MaGYAUR

MaGYAUR

Tézisek az ellenzékkel kapcsolatban

2021. december 25. - Magyaur

1.) a cél: a nemzetegyesítés

2.) A nemzetegyesítés lényege: ne legyen kirekesztés sem politikai, sem ideológiai, sem szociális szempontból.

a.) Vagyis mindenki a részese lehet a nemzetegyesítésnek, aki szemben áll a gazdaságot katasztrofális helyzetbe hozó és a nemzetgazdaságot szétlopó orbánistákkal, tehát a lelkiismeretükre hallgató fideszesek és egyházak is!

b.) Nehéz lesz megszabadulni Orbán pártsoviniszta látásmódjától, hiszen mint minden demagóg és nárcisztikus politikus-személyiség Orbán önmagára az országot, Európát és a keresztény világot megmentő „hős” szerepét osztotta. Annak a hősét, aki mögött egységes hátország áll - szemben az egymással civakodó kispártokra bomló ellenzékkel. Korábban elég volt Orbánnak bedobni a tudatosan elszegényített pártok közé a pénzügyi koncot, azok máris egymás torkának estek a képviselői helyekért folytatott küzdelemben, ráadásul a pártsovinizmuson alapuló rivalizálás fenntartotta a Fidesz politikai monopóliumát is. Ez a képlet ért véget a civilek által kezdeményezett előválasztással, ugyanakkor a Fidesz alapvető érdeke a továbbiakban is a pártok, illetve a pártok és a megválasztott ellenzéki miniszterjelölt közötti viszály szítása.

3.) Az ellenzéken belüli zavar oka: a magyar politikatörténet nem ismeri a pártok és a párton kívüli mozgalmak együttműködésének mikéntjét.

a.) Azért nem állított fel „játékszabályokat” az előválasztást követő időszakra az azt előkészítő jogász csapat, mert úgy tűnt, hogy arról majd a pártok és az Orbánt kihívó majdani ellenzéki miniszterelnök-jelölt könnyen meg tud egyezni.

b.) Az előválasztás viszonylagos „nyertesei” Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter lettek, akik mögött alig valami, vagy semmilyen párt-háttér nem állt. Ez arra utal, hogy az ellenzéki civil társadalom pártok feletti „nemzetmegmentőt” keresett, és hiába lett volna kíválóan alkalmas erre a szerepre Dobrev Klára, ha az őt támogató Demokratikus Koalícióra túlságosan is rávetült és a mai napig is rávetül a nemzetet megosztó, népszerűtlen Gyurcsány Ferenc árnyéka.

c.) Az előválasztásra nem a korábban tervezett 2021 tavaszán, hanem őszén került sor, vagyis az időzavar előre borítékolható volt.

4.) A zavar kiküszöbölésének lehetséges módjai:

a.) Szükség lenne egy a 2022-es választásokig működő „közvetítő bizottságra” a pártok egymásközti, valamint egyes pártok és Márki-Zay közti viták diszkrét elsimítására.

b.) Mivel az európai parlamentarizmus logikája azt diktálja, hogy a miniszterelnök mögött legyen párttámogatás, ezért el kellene fogadni az európai értelemben vett kereszténydemokrata párt alapításának igényét Márki-Zay Péternek.

c.) Még a 2000-es évek elején Wermer András beleverte Orbán Viktor fejébe a hatékony kommunikáció fő szabályait: hosszabb távon használt, befogadható (tehát kevés és könnyen érthető üzenet), ezek ismétlése ezzel párhuzamosan minél kevesebb, önálló politikusi rögtönzés (de még az esetleges „rögtönzések” is legyenek előre megbeszéltek és elpróbáltak), aközben az ellenzéki politikusok és párthíveik nem szoktak hozzá a kommunikációs fegyelemhez.

d.) Nélkülözhetetlen, de nem elégséges a politikusok országjárása. Létre kell hozni a kommunikációs csatornákat: új, vagy már létező rádiók, TV-ék, internetes portálok együttműködő hálózatát.

Orbán borzalmas politikai öröksége, hogy az emberek többre becsülik az érzelmekkel teli szónoklatokat a programoknál, a gyors és látványos látszatmegoldásokat a lassú megfontolt építkezésnél és az erőpolitikát a kompromisszumoknál. Az Ellenzéki Összefogásnak ellenpéldát kell mutatni kompromisszumkészségben és politikai bölcsességben. Ezzel lehet felülmúlni és legyőzni a Fideszt! 

Éljen a Fidesz pártállami elnyomása alól felszabadult, igazságos, emberséges és európai Magyarország!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr3616792746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.25. 16:05:01

Ki akarna egyesülni a ballibbekkel? Ez katasztrófa lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.25. 16:05:34

"mindenki a részese lehet a nemzetegyesítésnek, aki szemben áll a gazdaságot katasztrofális helyzetbe hozó és a nemzetgazdaságot szétlopó orbánistákkal, tehát a lelkiismeretükre hallgató fideszesek és egyházak is"

Ez eleve egy ballib nézőpont. Miért fogadná el bárki nem-ballib ezt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.25. 16:06:45

"el kellene fogadni az európai értelemben vett kereszténydemokrata párt alapításának igényét Márki-Zay Péternek"

Ez képtelenség. Ezt lefoglalta magának az új ballib Jobbik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.25. 16:07:58

"Éljen a Fidesz pártállami elnyomása alól felszabadult, igazságos, emberséges és európai Magyarország!"

Aki ezt a mondatot elfogadja, az ballib. Ki más fogadja ezt el? Senki.

midnight coder 2021.12.25. 16:25:17

Már eleve az 1. pont rossz. A cél a húsosfazék. A jelenlegi ellenzék fõsodra már elég sokat volt kúrmányon, de az árokbetemetést max. úgy képzelték el, hogy minden árkot feltöltenek fideszes szavazókkal. Nemzetegyesítés? B+, a saját soraikat nem tudják rendezni.

camilló 2021.12.25. 17:28:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nincs olyan, hogy ballib! Vagy baloldali, vagy liberális! Tudom nehéz megérteni, de ez akkor is így van!

camilló 2021.12.25. 17:31:55

3. pont Te nem ismered a történelmet! Volt pártok és párton kívüli mozgalmak együttműködése. Elég ha a szocdem párt és a szakszervezetek együttműködését említem a Horthy korban? Az a baj, hogy a mai politikus műveletlen, tájékozatlan, 50-es évekbeli megfogalmazással "elszakadtak a tömegektől".

midnight coder 2021.12.25. 18:36:01

@camilló: A balliberális az a kommunista aki már nem a munkások érdekeit védi hanem a különféle kisebbségekét: homokosok, bûnözõk, négerek, bevándorlók, hajléktalanok a többségi társadalom rovására.

BiG74 Bodri 2021.12.25. 19:49:14

Szerintem az első pont:
Az ellenzék nyerje meg a vállasztásokat!
A második:
Azonnal csináljon minden birkából pörköltet!
A harmadik,
midnight codert nyilvánítsa birkává!

Aztán jöhet a világbéke!

camilló 2021.12.25. 19:51:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem, a fidesznyikek nevezik az ellenzéket balliberálisnak.

camilló 2021.12.25. 19:55:29

@midnight coder: A kommunista nem csak attól kommunista, hogy a munkások érdekeit védi! Lehet el kellene olvasnod pár művet mondjuk Marxtól!:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.25. 21:16:03

@camilló:

Nem igaz. A szó akkor keletkezett eleve, amikor még a Fidesz is ballib volt. Nézz utána.

midnight coder 2021.12.26. 08:44:00

@camilló: Nem csak, de ez egy elég erõs ismérve.

ez a nevem senki 2021.12.26. 09:07:00

mán csak egy kérdés maradt 22-re, feri vagy Viki?

camilló 2021.12.26. 11:38:22

@midnight coder: "Ha megremegsz a felháborodástól, ha bárhol a világon igazságtalanság ér valakit, az elvtársam vagy!" Che fogalmazta ezt meg és azt hiszem ebben benne van minden ami egy kommunistát kell, hogy jellemezzen! Ha nem ilyen köze sincs a baloldalisághoz, a kommunizmushoz meg főleg...

camilló 2021.12.26. 11:40:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Amikor a fidesz a,liberalizmussal kacérkodott, jobban elkülönültek a "frontvonalak", ezért sem igaz az állításod! Baloldali az, aki elutasítja a kapitalizmust. Valljuk meg ez nem jellemző a liberálisokra!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.26. 11:46:46

@camilló:

Baloldal = aki elutasítja, de legalábbis is kritikus a kapitalizmussal.
Jobboldal = kapitalizmuspárti, legalább mint "kisebb rpssz" alapon.

A ballibek természetesen sose voltak baloldaliak, sőt az MSZP volt a 90-es években a leginkább kapitalizmuspárti erő, éppen ezért találtak szövetségest a kapitalizmuspárti SZDSZ pártban.

Az MSZP utolsó baloldali maradváyai megszúntek a 90-es évek elején, amikor onnan ki lettek rúgva a pozsgaysták, majd marginalizálva lett Krausz csoportja.

Az MSZP egy tipikus jobboldali liberális párt, a mai helyzet annyiban más, hogy most már inkább jobbos liberális-progresszív párt. Még szocdemek se voltak soha, attól jobbra álltak mindig.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.26. 11:48:01

@camilló:

A Fidesz pedig jobbos liberális-progresszív pártnak indult, majd lett jobbos liberális-konzervatív. 2009 óta pedig megy az újjobb felé, de ma is valahol akettő között van.

György Csaba Nagy 2021.12.26. 11:56:45

Magyaur: a nemzetegyesítés szép álom, de semmi realitása nincs. Olvasd végig a kommenteket, s láthatod: előbb lesz birkapörköltfőzés, mint akarategyezés. Orbánnak a nemzet azok körét jelenti, akiket becsapni és meglopni lehet. Ha győzne az egyesült ellenzék, a Fidesz még mindig számottevő politikai erő marad, s láthattuk 2002-10 közt, ellenzékként mindent megakasztott, amit csak módjában volt, s most sem tenne másként. Az álom elnapolható erre az évszázadra, utána vegyük elő, ha még lesz nemzet akkor.

chrisred 2021.12.26. 12:56:07

@camilló: Ballib egy magát baloldalinak és egy magát liberálisnak nevező pártnak a koialíciója, vagyis az ebben résztvevő politikusok, illetve ezeknek a pártoknak/politikusoknak a szimpatizánsai. Akikből 1994-2006 között elég sok volt, most már csak mutatóban léteznek: az MSZP, a DK, illetve az ő párszázezres szavazótáboruk. A ner persze mindenkit annak tart, akik nem az ő oldalukon menetelnek, de ez nem újdonság. A bolsik is mindenkit fasisztának/imperialistának aposztrofáltak/aposztrofálnak, akik nem az orosz katonabirodalom oldalán álltak.

chrisred 2021.12.26. 12:56:53

@ez a nevem senki: Ez nem kérdés, a kettő lényegében ugyanaz.

camilló 2021.12.26. 15:39:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Maradjunk annyiban, hogy mindkettő neoliberális! A fidesznek köze nincs a konzervativizmushoz. Hasonlítsd össze egy valóban konzervatív nyugati párttal.

camilló 2021.12.26. 15:46:24

@chrisred: Jól írtad, hogy magát baloldalinak nevező. Ami ugye nem azonos a baloldalival. Szerencséjük, hogy egy átlagpolgárnak gőze sincs mi is a különbség. Bár a nem átlag polgár is erősen keveri a fogalmakat. Az MSzP és a DK is csak azért használja a baloldali jelzőt magára, mert egyébként maradna az a marginális kis párt mint ami a Liberálisok. Sajnos nincs olyan közeg ahol el lehetne mondani a nagy nyilvánosságnak, hogy ezek soha nem lesznek az elnyomottak, kizsákmányoltak pártján. Pont úgy kiszolgálják a tőke érdekeit mint a fidesz. Tudod Moldovának az egyik interjú alanya fogalmazta meg, hogy mi hogy is állunk. Fogsz egy ceruzát a közepén aminek felfelé mutat a hegye. No az most a fidesz, mi vagyunk ott ahol fogod a ceruzát, a radíros vége meg a magát ellenzékinek nevező egylet. Tegyük fel fordul a ceruza. Változik a mi helyzetünk?? Az Általad bolsiknak nevezettek nagyon is elkülönítették a különféle politikai irányzatokat. A krumpli leves, krumplileves volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.26. 15:56:21

@camilló:

Neoliberalizmus nem létezik, szerintem te gazdasági liberalizmusra gondolsz.

Nyilván a Fidesz nem antikapitalista, de kevésbé híve akapitalizmusnak, mit aballibek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.26. 15:57:45

@camilló:

"A fidesznek köze nincs a konzervativizmushoz."

De, van köze. Részben ma is az. Részben már szerencsére nem az. Valahol a felúton,

"Hasonlítsd össze egy valóban konzervatív nyugati párttal."

Pl.?

ulpius66 2021.12.26. 15:58:38

Szerintem a LEGNAGYOBB PARADOXON AZ ÜGYBEN!!

1. 2021 őszén az előválasztáson az MZP pártok támogatása nélkül felmosta a padlót a ballibsi pártokkal!
(ennek bőszen hangot is adott, "MEGTÖRTÉNT AZ ELLENZÉK LEVÁLTÁSA".....)

2. 2022 tavaszán az "igazi" választáson az MZP-t azok a pártok támogatják, akikkel fél évvel korábban felmosta a padlót!!!
(kérdem én, Ulpius Tamás: Mennyire lesz őszinte, szívből jövő ez a támogatás?)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.26. 15:59:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

A 90-es évek elején találták ki a szót a ballibek saját magukra. Ha jól emlékszem, Farkasházy használta először 1992-ben.

ulpius66 2021.12.26. 16:05:54

Egyebekben meg 14 hét múlva (98 nap múlva) választás!!!!!

2022. április 3 (vasárnap) lesz a választás napja.

2022. április 10. VIRÁGVASÁRNAP (AZ EGYIK LEGNAGYOBB KATOLIKUS ÜNNEP)
2022. ÁPRILIS 17. HÚSVÉTVASÁRNAP ---- ekkor a törvény szerint nem lehet választás......

... a későbbi időpontok már túl későiek......

ulpius66 2021.12.26. 16:12:00

Egyebekben meg....... amennyiben egyfjordulós a ballibsi minielnök választás is, mint az egyéni választókerületekben történt az előválasztás....... NA EKKOR AZ MZP A FASORBAN SINCS!!!!!!!!

5 BALLIBSI SAVAZÓBÓL CSAK 1 SAVAZOTT RÁ! ..... ALIG 20%-T SZERZETT.....

AZAZ A BALLIBSIK KÖZÖTT IS ELTÖRPÜLT A TÁMOGATOTTSÁGA!!!!!

PERSZE AZÉRT VOLT MÁSODIK FJORDULÓ, HOGY A BALLIBSIK JÓ SZOKÁSA SZERINT LEHESSEN KEVERNI A SZART...... ÍGY AZTÁN KAMUGERINEK KÖSZÖNHETŐEN IS AZ MZP JÖTT KI JÓL A SZARKAVATÁSBÓL!!!!!

ulpius66 2021.12.26. 16:19:32

Bocsika!

A fenti kommentjeimet másik bloghoz szántam.....

camilló 2021.12.26. 17:18:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Kicsit furcsa, de Tony Blair vitte el neoliberális irányba a Labour Party-t. Ezt másolták lelkesen a szocdem pártok. A piac önszabályozása a gazdasági érdekek előtérbe helyezése az emberrel szemben két fő ismérve. Mit konzervál a fidesz?? Angol konzervatívok, esetleg az amerikaiak? A fidesz nem híve a kapitalizmusnak? Miről beszélsz??? A szakszervezeti jogok szinte teljes sárbatiprása, a munkavállalók teljes kiszolgáltatása a tőkés érdekeknek, és nem is sorolom tovább. Merkel miért nem ütött az orrára viktornak?? Mert kiszolgálja a német tőke érdekeit. Nyugodtan mondhatjuk eladta az országot a német tőkének.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.26. 17:30:35

@camilló:

Igen, a nyugati szocdemek ma már szinte mnd liberálisok. Így igaz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.26. 17:32:01

@camilló:

"Mert kiszolgálja a német tőke érdekeit."

Ahgy a ballibek is. De a Fidesz nagyobb mozgásteret ért el.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.12.27. 06:41:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mennyiben van nagyobb mozgástere a Fidesznek? Hosszabb a nyelv amivel nyalhatja a seggüket?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.27. 07:58:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Jelentősen. Lásd, a magyar gazdaság aránya nagyobb lett. A médiák zöme immár hazau tulajdon. A bankon kétharmada magyar tulajdon.

Nagyibb az ország érvényesítő képessége.

A ballib bólogatós poliyika és a merjünkkicsiklenni mit hozott? A tsiztelet teljes hiányát.

ulpius66 2021.12.27. 10:39:16

Tegnap meghalt Desmond Tutu........ma Damu Roland......mi jöhet még?

Tapi2021 2021.12.27. 11:58:28

Tipik balos bejegyzés!

A szokásos hazugságokkal, ferdítésekkel szándékos félremagyarázásokkal. :-(

Érdemes lenne mondatról mondatra kimutatni a balos hazug propagandát, de minek.

Csak kettő példának:

Magyar úr úgy képzeli el a nemzetegyesítést, hogy mindenki át áll balra: "Vagyis mindenki a részese lehet a nemzetegyesítésnek, aki szemben áll a gazdaságot katasztrofális helyzetbe hozó és a nemzetgazdaságot szétlopó orbánistákkal, tehát a lelkiismeretükre hallgató fideszesek és egyházak is!"

Avagy: "ezért el kellene fogadni az európai értelemben vett kereszténydemokrata párt alapításának igényét Márki-Zay Péternek"

Magyarán: minél kevésbé keresztény az a "kereszténydemokrata párt", annál európaibb! Mert ma ez a szomorú tény. (Lásd a CDU-CSU és a Néppárt balos elfordulását és annak következményeit a CDU-CSU-ra és a Néppártra nézve! Pl. a kormányzatból való kibukást!)
És igen, ebben MZP kereszténysége tényleg "európai értelemben vett"!

Tapi2021 2021.12.27. 12:07:29

@camilló: "Nem, a fidesznyikek nevezik az ellenzéket balliberálisnak. "

Tévedés. Ez egy új fogalom, amely jól leírja azt a csoportosulást, amely egyaránt áll a régi értelemben vett balosokból (szocik, kommunisták, anarchisták, marxisták, globalisták, zöldek...), és az új értelemben vett, kizárólag balos ideológiákat követő, és a balosokkal természetes szövetséget alkotó, liberálisnak mondott erőket.
Ők így együtt bizony ballibek!

Elég egyébként csak arra gondolni, hogy hol van a magyar Liberális Párt?
NINCS ebben az ellenzéki szövetségben!
Sőt, szinte nincs is, Fodorral az élen, mert liberális pártra, liberalizmusra nincs igény ma Magyarországon! Amit ma úgy hívnak, az a baloldal egyik újabb ága csak.

Tapi2021 2021.12.27. 12:13:12

@György Csaba Nagy: "Ha győzne az egyesült ellenzék, a Fidesz még mindig számottevő politikai erő marad, s láthattuk 2002-10 közt, ellenzékként mindent megakasztott, amit csak módjában volt, s most sem tenne másként"

Bezzeg a mai ellenzék milyen konstruktív és segítőkész a kormánnyal!!! Itthon és külföldön, csak segíteni akarnak. Ja...

Tapi2021 2021.12.27. 12:24:58

@camilló: Érdemes szétválasztani a gazdasági rendszert (kapitalizmus) és az ideológiákat (konzervativizmus, liberalizmus, szocializmus...)!

Mert ezek különböző kombinációkban létezhetnek gond nélkül.

A mostani kereszténydemokrata kormányzat nem gazdasági értelemben konzi, hanem politikai és ideológiai értelemben.

Egyébként feltűnt, hogy a cikk szerzője milyen cselesen próbálja a kereszténydemokrata szavazók kormányát leválasztani a keresztényekről??? (Egyházakról, konzervatívokról.)
"Ti lehettek jók, egyesülhettek velünk, ha leváltok az általatok választott "bűnös" kormányról és pártokról!!! És főleg, ha balra - magatok ELLEN - szavaztok... Cseles.

György Csaba Nagy 2021.12.27. 13:05:31

@Tapi2021: Mondd, te nem látsz különbséget a kétféle hatalomgyakorlási mód, és az általa meghatározott ellenzéki mozgástér közt? Segítek:
-Hornéknak valós 2/3-uk volt, de nem alkotmányoztak és nem indítottak törvénygyárat
-Gyurcsánynak kis többsége volt, egyetlen 2/3-ot igénylő törvényjavaslatát sem tudta átvinni "a haza nem lehet ellenzékben" jelszó alatt működő Fidesz-ellenállás miatt, még olyat sem, amit korábban a Fidesz ötlött ki
-a Fidesz barkácsolt 2/3-a alatt egyetlen ellenzéki törvényjavaslatot sem támogatott, még azok vizsgálatát sem
-sem Horn, sem Gyurcsány alatt nem büntettek ellenzéki képviselőket parlamenti viselkedés miatt, míg most az elnök szerint az ellenzék nem része a nemzetnek, parlamenti szerepe gúny tárgya, hatásköre nulla, brutális büntiket mér rájuk.
Persze az egész parlament funkciótlan bábszínház, Orbán akaratának formális szentesítőjévé silányítja a személyes kiválasztás és frakciófegyelem eszközével. Választókerületük érdekeit végleg nem képviselik, ilyen mozgásterüket a rendszer kizárja.
Orbán, az egyetlen itthoni akarattényező, akinek köpenye befedi mind a 93e négyzetkilométert (szeretne túlterjeszkedni is, de a gyanakvó szomszédok lenyirbálják), korlátlan hatalmát a nép bizalmával és érdekképviseletével indokolja. Ezzel szemben megakasztja a népszavazási kezdeményezéseket, helyette kamu nemzeti konzultációkat indít, ő a népakarat egyedüli meghatározója. Az ő nemzetfogalma annyi, hogy kiket csaphat be és lophat meg. Ezt kellene szerinted támogatnia az ellenzéknek itthon és külföldön?

Tapi2021 2021.12.27. 13:29:14

@György Csaba Nagy: Mindezen állításokat igazolnod is kellene! Mert így csak ellenzéki sirámok újra és újra ismételgetése.

Pl. nem büntettek képviselőket a viselkedésükért. Igen, talán azért, mert nem viselkedtek úgy, ahogy a mai ellenzék néhány oszlopos tagja? Mintha kb. kocsmában lennének?..

Vagy: nincs a képviselőknek mozgástere. Én meg közelebbről nézve úgy látom, hogy minden héten van valahol egy-egy útátadás, új épület átadása, közterek felújítása, számtalan megnyert helyi, kistérségi, falusi pályázat..., stb. Amikkel a képviselők büszkélkednek, hogy elintézték, megnyerték.

Népszavazás: most is átengedtek ellenzéki népszavazási kérdéseket! (És ebben NEM a kormány az illetékes!) Jól kell kérdezni!

+ melyik ellenzék érdekelt abban, hogy a kormányon lévő ellenfelei sikeresek legyenek, és minél tovább maradjanak kormányon???
Újra kérdezem: a mostaniak mivel szolgálák az ország érdekeit? Talán azzal, hogy aknamunkát végeznek Brüsszelben, Washingtonban... a kormány ellen? Vagy itthon, mit is támogattak eddig?
Még az oltást sem, egészen addig, amíg tarthatatlanná nem vált a hülyeségük, hogy rossz a kínai, rossz az orosz, minek oltani, nem veszélyes a járvány... Vissza lehet keresni az első időszak kommunikációját!
Most meg a sok beteget és halottat igyekszenek a kormány nyakába varrni, AKIK OLTATLANOK a saját hülyeségükből kifolyólag! A kormány egy éve zajló intenzív oltási kampánya, és a beszerzett bőségesen elegendő oltóanyag ELLENÉRE.
Akkor ki is tehet erről?

Hornék a még náluk is vörösebb farok (SZDSZ) miatt nem tudott élni a kétharmados hatalmával. Farkasok szövetsége volt! A mai koalícióban azonos ideológiájú és értékrendű pártok vannak.
Nem beszélve a nagyon más politikai és társadalma helyzetről.
Négy évvel az állampárt bukása után az állampárt utódpártjának néznie kellett, hová lép. Nem véletlenül vették be feleslegesen az SZDSZ-t, amely nélkül simán kormányozhattak volna.
A Fidesz-KDNP nem utódpárt.

A lopnak, elnyomnak... mantrátokra meg szót sem érdemes vesztegetni.
Ahogy arra sem, ahogy folyton rácsodálkoztok, hogy miért a kormányfő hozza a végső döntéseket egy kormányban.

György Csaba Nagy 2021.12.27. 16:08:52

Tapi2021: sok propagandaszólam visszaböfögve, kevés valódi tartalom.
Képviselők büntetése: ha minden kezdeményezés visszautasításba ütközik, nincs mérlegelés sem, ugyan mi lenne a normális viselkedés? Hornék idején a mindent elutasítás normális, kulturált magatartás volt szted, ami országos és helyi érdeket szolgált? Ettől honatya a képviselő, vagy netán ezt is sikerült tartalmatlan formává kiüríteni?
Nézni, hogy hova lép, minden kormánynak kötelessége, ezt hívják kormányzásnak. A rendszerváltás utáni kor történelme az volt, hogy Antall humán értelmiségi kormányának semmiheznemértünk de ahatalomhozragaszkodunk amatőrsége, majd a rövid Boross-kor gátlástalan harácsolása miatt tökéletesen elolvadta rendszerváltáshoz fűzött lelkesedés, visszaszavazták az ismert régit. Horn lehetett volna gátlástalan úr, de ő nem volt ragadozó alkat. Ne hadoválj utódpártról és koalícióról, nem ez dönti el a viselkedést, a koalíció pedig csak szemfényvesztő trükk egy nem létező párttal.
Oltás, járványkezelés: az egészségügyi szakemberek feje fölött, őket megalázva születtek politikai döntések. Nem láttad, ahogy Orbán apportírozza a főorvost, akinek a kényszerbólogató szerep maradt. A kínai szérumról hiányos és ellentmondó dokumentáció alapján döntöttek, ma is vitatott a hatékonysága. Az egész oltóanyag-beszerzés kaotikus volt, Szíjjártó bonyolította nyilván Orbán döntése alapján, a szakemberek teljes kihagyásával, mert Cecilkét mint háziorvost nehéz ide sorolni. A lélegeztetőgépek beszerzése minden józan mérlegelést nélkülözött (darabszám, árak, garancia), többségük porosodik, de a közvetítő degeszre kereste magát. A járványkezelés tükrözi a rendszer teljes alkalmatlanságát, a döntéshozatal és lebonyolítás csődjét. S akkor jössz te az ellenzék pocskondiázásával, ott látod a felelőst és okot, s ezt még el is hiszed, és hitetni akarod.
Orbán dönt mindenben, nem csapatjátékos, a propagandaötleteken túl senkire nem hallgat, kormányában többnyire mamelukok élnek, egy udvari bolonddal és két intelligens gazemberrel színesítve, ő maga pedig semmihez sem ért a hatalomtechnikán kívül, de mindent irányít. Innen a színvonal: gazdaságunk lemarad minden környező országhoz képest, a vidék elnyomorodik, a mezőgazdaság alapanyagtermelő, élelmiszeripar alig, az egészségügy és oktatás szétzilálva, önkormányzatok megnyomorítva, az állam a mindenható pénzosztó, civil szervezetek ellenségként kezelve. Nem kell ide polgárosodás, polgári öntudat, az korlátozná az állam mindenhatóságát.
Lopnak, elnyomnak mantra: mondj olyan közbeszerzést, ami nem többszörösen túlárazva valósul meg? Vicc, hogy a pályázatokat a legolcsóbb ajánló nyeri, majd kontroll nélkül elszámolja a többszörösét. Ha már van Állami Számvevőszék, nem lenne feladata a kivitelezés költségei valósságának ellenőrzése, a túlszámlázás megakadályozása? Nem a mantrát kellene megszólnod, hanem a bűnös gyakorlatot, a sok mészáros teljesítmény nélküli gazdagodását, amit a rendszer nem csak megtűr, hanem az lényegét képezi.
Az egész rendszer beteg: túlközpontosított, egy ember diktatúrája, aki elvtelen és tisztességtelen, s nem egy nagy elme. Sajnálatos, hogy szabadságunk lehetőségét így és ennyire feladtuk, s sokan vakok a figyelmeztető eredményre, így te is, s megyünk tovább a zsákutcában. Ki tudja, meddig.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.12.27. 17:18:05

"...aki szemben áll a gazdaságot katasztrofális helyzetbe hozó és a nemzetgazdaságot szétlopó orbánistákkal,..."

Első állítás hamis (de nagyon) a másik igaz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.12.27. 17:23:48

@Tapi2021: "Magyar úr úgy képzeli el a nemzetegyesítést, hogy mindenki át áll balra: "Vagyis mindenki a részese lehet a nemzetegyesítésnek, aki szemben áll a gazdaságot katasztrofális helyzetbe hozó és a nemzetgazdaságot szétlopó orbánistákkal, tehát a lelkiismeretükre hallgató fideszesek és egyházak is!"

Neked komoly gondjaid vannak az értő olvasással.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.12.27. 17:40:20

@Tapi2021: le kéne venni a narancsos szemüveget illetve kibújni orbán seggéből!

György Csaba Nagy 2021.12.27. 18:42:59

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Igen, ez így igaz, de született optimista lélekkel dolgozom a nemzetegyesítés reménytelen feladatán. Azon belül ki akarom deríteni, hogy ez az ember fizetett troll, vagy önkéntes hülye. Ha az első változat, nyerő, mert a forrás elapadásával kilép vagy irányt vált. A második eset csak kihalással gyógyítható, s népesebb.

György Csaba Nagy 2021.12.27. 18:57:46

@Lesz még Magyar Köztársaság: Szerényen annyit hozzá tehetnél, hogy véleményed szerint. Két apróság:
-minden szomszédunkhoz képest lemaradtunk, többnyire a jelen GDP/fő szint, még többel annak üteme szerint. Így nehéz lenne állítani, hogy ez egy optimális gazdaságirányítási rendszer
-sikerült a boldogulás tényezői közül kiirtani a saját teljesítményen alapulót, s helyére beilleszteni a Vajdával való jó viszonyt, mely megnyitja a közpénzfosztogatás csapját. Sajna, ez nem tehető tömegsporttá, de tömegeket hülyít el, hogy korunk hőse az, aki így gazdagodik, s nem a vér, verejték és robot útján. Ahol nincs teljesítménykényszer, ott nincs teljesítmény

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.12.27. 19:35:28

@György Csaba Nagy: "Szerényen annyit hozzá tehetnél, hogy véleményed szerint."

Nem, a tények szerint. A boldogulás tényezői között pedig még a legkafább demokráciákban is vastagon benne van, hogy mit és mennyit tudnak juttatni az aktuálisan kormányon lévők az embereknek. Amelyik kormány nem tud, az megbukik.

Csak abból induljunk ki, amit látunk. Munkanélküliség történelmi mélyponton, csúcsra jár a hitelezés, emelkednek a bérek-és nyugdíjak. Tömegek a bevásárlóközpontokban, tele vannak a boltok, a szuper-és hipermarketek, a vendéglátóhelyek és a szállodák. Ezek lennének egy lepusztított gazdaság jelei?!

Jelentős és folyamatos gazdasági növekedés, ami csak a Covid gebasz miatt szakadt meg tavaly. A külkereskedelmi mérleg erősen szufficites. Minden gazdasági mutató pozitív folyamatokról árulkodik. Nem érdekelnek a szomszédok, nem érdekel az egy főre jutó GDP. Az érdekel, amit látok magam körül. Hangsúlyozom: gazdasági téren és a velem egy országban élő emberek nagy átlagát szemlélve.

A magyar gazdaság prosperál. Aki ennek ellenkezőjét állítja, az vagy vak, egy megveszekedett idióta vagy egy ellenzéki hazudozó.

Habár gyűlölöm Orbánékat, az igazságérzetem nem engedi, hogy a valósággal köszönőviszonyban sem levő állításokat a magamévá tegyem. Az ellenzék láthatóan nem tud mit kezdeni Orbánék sikeres gazdaságpolitikájával.

Orbán gazember, de a gazemberségek mellett tud a népnek juttatni, tud kormányozni. Az ellenzékről elhiszem, hogy visszaépítené a jogállamot, de a tudományuk ezzel megállna. Nem tudnának kormányozni. Sima többséggel nem csak a buktatók, de saját tehetségtelenségük, a széttagoltságuk és ebből következően a széttagolt érdekeik miatt sem. A választók pedig ezt érzékelik.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.12.27. 20:13:12

@Lesz még Magyar Köztársaság: Ostoba vagy. Ikerdeficit van. Már ha tudod mi az. Az infláció bevallottan 7 százalék felett van. Óriási az államháztartási hiány.

György Csaba Nagy 2021.12.27. 21:19:11

@Lesz még Magyar Köztársaság: Hát nem!
Orbán nem tud kormányozni. A kormányzás nagy rendszerek hatékony működtetését jelenti: a gazdaságét, oktatásét, egészségügyét, közbiztonságét, szociális gondoskodásét. Ezek mind alulműködnek, vagy épp romokban hevernek.
A gazdaság nagyrészt külföldi kézben. A rendszerváltáskor ez kényszerhelyzet volt, de azóta szívós aprómunkával törekedni kellett volna a nemzeti tulajdonrész növelésére, hoy ne csak a foglalkoztatás legyen biztosítva, de a profit növekvő része is itthon maradjon. Ilyen arányjavulást nem látsz az utcán, mert nincs, mert erre törekvés sincs.
Az egészségügy sumákban csúszik át magánkézbe, mert aki jót akar és forrása van rá, menekül az államiból. Annak forráselvonása rendszerszerű, dolgozói megalázottak, frusztráltak. A magánegészségügy, mint mindenütt a világban, veszettül drága. De a jóléti államok legalább vegyes rendszert üzemeltetnek: az állam szerződik a magánnal, fizeti a számlát, a beteg csak a jó szolgáltatást érzékeli, mentesül az anyagi hátrány alól. Ilyen szándék sincs nálunk, áldozzon a beteg, ha élni akar.
Oktatás: szoros állami irányítással jobbágyképzés. Takarók és egyéb feudális elmék prédája a kötelező tananyag, gondolkodásra nevelés helyett. A pedagógus kényszerzubbonyban, agyonadminisztrálva, komisszárigazgatók kényére adva, frusztráltan őrlődik.
Közbiztonság: a nagy nyilvánosságot mozgató ügyek nagyjából rendben, de a tömegeket sújtó apróbbak nem. A rendőrség igyekszik kerülni az ügyek nyilvántartásba vételét, hogy a statisztika csillogjon, de ha bejelentesz, látod a rendőr szemén, ahogy mérlegeli: ki ez a pasi, tud-e ártani, vagy elintézhetem tanácsadással, mire kellett volna jobban ügyelnie. Ha nem lerázható, jön az értesítés: a nyomozás megszüntetve, tettes ismeretlen.
Szociálpolitika: szegény- és cigánypolitikáról szó se essen, a szavazatszerzést szolgáló apró akciókban kimerül. A lakáspolitika teljes balsiker: az állami többletjuttatás teljes egészében, sőt túlkompenzálva az építési vállalkozók zsebét dagasztja, a mértéktelenül megemelt új építésű ingatlanok áremelkedése révén.
Bérek, nyugdíjak: örvendetes a haladás, de nincs mögötte arányos gazdasági teljesítménynövekedés. Esszük a jövőnket.
Valóban el kell vonatkoztatnod az ellenséges tényektől, pl, a szomszédok erősebb fejlődésétől, melyek ugyan átfogó képet adnak, inkább mint az utcai nézelődés, de rosszul hatnak a kedélyállapotra.
Magad úgy fogalmazol, hogy Orbán gazember, s ezzel nem vitatkozom. Sztem továbbá személyiségzavaros is: gyermekkorából több kiéletlen vágyat és megalázást hozott. Ezeket most éli ki, kerül amibe kerül, no nem neki. Egy személyiségzavaros ember szükségszerűen rossz módszereket alkalmaz, s azok szükségszerűen rossz eredményt hoznak. A jó kormányzás így fogalmilag lehetetlen,mint az makróban igazolódott.
Hogy az ellenzék mire jut ha jut, nem láthatjuk ma a jövőt, te sem. Nem jósolok. De talán akad jobb gazdasági szakember ebben a majd 10 millióban, aki jobb mint Varga, Káslernél realistább egészségpolitikus, Poltnál hivatástudóbb ügyész, és tovább. Annyit látok, hogy a meglévő rendszer rothadt és nem javítható, minden napja mélyebbre visz, el vele ha lehet. Rendszerszerű biztosítékok kellenek, hogy ne juthassunk ismét ilyen zsákutcába.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.12.27. 23:15:48

@György Csaba Nagy: "Orbán nem tud kormányozni. "

Gazdaságilag tud kormányozni. A gazdaság helyzete ezt visszaigazolja.

"A kormányzás nagy rendszerek hatékony működtetését jelenti: a gazdaságét, oktatásét, egészségügyét, közbiztonságét, szociális gondoskodásét. Ezek mind alulműködnek, vagy épp romokban hevernek."

Te a gazdaságról állítottál valami nem helyénvalót, a szokásos ellenzéki hablatyot, és arra reflektáltam. A kormányzás valóban összetett dolog, de én szívesen maradtam volna továbbra is gazdasági vonalon. .A közbiztonság nem rosszabb, mint a 2010 előtti időkben. Az egészségügy és az oktatás problémái összetettek és már jóval 2010 előtt jelentkeztek - gyakorlatilag a rendszerváltás óta kimutathatóak a bennük zajló negatív folyamatok, így az összes eddigi kormány felelőssége megállapítható. A 11 éve kormányzó Fideszé is, abszolúte, sőt! Ugyanakkor azt is látni kell, hogy rengeteg fejlesztési pénz is ment mind az oktatás-mind az egészségügybe. Rengeteg egyetemi fejlesztés történt, iskola és egészségügyi intézmény újult meg, Az ifjúság elhülyülése világjelenség és nálunk is régóta tart, az emberek pedig nem vigyáznak magukra. A rossz állapotokért nem csak az állam nemtörődömségét vagy a félrekezelését lehet hibáztatni.

Rossz az egészségügyi infrastruktúra, szar az oktatás (pénzt azért tesznek bele), de a nép jó része egyre jobban él. A szocik alatt úgy volt szar az oktatás és az egészségügy, hogy amellett, hogy a nép zsebéből kivéve kívántak reformokat végrehajtani - lásd tandíj, vizitdíj -, nem vagy nem megfelelő mértékben nőttek a bérek és a nyugdíjak, a gazdaság növekedését nem érezték az emberek, nem kísérte jóléti növekedés, bizakodó hangulat. Most nem ez van.

Teheted a problémákra a hangsúlyt, tekinthetsz mindent xarnak, írhatsz róla, lehetsz körültekintő, a te értékítéleted egyszerűen nincs szinkronban a lakosság általános közvélekedésével.

"Hogy az ellenzék mire jut ha jut, nem láthatjuk ma a jövőt, te sem."

Csak az örök reménykedő ellenzéki balek nem. Orbánék a választási rendszerrel és egyebekkel bebetonozták magukat. Ez csak mondom, ha nem lennél vele tisztában: a hatalom kizárólagosságára való törekvés, amit még saját Alaptörvényük is tilt és üldözendőnek minősül. Ámbár ha a közvélemény kutatási eredményeket nézem, a számok arról tanúskodnak, hogy a meglévő előnyük még csak nem is kizárólag a rendszer miatt van. Orbán és kormányzása inkább népszerű. Ez van.

"Annyit látok, hogy a meglévő rendszer rothadt és nem javítható, minden napja mélyebbre visz, el vele ha lehet."

Fogalmazd meg, pontosan mit akarsz! Milyen változásokat kívánsz a közoktatásban, az egészségügyben? Hogyan billentenéd ki a digitális elhülyülésből az ifjúságot a digitalizáció közepette?! Hogyan tennéd jobbá az energiaellátást vagy éppen az igazságszolgáltatási rendszert?

A jogállamiságot helyre kel állítani. Eme igénynek szenteltem a blogos nevem. Ezen túlmenően az viszont nem elég, hogy ami van, az rossz. Kormányra kerülve ötlet, megoldás kell, hogy ez meg az hogyan lenne jobb. És nem 10 millió emberből lehet merítkezni, csak a silány ellenzéki pártok talán nem silány szakembergárdájából - már ha létezik olyan. De ennek megtapasztalására nem lesz lehetőség.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.12.27. 23:40:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ha ismernéd a valóságot, vagy nem tagadnád le, hitelesebb lennél, így viszont igen hiteltelen vagy.

Még tavaly év végén is:

www.oeconomus.hu/irasok/tartosan-pozitiv-a-magyar-kulkereskedelmi-merleg-elozmenyek-okok-es-kovetkezmenyek/

Aztán bizonyos okok miatt idén ez történt:

index.hu/gazdasag/2021/10/08/deficit-kulkereskedelem-export-aruforgalom-merleg/

Szóval 11 év mérlege még is csak azt igazolja, amit én állítok.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.12.27. 23:48:35

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ostoba vagy, csak az ellenzéki panelekre futja a részedről.

Negyedéves 7%-os infláció? Felszökő államháztartási hiány? És? Az unió megengedte. A gazdaság és a munkavállalók megvédéséért szükség volt a hiány elengedésére. Más országokban is ugyanez ez történt. Az inflációról nem is beszélve...

Száll le a magas lóról, unalmas paneleket tolsz. Az emberek csak legyintenek rád, ha olvasnak.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.12.28. 00:06:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az infláció és a hiány is idővel lejjebb fog fog menni.

Orbánék alatt, mert alattuk fog ez megtörténni. A gazdaság, a bérek és nyugdíjak pedig tovább fognak nőni, a lakosság jövőbe vettet bizalma is erősödni fog. Ilyen válság, vagy inkább megzuhanás, mint tavaly, 10 éven belül nem lesz. Azt se valódi baj, hanem a kormányok emberéletekért aggódó felelősségvállalása okozta a lezárások miatt. Az elszálló költségvetési hiány szükségszerű volt, az energia-és nyersanyagárak meglódulását a helyreállás során a hirtelen megnövekedő kereslet okozta, amely inflációt produkált. Mindez pedig egyfajta posztkovid tünet. Ehhez nálunk még jelentős részben hozzátettek a hatalmas kormányzati juttatások, amik plusz inflációt generáltak, de akkor el kell dönteni, hogy tényleg szar minden, az embereknek nincs pénzük vagy épp ellenkezőleg: a költekezésük emeli az árakat, tehát részben jóléti következmény?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.12.28. 05:25:11

@Lesz még Magyar Köztársaság: "A külkereskedelmi mérleg erősen szufficites. " - Aha. Ezt írtad. Most hogy az arcodba toltam a valóságot, már rögtön a 11 év mérlegéről beszélsz. És te nem paneleket hordasz össze? Csökkent a munka munkanélküliség. Hahaha.. mert az értelmes, a munkaerőpiacon versenyképes emberek elhúznak külföldre. Na és mi is van az ikerdeficittel? A 7 százalék feletti infláció fasza? Az eszetlen lakástámogatás csak elszabadította a az árakat. Akinek járt a támogatás, az ugyanott van mert annyival nőttek az árak, akinek meg nem, az meg szív mint a torkosborz, annyival többet kell fizetnie. Az alapélelmiszerek ára néhány hónap alatt kb 20 százalékot ment fel. A 30 forintos kifli már 40, a 189-es kockasajt már 229, a 260- as tej már 340.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.12.28. 05:26:54

@Lesz még Magyar Köztársaság: "Orbánék alatt, mert alattuk fog ez megtörténni. A gazdaság, a bérek és nyugdíjak pedig tovább fognak nőni, a lakosság jövőbe vettet bizalma is erősödni fog. " - és te milyen paneleket tolsz? Az M1 híradójába is elmennél.

BiG74 Bodri 2021.12.28. 06:53:20

@Lesz még Magyar Köztársaság:
Orbán még mindig abból él, hogy 2010 et még egy olyan fideszes gazdasági gárdával kezdte, melynek néhány megvalósított terve megalapozott számára egyfajta gazdasági jóindulatot. Ezek az emberek viszont lekoptak, ahogy 2012-től a totális hatalombirtoklásra állt át.
Jelenleg pénz, ékszer nem számít csak a hatalom megtartása. Ezt a hibát követte el gyurcsány is, csak ő nem volt ilyen kipárnázott pozícióban. Úgyhogy ork úr nem tud gazdaságilag kormányozni. Azt is megmondom előre, hogy ha az ellenzék nyer, akkor a szar helyzetért ők lesznek a hibásak, nem a tizenkét éve regnáló kurmány. Ha ők nyernek, akkor pedig az eu, brüsszel, kovid és a soros.

camilló 2021.12.28. 08:39:59

@Tapi2021: Régi értelemben vett balos? Nincs ilyen. A baloldali gondolkodás a kapitalizmus elutasítása.
Szétválasztani a gazdaságot és az ideológiát? Nagy hülyeséget beszélsz! Marx is a gazdaságról írt A tőke című munkájában. A kettő szervesen összetartozik, akkor is ha Neked nem tetszik!
A fidesz se nem keresztény, se nem konzervatív és nem is demokrata! Nem attól lesz keresztény valaki, hogy napestig imádkozik, meg Jézust emlegeti! Jó lenne ha Ferenc pápa szavait sikerülne értelmezni! Az elesettek a szegények felemelése az egyik amim kereszténnyé tesz! A tízparancsolatból mi az amit betart a tisztelt kormány??
Gazdasági értelemben IS neoliberális a fidesz! Ebben nem különbözik a magát ellenzéknek tekintő alakulattól.

camilló 2021.12.28. 08:46:13

@György Csaba Nagy: A vakcina beszerzésről nincs igazad! Az lehet, hogy a kínai és orosz vakcina dokumentációja nem volt teljes. DE! mitől jobb a sztárvakcina, amiről kiderült, hogy se nem hatékony, se nem mellékhatásmentes. Ha jól tudom a Moderna vakcinájából kellett több tízmilliót megsemmisíteni, mert roszzul gyártották le. Ebben a kérdésben igaza volt a fidesznek. Nyilván a kínai ára nem kicsit problémás. 85% hatékonyságúnak mondták a kínait. Ez pont 85%-kal több mint a nulla. Ugye emlékszel, hogy nem tudott senki elegendő vakcinát adni? Megjegyzem sokan vannak akik maguktól választották ezt a vakcinát, mert nem bíztak a nyugatiban! Én pl. az oroszt választottam. 8 hónappal az oltás után még mindig - az orvos szavaival - "extrém magas" az antitest szám. Szóval legyünk már tárgyszerűek!

BiG74 Bodri 2021.12.28. 08:52:02

@camilló:
Tárgyszerű? Az milyen, olyan üveges a tekintete és egy darab fáé a kinetikája?

György Csaba Nagy 2021.12.28. 12:19:34

@camilló: Nem a vakcinák hatékonyságáról írtam, hanem az engedélyezés szakszerűtlenségéről. A hatékonyság ma sem ítélhető meg, torzítják politikai és üzleti érdekek, az adatok ellentmondóak. Az viszont tisztán látható, hogy a meghaladott technológiával gyártott szerre, hiányos dokumentáció alapján, tényleges hatékonysági adatok nélkül, az egészségügyi szakemberek ellenvéleményét felülírva a politika határozta meg az itthoni bevezetést. Ez pedig laborkísérlet, élő emberalanyokon. És még mindig akad, aki felelős kormányzásról cseveg.

camilló 2021.12.28. 13:21:54

@György Csaba Nagy: Lehet figyelmetlenül olvastad az írásom. Kérdezem még egyszer? Mivel jobb az a vakcina, aminek a dokumentációja rendben van, ellenben az alkalmazás során kiderül, hogy köze sincs ahhoz, mint amit állítottak róla?A kínai lehet hogy régi technológiával készül, de talán ezért biztonságosabb, mint egy új kiforratlan technológia. Hatékonyságot közölték a kínaiak és azt az ajánlott korosztályban hozta is. Megjegyzem az Általad emlegetett szakemberek ajánlották azokat a vakcinákat amikről kiderült, hogy nem sok közük van a leírtakhoz. Nekem egyébként a Szputnyiknál az volt a garancia, hogy Putyin beoltatta vele a hadsereget. Ha már ember kísérlet. Egy új technológiával készült vakcina hirtelen széles körű alkalmazása micsoda? Nem tudom, mit csinálsz a polgári életben, de valószínűleg nincs rálátásod arra, hogy minőségbiztosítás címszó alatt mi a lényeg. Ne gondold, hogy ez másként megy a gyógyszeriparban. Sőt, ha figyelembe vesszük a bevételeket pont nem érdekli a tőkést a járulékos veszteség. Tehát megint azt állítom,, hogy ebben a kérdésben a fidesz jól járt el. Egyébként az ellenzék mit tett azon kívül, hogy szajkózta, hogy több vakcina kell???

György Csaba Nagy 2021.12.28. 14:45:15

@camilló: Figyelmetlenségről szó sem lehet, ellenben okfejtésedet egyre zavarosabbnak látom. Ne keverjük az engedélyezési eljárást a hatékonysággal. Az engedélyezés módszer kérdése, s mint általában, a jó módszer ad jó eredményt. Ez a vírus ismeretlen terep volt, leküzdésére nem volt oltóanyag, minden érintett gyártó kísérletezett, ki óvatos protokoll szerint, ki hazárdírozva. Ez fokozottan igaz az engedélyezési eljárásra. Te láthatóan helyesled, hogy a szakemberek véleményével szemben a politika hazárdírozott. Én ellenben azt tartom helyesnek, ha szakmai ügyekben szakemberek döntenek. Megjegyzem, Fideszt ne emlegess, mert egyedül Orbán akarata határozza meg a párt tetteit, a többi szereplő végrehajtó mameluk.
Az engedélyezéskor nem lehetett tudni a szerek hatékonyságát. A gyártók ígértek fűt és fát, a klinikai adatok később jöttek, vagy igazolták a gyártók állításait, vagy nem. Ez tehát nem irányíthatta a bevezetési döntést, csak kis mértékben befolyásolhatta, kinek a dokumentációja tűnik hitelesebbnek.
Orbán tehát hazárdírozott egy igen veszélyes ügyben. A döntés utólag sem igazolódott: a kínai hatékonysága nem jobb a többinél óvatosan fogalmazva, legtöbb országban nem elfogadott, tehát a kiutazóknál alkalmatlan, drága volt, végül egy csomót el kellett ajándékozni, vagy megsemmisíteni.
Hogy Putyin Szputnyikkal olttatta be hadseregét, az reálpolitika, mi egyébbel tehette volna, de engem semmiről nem győz meg, mert a hatékonyságot nem igazolja. Hogy az ellenzék mit tehetne pénz, paripa és fegyver nélkül, az szemüveg diktálta naiv álkérdés.
A minőségbiztosításról láthatólag gőzöd nincs. Az épp a portéka alapos, szakszerű, többlépcsős vizsgálatát követeli, alkalmazásba vétel előtt. Az embergyógyászat pedig egy különösen kényes terep.
A gyógyszergyártó tőkést nem érdekli a "járulékos veszteség"? Szíve szerint biztosan nem, de eszét a fölött hordja: ha egy terméke megbukik az alkalmazásban, oda a hírneve, kutya sem fog rendelni tőle egyebet sem, kaput zárhat. Nem egynyári cégekről van szó, ezt biztosan régen felmérték és alkalmazzák.
A gondolkozás nem ártalmas az egészségre nézve.

György Csaba Nagy 2021.12.28. 16:04:16

Lesz még Magyar Köztársaság: Állításaid kivétel nélkül vitára ingerelnek. Igyexem rövidre fogni, az egyetértésre jutás csekély esélyét látva.
Gazdaság, mert ez a meghatározó: nincs gazdaságpolitika, mert nincs hosszútávú elképzelés, hogyan tud a magyar gazdaság kiszabadulni gyarmati helyzetéből. Fentebb leírtam, csak a magyar tulajdonú gazdasági szelet növelése lehet ennek eszköze. Rá voltunk és vagyunk utalva a külföldi befektetésekre, mert nincs tőkénk. Ami van, azt rossz, improduktív célokra használjuk, amit kapunk, jó felét elkorrumpáljuk, s álmodozunk keleti nyitásról és külföldön befektetésről. A versenyképességet, az ehhez szükséges saját teljesítményre alapozott boldogulást sikeresen helyettesítettük a vajdahűség-függő közpénzfosztogatással. Ez piramisjáték, zsákutca, nem gazdaságpolitika.
Túlzásnak tartom, hogy a gazdaság romokban lenne. Van érzékelhető fejlődés. Még szép, hogy majd 80 évvel a háború után vittük valamire. De ez a valami kevés: elmarad a hasonló vagy rosszabb helyzetből induló szomszédokétól, és jórészt a külföldi befektetések eredménye. Egy nem hozzáértő, cezaromán és erkölcstelen ember túlhatalma alatt nem remélhetünk gazdasági fellendülést sem.
Mit másképp: olvass Matolcsit. Ő, a zűrös alkat, viszonylagos függetlenségével élve és rengeteg pénzen ülve, kiépített egy értelmes elemző-tanácsadó gárdát, s javaslatokat mert letenni több körben, mi lenne a kívánatos gazdaságpolitika. Lényeg a versenyképesség megteremtése. Javaslatait teljes hallgatás övezi: kirúgni kockázatos lenne, cáfolni nincs érv, az akár részbeni megvalósításhoz Orbánnak ki kellene bújni a bőréből, feladnia klienspolitikáját, parancsnok helyett csapatmunkássá válnia. Erre semmi esély. Ezért írtam, hogy a rendszer rothadt, önjavításra képtelen, el bvele.
A többi terület ehhez képest másodlagos és egyszerűbb: az oktatásban a pedagógusokat tisztességesen megfizetni, hagyni önállóan oktatni, a nebulók önálló gondolkodásra késztetésére kihegyezve, ahogy az pl. USA és finn földön folyik. Az egészségügyben sok-sok pénz kellene a modern számítógépes diagnosztikai eszközök és ezen alapuló műtéti eljárások széleskörű alkalmazásához, s rendezni a magánegészségügy összekapcsolását az állami rendszerrel (pl. brit módon).
Sztem föl kéne hagynod jövő próféciáiddal. Lehetnek sejtéseink, várakozásaink, de te kijelentesz. A delphoi jósda tönkrement abba, hogy a jövő nagy tréfamester, hajlamos meglepni bárkit. Furukawa már megtapasztalta, nem győz bocsánatot kérni. Te meg öntöd a biztos próféciákat. Naja, a zűrös jelenből menekülés a szebb jövő ígéretéhez pillanatnyi kiútnak látszik, de a megvalósítás új módszereket és új embereket követel.
Az ifjúságról is szögesen eltér a véleményünk. Sztem mióta világ a világ, az ifjúság azt keresi, hogyan tud úgy beilleszkedni a társadalmi-gazdasági rendszerbe, hogy színvonalas és értelmes életet élhessen, megvalósíthassa önmagát, céljait és egyéniségét. Mindig és mindenhol kritikus, de nem szükségszerűen anarchista, ma sem. A baj az, hogy a társadalom torz. Igen nehéz a beilleszkedés egy, az előző nemzedékek által elrontott szerkezetbe, fel kell adni az álmok többségét. Nálunk jelenleg az a választás, hogy szegény, vagy gazember legyen. Én nem tudom elvárni, hogy tapssal tegye.
Lehetőségünk van egy élhetőbb, jobb világra. Ez nem megy konzervatív szemlélettel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.12.28. 16:37:32

@camilló: "Nekem egyébként a Szputnyiknál az volt a garancia, hogy Putyin beoltatta vele a hadsereget. " - Na mert az oroszok arról híresek hogy bevallják ha gond van, ugye? Hiszen Csernobil esetén is azonnal szóltak Meg a Kurszk atomtengeralattjáró esetén is. Ja, nem.

camilló 2021.12.28. 16:43:13

@György Csaba Nagy: Az engedélyezésről írtam, de ezek szerint nem érted mit akarok mondani. Adtak a kínaiak egy leírást, ami hiányos, szintén adtak az oroszok ilyen leírást. Viktor mi mást tehetett volna elfogadta, mert a 85 %-os hatékonyságot leírták a kínaiak, az oroszok többet. Megjegyzem az orosz hatékonyságát a magyar szakemberek sem vonták kétségbe, csak a papírozást és a gyártást nem találták megfelelőnek. Voltak a nem elérhető nyugati vakcinák amik gyönyörűen le lettek papírozva és ezt villámgyorsan engedélyezték, mert ugye a papír rendben van. Aztán jött a felhasználás és jöttek a mellékhatások amit nem említettek az engedélyezési dokumentációban. Mást mondtak a hatékonyságról és más lett a valóság. Ahogy írtam gyártási hiba miatt milliós dózisokban semmisítették meg a vakcinákat. Engedélyezett nyugati vakcinák alkalmazását függesztették fel mert kiderültek mellékhatások. Ezeket ugye az engedélyezési dokumentumban meg sem említették! Akkor most mi a különbség a kínai meg a nyugati vakcina között??? Az hogy nem fogadják el nyugaton tudod nagyon jól, hogy egyfelől üzleti, másfelől politikai ügy! Megjegyzem az oroszt a világ több mint 70 országában engedélyezték és használják. San Marinóban mást el sem fogadnak. Hogy egy Eu-s országot említsek. Mit tehetne az ellenzék? A parlamentben mást sem szajkkóztak, csak azt, hogy hozzanak nyugati vakcinát (amikor senki nem kapott) meg azt, hogy a kínai meg az orosz veszélyes. Miért nem arról beszéltek, hogy akkor mit kell tenni? Miért nem arról beszéltek, hogy a kijárási tilalom hazánkban hülyeség, mert nálunk nem este 10-kor kezdődik az élet. Miért nem arról beszéltek, hogy nem be kell zárni a boltokat, hanem pont a nyitvatartási időt kell meghosszabbítani és azt mondani, hogy aki teheti menjen éjszaka mert nappal tele van bolt. Nem is sorolom! hallottál arról, hogy a Ford egyik modellje ha frontálisan ütközött akkor kigyulladt. Egy 2 dolláros gumit kellett volna beépíteni, de nem tették, mert kiszámolták, hogy úgy járnak jobban, ha inkább kifizetik a kártérítéseket. De mondjunk egy gyógyászati problémát is? Contergan mond valamit? Orange agent nevű vegyszerrel permeteztek és azt mondták a katonáknak, hogy nekik nem lesz semmi bajuk. Folytassam?? Minőségbiztosításból éves szinten kell vizsgáznom, van rálátásom. A papír a fontos, hogy rendben legyen. Maga a termék, hogy milyen az a gyártásnál dől el. Az lehet, hogy visszalehet keresni, ki csinálta a selejtet, de ez semmit nem jelent! Szóval egyetértek Veled a gondolkodás nem árt az egészségnek. A széles körű tájékozottság ami nem egyoldalú, az meg jót tesz a tisztánlátásnak!

camilló 2021.12.28. 16:46:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Pont mint az amcsik a maguk atombaleseténél, és tengeralattjáró incidensüknél:) Vagy Fukusima is transzparens volt első perctől kezdve ugye?? A nem teljesen megtisztított vízre azt mondják, hogy az már nem is szennyezett. De nem is folytatom. Tudod a fidesznek a válasza mindenre Gyurcsány, az ellenzéknek meg Putyin, az oroszok, esetleg Kína:)

György Csaba Nagy 2021.12.28. 18:09:54

@camilló: akkor már kevés dolog maradt, amiben egyetértésre kéne jutnunk:
-engedélyezés: sztem Viktornak teljesen ki kellett volna maradnia. Ha ezt kukacai nem tűrték, akkor az Operatív Testületbe be kellett volna hívnia fél tucat szakembert (kórházigazgatót, gyógyszergyártót, engedélyezési hatóságit), hagyni vitatkozni egyetértésig, majd bólintani
-az éjszakai kijárási tilalom nekem mindenütt hülyeségnek tűnt. A vírus nappal is támad, a fertőzhető egyén éjjel többnyire alszik, tehát nincs tömeg
-a mellékhatások minden szernél ritkák, nem derülhettek ki a kismintás előzetes próbáknál. Alkalmazás után a hatóságok tették a dolgukat, szakértő óvatossággal
-Contergan: jó a memóriád, a 70-es években volt hatalmas botrány, a gyártó tönkrement bele, megérdemelten. Monsalto sem járt jobban a gyomirtóival, csak ő elég nagy a túléléshez
-a minőségbiztosítás szerepét lebecsülöd, noha feltehetőleg benne dolgozol. Ha csak a tanúsítvány lenne fontos, elég lenne olvasni tudásból vizsgázni. A bejövő árut azért vizsgálják is
-Ford nyugodjék békében, témánkhoz igen vékony szálon kapcsolható, annyiban,hogy a biztonságot az árral kell kompromisszumba hozni. A kártérítési perek ügyvédei nem virágkertészek.

camilló 2021.12.28. 18:28:41

@György Csaba Nagy: A Forddal kapcsolatban a tőke viselkedésére próbáltam rávilágítani! TGM-nek jelent meg egy nagyon jó írása amiben értekezik korunk politikusairól is. Én rettenetesen tisztelem, bár több dologban nem értek egyet Vele. No ebben az írásában a napi helyzettel kapcsolatban írja, hogy Putyin óriás a többi politikushoz képest. Teljesen igaza van. Elgondolkodtam, hogy ha feltámadna pár rég meghalt politikus, hogy kezelték volna ezt a problémát. Szóval a halott árnyaik is nagyobbak, mint a jelenleg regnáló politikusok valója....Mindegy melyik oldalról beszélünk.
Visszatérve az engedélyezésre. nem védve viktort, de valószínű, hogy a megkérdezett szakemberek nem tudtak dönteni. Az idő sürgetett, viktor döntött! Egyébként ha bukik vele felelősségre vonta volna bárki?? Tehát nem a bátorsága okán döntött. Megjegyzem ebben az országban fennállása óta kevesen viselték a politikai felelősséget.

György Csaba Nagy 2021.12.28. 19:11:09

@camilló: Értettem, mi a szándékod Forddal, és nincsenek illúzióim a politikusok és üzletemberek viselkedéséről. Putyin igen nehéz terepet ural, szerintem eredményesen, de itt is feltétel sajna, hogy nem a tiszta erkölcsiség talaján, mert azzal rég bukott volna. Viktor rosszabb nála, mert itt nyomokban sincs sem erkölcs, sem eszme, csak gyakorlat, csalás és hazudozás.
A kapitalizmus nem erkölcsi magasabbrendűsége miatt győzött, hanem mert a ma emberét az egyéni érdek mozgatja, és arra a kapitalista berendezkedés hatékonyabban alapoz. Más jelenleg nincs a piacon. Nekünk, kullogóknak, jó kapitalistává kellene válnunk, hogy utódaink megérhessék a formáció felváltását vmi olyanra, ami nem csak termelni tud, de igazságosan elosztani is.
TGM-nek én is nagy tisztelője vagyok. Imponál az ismerethalmaz, amit előad, és gondolatai mélysége. Csak az a bajom vele, hogy szilárdan hisz az emberi tett értelmetlenségében, pesszimista, ami nem egy hajtóerő, és nem egyezik optimista alkatommal.
Politikusaink Árpádtól Mátyás királyig sztem jól teljesítettek, a későbbi félezer évben egyedül Deák becsülhető. Viktort abszolút nullpontnak tartom, erkölcs és teljesítmény szerint is. Szeretném, ha mielőbb megszabadulnánk alóla, de ennek esélyét borúsan látom.

camilló 2021.12.29. 09:53:18

@György Csaba Nagy: Erkölcsiség? Nézőpont kérdése az egész. Putyin egyik nyilatkozatában pontosan arról beszélt, amiről a "művelt nyugat" nem akar tudomást venni. A népek kultúrája eltérő és azt nem árt ismerni, mielőtt ítélkezünk egyik vagy másik vezető felett. A hollandoknak mondta, hogy Hollandiában másként viszonyulnak a melegekhez mint náluk. Ő ebbe nem is szól bele, de miért szólnak bele abba a hollandok, hogy pl. a csecsenek miként viszonyulnak ehhez a kérdéshez. Láttuk már a történelembe, mivel jár az, ha Európa elviszi a civilizációt a barbároknak. És itt kezdhetjük Afrikával, de Latin Amerika is kiváló példa. Ne akarjuk megmondani másoknak mi a helyes, demokratikus, mert nekik erről talán más a véleményük. H.G. Wels-nek van egy novelláskötete. A Bűvös bolt a címe. Ebben van egy novella ami egy elzárt völgybe tévedő emberről szól. Ajánlom szíves figyelmedbe!
A kapitalizmusról beszélve én is sokáig azt hittem, hogy az egyén kapzsisága az, ami mozgatja. Ez nem így van. A tőkének vannak törvényei és ennek mentén cselekszik az ember. Én nem akarok sem jó, sem rossz kapitalistává válni. Az ellenzéknek a legnagyobb hibája, hogy nem is gondolkodik másban. Nem kívánja meghaladni a kapitalizmust. Simán belenyugszik abba, hogy "mindig volt gazdag, mindig volt szegény..." (Hanyas vagy 28-as?) TGM realista és nem pesszimista. Legnagyobb baja szerintem pont az, hogy teljesen hisz emberekben és nem is érti miért így cselekednek. Humanista!

György Csaba Nagy 2021.12.29. 12:29:23

@camilló: Van Marxnak egy érdekes gondolatmenete. Így szól, kicsit dadásítva, de a lényeget hűen megtartva: a legnagyobb bűnöket anyagi javak megszerzéséért követik el. A teendő: az anyagi javak legnagyobb bőségét megteremteni, ami lehetővé teszi az igények kielégítését, és értelmetlenné azok bűnös úton megszerzésének vágyát. Ez a társadalmi haladás reális célja, ez az igazi humanizmus,írta.

Ezt egy mélyen átgondolt, realista álláspontnak tartom. Az emberi történelem a fejlettebb, hatékonyabb termelési módok győzelmének története. Ez gyakran antihumánusan, vér , csalás és hazugságok útján t9rténjt, de előre vitte a fajt. Az emberiségnek ezeregy dolga van, jólétre kell emelni a világ minden csücskének lakóit, fúziós energiát termelni, tengervizet sótalanítani, sivatagokat termővé tenni, aszteroidát eltéríteni, napszelet kivédeni, időjárást szabályozni, és egyéb fittyfenék. Különben kihalunk. Nem osztom, hogy a természeti népek boldogabbak és erkölcsösebbek lennének, mint a fejlettek, egyszerűen szűkebb a világuk, nem is álmodhatnak olyan életről, ami a külvilágban zajlik. Fajunk nem engedheti meg magának, hogy még mindig bölényeket kergessen a prérin, őserdőben gyűjtögessen, mert fennmaradása, és emberhez méltó élete hatékony termelést követel.

A kapitalizmus nem szívem csücske. Kevesek luxusát szolgálja, sokak alávetésével. De az emberiség gyengének bizonyult a közérdeknek magánérdek elé helyezésére, a nagy kísérlet elbukott, koraszülöttnek bizonyult. A kapitalizmus egyedül maradt a piacon, és hatékony termelésszervező erő. Egyben megbukott a "leggyengébb láncszem" lenini elmélete, igazolódott, hogy nem lehet átugorni történelmi-gazdasági lépcsőfokokat, előbb meg kell élni, utána lehet meghaladni.
A kapitalizmust egy belső ellentmondás feszíti? hatékonyan termel, de igazságtalanul oszt el, ezzel beszűkíti saját piacát, tehát korlátozza saját fejlődési lehetőségeit. Ez az ellentmondás egyszer majd szétfeszíti, de nem most és nem nálunk. Nem most, mert nem jutott az általános válság állapotába. Nem nálunk, mert kis és elmaradott ország vagyunk, a fejekben még feudalizmus van, nem polgárosodtunk, Istentől és a csodáktól várunk megoldást, vezetőnktől nem követelünk sem tisztességet, sem teljesítményt, káoszt és maffiamódszereket tűrünk. Nem mi fogjuk meghaladni a kapitalizmust. Szükséges lenne megélni, gazdagodni, művelődni és öntudatosodni. Ami ezen túlmutat, az idealizmus vagy anarchizmus. Ez a véleményem.

alöksz róz 2021.12.29. 18:58:21

@Lesz még Magyar Köztársaság: "Ostoba vagy" - remek felismerés.

"csak az ellenzéki panelekre futja a részedről" "Száll le a magas lóról, unalmas paneleket tolsz" - ennyire képes az ellenzéki ún értelmiség túlnyomó többsége. nincs önálló gondolatuk semmiről, de az arc az nagy.

György Csaba Nagy 2021.12.30. 13:33:10

@alöksz róz: Ólümposzi Zeusz megindokolta, miért sújt villámaival oda ahova. Rózi nem fárad ilyesmivel. Hogy egy blog arra való lenne, érvelni, vitatkozni, az csak a pordagasztó halandókra érvényes . Rózi ilyessel nem fárad, ítél és kinyilatkoztat.
süti beállítások módosítása