MaGYAUR

MaGYAUR

Milyen lesz az Európai Köztársaság?

2022. április 25. - Magyaur

A nemzetállamok mesterséges képződmények, amelyeket a vesztfáliai béke, valamint az első és második világháborút lezáró békerendszerek rögzítettek. Előtte a középkorban nem voltak "nemzeti" határok, csak birtokhatárok (igaz voltak, amelyek a király dinasztiájának birtokhatárait jelölték). Az új Európa az Osztrák-Magyar Monarchia mintájára képzelhető el:

1.) Ma praktikusan az angol a közös nyelv Európában, de a nyelvi probléma automatikusan megoldódik a Mesterséges Intelligencia széleskörben használt fordító-, és tolmácsprogramjaival.

2.) A Monarchiában nem volt teljesen azonos életszínvonal a tartományok közt, ennek ellenére mégis működött a dualista állam! Különben sem léteznek gazdaságilag homogén nemzetállamok a világban, a törpeállamokat kivéve.

3.) A közös fizetőeszköz, az euró már létezik. Természetesen ahogy a Monarchiában centralizált volt a külügy, hadügy, úgy a jövő Európai Köztársaságában pénzügy közös irányítás alá kerül.

4.) A megújult Európában a „nemzetállam” pont úgy veszíti el jelentőségét, ahogy az orbáni-Magyarországon manapság az „önkormányzatiság”; először a hatásköröket vonják el, aztán egyre kevesebb pénzből kell gazdálkodniuk, végül pedig a helyi adókat vonják el tőlük. A „nemzetállam” tevékenységeit decentralizálni fogják, így a helyi ügyeket, a helyi lakosság kontrollja alatt a régiók szintjén döntik el, és a kontinens egészére kiható stratégiai kérdésekről pedig a központban határoznak. A nemzeti identitás ápolása természetesen megmarad, de a lokálpatriotizmus keretei között.

5.) Fontos, hogy az európai identitással rendelkezők ne az Európai Egyesült Államok létrejöttéért küzdjenek, hanem az Európai Köztársaságért, mert a cél a sokszor rosszul kijelölt nemzetállami határok jelentőségének további csökkentése, végsősoron ezek megszüntetése. Ugyanakkor az Európai Köztársaság külső határainak védelmére még nagyobb gondot kell fordítani.

Az új Európa döntéshozó testületei a lakosság szintjén az önkormányzatok lesznek, a törvényhozói testület a közvetlen választás alapján létrejövő Európai Parlament és szintén választott köztársasági elnök lesz. A végrehajtó hatalmat a köztársasági elnök által kinevezett kormány gyakorolja, amely támaszkodna a kulcsfontosságú külügy- hadügy- és pénzügyminisztériumokra, ahogy ezt láttuk az Osztrák-Magyar Monarchiában.

Lehet hogy másként, más ütemben zajlik majd az egységesülés Európában, de Emmanuel Macron politikai pályafutásának második felében remélhetőleg Európa már nagyon közel kerül ahhoz a célkitűzéshez, hogy egységes, jól működő „szuverén” nagyhatalom legyen!

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr8617816253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2022.04.25. 21:00:12

És milyen fasza is volt nekünk a Monarchiában. Ja bocs, nem is.

dundyvega 2022.04.25. 21:59:30

Ha ez bekövetkezik, akkor jön el az idő, hogy búcsút mondjunk ennek a gittegyletnek.

Lehetnék én is 2022.04.25. 23:01:00

Kicsike segétség, pls. Ha a magyar választó70%-a csak M1-et néz, 10-re berúg, képezhetetlen csökevény, mi a dagadt faszt fog kezdeni a fordító programmal/géppel?
Lehet a másik 30% művelt ballib (akiből 20% nyugdíjas kommunista valójában) leigázza a gazdagab tagállamoktól csurgatott mézért?
Miért is lesz ez jó nekünk? Magyaroknak? Meg hibbant fideszbirkáknak különösen? Lelkesedjek? No ne már...

Magyaur 2022.04.26. 09:02:04

@midnight coder: Hát jobb volt, mint 1920-tól "szuverén" magyar államban , amely aztán rohant a nácizmus védőkarjaiba...és tovább...a kényszerpályán Moszkva felé...mind a mai napig:(

Magyaur 2022.04.26. 09:04:38

@dundyvega: Ahogy Ausztria, úgy az Európai Köztársaság sem fog sírni Magyarország után... És persze Orbán basáskodhat végre, kedve szerint, a nyomorgó nép fölött...

Magyaur 2022.04.26. 09:07:52

@Lehetnék én is: A világ a tömbösödés felé halad: van már egy angolszász tömb (USA, Nagy Britannia, Kanada és Ausztrália), van egy kínai (amelyik bekebelezte Hongkongot, Makaót), van igény egy össz-arab Iszlám államra és Putyin most akarja létrehozni a pravoszláv birodalmat. Európa vagy tömbösödik, egységesül vagy eltűnik (Magyarországgal együtt).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.26. 09:10:33

Mivel nem lesz Európai Köztársaság, így felesleges arról beszélni miyen lesz.

sync 2022.04.26. 10:01:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Előbb-utóbb lesz. Egyelőre még hisztizik néhány kisebb ország. Bezzeg, ha a Fasiszta Nagytanács irányítaná Európát!

Zsolt Herrero Blacksmith 2022.04.26. 12:22:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az emberisségnek egyetlen lehetősége, esélye a jövőre hosszú távon, egy globális összefogás, olyan az egész bolygóra kiterjedő ,,nép - szövetség"....
Amely biztosítja a bolygó védelmét, a klíma, az időjárás stabilitását, a föld ásvány kincseinek nagy részét birtokló cégek, konglomerátumok korlátozását...
Egyébként a ,,,szeretett, favorizált" nemzet államodban halsz éhen, szomjan..
Bár, nem, te már nem, és én sem...
De az utódaink megváltóként fogják üdvözölni az első idegen fajt, ami rájuk talál az elsivatagosodott föld ön...
Ha nem lesz változás...

Rubasov nertárs 2022.04.26. 12:47:40

1.) Az angol sokak által beszélt "second language", de nem közös nyelv. A közös nyelv az, amit a birodalom minden szegletében mindenki anyanyelvi szinten beszél és ért. Az angol távol van ettől és távol is fog maradni, pont a nagy európai nemzetek miatt (pl.: pont a franciák). Nem rajtunk fog elbukni, itt sokan örülnének, hogy végre egy világynyelv lett a hivatalos. De az angollal van egy másik -jogi- bökkenő: a brexit miatt az angol megszűnt de jure hivatalos nyelv lenni (de facto persze most is az). A google fordító hasznos és folyamatos fejlődése ellenére is az anyanyelvi szintű folyamatos kommunikációt nem helyettesíti. Aféle szükségmegoldás, de nem több.

2.) A Monarchia az iskolapéldája annak, hogy Európában még jóval kisebb léptékben sem lehet hosszú időn át életképes birodalmat építeni. Mi is csak félszívvel, és inkább kényszerből és egy csipetnyi pragmatizmusból voltunk benne, mintsem őszinte lelkesedésből. Ezek után nem nehéz elképzelni a kisebb népek-nemzetek mit érezhettek. A Monarchiában nem volt birodalmi tudat: az első adandó alkalommal kilépett belőle mindenki (mi is, lásd: őszi rózsás forradalom).

3.) Az EU-ban NINCS közös fizető eszköz: hol dán-és cseh korona van, hol magyar forint, máshol bolgár lat és horvát kuna. Egy közös fizetőeszköz azt jelenti, hogy a birodalom minden szegletében hivatalos fizetőeszköz. Az USA-ban nincs mondjuk texasi korona, hanem az összes tagállamban dollár van. És akkor még ilyesmit, mint közös, központi monetáris politika még meg sem említettünk.

4.) Ahhoz, hogy a nemzetállamok veszítsenek jelentőségükből a közös nyelven túl, az egységes, valamennyi tagállamra kiterjedő állampolgári jog kell. A ma létező uniós állampolgárságnak nincs gyakorlati jelentősége: ha ma Budapestről Münchenbe költözöl, ott új "TAJ-szám", új adószám kell. Másrészt jelenleg a tagállamok döntenek állampolgársági kérdésekben. A tagállami állampolgárság mellé gratis kapod az uniósat, ami csak annyit jelent, hogy a leselejtezett tagállami politikusok közül válogathatsz 5 évente.

5.) Az utolsó pontnak az előző 4 teljesülése az alapfeltétele, másrészt, hogy pontosan milyen adminisztratív keretek közt működik egy birodalom, a fenti 4 tükrében csak részletkérdés.

György Csaba Nagy 2022.04.26. 12:48:16

A gazdasági érdek mozgat mindent, azaz a tőketulajdonosok érdeke. A gazdaság már nemzetek fölötti, a beruházások révén a tőketulajdonosok gyarmatosították a tőkeszegény országokat, s minthogy a profit további befektetéseket alapoz meg, ez a folyamat tovább zajlik. A tőke biztonságot kíván, azonos jogi szabályozást, azonos adózást, benne persze kedvezményeket, amit a szegény országok közti verseny úgyis garantál. A politikai szervezet jottányit sem érdekli, elég, ha az a befektetés biztonságát garantálja. Ezért tűrik Orbánt is, aki nekünk fáj csak, a befektetőknek nem, hisz biztonságukat garantálja, és bőséges kedvezményekkel ösztönzi maradásukat és további befektetéseiket. Hogy közben a magyar tulajdonú gazdasági rész nem nő, mert a feudális kliensrendszer alacsony hatékonyságot, hozzá nem értő tulajdonosi réteget, saját teljesítményből élés helyett közpénzfosztogatást, befektetés helyett luxusfelélést eredményez, s ez gyarmati helyzetünket konzerválja, az kizárólag a mi bajunk. Édes álmainkat szabadságharcról, Egyesült Európáról, utolérésről kövér legyek zavarják.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.26. 13:29:23

@Zsolt Herrero Blacksmith:

Az összefogással semmi gond. De egy liberális alapú világállam katasztrófa lenne, ennél az összefogás hiánya is jobb megoldás.

Lesz még Magyar Köztársaság 2022.04.26. 13:32:42

Én vagyok a hülye, hogy olvasom még ezt a blogot.

Lesz még Magyar Köztársaság 2022.04.26. 13:38:06

"Ugyanakkor az Európai Köztársaság külső határainak védelmére még nagyobb gondot kell fordítani."

Posztoló gondolom itt nem a tengeren át érkező vagy éppen a magyar határkerítést zörgető ellenőrizetlen migránshordák elleni védelemre gondol. Schengen, mint uniós alapérték a nyugati jóemberkedés oltárán már feláldozva.

Rubasov nertárs 2022.04.26. 13:48:28

@midnight coder:

"És milyen fasza is volt nekünk a Monarchiában. Ja bocs, nem is."

Alapvetően nem volt rossz dolgunk benne. Akkor voltunk utoljára tényező Európában és mindmáig az akkor felhalmozott anyagi és kulturális javakból élünk, illetve éljük fel.
A Monarchiával az volt gond, hogy a vezetése, néhány kivételtől eltekintve (Ferenc Ferdinánd) nem vette figyelembe a demográfiai és poltikai realitásokat (a szerbeknek és románoknak lett önálló államuk) és a birodalmat úgy kormányozták, mintha magyarokon és osztrákokon kívül más nép nem élt volna benne. Mindemellett halovány kísérlet sem történt, hogy egy birodalmi tudatot létrehozzanak. Egyedül Ferenc Ferdinánd ismerte fel az ebben rejlő veszélyeket, pont emiatt nem szerettük sem mi, sem pedig a sógorok.

ez a nevem senki 2022.04.26. 14:28:43

olyan lesz am
ilyennek
Viktor akarja
márha
akarja

ulpius66 2022.04.26. 14:34:58

@Magyaur: "A világ a tömbösödés felé halad: van már egy angolszász tömb (USA, Nagy Britannia, Kanada és Ausztrália)"

Magyar Úr!

Nagyon helyes!

legyen Európa is kb. olyan "tömb" mint az USA, Nagy Britannia, Kanada és Ausztrália......

DE SEMMI ESETRE SEM SZOROSABB TÖMB!!!!!!!

Zsolt Herrero Blacksmith 2022.04.26. 17:11:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A diktatúra, autokrácia jobb...?!
Mitől, miért gondolod hogy ha valami liberális, az maga a ,,,fertő""...?!
Az autokrácia, a diktatúra, illiberizmus pedig a megoldás...?!
Sok történelmi bizonyíték van az állitásod alátámasztására....?!
Én úgy látom, minden ami csak korlátozz, és egy szűk réteg hatalmát ,,tartósítja" a többségi társadalom kárára, az hosszú távon életképtelen...

Persze tévedhetek, de ezt mi már nem látjuk meg...
Évszázadok kellhetnek még mire leküzdi ,,gyermekbetegségeit" a liberalizmus...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.26. 17:15:56

@Zsolt Herrero Blacksmith:

" minden ami csak korlátozz, és egy szűk réteg hatalmát ,,tartósítja" a többségi társadalom kárára, az hosszú távon életképtelen"

Így igaz. Ezért esélytelen a liberális demokrácia.

Zsolt Herrero Blacksmith 2022.04.26. 18:37:42

Látsz más opciót az emberiség történelmében...?!

Minden királyság, császárság, kalifátus, emirátus, önkény uralmi rendszer,, / pld :kommunizmus,
fasizmus / valamilyen diktatúra forma...
Lehet hívni bármilyen néven, /a gulyás kommunizmus is elnyomó rendszer volt/ha korlátozza az alapvető emberi jogokat...

Nekem már az is korlátozás, hogy nincs jogunk az általunk választott politikus mandátumát visszavenni, amikor méltatlanná válik...
Hány bűnöző,, a bizalomra méltatlan politikus van a világ politikában..?!
Megszámlálhatatlan. .

Az emberséges, és ,,,méltó halálhoz" valló jog korlátozása is diktatórikus, akkor is ha egyébként demokratikus országban történik/ bár a halálban semmi méltóságteljes nincs /

Szóval, mindenkinek más a fogalma, véleménye a liberalizmusról, és persze a diktatúráról is...
Valószínűleg mi sosem fogunk közös nevezőt találni a világképünkben, világlátásunkban,
de ez 1 liberalizmusban rendben van...
Diktatúrában viszont, egyikünk lehet hogy vezetné azt a bizonyos hajnali fekete autót, a másikunk viszont az utasa lenne...
Ehhez elég lenne a véleménykülönbség...
Mint Oroszországban, Törökországban...stb...stb.

Zsolt Herrero Blacksmith 2022.04.26. 19:02:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Svájc liberális...?!
Azt gondolom igen...

,,,,....A svájci félig-közvetlen demokrácia alapelve, hogy a hatalom a néptől származik. Ez azt is jelenti, hogy a nép fenntartja magának a két alapvető jogot, a szavazatit és a választásit. A kormányok, és a törvényhozók feladatát nem a hatalom gyakorlójaként határozza meg, hanem a közügyek működtetőjeként. Ők a közösséget a nép alkalmazottjaiként szolgálják, hogy ezzel is könnyítsék azok minden napi munkáját...."

hu.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A1jc#Alkotm%C3%A1ny,_%C3%A1llamforma

Működik...?!

Igen, működik...

Miért....?!

Mert működnek a fékek/egyensúlyok...
Működik a népszavazás intézménye...
Működik a direktoriális rendszerű Szövetségi Tanács...

hu.wikipedia.org/wiki/Direktori%C3%A1lis_rendszer

Van példa,, csak tanulni,, és követni kell...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.26. 19:09:11

@Zsolt Herrero Blacksmith:

Svájc abból él, hogy segít másokank lopni.

S ebből kap nagy mprzsákat a nép is.

De beleszólása a népnek ott sincs.

Emiatt ez nem mintaadó eset. Ha akarnánk, se tudnánk utánozni.

Zsolt Herrero Blacksmith 2022.04.26. 23:06:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen, de ismét csak részlegesen van igazad....

Nem Svájc az egyetlen ország amelyik ,,lopni" segít..

Szinte minden országban, ahol működő bankrendszer van, lopnak...
A bankok, a tőzsde, a mindenkori gazdasági elit, az erőszakszervezetek segítségével ,,,lop" a rá bízott közösből...
A ,,közös", az adott ország gazdaságii, anyagi lehetőségei, és természetesen kulturális öröksége...
Ezekből kinek jut a legkevesebb mindig.....?!
Akiknek csökkent az érdek érvényesítő képessége. ..
A szegényeknek....
Svájcban, és ahol van, széles a szociális háló, ott van, és működik a társadalmi norma kontroll...

De nem akarlak, és úgysem tudlak meggyőzni...
A viszont-írásra
...на свой ред да пишеш...

Tapi2021 2022.04.27. 09:01:24

Igen, pontosan ezért nem lesz ebből semmi, mert a vége a totális önfeladás és asszimiláció. És nem, a világ éppen, hogy nem a "tömbösödés" felé megy, hanem mindenki saját, szuverén országot akar!
Az ukrán háború (azon túl, hogy az USA proxy háborúja), miről szól?

"4.) A megújult Európában a „nemzetállam” pont úgy veszíti el jelentőségét, ahogy az orbáni-Magyarországon manapság az „önkormányzatiság”; először a hatásköröket vonják el, aztán egyre kevesebb pénzből kell gazdálkodniuk, végül pedig a helyi adókat vonják el tőlük. A „nemzetállam” tevékenységeit decentralizálni fogják, így a helyi ügyeket, a helyi lakosság kontrollja alatt a régiók szintjén döntik el, és a kontinens egészére kiható stratégiai kérdésekről pedig a központban határoznak. A nemzeti identitás ápolása természetesen megmarad, de a lokálpatriotizmus keretei között."

Nancsibacsi 2022.04.27. 09:14:31

Rájöttetek hogy soha a büdös életben nem fogtok hatalomra kerülni Magyarországon, így inkább pusztuljon Magyarország, és hátha az európai egybesült államokban jut nektek valami pozíció? Nagyszerű, igazi példaképek vagytok - valójában undorító férgek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.27. 09:29:38

@Zsolt Herrero Blacksmith:

Ahol sok a pénz, ott lehet olyan rendszer, hogy jut a szegényeknek is.

Dehát a világ 90 %-án nincs elegendő pénz ehhez.

Tapi2021 2022.04.27. 09:35:27

@Nancsibacsi: Igen, a baloldal, mivel nem képes nemzeti lenni, kész a teljes önfeladásra, asszimilációra.

Nekik mindegy milyen a rendszer, milyen az ország, csak jól menjen a soruk. Ha lehet, megcsípjenek néhány zsírosabb, középhatalmi, vezetői szintet. Mert annál feljebb nem jutnának a kisebb népek "elit" emberei. Az új birodalmat nem magyar, szlovák, horvát... elnök és elit uralná, hanem a német, némi franciával kiegészítve.

Pontosan olyan helyzetbe kerülnénk, mint a Monarchiában a kis népek! Vagy Jugoszláviában.
Nem véletlenül hullottak ezek annyi darabra, ahány nép alkotta!!!

Olyan kvótákba meg sosem mennének bele a nagy népek, hogy minden népnek azonos számú képviselője legyen egy EEÁ parlamentben, és sorban adják az elnököt. Stb. Mert csak így lenne minden népnek kb. azonos hozzáférése a hatalomhoz.

Billy Hill 2022.05.03. 22:35:56

Volt valami olyasmi, hogy "keleti Svájc" vs "népek börtöne". Délszláv barátaink utóbbira szavaztak, sikerrel.
süti beállítások módosítása