha a lakosságszám csökken, mint Romániában, akkor megint becsaptad magad.
De, ha úgy gondolod, akkor ezen szempont alapján Románia beért minket, miközben államadóssága fele a miénknek....ciki...miközben az Orbán kormány alatt a gdp arányos adósságunk magasabb, mint Gyurcsány alatt bármikor!!!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.12. 11:24:11

@atomic power 1986DucaDuca: a manyup: az, hogy valami jogilag nem büntethető, mert a törvényeket a tolvaj hozza, még erkölcsileg elítélhető a lopás. Tudod, a forradalmak ezek kicsúcsosodásai.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.12. 11:27:52

@6.Lenin: igen, képtelen vagyok feldolgozni, hogy egy fideszes nem hajlandó belátni, ami 3000 milliárd megtakarítás volt az egyik oldalon, az később az adósság csökkentésére lett fordítva, tehát Orbán az emberek/magánszemélyek megtakarításából tette rendbe ideiglenesen a kasszát. Az ért ideiglenesen, mert azóta az államadósságunk az egekben, sosem volt ilyen magas Gyurcsány alatt!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.12. 11:33:21

@6.Lenin: "Most is lehetőséged van magadról gondoskodni, ha úgy gondolod, hogy az állami nyugdíjad kevés lesz, az elfekvőn dorbézolnod"

Ugye te teljesen hülye vagy?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.12. 11:35:21

@6.Lenin: jelenleg Orbán azt rebesgeti, hogy a nyugdíjrendszer hosszú távon fenntarthatatlan. Az el se jut a demagóg, csökött agyadig, hogy pont a manyup jelentette volna a megoldást. Szánalmas vagy.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.12. 11:37:59

@6.Lenin: "most mindenképpen bizonyítani szeretnéd, hogy miért is nyomorult a te életed? Miért nem azokat kérdezed, akik 2010 óta jobban élnek? Félsz attól, hogy a válasz az lenne, mert most dolgoznak, és meg is fizetik a munkájukat?Neked meg a munka az büdös"

Kösz, ezzel elismerted, hogy érveid nincsenek, igazam van.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.12. 11:42:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: majdnem. A manyup pénz mintegy 40%-a állampapírban volt, így azt azonnal "elégették". Tehát, nem hitel visszafizetésre, hanem direkt adósságcsökkentésre fordították. Aztán egy részéből MOL részvényt vásároltak. Ez megint nem ment az IMF hitel kiváltására. Arra piaci hitelt vettek fel, 6% helyett 8-9-11%-on....naaagy biznisz!

6.Lenin 2021.11.12. 13:14:41

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Neked nincsenek. a másik seggfejnek is leírtam, a manyup is arra ment el, hogy az Orbán túlélte az eltervezett bukását. Egy szolgalelkű fel sem tudja fogni, hogy a szabadság az drága dolog. hiába is magyaráznám neked.
Milyen jobb érvet szeretnél annál, hogy a jelenlegi kormány még ma is hatalmon van? Pedig azt nem lehet mondani, hogy a sok szar tróger-itthon, és külföldön- ne próbált volna meg sok mindent, hogy tönkre tegye ezt az országot. Nem jött össze eddig nekik.

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.12. 15:43:19

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"a manyup: az, hogy valami jogilag nem büntethető, mert a törvényeket a tolvaj hozza, még erkölcsileg elítélhető a lopás."

A strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága az Emberi Jogok Európai Egyezményének betartását vizsgálta, mikor ítéletet hozott. Ezek szerint az Emberi Jogok Európai Egyezmény nem erkölcsös.

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.12. 16:41:30

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Nem számolhatsz gdp per capita összehasonlítást vásárlóerő paritáson. Ugyanis csal."

Az egész közgazdászvilág ezt a paramétert használja az összehasonlító elemzésekben, mert így tudják kiszűrni a valutaárfolyamok ingadozásait. Akkor én miért ne tehetném? A folyóáras összehasnlítások sokkal torzabb eredményt adnának!

"De, ha úgy gondolod, akkor ezen szempont alapján Románia beért minket, miközben államadóssága fele a miénknek....ciki...miközben az Orbán kormány alatt a gdp arányos adósságunk magasabb, mint Gyurcsány alatt bármikor!!!"

Maastrichti adósságráta:

2021.06.30.
77,6%
Ez a legutóbbi ismert érték!

akk.hu/

A maastrichti államadósságok aránya: Magyarország/Románia

2002: 2,24
2010: 2,7
2020:1,69

Én nem úgy látom, hogy Románia beért minket!

statisticstimes.com/economy/countries-by-projected-gdp-capita.php

Big Blaster 2021.11.12. 17:28:46

@arthurthedent: OK, pontosítok. Szerintem nem Gyurcsány volt az, aki alapvetően kisiklatta az MSZP-t, hanem az elvtársak, akik nem voltak képesek mögé állni. Többet foglalkoztak azzal, hogy egymás alá tegyenek, mint az ország vezetésével. Ez tény. Sok hibát fel lehet róni az akkori vezetésnek, de ezekkel együtt sem lett volna akkora bukó, ha nem üt be a válság.
Egyébként a jelenlegi kormány, az állítólag sokkal erősebb gazdasági háttérrel nem bukna bele egy hasonló válságba? Dehogynem. Még az sem kizárt, hogy ennek tanúi leszünk jövő tavasszal. A globális világgazdasági folyamatoknak való kitettség kb. semmivel nem jobb, mint 2010 előtt. Az államadósság már most több, mint Gyurcsányék idejében volt. Magyar ipar kb. nincs. Ha az autóipari multik lehúzzák a rolót pár hónapra, és utcára kerül pár tízezer ember, mindjárt nem lesznek olyan jók a gazdasági mutatók.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.12. 18:06:38

@Big Blaster:

"nem Gyurcsány volt az, aki alapvetően kisiklatta az MSZP-t, hanem az elvtársak, akik nem voltak képesek mögé állni"

Vagyis Gyurcsány alkalmatlan volt vezetőnek. Egy erős, karizmatikus vezető maga mögé tudta volna állítani az efftársakat.

6.Lenin 2021.11.12. 18:30:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Gyurcsánynak a "maga mögé" az kevés, mert figyelni kell nehogy valaki hátba szúrja. Ő MAGA ALÁ akar gyűrni mindenkit, az a biztos, szerinte.

Liba bizottság 2021.11.13. 00:02:56

@Igazamvanvagyigazamvan?:

index.hu/kulfold/eurologus/2017/02/28/nemetorszag_nagyot_szakit_az_eu-bol/

"A strukturális alapok azért vannak, hogy versenyképesebbé tegyék a gyengébb régiókat. És minden eurónak, amit az EU Lengyelországnak ad, nagy része Németországba jön vissza. A lengyelek arra használják ezt a pénzt, hogy a német építőiparnak adnak belőle megrendeléseket, német gépeket és német teherautókat vásárolnak. Tehát a nettó befizetőknek, mint Németország, az kell, hogy legyen az érdekük, hogy fenntartsák a strukturális alapokat. "

Liba bizottság 2021.11.13. 00:05:43

@Igazamvanvagyigazamvan?:

www.portfolio.hu/gazdasag/20160405/hatalmas-tehertol-szabadulunk-meg-mire-koltottuk-az-imf-hitelt-229691

"Vagyis összességében számításaink szerint az alábbiak szerint alakult a hitelkeret felhasználása:

498,6 milliárd forint ment a Mol-részvények megvételére
262 milliárdot költöttek a 2008-as költségvetési hiány fedezésére
770 milliárdot vitt el a 2009-ben lejárt állampapírok finanszírozása
567 milliárdért vett vissza állampapírt az ÁKK 2009-ben
511,5 milliárd forintot vitt el 2009-ben a bankmentő csomag, azonban ezt később visszafizették az érintett pénzintézetek
Mintegy 470 milliárd forint ment el a 2009-es deficit finanszírozására
A 2010-es költségvetési hiány is felemésztett 327,6 milliárd forintot
A fennmaradó mintegy 500 milliárd forintot nem igazán lehet megpántlikázni, akár tekinthetjük úgy is, hogy a kormányzat számláján a mai napig ott pihen"

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 07:56:09

@Liba bizottság: mondd, ha egy autòpálya felépül, ha buszokat vesz Budapest, akkor az nem a magyar gazdaságot segíti?
Ha felépül egy stadion, ha vesznek egy lélegeztetőgépet, azt a német turistáknak veszik?
Szerinted, amikor a nyugati cégek termelik a gdp 52%-át, miről beszélsz???

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 08:00:53

@Liba bizottság: tehát olyan1.800 milliárd a Bajnai sara, a többi vagy elment államadósság csökkentésre, vagy megtakarítás lett, vagy a MOL-ba fektették...

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 08:01:28

@Liba bizottság: 1.800 milliárd, kontra 3000 milliárd manyup....

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 08:10:25

@Liba bizottság: "dinamikájára, de nagyjából annyira lehet szó szerint venni, mint amikor Lázár János ugyanebből a logikából kiindulva arról beszélt, hogy Magyarország valójában többet veszít az EU-tagsággal, mint amennyit nyer. Akkor tételesen cáfoltuk a magyar kormány állításait"

Ugyanebből a cikkből.
Mellesleg ez ugye a mi esetünkben csak részben igaz. Mi például az osztrákoktól vásárolunk.

De , hogy lásd az érvelés hibáját: ha nincs EU támogatás, akkor Ladát gyártanánk Győrben?
Orbán szolgálati autója Niva lenne?
Ugyanúgy a németet részesítenénk elónyben. Csak nem tudnánk megfizetni.
De. Az a német itt végez beruházást. Tehát, amikor a Mercedes gyárát felhúzta, akkor azt a Németországban megtermelt nyereségéből tette. Igen, az új utat az EU fizette, ami szintén a németek adójából jött össze.
Ez a rusnya német, ha nem tolná ki talicskával, akkor nem lenne a fele gdp, és export. Azaz haldokolnánk.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 08:21:38

@atomic power 1986DucaDuca: "egész közgazdászvilág ezt a paramétert használja az összehasonlító elemzésekben, mert így tudják kiszűrni a valutaárfolyamok ingadozásait. Akkor én miért ne tehetném? A folyóáras összehasnlítások sokkal torzabb eredményt adnának"

Nem, nem ezt használják. A valutaárfolyamok ingadozását pont nem szűri ki. A devizaárfolyam már érdekesebb lehet, de amit használnak, az a gdp per capita, ami még mindig csak hamis képet ad, hisz a lakosság számával oszt, nem a dolgozók számával, tehát a termelékenységrôl nem ad képet.
Ha a lakosság száma 23 millió, a gdp 2.3 milliárd, majd öt év alatt, a kivándorlás miatt a lakosság száma 18 millióra apad, míg a gdp továbbra is 2.3 milliárd, szerinted nőtt a gazdaság????
Pedig, gdp per capita szépen alakul...
És ezt nem fogja módosítani az sem, hogy az inflációval változtatod. Az amúgyis mesterséges szám, a fogyasztòi kosarat az állam /jegybank határozza meg.

Liba bizottság 2021.11.13. 10:18:53

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Nekik is érdekük, nem csak nekünk. Ennyi. Vagyis ez nem segély, könyöradomány..

Liba bizottság 2021.11.13. 10:28:44

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Hát a Mol-ba ügy azért kellett "fektetni", mert a stratégiai szempontból egyik legfontosabb magyar cég állami tulajdonhányadát Feriék eladták.Ezt Orbánék visszaszerezték. ( Általában nagyvonalúan megfeledkezel egyébként szociszadeszék jelentős privatizációs bevételeiről.)
Bajnai idején pedig nem tudtuk az ország működését megfinanszírozni a piacról, ahogy az normális lenne. A szlovákok vagy a lengyelek nem voltak kénytelenek IMF hitelért folyamodni, mi igen,ami nekünk óriási blama volt.

Liba bizottság 2021.11.13. 10:31:48

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Vedd számításba szociszadeszék jelentős privatizációs bevételeit, Orbánék állami tulajdon növelő vásárlásait, valamint azt a tényt, hogy Orbánékra szakadt a nyugdíjas korba lépő Ratkó-generáció, jelentős többletterhet róva az a nyugdíj és egészségbiztosítási kasszára.

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.13. 10:45:30

ne bagatellizájuk már a vásárlóer-paritáson számolt paramétereket csak azért, mert az ebből generált számítások esetleg politikai szempontból előnytelen eredményre vezetnek.

A vásrlóerő paritáson számolt egy főre eső GDP nagyon fontos mutató a különböző országok fejlettségének összevetésére.
A vásárlóerő-paritásnak komoly szerepe van a strukturális -és kohéziós alapok támogathatósági feltételeinek kialakításában az EU-ban.

Az IMFszintén figyelembe veszi a vásárlóerő-paritást, amikor dönt a tagok kvótáiról. Adott ország kvótája határozza meg többek között az IMF-nek fizetendő pénzügyi hozzájárulást. A kvóta számítási képletében a vásárlóerő-paritáson számolt GDP súlya 20 %.
Éppen ezért, mivel fontos paraméterről van szó, 2007-től az Európai Összehasonlítási Program
elnevezésű nemzetközi statisztikai együttműködés keretében készült
számítások eredményein alapulnak. A programban 37 európai
ország és az Eurostat működik közre, célja az egyes országok nemzeti
valutáira érvényes vásárlóerő-paritások számítása.

Az ESA 2010-ben alkalmazott fogalmak nemzetközi szinten összehasonlíthatók, mivel:

a) az ESA 2010-ben szereplő fogalmak összhangban vannak a nemzeti elszámolásról szóló világszintű iránymutatásokban, azaz az SNA 2008-ban szereplő fogalmakkal
b) nemzetiszámla-adataikat a tagállamok az ESA 2010-nek megfelelően juttatják el valamennyi nemzetközi szervezetnek
c) a fogalmak nemzetközi összehasonlíthatósága döntő jelentőségű a különböző országok statisztikáinak összehasonlításakor.

Az ESA 2010-ben alkalmazott fogalmak összhangban vannak a más társadalom- és gazdaságstatisztikákban használtakkal, mivel Az ESA 2010 olyan fogalmakat és osztályozási rendszereket (pl.: Gazdasági tevékenységek statisztikai nómenklatúrája az Európai Unión belül – NACE Rev. 2. (1)) alkalmaz, amelyek a tagállamok más társadalom- és gazdaságstatisztikáiban, például az iparstatisztikában, külkereskedelmi statisztikában és munkaügyi
statisztikában is használatosak; a fogalmak közötti különbségek tehát minimálisak. AZ ESA 2010 ezen fogalmai és osztályozásai ezenkívül összhangban vannak az ENSZ fogalmaival és osztályozásaival is.
A társadalom- és gazdaságstatisztikákkal való harmonizáció elősegíti az ezen adatokkal való kapcsolatot és összehasonlítást, így garantálni lehet a nemzeti számlák adatainak minőségét.

Az ESA 2010 az SNA 2008 fogalmain alapszik, amely rendszer világszerte minden ország számára iránymutatást nyújt a nemzeti elszámolás összeállításához. A

"tehát a termelékenységrôl nem ad képet."

Arra , és a népességcsökkenésre ott vannak a szatellit-és kiegészítő számlák.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.13. 13:19:51

@Liba bizottság:

"Orbánék állami tulajdon növelő vásárlásait"

Ne aggódj, ha jövőre ne adj' Isten a mai ellenzék győz, mindent újra eladnak, perse a vételárnál sokkal olcsóbban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.13. 13:31:05

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Bennem ilyenkor mindig az a kérdés merül fel, mennyiben tekinthető a magyar gazdaság fejlődésének, a GDP növekedésének az, ha egy külföldi cég Magyarországon épít fel egy gyárat (összeszerelő üzemet többnyire).

A beruházást a magyar állam általában tetemes összegekkel támogatja, ez sokszor a teljes beruházási összes 10%-át vagy még többet is kitesz. A beruházó ezen felül sok évre adókedvezményt kap.

Nem azt mondom, hogy ennek nem így kellene történnie, mert akkor még ezektől is elesnénk, meg hát a munkabér utáni és egyéb adók azért befolynak, emberek munkát kapnak. De ettől még mindig a mondjuk német gazdaság nő, a profit túlnyomó része is ott landol.

Vagyis ha teszem azt a német ipar negyede Magyarországra települ, attól Magyarország hirtelen az európai élvonalba tör? Nem hiszem.

Te hogy látod ezt?

Liba bizottság 2021.11.13. 14:15:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Biztos, hogy GDP növekedésnek tekinthető, egyszerűen a GDP fogalma miatt, amely bruttó hazai terméket jelent ugye, vagyis az ország területén keletkezett prodoktumot. Hogy a profitból mennyit hagynak itt, és az adókedvezmények figyelembevételével mennyit adóznak, az kérdés. A azonnali fontos előny az országnak a munkahely teremtés.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 17:23:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: van benne igazság. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy amit itt fektetnek be, az itt termel. A magyar ipar csakis akkor fejlődhet, ha van piaca. Nem igazán látom a versenyképességünket a világpiacon, tehát leginkább a beszállítás az út, amin elindulhatunk.
A támogatás azért kell, mert nem jönnének ide. Elveszítenénk versenyképességünket.
A magyar mérnök szellemi fölénye csak mítosz. Egyrészt látható, hogy visznek gyártást mondjuk Romániába, Törökországba is, másrészt , ha a magyar szellemi kapacitás kell nekik, az mozdulni fog. Koreába, Kínába, Szlovákiába, bárhová. Romániába is.
Tehát, a legjobb, ha ide vonzuk.
Ha az EU -ban nem volnánk benne, ugyanúgy versengenénk a szaros német befektetőkért, ugyanúgy kitalicskáznák a pénzt( miért ne? A nyereséget a cég termelte. Ugyanezt várjuk el a magyar cégek külföldi leányaitól is, nemde?), csak nem kapnánk támogatást az EU-tól.
Az Audi meg nem zokogott volna, ha Győr helyett Poznanban épít gyárat.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 17:27:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Talán figyelj egy kicsit jobban Orbán szavaira: legyen tőkeexportunk! A magyar cégek terjeszkedjenek külföldön és küldjék haza a nyereséget!
Miért? Mert sose leszünk elég tőkeerősek ahhoz, hogy saját iparunk eltartson bennünket.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 17:31:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a német a Magyarországon termelt termékét rendszerint exportálja. Ez az export a magyar gazdaságban jelentkezik, a pozitív oldalon. Ha nem lenne a német, nem lenne értékelhetô gdp.
A gdp 52%-át kûlföldi cégek hozzák össze. Szerinted?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 17:38:55

@Liba bizottság: az ország semmire se menne, ha a nyugati cégek nem termelnék meg a gdp52%-át, ha az export java nem az ô kivitelükből adódna, ha a máshol megtermelt nyereségükből nem itt ruháznának be.

Ha nem lennének, mi maradna a magyar iparból?
Ikarus? MOL? Vicc.
És akkor gondoljuk végig:
ha nem volnánk az EU része, a nyugati vállalatokat akkoris csalogatnánk ide. Mint mondjuk Törökország.
Azok ugyanúgy kivinnék a hasznot, hisz ők termelték meg. A MOL-tól ugyanazt várjuk el, amit külföldön termelt hasznot, azt küldje haza.
Tehát, egy sokkal hátrányosabb versenyhelyzetben még EU támogatást sem kapnánk!!!

Liba bizottság 2021.11.13. 21:13:39

@Igazamvanvagyigazamvan?:

És ugye mi vagyunk az egyetlen olyan ország, ahol multik termelik a GDP magas arányát. Mellesleg ehhez a produktumhoz hazai beszállítók láncolatai is kellenek.

"Tehát, egy sokkal hátrányosabb versenyhelyzetben még EU támogatást sem kapnánk!!!"

Igen, de számukra is hátrányosabb lenne, hogyha nem vettek volna be minket az EU-ba, és nem létezne a kohéziós támogatások rendszere. Épp erről szól az Oettinger interjú.
Mit gondolsz a két szép szemünkért vettek be minket az unióba 2004-ben? Dekára kiszámolták, hogy megéri nekik bevenni ezt a közel százmilliós posztszocialista térséget.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 21:23:43

@Liba bizottság: de tényleg, a 10 milliós Magyarország az EU gazdasági meghatározója.(-:
Ennyire nem lehetsz naiv.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 21:28:47

@atomic power 1986DucaDuca: de a termelékenységről nem ad képet.
de ne bagatelizáljuk. Akkor Románia gyorsabban fejlôdött, mint az orbáni Magyarország.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 21:33:54

@Liba bizottság: okè, dekára kiszámolták. Mit? Hogy felzárkóztatni olcsóbb, mint kihasználn? Ha nem adnak pénzt, szerinted mi mást választhattunk volna? A Szovjetunió szétesett, kgst piacaink megszűntek, itt egy óriási piac, ahova nem vesznek be, miközben keletről dôl az olcsó áru. Nyilván nem fogadtuk volna el, ha feleennyit adnak.

vagy semmit.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 21:35:54

@Liba bizottság: "
És ugye mi vagyunk az egyetlen olyan ország, ahol multik termelik a GDP magas arányát. Mellesleg ehhez a produktumhoz hazai beszállítók láncolatai is kellenek""

Hát te tényleg liba vagy.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 22:05:21

@Liba bizottság: például Szerbia, Ukrajna nem tagok. Pedig Ukrajna nagyobb piac, olcsóbb munkaerővel. A horvátok is 2013-ban, tehát 9 évvel utánunk lettek tagok.

Liba bizottság 2021.11.13. 22:09:54

@Igazamvanvagyigazamvan?:

De miért te ostoba, szted k-Európában csak nálunk ez a helyzet? Miért kell ezt az ócska hazugságot állandóan elsütni?
És akkor mi van , ha a multik termelik meg a GDP felét? Milyen következtetést vonsz le te ebből?

Liba bizottság 2021.11.13. 22:11:57

@Igazamvanvagyigazamvan?: Hát épp erről van szó. Első körben a fejlettebbeket vették be , nem tűnt fel?

Liba bizottság 2021.11.13. 22:15:18

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Próbálkozz meg az értő olvasással a fentebb linkelt Oettinger interjú kapcsán. Világosan elmagyarázza, hogy miért előnyös ez a nyugatnak.
Szánalmasan naiv vagy, ha tényleg elhiszed, hogy azért vették fel ezeket az országokat az EU-ba, mert jót akartak velük tenni. Ideje lenne ráébredni, hogy a Mikulás nem létezik.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 22:25:08

@Liba bizottság: azt, hogy liba vagy.
A következtetés másik fele, hogy egy régi fidesz lemezt fújsz, Orbán már hónapokkal ezelőtt más irányt tűzött ki.
A következtetés: a multik joggal használják fel azt a nyereséget, amit megtermelnek.
A multik tulajdonosai több ezer ember.
Ezek jellemzően nem kizárólag magyarok. Ebből is látszik, mennyire felültél a fidesz uszításának.
A multik lényeges tényezői gazdaságunknak, nem véletlen, hogy az Orbán kormány is KEDVEZMÉNYEKKEL SEGÍTI A BETELEPÜLÉSÜKET!

Az EU segély teljesen más ügy, mint a multik itthoni működése.
De kérdeznék valamit: ha te fizetsz az importált gázért, akkor a nyereséget hol fogja elkölteni az orosz???
Amikor kifizetted a telefonod árát, a nyereséget BE SE HOZTÁK! És mégis, te egy idegen állam idegen cégének nyereségét növelted, ami ráadásul rontotta a magyar külker-mérleget!!!
Liba, hazaáruló vagy? Kiviszed a magyarok nyereségét az országból?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 22:31:12

@Liba bizottság: sose mondtam, hogy a Vöröskereszt szervezte az EU-t. Amit állítok, az EU tagság előnyös számunkra is. Te , illetve a fideszesek állítják, hogy kizsákmányolnak a mocskok minket, mert hogy képzelik, hogy kiviszik a nyereséget?

Még egy: itt termel a Suzuki, az IBM , és még sokan mások. Japán, az USA, vagy Dél-Korea például nem fizet segélyt, mint az EU. De az oroszok, kínaiak sem.
Tehát az EU aki kizsákmányol, mert a német Audi itt fektetett be???
Gágágá.

Liba bizottság 2021.11.13. 22:31:58

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Te meg egy hülye balfasz.
"A következtetés: a multik joggal használják fel azt a nyereséget, amit megtermelnek."
Ki mondta hogy nem, te kretén?
Az egész utolsó kommented árnyékbokszolás, hablaty.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 22:33:20

@Liba bizottság: "Próbálkozz meg az értő olvasással a fentebb linkelt Oettinger interjú kapcsán. Világosan elmagyarázza, hogy miért előnyös ez a nyugatnak"

Liba Libusov, sose mondtam, hogy ez nem előnyös a nyugatnak. Azt mondtam, hogy nekünk IS előnyös.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 22:35:59

@Liba bizottság: egyszerre vették fel Ciprust, Litvániát, Lengyelországot, Szlovéniát, Csehországot, Máltát, stb. velünk. Teljesen más fejlettséggel és más földrajzi területen....

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 22:40:21

@Liba bizottság: "Nyilvánvalóan nem állnak pontos számítások emögött a kijelentése mögött. Rámutat az EU-s gazdaság fontos dinamikájára, de nagyjából annyira lehet szó szerint venni, mint amikor Lázár János ugyanebből a logikából kiindulva arról beszélt, hogy Magyarország valójában többet veszít az EU-tagsággal, mint amennyit nyer. Akkor tételesen cáfoltuk a magyar kormány állításait"

A cikkből, amit Bibliaként kezelsz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 22:42:45

@Liba bizottság: "Nem szabad arra használni a költségvetést, hogy azon keresztül szabjunk ki politikai büntetéseket

– tette világossá Oettinger. – A strukturális alapok azért vannak, hogy versenyképesebbé tegyék a gyengébb régiókat"

A cikkből, még mindig. A te Istened, Oettinger nyilatkozta.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.13. 22:47:28

@Liba bizottság: Ja, a MOL-ra nem válaszoltam. Orbán visszaszerezte a tulajdont, amit Gyurcsány eladott.
Indifferens, semmi köze ahhoz a tényhez, hogy az IMF hitel egy jelentős része fel sem lett használva, megtakarítás lett belőle, vagy nem a Gyurcsány kormány költötte el.
Azt sem változtatja, hogy a manyup 3000 milliárdja a maszop költségvetésben megtakarítás volt, amit az Orbán kormány felhasznált.

Liba bizottság 2021.11.13. 22:52:26

@Igazamvanvagyigazamvan?: Amely cikkben az is szerepel, hogy számukra is előnyös a kohéziós támogatások rendszere. Miközben te segélyről szövegeltél.

Liba bizottság 2021.11.13. 22:56:58

@Igazamvanvagyigazamvan?:

tételesen fel van sorolva a fenti Protfolio cikkben, hogy mire lett felhasználva az IMF hitel. Egyik eleme, hogy a Mol feletti ellenőrzés visszaszerzése.

"Ja, a MOL-ra nem válaszoltam. Orbán visszaszerezte a tulajdont, amit Gyurcsány eladott.
Indifferens, semmi köze ahhoz a tényhez, hogy az IMF hitel egy jelentős része fel sem lett használva, megtakarítás lett belőle, vagy nem a Gyurcsány kormány költötte el."

Persze, számodra indifferens, hogy Gyurcsányéknak bevétele származott a MOL-lal kapcsoaltos tranzakcióból, Orbánéknak meg pénzébe került.
Egyébként is kínosan kerülöd szociszadeszék privatizációs bevételeinek témáját.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.14. 01:17:40

@Liba bizottság: "jövőben az állami vagyonnal kapcsolatos döntésekbe sem a parlament, sem a kormány nem tud beleszólni, hanem azokról a vagyonkezelő alapítványok kuratóriumaiban döntenek. Az ügylet piaci értéke mintegy 700 milliárd forint volt. Így az állam részesedése mind a Molban, mind a Richterben 5-5 százalékéra csökkent, ám ez sem tartott sokáig. Jelenleg tárgyalja a parlament a Mol maradék 5,2 százaléknyi részesedésnek (piaci értéken) mintegy száz milliárd forintnyi részvénycsomag elajándékozását a most létrehozandó Mol – Új Európa fantázianevű alapítvány számára, így piaci értéken két év alatt mintegy 800 milliárd forintnyi részvényvagyontól szabadította meg a kormány az MNV-t, s ezen keresztül az adófizetőket"

Erre a MOL-ra gondolsz?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.14. 01:22:24

@Liba bizottság: A MOL megvásárlása nem volt gazdasági kérdés. Politikai volt. Ugyanis, akkor még Gyurcsány volt Putyin kiskedvence, és azt rebesgette a Fidesz, hogy a miniszterelnökséfe után az oroszokat fogja képviselni, mint MOL elnök. Merthogy itt lesz az orosz gáztartalék tárolása..
aztán jött Orbán, és Ausztriában lett....
Tehát, meg kellett venni a MOL-t, politikai okokból. De az, hogy erre az IMF hitelt használták, nem Gyurcsány vétke. Ez Orbán döntése volt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.14. 11:00:31

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"például Szerbia, Ukrajna nem tagok. Pedig Ukrajna nagyobb piac, olcsóbb munkaerővel. "

Ukrajna politikailag labilis, kockázatos ott nagyobb beruházásba fogni. A kockázatot ráadásul a Nyugat is fokozza az oroszok elleni szankciókkal és Ukrajna katonai támogatásával. Mert hát mi történik, ha egy Ukrajnába telepített nagy üzemben megszűnik a gáz- vagy áramszolgáltatás? Ez nem is annyira irreális szcenárió. Az oroszokkal fennálló de facto hadiállapot sem növeli a stabilitást.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.14. 11:17:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez mind igaz, de ez csak egy példa volt. tessék szíves lenni nem támadni a példát.
Mondjuk Ukrajna EU tagsága volt a szituáció.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.14. 11:21:45

@Liba bizottság: segíj helyesen.
Mivel nem kell visszafizetni, így nem hitel. Lehetne még támogatás is, de mint tudjuk, Magyarország az EU motorja, minek támogatni?

2021.11.14. 18:07:24

@Igazamvanvagyigazamvan?:
a fidesz a multikat általában szidja. eközben a multinacionális gyáripart támogatja. azért, mert a fideszbn senki se tud autót gyártani. ahhoz nem értenek. ezért a high tech ipari termelést internacionalizálják. mondván, hogy ezzel az "állam munkahelyet teremt". egy autókereskedést viszont akármelyik fidesz képviselő el tudna vezetni. a kereskedelmi szolgáltató szektort nacionalizálják ebből következően. mert ez az elemi érdekük. és azt mondják, hogy mert ez a közakarat. és a többség ezt általában elfogadja leszámítva budapestet és néhány vidéki nagyvárost ahol a globális szolgálatásokat akarják felfuttatni. debrecenben is épült egy ilyen irodaház. évek óta töküresen áll. megépült. csak nem nyították meg. nincs elegendő bérlő.
forestoffices.hu/

2021.11.14. 18:19:22

@Igazamvanvagyigazamvan?:
csak ugye az eu forrásokat nem lehet szabadon elkölteni. a németek nagyobb beszállítói hányadot akarnak. azt a kereskedők nem engedik. a kereskedőket tekintik aljanépnek. akiket a hogyishívjákokkal azonosítanak. sorosisták. az összes nép tud, vagy könnyen megtanul kereskedni. ahhoz nem kellenek idegenek.

Liba bizottság 2021.11.14. 21:53:45

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Hát olyan értelemben nagyon is gazdasági kérdés volt, hogy Orbánéknak pénzébe került, Gyurcsányéknak meg pénz hozott.

"Ugyanis, akkor még Gyurcsány volt Putyin kiskedvence"

Inkább csicskája. Láriferi úgy hatszor járt a medve barlangjában. A mostani miniszterelnök partner az oroszok számára , aki valszeg Paks II tárgyalásai során nyilvánvalóvá tette, hogy a Mol részvényeknek vissza kell kerülnie ahhoz, hogy a Roszatom kapja a beruházást.

"Merthogy itt lesz az orosz gáztartalék tárolása..
aztán jött Orbán, és Ausztriában lett...."

Valóban? És akkor miért fosnak, hogy nem lesz fűtésük? Nekünk nincsenek ilyen félelmeink.

Liba bizottság 2021.11.14. 21:57:07

@cvsvrs:

Másképpen viszonyul a gyártó és a szolgáltató multikhoz. Aki itt gyárt valamit, azt úgy kezeli, mint a hímes tojást. Aki viszont alapvetően azért van itt, hogy ezen a tízmilliós piacon eladjon, szolgáltasson, azt keményebben kezeli. Mégsem távozott egy sem, pedig a libernyákok ezzel riogattak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.15. 09:59:39

@Liba bizottság: azért, mert a gáz az oroszok tulajdona. Ausztriában bértárolják.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.15. 10:01:14

@Liba bizottság: " olyan értelemben nagyon is gazdasági kérdés volt, hogy Orbánéknak pénzébe került, Gyurcsányéknak meg pénz hozott"

És most megint eladják. Te nem olvasod, amit idéztem neked?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.15. 10:03:35

@Liba bizottság: a lényeden ez mit sem változtat. Az IMF hitel egy részéből MOL részvényt vettek. Ez nem írható Gyurcsány számlájára. Ezt az összeget Orbán költötte el.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.15. 10:05:34

@Liba bizottság: " parlament a Mol maradék 5,2 százaléknyi részesedésnek (piaci értéken) mintegy száz milliárd forintnyi részvénycsomag elajándékozását a most létrehozandó Mol – Új Európa fantázianevű alapítvány számára, így piaci értéken két év alatt mintegy 800 milliárd forintnyi részvényvagyontól szabadította meg a kormány az MNV-t, s ezen keresztül az adófizetőket"

Libusom, mekkora üzlet az országnak elajándékozni a MOL-t, amit hitelből vettünk?

6.Lenin 2021.11.15. 10:14:44

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Írtam már neked, hogy egy szolgalelkű sose fogja megérteni milyen a szabadság (drága).

2021.11.15. 12:01:14

@Igazamvanvagyigazamvan?:
az orbán kormány elképzelése, hogy nacionalizálja a pénzügyi kereskedelmi és a szolgáltató szektort. a nacionalizálás az többségi nemzeti tulajdonlást jelent. ez lehet államosított köztulajdon, vagy magántulajdon. haveri államkapitalizmus lényegében. ami ugye a neoliberális elképzelések szerint nem tartható, mert az állam rossz gazda. és ezek mellett internacionalizálja a high tech ipari termelést. ennek nyertese a német járműipar. lásd bmw. vagy monjuk a general electric healhcare kockázati tőkealapja és a bosztoni mit is irodát nyitott debrecenben.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2406768
john malkovich-ot is elhozták. egy feketét. és a mandineren a kommentelők azt mondanák, hogy jobbra "a hölgynek elég erősen zsidó feje van". a fidesz nem multiellenes, tőkeellenes, antiglobalista vagy antiszemita párt. hanem válogat. a massachusetts institute of technology kéri. az jöhet. és vegyenek részt a tudományos alapporgram kidolgozásában, amit a magyar népegészségügy szolgálatába állítanak. és a soros alapítványt nem kéri. az nem jöhet. mert társadalmi progamot azt novák katalin képes is gyártani. nem kérik ehhez new york 57. utcájának segítségét. ezt majd megoldja kolozsvárról gál kinga, aki a libe bizottság alelnöke és ezek szerint nagyon ért az alapjogokhoz. különösen a kisebbségek jogaihoz, mert kisebbségi magyar.

Big Blaster 2021.11.15. 15:50:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ebben lehet igazság, de feltétlenül csak az lehet jó miniszterelnök, aki karizmatikus?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.15. 16:57:33

@Big Blaster:

Nem, de épp Gyurcsány példája mutatja, hogy kiélezett helyzetben nagy előny lehet.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.16. 01:36:09

@6.Lenin: nem, még nem írtad. Szép dolog, hogy így beismered.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.16. 01:38:30

@Liba bizottság: talán az is új neked, hogy az oroszokkal kötött legutóbbi megállapodásunk értelmében az orosz gáz nem Ukrajnán keresztül, hanem Szerbiából és Ausztriából jön....

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.16. 01:41:59

@cvsvrs: nem, a gazdasági javulást nem a politikánk hozza, hanem a FED és az Európai Központi Bank politikája.
Az EU támogatásai. Segítek kicsit: az EU pénzek nélkül 2010 óta 1-1,5%-os GDP növekedést tudtunk produkálni. Azért ez nem oly fényes....

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.16. 01:59:52

@cvsvrs: a politikánk azt hozta magával, hogy a forint romlik. Az olcsóbb deviza támogatja az exportot egy mítosz, így, önmagában nem igaz.
Gondolj bele: az export importon alapul. Tehát, hogy olcsóbban exportálj, drágábban szerzel be.
Az olcsóbb forint a munkaerő költségeit csökkentené, csakhogy tartósan nem mûködik, mert feszültséget szül, infláció, sztrájk, forradalom.
Az olcsó munkaerő is mítosz, mint látod, meg kell találni az arányt, különben a munkások egyszerûen kivándorolnak. Lásd Románia katasztrofális lélekszámcsökkenése.
Tehát: nagy kitettségű ország esetében, ahol az infláció és a reálbér nagy szerepet játszik a versenyképesség alakulásában a saját deviza rontása csak rövid távon működhet.

A másik veszély az inflációs spirál. Ha a belső inflációt fűtjük( ami idehaza történik a mesterséges bérkiáramlással, nyugdíjemeléssel), és ez találkozik a külső piaci változásokkal, ami a deviza leértékelôdéséhez vezet, Argentína esete alakul ki. Kontrollálhatatlan infláció.
És ezt megtámogatja a hitelképesség romlása, ami megdrágítja a hitelhez jutást.
Két adalék: a magyar adósságbesorolás 1998-ban volt olyan rossz, mint most...
A legutóbbi hitelfelvételünk nem forintban, hanem dollárban van denominálva.

élhetetlen 2021.11.16. 02:34:36

@Liba bizottság: Csak visszanéztem egy kicsit. Azt látom, idézni bármiből tudsz, gondolkodni kevésbé. „És minden eurónak, amit az EU Lengyelországnak ad, nagy része Németországba jön vissza. A lengyelek arra használják ezt a pénzt, hogy a német építőiparnak adnak belőle megrendeléseket, német gépeket és német teherautókat vásárolnak.”. Igen, de lengyelországi tulajdonban maradnak az épületek, gépek. Megpróbálom egy hétköznapi hasonlattal. Valaki ad neked ötven millát, csak úgy. Te ebből a pénzből megveszed az ötven millás nyaralóját (vagy csak 45-ért, hogy maradjon is valami másra költhető kp.), a pénz nagy része visszakerül ahhoz aki adta, de lesz egy saját tulajdonú, drága nyaralód, de te úgy látod, hogy nem kaptál semmit. Aztán kitalálod, hogy ez mennyire megérte annak, aki a pénzt adta, pl. megszabadult a fenntartás költségeitől, te voltál nagyvonalú, hogy elfogadtad. Így gondolod?
Az IMF hitel blama volt. A kínai kölcsön, orosz kölcsön, devizakötvény kibocsátás, letelepedési kötvény, az nem blama, csak adósság. Majdnem olyan okos vagy, mint egy tavalyi kommentelő, aki azt írta, hogy, dehát a kötvény az befektetés, csak azt nem tudta, hogy nem a kibocsájtónak, legfeljebb a vevőnek.
Más. „Egyébként is kínosan kerülöd szociszadeszék privatizációs bevételeinek témáját.”. Te sem beszélsz a Párizsi udvar , a fél belváros privatizációjáról, sem a teljes Balaton part eladásáról, sem az alapítványokba adott milliárdokatt érő ingatlanokról, és arról sem, hogy miért kell milliárdokkal támogatni magánszállodák építését. Kormányzati milliárdokból épül a tokaji luxusszálloda | Magyar Hang | A túlélő magazin. „ a Miniszterelnöki Kabinetiroda felügyelete alatt álló Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Kisfaludy-pályázatok keretében még 2018-ban 2,9 milliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást adott a Tokaj Csurgó Völgy (TCSV) Kft.-nek”.

élhetetlen 2021.11.16. 03:20:10

@6.Lenin: „egy szolgalelkű sose fogja megérteni milyen a szabadság (drága)”. pl a letelepedési kötvény. a bevétel jó részét lenyúlták a „közvetítők), tehát a névértéknél kevesebb jött be, de névérték plusz kamatot kell visszafizetni. Ez bizony drága, de neked ez a szabadság. Bravó. A Fudan most nem tudom, hol tart, de az utolsó hírek azok voltak, hogy a kínaiak annyi kölcsönt adnak, amennyit majd kifizetünk a kínai tervezőknek és kivitelezőknek, aztán mint adósságot ezt az összeget vissza is kell fizetnünk kamatostól. Ez is jól hangzik. Bp-Belgrád vasút. Hogyne, kikötnek Pireuszban, átjönnek vagy három országon, de majd nálunk vámoltatnak, és abból megtérül. Publikáltak valami szerződést, ami egy normális embert megnyugtatna, hogy ez nem kidobott adópénz? Szabadság. Vettünk tengeri kikötőt, ahova egy rendes hajó nem tud bemenni, viszont sok pénz kell a terület rekultiválására. Majd jó lesz valamelyik havernak yacht kikötőnek. Szabadság, és igen, drága.
És most jöhet a megdönthetetlen cáfolatod: „Te ezekhez simán hülye vagy. Ennyi.”. Égesd csak magad, ennyi érvvel nem fogsz okosabbnak látszani.

6.Lenin 2021.11.16. 16:55:57

@élhetetlen:

Amiket sorolsz annak nagy része mese. De legyen igazad. Mit mond a kedvencetek MZP? A cél szentesíti az eszközt. Ők a hatalomért mindent felrúgnának simán, te meg tapsikolnál, pedig a vége csúnya bukás lenne.
2010 után a Fidesznek elő volt készítve egy jó nagy bukás. Túl kellett élni, és szerencsére túl is élte, eddig még 2x is. Kellett a pénz, amit szabadon felhasználhatott. erre volt jó a bankadó, a manyup megszüntetése (ez amúgy is csalásra épült) Az, hogy a kötvényekből befolyt pénzt ellopták volna teljes egészében, libsi mese.
Gondolom kurván nem tetszett nekik, hogy a Fidesz túlélte az eltervezett bukását. Erről szól ez a nóta. Egyre szabadabbak vagyunk, vagyis jól hasznosították a pénzt.

élhetetlen 2021.11.16. 22:36:43

@6.Lenin: „Mit mond a kedvencetek MZP?”. Nehezedre esne egyes számban beszélni velem? Nem vagyok része semmilyen csoportosulásnak, csak látom, amit látok. MZP-t nem kedvelem, Orbán-2.
„Amiket sorolsz annak nagy része mese”. Természetesen, mint egyszerű gyalog, nem kértem ki hivataloktól adatokat, csak olvasgatok. Pl. ezt: Mi is az a bevándorlási kötvény? | CIVILHETES. Lehet, hogy kamat nincs, de kötvényenként 29 ezer euró az értékesítő magáncégeknél marad a cikk szerint. És nem olvastam, hogy a kormány cáfolta volna ezt. Origo: A Letelepedési Kötvényprogram jelentős kamatmegtakarítást eredményezett az állam számára (origo.hu). „A program elindításakor megállapított kedvező kamatfeltételeknek köszönhetően …” Lehet , hogy van kamat is? „Az, hogy a kötvényekből befolyt pénzt ellopták volna teljes egészében, libsi mese.”Nem beszélt senki teljes egészében ellopott pénzről, csak állami veszteségről.
Pireusz. Igen, az EU erőltette a privatizációt, mert Görögország nem tudta törleszteni az adósságait, de nem mondta meg, hogy mit adjanak el. Pireusz eladása szerintem rossz döntés volt. Ha a kínai hiteleket nem tudjuk fizetni, mit engedünk át nekik? A várat?
„Jó ötlet-e a trieszti magyar kikötõ? | Agrárium, mezőgazdaság és élelmiszeripar (agrarszektor.hu)”. Ezt nem ragozom, esetleg nézd meg, hogy miért írtam, hogy ahova egy rendes hajó nem tud bemenni. Szóval ezek a mesék?
A privatizáció lehet jó is, rossz is. Mikor a Matávot eladták, az volt az eredménye, hogy 15 év helyett 3 nap alatt kaphattál telefont. Azon már akkor is kikattantam, hogy a Mekinek, KFC-nek eladták az épületrészeket, ha bérbe adják 30 évre, akkor is kitermelték volna a befektetést, és a hasznukat, és az épületek a közvagyonban maradtak volna. Most ez van a Párizsi udvarral, a Klotid palotákkal, a fél belvárossal, (a kormány is elad, nem bérbe ad), nem beszélve az alapítványokba kitolt közvagyonról.
Ez már csak az erkölcsi hozzáállásodról szól: „Kellett a pénz, amit szabadon felhasználhatott. erre volt jó a bankadó, a manyup megszüntetése”. Kell a pénz, elvehetik banktól, mint magáncégtől, magánembertől, mert annyival vannak a 2/3-dal más helyzetben, hogy hoznak egy éjszaka alatt egy törvényt, és ekkor már törvényesen veszik el, míg szegény rabló, bankrabló nem hozhat törvényt, lecsukják, pedig neki is csak kellett a pénz.
Nem, nem megy ez nekünk, nem fogunk egyetérteni.
Baromságnak tartom a rezsicsökkentést ebben a formában . Te is tudod, hogy mérik a gáz-, a víz- az áramfogyasztást. Lehetne az is, hogy kvóta, (többféle módszer van a szükséges fogyasztás megállapítására), addig a mennyiségig szegénynek, gazdagnak olcsóbb, akinek meg telik a luxusra, az azt már fizesse meg. Most mi van? Egy csomó háztartás vidéken, ahol víz van, áram van, és slussz. Nincs vezetékes gáz, nincs csatornázás, nincs úszómedence, és fával fűtenek. Kapnak havi pár száz forint csökkentést, míg van, aki havi 30 ezret, pedig nem szorul rá. MZP hozzáállása meg a másik baromság.
A 13. havi nyugdíj is baromság. Nevezhetnék 13. havi juttatásnak, és fizethetnék mindenkinek az átlag nyugdíjat. Az államnak nem kerülne többe, a kisnyugdíjasoknak megoldhatná a téli rezsit, aki meg havi 800 ezret kap, az nem érezné meg. Én is kevesebbet kapnék, de akkor is ez lenne helyes, de te ezt nem érted.

6.Lenin 2021.11.17. 09:26:02

@élhetetlen:

Mi a faszért van egy országnak kormánya? Nem az ott lakók jólétének a biztosítására?
Szerinted egy erősebbnek a seggét nyalni, és kiszolgálni?
Csak ennyi a kettőnk gondolkodása közti különbség. Te szolgalelkű vagy, én meg szabad ország szabad polgára szeretnék maradni. Végre most (még) szabadok vagyunk.
Én a valóságról próbálok beszélni, te meg hazudsz, mert kellemetlen a valóság, hiszen TI ezt soha nem voltatok képesek megoldani, mindig csak kiszolgáltatok valakit.

Ennyi a lényeg.

Liba bizottság 2021.11.17. 22:08:26

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ügyes terelési kísérlet. Mindenesetre, hogy oda lehessen adni az egyetemi alapítványi kuratóriumoknak, vissza kellett vásárolni, ami pénzbe került. Míg kláriferinek bevétele volt az eladásból.
Kiadás-bevétel. Nem nehéz megérteni a különbséget.

Liba bizottság 2021.11.17. 22:12:25

@Igazamvanvagyigazamvan?: Eladás és átadás között azért van némi különbség. És ugye nem Vladimir Vladimirovicséknak...

Liba bizottság 2021.11.17. 22:23:45

@Igazamvanvagyigazamvan?:

A magyar földgáz táróló kapacitás közel 6000 millió köbméter, és 84%-os töltöttségi szinten van jelenleg. Mennyi az osztrák?

(Az egyébként megvan, hogy az oroszok közvetlenül az osztrák OMV-től vették meg a részvényeket? Közvetlenül a tranzakció előtt volt egy legmagasabb szintű orosz-osztrák-magyar találkozó.)

Liba bizottság 2021.11.17. 22:27:09

@élhetetlen:

Nemzetgazdasági érdekek, nagyvállalati tőkeszempontok nem modellezhetők le magánemberek közötti kölcsönügyletekkel. Ez egy másik kávéház, pestiesen szólva.
Oettinger EU-s pénzügyi biztos egyértelműen elmagyarázta, hogy a kohéziós pénzek rendszere a fejlett európai országok gazdaságainak, vezető vállalatainak is előnyös.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 00:47:04

@Liba bizottság: tehát, a te és az én pénzemből megvették, majd odaadták egy alapítványnak, ami az ő irányításuk alatt áll. És te ennek örülsz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 00:48:48

@cvsvrs: Épp ma olvastam egy cikket, ahol Czikán ( az első Orbán kormány minisztere) arról értekezik, hogy a romló forint miért rossz. De te nyilván villamos vagy.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 00:50:50

@cvsvrs: "eu támogatásokból lényegében német munkagépeket lehet vásárolni, betelepülő német cégeknek lehet infrastruktúrát építeni. ami elsősorban a németeknek jó"

Marhaság. A Suzuki nem német, az IBM sem, a Hankook sem, stb.
De az új buszok sem a németnek jók.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 00:54:07

@cvsvrs: "Az emelkedő infláció és a romló külkereskedelmi adatok után a forint tovább gyengült a vezető devizákkal szemben. Szeptemberben 5,5 százalékra emelkedett az infláció az előző havi 4,9 százalékról, kilenc éve nem láttunk ekkora drágulást. Az is kiderült, hogy augusztusban 467 millió eurós hiány keletkezett a magyar külkereskedelmi mérlegben. Az elmúlt 15 évben ennél csak egyszer láttunk nagyobb deficitet.

A ROMLÓ MAKROGAZDASÁGI ADATOK MEGJELENÉSE UTÁN AZ EURÓ/FORINT KURZUS ÁTMENETILEG 360-AS SZINT FELETT IS JÁRT."

Nem kéne a gazdasági kérdésekkel foglalkoznod. Nem a te világod.

élhetetlen 2021.11.18. 01:15:21

@Liba bizottság: Először is, nem beszéltem kölcsönről. „nagyvállalati tőkeszempontok nem modellezhetők le magánemberek közötti kölcsönügyletekkel.”. De, akkor is, ha nem érted. Ha valakitől kapsz egy összeget, és ezt nála költöd el, az áru a tiéd, tehát kaptál valamit. Megtehetné azt is, hogy egyszerűen az árut (pl. a munkagépeket) adja oda ingyen, te akkor is azt magyaráznád, hogy de ez neki is előnyös. Úgy tudom, csak arról van szó, hogy a gyengébb országok kevesebbet fizetne be, és többet kapnak a közösből, mert az volt a cél, hogy valahogy szintre hozzák a gyengébb országokat, legyen egy egységes megélhetési szintű Európa. Ezt bukták.
Vissza az elejére. Nem kapunk EU-s pénz, nem gond, veszünk fel kínai hitelt, abból veszünk munkagépet, vagy faekével szántunk. Próbáld meg átgondolni.
És a többi okosságod. „hogy oda lehessen adni az egyetemi alapítványi kuratóriumoknak, vissza kellett vásárolni, ami pénzbe került. Míg kláriferinek bevétele volt az eladásból.”Orbánéknak azért nincs bevétel az eladásból, mert, ez is csak egy példa, Mészáros megveszi olcsón a lerohasztott mátrai erőművet, kiveszi belőle osztalékként a tartalék alapot is, és utána a kormány drágán megveszi.
Most az adópénzedből vásárolnak, aztán ingyen adják oda egy kuratóriumnak, tehát a közös állami vagyont csökkentik, azzal, amit te is fizettél ki. „Kiadás-bevétel. Nem nehéz megérteni a különbséget.”. Igen, a vásárlás kiadás, az ingyen odaadomnál nincs bevétel. Ez a jó üzlet! Bár én minden állami tulajdonnál inkább a hosszú távú bérbeadást preferálnám, a bérlőnek 30 évre is megéri felújítani, és marad az ingatlan tulajdonjoga, pl. lehetett volna ez is a Párizsi udvarnál is. Remélem, nem vagy közgazdász szakértő, mert azért ott sem hátrány a gondolkodási képesség.

élhetetlen 2021.11.18. 02:34:26

@6.Lenin: „Mi a faszért van egy országnak kormánya? Nem az ott lakók jólétének a biztosítására?”. És ezt szerinted ez a kormány biztosítja? Nem, lásd az ilyen szuper rendelkezések, hogy fizetnek az orvosoknak a plusz műtétekért, mert ha az orvosnak öt helyett tíz műtétet kell végrehajtani, nem fárad el, és a vége felé már nem hibázik. Ja. Itt a jólét.
„Szerinted egy erősebbnek a seggét nyalni, és kiszolgálni?”. Index - Belföld - Putyinék bankja a világ összes kedvezményét megkapja Orbántól . Mondj még egy multit, ahol a teljes vezetés, és a családtagjaik, a vendégeik is diplomáciai mentességet élveznek. Ez nem azt jelenti, hogy a kormány nyalja Putyin seggét? Neked ez a szabadság? Neked az orosz, és kínai hitel vagy a devizahitel a szabadság? A forint alapú kötvény az jó a lakosságnak, most inflálják el, de te szabad vagy, én meg képes vagyok gondolkodni. Én vagyok szolgalelkű, miközben te vagy egy olyan közeg része, aki még nem is tud egyes számban beszélni, kivéve, ha azt mondja, hogy hazudsz. Ezt egy papagáj is megtanulhatja.
Ez a „hazudsz”, ez szánalmas, mert nem hiszem, hogy meg tudod mondani, hogy mit hazudtam.
Személyes. Nem tudom, mitől vagy szabadabb, mint 2010 előtt, esetleg sikerült beépítened a szomszéd telkét is, mert jóban vagy a polgival? Kenesén, a szabad strand bal oldalán, van egy vitorlás kikötő. Ezt most bővítik a strand felé, és hogy a strandolókat „megóvják”, lekerítenek bójákkal egy területet, azaz kapunk egy nagy lavórt, nem úszhatsz be a vízbe, addig, amíg kedved van, mert még tíz vitorlás tulajnak kell a kényelem. Beszélhetnénk azokról a Balaton parti falvakról, ahol már nem lehet lemenni a partra, pereskedni kell, hol nyernek, hol nem. Ez a szabadság? Te beszélsz valóságról?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.18. 12:15:24

@élhetetlen:

"Nem tudom, mitől vagy szabadabb, mint 2010 előtt"

Abszolút igazad van, ebben egyetértek veled. 2010 előtt sokkal nagyobb volt a szabadság: pl. azonosító nélküli rohamrendőrök szabadon, minden következmény nélkül kilőhették a szemedet. Tudom, ez elcsépelt szöveg, de attól még változatlanul igaz marad.

6.Lenin 2021.11.18. 12:51:39

@élhetetlen:

Mo előzményeinek ismeretében mikor volt ekkora fejlődés, mint az utolsó 12 évben? Ti észnél vagytok?
Én azt elhiszem, hogy szeretnétek, ha mindenkinek csak annyira rövid lenne az emlékezete, mint nektek, de ezt mire alapozzátok, vagy várjátok el másoktól is?

40 évig lerabolunk mindent, a másik meg hozza rendbe 15 perc alatt?

Liba bizottság 2021.11.18. 20:45:22

@Igazamvanvagyigazamvan?: Mégha így is lenne, akkor is jobban örülnék, mintha az oroszok kezében lenne. Az egyetemi alapítványoknak való átadással párhuzamosan az állam önállóságot adott az egyetemeknek. Egyfajta stafirung az önálló működéshez.

Liba bizottság 2021.11.18. 20:49:51

@élhetetlen:

Nem velem vitatkozol, hanem az EU pénzügyi biztosával Oettingerrel. A cégeik illetve a cégeik által gyártott gépekkel fejlődik a keleti infrastruktúra, a cégek komoly profitokat realizálhatnak, munkahelyeket lehet megtartani stb.
Nem mellesleg a szintén nyugati szolgáltató multik egy fejlettebb, jobb infrastruktúrájú, logisztikájú országban szintén jobb profitokat realizálhatnak majd.

élhetetlen 2021.11.18. 22:03:44

@Liba bizottság: „Nem velem vitatkozol, hanem az EU pénzügyi biztosával Oettingerrel”. Veled vitatkozom, csak feleslegesen, mert csak idézel, nem gondolkodsz. „A cégeik illetve a cégeik által gyártott gépekkel fejlődik a keleti infrastruktúra”, de mi ezzel semmit nem nyerünk, ugye? Csak nekik jó. „Nem mellesleg a szintén nyugati szolgáltató multik egy fejlettebb, jobb infrastruktúrájú, logisztikájú országban szintén jobb profitokat realizálhatnak majd.”. Újra, de mi ezzel semmit nem nyerünk, ugye? (Egy példa, A Matávot megvette a Deutsche Telekom, akkor eljött az, hogy 15 év helyett 3 napot kellett várni egy telefonra, de ugye csak nekik érte meg, mert kivitték a hasznot).
Értem, hogy mit mondott Oettinger, csak te nem érted a lényeget, hogy azért adnak pénzt, hogy tudjunk termelni mi is, akkor is, ha csak beszállítók vagyunk. Az hülyeség, hogy azért adnak pénzt, mert nekik is jó, ha nem adnának, akkor is gazsulálna az állam a nagy gyáraknak, mert egyébként csupasz seggel élnénk, mert gatyára sem telne.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 22:59:20

@Liba bizottság: " való átadással párhuzamosan az állam önállóságot adott az egyetemeknek"

Te stand up comedy-ben lépsz fel? Rég röhögtem ilyen jót!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 23:00:46

@6.Lenin: sajna pont nem volt semmivel jobb az ország gazdasági helyzetkihasználása 2010 után.

élhetetlen 2021.11.18. 23:05:14

@6.Lenin: „mikor volt ekkora fejlődés, mint az utolsó 12 évben?„. Ez nézőpont kérdése, hogy mit tekintesz fejlődésnek, mert én a Nemzeti Galéria kipaterolását a várból, a biodom építését nem tekintem fejlődésnek, és azt sem, hogy Várkert bazár felújítása után egy évvel már mállott le a vakolat, mert a vízszigetelésről nem gondoskodtak. És azt sem tekintem fejlődésnek, hogy ha kurva sok pénzért létrehoznak egy egészségügyi felhőt, ja, eddig az jó lenne, de, ha hozzácsapják, hogy kell a körzetitől a papír igazolás, hogy ő írta fel, akkor csak adtak a szarnak egy pofont, de jó drágán. Szerinted fejlődés, hogy a Balatont bekerítik lezárt partszakaszú szállodákkal, lakóparkokkal, kikötőkkel. Én azt látom, hogy ami közkincs volt, az már csak a kiváltságosak birodalma, és ezt nem tekintem fejlődésnek.
CSOK. Akinek volt 20 millája, az kapott annyi támogatást, amennyit. Akinek nem volt, az költse a bevétele minimum felét albérletre. A fejlődés az lett volna, ha bérlakásokat építettek volna stadionok helyett, 40 nm kezdő párnak, aztán, ha jönnek a gyerekek, átmegy egy nagyobba. És az állami bérlakás fenntartható lenne, kisebb bérleti költséggel is.
Megírnád, hogy mi az akkora fejlődés? A GDP szöveg nem érvényes, mert, mint tudjuk, a stadion építés is emeli, de utána már csak költeni kell rá vs. bérlakások építése, ami szintén növelné a GDP-t, csak utána megállna a saját lábán, nem úgy, mint a stadionok. Mi is fejlődött olyan sokat a három ciklus, és előtte is volt egy, alatt? Ez azért nem 15 perc volt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 23:06:17

@Liba bizottság: mégegyszer, liba. Ha nem Magyarországra, akkor más orszàgba telepít gyárat a mocskosmulti. Például Szlovákiába. Ausztriába. Szlovéniába. A magyar pedig oda fog átjárni dolgozni...
Van rá példa. Most épp Románia a soros...oda jár a magyar dolgozni...
Mégegyszer: ha a nyugati kitalicskázza a hasznot, megteheti .Ő termelte.
Ha a magyar megtermeli a hasznot, haza talicskázhatja. Ezt akarja Orbán.
Hogy van az, hogy nem vagy képes felfogni Orbán szavait? Nem rágták meg előre? Hiába, mióta nincs Habony...

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 23:13:02

@Liba bizottság: te, az nem világos, hogy a multi nem Magyarországon akarja eladni a termékét? Szerinted itt elkel ennyi Audi, Mercedes???
Tehát, ide jön a mocsok, kurvasok pénzt fektet be Magyarországon, támogatja az oktatást, képzést, beszállítókat tart el, külföldre adja el a terméket, ami export növelő, de kiviszi a hasznot?
Hülye vagy? Amit máshol termelt meg hasznot, azt hozta Magyarországra!
És neked az fáj, hogy az EU még támogat is minket!
Annyira sötét vagy, hogy a vakond azt hiszi, hazaért!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 23:15:56

@Liba bizottság: "égha így is lenne, akkor is jobban örülnék, mintha az oroszok kezében lenne"

Mire gondolsz? Paks? Gondolod, az áram jobb kezekben van az oroszoknál?
süti beállítások módosítása