MaGYAUR

MaGYAUR

TGM szellemi hagyatéka

file:///C:/Users/Jen%C5%91/Documents/MaGYAUR/TGM012023.html

2023. január 15. - Magyaur

Sajnálom, hogy maníros volt, hogy nyughatatlan módon váltogatta az ideológiáit, hogy pont ezért szakadozott volt a filozófusi pályaíve, hogy élete végére teljesen reménytelenné vált, de INSPIRÁLÓ volt még a lélegzetvétele is és nemcsak magyar, de világviszonylatban is!

file:///C:/Users/Jen%C5%91/Documents/MaGYAUR/TGM012023.html

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr3818027102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 15:52:24

Azért tgm elég jól megelt abból hogy "nem " vett részt az elmúlt 40 év elqurasaban:))))))

ulpius66 2023.01.17. 15:57:04

@a nagy hohohorgász: Az a baj a ballibsikkel, hogy TGM utolsó negyven évéről beszélnek..... és mi volt előtte?

Mindenki előtt nyílt titok, hogy Secus volt, aztán átdobták Magyarországra kémkedni a Szekunak, majd "beépítették" az akkor alakulgató ellenzéki pártba besúgónak......

György Csaba Nagy 2023.01.17. 16:09:30

@ulpius66: Na és? Ha egyáltalán, az ő pecsenyéje igencsak apróra sikeredett, mikroszkóp kell hozzá. Temetőben pedig nem köpködik rendes ember. Ami nekem pl. marad belőle, az tengerszéles ismerettára, kulturáltsága és gondolatgazdagsága. No meg a tett értelmetlenségébe vetett szilárd hite, de az előzőekért becsülöm.

György Csaba Nagy 2023.01.17. 16:49:40

@a nagy hohohorgász: A 40 éved legfeljebb 33. TGM pedig tudtommal 2000-ben kilépett a sztem is megvetendő SZDSZ-ből, utána egyetemi előadóságából és írásai díjából élt. Hogy jól vagy kevésbé jól, azt nálam biztosan jobban tudod.
Halottgyalázásra csak igazmondás lehet mentség.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.01.17. 17:18:53

@ulpius66: látom kibaszottul fáj, hogy TGM elmondta orbánról az igazságot.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.01.17. 17:22:25

@György Csaba Nagy: Azt tudod, hogy egy fideszesnek magyarázod , mi az a gondolkodás?

camilló 2023.01.17. 17:45:08

@ulpius66: Semmit nem tudsz TGM-ről! Nem, hogy nem volt szekus, hanem pont megfigyelték. Miért? Azért mert akkor anarchista elveket vallott! Amikor már nagyon meleg volt a lába alatt a talaj akkor jött át Magyarországra. Hogy lett ellenzéki és liberális? Úgy, hogy soha nem volt a mostani értelemben vett liberális! Ahogy előttem leírta@György Csaba Nagy: mindig is tőke ellenes volt! A létezett szocializmus értelmezésével már kiderül, miért lett ellenzéki. Ő úgy definiálta, hogy államkapitalizmus (valljuk meg van is benne valami), mivel kapitalista ellenes és egalitáriánus elveket vallott nem is lehetett volna más, mint ellenzéki. A liberalizmust - dacára annak, hogy filozófiai értelemben is félelmetesen nagy tudással rendelkezett - ha tetszik úgy is kifejezhetem, hogy benézte. Erre 93 környékén döbbent rá. Fokozatosan kivonult a politikából. Ilyen humanista ember mint Ő nagyon ritkán születik. Ha nem csak köpködni tudsz akkor írjál tényeket! A vádaskodás, sározás megy, de amúgy hosszú szünet....

György Csaba Nagy 2023.01.17. 17:47:27

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Reménytelen vállalkozás. Mint már írtam: a Fidesz-klub előtt 2-t kérdez a portás: Primitív vagy? Agresszív vagy? Akkor itt a helyed.

ulpius66 2023.01.17. 18:01:13

@camilló:

Addig bírtalak követni, hogy TGM szocialista és kapitalista ellenes volt, a liberálisokat meg kifejezetten útálta......

AZT LÁTTUK, HOGY MI/KI ELLEN VOLT, ÉS KIKET ÚTÁLT, ADE AKKOR MI/KI MELLETT VOLT?

ulpius66 2023.01.17. 18:02:19

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
"@ulpius66: látom kibaszottul fáj, hogy TGM elmondta orbánról az igazságot."

Ennek ellenére Orbán kifejezetten pozitívan nyilatkozott róla......

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 18:02:28

@György Csaba Nagy: tehát akkor te hazudtal amikor azt mondtad nem volt benne! Köszönöm hogy magadtól beismerted hogy gané vagy!

camilló 2023.01.17. 18:09:46

@ulpius66: Nem bírtál követni! Ő a közösségi társadalom ( ha tetszik a szocializmus) híve volt! Egy kis gyorstalpaló! A létezett szocializmust nem tekintette szocializmusnak, mert a termelőeszközök az állam tulajdonában voltak. Az állam elnyomó szerv, vagy szervezet. A szocializmusban nincs állam! A termelőeszközök KÖZÖSSÉGI tulajdonban vannak! A mostani értelemben vett liberálisokat (neoliberálisokat) nem szerette. Ő nem utált senkit! Mint említettem humanista volt, és ez Nála nem lózungokban nyilvánult meg. Nem értett egyet a politikai nézetekkel! No ezért is tiszteletet érdemel, mert attól, hogy nem értett egyet velük, tudott vitatkozni kulturáltan, ha meggyőzni nem is tudta őket. Tudod, ez a fajta humanizmus hiányzik innen is! Azért mert nem értünk egyet még nem az ellenségem vagy, hanem az ellenfelem. Ez a fidesz rendszer bűne, hogy egymás ellen fordította az embereket, ellenséget csinált az ellenfelekből....

ulpius66 2023.01.17. 18:11:58

@György Csaba Nagy: "Halottgyalázásra csak igazmondás lehet mentség."

Igazad van!

HALOTTRÓL VAGY JÓT, VAGY ROSSZAT!
(a lényeg, hogy igaz legyen....)

camilló 2023.01.17. 18:12:36

@ulpius66: Orbán -mondjanak róla bármit is - nem hülye, nem műveletlen. Kifejezetten tisztelte TGM-et. Miért? Mert felismerte , hogy ilyen kvalitású tiszta ember nem terem minden bokorban....

ulpius66 2023.01.17. 18:15:31

@camilló: "Mint említettem humanista volt, és ez Nála nem lózungokban nyilvánult meg. Nem értett egyet a politikai nézetekkel! No ezért is tiszteletet érdemel, mert attól, hogy nem értett egyet velük, tudott vitatkozni kulturáltan, ha meggyőzni nem is tudta őket."

Jól van na....

ÉLJENEK A HUMANISTÁK!

Humanista Pártot kellett volna alapítania.

Egyebekben TGM vallásos volt, vagy útálta a papokat is?
(milyen vallású volt?)

camilló 2023.01.17. 18:22:37

@ulpius66: Mint említettem, nem utált senkit! A vallást filozófiai alapon közelítette meg. Nem kérdeztem Tőle, hogy vallásos-e, de szerintem nem volt az...Marxistaként nem is lehetett az, meg ugye pontosan ismerte pl. a katolikus vallás történelmét, tudta a szerepét az emberiség történelmében.

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 18:47:40

@camilló: nem nem. Orbán az eszét ismerte fel. Ha tgm tiszta lett volna, kilokte volna a közeg. Senki sem tiszta aki ott van vagy volt. Bár én nem ismertem tgmet, a szellemi tudását el tudom fogadni, de azt hogy tiszta lett volna........

ulpius66 2023.01.17. 18:51:29

@camilló:

Én mondjuk azt hittem zsidó családban született....

"Tamás Gáspár Miklós, TGM (Kolozsvár, 1948. november 28. – 2023. január 15.) erdélyi magyar marxista filozófus, politikus, köz- és újságíró, egyetemi oktató, az ezredforduló magyar filozófiájának egyik legnagyobb hatású, nemzetközileg ismert és elismert alakja.

Apja Tamás Gáspár író, a Kolozsvári Állami Magyar Színház igazgatója, anyja a nagyváradi Krausz Erzsébet, műtősnő a Román Kommunista Párt egyik alapítója.
Anyai nagyapja ortodox zsidó kántor, anyai nagyanyját "Auschwitzban gyilkolták meg".....

camilló 2023.01.17. 18:52:16

@a nagy hohohorgász: Én pedig ismertem....Nehéz elhinni a mai világban, hogy lehet tisztán élni. Nem voltak olyan igényei mint egy átlagembernek. Nem volt, pl. tv-je sem. A lakását a képviselői fizetéséből vette, ennyit tudott anyagi téren felmutatni. Nem volt autója, nem is tudott vezetni. Nyugodtan elhiheted, hogy tiszta volt...

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 18:52:50

@camilló: amúgy Tordai Bence szerint tgm volt a maszop lelkiismerete! Nem az SZDSZ hanem maszop!!! Na szóval milyen tisztasagrol beszélsz???? Az SZDSZ viszonylatban meg pláne!!!!!!

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 18:54:00

@camilló: nekem mást jelent a tisztaság, amit te írsz az inkább puritán

camilló 2023.01.17. 18:54:05

@ulpius66: Ha a zsidótörvényeket nézzük még akkor sem zsidó. De ha zsidó lett volna akkor mi van??? Az embert kell nézni mindenkinél, és nem a származását, vallását stb.

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 18:56:18

@camilló: ha jól ismerted akkor mondj egy olyan intezkedest amit képviselőként neki köszönhető és tényleg tiszta volt!

camilló 2023.01.17. 18:57:03

@a nagy hohohorgász: Tordai Bence jó ha nevét tudja leírni. Nem tud különbséget tenni a liberális és a baloldali eszmék között. Írtam, korábban, hogy a liberalizmust benézte, és amikor felismerte kivonult a politikából.

ulpius66 2023.01.17. 19:01:18

@camilló:

Jó kis család lehetett..... anyuci a Román Kommunista Párt alapítója ..... gondolom JÓ NEVELÉST KAPOTT OTTHON!!!!!

MINT NÁLUNK A RAJK GYEREK.......

De a "nagyok" az SZDSZ-ben találkoztak.......az szdsz ilyen káder-gyerekek gyűjtőhelye volt!!!!!
(mondjuk az sem volt hátrány, ha valaki zsidó származású volt.....gyakorlatilag minden vezető zsidó származású volt az SZDSZ-ben......kivéve a Kunczét.....)

camilló 2023.01.17. 19:10:16

@ulpius66: Az ellekező oldal képviselőivel vitáztam az orosz-ukrán konfliktus kapcsán, szerintem olvastad Te is. Nos most is csak azt tudom mondani, hogy bele kell képzelned magad az adott korba és szituációba. Magyarországon a Fényes Szelek nemzedéke, aki hittek ( a szó nemes értelmében) a közösségi társadalomban. Nos a háború után nem csak nálunk volt hiteles a kommunista mozgalom. Az természetesen egy másik kérdés, hogy mit csináltak belőle. Az elméletet nem követte a gyakorlat. Szóval én nem érzem, hogy gond lenne azzal, hogy milyen eszmében hittek a szülei. Egyébként írd már le légyszíves, hogy szerinted mi is a szocializmus, kommunizmus. Kíváncsi vagyok, hogy mi ellen tiltakozol. Az SzDSz-ről szólva, ismerek olyan embert aki nem nevezhető értelmiséginek (ma is kétkezi munkás) és alapítója volt az SzDSz-nek. Mesélt érdekes dolgokat....a Rajk "gyereket" rendszerellenesnek nevelte az anyukája. Ezt Rajk miatt nézték el Neki. Mintegy vezeklésül...

ulpius66 2023.01.17. 19:24:05

Szerintem tök szupi volt a szocializmus!

A SZOCIALIZMUSBAN:
- nem volt munkanélküliség ---- mindenkinek volt munkája
- nem volt korrupció
- az oktatás és az egészségügy TÉNYLEG INGYENES VOLT!!!!!
- nem volt ÁFA
- nem voltak hajléktalanok
- nem volt "lakhatási válság" ---- a tanács mindenkinek juttatott lakást
- a nők 55 évesen mentek nyugdíjba (a férfiak 60 évesen)
- szinte ingyenes volt a tömegközlekedés, nem volt légszennyezés a gépkocsiktól
- nem volt SZJA ---- a bruttó = nettó
- nem volt politikai szócsata a Parlamentben
- akkor még meg voltak becsülve az orvosok, tanárok, nővérek, közalkalmazottak, stb-k
- nem voltak sztrájkok, ellenzéki lapok, nem volt egymás elleni gyűlölködés
- a politikusok ekkor nem a horvát tengerparti luxus-hajón nyaraltak
- aki akart nyugodtan dolgozhatott másod- harmad-állásban
- szinte mindenkinek volt kiskertje (hobbikertje) ahol mindent megtermelhetett, pihenhetett
- akkor sosem volt ellentét a kormány és a főváros vezetése között
- akkor még nem kellett az LMBTQXYVWZ buzik seggét nyalni
- stb, stb......

SZÓVAL, SOKKAL JOBB VOLT A SZOCIALIZMUSBAN ÉLNI, MINT A RENDSZERVÁLTÁS UTÁN!!!!!!!!!

camilló 2023.01.17. 19:27:35

@ulpius66: Ha valóban így gondolod, akkor miért komcsizol?:) De mint fentebb írtam TGM-mel kapcsolatban ez államkapitalizmus volt, tehát nem az a közösségi társadalom amiről az eszme szólna. Szóval mégegyszer kérdezem, hogy mi a szocializmus a nézeted szerint?

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 19:31:16

@ulpius66: szerintem meg a szocializmus is pontosan olyan szar volt mint a demokrácia! A tiszta ember mindkét rendszerben felülről korlátos! Mindkét rendszerben ugyanaz az ellenség: a viszonylag független és értelmes középosztály!!!!!

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 19:33:24

@camilló: Miért nem válaszolsz arra hogy tgm milyen kurva fasza és tiszta dolgokat javasolt az elmúlt 40 évben amit a "nem " tiszta mindenkori politikai elit leszart????????

ulpius66 2023.01.17. 19:39:20

@camilló:

Hát az a szocializmus ami a fiatal koromban volt, Kádár alatt....TÖK SZUPI VOLT!!!!!!!

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 19:40:39

@ulpius66: meddig játszod még a trollt:)))???? Szóljál mert szívesen etetlek:))))

ulpius66 2023.01.17. 19:42:23

Rendkívül jó KÖZÖSSÉGEK alakultak ki a gimiben, az egyetemen, a munkahelyeken, a pártban, a KISZ-ben, a Munkásőrségben, a szakszervezetekben..... TISZTA BULIKA VOLT AZ ÉLETÜNK!!!!!!

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 19:42:43

@camilló: száz szónak is egy a vége! Ha tgm tiszta és okos lett volna, akkor kurva nagy gáz hogy semmit de tényleg semmit sem tanultál tőle!

ulpius66 2023.01.17. 19:44:20

@a nagy hohohorgász:

Jól van na..... azért, mert néha-néha egy kicsit csúsztatok, még nem vagyok troll-hadsereg....

camilló 2023.01.17. 19:48:23

@a nagy hohohorgász: Nem tudom milyen dolgokra gondolsz! Neki az volt a baja, hogy nem a valóságban élt, és azt gondolta, hogy minden ember alapból tisztességes, hátsószándék nélküli! De ugye látva pl. Téged ez sajna nem így van:)) Tanultam Tőle, hogy vannak humanista emberek, ha nem is sokan. Tanultam Tőle, hogy mit is jelent közösségben gondolkodni és tanulságos volt az is, hogy az Ő módszereivel nem lehet célt érni...

camilló 2023.01.17. 19:49:54

@ulpius66: Na látod ez a gond, hogy meg sem tudod fogalmazni, hogy Neked mit jelent a szocializmus. Azt meg végképp nem, hogy valójában miről is szól . Pedig megfogalmazták ezt közérthetően, és ha nincs is könyved a mai elektronikus világban a gugli a barátod:))

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 19:52:04

@camilló: szóval leirtad hogy buta volt mert nem ismerte az emberi gyarlosagot, de még is istenited hogy milyen okos volt:))))))) hát ki érti ezt?:))))))) fekudjel le inkább:))))

György Csaba Nagy 2023.01.17. 20:19:35

@a nagy hohohorgász: Miben nem volt benne TGM, Hol ismertem be a mit? Egyéb bajaid mellett diszlexia is gyötör?

György Csaba Nagy 2023.01.17. 20:26:36

@camilló: Körkörös harcot folytatsz? Mint írtam, becsülöm TGM-et mint filozófust, s annak tartom, nem politikusnak.Mid fáj?

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 20:51:16

@György Csaba Nagy: ha tgm filozófus volt akkor Csurka meg nostredamus! Buta vagy de nagyon. Ne csodalkozzatok a 4-es 2/3 on bmeg. Még az a platoni szintű tgm sem tudott észt verni beletek! Szerintem ebbe halt bele hogy a kisgomboc csuti gané is többet fogott fel abból amit mondott mint ti:))))) szellemi halottak vagytok, de azért hazát árulni jól tudtok:))))

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 21:11:38

@György Csaba Nagy: @camilló: jut eszembe! Ez a tiszta lelkű ember mit szólt a 80 millió román vendegmunkasrol ???????? 2004. 12.05!!!!!!!!!!!!

a nagy hohohorgász 2023.01.17. 21:13:38

@György Csaba Nagy: @camilló: veditek a saját bayer zsocatokat!!!! Filozófus.... o hogyne:)))))

György Csaba Nagy 2023.01.17. 22:13:57

@a nagy hohohorgász: Lényegre tapintottál, mint vak a biliben. Kb. annyi a különbség köztünk, mint Zsótika és TGM közt. Méltó szellemi társak halaid.

camilló 2023.01.18. 05:52:16

@a nagy hohohorgász: Napóleon azt mondta, hogy a sereg vonulásakor a szamarakat és a tudósokat vedd középre! Szóval Te ostoba vagy, TGM meg naiv volt!:) Naiv, mint minden igazi tudós! "Ne játssz a köreimmel!" Ha mond ez Neked valamit akkor talán megérted:)))

camilló 2023.01.18. 05:55:34

@György Csaba Nagy: Körkörös harc? Für Lajos becsípődése volt a körkörös védelem:) Az egyik oldal megmondja ki a magyar, a másik meg azt, hogy ki a demokrata. A két fél hívei a két fogalom definícióját sem ismerik. Leírni max. a gugli segítségével sikerülne, de ez nem biztosíték arra, hogy meg is értik! A magát baloldalinak hazudó "ellenzék" ugyan ott van, mint a másik oldal! Tudod bányász béka:)))

György Csaba Nagy 2023.01.18. 11:12:32

@camilló: Szegény Fűr Lajost hagyjuk békén, csak egy tagja volt a rendszerváltás után tévedésből hatalomra került humán értelmiségnek, akik semmi gyakorlatilag fontos dologhoz nem értettek, de a hatalomhoz két kézzel ragaszkodtak. Megkapták jutalmukat: az MDF hóként elolvadt, űrt hagyva a sárkányfinak. A körkörös védelmet azért kellett előhoznom, mert belém kötöttél, noha írtam, nagyra becsülöm TGM-et mint bőven rakott fejet és gondolkodót. Remélem, magaddal egyetértesz, mint a szövetség minimumával.
Az ellenzék sajna nem tudja, mit is kellene tennie a globál kapitalizmusban baloldaliként. Nem is tesz semmit, ami gyakorlati eredményt hoz, vagy akár ilyet ígér. De mivel a meglévőből lehet csak választani, maradok a protesztszavazatnál: Orbánnál elképzelni sem lehet ártalmasabbat, amihez nyúl, mindent tönkretesz, és mindenhez nyúl, ami nála uralást jelent. Zsákutcába vitte az országot és viszi tovább, így bármily savanyú a szőlő, az ellenzék a jobb válasz.

ulpius66 2023.01.18. 14:16:20

Újra átolvasva a kommenteket.... mert maga a cikk szart sem ér.... na szóval, a kommentek alapján megállapítható, hogy KIBASZOTT JÓ EMBER VOLT EZ A ZSIDÓ TGM, CSAK TOTÁL NULLA A SZELLEMI HAGYATÉKA.....
(és ekkor felfelé kerekítettem.......)

ulpius66 2023.01.18. 14:18:34

A másik nagy zsidó halottunk, Moldova György SZELLEMI HAGYATÉKA SOKKAL TÖBB, MINT A SZINTÉN ZSIDÓ TGM-É.......

György Csaba Nagy 2023.01.18. 17:13:36

@ulpius66: Ugye, mennyivel könnyebb ócsárolni, mint megérteni? De valami derenghet, ha nagynak tartod.
Moldova sztem hozzá képest egy tartalmatlan fecsegő, kivéve a Negyven prédikátor-t.

camilló 2023.01.18. 18:16:08

@ulpius66: Nyilván a te őseid egytől-egyig Árpáddal lovagoltak be:)

camilló 2023.01.18. 18:21:15

@György Csaba Nagy: Nemlehet kettőjüket összehasonlítani! A maguk területén mindketten kiemelkedőek voltak! A szociográfiái kitűnőek, de az éltrajzi regényei is nagyon jók! Azért jó, ha tudod, hogy tisztelték egymást...

György Csaba Nagy 2023.01.18. 19:47:38

@camilló: Bizonyára remek kutyasétáltató is volt, és mesteri tükortojássütő. A honvédelemhez viszont sem szakértelme, sem hajlama. Hiba, hogy Antall nem keresett alkalmas szakembert a posztra, és hogy Fűr merte vállalni azt.

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.18. 21:04:48

@ulpius66: Te olyan embertelen vagy, hogy szerintem semmitől sem sírsz, maximum egy matek példatártól.

camilló 2023.01.19. 05:08:28

@György Csaba Nagy: Nem vágom miről beszélsz! Én TGM-ről és Moldováról írtam. Ha már Für. Véleményem szerint a rendszerváltás kormányát kb. a negyedik, vagy inkább az ötödik vonalas politikusok alkották! Egyébként napjainkban a DK-s Vadai ugyan az mint akkor volt Für...Már megkérdezem, hogy Te kit láttál volna alkalmasnak a rendszerváltáskor pl. a honvédelmi miniszteri posztra alkalmasnak az akkori ellenzék tagjai közül?:)

György Csaba Nagy 2023.01.19. 10:38:21

@camilló: Moldováról gondoljon mindenki amit akar, sztem sok energiát fordított tényfeltárásra, de alig jutott következetes elemzésig és tanulságok levonásáig. Ezért legtöbb művét tényleíró fecsegésnek tartom. Egyetlen kivétel a Negyven Prédikátor, amit úgy olvastam, hogy az nem is moldovás: teljes elemző mű, társadalmi háttérbe ágyazva.
Fűr: sajna nem egyedi eset, Antall kormánya tele volt tényismeret és készség nélküli figurákkal. A hiba, mint mindig, a vezetőé: személyiségzavar szükségszerűen rossz módszereket hoz, azok pedig szükségszerűen rossz eredményt. Antall becsületes és jó képességű ember volt, 2 hibával: eszményítette a Horthy-korszakot, és maga is az lévén, humán értelmiségi körben gondolkodott. Felfogása szerint a rendszerváltás politikai ügy, ami a gazdaságot automatice rendezi. Észre sem vette, hogy a Nyugat, politikai lózungok mögött, gazdasági érdekeit érvényesíti, gátlástalanul lerabolja a piacot, majd lassabban felhasználni kezdi az olcsó munkaerőt. Az Állami Vagyonügynökség pedig kiszolgálta a kótyavetyét, személyes érdekei szerint, ellenőrizetlenül.
Sztem sok szakértő és tisztességes ember van kis hazánkban, csak meg kell találni őket. A szellemi tőke elfecsérlése az egyik legfőbb bűnünk, akkor és most.

a nagy hohohorgász 2023.01.19. 13:37:04

@György Csaba Nagy: na most meg a Mécs Imre...... a szar is belemszorult, újabb tiszta szívű szadeszos távozott:(

György Csaba Nagy 2023.01.19. 15:29:06

@a nagy hohohorgász: Tiszta szívű örömöt szerezhetnél halaidnak.

camilló 2023.01.19. 18:07:42

@György Csaba Nagy: Moldova. Szociográfiái által lett ismerté. Bár az első sikerét nem ilyen könyv hozta meg. Nekem az első könyv Tőle az Akit a mozdony füstje megcsapott volt. Nem tényfeltárást csinált, hanem az embereket mutatta be. Amikor az Állami Díjas rakodóbrigádhoz megy ki Tiszabezdédre és mondják Neki a melósok, hogy ők nem tudnak többet mondani a díjról, akkor mondja nekik, hogy nem is a díj érdekli, hanem ŐK! Nos ez volt az alapállása minden szociográfiájában. Ha lehet párhuzamot vonni Gazsi és Közte akkor az itt van. Mindketten az elesettek, a legkiszolgáltatottabbak mellett és értük voltak. Nyilván nem volt filozófus és nem volt olyan tudása mint Gazsinak, de ha nyugodjon Gazsi előtt húztad volna le, bizony nem tartotta volna magában a véleményét! Egyébként A napló is megfogott azzal, hogy úgy ábrázolta Che-t, mint az embert és nem mint egy Piatnik kártyalapot. (Szó szerint így írta le később Moldova.) A negyven prédikátort a legjobb könyvének tartotta de ez teljesen más műfaj. Engem egyébként nem fogott meg! Antall. Pontosan azért volt tehetségtelen, mert nem vette észre, hogy a nyugat nem ideológiát követ, hanem csak a tőke érdekeit nézi. Egyébként tudomásom szerint kész forgatókönyvet kapott arról, miként kell levezényelni a rendszerváltást....Ha van is tisztességes ember én nagyon keveset látok. Aki van, azt pikk-pakk ledarálják. Aki korpa közé keveredik....A magyar értelmiség kevés kivételtől eltekintve - mert azért vannak páran - a diplomás hülyék gyülekezet!:)

a nagy hohohorgász 2023.01.19. 18:46:12

@camilló: na látod kezdünk ugyanarról beszélni, ha szerinted is bedaraljak az értelmes embereket. Akkor tgmet miért nem daraltak be? Mert nem volt tisztaszivu? Vagy ha bedaraltak, akkor ki is daralta be???? Mert 2010ig 16 év baloldali kormányzás volt, de még képviselőként sem csinált semmi csak fajkashazi teddy retkes vecejebe szart!!!!!
A másik, attól hogy valaki megkerdezi a rákos embert hogy hogy van, attól nem lesz jó ember! Ha meggyogyitja ellentetelezes nélkül akkor igen! Moldova mit is csinált??????
Attól mert konyvet írsz jó pénzért a twist oliverrol még nem mented meg!

a nagy hohohorgász 2023.01.19. 18:53:08

@ulpius66: annyi baloldali értelmiség hal meg egyszerre hogy lassan tomegsirba kellene temetni őket!
De erről is az ellenzék tehet hogy nem élték meg o1g bukasat és akasztasat! Jut eszembe mikor is lesz? Mert akkor szabit veszek ki:)))) hogy én is lekophessem a felakasztott diktatort:))))

camilló 2023.01.19. 19:11:00

@a nagy hohohorgász: Nem értünk egyet! TGM-et nem darálták be! Jó lenne ha tudatosulna benned, hogy baloldali az, aki nem ért egyet az ember ember általi kizsákmányolásával! Köznyelven aki nem ért egyet a kapitalizmussal! A rendszerváltás óta mikor volt baloldali kormány?? Igaz rád a bibliai idézet:"Boldogok a lelki szegények, mert az övék a mennyeknek országa"!:))

a nagy hohohorgász 2023.01.19. 19:13:23

@camilló: és a rendszerváltás előtt mikor volt baloldali kormány??????????????????????

a nagy hohohorgász 2023.01.19. 19:14:47

@camilló: a szocialista rendszerben a melós meg volt szerinted becsulve?????????? Normális vagy??????

a nagy hohohorgász 2023.01.19. 19:19:21

@camilló: a szocialista rendszerben az én anyám meloskent 5x annyit csinált mint a mellette dolgozok ugyanannyi bérért. Kurvara megbecsultek. Fizetés emelest kért amire azt mondták hogy ha belep a pártba és jelent a többiekrol akkor kap!!!!!!! Ez ám a megbecsules. Miközben o1g, qurcsany meg a tobbiek 90 előtt is vígan megeltek!!!!! Faraszd a halakat de ne engem!

a nagy hohohorgász 2023.01.19. 19:21:18

@camilló: tgm mi a faszt csinált ha okos is volt, tiszta szívű is volt és be sem daraltak???? Mit bmeg???????

camilló 2023.01.19. 19:55:55

@a nagy hohohorgász: Pontosan TGM mondta el, hogy amit szocializmusnak neveztek az miért nem volt szocializmus. Ahhoz, hogy megértsd nem ártana, ha narratívák ismétlése helyett olvasnál! Az én szüleim is munkások voltak. Mindketten 4 műszakban dolgoztak. Nettó hazugság, hogy a párttagság anyagi előnyökkel járt! Nem én tehetek arról, hogy semmit nem tudsz TGM_ről (és másokról sem)! Újra csak az olvasást tudom javasolni és nem a konteókat meg a facebook okosait. Nagyon igaz a rád a korábbi Bibliai idézet:))

a nagy hohohorgász 2023.01.19. 20:12:35

@camilló: anyád a nettó hazugsag! Van képed ilyet hazudni??????? De ezek szerint a te szuleid beleptek a pártba! Gerincetek nulla, innentől kezdve hogy te kit tartasz hitelesnek tárgytalan!!!!! Szevasz

a nagy hohohorgász 2023.01.19. 20:25:22

@camilló: ha tgm mondta neked hogy a szocialista rendszerben miért nem volt szocializmus, akkor miért kamuzol hogy a rendszerváltás után nem volt csak baloldali kormány?????? Hahaha

György Csaba Nagy 2023.01.20. 13:45:50

@camilló: Messziről kezdem. A germánok, főleg a kimberek és teutonok, kedvenc időtöltésévé vált, hogy mikor tavaszonta megnyíltak az Alpok hágói, jöttek csapatostól fosztogatni és ölni a viszonylag gazdag, letelepült és mezőgazdálkodó Pó-völgyi lakosságot. Később a jól menő vállalkozástól elszemtelenedve szembeszálltak a római sereggel, s mivel sokan voltak és jó fegyverekkel bírtak, több csatában meg is verték. Magát a várost fenyegették. A válság tombolt, vagy megoldást talál Róma, vagy letűnik a történelem színpadáról. Mint tudjuk, akadt egy Marius nevű konzul, aki a szenátust meggyőzve pénzt, azon új légiókat gyűjtött, azokat a szenátus felhatalmazása nélkül átszervezte, mellesleg hivatalnok létére tökéletes stratégának bizonyult, s. i. e. 102-ben úgy megverte a teutonokat, majd 1 év múlva a kimbereket, hogy 80 ill. 140 ezer halottat hagyva elfogytak, néhány tízezer rabszolgával gazdagítva a birodalmat, s a Pó völgyébe nyugalom és gazdagság költözött.
Nos, ez egy válság, nem is akármilyen, és megoldást nyert. Ez ízlésem szerint való. A Moldova-féle tájleíró irodalommal semmi nem oldódik meg, nem kérdezte meg alanyait, mi lenne a teendő s kinek, s ő maga sem mond véleményt erről. A Mozdony Füstje sem sugall kiutat, s ugyanezt láttam a korai Elbocsátott Légió c, könyvecskéjében is, ahol még némi rokonszenv is érződött a feloszlatott ÁVH legényei iránt. Az élet érdekfeszítő mozi, válságok sora egyéni és közösségi szinten, melyek előbb vagy utóbb, így vagy úgy megoldódnak, s az a jó történet, mi legalább utal a megoldásra. Ilyet Moldovánál nem találok. Nem tudom, te találsz-e, ha igen, megkövetlek. Ha nem, kielégít téged a bajok puszta leírása?
Az értelmiséggel nekem nem az a bajom, hogy nem elég értelmes, hanem hogy nem azt teszi, amire alkalmas. A humán értelmiség kutasson, fejlesszen technológiát, elemezze a társadalom bajait, javasoljon megoldó intézkedéseket, de ne pancsoljon bele a politikába, ipari, kereskedelmi és pénzügyekbe, hagyja az intézkedéseket a "reál" értelmiségre. Tegye mindenki, minden szerv azt, ami a réztáblájára írva van. A kormány pedig kormányozzon: hangolja össze a fogaskerekek forgását, hogy abból hatékony együttműködés kerekedjen ki. Ez persze csak álom, amitől messze vagyunk és egyre távolodunk, de ez a válság is majd megoldódik egyszer, vagy elmos bennünket az idő.

a nagy hohohorgász 2023.01.20. 14:20:36

@György Csaba Nagy: na látod az utolsó kommenteddel maximálisan egyetértek! ezért nem volt számomra értelmiségi tgm sem!

camilló 2023.01.20. 14:47:58

@a nagy hohohorgász: Gond van a szövegértéseddel? A "létezett szocializmus" TGM szerint államkapitalizmus volt! Az, hogy Ő hogy gondolkodott erről egy dolog! Mások szerint államszocializmus! A lényeg az, hogy te baloldali kormányról írtál akik 2010 előtt voltak hatalmon. Ilyen nem volt, mert a kormányt alkotó pártok nem voltak baloldaliak! "Baloldali az, aki nem ért egyet az ember ember általi kizsákmányolásával." Vagyis: nem fogadja el a tőkés rendszert!
Jó lenne, ha tájékozódnál, hogy a Kádár rendszerben miként zajlottak a fizetésemelések! Először is! Minden munkakört besoroltak és leírták, hogy az adott munkakörhöz mekkora fizetés tartozik. Pl. én kezdő anlégerként 18 és 22 forintos órabért kaphattam kezdőként. Ez emelkedett ahogy a gyakorlati évek gyűltek. Másodszor! Ha más munkakörbe kerültél és más volt a besorolás, akkor azt a fizetést kaptad. Harmadszor. Minden évebn emelték a fizetéseket amit az üzemi négyszög döntött el! 10-20 fillérekről és 1-2 forintokról beszélünk. Alaposan megnézték és súlyozták, hogy kinek mennyit adjanak. 56 után született egy törvény, hogy a párttagság nem járhat a munkahelyen anyagi előnyökkel. Ezt be is tartották. Egy üzemi párttitkár - ha nem nagyüzemről beszélünk - egy szakmunkásénak megfelelő bért kapott! Milyen érdekes, hogy az egyik gyárban amikor külsősként dolgoztam arra panaszkodott az egyik illető, hogy a felesége belépett a pártba, de nem adtak neki több bért, pedig azért lépett be!
Jó lenne ha kicsit tájékozódnál, értően olvasnál stb...:))))

camilló 2023.01.20. 14:52:29

@György Csaba Nagy: Egy írónak nem feladata megoldást adni a felmerült problémára. Nem szociográfus volt, de szociográfiái tették ismerté. Egyébként az interjú alanyai többször is mondtak megoldást a problémákra. A szervilizmus és 56 előtti rendszer hagyatéka , rossz beidegződése miatt nem történtek változások. Egyébként Ő is többször mond megoldást! Eszembe jut később, hogy hol akkor megírom. De felütök néhány könyvét és megnézem.

camilló 2023.01.20. 15:13:33

@György Csaba Nagy: No! Akit a mozdony füstje megcsapott. A Záhonyi átrakóról írt részben amikor arról beszélnek, hogy miként lehetne meggyorsítani a munkát a munkás elmondja, hogy milyen gépek kellenének hozzá. Vagy. Ugyanebben a részben, amikor a Záhonyi átrakó bedugulásáról ír a mérnök elmondja, hogy a most kapott számítógéppel ki lehetett volna számolni, hogy mit és hová rakjanak, észrevette volna a gép, hogy mi jön kampányszerűen stb. Ha igényled előveszek más könyvet is. De szerintem mindegyikben van amikor felteszi a kérdést az alanynak, mit kellene másként csinálni. De egyébként szerinted döntéshozó elolvas ilyen könyvet? A Tisztelet Komlónak című könyvet amikor elolvasták abból sem azt vették észre amit kellett volna, hanem azt hogy pár vezető rossz színben lett feltüntetve. Szóval kedves idegen a szervilizmus+ rossz beidegződés és minden marad a régiben...

a nagy hohohorgász 2023.01.20. 15:14:53

@camilló: szóval azért van vörös múltja minden gazdasági elitnek mert a parttagsag nem járt anyagi előnyökkel:))))))) az év barma vagy! A thurmer ilyen barmokat keres mint te:))))

a nagy hohohorgász 2023.01.20. 15:17:21

@camilló: te hülye vagy???????????? És a munkás attól jobb eletszinvonalon élt volna ha a gép....???? isten barma, te szerencsétlen . Felfogod mit kérdeztünk????????

a nagy hohohorgász 2023.01.20. 15:19:29

@camilló: az meg van hogy felülről korlatos volt az iskolad ha nem vörös a családod? Na vajon az főiskolai végzettség mi a faszhoz kell szerinted???????? Gyökér

camilló 2023.01.20. 15:33:56

@a nagy hohohorgász: Szépen tudsz káromkodni!" Szitkozódással azok szoktak érvelni akiknek nincsenek érveik!":) Nem minden újgazdag volt párttag. Nyilván Gyurcsány nem ezek közé tartozik, de sokkal többen vannak akik a gátlástalanságuknak, és a 90-es évek zavaros állapotának köszönhetik a vagyonukat. KI a gép? Nem írtam semmi ilyet! Kérdeztünk???:)) Antall mennyire volt vörös? Antall miniszterei mennyire voltak vörösök? Demszky, mennyire volt vörös? Az igaz, hogy akinek valamelyik szülője rendelkezett a Munkás-Paraszt hatalomért érdemrenddel, azt felvételi nélkül vették fel az egyetemre! Felvételinél előnynek számított a munkás származás! Vicc az, hogy a Horthy rendszer kedvezményezettjei ugye ebben a korban már fizikai munkások voltak általában, így a gyerekeik előnyben részesültek. Mondatam már hogy olvass, tájékozódj! Ja bocsi Olvassatok, tájékozódjatok:)) Rólad jutott eszembe, hogy szeretnék olyan kereskedő lenni aki annyiért vesz embereket amennyit valójában érnek és eladni annyiért amennyit gondolnak magukról, hogy érnek. Ez az eset is bizonyítja, hogy milliárdos lennék!:)))

György Csaba Nagy 2023.01.20. 15:38:11

@camilló: Dehogynem! Ha hozzálát egy témához, és nem vagy alig javasol megoldást, értéktelen nyavalygás a műve. Fajtánkat a problémák megoldása viszi előre, nem azok eldalolása.

a nagy hohohorgász 2023.01.20. 16:11:58

@camilló: menthetetlenül buta vagy. Jó olvasgatast:)))) bár szerintem egyszerűbb lenne kinyitnod a szemed:)))))

camilló 2023.01.20. 16:36:30

@György Csaba Nagy: Egy szociológiának nem erről kell szólnia szerintem. De vannak más művei is. Nem véletlen, hogy a legolvasottabb kortárs író volt. Kiválóak a szatírái is. Ajánlom figyelmedbe a Mocsári hajós című könyvét is. Olvastad a Cifra nyomorúság című könyvet? Nem Moldova írta.

a nagy hohohorgász 2023.01.20. 16:44:17

@camilló: olvastad nagy hohohorgásztol a kurva olvasottnak tartom magam, de nem vittem semmire című könyvem? Rólad írtam:()

camilló 2023.01.20. 17:36:39

@a nagy hohohorgász: Honnan tudod, mire vittem? Nem tartom magam nagyon olvasottnak, sajnos kevés időm van olvasni. Ha fáj, hogy olyan könyv címekről olvasol itt, amiről nem is hallottál a recept egyszerű: olvass!:))

a nagy hohohorgász 2023.01.20. 18:08:00

@camilló: nekem az fáj hogy buta vagy:)))

camilló 2023.01.21. 10:39:01

@a nagy hohohorgász: Könnyeket csalt a szemembe, hogy így aggódtok a szellemi képességeimért! Én inkább tanulmányoznám a helyetekben, hogy melyik az a betegség, ami jellemző volt Tardonára és most is jellemző Svájcra! :)))

camilló 2023.01.21. 10:41:57

@a nagy hohohorgász: Csak azért mert a tüneteket észrevettem rajtatok:)))

a nagy hohohorgász 2023.01.21. 18:08:18

@camilló: írtam egy olyan könyvet is hogy " más szemében a szalkat de a sajatjaban...". Olvastad? Az is rólad szól:)))))

camilló 2023.01.21. 18:44:39

@a nagy hohohorgász: Ha olvastad volna a Bibliát, akkor tudnád, hogy nem te vagy a szerző! Bár Hejőbábán vannak még olyanok akiknek hasonló képzeteik vannak:))))

taga20 2023.01.21. 19:18:24

@a nagy hohohorgász:

pecás, lassan lefő a kávétok.

ezé lassan át kéne állnod, mint 90-ben!
át kéne pozicionálni magadat a másik oldalra!:))

alöksz róz 2023.01.21. 20:48:05

@taga20: nem ráér megint utólag? :-)

Nevem senki. 2023.01.22. 15:11:37

@taga20: "lassan lefő a kávétok."
Hé faszi ilyet már 21-ben is olvastam tőled! :D Talán majd jövő hét kedden, oké? :DDD
süti beállítások módosítása