Újsághír: „a török oktatás vezetője szerint nem kéne többet az evolúcióról tanítani az iskolákban”
Az európaisághoz közelebb áll a tudományos szemlélet, mint a vallásos megközelítés. Nem az isteni tekintély követése a lényege az európaiságnak, hanem az önmagát folytonosan megkérdőjelező, változásra és fejlődésre való nyitottság. Pontosan ez, a kutatókra is jellemző „odüsszeuszi” és „Sherlock Holmes”-i kíváncsiság tette a civilizációnkat a technikai-tudományos fejlődés élharcosává!
Ebből nem kér sem Törökország, sem Magyarország.
Nálunk az államot képviselő miniszter, Lázár János korábban bejelentette, hogy a jövőben a kormány az egyházi iskolákat fogja favorizálni a saját, állami iskoláival szemben (!) Az állami iskolák – a kormány meggyőződése szerint – képtelenek jó magyart és jó keresztényt nevelni, tehát a jelenlegi kurzus bizalmát elveszítették. Teszi ezt annál is inkább, mivel Lázár szerint, ami a hazaszereteten és az istenfélő magatartáson túl van az vitatható, megkérdőjelezhető, így a tudományos eredmények is.
Ezzel a programozott tudásbeli lemaradással a magyar és a török kormányzat egyszerre mondott búcsút, és éppen az új ipari forradalom küszöbén, a fejlődőképességnek és az európaiságnak!