MaGYAUR

MaGYAUR

Az Ellenzéki Összefogásnak a kétharmados győzelmet kéne megcéloznia!

2021. november 24. - Magyaur

Ha az Ellenzéki Összefogás azon dolgozna, hogy a 2022-es választásokon a most még irreálisnak tűnő kétharmados győzelmet elérje, akkor ez az ambiciózus cél megtermékenyítő hatású lenne mind a kampány tervezésére, mind annak a lebonyolítására!

Ennek alapján a választópolgárok megcélzott körének sokkal nagyobbnak kellene lennie határon belül és kívül, mint ahogy azt a belterjes magyar politikai életben eddig megszoktuk. Olyan új minőségű kommunikációról lenne szó politikus, párton kívüli szakértő és választó közt, amelyre eddig még nem volt példa: egy terápiás jellegű, bizalomerősítő közös tanulási folyamatról!

Ennek folyamán sorra terítékre kerülhetnének a nemzet legalapvetőbb kérdései a „Ki a magyar?”-tól” a „Milyenek Magyarország perspektívái?”-ig, de a nemzetet érintő a legneuralgikusabb kérdések is. Például mit lehet kezdeni orbáni politika örökségével, hogyan lehetne erősíteni a bizalmat és összetartozás érzését a magukat magyarnak vallók közt itthon és külföldön, a nacionalisták és nem-nacionalisták közt, a magyarországi magyarok és az utódállamokban élő kisebbségi magyarok, a magyarországi magyarok a Nyugaton munkát vállaló magyarok, hívők és ateisták, magyarok és romák közt stb. Napról-napra bővülne a közös fogalmi szótár; a közösen megtalált, újrafogalmazott pozitív, nemzeti összefogást erősítő elvek, illetve kezdeményezések tárháza.

Olyan szalonokat és klubokat kéne létrehozni a valóságos és/vagy virtuális térben, amelyek a barátságos együtt gondolkodást segítik elő a választásokat megelőzően és remélhetőleg azt követően is, bevonva a különböző ellenzéki pártok, de a Fidesz tagjait is!

Fontos volna játékszabályokat felállítani, például hogy Orbán Viktor ténykedésének elemzését és bírálatát tegyük zárójelbe, igyekezzünk egyedül a jövő teendőivel foglalkozni, javaslatokat kidolgozni és továbbítani. Itt az ideje annak, hogy Orbán káros megosztó politikáját, - amelynek révén a nemzeti közösséget „igaz magyarokra” és „rossz magyarokra” osztotta fel, méghozzá annak függvényében hogy az illető miképpen viszonyul hozzá és politikai rendszeréhez - felváltsa egy új „társadalmi szerződés”.

Magyarán az ellenzéki jogászok által felvetett „népi-alkotmányozás” bizonyos technikáit érdemes volna már a választások előtt alkalmazni, ezzel is esélyt adva a kétharmados győzelemre, amelynek révén az egységesebb és egészségesebb nemzet immár szabad kezet kapna az Alaptörvény módosítására!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr8116764462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BiG74 Bodri 2021.11.24. 23:24:57

Kicsit úgy érzem, mintha összekuszálódtak volna a szálak, sorrendek.
Egyrészről, igen, kellene a kéharmad, hogy a legfontosabb dolgokban jogszerű fellépés történhessen. Igen, lényeges lenne a párbeszéd elkezdése.
De a legfontosabb kezdésnek egy demokratikusabb, választót védő rendszer kialakítása, a politikai urak eltakarítása.
Az orbáni megosztás pedig fontos elem, hiszen úgy érzem elfelejted, meg lehetett osztani minket,hogy vannak akik csak kaptak az orbáni felkínáláson, és ezt szeretik, ez az identitásuk. Másrészről orbán pedig kapva-kapott ezeken az embereken, hiszen stabil bázist adtak neki a feudális keretek kiépítéséhez. Ezáltal felejtős egy szívélyes nagy egybeborulás, mert nem lesz. A többség annak örülne végre, ha semmilyen párt, irányzat nem basztatná a mindennapi életében, főleg nem úgy ahogy azt a ner teszi. De mindig lesznek elvakult világmegmentők, mártírok, a teljes igazság bírói minden oldalon akik beleszarnak majd a közösbe. És ilyenekből a fidesz oldalán jelenleg igen sok van. Ráadásul az ilyenekből elég egy-kettő és tönkreteszik a közösséget. Tehát a főorkot, és orkjait nem lehet zárójelezni.
Szép dolgokat írsz, csak éppen egy részről a gazdagsági mennyországba szakadt uralkodói réteggel, és egy agymosott kiszolgálói résszel kell szembenézni.

K K K 2021.11.25. 00:45:05

Nyugi, lesz 2/3-ad jövőre is. Megalakul '22-ben az ötödik Orbán kormány.

havrilla 2021.11.25. 02:02:14

@BiG74 Bodri:
Te ugyan olyan seggfej vagy, mint a cikk szerzője.
Nagyon hiányzik nektek a pofáraesés jövőre.

BiG74 Bodri 2021.11.25. 02:37:29

"Olyan szalonokat és klubokat kéne létrehozni a valóságos és/vagy virtuális térben, amelyek a barátságos együtt gondolkodást segítik elő a választásokat megelőzően és remélhetőleg azt követően is, bevonva a különböző ellenzéki pártok, de a Fidesz tagjait is!"

Odáig értem, hogy az ellenzéki pártokat. Hiszen ezek egy jelentős része megmutatta, hogy tud közösen dolgozni. Bár egyértelmű, hogy egy normális demokratikus rendszerben már jelentős lenne az ellentétek, ütközések száma, de legalább remélhető lenne az előzmények alapján egy élhető politizálás kialakulása.
De már az ellenzéki oldalon is van néhány kakukk tojás, melyet nem adott szavazói csoport szült meg, és a kikelő fióka legfontosabb dolga is a többi fészekbeli kilökése. A fideszt pedig pláne nem értem. A normál mindennapi életben nincs fideszes a közelemben aki vitában vállalná, bár a csendesebb apolitikusokat folyamatosan oktatják. A virtuális teret megnézed, akkor pedig mit látsz? Na mit? Pl. itt a személyes kis blogodon?
Szóval hogyan is gondolod ezt?

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.25. 03:05:09

A rendszert nem lehet fölülírni, még az ellenzéki pártok híveinek közös akaratával sem.

Orbán leválthatatlan. Egy egész rendszer gondoskodik erről. Aki ezt nem látja, az vak, aki tagadja: hazudik.

Az előválasztáskor az történt, aminek történnie kellett: jakab, fegyőr hulladék, Dobrev pedig - mivel a bizonytalanok megszólítására alkalmatlan - valóban nem a legjobb választás lett volna - már ha az ellenzék tényleg komolyan gondolja, és a rendszer felülírhatatlansága ellenére a jövő évi választásokon a legjobbat akarja kihozni magából. Ez nem jelenti azt, hogy MZP alkalmas jelölt, mert ostoba megnyilvánulásaival két kézzel taszigálja el magától a meggyőzni kívánt bizonytalanokat, pláne a fideszeseket, hiszen a szekértáborok közötti átjárhatatlanság ellenére balga mód még rájuk is számít. Ennélfogva lehet, jobb lett volna egy másik min. elnök jelölttel (hivatalosan listavezetővel) nekifutni, akár Dobrevvel vagy mással, mert több politikai érzékkel megáldva amaz nem úgy viselkedne, mint vak elefánt a porcelánboltban. Másrészt Márki-Zay-al lesz a legkevesebb kibúvó a szinte borítékolható választási vereségre. Mert pártonkívüli, független, szakértő, jó beszédű, képes megszólítani a bizonytalanokat, és a fiatalokat...

Szóval ezért. Nem szabad kibúvót hagyni a választás utánra, miért nem sikerült. Nem ürügyet, az OKOT kell megtalálni erre. Persze lehet, hogy az ellenzék mínusz DK része kényelemből így is képes lesz rátolni az egészet Gyurcsányra, de majd meglátjuk.

2012-ig kellett volna ébrednie a népnek. Elzavarni Orbánékat akkor, amikor még kellett és lehetett is volna. Sztrájkjog korlátozása, munkavállalói jogok szűkítése vagy éppen a MANYUP vagyonok elvétele miatt. De még inkább a választási törvény átírása, az egypárti Alaptörvény életbe léptetése, a jogállamiság leépítése miatt. Az akkor még csak épülő rendszerrel szembeni elsöprő erejű ellenállás választásával - óriási és állandósuló tömegtüntetésekkel, mint a netadó ellen, általános sztrájkokkal, a kormánnyal szembeni lojalitás megtagadásával. Vértelenül, népi ellenállással a hatalmat meghátrálásra lehetett volna kényszeríteni, mert Orbán csak az erőből ért, aki viszont így nem találta magát szembe valódi ellenerővel. Éppen ezért tudta az országgal megcsinálni mindazt, amit végül megtett.

Ehelyett 2014-ben, egy választási részvétellel legitimáltuk mindazt, amit addigra fölépített. És mi azóta is négy évenként le akarunk váltani egy koszos ki önkényuralmat, aminek az első dolga volt magát bebetonozni, leválthatatlanná tenni.

BiG74 Bodri 2021.11.25. 04:54:33

@Lesz még Magyar Köztársaság:
Bár egyetértek MZP értékelésével, viszont nem adnék ekkora hangsúlyt neki. Abból a szemszögből nézed, ahogy a fideszt, ugyanakkor elhagyod a tényt, hogy a fidesz oldalán sokkal erőteljesebbek ezek a negatívumok. Esélylatolgatás nélkül, akkor ez nála rontja az esélyeket, a fidesznél pedig nem számít? Szerintem jelen helyzetben bármit tesz, az az egyik embert alapból bevonza, a másikat meg éppen taszítja. Mégis a választáson azok az emberek fognak számítani, akik egy, a fidesz ellen felálló szövetséget képviselnek, akárki is az, köbüki, vagy egy marslakó.

Magyaur 2021.11.25. 06:50:39

Kiegészítő megjegyzések:
Ez egyfajta mozgó, terjeszkedő "népi parlament" volna, amely gondolkodásra késztetné, aktivizálná a választópolgárokat a 2022-es választások előtt!
Olyan közös gondolkodási formát ajánlanánk fel minden erre nyitott embernek, amely nem kirekesztő, a jövőre irányul és megváltoztatja a szellemi perspektívákat.
Minden ellenzéki politikai erőnek újra maximális fordulatszámra kellene kapcsolnia: fel kéne mérnie a lehetőségeit. Minden már létező szervezeti kezdeményt fel kellene használni, de újakat is létre kellene hozni. Minden politikusnak a párbeszéd animátorrá kellene válnia! És létre kellene hozni az orbáni politika alternatíváját kereső Szerkesztőséget, amely összegyűjti a véleményeket, rendszerezi azokat és leszűri belőlük azokat a pontokat, amelyekben a lehető legnagyobb közmegegyezés van. Majd ezekkel állhat ki a Nemzetegyesítő Oldal a választók elé a választási kampány véghajrájában!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.25. 07:13:05

Ez olyan, mintha én megcéloznám az olimpiai aranyat maratoni futásban.

ulpius66 2021.11.25. 10:35:57

De jó! De jó! De jó!

Ha meglesz a kétharmad, akkor jövőre nálunk is házasodhatnak a buzik!!!!!!!!!

Már megérte a kétharmad!

2021.11.25. 10:48:51

@BiG74 Bodri:
és melyek lennének ezek az ellenzék által javasolt közjogi változások, amelyek demokratikusabbá tennék az országot?

2021.11.25. 11:10:32

@Magyaur:
a fidesz ott van minden egyes településen, minden utcában és a városokban minden társasházban. csángóföld hétfalutól hegyeshalomig. momentán ők a Nemzet Egyesítő Oldal. nem kell másik. mert nincs két nemzet. vagy ha van, de akkor abból az egyik a magyar és a másik nem-magyar.

2021.11.25. 11:31:55

@BiG74 Bodri:
budapestnek van brutális túlhatalma. mondjuk van a médiatanács. abba kellene 20 budapesti (belértve az agglomerációt) és 80 vidéki (beleértve a határmenti magyarokat). és ezek után jelen állás szerint bekerülne 11 ellenzéki mellett 8 kormánypárti és 1 sehol sem álló képviselő. az ellenzéki médiaértelmiség nem elégszik meg ennyivel. ez is a "liberálisok" brutális médiafölényéből adódik, amit eddig szereztek. hanem ők 100 helyre 110 tagot jelölnének. a felügyelőbizottságot is ők adnák. és minden egyes pozíciót, amit csak lehet. ez egy újfasiszta csoportosulás, amelyik filozofikus mesterrassznak képzeli magát.

ha a médiatanácsban lesz 20 budapest vagy budapest környéki és 2 debreceni, akkor lehet demokrácia. és beülhet valaki görbeházáról is. jelenleg 0 debreceni lehet. görbeháza szóba se jöhet.

F1őr 2021.11.25. 12:12:16

@ulpius66: és szülhetnek a faszik. :-D

havrilla 2021.11.25. 13:08:24

@Magyaur: Te tényleg ilyen naív vagy? Nem. Szerintem simán hülye.

BiG74 Bodri 2021.11.25. 19:34:57

@cvsvrs:
Ha-ha, igen komolytalan vagy!
Magyaurnak feltettél egy jó kérdést, aztán máris negligáltad a nekem szóló minek nevezzelekkel.

agador 2021.11.25. 21:01:05

Kövér elvtárs megmondta, hogy nem az a lényeg, kire, hányan szavaznak, hanem az számít, ki számolja a szavazatokat. Innen kezdve a mostani ellenzéknek lehet akár 9/10-e is, akkor is azt hozzák ki, hogy győzött a csuti rém és bandája.

2021.11.26. 09:09:05

@BiG74 Bodri:
miért ne lehetne a médiatanácsban valaki debreceni, szegedi, miskolci, vagy jászberényi. a vidéki önkormányzati vezetők pártállástól függetlenül képesek kiegyezni egymással. leszámítva budapestet. budapestnek van túlhatalma. szinte csak budapesten van kultúrharc.

MEDVE1978 2021.11.26. 09:47:48

Célozni bármit lehet, de a realitástól ez messze van. Hasonló esetben én egy prioritási sorrendet állítanék fel és kidolgoznék egy pár javaslatot, hogy milyen törvényeket kell módosítani: elsőként én a választójogi törvényt módosítanám úgy, hogy visszaállítanám a 2010-es rendszert (kétfordulós választások). Ebben az esetben a FIDESz egy előrehozott választás esetében is nagyobb akadályba ütközne, mert az abszolút többséget kellene elérnie, nem csak a relatívot az egyéni választókerületekben. További módosítások (mostani lakcímköltözködés megszüntetése, választókerületek határai stb.) lehetségesek lennének, ezek közül néhány nem túl "demokratikus" (választókerületi határok össze-vissza húzogatása). A második gyors lépés az alkotmány lenne, gyakorlatilag a 2010-es alkotmány visszaállításával. Hogy miért maradnék meg mindig a 2010-es állapotoknál? Valószínűleg a jelenlegi ellenzéki pártok érdeke az lenne, hogy ehhez még pluszban "tegyenek hozzá" , jobban előnybe hozzák magukat. A 2010-es jogszabályállapot lehetne ugyanakkor a legkisebb közös többszörös. Ezt követően nyilván hozzá tudnának nyúlni az összes többi 2/3-os jogszabályhoz a bebetonozott Polt Pétertől kezdve a médiahatóságon át mindenig.
Külpolitiikailag is egyértelmű lenne az irányvonal: MZP-nek rögtön el kellene mennie Ursula Van der Leyenhez és Olaf Scholzhoz egyeztetni. Majd azt mondani nekik, hogy oké gyerekek, eddig szivattátok Magyarországot, most nagyon gyorsan álljatok át támogató módba és adjátok ide a visszatartott támogatási összegeket, különben visszakapjátok Viktort tárgyalni. Persze ezért meg kell ígérni nekik a jogállamisági marháskodás nagy részét, aztán a menekültügyi részt nem kell betartani.
(A német és az uniós álláspont irreális menekültügyben).
A jelenlegi támogatottsági adatok szerint ugyanakkor a kétharmad nem látszik elérhetőnek az ellenzék számára.

11 Favágó 2021.11.26. 10:06:41

@MEDVE1978: azért annyira nem lehetett tökfasza a 2010 állapot, ha az hozta a 2/3-ot.
Az sem túl szimpi, hogy az EU szabályokat meghágva visszatartják a zs-t Ursuláék, és hogy mégis ideadják nekünk, ami jár, feladjuk a maradék függetlenségünket.

2021.11.26. 11:05:36

@MEDVE1978:
az egyfordulós rendszerra a válasz, hogy legyen egy valódi civilek szervezte nulladik forduló. ahol nemcsak az ellenzéki pártok indulhatnak el, hanem akárki. kormányhoz közel állók és függetlenek is.

tehát mondjuk orbán nem jelöli navracsicsot veszprémben, mert nem elég radikális. elindulhat az előválasztáson. a fidesz színeiben. és ha nyer, akkor elindulhat a pártközpont jelöltje ellen. vagy mondjuk lázárt a fidesz képviselőként elindítja ugyan, de mégis megméretteti magát az előválasztáson. mert erős ember akar lenni, vissza akar kerülni a pártvezetésbe. vagy elindul nagy feró a nulladik fordulóban. nemzeti radikalizmusával megméretteti magát. kiüsse a parlamentből a libernyákokat. nagy feró nem úgy homofób, mint egy valódi tahó. hanem csak úgy viselkedik. és ha esetleg bejutna a parlamentbe, akkor se pártkatonaként szavazna.

tehát ha a nulladik fordulóban elindul a fidesz és az ellenzéki pártok mellett valódi függetlenek (akiknek nem kell beülni semmilyen frakcióba), akkor azzal a fidesz úgy nyerne választást, hogy kevesebb lenne a pártkatona, és az ellenzék szanaszét esne. idővel reálértelmiség és függetlenek kerülnének ha nem is többségbe, de a jelenlegi ellenzék helyébe. és a fidesz megmaradna állampártnak. és ez a konszolidáció.

nem az, hogy visszaáll a 2010 előtti rendszer. abból az lesz, ami budapesten most van. hogy a bajnai emberei kapják a jutalékot, ne a tüttő kata barátai, azért ül ott a tordai. és jön horváthcsabi, baranyi kriszta a kétfarkú barátnéjával, gyurcsány nímandjai, a momentum arcoskodói, a tejbetök karigeri.

a konszolidáció alapja a fidesz egyeduralma. vagy szét kell verni a fideszt. úgy, ahogyan a fidesz szétverte az ellenzéket. és össze kell olvadniuk egy pártba. ahogyan a fidesz is magába olvasztotta a az fkgp-t és a kdnp-t. és lényegében csurka jelmondatával meghirdette a centrális erőteret. se nem jobb, se nem bal, keresztény és magyar. és kiegyezett az izraelitákkal. ezt a formációt szét lehet ezt verni. csak kérdés, hogy mivégre.

2021.11.26. 11:20:06

@MEDVE1978:
az európai központi bank pénze is inflációt gerjeszt. az eu-s támogatások általában véve nem eu tagállamok adóbevételéből keletkeznek, hanem a hiányból. lényegében az euroövezet adósodik tovább helyettünk. és ebből következően az európai központ bank diktálja a tempót. illetve az európai bizottság. annak a mentőcsomagja ugyanúgy semmiből teremtett pénz. ha az nem jön, akkor a jegybank is nyomtathat készpénzt. csak azzal a forint gyengülni kezdene. ami további inflációt gerjeszt. drágulna az import, elsősorban nyersanyagok, energiahordozók. az üzemanyagárakat ezért fagyasztják be a lakosságnak. az exportáló vállalatoknak a forintgyengülés kezdvez. az agráriumban alacsony az importhányad. a forintgazdaság még eu-s mentőcsomag nélkül is megállhat. persze ez egy nagyon kockázatos pálya.

ha jön az ellenzék, megkapja a mentőcsomagot, akkor a forint erősödne. és a exportvezérelt forintgazdaság mint egy zollstock összecsuklana. a multik reálbércsökkenést irányoznának elő (most úgy növekszik a reálbér forintban, hogy euróban nem kell többet kiadni), munkanélküliség lenne, a multinacionális gyáripar és a magyar agrárium nélkül a kereskedelemre alapozott fogyasztó társadalom fenntarthatatlan. ha budapestet kivonnák a forgalomból, akkor a gazdaság jobban teljesíteni. temérdek árut hordanak be a fővárosba és kifelé nem jön csak a húgy, a szar, a szemét és a kultúrszemét. és ezt nem ellentételezi a szoftver. szabad piaci értelemben budapest lófasz esti fényben. és erre a fidesz válasza a modellváltás. hogy akkor a haveri cégekhez kössék az egyetemeket. és azokat is elfoglalják, vagy legalább is a jelenlegi ellenzéket onnan kizárják.

és nincs jobb válasz. vagy ha van, akkor lehet mondani.

2021.11.26. 12:45:19

@MEDVE1978:
elemi közelítéssel a magyar politika lehet 1, 2, 3. ..., n osztatú.

és a fidesz azt mondja, hogy legyen egyosztatú. ők a legfőbb népképviselők. ők képviselik a magyar emberek döntő többségét. van még valami egyetemi elit. azoknak egy részével egyeztet palkovics miniszter. a modellváltással ők is be lesznek törve. és majd lesz, aki elvándorol. és ebből lesz egy új pártállam szabad választásokkal. ezzel orbán lényegében bevégzi a rendszerváltást. és a 85-öshöz közeli állapot alakul ki. úgy, hogy amikor orbán 30 körül lelép, akkor a rendszer roskadozik. és addig kell konszolidálnia a rezsimet azért, hogy utána ne kössék fel a lámpavasra, vagy ne lőjék a meszes gödörbe. ne járjon úgy, mint ceuasescu.

a kétosztatú rendszer az, ami most van. hogy van két egymásnak feszülő politikai formáció. és lényegében egymás tagadásásra alapozzák a közéletet. és a kérdés az, hogy melyik legyen a politikai mainstream és melyik az underground. és szerintem elég egyértelmű, hogy az ellenzék az underground. illegális migráció megteremti a nyílt társadalmat. az olyan lesz, mint londonban ahol mindenféle népcsoport keveredik. csak ugye azok nem csak úgy vándoroltak be. hanem ki lettek válogatva. hogy oda a legjobbak kerületnek. kajásfiú se lehet akárki, vagy takarítónő.

a magyar társadalom nemzeti romantikázós londont szeretne. bob úrfi legény a talpán, de megleli a lányt, akit szeret és azt énekli, hogy albionban a legszerbb rózsaszál virít.
www.youtube.com/watch?v=jMQUxZm9gq8
csak ilyen londont a konzervatívok se akarnak. a királyi család se. és a magyar társadalom se ilyen. hanem inkább ilyen dupla kávés, bunyós pityus változatban.
www.youtube.com/watch?v=cB9X9-UGRnY
és ez lényegében a kádárizmus újratöltve. táncikálós, dülöngélős dínom-dánom. legvidámabb barakk. csakhogy kulturálisan ez is magasan felette áll a kereskedelmi médiá diktálta kultúrának. tehát az ide való visszalépés. jó estét kivánok, megjöttek a fehérvári huszárok. gumicsizmás, disznóvágós, kolbásztöltős, szalonnázós, pálinkázós kultúra (ez ugye a magyar cigány nóta, a cigány kultúra csak ezt nem szabad kimondani, mert azt mondják, hogy ez rasszizmus) is jobb, mint amit az ellenzék progresszióként kínál. és gazdasági értelemben is jobban működik az egypárti fidesz, mint az, hogy a szocik eladósítják az országot, a libek eladják és a konzik asszisztálnak. és határon túli politikában se jobb a baloldal. és a szembe állásból se adódnak értelmes viták. ennél jobb a kvázi egypártrendszer.

és lehetne még háromosztatú politika. az, hogy a jelenlegi 2x2.5 milliós táborból egy középpárt leszakít 2×0.5 milliót. és még szerez 1 milliót az első szavazókból és a bizonytalanokból. és abból 3×2 milliós tábor adódik. mindenki kisebbségbe kerül. a fidesz is. a baloldal és létrejön egy új közép. ezt képzelte el schiffer és vona is ilyesmit akar, csakhogy ennek nincs médiatámogatottsága. ezt nem fogja támogatni az rtl klub, se a tv2. és egyébként ez inkább orbánnak kedvezne. az ellenzék egy új balközéppárt megjelenésével szanaszét esne.

és még egy lehetséges opció, hogy orbánt a széljobbról verik meg. ez a régi jobbik. 64 vármegye mozgalom torockai parancsnokkal. az külpolitikában nem tartható. bácsfi diana megjelenésekor is a nato be volt tojva rendesen, hogy mi lesz, jön egy dilis csaj és két tornából felmentett karlendítős. nyilván nem, de a helsinki bizottság, a charta és a többi az ensz köznyűlést majdnem összehívták. orbán meg egyesítette a széljobbot, szekularizálta az antiszemitizmust, ebben a vicent blognak igaza van, csak azt felejti hozzátenni, hogy ez izrael politikájának része.

evilwolf 2021.11.26. 16:49:40

Adó- és rezsiemeléssel?
Gyurcsánnyal?
Megint azt látjuk, hogy az ellenzéki önkormányzatoknál nincs fejlesztés, van viszont jutalomosztás.
Na, ezek pont nem kellenek.

Ekrü 2021.11.26. 18:32:52

@agador:
Ha jól emlékszem Borsodba maga Fegyőr ment le számolni,azt a végeredmény ott ahol ő számolt 90% fölötti Fidesz győzelem volt. Csak nem csalással vádolod? :)))))))

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.26. 18:40:26

@agador:

Akkor minek mész el egyáltalán szavazni? Esetleg inkább csak már előre magyarázod a vereséget?

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.26. 18:41:47

@Szalay Miklós:

Valamiért Soros papi úgy döntött, hogy MZP-nek nagyobb esélye van a kormányváltásra, így elküldte a selyemzsinórt Gerynek.:D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.26. 18:48:29

@cvsvrs: "mert nincs két nemzet. vagy ha van, de akkor abból az egyik a magyar és a másik nem-magyar."

Szóval neked az egyik oldal nem magyar? Akkor az milyen nemzet? jajaj, most nekiállsz lyukat írni a hasamba, már előre tudom.

Mérnork 2021.11.26. 18:52:44

"Orbán Viktor ténykedésének elemzését és bírálatát tegyük zárójelbe, igyekezzünk egyedül a jövő teendőivel foglalkozni, javaslatokat kidolgozni és továbbítani."
LOL, az egész összefosás eddig kiizzadott programja abból áll, hogy a patásorbán helyett válasszatok minket, mer attól itt hirtelen kánaán lesz.
Lefordítva: hagy lopjunk már végre mi is...

Kivlov 2021.11.26. 18:58:52

Remélhetőleg a zellenzék pofára esik újra.

DFK 2021.11.26. 19:39:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: pedig egyszerű. Valóban van egy csoport amelyik csupán beszél magyarul, de nem része a nemzetnek: a baloldal.

6.Lenin 2021.11.26. 19:44:59

Kedves Poszt-toló!

Ilyen rossz véleménnyel vagy a magyar ballibsi választókról? Ennyien lennének, hogy meglenne a kétharmad velük? A jobboldaliak nem mennének szavazni?
Miért?

Gábor Révész 2021.11.26. 19:52:38

Sajnos tudomásul kell venni, hogy Orbán és bandája, ha kormányzáshoz nem is, a saját hatalom bebetonozásához nagyon ért. Meggyőződésem, ha Orbán az elvitathatatlan politikai tehetségét nem a saját hatalmának kiterjesztésére, illetve a NER tagjainak brutális "feltőkésítésére" fordította volna, hanem valóban a magyar nép érdekében dolgozott volna, akkor azokkal a lehetőségekkel, amelyek az elmúlt 10 évben a rendelkezésére álltak - gazdasági konjunktúra, EU pénz számolatlanul, és mindehhez 2/3-os, kezdetben teljesen megérdemelt hatalmi erőtér - ma Magyarország Európa vezető országai közé tartozna.
De nem így történt, és ez egyedül Orbán történelmi bűne. És ezt a bűnt nem lehet elsumákolni! Nem értek egyet a blog szerzőjével! Orbánnal és bandájával semmiféle együttműködésre nincs lehetőség, és még ennek a lehetőségnek a felvetése is felér egy hazaárulással!

Gábor Révész 2021.11.26. 19:53:36

@DFK: Azért ezt kifejthetnéd... nácikám!

6.Lenin 2021.11.26. 19:55:50

@Gábor Révész:

"ma Magyarország Európa vezető országai közé tartozna." Tényleg? És ezért dolgozott az EU is vállvetve a magyar ellenzékkel. Te hol élsz, pincében?

Gábor Révész 2021.11.26. 20:08:11

@6.Lenin: Nem, az EU csak a lehetőséget adta. Élni az ország vezetésének kellett volna vele. Ebben a "játékban" a baloldalnak, az ellenzéknek nem osztottak lapot.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.26. 20:11:12

@6.Lenin: És az ellenzék és az EU miben akadályozta Orbánt? Mesélj! Még csak nem is érted amit írt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.26. 20:13:05

@DFK: Te csak beszéled a nyelvet és vered a melled hogy magyar vagy. Kompenzálod azt hogy semmi közöd a nemzethez.

6.Lenin 2021.11.26. 20:13:42

@Gábor Révész:

Mihez adott az EU lehetőséget? Miről is szolt az EP-vita 2012 januárjában? Te egy másik filmet nézel. A baloldalnak tényleg nem sok szerepe volt ebben, mert mindent elcsesztek. Miért is volt a békemenet?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.26. 20:14:00

@DFK: Az ország lerablóit, a fidesz maffiát, csak az országot lerohasztó hazaárulók támogatják, mint te.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.26. 20:14:11

@Gábor Révész: Persze, persze..és ha a nagypapinak kereke lett volna, ő lett volna a 6-os villamos. Egy biztos, ha visszatér a ballibsi bagázs Európa vezető seggnyalói leszünk.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.26. 20:16:14

@6.Lenin: Rengeteg támogatásd adott az EU. Amit még hamis prófétád - o1g - 2006-ban még meg akart vonatni az országtól. A békemenet a birkák bégetésének gyakorlásáért volt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.26. 20:17:19

@Veszéjben a lyogállamiság !: o1g lesz mindjárt az Eu seggnyalója, amikor kiürül a hitelekből töltött kassza. Te meg o1g seggnyalója vagy.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.26. 20:17:55

@Gábor Révész:

"Magyarország Európa vezető országai közé tartozna.."

Nyilván egy tízmilliós ország Európa vezető országa. Hogy bírod ezeket a baromságokat röhögés nélkül leírni? Mindenesetre Orbán legalább elmozdult a libernyák miniszterelnökök brüsszeli kifutófiú szerepéből.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.26. 20:18:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Persze persze hány éve is várjátok ezt, mint a messiást? A valóság ismét rátok vigyorog majd..

6.Lenin 2021.11.26. 20:19:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Szerintem te nem megjátszod, te tényleg ilyen sötét vagy. miből gondolod, hogy nem vettem eddig észre? Már a legelején világos volt.

Gábor Révész 2021.11.26. 20:21:33

@Veszéjben a lyogállamiság !: Aki ilyen nicknevet választ, az inkább kussoljon magyarság témában! Hülye troll!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.26. 20:21:52

@6.Lenin: Vén részegeském! Egy bővített mondatot nem vagy képes értelmezni még abban a pár percben sem amikor esetleg józan vagy. Ha egyáltalán vannak olyan perceid.

Gábor Révész 2021.11.26. 20:23:20

@DFK: Egyébként hogy jössz te ahhoz, hogy bárkinek a MAGYARSÁGÁT kétségbe vond? Ki vagy Te, mocsok?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.26. 20:29:17

@Gábor Révész: Szerintem se. Egy értelmes válasz nem képes kipréselni magából, legtöbbször a kommenteket sem képes megérteni amire válaszol.

Gábor Révész 2021.11.26. 20:33:32

@cvsvrs: "momentán ők a Nemzet Egyesítő Oldal. nem kell másik. mert nincs két nemzet. vagy ha van, de akkor abból az egyik a magyar és a másik nem-magyar."
Evvel kibújt a szög a zsákból. A mérhetetlenül sok avas rizsa mögött azért csak-csak egy valódi náci lapul!

Gábor Révész 2021.11.26. 20:35:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Tudod, nekem az az érzésem, hogy evvel nincs egyedül. Ez az egész narancsagyú horda igazából arra sem méltó, hogy vitapartnernek tekintse őket az ember.

6.Lenin 2021.11.26. 20:38:31

@Gábor Révész:

Te szerencsétlen, milyen alapon nevezed te a másként gondolkodókat narancsagyú hordának? És még te nácizól? Érted te saját írásaidat? Méltó vitapartner? Miről szeretnél te vitázni? Még magadat sem érted.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.26. 20:42:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: És a te fejed kinek a seggében van? Esetleg a sajátodéban? :D

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.26. 20:43:30

@Gábor Révész: Persze, persze, érvek hiányában nehéz vitatkozni . Marad a személyeskedés.

Gábor Révész 2021.11.26. 20:47:59

@6.Lenin: Sajnos az a helyzet, hogy ez a "narancsagyú horda" nem rendelkezik a gondolkodás képességével. Mert ha csak egy csöpp agyuk is lenne - ebbe természetesen téged is beleértelek - akkor látnátok, mit művel Orbán és bandája az országgal. De mivel nektek narancsszínű köd ül a szemeteken, így nem tudtok gondolkodni.

Gábor Révész 2021.11.26. 20:50:54

@Veszéjben a lyogállamiság !: Egyenlőre én leírtam egy helyzetértékelést. Te evvel nem vitatkoztál, csak nekiálltál "gúnyolódni". Azért tettem idézőjelbe, mert ez igazából nem gúnyolódás, csupán erősen izzadtságszagú kötözködés.

6.Lenin 2021.11.26. 20:55:11

@Gábor Révész:

Én látom, veled ellentétben, hiszen láttam az előzőeket is, és a még azokat előzőeket is. Sokat járok mindenfelé az országban, és látom a fejlődést is, és azt is láttam, amikor 2002 után megállt minden. Meg lehetne mutatni-nem nagy mutatvány-, hogy mikor , mi épült, vagy romlott le, és az bizony bizonyos kormányokhoz köthető.
ilyen egyoldalú elfogult véleménnyel te vitázni szeretnél valakivel is? komolyan is gondolod ezt?

Na, jó, vitázzunk-majd holnyp, mert ma már meguntam- írd le nekem, ha az ellenzék nyerne tavasszal, kivel, mivel, hogyna (programféle) lesz itt bármi is jobb? Ha lehetne példákkal alátámasztani az elmúlt 30 évből.

Vagy néhány szóval elemeznéd, hogy mi is történt 2010-ben? Megunták a polgárok a banánt (jólétet)?

Gábor Révész 2021.11.26. 21:02:39

@6.Lenin: Bocsáss meg, nekem erre sem időm, sem kedvem. Jobban szeretem a magyar családomat, mint a fajtátokat.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.26. 21:20:03

@6.Lenin: Mit láttál te. Már évek óta szinte vak vagy a metalkótól. Nesze neked beruházások 2000 óta.

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/jel/jel309011.pdf

Mérnork 2021.11.26. 21:48:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Tökéletes cáfolat volt arra amit írtam....;-))))

birkamenet 2021.11.26. 22:37:11

@6.Lenin:

Szia Lenyin, én támogatom, hogy vitatkozzunk csakis szakmai és tény alapon. Igy tehát az első kérdésem: te ugye tényleg nem tudod, hogy elmebeteg vagy?

birkamenet 2021.11.26. 22:45:01

@Mérnork:

Az ellenzéki összefogás egyetlen célja orbán és bandájának a vasra veretése. Titeket kisbirkákat meg majd az elkobzott Kubatov lista alapján fognak megtalálni.

Halibuli 2021.11.26. 22:54:10

Választópolgárként üzenem a Fidesznek, az ellenzéknek, jobbra is balra is,
hogy középen lehet bekapni!

Mankel 2021.11.26. 22:56:41

Hol láttam már ezt a helyzetet? Óriási deviza alapú hitel felvétel, 80% fölötti államadósság, magas infláció, gyenge forint, növekvő alapkamat, a lakosság nyakló nélkül eladósodva.... Emlékszik valaki mi volt legutóbb mikor ezt láttuk? Én 4/5dös fidesz győzelmet kívánok! Egyék meg amit főztek.

BiG74 Bodri 2021.11.26. 23:17:41

@Mankel:
Már bocsi, de hogy eszik meg amit főztek? Gondold végig!

Mankel 2021.11.27. 06:21:00

@BiG74 Bodri: nekik kell megszorítani, nekik kell kilaKoltatni, náluk lesz munkanélküliség. ÉRIK A CSÓK károsultak első adagja... lassul az ingatlan piac. Ők lesznek az új MSZP.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.27. 07:06:47

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

A betsgég első 2 hete annyira rossz, hogy ahhoz képest vagy halott vagy vagy jobban vagy. Más opció nincs.

De ez a jobban lét messze nem a normál állapot.

oassasa 2021.11.27. 07:27:43

@BiG74 Bodri: Nem fideszessel kell vitatkozni, vannak konkrét témák, azokat kell megvitatni és teljesen mindegy ki milyen szavazó.

Ekrü 2021.11.27. 08:38:41

@MEDVE1978:
": elsőként én a választójogi törvényt módosítanám úgy, hogy visszaállítanám a 2010-es rendszert (kétfordulós választások).Ebben az esetben a FIDESz egy előrehozott választás esetében is nagyobb akadályba ütközne, mert az abszolút többséget kellene elérnie, nem csak a relatívot az egyéni választókerületekben. "-Az miért lenne jó nekünk,hogy még több pénzért még több pártkatonát ültetnénk be a parlamentbe? No,meg elősegítenénk a pártok közötti mutyizást,kollaborálást? Aki pedig azt mondja ,hogy az egy forduló miatt nyer a Fidesz az hazudik. tessék szépen elfogadható pártokat prezentálni, normális hiteles egyéni jelöltekkel és akkor lehet nyerni. Pont az a jó ,hogy az egyéni jelölteket mi választjuk és nem pedig készen kapjuk az alját, mint a pártlistáknál.
"További módosítások (mostani lakcímköltözködés megszüntetése, "-Ezt én is hülyeségnek tartom,mert az ellenzék lesz az első amelyik csalásra fogja használni.
"választókerületek határai stb.) lehetségesek lennének, ezek közül néhány nem túl "demokratikus" (választókerületi határok össze-vissza húzogatása). "-Elfelejted azt a tényt,hogy a választókerületek határait először az MSZP-SZDSZ koala változtatta meg a nekik tetsző módon. A Fidesz csak a törvényben meghatározott eredeti állapothoz közeli állapotokat állította vissza. Szóval ,ha vissza kéne menni ,akkor úgy lenne tisztességes,hogy a 89-90-es határokat hozzuk vissza.
"A második gyors lépés az alkotmány lenne, gyakorlatilag a 2010-es alkotmány visszaállításával. "-Olyan ,hogy 2010-es alkotmány ,olyan nincs. Az régi,kommunista kádári alkotmányt módosítgatták 89-ben,hogy elfogadható legyen valamennyire.Ezt használtuk 2012-ig. De készséggel elhiszem,hogy az ellenzéki pártok és szavazóik jobban örülnének egy ,a kommunista diktatúra alatt íródott alkotmánynak,hisz az közelebb is áll hozzájuk.
És ami a legfelháborítóbb azok közül amit írtál:
"Külpolitiikailag is egyértelmű lenne az irányvonal: MZP-nek rögtön el kellene mennie Ursula Van der Leyenhez és Olaf Scholzhoz egyeztetni. "-No comment,ez önmagáért beszél....
"Majd azt mondani nekik, hogy oké gyerekek, eddig szivattátok Magyarországot, most nagyon gyorsan álljatok át támogató módba és adjátok ide a visszatartott támogatási összegeket, különben visszakapjátok Viktort tárgyalni. "-Szóval szerintetek az teljesen rendben van,hogy az EU jogtalanul visszatart pénzeket,hogy "szivassa Magyarországot",ha épp nem az a kormány van hatalmon akit ti szeretnétek? Milyen emberek vagytok ti? Ti mertek beszélni jogállamiságról? Ez gyakorlatilag azt jelenti,hogy az EU súlyosan beleavatkozik a magyar választásba,hisz megpróbál nyomást gyakorolni,befolyásolni,megfélemlíteni a magyar választópolgárokat.
"Persze ezért meg kell ígérni nekik a jogállamisági marháskodás nagy részét, aztán a menekültügyi részt nem kell betartani."-Csak,szólok,az egész vita az EU-val a menekültkérdésnél kezdődött.Az meg külön hab a tortán,hogy ez a jogállamiság duma ezek szerint szerintetek is csak egy mondvacsinált ürügy,hisz "marháskodásnak" nevezitek.
Na ilyenkor kezd elgondolkodni az ember,hogy kell-e nekünk Brüsszel,Ursulástól meg parlamentestül és lassan megfogalmazódik bennem ,hogy kezdünk ott tartani ahol a szovjet uralom alatt voltunk....

Ekrü 2021.11.27. 08:49:03

@Mankel:
"Emlékszik valaki mi volt legutóbb mikor ezt láttuk? "- Igen,a szocik alatt kétszer is. Mind a kétszer a Fidesz hozta helyre,mégpedig az ellenzéki oldal által előszeretettel alkalmazott megszorítások nélkül.
És,hogy hol látom most jelenleg? Az ellenzéki vezetésű városoknál,aminek ékes példája Budapest. Nem dolgozó,fölöslegesen kampányolgató főpolgi, 41fizetett kutyaütővel a háta mögött miközben a város folyószámlahitelből rohad szét.

Alick 2021.11.27. 08:50:26

"Külpolitiikailag is egyértelmű lenne az irányvonal: MZP-nek rögtön el kellene mennie Ursula Van der Leyenhez és Olaf Scholzhoz egyeztetni"

Inkább kéne egy igazi euroszkeptikus párt, amely kezdeményezné az EU rebootolását, az EB és EP pehelykönnyűvé alakítását, a szubszidiaritás, az önálló régiós politika megerősítését és főleg a gazdaságot és az innovációt élénkítő programokat. A Közös Piac alapjaitól kiindulva létrehozni a kétsebességes EU-t (felszámolni a toxikussá vált egyenlősdit), föderális potenciállal a szűkebb magországok szintjén és valódi gazdasági felzárkóztatással a második szinten.
Elvégre nem véletlenül van a fociban NB I. és megyei liga...

6.Lenin 2021.11.27. 09:10:38

@Gábor Révész:

Fogadni mertem volna, hogy semmit nem tudsz erre írni, csak a pofátok jár. Semmihez sem értetek a gyűlölködésen kívül. tudod mi lesz megint a vége, ha hatalomra kerülnétek? Bukás. Mindig ez volt.
Leszerepeltél, értelmetlen itt továbbiakban bármit is pofáznod.
Nincs időd? Időd lenne de eszed nincs hozzá.

6.Lenin 2021.11.27. 09:11:55

@birkamenet:
Rólad tudom, már régen. Még nem volt egy értelmezhető hozzászólásod sem. Te beteg vagy, agyilag.

6.Lenin 2021.11.27. 09:13:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Akkor 2010-ben miért buktatok? Eddig mindig.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.27. 09:48:54

@6.Lenin: Te agyatlan! Mi köze a beruházásoknak a választásokhoz? Te magad vagy a bizonyíték erre. Olyan ostobák is szavaznak mint te, akinek mint látszik fogalmuk sincs a számokról.

Gábor Révész 2021.11.27. 10:04:24

@6.Lenin: Majd válaszolok, de mint írtam, nekem fontosabb a családom, mint hülye fideszbuzikkal vitatkozni.

midnight coder 2021.11.27. 10:34:59

"Például mit lehet kezdeni orbáni politika örökségével, hogyan lehetne erősíteni a bizalmat és összetartozás érzését a magukat magyarnak vallók közt itthon és külföldön, a nacionalisták és nem-nacionalisták közt, a magyarországi magyarok és az utódállamokban élő kisebbségi magyarok, a magyarországi magyarok a Nyugaton munkát vállaló magyarok, hívők és ateisták, magyarok és romák közt stb"

Aztán még az örökélet és az ingyensör is jó lenne.

midnight coder 2021.11.27. 10:41:51

@Alick: Az EU-nak eleve el kellene felejtenie a politizálást. Annak kellene lennie aminek indult: gazdasági szövetség. Nem kellene gazdasági felzárkóztatás sem, de befizetések sem a tagországok részérôl. Nincs szükség új KGST-re, de pláne nincs új Szovjetunióra, ahol a régi tagországok nyomják a saját balos hülyeségeiket a tagországokra mint anno az oroszok.

MEDVE1978 2021.11.27. 11:14:25

Irigylésre méltóan fekete-fehéren látod a világot, mint egy igazi vallási fanatikus, csak ez esetben a politikai meggyőződésed érintett. Mindenkit két táborba sorolsz, aki nincs velünk az ellenünk van, szépen Lenin, Sztálin és Rákosi elvtársak nyomában.

De részletesen:
Választási törvény: nem hoznám vissza a 386 képviselőt, bár ez is egy szemfényvesztés (nem attól függ a pazarlás vagy a korrupció, hogy száz, kétszáz vagy háromszáz képviselő ül egy parlamentben).
A FIDESZ nyerésének mértékét túlozza el a jelenlegi rendszer. Az 1990-től kialakított választójogi rendszer az egyik legjobban kiegyensúlyozott közvetett népképviseleti rendszert tükrözött. Megvolt benne az, hogy a másodlagos pártpreferenciát is megjelenítse az ember, megakadályozta a 4%-os bejutási határral az elaprózódást. Bizony keserű lenne, de szinte biztos, hogy ha 2014, 2018-at megvizsgálnánk nem lenne kétharmad, ha az ellenzéki szavazatok nem "aprózódnak" el. Így is benne van, hogy a FIDESZ nyert volna, de Orbán Viktor igazából kétharmaddal lett nagyon káros.
Ahogy írtam: nem túl demokratikus a választókerületi határok össze-vissza húzogatása, tehát én párttól függetlenül mondom, hogy ezt nem szeretem. Persze te ezt is lebontod szépen a saját rendszeredbe és megnyugszol, hogy hát ők csinálták először, mi fel vagyunk mentve.
Alkotmány: FIDESZ-kénk lassan a WC-s néni fizetését is beírja az alkotmányba. Arról, hogy ez a világháború utáni kommunista alkotmány. De facto nem az. A büntető törvénykönyv, a magyar PTK is ugyanígy élt tovább a rendszerváltás után, a FIDESZ kormány alatt is egy ideig. Annyira volt többször módosítva, hogy pont megfelelt gyakorlatilag egy uniós csatlakozásnak, valamint 2010-ig az összes releváns magyar politikai erőnek és a társadalomnak.

Külpolitika: naná, hogy az EU beleavatkozik és befolyást gyakorol. Lehet ezen szörnyűlködni, meg magát a földhöz verni, de az EU mindig is beleavatkozott a magyar politikába, irányította azt (a csatlakozásig). Hogy etikus-e a beavatkozás, meg, hogy bírósági ítélet nélkül visszatartják a pénzt? Én inkább azt mondanám, hogy ez amolyan obstrukció szerű, bár a jogrendszer alapján az EU Bizottságnak mindig meg volt a felhatalmazása arra, hogy visszatartsa az EU támogatásokat. Ugyanis az EB-nek jóvá kell hagynia a támogatás kifizetési rendszert és úgy minősítenie, hogy abban nincs korrupciós kockázat. A miénkben kb. 2012 óta van, pontosan, hogy politikai okokból (Néppárt védelme) nem szántotta eddig ezt be az EU. Erről még emlékem is van, mert EU-s pénzekkel dolgoztam és részint dolgozom ma is: 2011-ben vagy 2012-ben az EU-s támogatási rendszer alapját képző szakmai Közreműködő szervezetek levelet írtak az EB-nek azzal, hogy a FIDESZ kormány úgy akarja átalakítani a rendszert, hogy abban lehetővé váljon a kézi irányítás és a pénzek törvénytelen becsatornázása. Az EB szart erre, akkoriban Merkel asszony egyik legjobb barátja volt még Viktor.

Tehát az EB ezt a módszert mindig is bevethette volna, csak nem tették. Most viszont teszik, hiszen csak arra várnak, hogy az Orbánt egyébként is maximálisan utáló és kelet-európai barbár diktátornak tartó Európai Bíróság elutasítsa a magyar-lengyel keresetet. Alapvetően lényegtelen, hogy én erről azt gondolom, hogy az EB-nek ez az akciója "legitim" vagy "nem legitim", ettől függetlenül ezt fogja lépni. Maximálisan érthető, hiszen a rendszer korrupt mivoltára tett megjegyzéseiket évek óta pártkatona Polt Péter dobja át a papírkosárba, tehát Magyarország szart a megjegyzéseikre, figyelmeztetéseikre.

Amikor még Bajnai idején dolgoztam egy uniós projektben és látttam a korrupciót (előtte és utána is láttam), akkor azt mondtam, hogy nem az a legnagyobb baj, ha valaki ellopja / lefölözi az EU-s pénzt. Ez többé-kevésbé mindenhol megtörténik. A legnagyobb baj a buta, pofátlan, ügyetlen és leplezetlen lopás. A FIDESZ holdudvar pedig olyan pofátlan lett 2021-re, hogy az EU minden további kritika nélkül állíthat le mindent, objektíven ez a döntés nem kifogásolható.

6.Lenin 2021.11.27. 11:21:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Én nem a meghamisított hülyeségeidre szoktam szavazni, hanem a konkrét dolgokra, Te meg arra szavazol amire akarsz, ha tetszik neked a bukta.

6.Lenin 2021.11.27. 11:24:29

@MEDVE1978:

Egy választási rendszernek a lényege, hogy egy valami (párt, pártszövetség) az érvényes szavazatok többségét megszerezze. annak pedig az a lényege, hogy a választók el tudják fogadni a személyek, és programok hitelességét. A többi süket duma. Mindenkinek adott a lehetőség meggyőzni a választókat.

6.Lenin 2021.11.27. 11:26:40

@Gábor Révész:

egy hülye féleszű ballibsi köcsög erre képes, szerinted? Ha neked szabad megalázni a másik oldalt, akkor nekem is.
Már eleve itt bux a süket dumáddal, mert saját magad se érted.

Gábor Révész 2021.11.27. 12:13:26

@MEDVE1978: Na, erre semmi érdemi választ nem fogsz kapni, csak mocskolódást!

Gábor Révész 2021.11.27. 12:14:50

@6.Lenin: Gondolod, hogy a sértegetés érv? Olyan buta vagy, mint 6 pár rendőrcsizma.

6.Lenin 2021.11.27. 13:13:02

@Gábor Révész:

Látom nem értetted, te sértegetsz mindenkit, aki nem úgy gondolkodik, mint te. ezé, akkor mindenki másnak is.

" mint hülye fideszbuzikkal vitatkozni." Ilyeneket írsz állandóan.

2021.11.27. 13:36:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
nem kell két Nemzet Egyesítő Oldal. mert egy nemzet van errefelé legalább is. a magyar. és ha valaki szerint kettő, akkor az egyik nem magyar. ez nem szerintem van így. hanem ez az elemi logika. vagy azt kell mondani, hogy a fidesz nem egyesíti a nemzetet. szét kell verni. porig rombolni. azt is lehet mondani. csak ez miben különbözik attól, amit o1g hirdet meg? értem persze, hogy az ellentábor európai.

el kell dönteni a magyaroknak és az európaiaknak, hogy ebből a két brancsból melyik maradjon mainstram. és a másiknak jut a politikai underground. és szerintem amit most liberalizmusnak neveznek az a politikai underground.

2021.11.27. 13:48:29

@MEDVE1978:
1990-es választások után az mdf 164, az szdsz frakció 93 főt számlát a 386 tagú parlamentben. ez 66%-os mandátumarány. és az első fordulós listás szavazatrány 46%.

már akkor lehetett látni (és ezt a pártok környezetében simicska lajos ismerte fel), hogy alkotmányos többséget szerezni úgy, hogy a saját oldalon pártállami egységet kell teremti és a politikai ellenfeleket meg kell osztani.

ezt a rendszert eredetileg tölgyessy péter alakította ki. ő maga mesélte el, hogy egy commodore 64-es segítségével próbált számolgatni. és ő nem akar ekkora aránytalanságot. a javaslatát bevitték a parlamentbe. az mszmp képviselők azt mondták, hogy ez nem jó. nagyobb egyéni kerületi dominancia kellene. és antall hívta fel, hogy péter az mszmp-sek módosító indítványokat terjesztettek be. bementek a parlamentbe és németh miklóssal tárgyalva (számítások nélkül) elfogadták, hogy legyen ez a rendszer.

antall kezdettől fogva azt mondta, hogy 1:1 arányban legyenek az egyéni és a listás helyek. tölgyessy számolgatott, és aztán az mszmp-sek se számolgattak, hanem azt mondták, hogy legyen még ennyi, vagy annyi. és ebből jött ki ez a rendszer. ezt nem orbán teremtette.

és aztán persze ezen a rendszeren az összes párt változtathatott volna. az arányosság irányába lépve. de mindnek tetszett, amikor nyert. és aránytalanságot és csalást kiáltott, amikor vesztett.

2021.11.27. 13:56:30

@MEDVE1978:
'90 mdf-szdsz 46% --> 66%
'94 mszp -szdsz 50% --> 72%
és ezt a győzteskompenzációt a fidesz az egységpárttá alakulással fordította a maga javára akkor, amikor az ellenfelei váltak megosztottá. ez nem aorbán viktor és a fidesz csinálmánya, hanem a rendszerváltóké beleértve az mszmp-t.

2021.11.27. 14:09:08

@MEDVE1978:
és most az jön, hogy mindkét tábor egységpárttá alakul mondván, hogy ők Nemzet Egyesítő Oldal. tehát most már nem a nemzeti bolsevikok csapnak össze a nemzetközi mensevik mozgalommal. hanem a populisták a demokratákkal. és mindkettő a közhatalom egyetlen letéteményesének mondja magát. dönteni kell. arról, hogy melyik legyen a politika mainstream és melyik az underground.

és a nyugat döntött. és elég egyértelműen orbánnal szemben állva. amire orbán azt mondja, hogy a néppárt összefogva a balliberálisokkal már lényegében meg is bukott. egy év alatt. és ő és a haverjai gründolnak egy új formációt, amelyiknek ha nem is lesz többsége, de ők lesznek a legnagyobb ep frakció. és az epp is észhez tér. és visszaáll a jobbos kormányati túlsúly. amiből adódik a normalitás. egy illiberális átmenetben ezt célozza az orbánizmus.

és az ellenzék politikája az, hogy orbán és haverjai sorra megbuknak. és győz a nyugatosság. a nyugati maistream. és úgy a népi nacionalizmus lesz a politikai underground. és ez is lehet.

ezt el kell dönteni valahogy. és ehhez mindkét tábornak megfelel a jelenlegi választási rendszer.

Gábor Révész 2021.11.27. 19:02:37

@6.Lenin: Tévedsz, én nem sértegetek "mindenkit". Nagyon sok embert sokra becsülök, eszembe sem jutna őket sértegetni. Merthogy ők is beletartoznak a "mindenkibe". Én csak azokat sértegetem - köztük téged - akik agyatlanul és elvtelenül hisznek Orbánban és bandájában. Azokat sértegetem, akik kirekesztenek a nemzetből csak azért, mert én nem vagyok hajlandó nyalni Orbán seggét, sőt! Az a véleményem, hogy ebbe a csoportba vagy nagyon buta, műveletlen, tájékozatlan emberek tartoznak, vagy olyanok, akik haszonélvezői ennek a mocskos rendszernek.

6.Lenin 2021.11.27. 19:25:19

@Gábor Révész:

Tévedsz, mint mindig. Miből gondolod, hogy elvtelenül hiszek Orbánban? Te magad rekeszted ki magad a nemzetből, hiszen azokat támogatod, akik eddig is.és ezután is eladnák az országot idegeneknek.

De gondolom, hogy neked mi a hibád. soha nem voltál SZABAD ember, teljesen más az elképzelésed az ember szabadságáról. Te tulajdonképpen mások szolgálását érted a te szabadságod alatt.

hiszen egy olyan elvet szolgálsz most is ahol az embert mindig is csak eszköznek tekintették, kihasználták, és felhasználták. Látod te, hogy mit is csinál a jelenlegi ellenzék? ezzel a látszat előválasztással is jól átverték nem csak a választóikat, de még saját magukat is.

Ezért is nem tudsz válaszolni a kérdéseimre, de nem csak te, az ellenzéki oldalról még senki sem válaszolt érdemben a kérdéseimre.... kivel, mivel is lenne jobb bármi is, pláne példákkal alátámasztva. Ezért mocskolódsz másokkal, mert te is érzed, hogy nincsenek válaszaid, csak irigység, és rosszindulat a másik oldal iránt, ahol sikeresebb emberek támogatnak egy sikeres kormányt.

Gábor Révész 2021.11.27. 20:14:42

@6.Lenin: Abból gondolom, hogy minden egyes hozzászólásodból fröcsög a gyűlölet mindenkivel szemben, aki csak egy gondolattal is vádolni meri a csúti napóleont.
Én nem rekesztem ki magam a nemzetből, én magyarnak vallom magam. Magyarként szolgáltam eddig is a hazámat.
Kétségtelen, hogy balodali vagyok. Mindig is az voltam. Nekem van gerincem, én nem váltogatom a világnézetem, az elveimet, amit a most regnáló rablóbandáról nem lehet elmondani.
Nagyon tévedsz, én mindig szabad ember voltam, és remélem, hogy még jó pár évig az is maradok. Soha nem vétettem a törvények ellen, mindig törekedtem a jogkövető magatartásra. Többször vettem részt különböző tüntetéseken a regnáló mocskok ellen, karöltve sok-sok hasonlóan szabad emberrel. Tüntettünk az aljas, szemét kormány ellen. És szabadok voltunk!
"egy olyan elvet szolgálsz most is ahol az embert mindig is csak eszköznek tekintették, kihasználták, és felhasználták. "
Na, látod, evvel pontosan leírtad a fideszes csürhe mentalitását. Nem veszitek észre, mert vagy nem látjátok, vagy nem akarjátok látni, hogy a csúti görcs csak kihasználja a "hívők" töretlen bizalmát.
Nem tudom, miből vontad le azt a következtetést, hogy az előválasztás átverés volt. Mert az, hogy a fideszes mainstream media ezt szajkózza, még nem jelenti azt, hogy ez így is történt.
Nem fogok a kérdéseidre válaszolni, mert nem hiszem, hogy valóban érdekel bármiféle válasz is, Te és a társaid nem foglalkoznak tényekkel, adatokkal, elvekkel. Nektek csak egy célotok van, bármi áron mocskolni bárkit, aki szólni mer Orbánék szemétsége és hazaárulása miatt.
"sikeresebb emberek támogatnak egy sikeres kormányt. " Biztos? Államadósság, kötelezettszegési eljárás, politikai elszigetelődés, orosz-kínai adósrabszolgaság, 33000 halott a járványban, stb, stb. Sikeres kormány??? Istenem, milyen lehet egy kudarcos kormány?

6.Lenin 2021.11.27. 20:28:11

@Gábor Révész:

Egyszerű a kérdés, nézd vissza baloldal történelmét. egyszer kommunista, aztán náci, néha libsi.
Nem véletlenül volt képes összeállni a jelenlegi ellenzék. Tulajdonképpen egy család.
Én éltem az elmúlt rendszerben, láttam, hogy mit csinált a baloldal az országgal, az emberekkel.
Én 44 -ben születtem.
Nekem semmi bajom, hogy baloldali vagy, de igazolod is azokat, amiket eddig írtam. Vannak emberek akik másként látják a világot, én is, sőt látok is (szerencsére) nem csak nézek ki a fejemből.

Miért jön mindig csőd a baloldal után?

"Istenem, milyen lehet egy kudarcos kormány?" Nézd végig 1919-től a baloldali kormányok "eredményeit"
Most is igazoltad, hogy szabadságként értékeled, hogy kiszolgálsz valakit (most a nyugati gazdikat)
Az rabszolgaság, szolgaság, nem szabadság.

Gábor Révész 2021.11.27. 20:54:40

@6.Lenin: Miért, mit csinált az elmúlt rendszer az emberekkel? Hogy biztonságot adott az embereknek? Biztonságot a munkahelyén, biztonságot az utcán. Ma mi van? A munkahelyeden napról-napra retteghetsz, hogy még holnap is ott dolgozol-e? Mikor jön egy ötlete a tulajnak, hogy holnaptól nincs szükség rád? És senki nem véd meg, mert a szakszervezeteket szétverték.
Országunk nagyszerű belügyminisztere, az olajozásban maffiafőnök szerepet vivő Pintér úr avval nyitott, hogy két hét alatt rend lesz az országban. Ja, rend lett. Napirenden vannak a gyilkosságok, a közlekedésben a gengsztereké a világ, a kábítószeres bandák uralják a főváros egyes kerületeit. Persze, rend van. Nem lehet tüntetni Orbán gazda háza előtt.
Az elmúlt rendszerben a melós nyáron elmehetett két hétre a SZOT üdülőbe, fillérekért. A gyerekek nyaranta akár többször is táborozhattak, mert volt gyermeküdülő. Igaz, nem Erzsébet Tábornak hívták, de attól még a gyerekek élvezték.
Aki becsülettel dolgozott, az keresett annyit, hogy abból félre is tehetett. Meg megengedhette magának, hogy havonta elmenjen egy étterembe. Ma mi van? A melós keresete hónapról-hónapra kevesebbet ér, a "sikeres kormány" vezetésével az infláció az egekben.
Mondok egy konkrét példát is. Az egészségügyi szakdolgozók kaptak 72% béremelést. 2018-hoz viszonyítva. Tudod, ez ma mennyit ér? És ezt adják el sikernek!
Azt mondod, hogy te nem csak nézel, hanem látsz is. Vannak kétségeim! Ha látnál is, nem írnád le, hogy ez egy sikeres kormány!
Azt meg inkább nem is elemzem, hogy én, mint dolgozó magyar állampolgár mennyiben vagyok rabszolga. Igen, a magyar oligarchák rabszolgája!
És lehet, hogy neked van gazdád - sőt biztosan van tartótiszted - nekem ugyan nincsen! Én szabad vagyok! És ezt a szabadságot akarja erőszakkal elvenni egy uborkafára felkapaszkodott falusi surmó!

Alick 2021.11.27. 21:02:14

@Gábor Révész: "És ezt a szabadságot akarja erőszakkal elvenni egy uborkafára felkapaszkodott falusi surmó!"

Sajnos a fentiek nem fognak jobban működni, nem lesz jobb az embereknek, ha a falusi surmót lecseréljük. És arra is van esély, hogy rosszabbul fognak menni...

Gábor Révész 2021.11.27. 21:10:55

@Alick: Ha a falusi surmót lecseréljük - a legközelebbi sarki fűszeres is jobb lenne - akkor legalább az ország megbecsültségét visszaszerezhetnénk. Persze nem Putyin gazdánál, meg nem a ferdeszeműeknél.

BiG74 Bodri 2021.11.27. 23:26:38

@Alick:
Nem konkrétan a falusi surmót kell lecserélni, de vele kell kezdeni, mert a rendszere bizony bármelyik falusi surmót élet-halál urává teheti.

MEDVE1978 2021.11.27. 23:59:02

@cvsvrs: Igazából a változás lényeges, nem, hogy még évtizedekkel ezelőtt mit akart az MSZMP, MDF vagy SZDSZ.
2006-os választást az MSZP nyerte: 43%-os szavazati arány > 49%-os képviseleti arány
2010-es választást (még a régi struktúrában) a FIDESZ nyerte: 52,73%-os szavazati arány > 68%-os képviseleti arány
2014-es választáson (a módosítások után): a FIDESZ a szavazatok 44,87%-át kapta > 67%-os képviseleti arány
Ez egyértelműen mutatja, hogy a rendszert elvitték a dominánsabb egyéni kerületek és ezzel az egyfordulóság miatt a legerősebb párt preferenciája felé.

Én ezt önmagában tartom rossznak, ahogy az angol rendszert is rossznak tartom (csak egyedi jelöltek). Mégpedig azért tartom rossznak, mert a világ mindenhol azt mutatja, hogy a duális rendszer nem megfelelően reprezentálja a népességet. A globalizációs változások miatt a társadalom széttagoltabb lett, a nagy néppártok közül sokan megbuktak, maga a néppárti koncepció gyengült. Kérdéses, hogy ez a pluralizmus jobb-e, mint a duális rendszer. Ezt nem tudni, de szerintem a magyar példán egyértelműen látszik, hogy jobb. Az MSZP-SZDSZ rendszer korrupcióját egyértelműen csökkentette az, hogy két párt kormányzott és nem egy, mert attól is tartottak, hogy a koalíciós partner hátbaszúrja őket.

2021.11.28. 09:07:10

@MEDVE1978:
egyik tábor se akar az atlanti/transzatlanti világra jellemző politikai váltógazdaságot. azt, hogy a konzervatívok/republikánusok és a liberálisok/demokraták váltogatják egymást. fletó se azt mondja , hogy most a viktor győzött, de ne búsuljatok, mert majd legközelebb mi nyerünk. és mzp sem azt mondja, hogy gyerünk barátaim, csak felfelé. hanem azt, hogy megdöntik a reszimet. mert az fasiszta. és létrejön a szociálliberális dk, és a neokonzervatív mmm (az új világ néppárttal és pálinkás professszorral, új nem tudom micsodával gémesi györggyel). és ez az antfifasiszta koalíció. amelyik a fideszt és az örök ellenzékiségre kárhoztatja. az antifasizmus a nyugatos mainstream és ezek a népi nacionalizmus a a közéleti underground. ez sem egy valódi politikai váltógazdálkodás.

a fidesz azt mondja, hogy ők képviselik a többséget. magát a magyar népet. és majd átpozícionálják az európai néppártot. a holokauszt utáni purgratóriumi időszak lejárt, a keresztény államnemzetek visszatérnek a számüzetésből. az lesz a mainstream. az ngo-k, az lmbtq közösségek és a gender tudósok pedig a politikai underground. ez esetben új ellenzékre van szükség.

6.Lenin 2021.11.28. 13:10:09

@Gábor Révész:

Milyen szabadságot akar elvenni tőled bárki? Azt hazudsz, amit akarsz , azokat mocskolsz, akit csak akarsz.
Tudod te mi volt a komcsik alatt?
Összevissza hazudozol minden marhaságot. Nézd meg a Tanu c, filmet, közelítőleg lehetne valami elképzelésed az akkori viszonyokról.Azért a valóság sokkal durvább volt, amit én is láttam. Miért is volt 56? Nézd meg az akkori sírokat, hány tizenéves gyereket öltek meg a barátaid.

Mit jöttök ezzel a gazda dumával. ti nyaltátok , most is az idegenek seggét.

Gábor Révész 2021.11.28. 14:18:41

@6.Lenin: Na, azt gondolom, most elárultad magad. Jó öreg komcsi voltál te világ életedben. Csak aztán - jellemző módon - köpönyeget fordítottál, és belesz--sz abba a tálba, ahonnét addig ettél.
Igen. tudom mi volt a Kádár-korszakban, éltem benne. Jobban éltem benne, mint a rendszerváltás óta bármelyik rendszerben.
Kommunisták például nem voltak. Magyarországon soha nem volt kommunizmus, így kommunisták sem voltak. Magyarországon a szocializmus alapjainak lerakása zajlott, a kommunizmus még nagyon messze volt. Hogy a mai terminológiában ezt állítják, az semmit sem jelent.
Ugyan, ha már azt állítod - ráadásul teljesen összefüggéstelenül - hogy össze-vissza hazudozok, akkor ugyan légy oly bátyám, oszt bizonyítsd be bármelyik állításomról, hogy hazugság!
A Tanu egy zseniális film, nagyon sok tanulsággal. Nem véletlenül volt betiltva.
Egy pillanatig sem állítom, hogy a Kádár-rendszer jó volt. Volt nagyon sok olyan vonása, ami - főleg az azóta eltelt évek fényében - nem védhető. DE! Az emberek igen jelentős hányada akkor jobban, nyugodtabban élt.
56-ról nekem külön véleményem van, de mivel ez büntetőjogi kérdés, így ebbe nem mennék bele.
Az a véleményem, hogy te és jó néhány hasonszőrű seggnyaló bizony ma azt csinálja, mint annak idején a 3/3-as hálózati személyek. És azoknak bizony volt tartótisztük, ahogy most nektek is van. Legfeljebb másképp hívják.

2021.11.28. 14:24:14

@Gábor Révész:
ne viccelj már egy rakás zsidókommunista volt a pártban. és most ugyanezek a családok verik a seggüket, hogy ők nem hajlandóak felesküdni a ner-alkotmányban. mert abban az van, hogy magyarország hagyományaiban keresztény és egyébként tiszteletben tartja a különféle vallásokat. és ez nem jó. ezért van az, hogy a dk akár egyharmaddal is alkotmányozna. mert klára asszony nem esküdne fel az orbánizmusra. és ez a szemét banda veri ebből világbortányt csinál a cnn-nel, hogy micsoda fasizmus tombol. csak szét verik. kik? izráel.

6.Lenin 2021.11.28. 14:30:29

@Gábor Révész:

Neked rögeszméid vannak. Abban igazad van, hogy kommunisták sose voltak, mert már akkor is hazudtatok.
Jobban éltek akkor az emberek? Nyilván voltak. Én is ismertem olyanokat . A háború után összeszedték a zsidók cuccait, 56 után meg a menekültekét, gyilkoltak is érte.
Nekünk ( a családomnak) mindenünket elvették.
Miért nyalnám bárkinek is a seggét.
1970-től vállalkozó lettem, amikor visszavonták elmentem külföldre, és csak 80 -ban jöttem vissza, eleinte félig meddig voltam önálló, de utána teljesen, nem függtem a rendszertől. 2004-ben nyugdíjba mentem (kihasználtam egy lehetőséget) azóta végképpen szabad vagyok.

A hazudozó, elvtelen komcsikat mindig is utáltam. Meg az egész családjukat (nácikat, libsiket)
Ennyi rövuiden.

Gábor Révész 2021.11.28. 15:44:50

@6.Lenin: Aha, értem. Szóval 70-ben vállalkozó lettél, miután mindeneteket elvették. Hihető... Aki élt akkor, az tudja, hogy maszek nem lehetett akárki.
Nem azokra gondoltam a "jobban élők"-re utalva, akik elzabrálták a zsidó családok vagyonát.
56 után is voltak törvénytelen foglalások. De akik jobban éltek, nagyon sokan, azok semmilyen formában nem vettek részt ezekben. Egyszerűen megfizették a munkájukat.
Aztán disszidáltál magyarul. Mert akkoriban még nem lehetett csak úgy kimenni dolgozni. Elárultad a hazádat.
Most meg visszajöttél piszkoskodni. Igen szép pályafutás...
És még itthon is ügyeskedtél, gyorsan elmentél nyugdíjba, hogy tovább szipolyozd az államot. És még neked van pofád a kommunistákat szidni! Jellemző!

6.Lenin 2021.11.28. 18:04:58

@Gábor Révész:

Te nagyon sötét vagy, hagyjuk. Unlak.

Gábor Révész 2021.11.28. 18:29:12

@6.Lenin: Aha, ez a legjobb megoldás, eltűnni a balfenéken. Úgy tűnik, érzékeny ponton találtalak. De valóban hagyhatjuk, a párbeszédnek nulla értelme van egy hazaárulóval.

6.Lenin 2021.11.28. 18:52:54

@Gábor Révész:

Nem tűntem el, csak értelmetlen veled véleményt cserélni, hiszen most is csak mocskolódni tudsz.
Nem ismered a háború utáni komcsi zabrálásokat, semmit nem tudsz a Nyers Rezső féle kísérletről, amit nagyon hamar elrohasztottak, 56-ról, de az egész komcsi rombolásról, ami megismétlődött kicsiben 94, és 2002 után. Vagy tudsz, de annyira aljas vagy, hogy kiforgatod.
Jó leszek most hozzád, nem aljas vagy, hanem egy megvezetett sötét hívő, aki bármit képes kiforgatni. Miért lennék hazaáruló? É n dolgoztam, adót, és járulékokat fizettem, hogy az olyan senkiházi trógerek is kapjanak segélyt, mert éhen döglenének.
Bármit írok , kiforgatod, mert semmit nem tudsz valójába. Meguntam, hogy egy sötét alakkal próbálkozzam legalább a véleményét megérteni, miért ír ilyen baromságokat, amit eddig semmivel sem tudott alátámasztani.

Gábor Révész 2021.11.28. 19:12:23

@6.Lenin: A konkrétumokra nem válaszoltál. Maszek lettél? Miből, ha mindent elvettek tőled a komcsik?
Kimentél dolgozni? Csak úgy? Akkoriban ezt disszidálásnak hívták. Mert nem az 56-osokkal tántorogtál ki, hanem jóval később.
Valóban, a háború utáni évekről nem tudhatok. Az 56-os eseményekről is csak a szüleim elbeszélése alapján van elképzelésem, ami nem feltétlenül felel meg a mostani narratívának.
Te pedig gondosan elfelejtkezel Antall "úr" regnálásáról, ami sokkal több kárt okozott az országnak. És persze elfelejted a fidesz első országdúlásának "eredményeit" is.
Ha evvel rám gondoltál - "az olyan senkiházi trógerek" - akkor fel kell hogy világítsalak: világ életemben dolgoztam, segélyre soha nem szorultam, több szakmám van, mindben megálltam a helyem. Rám te nem dolgoztál egy másodpercet sem! (Amúgy, ha valóban maszek voltál, akkor azért nem vitted túlzásba az adófizetést, mert azok bizony igen ügyesek voltak a jövedelmük eltüntetésében.)
Mit nem tudtam alátámasztani?
Apropó: valahogy nem találom az "ordas" hazugságaim felsorolását sem igen magvas hozzászólásodban...

6.Lenin 2021.11.28. 19:25:14

@Gábor Révész:

Te már nem is vagy képes normális hangnemben vélemény Cserére.

Én nem szeretnélek téged meggyőzni semmiről sem, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy te miért látod másként a világot, mi motiválhat. Tuti, hogy nem a mások tapasztalatai, hanem mindent szeretnél, ha úgy lenne, ahogy te elképzeled, mivel semmit nem értesz a körülötted zajlóból.
ez már világos. Elfogult emberek véleménye meg nem érdekel. Találkoztam az életben elég sokkal, sajnos.
Kérdeztem, hogy te miként képzeled, kikkel, és hogyan, hogy itt valami jobb lenne ha az ellenzék nyerne. Semmit nem válaszoltál a mocskolódáson kívül.

Gábor Révész 2021.11.28. 19:51:30

@6.Lenin: Na, egye fene, most utoljára.
Ha az ellenzék nyerne, a következők történnének:
1. Azonnali hatállyal el kell törölni a gránitszilárdságú, 10-szer módosított, antidemokratikusan, a nép beleegyezése nélkül magszavazott Alaptörvénynek csúfolt tákolmányt.
2. Azonnal le kell zárni az országhatárokat, hogy a NER jeles képviselői ne tudjanak megszökni a börtön elől.
3. A rendőrséget azonnal fel kell esketni az új kormányra, aki erre nem hajlandó, mehet követ törni.
4. Helyre kell állítani Magyarország nemzetközi tekintélyét, sürgősen meg kell próbálni enyhíteni azokat a károkat, amiket tarajos pepe okozott.
5. Azonnali hatállyal el kell távolítani a közmédia megalkuvó, seggnyaló vezetőit. A Médiatanácsot szét kell zavarni.
6. Polt Pétert azonnali hatállyal le kell tartóztatni. Jó lenne ráadni egy olyan maszkot, amiben nem tud beszélni, mert minden szava hazugság.
Sok egyéb sürgető tevékenységre lenne szükség ahhoz, hogy Magyarország mihamarabb megszabaduljon ettől a tolvaj bandától. Nem folytatom a felsorolást, ennyiből is látható, hogy az ország lakosságának értelmesebb részének abszolút elege van O1G garázdálkodásából, abból, hogy hitbizománynak tekintette a megbízását.

6.Lenin 2021.11.28. 20:14:29

@Gábor Révész:

Vagyis komcsi(náci, libsi) diktatúrát szeretnél. Vagyis igazam volt, te csak azt tartod jónak, ami a te agyadban előfordul

Mi lenne azokkal az egyszerű emberekkel, akik ezzel nem értenek egyet? Az ő véleményükkel?
Listáznád az embereket, akik másként gondolkodnak? Mehetnének megint Recskre? A vagyonukkal mit tennél? Megint kirabolnátok azokat az embereket akik élni szerettek volna eddig?
Ja , és kikkel? Megint azokkal, akik 2010 előtt már lerabolták az országot?

Valószínűleg ezért is nem nyertetek 2006 óta választást. Gondolod, hogy sokan gondolkodnak hasonlóan? Meddig húznátok megint? 2 évig?

A 4. pont tetszik a legjobban. Mo-nak volt tekintélye 2010 előtt? Tényleg? Mit értesz te tekintély alatt? A merjünk kicsik lenni elvét? A megalázkodást, hajbókolást?
Ez, amit írtál még viccnek is rossz, nagyon rossz. De te csak álmodozz róla.

Azért kösz, mégis jól tippeltem.

Gábor Révész 2021.11.29. 08:26:51

@6.Lenin: Azért a konkrét kérdésekre csak nem sikerült válaszolni. Jellemző. És még neked van képed komcsizni....

6.Lenin 2021.11.29. 09:11:28

@Gábor Révész:

Leírtál mindent. Titeket a rosszindulat, irigység, és a károkozás vezérel.
Leírtad ponttokba szedve. Már csak egy kérdésre kéne válaszolnod, de magadnak.
Mi lesz ettől jobb, és kinek?
Nektek biztosan, hiszen kiélhetnéd a vágyaidat, és azt hihetnéd, ti jobbak vagytok. Óriási tévedésben vagy. Megint csak buknátok, rövid időn belül.

Nekem már nincsenek kérdéseim hozzád. Igazoltad amire gondoltam, és amit a történelem is bizonyított mát többször is.
süti beállítások módosítása