A 21. századi politika "PR-vezérelt", vagyis didaktikusnak kell lennie és közösség-építőnek mind a médiában (illetve közösségi médiában), mind a valóságos emberi viszonyok terén.
A Fidesz ezt megértette és ezért hagyta - a fideszes nemzeti körök mellett és után - a kollaboráló magyar egyházakra a testközeli közösségépítést, valamint a párt körüli kommunkációs cégekre a "közönség kapcsolatot", a Public Relations( PR)-t.
Az ellenzék túlságosan hitt a racionális érvek, a botrány okozta felháborodás erejében - ez a mai világ információs káoszában (amit persze gerjesztenek is) kevésnek bizonyult.
Pedig a politikai siker receptje nem tűnik túl bonyolultnak: nincs szükség egy-két közérthető gondolatnál többre, amiket - egy ütemterv alapján - hosszabb mondattá, üzenetté bővítve egy (és csakis egy!) vezetésre termett, meggyőzően beszélő politikuson keresztül kell kommunikálni.
Ennyi.:)