MaGYAUR

MaGYAUR

Kis-Tajvan Magyarországon?

2022. augusztus 03. - Magyaur

A Népi Kína azzal revolverezi a világot, hogy csak azokkal az országokkal tart fenn politikai és gazdasági kapcsolatot, amelyek NEM ismerik el Tajvan (+Tibet és Ujguria) különállását. Ezzel szemben emlékezetes, hogy a csavaros jogászi észjárású Torgyán József, a 1990-es években Tajvan számára különleges gazdasági övezet létrehozását javasolta Észak-Kelet Magyarországon. Előkészítő tárgyalások is voltak a tajvani logisztikai és termelői bázis létrehozásáról a majdani Európai Unió keleti csücskében.

De a Fidesz, amely korábban kiállt Tibet függetlensége mellett is, hamar leállította a projektet, amely valószínűleg felvirágoztathatta volna a Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár és Hajdú-Bihar megyéket.

A Fidesz-Magyarország - a kommunista Kína elvtelen kiszolgálása érdekében - inkább egy 2000 év alatt megtérülő és egyedül a kínai gazdasági érdekeket szolgáló vasútvonal kiépítését szorgalmazza Belgrád és Budapest közt; kínai kölcsönből és kínai munkaerővel...

https://hvg.hu/vilag/20220803_Nancy_Pelosi_Tajvan_Tajpej_beszed_latogatas_Kina

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr7817899009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2022.08.03. 10:21:31

A tajvaniak az USA-ba sem nagyon rohannak chipgyárakat létrehozni, az amcsiknak sok-sok dollárt kell a zsebükbe dugni hogy legyen náluk is ilyesmi. Erősen kétlem, hogy a tajvaniak épp egy haldokló kontinens tenyérnyi országának legelmaradottabb részén akarnának jelentősebb beruházásokat eszközölni. Torgyán doktornak persze sok érdekes ötlete volt, de ennek nem sok a realitása. Annak már inkább, hogy a kicsi kínaiak rajtunk keresztül hozzák európába az áruik egy részét, és ezen mi is profitálhatunk. Már persze ha közben az amcsik ki nem robbantják a harmadik világháborút kína és az usa között.

Magyaur 2022.08.03. 11:45:57

@midnight coder: Vagy Kína nem lesz pont olyan agresszor, mint Oroszország...Tajvan nem része a Népi Kínának, ahogy a független Ukrajna sem része Oroszországnak!

istvankah 2022.08.03. 13:00:34

@Magyaur: Sajnálattal közlöm,hogy egy kulturhának hiába van a szeme előtt a valóság,ö csak a segglukban látja a jövőjét!

midnight coder 2022.08.03. 13:54:06

@Magyaur: Majd lesz. Tajvan egyébként elég érdekes kérdés. Mert hogy utoljára a japánoké volt. És a komcsik vs nacionalisták csatájában a nacionalisták menekültek ide. Amikor viszont 45-ben a japcsik lemondtak a szigetről, azt nem mondták meg, hogy kinek is adják vissza. Az igazi kérdés viszont az, hogy ki Kína? A taiwani Kínai köztársaság, vagy a Kínai népköztársaság?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.03. 17:04:49

Nem lenne jó ötlet a liberális Kínával barátkozni, a népi Kínának meg hátat fordítani.

Magyaur 2022.08.03. 22:11:52

Az Egyesült Államok nem egy pravoszláv-vallást terjeszteni akaró, pánszláv Hadiállam...hanem alapvetően egy liberális, tehát kereskedelmi nagyhatalom, amely a befolyását közvetett módon a szabad világkereskedelmen keresztül érvényesíti...és ez nem mindegy!
Éljen a világra nyitott, a nemzeteket és vallásokat békén hagyó globalizmus!:)

aetius70 2022.08.04. 02:39:24

@Magyaur:

Pontosan, az egyetlen esélye az emberiségnek, az összefogás, a globális, mindenre nyitott életszemlélet...

Vagy, amikor megérkeznek, ránk találnak az ,,idegenek", akkor nemzetállamonként leszünk rabszolgák, vagy bioüzemanyag...
Pl...
Mert azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy egyedül vagyunk a világegyetemben....
Ha ránk talál egy idegen civilizáció, 50-50% az esély E.T-re, vagy egy ,,Alien-re"...

Érteni kellene már minden földlakónak az el és bezárkózás , a ,,faji" alapú megkülönböztetés, a népek közti sokszor mesterségesen, csak politikusok által generált ellentét, nem vezet sehová, ..

Csak háborúhoz, halálhoz, és szenvedéshez...

Abból pedig már volt elég a történelemben...

aetius70 2022.08.04. 02:48:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem kell egyik ,,Kínával" sem jobban barátkozni, mint más országokkal, népekkel...

De az fontos, hogy minden néppel törekedni kell a jó viszonyra, az egész földön...

De sajnos, ezt önnek hiába magyarázom, Вы не культурный, просто 1 демагог...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.08.04. 06:45:32

@aetius70:

Egy dolog a jó viszony, troll, más dolog a barátság.

Nyilván jó viszony kell pl. Brüsszellel, de barátkozni vele abszurd lenne.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.08.04. 10:30:04

@Magyaur: ,,..független Ukrajna..,, Gondolom, ezt viccnek szántad..

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.08.04. 10:31:27

@Magyaur:

,,..független Ukrajna..,,

Gondolom, ezt viccnek szántad..

bordon 2022.08.04. 12:02:02

@midnight coder: Kína a Kínai Köztársaságot jelentette a 70-es évekig, az volt elismerve, mint Kína. Tehát azzal senki se jöhet, hogy példátlan lenne, hog, a Kínai Köztátsasagot ismerik el, nem a kommunista kormányt.
Japán a Qing-dinasztiától szerezte meg Tajvant, a Qing-dinasztiát meg a Kínai Köztársaság váltotta. A Kínai Köztársaságot meg nem váltotta a kommunista kínai kormányzat, hanem vele párhuzamosan futott.
Hogy a 70-es évektől az államok többsége a kommunista kormányzattal tart fenn diplomaciai kapcsolatokat, at egy gazdasági, politikai érdekeken alapuló döntés, nemzetközi elvi, jogi indoka nem nagyon van.
A Kínai Köztársaság nemzetközi jogi értelemben állam. Van területe, népessége, hatalmat gyakroló kormányzata és kapcsolatba tud lépni más államokkal.
A nyugat nagy hibát követett el, amikor hagyta Kínát felfejlődni a lopott szellemi alkotásokkal, szabadalmakkal. Elárasztották az amerikai egyetemeket a kínai ügynökök/diákok/PhD hallgatók, aztán vitték haza a lopott tudást. Kína Amerika technológiájának lopása nélkül kb. olyan szinten lenne, mint Románia.
Jó lecke ez a jövőre, ha az 50-es évek elején leatombombázzák a kommunistákat a koreai háború idején, akkor visszatérhettek volna a Kínai Köztársaság erői a szárazföldre és most nem lenne ilyen gond.
Én nem állítom, hogy Amerika hibátlan, de 70 évvel ezelőtt vert volna oda a kommunista kínaiaknak, akkor eleve a szovjetek/ruszkik se tarthatták volna annyira a markukban Európa keleti felét, mert még jobban kellett volna kelet felé figyelniük. A kommunista Kínával is összevesztek, de egy nacionalista Kínával keleten igazán ellensúlyozni lehetett volna a szovjeteket.
Tanulság: akárkinek van igaza, nem szabad elvarratlan szálakat hagyni, mert az később megbosszulja magát, akkor kell szétzúzni az ellenfelet, amikor arra alkalmas körülmények vannak.

Haldokló kontinens... Magyarország van haldoklóban, nem egész Európa. Európa azért még hanyatlóban is magasabban van, mint a világ országainak nagy része. Mindenhol van putri régió. Kínának a nagy része olyan, hogy azt nem tennék a kirakatba. Persze aki csak a partvidék jómódúbb városait látta, az elfelejti ezt.
Magyarországon a tajvani tőkének pont annyi keresnivalója van, mint az olasz, francia, német vagy amerikai tőkének. Mind mehetne máshova, ahol képzettebbek az emberek, alacsonyabbak az adók, kiszámíthatóbb az adminisztráció. Magyarország Bangladessel, Indiával, Burmával meg Mexikóval versenyez egy ligában. Ami miatt kicsit előrébb lehet, az az EU tagság meg az, hogy ingyen kapnak diplomát a fiatalok, tehát van viszonylag képzett munkaerő, akik kábeleket rendezgethetnek valami amerikai multi gyárában. Meg az állam tolja a támogatást, hogy jöjjön a gyár.

midnight coder 2022.08.04. 13:09:40

@bordon: A kékcédulás választásoknak sem nagyon volt jogi alapja. Sôt, jobban meggondolva az USA létrejöttének sem.
És igen, Hitler után a komcsikat is le kellett volna csapni mint a taxiórát. Sztálin és Mao elvtárs jóval nagyobb gazemberek voltak mint bármelyik elítélt náci nürnbergben.
De ez a vonat már elment. A kicsi kínaiaknak megvan az a technológia ami kell. Most már nem jó ötlet leállni izmozni velük.
Az EU amint nem haldoklik? Ne viccelj. Utoljára Hitler idején volt európa számottevô tényezô. Most meg? Kb addig van jólét, amíg ezt az usa és kína úgy akarja, és az oroszok adják az energiát. Nem süllyed? Nézd meg a realatív helyzetét a világhan30 éve és ma. És ezen nem javít hogy itt még nagyobb a szar.

aetius70 2022.08.04. 14:42:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom hol van az üzenetemben szó Brüsszelröl...
Szerintem még csak gondolati szinten sem utaltam rà, vagy bàrmilyen màs politika formàló vàrosra...
Arról irtam, hogy a vilàg népeinek kell összefogni, és a politikàra ,,kényszeriteni" hogy megbékélés legyen...
Ez az emberiség egyetlen hosszútàvú esélye...

Az ön tollàból a ,,troll" jelző pedig dicséret, hiszen önnek ahogy làtom, egyetlen önàlló gondolata sincs, csak újra, és újra felbüfögi a kiadott mantràt...
Soros, Brüsszel, soros, brüsszel, soros, stb...stb...

chrisred 2022.08.04. 14:56:54

@Magyaur: Tajvan és a kontinentális Kína egy ország, éppen csak az a kérdés, hogy ezt az országot Kínai Népköztársaságnak vagy Kínai Köztársaságnak nevezik.

chrisred 2022.08.04. 14:58:31

@midnight coder: 1945-ben a Kínai Köztársaság létezett, az lett az alapító tagja az ENSZ-nek és a Biztonsági Tanácsnak.

chrisred 2022.08.04. 15:05:43

@midnight coder: Hitler idejében nem Európa volt számottevő tényző, hanem a Harmadik Birodalom. Az, hogy ő sorra igázta le az európai országokat, a kontinenst nem erősítette, hanem gyengítette. Ez az állításod olyan, mintha azt mondanád, hogy 1241-ben Magyarország egy Csendes-óceánig nyúló birodalom része volt. Ami tényszerűen igaz, csak éppen Magyarország ennek a birodalomnak nem a prosperáló része volt, hanem az áldozata.

Boldeone2 2022.08.04. 16:03:35

@midnight coder: Az EU amint nem haldoklik? Ne viccelj. Utoljára Hitler idején volt európa számottevô tényezô. Most meg? Kb addig van jólét, amíg ezt az usa és kína úgy akarja, és az oroszok adják az energiát. Nem süllyed? Nézd meg a realatív helyzetét a világhan30 éve és ma."

- Nem kellene abszolút butaságokat beszèlni! Európa nem hanyatlik, hanem èppen az ellenkezője igaz: a világ legèlhetőbb országai itt vannak, ha HDI alapján nèzzük , akkor nyugat- európai országok kimagasló szinten állnak, ráadásul a Földnek a legbèkèsebb területe ( lenne ) ha az patkány Putler most nem fenyegetnè mindenki biztonságát !
Eleve nem a 19. századi imperializmus világhelyzetèt kell összehasonlítási alapnak venni, meg a gyarmatosítást, mert akkor false kèpett kapunk. Ma a nyugat nagyjából egysèges èrdekvilág, az első vh. idejèn meg a nyugat önmagával küzdött: "harc a világ újrafelosztasáèrt " volt a mottó, a második vh pedig a revansvètel kísèrlete..
Valójában Oswald Spengler az akkori, megosztott állapotra találta ki, a " Nyugat alkonyát " ami azóta sem jött be!
Nèzzük a tènyeket:
1. A nagy kihívó az Kína, viszont Kína a 19. században már eleve egy nagyon jelentős ország volt világgazdaságilag, kb. 1980- ra volt a legkisebb gazdasági súlya világban, onnantól gyorsan fejlődött, visszanyert règi súlyából, viszont az utóbbi èvekben már ott is lelassult a fejlődès, annyira , hogy már ott is csal a statisztikai hivatal ...A bankrendszer több ezer milliárdos hitelt, , de minimum 400 milliardos rossz hitelt görget maga elè...Biztos vagyok benne, hogy Kína simán beleesik a közepes jövedelmű országok csapdájába ès tovább fog lassulni. Az is lehet , hogy a kommunistákat elűzik a fenèbe ..
Van egy dèl- afrikai blogger, akit kitiltottak Kínából , a neve SerpentZA , èrdemes megnèzni a vidèki Kína vlogjait...Annál nagyobb putri ami a vidèki Kínában van , szinte elkèpzelhetelen ...

2. A másik kihívó - Oroszország - szerintem már nem kihívó...Egyedül a nagy atomarzenálja teszi jelentős országgá , meg az európai energiafüggősèg ( amíg az fennáll)
1960- ban a SZU a világ második állama volt GNP alapján ( akkor még ezt használták )
Ma meg hol vannak? Nagyjából sehol ,valahol a 12. helyen , gazdaságilag agonizálnak , nincs csúcstechnológia stb...
A borús demográfiai viszonyokról nem beszèlve ..
Oroszország egy hanyatló állam , szerintem ezért kezdett háborúba is...

A nyugat szerintem most minden eddiginèl egysègesebb lesz. Az USA is rá van kènyszerülve az európai szövetsègre, illetve, fordítva is...
India nagyjából semleges lesz szerintem , vagy a nyugathoz meg közelebb kerül, Kína rivális ország

Az pedig örvendetes dolog , ha Ázsia ès Afrika országai gazdagodnak , küzelebb zárkóznak a nyugati èletnívóhoz ..Attól mèg a perifèria soha nem lesz centrum !
Kína volt olyan " hülye " hogy szèpen tönkre tette a formálódó ázsiai centrumokat, mint pl HongKongot, most Taiwan a soros ...
Ebből Európa csak profitálhat ....( Csak ruszki hagyná abba már a mocskos háborúját!)

gigabursch 2022.08.04. 16:55:58

Ha nem Torgyán és nem úgy adta volna elő, ahogy előadta, akkor akár jól is kisülhetett volna.
Az elakasztas másik oka, hogy a térségben mind a fidesz-kdnp, mind az MDF nem rendelkezett elegendő kaderrel a közigazgatásban és nem voltak tőkés nagyvállalkozók, akik a gazdasági partnerséget biztosítottak volna.
Azóta mind a szoci káderek, mind a szoci kötődésű nagyvállalkozók kihaltak, viszont eltelt bő húsz év...

Ez van...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.04. 16:57:56

@Boldeone2: fideszkomcsiknak Európa haldoklik, mint az 50-es évek béli elődeiknek.

gigabursch 2022.08.04. 16:58:40

@aetius70:
El kell keseritselek, de idáig ahány ember csak összefogásról beszélt, az mind a széthúzásban volt érdekelt.

gigabursch 2022.08.04. 17:02:13

@bordon:
Csak szólok, hogy egy Koreaval sem bírt el a világcsendőrség, nem hogy Kínával...

gigabursch 2022.08.04. 17:05:13

@Boldeone2:
Szerintem Európa 1975-2000 között számottevő államokkal rendelkezett, ami aztán a nagy egyesülési kényszer ellenére/mellett mégis lelépett a világ.

aetius70 2022.08.04. 20:40:58

@gigabursch:

Igen, tudom...

De az emberiségnek az egyetlen esélye a jövöre, hogy túllépve önnön korlàtait, képes legyen az együttmüködésre, hajlandó legyen végre a hibàibòl tanulni, és nem utolsò sorban elfogadja, az összes emberi rassz, egy fajba tartozik...
A homo sapiens sapiens fajba...
Ami, bàr lehet nem egyedüli az univerzumban, / ez még a jövö zenéje /, de mindenképpen különleges, és egyedülàllò...
Kàr lenne értünk, ha nyom nélkül tünnénk el, csak azért, mert túl önzöek voltunk ahhoz, hogy hajlandóak legyünk kompromisszumokra...

tiltsál ki te gyökér 2022.08.04. 23:04:57

@Magyaur:
"Torgyán József, a 1990-es években Tajvan számára különleges gazdasági övezet létrehozását javasolta Észak-Kelet Magyarországon."
Erre van valami forrásod? Soha nem hallottam róla, értelme se nagyon van. Szerintem kevered Hongkonggal. Ott ténylegesen volt olyan ötlet, hogy akiknek nincs kedvük 99 után a Népi Kínához csatlakozni, azok esetleg jöhessenek.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.04. 23:07:41

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Szerinted él és virul éppen Európa?
Szerinted az normális, hogy a németek kampányt indítanak, hogy ne fürödjél, az osztrákok arra készülnek, hogy mit kell csinálni áramkimaradás esetén, hogy a svédek segélyt osztanak, hogy tudjanak fűteni?

tiltsál ki te gyökér 2022.08.04. 23:14:13

@Boldeone2:
"Európa nem hanyatlik, hanem èppen az ellenkezője igaz: a világ legèlhetőbb országai itt vannak, ha HDI alapján nèzzük , akkor nyugat- európai országok kimagasló szinten állnak, ráadásul a Földnek a legbèkèsebb területe ( lenne ) ha az patkány Putler most nem fenyegetnè mindenki biztonságát !"
Tényleg nem hanyatlik :D Csak ne fűtsünk, ne hűtsünk, ne akarjunk húst enni, ne akarjunk sehova menni.
Ami előny van még az azért van, mert a nyugat néhány évszázadon keresztül kirabolta a fél világot. Lumumba foga.

aetius70 2022.08.05. 02:42:12

@tiltsál ki te gyökér:

Németek egyébként sem fürdenek, elég régóta élek köztük, és esetleg zuhanyoznak, 2-3 naponta...
Vagy ha valamiért nagyon szükségesnek érzik...
De én még sehol ennyi nem kifejezetten kellemes kellemes illatú, és alul àpolt emberrel nem talàlkoztam, föleg nyàron...
A gyerekeknél, a heti kétszeri fürdést ajànlotta még az itteni védönő is...
Màs a higéniàhoz való hozzààllàsuk...
De ettől függetlenül, valóban ajànlàsok vannak az élelmiszer készletezésre, tàrolàsra, valamint a kevesebb autózàsra, villanyhasznàlatra...
Viszont, ettől még teljesen élhető hely Németorszàg...
Nem kell minden rémhirt kézenfekvőnek venni...

gigabursch 2022.08.05. 05:44:06

@aetius70:
Nem a kötekedés miatt, de mit tekintesz (önálló) fajnak?
Melyik definíciót használod?

gigabursch 2022.08.05. 05:46:21

@aetius70:
Ettől csak a franciák - saját tapasztalat! - mocskosabbak.
Konkrétan megállapították, hogy milyen mocskos vagyok, hogy minden nap fürdök...
Hiába, no, kulturnemzet...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroII 2022.08.05. 07:18:14

@gigabursch: Na és mesélj! Harcolnál az oroszok ellen? Már hetek óta bujkálsz a válasz elől.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroII 2022.08.05. 07:20:39

@gigabursch: Segítek. Hány évet jártál általánosba? Nyolcat? Hetet az elsőbe, egyet a másodikba?

"A biológiában a faj (species) a biológiai rendszerezés alapegységei közé tartozik, egyben taxonómiai szint. A leggyakoribb értelmezés szerint élőlények olyan csoportja, melynek egyedei képesek szaporodni egymással, és termékeny utódokat létrehozni. "

]{udarauszkasz 2022.08.05. 08:45:29

Ezen a bolygon az osszes ember egy(azaz 1) es ugyanazon fajhoz tartozik.
Akar magyar,zsido,azsiai,bantuneger,arab, indiai stb. Kulturalis kulonbsegek vannak,akik nem kepesek az itteni tarsadalmi viszonyokhoz alapveto szinten alkalmazkodni (pl a nok nem szexualis targyak,hanem ugyanolyan emberek,mint en) akiknek ezek a dolgok meghaladjak a szellemi kapacitasat,azok mehetnek haza. Borszintol fuggetlenul.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.05. 09:56:29

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "A tüzérekről sem hallottál, úgyhogy ez nem releváns."
Na mi van AblakZsiráf? Mikor mondtam, hogy nem hallottam a tüzérekről?
Én olyan lövészről nem hallottam, aki kilőtte a pilótát a gépből, csak tőled. Szeretném már megtudni, hogy hogyan kell csinálni.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.05. 09:57:43

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroII:
"Hány évet jártál általánosba? Nyolcat? Hetet az elsőbe, egyet a másodikba?"
Na, akkor az már jobban áll, mint te, aki a betűket sem ismeri, és azt hiszi, hogy a 4 duplája 10..

tiltsál ki te gyökér 2022.08.05. 09:59:52

@]{udarauszkasz:
"Ezen a bolygon az osszes ember egy(azaz 1) es ugyanazon fajhoz tartozik."
Akkor az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatában miért beszélnek fajról?

tiltsál ki te gyökér 2022.08.05. 10:03:14

@aetius70: Szóval ha a németek alapból nem fürdenek, sőt nem is fűtenek, sőt nem is esznek, akkor miért is megy náluk az érzékenyítés meg a kampány, hogy felkészüljenek arra, hogy nem lesz gáz?

Ekrü 2022.08.05. 10:11:18

"A Népi Kína azzal revolverezi a világot, hogy csak azokkal az országokkal tart fenn politikai és gazdasági kapcsolatot, amelyek NEM ismerik el Tajvan (+Tibet és Ujguria) különállását. "- Minden országnak joga van azzal fentarttani politikai és gazdasági kapcsolatokat akivel akar. Nem kellett volna odavinni a fejlett nyugatnak a termelés 80%-át a hatalmas haszon reményében és akkor Kína most nem tudná "revolverezni" a világot.
" a kínai gazdasági érdekeket szolgáló vasútvonal kiépítését szorgalmazza Belgrád és Budapest közt; kínai kölcsönből és kínai munkaerővel..."- A kínai gazdasági érdekeket szolgálta hosszú távon az az odaköltöző nyugat-európai gyárak és üzemek is.Ha jól tudom ők is kínai munkaerőt alkalmaznak és ha jól megkapargatjuk, nem lennék meglepve, ha kiderülne hogy még a pénz is onnan van... A különbség csak annyi ,hogy nekünk több eszünk van annál , hogy ezek után összerúgjuk velük a port. Ha Kína leállítja az Európába irányuló szállítást Nyugat-Európa összedől.

Ekrü 2022.08.05. 10:20:02

@]{udarauszkasz:
"Ezen a bolygon az osszes ember egy(azaz 1) es ugyanazon fajhoz tartozik."- Én tudom, hogy ott libsibolsi oldalon nem az eszükről híresek, de azért tisztába lehetnének a "faj" szó fogalmával:
"Általában: a dolgok, fogalmak körében a többitől jól elkülönülő, többé-kevésbé egységes csoport."
Ez lehet:
1. (biológia) <A biológiában> a rendszer, ill. a rendszertan alapegysége: az élőlények fokozatos fejlődése során létrejött mindazon egyedeknek az összessége, a nemzetség (genus) alá tartozó csoportja, amelyek minden lényeges öröklődő sajátságban megegyeznek.
2. (ritka) <Vmilyen> fajtájú állat.
3. (irodalmi nyelvben, sajtónyelvi) Nép, népcsoport, nemzet.
4. (ásványtan) Azonos belső szerkezetű s ugyanazon vegyi képlettel kifejezhető ásványok csoportja.
5. (filozófia) Egy általánosabb (körű) (nem-) fogalomnak egyik alosztálya, pl. a négyszöghöz képest a négyzet (species).
Ajánlom figyelmedbe a 3.pontot, bár azt egy libsibolsinak nehéz megérteni...

chrisred 2022.08.05. 10:35:50

@Ekrü: Orbán olyan, mint Fülög Jimmy, csak nem a pofonjai, hanem a mondatai mellé kell közlekedési rendőrt állítani. Tehát, a logikád szerint ebben a mondatban a faj a nép, népcsoport, nemzet értelemben használatos: "A Kárpát-medencében mi nem vagyunk kevert fajúak, hanem egész egyszerűen a saját európai otthonában élő népeknek vagyunk a keveréke."

Tehát a Kárpát-medencében nem több nép, népcsoport, nemzet él, hanem egy, amelyik az ott élő népek keveréke. Vagyis nincs magyar, román, szlovák nemzet, csak egy közép-európai.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.05. 10:39:16

@chrisred: Na. Orbán azt mondta, hogy nem akarunk kevert fajúak lenni.
Akkor most tedd fel a kérdést, hogy chrisred akar szamarakkal vagy levelibékákkal szaporodni? Esetleg majmokkal, macskákkal?
Ha nem, akkor egyértelmű, hogy miről beszél.
Aztán tedd fel a kérdést, hogy akarsz-e négerekkel, arabokkal cigányokkal meg kínaiakkal szaporodni, esetleg szomszédnak vágysz-e ezekre.

gigabursch 2022.08.05. 10:58:33

@Ekrü:

Amiért kérdeztem fentebb a faj definícióját, mert (biológiai) értelemben az általános az hozzáállás, hogy az adott fajt:
- azonos életmód
- fenntartható szaporodási közösség (ezt szokták legelső helyen általában felsorolni)
- más fajoktól való jellegi érdemi elkülönülés
jellemzi.

Csakhogy! Ennek az egésznek a fenntarthatóságát nem csak a házi- és a vadmacska elkülönült fajként való megjelenítése teszi kétségessé, hanem a jegesmedve, az eurázsiai- és az észak-amerikai barnamedve (grizzly) és annak természetes, szaporodó képes szaporulata adja, amely akár el is tud különülni. (Van még példa bőven emlősök, madarak, de még a kétéltűek és a halak között is...)

Csakhogy:
Genetikusok egy jó ideje már vizsgálják azt, hogy minek van nagyobb genetikai eltérése:
- a vadmacskának és a házi macskának, amit két önálló fajként tart nyilván a tudomány és a természetvédelem a legnagypbb erővel küzd a keveredés ellen, vagy
- az embereken belül a különböző rasszoknak.

Nos. Mivel az eddig megállapított válasz nem felel meg a PC elvárásoknak, ezért vagy az embert kéne a macskák esetéből kiindulva több fajra bontani, mert lényegesen tágabb a genetikai különbség rassz szinten, de sokszor még azon belül is, vagy pedig a macskához még hozzá kéne sorolni néhány 'meglepetés' állatot.

chrisred 2022.08.05. 11:05:14

@tiltsál ki te gyökér: Szerintem egy átlag kínai szomszéddal jobban járnék, mint veled.

chrisred 2022.08.05. 11:07:43

@tiltsál ki te gyökér: Orbán attól nem lenne kevert fajú, ha szamarakkal, levelibékákka, majmokkal,
vagy macskákkal akarna szaporodni, szóval továbbra sem kerültem közelebb a megfejtéshez.

kvadrillio 2022.08.05. 12:10:01

m1 ...orbán viktort a szilbetegek nyitóbeszédjére kérték fel ! ..orbán viktort a szilbetegek nyitóbeszédjére kérték fel ! ...mondj a az m1-en jó zsanett Hírfelolvasó !!! 2x megismételve ! EZ, HÜJJJE EZ A CSAJ ?????

tiltsál ki te gyökér 2022.08.05. 13:36:40

@chrisred: "Szerintem egy átlag kínai szomszéddal jobban járnék, mint veled."
Szerintem nem nagyon volt még közöd kínaihoz...

aetius70 2022.08.05. 14:00:08

@gigabursch:

www.origo.hu/tudomany/20210421-a-seti-projekt-egyik-vezeto-tudosa-szerint-rendkivuli-ovatossag-indokolt-egy-esetleges-idegen.html

En nagyon egyszerüen definiàlom, mit làt, mit gondol egy idegen civilizàció, aki rànk talàlna, és ebből eredöen, fejlettebb is lenne a mi akkori, aktuàlis fejlettségünknél...
Ök az làtnàk hogy itt az uralkodó faj az ember...
Nem érdekelné öket vallàs, vagy felekezet, rassz, szin, genetikai azonnosàg, vagy eltérés, de a kicsinyes ellentéteink sem...
Ha valaki azon a fejlettségi szinten van, hogy màr a galaxisok között közlekedik, nagyjàból olyan lehet, mint amikor a hittéritők, konkvisztàdorok a földrészek közé rajzottak szét...
,,Vérrel vassal" érkeznének...
Pont ezért, teljesen értelmetlen amit az emberiség jelenleg müvel, az elkülönülés politikàja...

tiltsál ki te gyökér 2022.08.05. 14:04:32

@aetius70: Oszt ha összeborul az emberiség, és holnaptól világbéke van, akkor ET nem rúg picsán minket?

gigabursch 2022.08.05. 15:15:38

@tiltsál ki te gyökér:
Ő nem, de az @aetius70: által felvázolt esetben nincs más lehetőség, mint beüzemelni a Csatahajót, ahogy erre az amúgy nem túl komolyan vehető, de látványos, megegyező című mozi adott választ.
( youtu.be/64R-skucLZo )
süti beállítások módosítása