MaGYAUR

MaGYAUR

A köznép-ellenes öncélú magyar állam

2022. február 07. - Magyaur

Gyakran halljuk: "csak a család van és kész, másra ne számíts!”  Visszalépés történt még a szocializmushoz képest is, amelyet a mikro-család (anya-apa-gyerek) istenítésével próbál elleplezni a magát "keresztény-nemzetinek" mondó orbáni rendszer. A szocialista korszakban még lehetett - jogosan vagy sem - az állami/szakszervezeti/nyugdíjpénztári gondoskodásában bízni, ma már alapvetően csak a családéban, vagy abban sem.

Az államot vezető szegény-ellenes elit cserben hagyta a "panel prolikat", a nyomorban élő roma és az idős, munkaképtelenné vált magyar falusi ás városi lakosságot. A működésképtelenség határára sodródott magyar állam szavakban a "család szentségét" védi, de valójában az a lényeg, hogy először a szülők tartsák el a gyerekeket - ha van rá pénzük - ,ők gondoskodjanak a gyerek karrierépítéséről - ha van rá pénzük -, majd pedig a gyerekek tartsák el az idős szülőket - ha van rá pénzük…

Közben az orbánista állam, látszatintézkedések ide vagy oda, sem a népjólét növelésével, sem a mindenkire kiterjedő szociális hálóval nem foglalkozik, egyedül csak az uralmon lévő elit hatalmának több generációra kiterjedő, állami eszközökkel történő bebetonozásával.

Ezért az öntetszelgő világpolitikai szereplési vágytól hajtott Orbán és haszonleső köre nem számíthat másra, sem ma és sem a távoli jövőben, csak a magyar nemzet egyre nagyobb megvetésére!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr10017269692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2022.02.07. 14:02:10

Egyrészt van igazad, másrészt valahol Orbánéknak is van, amikor azt akarják hogy az adófizetõk szaporodjanak, és ne azok akik a farkukból is megélnek.

Lesz még Magyar Köztársaság 2022.02.07. 16:14:41

Az istenesített két buzi/leszbikus/biszex/transznemű és gyerek felállás nem mikró család? Csak a biológiailag normális apa-anya-gyerek képződmény az? Ismét kilóg a lóláb.

"Közben az orbánista állam, látszatintézkedések ide vagy oda, sem a népjólét növelésével, sem a mindenkire kiterjedő szociális hálóval nem foglalkozik..."

A szociális hálóval most ne foglalkozzunk, mert abba valóban alaposan belekaszaboltak. De a 25 éven aluliak szja mentesítése, gyerekvállalás esetén nyelvvizsga, Diákhitel alóli mentesség, béremelések, a minimálbér emelés, a 13. havi nyugdíj, stb. talán nem népjóléti intézkedés? Annyi baj és galádság közepette miért kell elhazudni, illetve rossz színben föltüntetni az ezen a téren meghozott intézkedéseket?! Most tényleg az nyilvánul meg objektíven az Orbán-kormányok működéséről, aki mindent rossznak tart? Szerintem meg az, aki az ellenszél közepette nem fél kimondani, hogy még ez az autoriter koszos kis rezsim is tud adni a népének. Nem is keveset.

"Orbán és haszonleső köre nem számíthat másra, sem ma és sem a távoli jövőben, csak a magyar nemzet egyre nagyobb megvetésére!"

Wisful thinking. A közvéleménykutatási felmérések másról tanúskodnak. Ellenben megvetik a magát önromlásba taszító Nyugat itthoni ellenzéki csicskáit, akik kicsiknek engednének tartani szexuális felvilágosítást már óvodában és elmeszelnék a népjóléti intézkedéseket. Emellett nyugodt lehetsz, a romákat is hagynák ugyanúgy a szarban, mint az Gyurcsányék alatt is jellemző volt, munkát ők sem tudnának adni a munkaképteleneknek, és még oktatásügyben sem tudnának sikert felmutatni, mert még az esetlegesen valóban előremutató intézkedések hatásait is negligálná a világtrendszerű általános elhülyülés. Az ellenzék nem megváltó, mint Jézus volt, velük még szarabb lenne.

Magyaur 2022.02.07. 16:32:57

Mára az EU-n belül Magyarország Bulgária után a második legszegényebb ország és sok területen már Románia is megelőzi. Egy második Marshall-segélynyi pénzt kapott az az Orbán Viktor, akinek kétharmada volt a törvényhozásban és aki megtehette volna, hogy ezt befekteti az ország gazdaságába, az infrastruktúra fejlesztésébe az egészségügy és iskolarendszer átalakításába, de nem ezt tette, hanem klientúrát épített ki, hogy "kényelmesen" vezethesse az országot örök időkig. De nem az egész országrészeket sújtó szegénység a legrosszabb, hanem hogy elherdálta azt a pénzt, amivel jobbá tehette volna az itthoni életet méghozzá több generációnyi időszakra. 1956-ban kb. 250.000 magyar "disszidált", ma kb. 600.000 magyar vándorolt ki a teljes reménytelenség miatt...

MEDVE1978 2022.02.07. 18:21:44

A szociálpolitika, az egészségügyi politika és a népesedési politika nagyon nehéz kérdések.
Rengeteg súlyosbító tényező fakad a csökkenő népességszámból, a népesség elöregedéséből és az alacsony természetes szaporodásból. Európa egésze gondozási válsággal néz szembe az elöregedő társadalom következtében. Ha valaki veszi a fáradtságot és elolvas egy angol újságot, már 4-5 éve nagyon gyakran írtak a UK dementia crisis-ről, ami gyakorlatilag a brit demencia krízis. Abból adódik, hogy rengeteg az öreg ember, aki demens és mindenféle baleset éri. A németeknél hasonlóan az utóbbi 2-3 évben volt téma az idősgondozási krízis (Pflege), az idősgondozók alacsony bérével, kis mértékű megbecsültségével és azzal, hogy Kelet-Európából importálják őket.
Tehát ez egy európai jelenség, nem magyar. Még a viszonylag gazdag német vagy brit állam sem tudja ezeket a problémákat megfelelően kezelni és mindkettő erősen privátszférát von be a finanszírozásba, tehát öngondoskodást, családgondozást vár el az állampolgároktól. A tehetősebb nyugat-európaiak általában gondozónőt fogadnak a szeretteik mellé, mert nem akarják beküldeni az annál kevésbé humánus és jóval futószalagosabb állami rendszerbe.
A napokban jelent meg egy cikk a magyar idősgondozásról, ahol két évet kell várni átlagosan, hogy valaki öregek otthonába jusson be és ezért is jelentős összeget kell fizetni. Az állami intézményekben a nyugdíj 80%-át, az egyháziban is legalább annyit. A magánintézményekben többmilliót le kell szurkolni. Nálunk még divat a székely asszonyok szerződtetése állandó gondozónak, ilyet mi is csináltunk néhai nagymamám mellé még tizenöt éve. Akkor került 130-150 ezer forint + ellátásba az erdélyi néni, ma ez jóval több lehet. Sajnos rokonom hasonló helyzetbe került 2019-ben, akkor magánápolót kellett szerződtetni hozzá, aki heti 3-szor 4 órában látogatta meg (tette tisztába, főzött neki, beszélgetett vele stb), az is 100-120 ezer Ft között volt.

Az állam tehát nagyjából mindenhol bevonja az idősgondozásba a magántőkét és nyilván akinek nincs pénze mindenhol a legrosszabb szolgáltatást kapja. Csak míg ez Németországban lehet, hogy még egy élhető szociális intézmény, nálunk valamelyik kórház elfekvő osztálya (eufemisztikusan Ápolási Osztály).

Nyilván ezen is lehetne javítani, meg több pénzt adni rá, de a világot megváltani nem nagyon lehet ebben az ügyben sem.

midnight coder 2022.02.07. 19:08:46

@Magyaur: A mostani szar pozíciónkat Gyurcsányék idejében sikerült összehozni, onnantól kezdve Orbánék kb. semerre sem mozdultak a visegrádi négyekhez képest, sem fel, sem le.

A Marshall segélyt pedig anno egy olyan nyugat-európa kapta ami amúgy is a kora csúcstechnológiájával rendelkezett, és amit szétbombáztak ugyan, de az 50-es évek technológiáját azért nem volt túl nehéz helyreállítani, pláne hogy akkor még volt hozzá egy fiatal népesség, egy rakás innováció amit a náciknak és a II világháborúnak köszönhettek, Pl. immár tömegesen lehetett robbanómotorokat, elektromotorokat gyártani jó minõségben. Az energia és nyersenyag olcsón és korlátlanul rendelkezésre állt, a világpiac pedig korlátlanul vette fel az európai termékeket. Kína a kommunizmus túlélésével volt elfoglalva, fel sem merült hogy õk legyenek a világ mûhelye, de még a japánok sem kezdték el tömeggyártani a tranzisztoros rádiókat. Ebben a helyzetben egy "kicsit" könnyebb volt fejlõdni a Marshall segélybõl mint ma, egy olyan országban aminek 30 éve legalább úgy lenullázták a gazdaságát mint anno a II világháborúban, viszont közben a világ többi része töretlenül fejlõdött. Ilyen pozícióból csak a kicsi kínaiak tudtak jól kijönni, de õk is megadták az árát.

Magyaur 2022.02.07. 20:27:27

Orbán katasztrofálisan rossz politikus volt. Olyasvalaki akinek az volt a téveszméje, hogy ő, a szűk haveri kör, plusz a határon-túli magyarok (kiváltképp a székelyek) jelentik az igaz magyarságot, tehát elegendő ha botrányhősként vele foglalkoznak a világlapok...ez dicsőséget jelent Magyarországnak!:) Számára az ellenség a nyugatias, világias modernizmus ... ezért sem is törte magát a modernizálással, a magyar munkaerő hozzáadott értékének növelésével, hiszen pont hogy el akart távolodni Európától, Amerikától...ha kell a görög-keleti vallásig, az iszlámig és még tovább a kurultaji pogányságig!:)

csker 2022.02.08. 08:58:32

Felsorolja, kiket hagyott cserben a rendszer - érdekes, szinte mind vidékiek, ami a kormány szavazói területe. Fel sem tűnik a logikátlanság. Idősek? Szintén kormányszavazó-bázis.
Plusz: Kádár-rendszerben lehetett bízni az állami ellátásban - és még azóta 33 éve, merthogy ennyi idő telt el a rendszer csődje óta. Még mindig van nyugdíj, amely magasabb, mint a közalkalmazottak fizetése. Vagyis a jövőfelélő struktúra még mindig működik. - Alapvetően csak a családban lehetne bízni, csak lassan döbbennek rá (ha egyáltalán) a 40 alattiak, hogy ez az egyetlen - amennyire lehet -, biztos pont.

midnight coder 2022.02.08. 09:00:22

@Magyaur: Orbán a hazai tõkét próbálta létrehozni. Ez alapvetõen nem egy rossz irány, anno Pl. a dél-koreaiak is ugyanezt csinálták a Samsunggal és egész jól bejött nekik. A baj a megvalósítással van: míg a kis ferdeszemûek egy nagyon profi vállakozót támogattak meg állam bácsi segítségével, mi viszont egy kétbalkezes vízvezetékszerelõt, aki olyan remek dolgokba fekteti a pénzt mint a hazai turizmus. Ami kb. olyan ötlet, mint ha a sivatagban akarna valaki vízerõmûvet felhúzni.

A munkaerõ hozzáadott értékének növelése a ballib agyhalál egyik tünete. Nem, a diplomások számával nem lesz több automatikusan a hozzáadott érték. Egyrészt, a jól kiképzett orvos, mérnök egyik elsõ dolga hogy elhagyja az országot a kinti 4x-es fizuért, pláne ha a szocik még a progresszív SZJA-t is folyamatosan belengetik neki. Másrészt, ilyesmit képezni nem mindenkibõl lehet, ugyanakkor ha minden hülye kezébe belenyomsz egy bölcsész diplomát, azzal nem lesz több a hazai GDP. Amit ez ügyben tenni lehetne az a kínai egyetem, amit viszont a baloldal ezerrel próbál megakadályozni. Pedig a hozzáadott értéket úgy lehetne csak növelni, ha kis hazánkban létrehoznánk egy olyan nagy oktatási központot ami az egész régióból, sõt akár messzebbrõl is idevonzza a mûszaki területen tanulni vágyó diákokat. És nem, ezt nem lehet úgy megoldani, hogy ezt a pénzt ráöntöd a magyar közoktatásra, mert azt ugyanúgy ellopják mint bármely közpénzt ebben az országban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.02.08. 09:15:29

Az általad jónak tartott liberális modell ki lett próbálva 1990-2010 között. Nem jött be.

birkamenet 2022.02.08. 09:26:48

@Lesz még Magyar Köztársaság: "De a 25 éven aluliak szja mentesítése, gyerekvállalás esetén nyelvvizsga, Diákhitel alóli mentesség, béremelések, a minimálbér emelés, a 13. havi nyugdíj, stb. talán nem népjóléti intézkedés?"

Vödörben kiöntött 100 milliárdok, amelyeknek semmi társadalmi értéke, semmi tartós haszna nincsen, de semmi se az égadta világon. Csak egy haszna van: szavazat vásárlás. Te meg fizeted a cehhet, hogy a nyugger szüleid a te érdekeid ellen szavazzanak a te pénzedböl!

birkamenet 2022.02.08. 09:32:46

@midnight coder: "A munkaerõ hozzáadott értékének növelése a ballib agyhalál egyik tünete. Nem, a diplomások számával nem lesz több automatikusan a hozzáadott érték."

Te meg az orbáni agymosó rendszer sikerterméke vagy. Még a kínai bálványországodban is síkhülyének néznek téged akkora elementáris baromságok hallatán.

Pucus, ha neked a te saját világodban kellene élned, akkor te még mindig barlangban laknál és fahusángokkal vadásznál vaddisznókra meg verebekre. Mert ez az a társadalom, ahol tényleg nem kell a munkaerö hozzáadott értékének az emelése, az maradhat ott, amennyivel megszülettél.

szemtanú 2022.02.08. 09:55:17

A magyar vitakultúra mint Hungarikum!
Süketek párbeszéde.

István Tamasi 2022.02.08. 11:32:04

A Kádár rendszerben az átlagembernek jó esélye volt arra, hogy olcsó fenntartású állami bérlakást kapjon.

István Tamasi 2022.02.08. 11:33:48

A Kádár rendszerben minden melósnak - nem vezetőről beszélek! - minden évben lehetősége volt egybefüggő két hét üdülésre amikor naponta háromszor elé tették az ételt.

István Tamasi 2022.02.08. 11:34:27

A Kádár rendszerben minden szegény, de tehetséges fiatalnak nyitva volt az út a továbbtanulásra.

inebhedj - szerintem 2022.02.08. 12:24:23

@István Tamasi:

Igaz, de csak a hivatalos kommunikáció (propaganda) szerint, a valóságban nem.

inebhedj - szerintem 2022.02.08. 12:25:30

@István Tamasi:

Igaz, de csak a hivatalos kommunikáció (propaganda) szerint, a valóságban nem.

inebhedj - szerintem 2022.02.08. 12:26:44

@István Tamasi:

Igaz, de csak a hivatalos kommunikáció (propaganda) szerint, a valóságban nem.

István Tamasi 2022.02.08. 12:46:42

@inebhedj - szerintem: Aki élt a Kádár rendszerben az tudja, átélte, hogy a valóságban is igaz volt amiket írtam.

konrada 2022.02.08. 13:05:26

@István Tamasi: "Aki élt a Kádár rendszerben az tudja, átélte, hogy a valóságban is igaz volt amiket írtam. "

...de persze csak abban a formában, ahogy a skót whisky is a nép itala volt.

...amit választott képviselőin keresztül fogyasztott.;))
Szóval aki jó helyen volt, vagy volt összeköttetése, az kapott lakást, eljutott nyaralni, tovább tudott tanulni, a többiek meg... ...hát azok mint az új brácsás a bandában, amikor a pénzét kérte: mondták neki hogy akkor kap, ha jut, de ha nem jutott....

midnight coder 2022.02.08. 13:42:12

@birkamenet: Pucus, ha lenne diplomád és tudnál nyelveket akkor már rég külföldön lennél. Te nem az a típus vagy, akit a családi vagy a baráti kapcsolatok, esetleg a hazaszeretet tart itthon.

István Tamasi 2022.02.08. 13:48:41

@konrada: Ne tessék hazudozni. A hazudozás a fideszmaffia lakájmédiájának a feladata.

midnight coder 2022.02.08. 13:50:26

@István Tamasi: A kádár rendszerben max. városban kaphattál ócsó bérlakást, de akkor is leginkább akkor ha nagyon proli voltál (lehetõleg cigány, sok gyerekkel) vagy ha volt jó elvtársi kapcsolatod. De arra emlékszem, hogy gyerekkoromban a szülõk, nagyszülõk mentek a rokonokhoz, ismerõsökhöz házat építeni a hétvégeken, mert kb. mindenki kalákában építette a házát önerõbõl. Eleinte az építõanyagot is csak kenõpénzzel lehetett beszerezni, az egyik rokon tüzépes volt, meg is tollasodtak rendesen. Aztán a 80-as évekre már ez a probléma megszûnt. Üdülést csinált a szakszervezet, de én gyerekkoromban soha nem voltunk, mi nyaranta önerõbõl mentünk külföldre kempingezni. Tanulásra mindenkinek megvolt a lehetõsége, de azért jó gimibe akkor sem a prolik gyerekei kerültek, és továbbtanulni nem a szar gimikbõl vagy a szakközépiskolából lehetett - hacsak nem katonatiszt akartál lenni, mert arra bárkit felvettek, mert az nem akart lenni a kutya sem (jó érzékkel amúgy, tekintettel arra hogy mi lett aztán a gengszterváltás után a többségükkel).

midnight coder 2022.02.08. 13:53:57

@István Tamasi: Én amikor felkerültem Pestre esélyem sem volt bérlakásra. Ami volt az eleinte munkásszálló pár hónapig, aztán nagy nehezen találtam albérletet a fele fizetésemért. A munkásszállón pedig jó pár olyan emberrel találkoztam akik már vagy 10 éve tervezték hogy elmennek albérletbe, de az erre szánt pénzük valahogy hónapról hónapra elivódott. Az meg, hogy majd állam bácsi ad nekik bérlakást... na persze.

Muhammad Balfas 2022.02.08. 14:18:08

@Magyaur: Miben előzi meg Románia, mesèlj már.

konrada 2022.02.08. 14:30:27

@István Tamasi: Ja vagy úgy!
Te nézel hülyének másokat, és mesélsz, majd támadsz.
Nem rossz módszer, mert sokan nem élték át, így ha kellő agresszivitással próbálod ezt előadni, akkor elhiszik majd, hogy elég volt bemenni a tanácsra a két fiatalnak, és másnap már megkapták a lakáskulcsot, hogy a vállalati (vagy SZOT) üdülőbe minden évben kaptak beutalót a soron dolgozók, és hogy nem voltak előnyben nomenklatúra csókosainak a gyerekei a továbbtanulásnál.

...vagy még rosszabb és elhiszed magadnak.
Tudod evvel nem vagy egyedül! Van nekem is ismerősöm, akinek gyerekkora-fiatal felnőtt kora úgy telt el, hogy azóta is meg van arról győződve, mint te, mert minden évben mentek üdülni, az állami bérlakást hozományként kapták szinte, és őt sem lehet meggyőzni arról, hogy ez nem mindennapos volt, hanem annak köszönheti, hogy anyukája minisztériumi osztályvezető, apja főtiszt volt, esze meg csak annyi, hogy azt hitte, ez a valóság.

...szóval lehet, hogy nem is vagy demagóg, csak szimplán....

Ménár Atya 2022.02.08. 14:36:26

"de valójában az a lényeg, hogy először a szülők tartsák el a gyerekeket - ha van rá pénzük - ,ők gondoskodjanak a gyerek karrierépítéséről - ha van rá pénzük -, majd pedig a gyerekek tartsák el az idős szülőket - ha van rá pénzük…"
Ó míly meglepő, fizetni az oktatásért, egészségügyért.....mintha a jelenlegi ellenzék épp ezzel kampányolna , és majd lesz kaviár, meg táncos lányok, ha van rá pénz, meg oxfordi szintű oktatás ,ha kitudod fizetni , és lesz drága benzin, meg drága gáz, cserébe kisebb autóba ülsz, és nagykabátban szürcsölöd a bablevest otthon...........
Amerikában MZP kedvenc terepén lexarják az oktatásod ,egészséged, az életed, ha nincs pénzed megdögölhetsz, ehhez képest nálunk havi 7600 ft -ért tüdőt cserélnek az emberben vagy szívet.
Kis idő és lehet, hogy némely ellenzékin is segíthetnek, bár még az agyátültetés nem megoldott, de rájuk férne mielőtt hülyeséget beszélnek. :)

konrada 2022.02.08. 14:37:30

@midnight coder: Szerintem ő azt sem tudja, hogy az hiánygazdaság volt, mert otthon mindig volt olyan árucikk, ami kellett, és elérhető volt ....a boltok raktáraiból, amik sokszor nagyobb volt, mint az eladótér, ezért hiába is írnánk neki, hogy banán, színes tévé, stb.... nem nagyon volt kint a polcokon, neki ez is hazugság volna.;)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.02.08. 14:42:57

@csker: Libsilogic..ne keress benne értelmet.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.02.08. 14:44:38

@István Tamasi: De nem is voltak büfé-ruhatár szakok. Valamint felvételit kellett írni.

konrada 2022.02.08. 14:55:17

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Azt most hagyjuk, hogy 56-ot leverő szülő plusz pont volt, de ismertem én is olyant, akinek a felvételi megírásánál akadt egy kis belsős segítség, szóval az akkori vicc nem volt alap nélküli. (Talán még emlékszel: csókosnak a kérdés: mikor volt a 2. világháború - nem csókosnak: hány áldozata volt, és név szerint kik.;)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.02.08. 15:00:05

@István Tamasi: @konrada: És ugye a felvételinél a munkás-paraszt származás előny volt, a polgári származás hátrány. Ez semmivel sem volt jobb, mint a numerus clausus. Sőt utóbbi szabályt több egyetem kijátszotta.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.02.08. 15:05:58

@birkamenet: Sokkal több értelme lett volna ezen százmilliárdokat a skandináv családok megsegítésére, illetve illegális migránsok befogadására fordítani.

István Tamasi 2022.02.08. 17:07:14

@midnight coder: Nahát A falvakban nem építettek bérlakásokat a Kádár rendszerben. Bezzeg most a kapitalizmusban tucat- sőt százszám épülnek bértakások falun, ugye? Nem élhettetek nagy nyomorban, ha évente külföldre tudtatok járni üdülni.

István Tamasi 2022.02.08. 17:11:54

@konrada: Valóban, a csókos Kövér család mindent megkapott: évente autókiutalást, Kútvölgyi kórházi kezelést és (a későbbi köteles) Lackót is felvették felvételi nélkül az egyetemre. De az ő családja volt a kivétel(ezett).
@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Igen. Írtam, hogy a TEHETSÉGES, de szegény gyerekek... Kivételnek ott volt Kövér/köteles/ Laca.

István Tamasi 2022.02.08. 17:13:33

@konrada: A NER lovagok (Völner, Schadl, stb) be sem jelentkeznek és el sem mennek egy sikeres egyetemi vizsgára.

István Tamasi 2022.02.08. 17:15:59

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Származás szerinti megkülönböztetés az 50-es 60-as években volt, a 70-es években megszűnt.

Lehetnék én is 2022.02.08. 17:35:30

@István Tamasi: nem tudom, kinek az emlékiratait olvastad, de jól félrev vezetett.
Én Miskolcról tudnám neked elmeséli, hogy nem sokaknak volt bérlakás, jó, ha 5-6 évente elmehettél EGY hétre családilag nyaralni. És még a 70-es években is benne volt az osztálynaplóban, hogy munkás/paraszt/értelmiségi a gyerek. És bizony úgy lehetett felsőoktatást választani, hogy borítékolva volt, ki mehet kollégiumba.
Amúgy szép volt, jó volt, de már 20 évvel ezelőtt sem értették az akkori tizenévesek, miért akarom őket ilyesmivel megtéveszteni.

Rodney_2 2022.02.08. 20:31:32

@MEDVE1978: Öregek otthona téma. Az elmútt 1 évben családunk is érintett volt ebben: simán volt hely az állami/önkormányzati rendszerben, semennyit nem kellett várni vagy valami extrákat fizetni (hála a covidnak, amelyik rendesen kipusztította az öregeket). Mikor a 90 éves házaspár egyik tagja meghalt, akkor a másik át akart menni egy Gellért hegyi exclusivnak látszó egyházi fenntartású intézménybe, simán felvették és átment.
Na ezek után mennyi igazság lehet az általad említett cikkben?? És úgy általában az ilyen siránkozó mindenszar témájú cikkekben amikből a művelt városiak tájékozódnak és közben okosnak gondolják magukat??

alöksz róz 2022.02.08. 21:11:28

@konrada: "...de persze csak abban a formában, ahogy a skót whisky is a nép itala volt.
...amit választott képviselőin keresztül fogyasztott.;))" - ez jó szöveg
süti beállítások módosítása