MaGYAUR

MaGYAUR

Semjén megőrül a vadászatért, na de ennyire?

https://444.hu/2022/01/12/semjen-nem-azt-kell-megmagyarazni-miert-vadaszunk-hanem-azt-hogy-miert-van-valakinek-ellenerzese-a-vadaszokkal-szemben

2022. január 13. - Magyaur

Könyvbemutató keretében beszélt a minap Semjén Zsolt, a Kereszténydemokrata Néppárt elnöke, „A vadászat választott engem” című könyvéről. (Mellékesen, a kötetnek már a címe is némileg istenkáromló, hiszen az „Nem én választottam Istent, hanem Isten választott engem,” kezdetű tanúságtételre utal vissza, kicserélve Isten nevét a vadászattal!)

Teológiai szempontból egészen bizarr jelenség, hogy Semjén a természet isteni rendjének központi fogalmává nem a hitet, nem a környezethez való alkalmazkodási képességét helyezi, hanem a vadászatot. A macsó jellegű világnézete szerint a teremtés koronája a fegyveres férfi és fordítva: csak az érdemli meg, hogy uralkodjon a Természeten és feljusson a hatalom csúcsára, aki békeidőben vadász, de ha kell akkor harcos lovag. Semjén mintha arra célozna, hogy nem azért vadászik az orbánista elit, mert sok pénze van, hanem fordítva: azért vált elitté, mert szemben a „nyámnyila liberálisokkal” bátor harcosok gyülekezete… Egyáltalán, ahogy fogalmazott: „minden élőlényt megillet tisztelet és bizonyos jogok a természet rendjének megfelelően, de az ember az ember, az állat pedig állat, és a vadászok a természet rendjét képviselik.” A vadászok tehát a kozmikus „szent hierarchia” szellemében cselekednek, amelyben ők a természet igazi urai. Ehhez azt is hozzátette, hogy „őseink 99 százaléka vadászott, ha ők nem lettek volna sikeres vadászok, akkor mi nem lennénk, és a vadászat ellenzői sem lennének…” Ebből az idézetből arra is lehetne következtetni, hogy mivel a nők nem vadásztak, ezért eleve nem lehetnek egyenjogúak a létfenntartásért egyedüli küzdelmet folytató férfiakkal… Pedig ez egyszerűen nem igaz!

„Újabban az antropológusok megpróbálják megvizsgálni azt a kérdést is, milyen nehéz a gyűjtögető-vadászó életmód valójában? Csakugyan állandó robot az éhhalál szélén? /…/ Az asszonyok ehető növényeket gyűjtenek, míg a férfiak többnyire, de nem kizárólag az állatok elejtésére törekednek. A kungok szerencsések, mert állandóan rendelkezésükre áll a mongongo igen tápláló magja. Ehhez az asszonyok még számos másfajta zöldséget is gyűjtenek, tehát a kungok étrendje általában húsból, mongongomagból és más növényi eredetű táplálékból áll /…/ Mármost az étrend elemzésének első meglepő eredménye, hogy a szükséges kalória kétharmadát növényi eredetű táplálék biztosítja, s nem a hús, és ugyanígy a fehérjének is a 60 százalékát. /…/ Ez arról tanúskodik, hogy a vadászat jóval kisebb szerepet játszik egy olyan társadalomban, amelyről azt hitték, hogy a hús iránti igény a meghatározója /…/ a hús megszerzésére sokkal nagyobb erőfeszítést fordítanak, mint a növényekére. A kungok életében egy óra vadászat 800 kalóriát eredményez, amíg a kung asszonyok ugyanennyi idő alatt 2000 kalória növényi eredetű táplálékot gyűjtenek. A vadászat továbbá bizonytalan vállalkozás: a vadászok legtöbbször üres kézzel térnek vissza. Mindent összevetve a vadászat kockázatos, kevéssé kifizetődő tevékenység, míg a növények gyűjtésének kockázata csekély, és a megtérülési foka magas. Az elemzés legmegdöbbentőbb adata azonban a teljes élelemmennyiség beszerzésére fordított erőfeszítés nagysága. A kungok átlagosan két és fél napot dolgoznak egy héten, s mert a munkanapjuk 6 órás, a heti munkaidő 15 óra. És mindezt egy olyan étrendért, amely jócskán meghaladja a nyugati szabványokat.” (J. Cherfas, R. Lewin: Nem csak munkával él az ember – Gondolat/Bp. 1986; 14-15.old.)

A vadászatnak akkor van értelme, amikor az a túlszaporodott állatfajok mértékletes és ellenőrzött megritkítására szolgál.

Az a fajta sportszerűtlen vadászat, amit egyes orbánista urizáló vezérfélék megengednek maguknak; mint például Lázár János, aki egyetlen hétvégén 23 millió forintot akart elkölteni 3000 fácán lelövésére, vagy Semjén Zsolt, aki a rénszarvasok menekülésének esélyt sem adva, helikopterről mészárolta le őket, nemcsak értelmetlen, hanem – a Fidesznél nem szokatlan módon – az erőlénnyel való visszaélés tipikus és keresztényietlen esete.

https://444.hu/2022/01/12/semjen-nem-azt-kell-megmagyarazni-miert-vadaszunk-hanem-azt-hogy-miert-van-valakinek-ellenerzese-a-vadaszokkal-szemben

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr9716812166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2022.01.14. 23:34:02

@Ekrü: „Van olyan buta ember aki ezt elhiszi?”. Egy harminc fős társaság, fejenként 100 fácán, és mondjuk öt napos a futam, az napi húsz lövés fejenként. ha csak négy nap. akkor 25 lövés naponta. Van olyan buta ember, aki ezt nem tudja elképzelni? Igen, te.
„A szóban forgó 1 db rénszarvast senki sem mészárolta le helikopterről,hanem ugye helikopterrel szállították el. Nem mindegy ,ugye?”. De, szinte mindegy, hogy helikopterrel ment oda, és kiszállt, és kocsiból, vagy gyalog lőtt, mert a tény az, hogy lelőtt egy háziállatot, és helikopterrel vitte, lopta el. Helikoptert meg csak egy központi hívószámon kértek, hogy el kéne szállítani egy lopott háziállatot. Így gondolod?
„A vadászaton Semjén vendégként vett rész és igen ,bizony politikus körökben vannak az embernek gazdag barátai”. Igen, de a politikusoknak be kell vallani, hogy kitől milyen értékű ajándékot, szolgáltatást kaptak. Mert, ha csak azért a barátai, hogy egy ilyen kiruccanásért várhassanak valamit, az a korrupció.
„Európában vadászni csakis engedéllyel lehet és csakis olyan vadra amit abban az adott időszakban engedélyeznek. Aki mást állít hazudik.”. Nézzük Magyarországot. Tudsz mondani olyan engedélyt, hogy legeltető területen szabadon tartott háziállat mikor lőhető ki és vihető el? Disznó konda az erdőben makkozik, vaddisznót lőhetne, de lelövi valaki disznaját, az szerinted renden van?
Volt Semjénnek engedélye háziállat kilövésére? Nyilván nem.
„Ellenben volt kér arról,hogy a jogszerűen (engedéllyel) lelőtt rénszarvast helikopterrel szállították el a senki földjéről.”. Te tényleg el tudod képzelni, hogy a svédek kiadnak egy olyan engedélyt, hogy bárkinek a háziállatát kilőheted, és elviheted? És közben lehazugozol, leostobázol mindenkit, aki azt mondja, hogy Semjén lelőtt egy háziállatot, és ellopta, csak arra hivatkozol, hogy nem helikopterről lőtte le, csak azzal vitte el.
„a Svéd hatóságok szerint NEM történt bűncselekmény”. Hogyne, miután a tulajjal közölték, hogy az elkövető egy másik ország miniszterelnök helyettese, mentelmi joggal, úgy döntött, hogy nem indít semmilyen vizsgálatot, sem pert. Csak te ezt nem fogod fel.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 01:45:08

@camilló: "Akkor amikor az országban van minimum 3 millió mélyszegény".
Ja. A balos hírekben.
"A lézer kijelenti, hogy mindenki annyit ér amennyije van! "
Azt jelentette ki, hogy akinek semmije nincs, az annyit is ér, és ez igaz is.
"! Olvasom, hogy a gazdáid rögzítik a csirke far‑hát árát. Ugyan javasold már nekik, hogy a kaparó, meg a csirkenyak is kerüljön rá a listára. "
A csirkemell fent van meg a sertéscomb is.
Örülsz, hülyegyerek?

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 01:52:49

@camilló: Hihetetlen, hogy mennyi hülyeséget összehordasz.
Irigyled a lengyel áfát? Arról miért nem pofázol, hogy az ipari felhasználású gáz ára lengyelországban 700-1200% kal nőtt? Hm? Segítek: 7-12 szeresére nőtt az ipari gáz ára. Kurva jó, ha elengeded az áfát, úgy, hogy a pék a hétszeresére emeli a buci árát, ugye?

Tessék fácántartás:
www.youtube.com/watch?v=-ca6SHFKaYY

Semjén meg egy szarvast lelőtt, ami valakié volt. Az nem azt jelenti, hogy ketrecben volt tartva, te ostoba

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 01:55:19

@élhetetlen: Volt Semjénnek engedélye háziállat kilövésére? Nyilván nem."
Te barom! Ha valaki befizet egy vadászatra, és a helyi vezető azt mondja, hogy azt lelőheted, akkor az nehogy már a fizető vadász felelőssége legyen.
Ennyire nem lehetsz ostoba.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 01:56:28

@rögzített árú farhát:
"A farhát és a csirkemell rögzítésével csak azt érik el hogy a csirke többi részét drágábban adja majd a hentes."
Menj ki tüntetni a drágább csirkemellért..

camilló 2022.01.15. 05:05:12

@tiltsál ki te gyökér: "Szitkozódással azok érvelnek, akiknek nincsenek érveik." Az ipari gáz ára nálunk is magasabb! A lakossági energiára vonatkozik a rezsicsökkentés. Egyébként amikor a világpiacon kevesebb volt a gáz, akkor is ugyanennyiért kaptuk. Azt lehet mondani, hogy most abból kompenzálják a gázbeszerzés árát, de ez így nem igaz. Mi szerződés alapján kapjuk a gázt, míg máshol nem feltétlenül. Ezzel a szerződéses gáz (energia) vásárlással nincs is semmi baj. Nem erről szól a bejegyzés. Arról szól a bejegyzés, hogy a regnáló hatalom 50-es évekbeli szóhasználattal, elszakadt a valóságtól. Ahogy ajánlottam, a mélyszegénység ügyében csak szét kell nézni kicsit az országban. Szeretném ajánlani Boldizsár Iván Don Buda Párizs című művét. Párizsban a béketárgyalások ideje alatt volt, hogy minden párt bevetette magát a területi revizió érdekében. Itthon nem hitték el, hogy a győztesek nem értik mi a bajunk. A miniszterelnök is kiment tárgyalni. Mondták neki a franciák, hogy nem kellett volna belépni rossz oldalon a háborúba. A miniszterelnökünk azt válaszolta, hogy nem mi, hanem az urak léptek be. Boldizsár tolmácsolt, de most odafordult a miniszterelnökhöz és mondta neki, hogy ezt nem tudja lefordítani. Nincs francia szó arra,hogy úr? Kérdezte a miniszterelnök. De van. Mondta Boldizsár, de nem ugyan azt jelenti, mint nálunk. No pont így vagy ezzel te is meg a hatalom is......

BiG74 Bodri 2022.01.15. 07:02:10

@tiltsál ki te gyökér:
A nem lakossági gáz ára, lásd ipari, nálunk is emelkedett.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 09:33:09

@BiG74 Bodri: "A nem lakossági gáz ára, lásd ipari, nálunk is emelkedett."
Emelkedett, tény.
Tizenkétszeresére?

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 09:55:36

@camilló:
"Az ipari gáz ára nálunk is magasabb! A lakossági energiára vonatkozik a rezsicsökkentés. "
Tőled is megkérdezem, hogy tizenkétszerese? És szerinted, ha az ipar tizenkétszeres áron kapja, akkor az nem emeli meg a termelt cuccok árát?
Jaaa, azt nem kell nézni, hanem csemegézni kell, ugye? Hopp, kikapod, hogy Lengyelben elengedik valaminek az áfáját, hopp kiemeled, hogy Svájcban mekkora a minimálbér, hopp, az osztrákoknál milyen támogatások vannak. Mindig lehet mire mutogatni, a realitásokat meg jól le lehet szarni, hiszen semmi mást nem akarsz csak ugatni, ugye?

"Egyébként amikor a világpiacon kevesebb volt a gáz, akkor is ugyanennyiért kaptuk. Azt lehet mondani, hogy most abból kompenzálják a gázbeszerzés árát, de ez így nem igaz. Mi szerződés alapján kapjuk a gázt, míg máshol nem feltétlenül. Ezzel a szerződéses gáz (energia) vásárlással nincs is semmi baj."
Ja, ebbe ne nagyon menjünk bele, mert beégsz nagyon. Amikor a szocik alatt ment lefele a világpiaci ár, akkor senki nem példálózott vele. Amikor a fidesz - a világpiaci ár csökkenésével behozta a rezsicsökkentést, akkor azon ajvékolt az ellenzék fele, hogy miért csak ennyit, a másik meg azért, mert majd minden csődbe megy.

"Arról szól a bejegyzés, hogy a regnáló hatalom 50-es évekbeli szóhasználattal, elszakadt a valóságtól. Ahogy ajánlottam, a mélyszegénység ügyében csak szét kell nézni kicsit az országban. "
Na, mutasd, hol van az a rettenetes mélyszegénység. Hárommillió ember, mi? Ehhez képest megmozdulni nem lehet a boltokban, a legnagyobb társadalmi probléma az volt, hogy lehet-e külföldre menni nyaralni, és konkrétan mindenhol munkaerőt keresnek. A mélyszegény leginkább mélyen lusta, és semmire sem alkalmas.
Marha érdekes a történet volt. Kicsit kétlem, hogy a francia tolmács nem tudta volna az ancien régime kifejezést, vagy ne tudta volna körülírni, hogy mit akart kifejezni a miniszterelnök.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.15. 10:52:15

@Ekrü: Látom nem érted. Az nem vadászat hogy tenyésztett állatokat kiengednek a puskák pöcsök elé hogy azok lepuffogtathassák őket. A vadászat az amikor egy hektáron van egy fácán, az megkeresi egy vadászkutya, majd a felrebbent madarat lelövi a vadász.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.15. 11:06:12

@tiltsál ki te gyökér: Butuska vagy. Az oroszokkal történt szerződés értelmében az előző év olajárának átlaga alapján fizettünk. Tehát hiába ment le a világpiaci ár, mi az oroszokkal kötött és tőlük vásárol gázt fizettük. 2011-ben már ment le az olajár, a fidesz mégis még emelt a gáz árán. Majd 2012-ben jött a "rezsicsökkentés". Az adatokkal nem vagy tisztában csak okoskodsz.
Az olaj ára 2005-ben 40 dollár volt hordónként, majd 2008-ban 100 dollár fölé ment. Volt 140 is. Majd 2009 végén bezuhant, 2010-ben volt 50 dollár is.
Akkor a fidesz miért emelte a gáz árát még tovább 2011-ben? A 2013-as rezsicsökkentés, pedig egy nagy túró volt,.
A gáz ára
2010.04 2,5 Ft/MJ
2010.05 2,8 Ft/MJ
2012.01 2,9 Ft/MJ
rezsicsökkentés
2013.02 2,7 Ft/MJ
2016.09 2,2 Ft/MJ

2016-ban az olaj ára 50-60 dollár per hordó körül mozgott. Szóval egy nagy lófaszt volt rezsicsökkentés, csak csökkent az orosz gázár. A sok hülye narancstálib, mint te, pedig megkajálta a propagandát.

BiG74 Bodri 2022.01.15. 11:19:21

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"A nemzeti konzultációnak legalább volt értelme!" by Ekrü.
Azta, ezen röhögök egy ideje! És ezeknek kellenek számok, meg tények?!

AngeI 2022.01.15. 11:25:09

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Szted Hofi, meg az NSZK turisták hogyan vadásztak az átkosban? Álltak bepályinkázva a magaslesen és onnan durrogtattak. A hajtók meg hajtottak nekik.

www.youtube.com/watch?v=3b2gYpDkJcs

AngeI 2022.01.15. 11:37:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Ugye a fogyasztói ár közel felében hálózat használati díjakat fizetett a fogyasztó. Ez a trükk, ezt nem tudják sokan.
Az oroszoktól történő földgáz vásárlás pedig a '95-s Mol-Gazprom szerződés óta. kőolaj ár indexált volt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.15. 11:44:50

@AngeI: Pontosan. Amikor a gáz beszerzési ára kb a négyszeresére ment fel akkor emelkedett egy év csúszással a lakossági ár több mint a duplájára

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.15. 11:46:16

@BiG74 Bodri: Nem, ezeknek erjesztett narancslé kell és már boldogok is.

AngeI 2022.01.15. 12:08:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

2002-2010 között kb. kétszáz százalékkal, azaz közel háromszorosára nőtt a földgáz fogyasztói ára.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.15. 12:15:53

@AngeI:
olajár

2002.04 25 USD/hordó
2008.04 130 USD/hordó

Ez ötszörös emelkedés. Ha valaminek (gáz ára) a felét megötszörözzük, mennyi is jön ki? :-))

BiG74 Bodri 2022.01.15. 12:53:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Fél öt! De az nem lehet, még délután egy óra sincs!

AngeI 2022.01.15. 13:11:55

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Közel sem egyenletes. növekedésről van szó. 2007-ben pl. volt egy tűszerű kiugrás, aztán egy nagy bezuhanás., aztán 2009 végére visszanőtt a 2007-es csúcs felére.

AngeI 2022.01.15. 13:17:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

2006 nyara és 2007 nyara között is volt egy komoly 20 dolláros bezuhanás.

BOAR 2022.01.15. 13:55:28

@tiltsál ki te gyökér: Csaxólok, magyarországon is ugyanannyival nőtt az ipari felhasználású gáz ára...

élhetetlen 2022.01.15. 14:45:43

@tiltsál ki te gyökér: Te barom (csak hogy viszonozzam a kedvességedet)! „és a helyi vezető azt mondja, hogy azt lelőheted, akkor az nehogy már a fizető vadász felelőssége legyen.”. Tehát úgy képzeled, hogy kimegy vadászni egy húszfős csoport, kap minden vadász egy ”helyi vezetőt”, és a vezető mondja meg, hogy mire lőhet a fizető vadász. A vadászbalesetek meg úgy történnek, hogy ott valami mozog, és a helyi vezető azt mondja, hogy lelőheted. Ja, hogy az egyik vadásztársad volt? Így képzeled? És még te nevezel ostobának akárkit.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 15:00:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Azt is idemásolnád, hogy a balliberális géniuszok alatt hogyan is változott a földgáz ára? Úgy 2002-2010 között.
Mert a 2004 es 10 hez képest 2009ben volt 4,5. Oszt valahogy a szociálian olyan érzékeny Fletónak soha nem jutott eszébe csökkenteni.

"Szóval egy nagy lófaszt volt rezsicsökkentés, csak csökkent az orosz gázár. "
És emiatt csökkentették a lakossági árakat, ugye? De hát ez nem is csökkentés, hiszen kevesebbet kellett fizetni.
Nem érzed a logikai bukfencet?

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 15:04:59

@élhetetlen:
"ehát úgy képzeled, hogy kimegy vadászni egy húszfős csoport, kap minden vadász egy ”helyi vezetőt”, és a vezető mondja meg, hogy mire lőhet a fizető vadász. "
Ez egész konkrétan így van, nem én képzelem így. Ismét egy dolog, amiről fogalmad sincs.
Afrikában ezt fehér vadásznak hívják, a svédeknél nem tudom minek. Mennyire kell ahhoz ostobának lenni, hogy azt gondold, hogy Semjént kidobják a svéd erdőben, aztán lő amire akar?
Ja, csak hogy még egyet tanítsak. Attól mert szarvas, és valakinek a tulajdona - az ő erdejében élő vad - még nem lesz háziállat. A magyarországi vadak is a helyi vadásztársaságok tulajdonát képezik, de nem háziállat egyik sem.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 15:09:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @AngeI:
www.macrotrends.net/2478/natural-gas-prices-historical-chart

Tessék, hol is indokolja a bármilyen árváltozás, hogy a gáz fogyasztói ára növekedett? 2002-től ez egy csökkenő trend néhány kiugrással, bezuhanással.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.15. 16:24:45

@tiltsál ki te gyökér: Te tényleg ennyire debil vagy? Mi orosz gázt vettünk amely az előző évi olaj átlagárhoz volt kötve. Az olajár táblázatot hozd!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.15. 16:28:17

@tiltsál ki te gyökér: Debilkém! Szótagolom neked. AZ O-ROSZ GÁZ Á-RA AZ E-LŐ-ZŐ É-VI ÁT-LAG O-LAJ ÁR-HOZ VOLT KÖT-VE. Bérelj egy majmot, az egy banánért értelmezi neked a mondatot!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.15. 16:35:39

Tájékozódjatok már!

www.portfolio.hu/uzlet/20211016/tombol-az-energiavalsag-igy-kaphatjuk-megis-olcsobban-az-orosz-gazt-505326

"Tényleg "jóval kedvezőbb" lehet az ár, mint amit az előző szerződés alapján fizettünk?
Az árazás szintén titkos, így nem sokat lehet róla tudni, de az árazási gyakorlat alapján nem valószínű, hogy a mostani ár jóval kedvezőbb a korábbinál. Míg a korábbi évtizedekben a hosszú távú gázszerződések árképlete az olajárhoz volt kötve"

Mit nem értetek ezen?

élhetetlen 2022.01.15. 17:30:37

@tiltsál ki te gyökér: „Ez egész konkrétan így van. Nem. Te összekevered a milliókért megvett szolgáltatást az egyszerű hobbivadászattal. Semjént befizették egy luxus vadászatra, ahogy a mellékelt linkben levő ember is saját magát. Az oroszlángyilkos fogorvost már elítélték egy feketemedve illegális lelövéséért is (444.hu) . Ennyiért kaphatott személyi kísérőt, személyzetet is, de nem erről szól a vadászat.
És a felelősség akkor is a vadászé, ha helyi vezetője van.
Normálisan az van, hogy befizetnek, vaddisznó pár százezer, fácán száz alatt, nem jár hozzá helikopter sem. Fizet azért, hogy lőhet, és, ha el is akar hozni egy állatot, azért külön fizet. Én ismerek vadászkutyát is, vadászt is.
Te ne tanítsál engem annyi ésszel, amennyi neked van. Ha valaki tenyészti az állatot, annak az a saját háziállata, akkor is, ha utána kiengedi legelni. A fekete ibériai sertés is háziállat, akkor is, ha legelőn van, vagy egy erdőben makkoltatják, és kellő távolságból összetéveszthető a vaddisznóval. Csak a gazdájának van joga levágni, nem egy kocavadásznak lelőni, és elvinni. A további „okosságaidtól” megkímélhetnél.

camilló 2022.01.15. 17:52:41

@tiltsál ki te gyökér: Gondolom nem francia tanár vagy. Az úr monsieur. Azt értsd már meg, hogy nálunk más az úr jelentése. Akkor mást mondok, hátha felfogod. Ebédeltek és ugye kint először behozzák a salátát azt eszik először (magában) aztán a levest, stb. Szólt a miniszterelnök, hogy a leves után hozzák már a salátát a második fogáshoz. Következő nap azzal hozták, de utána megint a francia szokás szerint. No amikor a franciáknak magyarázta mit jelent nekünk Trianon, meg a háborút az urak akarták nem mi, továbbra is értetlenkedtek. ekkor megkérdezte, hogy a salátát mindig a leves előtt hozzák? Válaszoltak, hogy természetesen, mint mindenhol. No erre azt mondta, hogy nem mindenhol. Másnap hazautazott. Valahogy így vagyok veled én is. vagy nem akarod, vagy nem tudod felfogni miről beszélek.
H van az országban kb fél millió ember aki jól él, az pont elég ahhoz, hogy elmenjen hosszúhétvégére, meg külföldre. Az átlag max. a járdaszigetekre mehet nyaralni. Ezt sem vagy képes felfogni, de én vagyok a hülye, hogy egy agymosottal leálljak vitatkozni.:))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.15. 18:12:22

@camilló: Kissé nehéz a felfogása. Már többször leírtam neki hogy a gáz ára az olajár átlagához volt kötve, de nem érti. Valószínűleg már az óvodában is faék volt a jele.

camilló 2022.01.15. 18:27:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Olvastam:) Azért nem is reagáltam neki én is, mert korrektül leírtad.

camilló 2022.01.15. 18:32:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A pártközpontból még nem kapta meg a kellemetlen kérdésekre a helyes válaszokat:)))

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 19:23:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: 2010-14 ig az olaj 100 és 120 között felfele ment. Akkor mégsem volt rezsicsökkentés?
A 2004es 60ról felment 2010re 90re- ez hol is indokol háromszoros gázáremelést?

Figyelj faszari. A történelem során az árak fel-le mennek. Ehhez képest a ballib kormánynak soha nem jutott eszébe csökkenteni az árakat. A fidesznek meg eszébe jutott.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 19:30:34

@camilló:
" Gondolom nem francia tanár vagy. Az úr monsieur. "
Ennyire sötét nem lehetsz bazmeg, meg a tolmács sem. Nem tudok franciául, de tudom, hogy a nemes noble.
Mondjuk ez akkora baromság, mintha azt mondanád, hogy angolul az úr a mister, és ezért nem lehet lefordítani...
Ja, mister, sir, lord, gentleman, esquire. noble. Kurva gáz olyan tolmácsot vinni bárhova, aki nem tudja a nyelvet.

Hárommillió mélyszegény bazmeg...

tiltsál ki te gyökér 2022.01.15. 19:39:42

@élhetetlen: Fingod nincs sem a vadászatról, se semmiről.
"Normálisan az van, hogy befizetnek, vaddisznó pár százezer, fácán száz alatt, nem jár hozzá helikopter sem. Fizet azért, hogy lőhet, és, ha el is akar hozni egy állatot, azért külön fizet. Én ismerek vadászkutyát is, vadászt is."
Igen, a vadászkutya az nagyjából a te szinted, gondolom megszaglásszátok egymás seggét.

Te, meséld már el, hogy befizetsz a kasszába, és utána elindulhatsz, és lőhetsz bármelyik irányba? Ott a kasszánál, vagy mégis hogyan képzeled el?
Ugyanis az van, hogy kivisznek, elmondják, hogy mi merre meddig. Nem indulhatsz el az egyik irányba, és nem lövöldözheted le a baromfiudvart.
Idehozod az oroszlánvadászatot. Az sem úgy van, hogy megindulsz Afrikában, aztán lősz amit látsz. Azért vannak helyi vezetők.

Egyébként nem unod még, hogy téged kíméljen meg mindenki az okosságaitól, de te nyugodtan szennyezed a netet a saját beteg és torz világképeddel, meg hozzá nem értéseddel?

AngeI 2022.01.15. 20:52:43

@tiltsál ki te gyökér: Hát ez azért 2008-ig egy emelkedő tendencia. De az orosz gáz beszerzése egyébként is kőolaj ár indexált.

figyelemre vágyó kisóvodás 2022.01.15. 22:47:27

@tiltsál ki te gyökér: Nézzél már meg egy grafikont! 2008-ig felfelé ment végig az olajár átlaga.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.16. 01:56:29

@rögzített árú farhát: csak nem a háromszorosára
Egyébként 2009 ben, amikor csökkent akkor eszébe jutott bárkinek, hogy csökkent. és ezért lehet, hogy csökkenteni lehetne a fogyasztói árakat?

Itt van a kibaszott nickneved, te balfasz. Mesélj, bármelyik ellenzékinek eszébe jutott, hogy a farhát árának a rögzítését kérje, követelje? Vagy a benzin árát? Vagy a só, cukor, liszt árát? Vagy legalább a szójalattéét?
Jaaaa, nem. Az összes okoskodásod abban merül ki, hogy szar minden, és kész.
Te, meg a fajtád még az életben nem állt elő ötlettel, javaslattal, bármivel, csak nyifogni tudtok.
Ismerve a képességeiteket, nem azt várja el az ember, hogy megoldást találjatok bármire. De legalább valami pici, minimális ötlet felmerülhetne azon az oldalon. De nincs. Csak a pofázás.

camilló 2022.01.16. 07:22:04

@tiltsál ki te gyökér: Semmit nem értesz! A II. Világháborúba nem a nemeseink vitték bele az országot, hanem az uraink. Ennek az úr szónak más a jelentése nálunk és más a franciáknál. Megjegyzem Boldizsár Iván anyanyelvi szinten beszélt franciául és a felesége is francia volt. Nem Ő volt a hivatalos tolmács, a miniszterelnök kérte meg ott, hogy tolmácsoljon, mert azt hitte a hivatalos tolmács nem tudja úgy fordítani ahogy Ő kérte. Nem ártana, ha olvasnál könyveket is. Szólhatsz a gazdáidnak a párközpontba is, hogy a "helyes válaszok" megadásához nem árt ha művelődnek.
Az ellenzék kérte sokkal korábban a benzin árának a csökkentését. Remélem tudod, hogyha a kőolaj ára egy bizonyos szint alá csökken akkor automatikusan felemelik a jövedéki adót, hogy nehogy véletlenül kár érje a költségvetést. Az ellenzék az áfa csökkentését kérte! Nálunk a legmagasabb az unióban az áfa. Ezt a szegény emberek adójának is mondják. Sokkal súlyosabban hat a magas áfa a szegényekre, mint a gazdagokra. Bár mivel szerinted nincsenek szegények ezért ez lényegtelen. Szitkozódni nagyon tudsz, de a tudásod a nullához közelít:)

Ménár Atya 2022.01.16. 08:40:34

@camilló:
Hát igen...... az 2 % amivel több most, az aztán földhöz vert mindenkit.
Volt itt egy ideig 20 % os áfa ekőzben 38 % szja, és mégis csődbe vitték az országot a balfékek....
Azért majd sorold már fel azt a sok jót amit gyurcsány és bandája tett az országért, majd írd le, hogy akkor miképp térdelt le a világon elsőként a magyar gazdaság a válság idején, ha ennyire kiváló gazdaságunk volt akkoriban.
Okoskodni lehet, én két kisgyerekkel éltem végig a baromságaikat, és csak annyira emlékszem, hogy mindenért vaskosan fizettem, és csak megszorítás,és megszorítás jött.
Nem kell félni ,nem fog fájni....mondta a barom.
Hát fájt, és értelmetlen volt mert csak államcsődbe vitték az országot, ha nincs az Eu, meg az Imf hitel akkor ezek már lámpaoszlopon száradtak volna.
Szerintem a te tudásod nem közelít a nullához, már rég alatta van :)

camilló 2022.01.16. 08:51:29

@Ménár Atya: No megjött a pártközpontból az "agy":))Most nem feriről beszélünk, hanem arról, hogy mennyire hülye látszatintézkedéseket hoznak. Ha végigolvastad volna a kommenteket akkor tudnád, hogy én viktort, meg a ferit egy cellába csuknám, hogy gondolkodjanak a hátralevő életükben, hogy a hatalommal élni és nem visszaélni kell. Az áfa kapcsán nem 2%-ról kell beszélni. A lengyeleket hoztam példának akik elengedik bizonyos termékeknél az áfát! Te komolyan azt gondolod, hogy viktor és a sleppje valós gazdasági fejlődést ért el??? 23 ezermilliárd adósság áll szemben 40 ezer milliárddal, hogy csak egy apróságot említsek, ha már gazdaság politika. Emlegeted a személyi jövedelem adót. mennyire igazságos, hogy a minimálbér után is 16%-ot kell fizetni, meg a milliós jövedelem után is. Ugy ez a ti berkeitekben az arányos teherviselés?:) Most nem fizetsz semmiért ugye???:) ja, ha benne vagy a körben akkor nem is. Ezt a ti államtitkárotok a saját szájával mondta! Komolyan nem érzed mennyire megalázó amikor a far‑hát árát rögzítik mert a nyugdíjasok azt eszik? Biztos úgy van, hogy elmegy nyugdíjba az egyszeri polgár és egyszer csak a csirke far‑hát lesz a kedvenc. nem a bélszín a karaj a sonka stb. Nyugdíj után kihányod a sonkát a meg kolbászt. nem akarsz a húslevesbe mondjuk egy darab marhahúst. Te beszélsz ezek után tudásról? Sajnos nemzetünket mindig is jellemezte a szervilizmus, de ilyen mértékű, mint a napjainkban van, megdöbbentő!

Ménár Atya 2022.01.16. 09:20:21

@camilló:
Hát persze , mindenki fideszes pártember aki nem ért egyet a marhaságaiddal :D
Láthatóan fel sem fogtad miről írtam.
Összevetettem mind azt amit ez a kormány és az a kurmány tett.
Nem emlékszem, hogy amikor szarban volt az ország (25-2006) -tól bármiféle engedményt is kaptam volna alapvető termékek áfamentesítésével.
A 23 Ezer a 40 Ezerrel szemben marhaság szintén.
Szándékosan kihagysz egy fontos tényezőt.
Hiába duplázódik az adósságom, ha közben a jövedelmem meg négyszereződik.
Márpedig az adatok alapján ez jön ki, ugyanis gdp arányos adósságot néznek a világon mindenhol.
Fletóék mikor is tartották az elvárt 3% hiányt, vagy csökkentették az adósságot? ....ja egyszer sem :)
LEszarom a minimálbért az adójával együtt.
Aki ezzel kampányol azt lelövetném, nem minimálbér kell ,hanem tisztességes bér, amit pedig nem szabad agyonadóztatni, ezt kb minden normális közgazdász tudja.
20% felett lopni fogsz.
A farhát hiszti jól hangzik csak értelmetlen.
Hát persze, emlékszem amikor fletóék alatt a nyuggerek kígyózó sorokban álltak a bélszínért, meg a serrano sonkáért....
Menjél már a hülyeségeddel a rákba B+ :)
Rögzítették pár élelmiszer árát , aki akarja igénybe veszi aki akarja nem.
Kb ennyi.
Ti meg jöttök a hülyeséggel, marhával meg a bélszínnel.
Még én sem eszek ezekből olyan tömegben mint azt itt írjátok, egyszerű egészségügyi megfontolásból.
Ezen is el kellene gondolkodni.
De most hirtelen mindenki azért nem vesz bélszínt,mert olcsó a farhát....mert eddig csak bélszínt zabált...
Akkor viszont nagy a jólét :D
Magad sem érted az a baj.
Egyik állításoddal cáfolod a másikat.

camilló 2022.01.16. 10:25:59

@Ménár Atya: Leírom,még egyszer, hogy megértsd! Viktor és feri együtt gugolna a sitten, ha rajtam múlik! Nem akarom védeni a feri féle kormányt, de vannak árnyalatnyi különbségek amiket nem árt figyelembe venni! Nem volt 27% az áfa! Ez éves szinten nem kevés pénzt jelent. Mégegyszer leírom! Az áfa a szegény ember adója! A GDP egy dolog! Bedől a gazdaság (elveszíted a munkád) mindjárt más lesz az adósság aránya. Nem ártana Marxot olvasnod, vagy csak egy kicsit is ismerni a történelmet. A kapitalizmusban a válság természetes. Minden válság után jön fellendülés. Minden válságnak az árát a kisember fizeti meg, de erről olvass bővebben Marxtól. ha nem értesz meg valamit kérdezhetsz:) Amikor valaki kölcsönt vesz fel, akkor a jelenlegi helyzetét veszi figyelembe. Kevesen vannak akik azt is bekalkulálják, hogy mi van akkor ha beüt a krach. No ezért nem helyes a GDP-hez mérni az adósságot. A magyar GDP felét a multik állítják elő. Ha veszik a kalapjukat akkor mi lesz? Mondjuk amíg viktorod így eladja a magyar dolgozót gombért, pitykéért nem sok az esély erre, de nem mindig lesz nyár! Egyetértünk, hogy nem minimálbér kell, de akkor is lesznek kevés keresetűek akiknek kevesebb adót kellene fizetniük. Csak egy példa. Ki ad többet egy alapítványnak. Én aki a medián átlagot keresem és utalok 20 ezret, vagy Lölö aki utal 20 milliót? Kiszámolták, hogy a mostani árrögzítéssel 25 ezer forintos kosár esetén 500 forint a megtakarítás. Számold már ki, mi lenne ha az áfáját engedik el? Ja akkor nem a boltosok fizetnék a csökkentést, hanem az állam. A marhát meg bélszínt csak mint példát hoztam fel, bár igaz, hogy szélsőséges. Jó lenne ha értenéd is miért írtam ezt példának. De akkor ne marha meg bélszín legyen.
Legyen kolbász akár a legolcsóbb is, esetleg szalonna, bár az már évek óta drága ahhoz képest főleg, hogy nehéz időszakokban mint végső élelem funkcionált. Szóval nyugodtan engedjék el az áfát az alapvető élelmiszereknek és azt az árat rögzítsék. Nem ferire kell mutogatni, hogy ő mennyire hülye volt. Te Belzebúbot a Sátánnal akarod überelni!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.01.16. 11:31:29

@tiltsál ki te gyökér: Elképesztő mennyire sötét vagy. AZ OLAJ ELŐZŐ ÉVI ÁTLAGÁRA ALAPJÁN ALAPJÁN SZÁMOLTÁK A GÁZÁRAT. Na és a fidesz 2011-ben miért emelt tovább a gáz árán?

Ménár Atya 2022.01.16. 12:17:44

@camilló:
Valóban nem volt 27%.
25 % volt.
Előtte 20% volt.
Államadósság 53 % volt 2002-ben.
2010-ben 83%.
És akkor itt majd kezdj gondolkodni a miérteken.
Soha nem volt 0% áfa élelmiszeren.
Volt szerencsém Marx-Engels-Lenin tanításait és eszmefuttatásait tanulmányozni, igaz jó részt kötelezően.
Bár van valóságalapja, a gond csak annyi, hogy az általuk megálmodott világ utópia,megvalósíthatatlan, ráadásul pont az ember vagyonszerzési ösztönein bukik meg.
Épp keleteurópa a legjobb példa miért nem működik.
És akkor most segítek abban hogy miért nem működik az 5% áfa, mert láthatóan nem vagy semmilyen vállalkozásban érdekelt.
Talán rémlik neked valami abból, hogy az építkezésekre bevezeték az 5% áfát.
Na akkor elmondom, ebből te mit éreztél,mint építtető.
Semmit.
Azonnal benyelték az építőanyag forgalmazók, és a kivitelezők.
Ha holnap 5 % ra vinnék az élelmiszer árak áfáját akkor az eddigi kenyér,amiért mondjuk fizettél 100 ft-ot, az holnap 20 % áfával csökkentve megint 100 ft lenne.
Persze lehetne verni a mellüket a politikusoknak, te meg mint fogyasztó tátott szájjal tágra nyílt szemekkel bolyonghatnál napokig a pékségek között és nem értenéd akkor sem, ahogy most sem, hol baxtak át. :)

Természetesen, ha elveszted a munkád akkor baj van, mindegy mekkora az adósság amit nem tudsz fizetni, csakhogy az ember nem erre játszik soha.
2009-ben amikor fletó majom pityeregve lemondott, és itt hagyta xarban az országot, nem nagyon volt szociálisan érzékeny.
Felvett egy csilliárdnyi kölcsönt csak arra, hogy ne lője fejbe a tömeg a pereputtyával egyetemben.
És eközben egymillió hitelest hagyot xarban.
A jelenlegi kormány innen hozta vissza a gazdaságot, fizette vissza a hiteleiket.
Mindeközben hagyta élni is az embereket.
Nekem kurvára nem tudod megmagyarázni mi volt a jobb.
A saját bőrömön tapasztaltam azt a növekvő pályára állított gazdaságot(Lendvai Ildikó) amikor majdnem éhen halhattunk, meg a mostani diktatúrát,amikor kényelmesen eltarthatom a családomat, mert nem papíron támogatnak, és nem sarcolnak agyon azért,mert szorgalmasabb vagyok a másiknál esetleg.
Ha elengednék az áfát és azt rögzítenék, na akkor lenne igazán nyekergés.
Kicsit gondold már át hol élünk.
Kapitalista társadalom, az áruk szabad kereskedelme és áramlása, árképzése a kereslet kínálat alapján.
Ha bevezetnék mindenre az ár stopot tönkre menne a gazdaság, ill hiány lépne fel.
Te tényleg megint a kádárrendszer baromságait hoznád vissza?
Egyszer már beledöglöttünk, miért szeretnéd ismételni?

AngeI 2022.01.16. 12:51:57

@camilló:

'42 februárjában Keitel megjelent stábjával Budapesten, és a teljes magyar haderő keleti frontra való kivezénylését "kérte".
Ezt sikerült lealkudni 10 hadosztályra.De már a Barbarossa elindulása után is volt informális nyomás. Ekkor Franz Halder jött Magyarországra nem hivatalos minőségében, és az ún. "hadműveleti rések" betömését indítványozta magas rangú magyar katonatisztekkel folytatott beszélgetésein.
Persze nem kellett kétszer mondani, hisz Teleki halálával sok minden megváltozott a magyar külpolitikai elképzelésekben. De az a közkeletű vélekedés sem igaz, hogy a németek nem tartottak igényt a magyar közreműködésre. Nagyon is, különösen '42-től.

camilló 2022.01.16. 13:48:08

@Ménár Atya: Áfa. Két kulccsal működött, volt 20, meg volt 25 százalékos is. Most mennyi az államadósság GDP arányosan? Egyébként a mostanról beszéljünk, mert engem a most érdekel, nem az mi volt 13 éve. Marxból semmit nem értettél meg. Semmilyen utópiát nem vázolt fel! Elemezte a gazdaságot és abból vont le következtetéseket. Azt vázolta fel, hogyan lehet meghaladni a kapitalizmus okozta igazságtalanságokat. Szóval nem tudom hol tanítoptták a Marxizmust neked, de én megbuktatnálak belőle:)
Az építőiparban az áfacsökkentés azért tűnt el, mert a kereslet meghaladja a kínálatot. Tudod, ha sok a hús és kevés a vevő akkor a hentes köszön előre. Az építőiparnak nincsenek szabad kapacitásai. Hovatovább nincs szakember. Jó részük külföldön van, ami köszönhető a "sikeres" gazdaságpolitikának. A szakképzést a liberálisokkal együtt közös erővel sikerült tönkre tenni. Bírósági ítélet nélkül ítélném életfogytiglanra azt aki kitalálta, hogy OKJ-s gyorstalpalókon meg lehet tanulni a szakmát. Az áfacsökkentés hatását az is csökkentette, hogy a vállalkozók kénytelenek voltak emelni a béreket, mert egyébként nincs aki dolgozzon. Nézd már meg, hogy a MOL Tiszaújvárosi Poliol üzemét kik építik?? Bizony migránsok, mert nincs magyar munkaerő. Én biztos nem akarom bebizonyítani, hogy jobb volt feriék működése idején. Nekem az egyszerű munkásnak ugyan olyan szar. Ki nyekeregne, ha elengednék az áfát és úgy rögzítenék az árakat?? Ez a mostani árrögzítés is, csak februártól májusig tart. Milyen véletlen, hogy pont közte van a választás:)) A kapitalizmus működéséből, pont ne adj leckét, mert bebizonyítottad, hogy gőzöd sincs róla:) Ha már Kádár rendszer. Mibe is döglöttél akkor bele???

camilló 2022.01.16. 13:55:44

@AngeI: 1941. április 3.
Főméltóságú úr!
Szószegők lettünk - gyávaságból - a mohácsi beszéden alapuló örökbéke szerződéssel szemben. A nemzet érzi, és mi odadobtuk a becsületét. A gazemberek oldalára álltunk - mert a mondvacsinált atrocitásból egy szó sem igaz. Sem a magyarok ellen, de még a németek ellen sem! Hullarablók leszünk! a legpocsékabb nemzet!
Megvan ki írta? Megvan a dátum? Olvass többet:))

camilló 2022.01.16. 14:03:53

@AngeI: Az is megvan, hogy a hadüzenet törvénytelenül a parlament hozzájárulása nélkül történt?? Valóban kértek a németek magyar haderőt, miután a gyorshadtestet lényegében felmorzsolták. Valóban sikerült a kérést minimalizálni. annyira, hogy nem teljesen feltöltött hadosztályokat küldtek ki a frontra, hanem úgynevezett könnyűhadosztályokat, amire aztán olyan hosszú frontvonal védését bízták, mintha teljes értékű hadosztályok lettek volna. Az összeomlás után Jány féle parancs megvan ugye? Szóval az URAk, vitték bele a háborúba az országot. Azok az urak, akiknek az utódai most itt vannak és azt a rendszert kívánják visszaállítani!

élhetetlen 2022.01.16. 14:20:07

@tiltsál ki te gyökér: „gondolom megszaglásszátok egymás seggét”. Te így szoktál ismerkedni kutyákkal? (tudod, ki mint él, úgy ítél). Az a vadászkutya szép is, okos is, sikeres is. Te meg csak szeretnél az lenni. Hány hazai és nemzetközi első helyezésed van?
„Te, meséld már el, hogy befizetsz a kasszába, és utána elindulhatsz, és lőhetsz bármelyik irányba?„ Mondtam én ilyet? Nem. Te viszont írtad, hogy „és a helyi vezető azt mondja, hogy AZT lelőheted, akkor az nehogy már a fizető vadász felelőssége legyen.”, és erre, „"tehát úgy képzeled, hogy kimegy vadászni egy húszfős csoport, kap minden vadász egy ”helyi vezetőt”, és a vezető mondja meg, hogy mire lőhet a fizető vadász. " azt válaszoltad, hogy „Ez egész konkrétan így van”. Az „AZ” mutató névmás, itt konkrétan egy állatot jelent, amire a minden vadász mellett ott álló személyi kísérő rámutat. Szerinted. Legalább arra emlékeznél, hogy te mit írtál. A másik, ha nincs igazad, rögtön trágár leszel, és sértegetsz bárkit, pedig attól még nem lesz igazad.
„Idehozod az oroszlánvadászatot. Az sem úgy van, hogy megindulsz Afrikában, aztán lősz amit látsz. Azért vannak helyi vezetők.”. Oké, azt a cikket sem értetted meg. Nem a helyi vezető döntötte el, hogy az az oroszlán kilőhető, hanem annyi pénzt kapott, és a park pár gondozója is, hogy kicsalták a védett területről azt az állatot, amelyik a pasasnak kellett, mert szép, fekete sörényű trófeát akart.
Az „okosságaid” idézőjelben volt, mert csak zöldségeket írsz, és azt tényleg unom. Hess!

Ménár Atya 2022.01.16. 14:31:10

@camilló:
Nem lehet a mostról beszélni, mert a most a múlt következménye.
Amennyiben azt kihagyod, az nettó történelemhamisítás.
Bár megértem, bizonyos ellenzéki köröknek érdeke lenne a múltat végképp eltörölni.
De az ok, csak annyi, ne derüljön ki az alkalmatlanságuk.
Ráadásul ezek az emberek még élnek és épp vissza akarnak térni akkor amikor nem az a helyzet ahogy itt hagyták az országot a szarban.
Na ez a gond ezzel a jelen elméleteddel.
Marxizmusból megbuktatnál....hm tán csak nem a kádárrendszer talpnyalója voltál? :)
És ha már ennyire otthon vagy a témában akkor láthatnád, hogy a mai napig csak vágyakozunk a mocskos imperialista kizsákmányolók életszínvonalára.
Tehát akkor egyes, leülhetsz :)
Az áfa nem azért tűnt el, egyszerűen lenyelték.
A szakképzést a rendszerváltozás után tették tönkre, előtte pedig mivel a rejtett munkanélküliséget el kellett dugni, feltöltötték az építőipart ezekkel a tehetségtelen agyhalottakkal, ekkor esett a "szaki" megítélése a negatív tartományba.
A rendszerváltás után 15-20 évig még elvoltak látva emberanyaggal, mára viszont lassan kiöregedtek.
Nem külföldre ment mindenki, hanem egyszerűen nyugdíjba.
Ma egy fiatalnak nem vonzó kőművesnek, vagy asztalosnak lenni.
MAx irigykednek amikor a kőműves X6-osból nézi a villamoson szorongó finnyásokat.
Az a helyzet , hogy közel 30 éve vállalkozó vagyok, tehát ha te csak szimpla alkalmazott ,akkor bizony fogalmad sincs arról mit hagyott feri itt anno.
Már azért bűnöző voltam,mert vállalkozó voltam, ehhez képest most nem cseszegetnek hülyeségekkel, és elfogadhatóak az adóterheim.
Tudom, ez neked magas.
A kivándorlás sem azért indult el,mert orbánék annyira szarok voltak, hanem pont az előző kurmány elbaxott gazd politikája miatt.
De közel sem annyian mentek el mint némelyek mondják, mert akkor 2 millió migránst kellene behozni az országba ahhoz, hogy pont nullán legyen a lélekszám.
A molt kik építik és hasonló hülyeségekhez:
Szerinted németországban kik építenek? :):)
Ez csak a magyarnak ilyen furcsaság, hogy ahol születtem ott halok meg és ott kell dolgoznom.
Máshol ez nem probléma , ma párizsban, holna meg berlinben, ahol jobban fizetnek. Ennyi.
Magam részéről semmilyen árrögzítésnek nem örülök.
De néha be kell avatkozni úgy látszik, de hosszú távon káros lehet.
Nekem tök hétköznapi foglalkozásom van.
A jelenlegi rendszerben sokkal könnyebb dolgom van, papírmunkában is, és a mindennapiban is.
Nem tudom, hogy van e kiskorúd, vagy sulisod.
Nekem van 2.
Ha azt hasonlítgatom,melyik társaság mennyiben segített , akkor toronymagasan a jelenlegi vezet.
Bár engem pont nem érintett, de most ingyen kaja ingyen tankönyv, a két gyerekem valamelyik évben 5-5000 forintért volt egyhetes vándortáborban ,kajak bringa strand programok, a nyelvvizsga díját visszafizették, a jogsi elméleti díját visszafizették, stbstb
Ezzel szemben fletóék alatt mint 2 gyerekes család tudod mit kaptunk.
Semmit.
Adóellenőrzést és baszogatást, meg valljam be van e merevszárnyú,vagy forgószárnyú repülőm, amikor épp összedőlt a gazdaság és az emberek a hiteleiket bukták ez volt a legfontosabb a bevallásban B+.
Hát a k anyjának nem hiányzik az a slepp mégegyszer.

camilló 2022.01.16. 15:21:42

@Ménár Atya: 12 év telt el. Ez a banda is bebizonyította az alkalmatlanságát. Annyira a talpnyalója voltam, hogy ahol dolgozni szerettem volna nem tehettem, mert megbízhatatlan voltam politikailag:) A nyugati munkások életszínvonala is csökkent. Persze még így is magasabb mint a miénk. A rendszerváltás utáni nyugaton sok jogot veszítettek el a munkások. Bár korántsem annyit mint mi! A szakmunkásokkal kapcsolatban egyik szavaddal cáfolod a másikat. Igen azok az emberek akik az előző rendszerben szerezték a szakképzésüket még értenek hozzá. van még valamennyi a fiatalabb nemzedékből, de azután nem lesz aki a nyugdíjunkat megkeresse. nagyon nem akarnak hazajönni. Sajnos! Családilag is érintett vagyok benne, és sajnos sok volt kollégám is kint van. Akkor fog a többség hazajönni (már aki hazajön) amikor az itteni fizetéséből is meg tud élni normálisa.(Persze szubjektív, mi a normális) Pont tudom, mit hagyott ránk a neoliberális gazdaságpolitika, amit viktor lelkesen folytat. Mol kik építik. ha nem mentek volna ki a magyar szakemberek nem kellene török, meg indiai stb. munkásokat idehozni, akik mellesleg mindenhez IS értenek. Ha valóban az építőiparban dolgozol akkor tudod, hogy ez mit jelent! Amúgy kíváncsi lennék a Te munkáidra és munkásaidra is:) Remélem ebből kiderül, hogy szakmabéli vagyok. Nos a gazdaságba be nem avatkozás - majd a piac eldönti mi a jó - 2008-ban megdőlt. Ezt a megtestesült kapitalizmus - a FED elnöke - mondta ki. Bizony a kapitalizmusnak is szüksége van beavatkozásra, mert nem működik másként. Nekem a gyerekeim is kicsik voltak a feri idején. Azt sem sírom vissza, de ezek pökhendisége, urizálása, lopása minden határon túl megy. Ráadásul az, hogy mindenkit hülyének néznek, nálam kiveri a biztosítékot. Láttam tapasztaltam mennyire semmibe veszik azokat akikre hivatkozva kormányoznak. Nem mindenki tudatlan!:) Ha tárgyilagos akarok lenni, vannak olyan intézkedések amikkel egyetértek. Ilyen volt a Mol részvények visszavétel, és az államosítások. Ezekkel egészen addig egyetértek amíg nem kerülnek átjátszásra a haveroknak. Nos valljuk meg ez bizony folyamatos. Ne megint én, és a sorstársaim tegyünk már gazdaggá arra érdemteleneket. A pozitív irányú változásnak az a feltétele, hogy ezek menjenek. Azután az ellenzéknek hazudott banda is menni fog....

AngeI 2022.01.16. 17:24:44

@camilló:

'42-ben a nyári kaukázusi offenzívájukhoz (Fall Blau) igényelték gyakorlatilag a teljes magyar haderőt.

" Valóban kértek a németek magyar haderőt, miután a gyorshadtestet lényegében felmorzsolták."

A gyorshadtest egy jóval kisebb erő volt, mint a később '42-ben kivezényelt 2.magyar hadsereg ,és bár valóban komoly veszteségeket szenvedett, de német alárendeltségben a kitűzött részfeladatokat nagyrészt teljesítette. (Egyébként a ayorshadtest a Kárpát-csoport része volt. Később innen került a német Dél-hadseregcsoport alárendeltségébe, és szenvedett jelentős veszteségeket)

"Az is megvan, hogy a hadüzenet törvénytelenül a parlament hozzájárulása nélkül történt?? "

A USA elleni '42 végén. Erre gondoltál?

Egyébként meg utólag fotölyből könnyű okosnak lenni.

camilló 2022.01.16. 17:42:35

@AngeI: 41-ben önként és dalolva üzentek hadat!
Nem az amerikait. Bárdossy féle hadüzenetre. Népbírósági ítéletben benne van. Ez nem változtat azon, hogy az URAK vitték háborúba az országot. Utólag fotölyből. Minden csatlósnak több esze volt, mint a mi urainknak. Még a félresikerült kiugrási kísérlet is arra vall, hogy mennyire alkalmatlanok voltak az ország vezetésére. Egyébként azt a Doni katasztrófa után felismerték, hogy a hadsereg komoly hadműveletre alkalmatlan. Miért nem beszélsz a Jány féle "dicsérő" szavakról? Miért nem beszélsz arról, hogy a hazaérkező katonákat hogy fogadták az urak?? Miért nem beszélsz arról, hogy alkalmatlan felszereléssel vitték vágóhídra a katonákat? Miért nem beszélsz a könnyűhadtestekről?? Neked is tudom ajánlani Boldizsár Iván Don Buda Párizs című munkáját. De Nemeskürthy Reqviem egy magyar hadseregért című műve is irányadó!

AngeI 2022.01.16. 18:14:01

@camilló: Az USA ellen történt a hadüzenet a Parlament jóváhagyása nélkül, nem?

"41-ben önként és dalolva üzentek hadat!"

gondola.hu/cikkek/119853-Mi_lett_volna__ha_nem_lepunk_be_a_Szovjetunio_elleni_haboruba_.html

"Amikor azután Bárdossy és Horthy a német támadás hírét vették, üdvözölték azt, de nem említettek semmiféle magyar részvételt az akcióban (sem Bárdossy Erdmannsdorffnak sem pedig Horthy Hitlernek). Az olasz nagykövet azonban, kormányának utasítására hivatkozva, bizalmasan és barátilag figyelmeztette a magyar külügyminiszter helyettesét, hogy a magyar hadüzenet elmaradása Berlinben, de Rómában is kínos benyomást keltett."

"Himer tábornok emellett levelet küldött a magyar vezérkar hadműveleti csoportja főnökének, melyben ezt írta: „Minden magyar segítséget mindenkor elfogadunk. Semmit sem akarunk követelni, de minden önkéntes felajánlást hálásan veszünk. Szó sincs arról, hogy Magyarország esetleges részvételét nem akarnánk.” Vagyis a német hadvezetés az egyértelműen háborúpárti magyar hadvezetés felé tapogatózott. "

"A másik oldalon a német katonai vezetés nyomása erősödött. 1941. június 25-én a német Dél Hadseregcsoport vezérkari főnöke ismételten szorgalmazta a magyar területről történő beavatkozást, vagy legalább azt, hogy a magyar erők vonuljanak fel a szovjet határra felvonulását. Azzal érvelt, hogy egy ilyen lépés „lényeges tehermentesítés lenne a 17. hadsereg déli szárnya számára” és a 11. hadsereg támadását is előrelendítené."

Igen, utólag fotölyből. Ami a hadba lépést illeti. A SZU-t megtámadták a szlovákok, románok is, nemcsak mi. Akkor ez tűnt a jó lépésnek. Utólag persze könnyű okosnak lenni.

AngeI 2022.01.16. 18:16:30

@camilló:

"De Nemeskürthy Reqviem egy magyar hadseregért című műve is irányadó!2

Sokkal inkább Ungváry Krisztián írásait érdemes olvasni a témában. Sajnos a pártállami korszak történelemszemlélete sokak fejében meggyökeresedett.

camilló 2022.01.16. 18:37:16

@AngeI: Olvasom a Múltkor számait is! Ungváry nem feltétlenül irányadó. Az a jellemző, hogy manapság van arra irányultság, hogy átírják a történelmet. Számtalan példa van erre itthon is. Legjobb példa erre a Népbírósági ítéletek felülvizsgálata, de ide tartozik a megosztó háborús emlékmű is, amiben ártatlan áldozatként akarják bemutatni az országot. Idéztem Neked Teleki levelét, nem reagáltál arra sem. ha valaki akkor Ő hiteles abban, hogy megítélje, mit lehetett volna tenni és mit nem!!! Javaslom olvasgasd egy kicsit a népbírósági ítéleteket.

AngeI 2022.01.16. 19:12:56

@camilló: Ungváry racionális történészi szemmel írja le az eseményeket. Korabeli dokumentumok elemzése a alapján. Különösen a 2.magyar hadseregre gondolok. De a fenti cikk is jól mutatja, hogy ne marról volt szó, hogy az ország rögtön a német támadás után "ugrott a koncra". elég komoly informális nyomásgyakorlás volt azon államok részéről, akiknek az elcsatolt területek egy részének visszaszerzését köszönhettük, valamint a szlovák, román részvétel is erre sarkallta a magyar vezetést.
És ott volt a kassai incidens is, amely végül eldöntötte a kérdést. Mára valószínűsítik, hogy tényleg szovjet akció volt, bár tévedés a részükről. Nem szándékos támadás, de támadás.

camilló 2022.01.17. 05:18:15

@AngeI: Külső nyomás nem volt. belső nyomás igen. A kormányban lévő és kormányközeli németbarát urak fejtettek ki nyomást. Igen ahogy említetted azzal, hogy elveszíthetjük a revíziós során visszakapott területünket! Werth Henriktől kezdve Bárdossy stb. Ahogy mondtam Teleki levele után nincs szükség több magyarázatra! Semmiféle bizonyíték nincs a szovjet támadásra. Főleg úgy nem, hogy nem állt érdekében a szovjeteknek, hogy mi is belépjünk a háborúba. A 48-as honvéd zászlókkal együtt jött ugye egy levél is. De jött levél a provokáció után is, amit eltitkolt Bárdossy Horthy előtt! nem kell mentegetni ezeket a háborúsbűnösöket. nem a magyar nép volt bűnös, hanem az urai!

BOAR 2022.01.17. 11:46:15

@élhetetlen: "Tehát úgy képzeled, hogy kimegy vadászni egy húszfős csoport, kap minden vadász egy ”helyi vezetőt”, és a vezető mondja meg, hogy mire lőhet a fizető vadász"
Igen, pontosan így van.
Szerintem ne dumálj bele olyasmibe amiről halvány elképzelésed sincs.

Ménár Atya 2022.01.17. 13:30:06

@camilló:
Nagyjából leírtad, miért mennek el emberek. Pénzért.
Tehát Feri alatt tönkretett gazdaságban ,nem volt megfelelő fizetés, ezért leléptek.
Ettől még nem ürült ki persze az ország, és elkéne fogadnod, hogy a világ ilyen, megszűnt a röghöz kötöttség.
A szakmunkásokkal nem ütöm a szavam sehol.
Maga a szakmunkás szó vált pejoratívvá ...nálunk.
Más országokban a képzett szakmunkás kincs.
Azt meg jelzem, mert láthatóan nem tudod, hogy épp orbánék szüntették meg az egyéves okj-t
És amikor kijelentette, hogy jólképzett munkásokra szükségünk van, azonnal jött a mostani ellenzéktől a hurrogás, hogy droidokat akar értelmiség helyett.
És itt ki is bukott a tudatlanságuk.
Manapság már nem állja meg a helyét a sörözős teszetosza melós képe.
Komoly technológiai ismeretek kellenek mindenhez.
Előbb utóbb rájönnek, hogy jól képzett emberek kellenek mindenhova, a szájkaratés ,meg papírom van róla az kevés..igazság szerint már most is.
A nyugdíjad már most is veszélyben van, de ez demográfiai kérdés, inkább.
Ott meg tévúton jársz, hogy lenézed a más régiókból idevetődött embereket.
Egyrészt a mol elég komoly cég, és elég komoly technológiát telepít, ne hidd, hogy azt csinálhatja bárki is, mint egy átlag magyar építkezésen a román, vagy ukrán mindenhezértő.
Másrészt elfelejted hogy elég komoly technikai fejlődés történt ezekben a régiókban, india az egyik vezető tech hatalom .
Botor dolog a Gangeszban fürdő guruk alapján megítélni az országukat.
A gazdaságba beavatkozás akkor kell amikor szükséges, és nem mint a szocializmusban amikor mindenbe beavatkoztak és a végén megbukott az egész.
Urizálás lopás?
Láttál te már olyan politikust aki nem a saját sleppjét próbálta előnyhöz juttatni?
Lehet ezt csiszolni, de megszüntetni nem, viszont az előző banda ezt úgy csinálta, hogy közben még le is húzott.
Ha a gyerekeid kicsik voltak fletó alatt, és nem öt volt hanem kettő, akkor nem nagyon tudsz olyat mondani, ami jó volt akkor, viszont én felsoroltam néhányat ami most valóban segít.
Az eddigi intézkedéseik nekem bejöttek, az ellenzék fletó vezetésével már leszerepelt, becsődölte az országot azt nem szeretném.
Ha más ellenzék lenne akkor talán megfontolnám, ha van értelmes programjuk, de aki elfogadható lett volna azt elmarták.
Így részemről a jelenlegit preferálom.
Tőlem szavazhatsz rájuk, ez egy ilyen játék, csak nem értem a gazdasági okát.
Az előzők lenulláztak mégis azokat akarod, ezek működnek és a nulláról hoztak vissza, személy szerint is jobb, alacsony adók, átlátható fehérített gazdaság, családtámogatások stb, ez nem jó...hát te tudod.

AngeI 2022.01.17. 17:38:11

@camilló: Hiába ismételgeted, attól még nem lesz igaz. Fentebb tételesen idéztem a külső tényezőket a magyar részvételt illetően: a német katonai felső vezetés részéről érkező felhívásokat, ösztökélést,és az olasz diplomáciai nyomást.
Mert mi is volt a helyzet a Barbarossa megindulásakor. Azon államok, amelyeknek Magyarország elcsatolt területei visszaszerzését köszönhette egy antibolsevista hadjárat keretében támadást indítottak a SZU ellen. Ehhez ráadásul csatlakoztak azok a szlovákok és románok, akikkel rivalizáltunk a németek és olaszok jóindulatáért. Ráadásul a német erők eleinte úgy haladtak keleten, mint kés a vajban. Sorra semmisítették meg, kerítették be a szovjet hadtesteket. Hát mik ezek, ha nem komoly külső motiváló tényező a tekintetben, hogy Magyarország is beszálljon ebbe a háborúba?? Persze valóban, tényleg senki nem tartott pisztolyt Horthy vagy Bárdossy fejéhez, hogy meginduljon a magyar támadás is. Ha te csak ezt fogadod el külső nyomásként, nem tudok mit csinálni.
Valamint számos ország volt, amelyek nem támadták meg a SZU-t, mégse tudták elkerülni a szovjet megszállást, illetve a kommunisták hatalomra kerülését.

camilló 2022.01.17. 17:41:25

@Ménár Atya: Pont nem feri alatt mentek ki az emberek! 2010-2011-ben kezdtek tőlünk is elszállingózni. Én is! Onnantól kezdve egyre többen mentek ki. A szakmunkás szó nem vált pejoratívvá! Főleg nem a Kádár rendszerben! Mivel dolgozom együtt külföldiekkel pontosan tisztában vagyok a képességeikkel! Egy példát mondok. Nálunk az utóbbi időben képeznek vakoló kőművest, meg falazó kőművest. Korábban kőművest képeztek! van némi különbség, de ha valóban építőiparban dolgozol akkor ezt tudnod kellene. Nyugaton "specialisták" vannak. Megint egy példa. Jégpálya építés. Külföldről jött két szaki aki lefektette a csöveket és összehegesztette. Ugyanazon cégtől jött később két másik szaki aki a gépeket üzemelte be. na ehhez képest nézd már meg, hogy egy magyar épületgépész mit csinál. Teljesen tisztában vagyok azzal, hogy viktorék szüntették meg az OKJ-s képzést. Azzal is mi van helyette. Mondom benne vagyok! Meglepődnél, milyen képességű külföldiek dolgoznak az említett építkezésen. Tudok mondani más építkezést is. Hidd el nem a csúcstechnológiát szerelő jön. Csinálja amit mondanak neki, de fogalmai sincs mit csinál. Tudnék mesélni....Az hogy droidokat akar már meg van. Szerinted kik dolgoznak az összeszerelő üzemekben??? Javaslom nézd meg Chaplin Modern idők című filmjét! A nyugdíjam nem csak a demográfia miatt van veszélyben. Kezdte viktor a magánynyugdíj lenyúlásával, folytatta azzal, hogy droidokat foglalkoztató gyárakkal rakta tele az országot! Ne kelljen mondanom mennyit is keresnek. Ne az Audit, meg a Mercedeszt nézzed, hanem mondjuk a Bosch-t. Mint említettem, nem sokat tudsz a kapitalizmus működéséről. Az volt az alapvertő dogma, hogy a piac majd szabályozza magát. Ez dőlt meg véglegesen 2008-ban. A tervgazdaságot ne keverd össze a kapitalizmussal. Más és nem feltétlenül rossz! Jó ha tudod vettek át elemeket a tervgazdálkodásból a kapitalisták is. Egy szóval sem állítottam, hogy jó volt feriék vegzálása idején! Én azt állítom, hogy ilyen aljas, arrogáns, korrupt vezetése még nem volt az országnak az ezer éves fennállása alatt. Ez nagy szó, ha ismered az 1700-as évek történelmét! Milyen kifehérített gazdaságról beszélsz??? Azt hiszed a Voldemor nagyúr ügye egyedi??? Tévedsz! Mondom van rálátásom! Gombokat dobnak oda a kisembernek, hogy elvigyék az aranyat. Kár, hogy erre nem jössz rá magadtól. Igazságos teherviselést! Munkásjogokat! A multik megadóztatását! Normális szakképzést! Legalább olyan egészségügyet mint Kubában van! (Csak hogy tudd Talán a svédeknek jobb az egészségügye.) Ezekből mi valósult meg??? Egyébként én nem biztos, hogy rájuk szavazok. Van alternatíva.

camilló 2022.01.17. 18:17:11

@AngeI: Kevered a szezont a fazonnal! A magyar politikai elit két részből állt. Az egyik németbarát volt, a másik angol. A németbarátok befolyása volt az erősebb! Sokkal korábban eldőlt az esetleges háborúba való belépésünk. Komolyan nem értem, hogy semmit nem értesz Teleki leveléből? A támadás előrehaladásával már csak igazolták a háborúba való belépésünket! Korán jött a kijózanodás. A Gyorshadtest hazatérése után a a parancsnokok beszámoltak Horthynak a történésekről és kijelentették, hogy a magyar hadsereg alkalmatlan erre a háborúra. A 2.Magyar Hadsereg frontra kerülése egyértelműen német nyomásra történt és ahogy írtam ez egy jelképes hadsereg volt. Nemeskürthy jobban megfogalmazza. Olvasd el nyugodtan amit ajánlottam. Bárdossy törvénytelenül üzent hadat: Nem volt felhatalmazása. Az igaz, hogy a parlament közfelkiáltással ünnepelte meg a hadüzenetet, de akkor is mindennek sora van. Az, hogy ki milyen érdekszférába került, megint egy másik kérdés. A finnek is szovjet érdekszférába kerültek, mégis függetlenek maradtak. Olvass csak bátran utána. Látom nem nagyon ismered a lengyel orosz közös történelmet. Olvass bátran róla, hátha akkor megérted, mi miatt történt. Mondjuk a lengyeleknél közrejátszott, hogy az NDK felé az ellátást minden erővel biztosítani akarták. A románoknál bolgároknál nem voltak orosz csapatok. A román király megkapta a Győzelem rendet. Üsd be a gugliba, hogy mi is ez, kik kaphatták. Szóval ennek a fényében kell nézni mi és miért történt. Egykori urainkat védeni aki nagyapámat szovjet fogságba segítették, valahogy számomra nem opció....

Ménár Atya 2022.01.17. 18:50:13

@camilló:
Nem is azt írtam ,hogy feri alatt, Feri miatt.
Ugy tönkrebaxott mindent, hogy sok embernek valóban nem maradt más opció,mint külföldön munkát keresni.
Nem úgy kezdődött, hogy jött orbán 2010-ben és év végére elszegényedtek az emberek.
Orbánék egy foshalmazt, még csak nem is szarhalmazt kaptak.
Rengeteg embert ismerek akik akkor önhibájukon kívül kerültek gyalázatos helyzetbe a 4 évig nem csináltunk semmit politika miatt.
Kicsit amúgy nézz utána a törinek sztem.
A szakmunkásokat pont a kádárrendszerben nullázták le.
Ez ered egyfajta értelmiségi ellenállásból, ill amit írtam ,elsilányították a rengeteg rejtett munkanélküli, írhatnám azt is a lista buta emberek "szakmunkássá képzésével", ami persze szart sem ért.
A valóban jó képességű emberek nyakába varrták ezeket, és ezzel ki is nyírták a legtöbbet.
A jobb szakik bármikor megéltek.
A kőműves példán nincs mit csodálkozni, nyugaton iparszerűen dolgoznak, nálunk manufaktúra szerűen.
Jelzem pl a németeknél van ács, meg van aki cserepez a tetőn, nem tetőfedő ács.
És jobban haladnak mint nálunk.
A német mérnök kimegy a helyszínre, és ő a felelős, ha nálunk holnap ledőlne a lágymányosi felhőkarcoló, a vizsgálat végére kiderülne , hogy a portás a felelős.
Szóval itt van mit tanulnunk azért.
A szakképzés szar.
Régen is szar volt, ráadásul most miért akarna valaki kőműves lenni?
De az ország nem építőiparból áll.
Nem veszed észre, hogy ez egy nonprofit tevékenység, nem hoz közvetlen hasznot.
Ha itt építesz egy falat az nulla ahhoz képest, ha a soproni kurva leszopja az osztrák vadászt, és itt tartja a pénzét.
Elsősorban exportképes termékeket kellene előállítani, az hasznot hoz valóban.
Az összeszerelőüzemek nem fognak megszűnni, sok munkát adnak, van ahol jobban, van ahol kevésbé fizetnek, van aki bírja van aki nem.
A magánnyugdíj lenyúlása jól hangzik csak nem igaz.
Egyrészt, mert köteleztek hova tehetem be, az így kieső pénzt pedig rossz kamatozású hitelekből fedezték, eladósították az országot.
Rossz konstrukció volt.
Orbánék csak forintosították, és fizették a számlákat belőle, ennyi történt.
Amúgy ki akadályoz abban, hogy magánnyugdíj pénztári pénzed legyen?
Mert nekem pl kettő is van, még valami támogatást is kapok rá, de ezt a könyvelőmtől kellene megkérdezni.
Szóval nyivákol mindenki, hogy elvették a kötelezőt, aztán a nem kötelezőt meg leszarják.
Miért?
Nem akarlak megzavarni, de én a kapitalizmusban élek és e szerint működök, amit marx elvtársad leírt, szép elmélet, lehet tanulgatni, csak semmivel nem jutsz előre tőle, max
kezded a munkásjogokat", meg egyenlőséget megint....
Na ez sok millió ember halálát okozta, nálunk meg 40 év nyomort és félelmet, nekem ez nem hiányzik vissza.
A tervgazdaságod egy téveszme.
X+5 évig gyártasz y-t, amikor már X+2 év után Z-re van szükség.
Gratulálok, feltaláltad ismét ,miért bukott meg a szocialista gazdaság.
Te úgy látod orbánék arrogánsak, korruptak.
Én úgy láttam gyurcsányék voltak azok.
Amit írtál:
"Igazságos teherviselést! Munkásjogokat! A multik megadóztatását! Normális szakképzést!"
Hát szerintem most van igazságos teherviselés, sok léhűtő nem az én adómból megy nyaralni, mert kisebbségi vagy 8 gyerekes nem dolgozó polgár.
Viszont aki többet dolgozik 16 %ot adózik és nem 38% ot vagy többet, mert esetleg a hétvégét éjszakát áldozza be, míg a másik megelégszik a bérével,meg a segíllyel.
A multikat egyedül orbán adóztatta meg, a jelenlegi ellenzék gyurcsánnyal az élen ellenezte,mint a bankadót is, de látom már nem emlékszel erre sem.
Normális szakképzést.
Na látod ebben egyetértünk, ez minden kormány bűne eddig.
A kifehérített gazdaság:
Számlaadási kötelezettség, ma , nem is szeretek számla nélkül dolgozni, elviselhető az adó mértéke, minek kockáztassak.
Pénztárgépek elektronikus számla közvetlenül a NAV-ba kötve.
Ezt a szoci kormányok nem akarták meglépni, csak meséltek róla,meg az üvegzsebről, aztán mindent vittek.
Én még olcsó kurvákat is szeretnék,mint vietnámban vagy thaiföldön, de ezt a szintet még nem értük el,mint a svéd eü rendszert sem.
Gyurcsány alatt kurva jó volt az eü, ahogy rendbe tették, leépítették a kórházakat, bevezették a várólistát vizittdíjat, és megkoronázták az Eü-ben legfontosabb hiányzó tétel beszerzésével, kórházi széfeket vettek giga áron.Nem CT-t meg lélegeztetőt , hanem széfeket B+, és ezekre kellene szavazni szerinted?
Jó te másra fogsz, mégis kire? hátha én is melléd állok.

AngeI 2022.01.17. 18:53:02

@camilló: Te a külső nyomás hiányáról beszélté, ami egyszerűen nem igaz. Nagyon komoly külső motiváló tényezők voltak a háborúba való belépés mellett.

" Sokkal korábban eldőlt az esetleges háborúba való belépésünk."

Hát ez azért némi igazolásra szorulna. Elsősorban a tisztikar volt háborúpárti. Magyarország nem is lépett be azonnal a SZU elleni háborúba azonnal. Ha úgy lett volna, ahogy írod, a Barbarossa megindulása után azonnali magyar belépés következett volna. Ehhez képest ez csak a kassai bombázás után következett be, amelyről mostanra kiderült, hogy szinte bizonyosan nem önprovokáció volt, ahogy azt a szocializmus történetírása hirdette, hanem valóban szovjet támadás, még ha téves is. De ezt akkor miért kellett volna tudnia a magyar félnek? Ez aztán eldöntötte a dilemmát.

". A 2.Magyar Hadsereg frontra kerülése egyértelműen német nyomásra történt és ahogy írtam ez egy jelképes hadsereg volt. Nemeskürthy jobban megfogalmazza. "

Talán érdemes lenne elolvasnod Ungváry erről szóló írásait. Sokkal objektívabban látja, mint Nemeskürty. Nem arról van szó, hogy dicsőítené a doni szerepvállalást, de olyan tényeket közöl, amelyek eléggé árnyalják a képet. Nemeskürty munkái elavultak, és a szocialista történetírás kliséit közvetítik. Érdemes frissíteni. És ugye ő alapvetően irodalomtörténész, művészettörténész, míg Ungváry egy olyan történész, akinek régóta fő témája a vitatott korszak..
A között, hogy egyesek dicsőítik a 2. magyar hadsereg tevékenységét, mások meg egy semmire sem jó hadseregnek tartják, vannak átmenetek. Több objektivitást, kevesebb indulatot.

" A finnek is szovjet érdekszférába kerültek, mégis függetlenek maradtak. "

?

A lengyelek mellett a cseheknek is szovjet megszállás lett a "jutalma". Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy mi megússzuk a szovjet megszállást, még ha nem is támadjuk meg a SZU-t, és van is egy érintetlen hadseregünk. Túlzottan fontos, középponti helyen van ez az ország.

élhetetlen 2022.01.18. 01:58:50

@BOAR: Úgy néz, ki, te beszélsz olyanról, amiről fogalmad sincs.
Balesetek megelőzése a vadászati tevékenységekben - Vadászati törvény - Vadászati törvény és fegyvertörvény, ügyvédek (koshachek.com) Hosszú, csak pár paragrafust idéznék. „A hajtott vadászatokra és egyéb csoportos vadászatokra vadászati vezetőt kell kinevezni. A vadászati igazgató utasításait be kell tartani. (2) A vadászati igazgatónak meg kell adnia a lövészeknek és a sofőröknek a vadászat biztonságos lebonyolításához szükséges utasításokat. Különösen a vadászat megkezdése előtt utasítania kell a lövészeket és a sofőröket, jeleket kell adnia nekik, és a lövőnek pontos leírást kell adnia helyzetéről és két szomszédjának helyzetéről, valamint a megfigyelendő lőtérről.”
„3) A standok felvétele után a lövőknek kommunikálniuk kell szomszédaikkal. Hacsak a vadászat vezetője másként nem határoz, az állványt a hajtás vége előtt nem lehet megváltoztatni vagy elhagyni. Ha egy lövő megváltoztatja vagy elhagyja helyzetét, akkor előzőleg kommunikálnia kell szomszédaival.”.
Ennyi, hiába szívózol a tiltsál ki te gyökérrel együtt, aki az afrikai fehér vadásszal jött, nem, nem áll minden vadász mellett személyi kísérő. Ő még azzal is jött, hogy a vadásznak nincs is felelőssége, mert a mellette álló személyi kísérő adta meg a kilövési engedélyt. A balesetek meg úgy történnek, hogy az egyik felelős személyi vezető előrébb megy a vadászával, de nem szól a másik felelős kísérőnek, tehát az azt mondja, hogy ott mozgás van, lőhetsz? Így gondolod? .

camilló 2022.01.18. 05:27:21

@AngeI: A magyar politikai elit németbarát része kardoskodott a belépés mellett! A Bárdossy kormány minden tagjára igaz! Sehol egy bizonyíték a Kassai szovjet bombázásra. A bombázás után a szovjet nagykövet kijelentette, hogy nem ők bombáztak és kérték maradjon ki az ország a háborúból. Ugyan ezt táviratilag a szovjet külügyminiszter is megtette. Ahogy korábban írtam ezt titkolta el Bárdossy mind Horthy, mind a parlament előtt. Ez tetszik vagy sem történelmi tény! Látom, hogy nem olvastad Nemeskürthy könyvét. Én viszont olvasom Ungváry munkáit is. Publikál a Rubiconban és a Múl-Kor-ban is. Feltétel nélkül nem lehet mértékadónak tekinteni. Kiemelten igaz ez akkor amikor szovjet dokumentumokra hivatkozik. Nem tud oroszul, és a források közelébe se engedik. Egyébként nem rossz történész. Egy szóval sem állítottam, hogy a 2.Magyar hadsereg rossz lett volna. Gyengén felszerelt és korszerűtlen volt. A katonák olyan hősiességgel küzdöttek, amit a szovjetek is elismertek nem csak a háború alatt, hanem után is, bár ez nem kapott nagy publikációt. Ettől függetlenül akkor is áldozati szerepre volt kényszerítve. A Békekonferencia idején a Finn elnök odament Sztálinhoz és megkérdezte, mi lesz velük? Sztálinnak tetszett az elnök bátorsága és elmondta a feltételeit. Most nem emlékszem pontosan mik voltak ezek, de ha akarod esetleg előkeresem a könyvet amiben olvastam róla. Szovjetek nem állomásoztak Csehszlovákiában. Hazánkat is el kellett volna hagyniuk, és csak annyi erőt tarthattak volna itt, ami ahhoz szükséges, hogy az osztrákoknál lévő erők utánpótlása biztosítva legyen. Teljesen nem tudtunk volna kimaradni ez biztos. Az is biztos, hogy másként alakult volna a békekötés ebben az esetben, de még akkor is, ha nem baltázzák el a kiugrási kísérletet. Ha már kommunistázol. Gondolom tisztában vagy azzal, hogy Görögországban komoly partizán háború dúlt és Sztálin azért nem segített, mert Churchillnek ígéretet tett, hogy angol befolyási övezet marad az ország. Nyilván azt is tudod, hogy a választások elcsalásával nem került hatalomra a kommunista párt Olaszországban és Franciaországban. Másként tekintettek akkor Sztálinra Európa szerte, mint a mostani megítélés. Végül újra leírom, Csak a németbarát politikai és gazdasági elitnek (urak) állt érdekében a háborúba való belépés.

BOAR 2022.01.18. 13:36:21

@élhetetlen: Jézusom, mi ez a baromság amit belinkeltél?
Mondom én, hogy fogalmad sincs az egészről. Még ha találsz is valami információt a neten, azzal sem tudsz mit kezdeni és hülyét csinálsz magadból.
Kezdjük ott, hogy vannak az egyéni és a társas vadászatok. Társas vadászaton nem KÖTELEZŐ minden vendég mellé kísérőt biztosítani de külföldi vadászok mellé így is igyekeznek tenni egyet egyet az elszámolás miatt is, a sebzések nyomonkövetése miatt is és a biztonság kedvéért is.
Társas vadászaton trófeás vadat lőni tilos, kivéve a vaddisznó kanokat, azoknak az árazása szerepel a vadászati szerződésben, korosztálymegkötés pedig nincs.
Egyéni vadászaton a vendéghívó/vadásztató felelőssége, mit lő a vendég. Egy vadászvendég leszerződik egy adott trófeasúlyú egyedre, de neki nem kötelessége érteni a bírálathoz, hogy az elé került vad korosztálya, trófeasúlya alapján lőhető-e. Itt a kísérő felelőssége, hogy a zsákmány megfelel-e a kritériumoknak. Ezenkívül vendég nem mozoghat egyedül a területen, sem a határokkal nincs tisztában, sem azzal, a többi vadász merre van. A lövéseit sem lehet számontartani stb.
Éppen ezért bérvadász csak kísérővel vadászhat.
Külföldön ugyanez a helyzet, nem csak a a balesetveszély és a bizalom de a törvények miatt sem vadászhat a bérvadász egyedül.
Ha megnézel vadászati hirdetéseket, vannak 1/1-es és 2/1-es vadászatok pl. Afrikában. Ez azt jelenti, hány vadászra jut egy kisérő. A drágább esetben 1/1, vagyis a kísérő csak veled foglalkozik. A 2/1-nél egy másik vadásszal osztoztok a kísérőn, amíg a másik vadászik, addig Te csak néző vagy.
A tömjénzsóti féle vadászatra is lehet sokmindent mondani de az semmiképp nem úgy működött, hogy kiment, bérelt egy helikoptert aztán agyonlőtte az első rénszarvast amit meglátott, hiába volt krotália a fülében és kolomp a nyakában. Volt kísérője aki kiadta az engedélyt a lövésre, innentől az Ő felelőssége volt, hogy zsótink mit ejtett el. Bűzlik az egész történet de az nem a semjénék sara.
A lézerjankó féle vadászat az más tészta. Egy profi, évszázados hagyományokkal rendelkező vadgazdaság a házigazda, méregdrága a vadászat. Ilyen drága vadászaton bár a törvények szerint apróvad vadászaton nem kötelező minden vadász mellé kísérő-sörétes puskával vadásznak, egy vadfajra, nem kell bírálgatni csak lőni-de mégis szokott lenni mellettük valaki aki figyeli, hová esett a lelőtt madár, ha sebzés volt, merre szaladt, hol szállt le. Azoknak, akik arisztokrata módra több puskával vadásznak, jár egy töltögető is aki a másik fegyvert tölti amíg az "úr" puffogat.
Egy ilyen fácánmészárlásra azért 25-30 puskás kell, hogy a területet kellő sűrűségben körül tudják állni, ne menjenek ki lövés nélkül a kibocsátott (drága) madarak. Ez a 3000 madárnál fejenként 100, az nem akkora lehetetlenség, persze kifizetni nem kis pénz. Nálunk kibocsátott madár az 10-12 euró amerre én jártam, ha teríték után kell fizetni az 20-25 euró. Nem tudom, Lázárék milyen elszámolással vadásztak és milyen egyéb szolgáltatások jártak még hozzá de nem kevés pénzt hagytak ott.

belekotty 2022.01.18. 14:07:06

@BOAR: Ketrecből kirepülő madarat lepuffantani nem vadászat, csak undorító mészárlás. Hányok az ilyenektől.

BOAR 2022.01.18. 14:49:09

@belekotty: Most már ezt is tudjuk. Mondjuk senki nem kérdezte, senkit nem is érdekel.
A ketrecből a vágósorra kerülő madárnak sincs jobb sora.
Ettől függetlenül tényleg nem vadászat csak valami pótlék. Hitvány, ám drága pótlék aminek igencsak megadják a módját.
Egyébként nem csak "ketrecből dobált" madár van. Egy fokkal jobb a vadászat előtt kirakott, szabadon engedett. Ezek viszont sajnos sokszor nem repülnek, gyalog szaladgálnak. Még jobb az, amit nevelés után kihelyeznek a területre, azt viszont nagyon nehéz megőrizni, a környék összes ragadozóját odavonzza.
Nem tudom, a csehek ezen a területen hogyan csinálják.

élhetetlen 2022.01.18. 16:38:59

@BOAR: „Kezdjük ott”. Ne kezdjük ott. A hajtott vadászatokról, és a csoportos vadászatokról írtam. Akkor újra. „standok felvétele után a lövőknek kommunikálniuk kell szomszédaikkal”. „Ha egy lövő megváltoztatja vagy elhagyja helyzetét, akkor előzőleg kommunikálnia kell szomszédaival”. Ez azt jelenti, hogy nem kell, hogy minden vadász mellett álljon egy személyi kísérő. Erre te: „Társas vadászaton nem KÖTELEZŐ minden vendég mellé kísérőt biztosítani. Mit is mondtál? Azt, amit írtam?
Ez volt a baromság. Ez ennyi.
Az, hogy a németeknek eladják a kísérőt, az már más tészta, ahogy az egyéni vadászat is.
A nagy fehér vadász Afrikában sem igazán idetartozik, csak azért hoztam elő, mert Tiltsál ki szövege „„és a helyi vezető azt mondja, hogy azt lelőheted, akkor az nehogy már a fizető vadász felelőssége legyen.”. Csak más az amerikai fogorvos esete, aki nyilván vastagon lefizetett egy „vezetőt”, aki meg pár alkalmazottat, Amerikai fogorvos lőtte le a védett oroszlánt | Euronews , nehogy már a megvesztegetőnek ne legyen felelőssége.
„de az nem a semjénék sara”. Még egy cikk. Jelentkezett a Semjén-szarvas gazdája – nem lehetett engedély az állat kilövésére | Alfahír (alfahir.hu) . Egy lehetséges változat, a jó barát, aki befizette Semjént erre a vadászatra, ismert egy céget, ami adott összegért figyelembe vette a megrendelő kérését, hogy ne kelljen már a barátomnak fél napot kutyagolni az erdőbe, és vagy talál valamit, vagy nem, oldjátok már meg. Ott egy csorda, a gazdája 10-50-km-re, Zsolti boldog. Nem tudom, hogy volt, így is lehetett, de az is lehet, hogy sem a szervező, sem a NAGY VADÁSZ nem tudta, amit a számik mondanak: „A svédországi számik is illegálisnak gondolják Semjén vadászatát, mert vadon már nem élnek rénszarvasok, így a kilőtt egyed valószínűleg háziállat volt.”.
De azt gondolsz, amit akarsz, vagy amire képes vagy, tekintheted baromságnak, amit írok, semmin nem változtat. Azt azért értékelem, hogy beérted egy „baromsággal”, és nem durvultál, mint a Tiltsál ki.

BOAR 2022.01.18. 17:18:03

@élhetetlen:
Semjén vadászata egyéni vadászat volt. Oda kell kísérő. Ennyi.
Fogalmad sincs az egészről, az összecsipegetett információmorzsákból nyelvészkedve, fantáziálva akarsz kihozni valamit. Szemmel láthatóan nem megy.
A számik a rénszarvasok tulajdonosának tekintik magukat. Miként nálunk is vannak vadaskerti vadászatok, ott is előfordul, hogy jópénzért fogadnak vendéget arra, hogy lelőhessen egy rénszarvast. Aztán hogy kinek a csordájából esik a szarvas, azt csak ők tudják eldönteni, nem a vendég akinek annyi szerepe van az egészben, hogy meghúzza a ravaszt aztán előveszi a pénztárcáját.
De ettől függetlenül nem mászkálhat egy felfegyverzett külföldi egyedül a tundrán, csak helyi kísérővel.
Cecilt és a fogorvost meg kár belekeverni. Persze, nektek már akkor bűnös volt amikor megszületett csak mert később vadász lett belőle.
Nem lőtt le "védett" oroszlánt. Az oroszlán vadászható volt ott, ahol elejtette. Nem egyedet védenek hanem élőhelyet. A nemzeti parkban nem vadásznak, a határ mellett közvetlenül már igen.
Ezt a vad is tudja...
Egy oroszlánt nem olyan egyszerű "áthajtani" a határon. Átcsalogatni könnyebb de az is kockázatos mert az őrök ott általában először lőnek és csak aztán kérdeznek.

élhetetlen 2022.01.18. 23:08:35

@BOAR: „az összecsipegetett információmorzsákból nyelvészkedve, fantáziálva akarsz kihozni valamit. Szemmel láthatóan nem megy.”. Neked viszont minden megy. Azok, akik rénszarvas tenyésztésből élnek, azok a saját tenyésztett állataikat jogosan tekintik a sajátjuknak. A zagyvaságaidat hagyjuk, annak van joga kiadni kilövési engedélyt, aki az állat tulajdonosa. Volt Semjénnek, vagy az őt finanszírozónak engedélye a háziállat kilövésre a tulajdonostól? Nem, de magyarázd csak.
„Nem lőtt le "védett" oroszlánt. Az oroszlán vadászható volt ott, ahol elejtette.”. Ez mindent visz. „Ezt a vad is tudja...”. Ja ha még két métert megyek, akkor megölhetnek. Tudja. Ha nem lennél ilyen elszánt mindentudó, még vicces is lehetnél.
Így van, nem a védett területen lőtte le. Bíróság elé állították az orvvadász fogorvos cinkosait | Érdekes Világ (erdekesvilag.hu) . De így minden rendben, ugye? „az őrök ott általában először lőnek és csak aztán kérdeznek.”. Általában, ha nincsenek lefizetve, mert „egy gépkocsi mögé kötött állattetemet, és az utána menő oroszlánt azért észre vehették volna.
De megadom magam, én csak információmorzsákból csipegetek, te ott voltál mindenhol, mindent láttál, mindent jobban tudsz, de nem érdekel.

BOAR 2022.01.19. 12:41:25

@élhetetlen: Engedelmeddel több, mint harminc éve vadászom, vadász családban nevelődtem, a társaságunk vadászmestere vagyok, szerveztem jópár vadászatot szóval igen, úgy gondolom, tudom, miről beszélek és azt is látom, hogy neked csak elképzeléseid vannak a témáról, a tárgyi tudásod nulla.

élhetetlen 2022.01.19. 15:52:33

@BOAR: Aha. Abból, hogy több, mint harminc éve vadászol, vadász családban nevelődtél, a társaságotok vadászmestere vagy, szerveztél jópár vadászatot, logikusan következik, hogy, ha azt mondom, hogy csoportos hajtásnál nem kell minden vadász mellé kísérő, az nem igaz, csak az igaz, amit te mondasz, hogy nem kötelező. Pedig a kettő ugyanazt jelenti.
Egyébként, ha visszalapozol, erre írtad"Tehát úgy képzeled, hogy kimegy vadászni egy húszfős csoport, kap minden vadász egy ”helyi vezetőt”, és a vezető mondja meg, hogy mire lőhet a fizető vadász", hogy igen „IGEN, PONTOSAN ÍGY VAN.”, aztán azt, hogy nem KÖTELEZŐ. Kicsit zavaros.
A te tárgyi tudásod meg nem elég ahhoz, hogy felfogd, mi történt Afrikában, de szerinted a vadász ártatlan, és „Bűzlik az egész történet de az nem a semjénék sara.”. Ja, a haver csak befizette egy vadászatra, és a legálisan működő cég kísérője kivitte a háziállatok közé, a tulaj tudta, és engedélye nélkül, hogy kényelmesen vadászhasson. Egyik eset szervezésénél sem voltál ott, tehát nincs ezzel kapcsolatban tárgyi tudásod.
A nem létező tárgyi tudásom. Soha nem vesztegettem meg senkit, engem sem vesztegettek meg, akkor nincs jogom tudni, hogy a vesztegető is bűnös, nem csak a vesztegetett?

BOAR 2022.01.19. 16:16:17

@élhetetlen: Elég világosan leírtam a különbséget a társas és az egyéni vadászatok között. A semjén féle, amit citáltatok, egyéni vadászat volt, olyan, ahol nem a tömegben hajtott "egyféle" vadra kell puskázni hanem kiválasztani azt az egyedet amelyik lőhető. Ehhez pedig kisérő kell. Akkor is, ha húszfős csoport megy ki, nem csak ketten mint semjénék.
A szavakon lovagolsz mert a lényeget nem érted. A bulvármédia sötétzöld firkászainak a zavaros lózungját tekinted "forrásnak" és nem látsz mögé mert hülye vagy hozzá.
De te ismersz vadászt is meg vadászkutyát is, szóval legyőzhetetlen referenciáid vannak...

élhetetlen 2022.01.19. 22:40:00

@BOAR: „Elég világosan leírtam a különbséget a társas és az egyéni vadászatok között”, De minek? Mi újat mondtál? „ha azt mondom, hogy csoportos hajtásnál nem kell minden vadász mellé kísérő, az nem igaz, csak az igaz, amit te mondasz, hogy nem kötelező. Pedig a kettő ugyanazt jelenti.”. Ez egy egyszerű mondat, de nem érted, tehát én vagyok a hülye. A lényeget te nem érted. A Semjén ügy, vezető ide, vagy oda, a vezetőnek sem volt joga kilövetni az állatot, mert nem kapott engedélyt a tulajdonostól. Ezt nem nehéz megérteni, csak neked nem megy. Csak poén, a nagyszékelyi nagyvadas erdő mellett kaptunk földet a laposon levő helyett. Csak egy fegyvertartási engedély kellett volna, és halomra lőhettük volna a területünkre jött vaddisznókat, őzeket, és csinálhattunk volna belőlük kolbászt?
Már unom, hogy mindent tudsz, azt is amit nem.

BOAR 2022.01.20. 13:23:33

@élhetetlen: Te maximum a saját elcseszett életedet unhatod...de azt nagyon.
"Csak poén, a nagyszékelyi nagyvadas erdő mellett kaptunk földet a laposon levő helyett. Csak egy fegyvertartási engedély kellett volna, és halomra lőhettük volna a területünkre jött vaddisznókat, őzeket, és csinálhattunk volna belőlük kolbászt?"
Ezt például miből sikerült kikövetkeztetned, hol utalt bárki is ilyesmire?

élhetetlen 2022.01.20. 21:58:18

@BOAR: Sajnálom, hogy nem tudsz párhuzamot vonni egyes esetek között. „Ezt például miből sikerült kikövetkeztetned, hol utalt bárki is ilyesmire?”. Az általad leírt mondatokból.
„Nem lőtt le "védett" oroszlánt. Az oroszlán vadászható volt ott, ahol elejtette. Nem egyedet védenek hanem élőhelyet. A nemzeti parkban nem vadásznak, a határ mellett közvetlenül már igen.”. A vaddisznó is vadászható, és, ha elhagyja a védett területet, és a kukoricásomban lakmározik, akkor lelőhetem? Így jött a kérdés, de ezt azért te is összerakhattad volna.
„A Semjén ügy, vezető ide, vagy oda, a vezetőnek sem volt joga kilövetni az állatot, mert nem kapott engedélyt a tulajdonostól.”. Erre sem tudtál reagálni, de én vagyok a hülye?
És, mikor te építesz csak az elképzeléseidre. „A számik a rénszarvasok tulajdonosának tekintik magukat.”. Nem, nem a számiknak van egy közös csordájuk, hanem egy-egy gazdának van csordája, ahol ellés után megjelölik a borjakat, azok a gazdáé. És nem lövöldöznek egymás állataira. Mondhatnám, hogy gondold át, de reménytelennek tűnik.
Az elcseszett életemmel meg ne foglalkozz, nem rád tartozik, és miből gondolod, hogy elcseszettebb, mint a tiéd? Mert én gondolkodni is tudok?

AngeI 2022.01.20. 23:36:31

@camilló: Ez a szocializmus történetírása által erőltetett polarizált kép. Az megvan például, hogy Bárdossy a Teleki kormány külügyminisztere volt? Márpedig Teleki egyértelműen inkább angolszász szimpátiájú volt. Rengeteg utólagos belemagyarázás van az akkori helyzetbe. Mintha egyesek önkéntelenül azt gondolnák, hogy az akkori döntéshozók tisztában voltak a jövővel.
A magyar ormány egyáltalán nem ugrott azonnal a "koncra" ahogy az sokszor be van állítva. Külső nyomásgyakorlás, a fronthelyzet alakulása és a szlovák illetve román részvétel tolta ebbe az irányba.
Persze a szocializmus történetírásának meg kellett magyaráznia, hogy miért nem azonnal lépett be az ország a konfliktusba. Erre találták ki az önmerényletet, amelyről mostanra bebizonyosodott, hogy nem igaz. Valóban volt szovjet támadás, mégha tévedésből is.

Ungváry konkrét szovjet veszteségeket hoz fel a 2. magyar hadsereg kapcsán, amelyek igencsak érdekesek annak fényében, ami a köztudatban él a pillanatok alatt szétzavart "alkalmatlan csürhéről".

" A Békekonferencia idején a Finn elnök odament Sztálinhoz és megkérdezte, mi lesz velük? Sztálinnak tetszett az elnök bátorsága és elmondta a feltételeit. "

Ó hát persze. Az igazságos bölcs vezető megkegyelmezett nekik. Pedig ők is megtámadták. Valójában ezek a dolgok a nagyhatalmak közötti alkuk során dőltek el. Finnország közel sem volt olyan fontos a szovjeteknek, mint kelet-Európa.

"Nyilván azt is tudod, hogy a választások elcsalásával nem került hatalomra a kommunista párt Olaszországban és Franciaországban."

Hát ez azért elég meredek állítás. Mármint hogy a kommunisták kárára elcsalták a választást?

BOAR 2022.01.21. 13:09:54

@élhetetlen: "A vaddisznó is vadászható, és, ha elhagyja a védett területet, és a kukoricásomban lakmározik, akkor lelőhetem? Így jött a kérdés, de ezt azért te is összerakhattad volna."
Újra és újra megerősíted, mennyire sötét vagy.
Igen a vaddisznó is vadászható. VADÁSZHATÓ, nem agyonlövöldözhető mindenki által.
Mi az, hogy "elhagyja a védett területet". Magyarországon minden külterület vadászterület, valaki hasznosítja rajta a vadászati jogot. Ő, illetve a vele szerződésben állók jogosultak az adott területen vadat elejteni. Az, hogy van egy fegyvertartásid, nem jogosít fel semmire. Eleve hülyeség, mert ahhoz, hogy vadászfegyverre legyen tartási engedélyed, először vadászvizsgát kell tenni majd vadászjegyet váltani. Sportfegyverrel pedig tilos vadászni, tehát arra hiába van engedélyed.
Ezért egy blőd baromság amit írtál.
Elcseszett élet. Egyedül élsz, nem kellettél senkinek. Ez elég elcseszettnek tűnik.
Így viszont megszoktad, hogy mindig a tied az utolsó szó, a lábtörlő nem szól vissza, az asztalterítő sem.

BOAR 2022.01.21. 13:14:45

@élhetetlen: Ja, Semjén ügy. Fogalmad sincs, mire kapott engedélyt a vadászat vezetője. Az megtörténhet, hogy nem annak a tulajdonosnak a rénszarvasát lőtte agyon akitől az engedélyt kapta, bár elég kétséges, hogy a reklamáló tulaj terítékfotó alapján kétségkívül meg tudta állapítani, hogy az elejtett állat az ő csordájához tartozik. Ha minden engedély nélkül mentek volna oda rénszarvast lőni, az svédországban is lopás, a kísérő börtönben végezte volna, a svéd törvények ebben a tekintetben nagyon szigorúak. Van valami forrásod arra, hogy megbüntették a kísérőt?

élhetetlen 2022.01.21. 19:25:14

@BOAR: Úgy tűnik elfogyott belőled a maradék „úriember”, személyeskedsz. „nem kellettél senkinek”. Fel sem merül benned, hogy csak nem mentem férjhez olyan szintem alatti férfiakhoz, mint te is? Ennyit érsz.
„Az megtörténhet, hogy nem annak a tulajdonosnak a rénszarvasát lőtte agyon akitől az engedélyt kapta”. Korrekt, ugye? Más állatát lövöm le. „elég kétséges, hogy a reklamáló tulaj terítékfotó alapján kétségkívül meg tudta állapítani, hogy az elejtett állat az ő csordájához tartozik.”. Tudhatnád, de nem tudod, hogy az azonosító arra szolgál, hogy azonosítható legyen az állat, ha nem takarták le az azonosítót.
„Van valami forrásod arra, hogy megbüntették a kísérőt?”. Neked van arról, hogy nem büntették meg? Ez már nem világhír, csak egy háziállatról van szó. Cecil lelövését segítőket bíróság elé állították.
Sötét vagyok, vagy te nem érted a kérdést? Te lovagolsz a szavakon, mert azt is kérdezhettem volna, hogy ha van vadászengedélyem, akkor lelőhetem-e vaddisznót, ha a kukoricásomban lakmározik. Nem, a vadásztársaság engedélye nélkül nem, ahonnét kijött a vad. „Magyarországon minden külterület vadászterület”. Nem igaz. Persze, szervezhetsz magánterületen valaki kukoricásában, búzatáblájában hajtóvadászatot. Nem.
Már annyi hülyeséget írtál, mint mindentudó „szakember”, hogy én kiszállok, te maradj úgy.

camilló 2022.01.23. 17:17:32

@AngeI: Tökéletesen tisztában vagyok vele, milyen pozíciót töltött be Bárdossy. Ahogy említettem a magyar politikum és katonai vezetés németbarát része erőltette a háborúba való belépést és ezen semmi nem változtat. Továbbra sincs bizonyíték a szovjet támadásra. Esetleg ha értékelhető forrást jelölnél meg. Ungváry ahogy említettem ebben a szempontból nem hiteles, mert nem tud oroszul és nem engedik a források közelébe! Továbbra is javaslom olvasásra a reqviem egy hadseregért című könyvet, főleg annak tükrében, hogy egyoldalúsággal vádolod a létezett szocializmus történetírását. Írtam korábban, hogy nem becsülték le a magyar katonákat a szovjetek. A történések előtt, közben és utána sem! "1. A 2. magyar hds. elvesztette becsületét, mert kevés – esküjéhez és kötelességéhez hű – ember kivételével nem váltotta be azt, amit tőle mindenki joggal elvárhatott." " Vegye tudomásul mindenki, hogy innen sem betegség, sem sebesülés, sem fagyással el nem engedek senkit. Azon a területen, hol gyülekezésünket elrendelték, hol az újjászervezést végrehajtjuk, ott marad mindenki, míg meg nem gyógyul, vagy el nem pusztul." " Vegye tudomásul mindenki, hogy innen sem betegség, sem sebesülés, sem fagyással el nem engedek senkit. Azon a területen, hol gyülekezésünket elrendelték, hol az újjászervezést végrehajtjuk, ott marad mindenki, míg meg nem gyógyul, vagy el nem pusztul......" Ez a magyar urak hozzáállása a magyar katonához!
Finnországgal kapcsolatban. Nyilván tudod, hogy az Orosz Birodalomhoz tartozott. Mannerheim pl. cári tiszt volt. A polgárháború és az intervenció alatt kerültek finn kézbe olyan területek, amik hadászatilag fontosak voltak Leningrád védelme szempontjából. Az un. Téli háború ezekért a területekért folyt. Akármennyire is hihetetlen számodra akkor is történelmi tény az említett történet. Azt, hogy nem ismered a háború utáni Európa egyes országainak a történelmét nem gond, de a gugli a barátod. A görög partizánokat is cserbenhagyta Sztálin....

camilló 2022.01.23. 17:22:36

@élhetetlen: Ahogy a vitaparnered állítja az úgy igaz. Azért mert tiéd a föld, a vadászati jog még nem feltétlenül a tiéd.

élhetetlen 2022.01.23. 23:35:43

@camilló: Ez egy kicsit félrement, ezt én mondtam, azzal a poénnal, hogy, ha kijött a vad az erdőből, attól még nem lőhetem le, és csinálhatok kolbászt belőle,. Előzmény részéről: „A nemzeti parkban nem vadásznak, a határ mellett közvetlenül már igen.”. De egy vadászengedéllyel rendelkező ismerősöm sem lőheti le a vaddisznót a kukoricásomban, csak mert kijött az erdőből, ami a vadásztársaságé, mondom én. Ő: „Magyarországon minden külterület vadászterület”. Szinte az összes szántó külterületen van. Túrót. Akkor vadászhatnak a kukoricásomban, ha megállapodtam a vadásztársasággal, és megengedem. Nehogy már szántottam, vetettem, és egy vadásztársaság hajtóvadászatot rendezhessen a magánterületemen, letaposva mindent az engedélyem nélkül. „Azért mert tiéd a föld, a vadászati jog még nem feltétlenül a tiéd.”. Így van, ezt írtam, de a földemen nem is a vadásztársaságé a jog.
Felőlem egyetérthetsz Boarral, szerinte sötét vagyok, elcseszett az életem, ja, és hülye is vagyok, de nem érdekel a véleményetek.

camilló 2022.01.24. 05:02:42

@élhetetlen: Nyilván hajtóvadászatot nem úgy rendeznek, hogy letapossanak mindent. A tulajtól nem kell külön engedélyt kérni a vadászatra. Mást mondok. ha Te szeretnél egy rendezvényt szervezni másnak a földjén, nem elég a tulaj engedélye. A vadászati jog birtokosától is kell engedély. ha úgy látja a vadászati jog birtokosa, hogy a rendezvény zavarja teszem azt a szarvasbőgést, akkor nem engedi a rendezvényt, függetlenül attól, hogy a terület tulajdonosa engedi. Nyugodtan utána nézhetsz, sajnos én belefutottam ebbe....Minden terület valamelyik vadásztársasághoz tartozik. Minden ami a vadakkal kapcsolatos rájuk tartozik.

BOAR 2022.01.24. 13:13:54

@élhetetlen: " Fel sem merül benned, hogy csak nem mentem férjhez olyan szintem alatti férfiakhoz, mint te is?"
Nézd, nekem teljesen mindegy, mivel vigasztalod magad. A lényeg az, hogy nem kellettél senkinek.
Ennyi.

BOAR 2022.01.24. 13:19:46

@élhetetlen: Azonosító. Láttál a képeken azonosítót? Egyáltalán van fogalmad róla, milyen azonosítóval látják el a rénszarvasokat? Billogoznak vagy krotáliáznak? Nyilván valami gyors megoldással jelölik őket.
Nem tudod. Nem is érdekel. Azt sem tudod, megbüntették-e a kísérőt? Az sem érdekel. Lényeg, hogy az általad összerakott zavaros teóriák jelentik az igazságot és minden más csak fikció.
A dolgokat rendszerszinten kellene ismerned ahhoz, hogy átlásd, hol van a szűk keresztmetszet. Ehhez képest csak részinformációid vannak, azokkal sem tudsz igazán mit kezdeni mert nincs meg az a puzzle tábla ahová beilleszthetnéd őket. Így marad a fantáziád meg az a marhanagy öntudatod.
Engedd el...

BOAR 2022.01.24. 14:12:00

@élhetetlen: "Magyarországon minden külterület vadászterület”. Nem igaz. "
De igaz. Mondom, fogalmad sincs az egészről csak vagdalkozol össze-vissza.
És ne kezdj el a szavakon lovagolni és kivételeket keresni amikre mutogatva majd diadalittasan kijelentheted, hogy nincs igazam mert nem MINDEN terület vadászterület...vannak közutak, elvileg vannak védett vizes élőhelyek vagy egyéb, különleges rendeltetésű területek de épp az utolsó "területrendezés" mutatta meg, hogy ezeket is beleszámolják a vadászterületekbe. A dolog lényege, hogy minden talpalattnyi földnek legyen vadászati hasznosítója akin be lehet hajtani a vad által okozott kárt.
Így a bekerített gyümölcsös is vadászterület, a csemetekert is az. A kukoricásod is. És akkor vadásznak benne, amikor akarnak. A földtulajdonnal nem jár együtt a pallosjog (és az első éjszaka joga sem). Ha a vadászati tevékenységgel kárt okoznak neked és ezt te be is tudod bizonyítani, akkor jogosult vagy kártérítésre általuk(azért írom, hogy be is tudod bizonyítani, mert ha tréfás kedvű tinédzserek gabonaköröket taposta a búzádba, arra azért ne fogd rá, hogy körvadászat volt).
Már megint bebizonyítottad, mennyire fogalmatlan vagy...de a hatalmas önérzet azért ott van, majd ha veled megegyeznek...hát nem...
Létezik egy olyan, hogy földtulajdonosi közös képviselő, ő tárgyal a vadászatra jogosulttal a kis tulajdonosok nevében de a vadászati tevékenységet nem tilthatja meg.
Ezek egyébként könnyedén megtalálható jogszabályok, de tudom, téged nem érdekel, te csak fújod a magadét...

pista18727 2022.03.21. 00:40:22

@AngeI: @Muhammad Balfas: @élhetetlen: @tiltsál ki te gyökér: @camilló: @BiG74 Bodri: @Ménár Atya: @BOAR: @rögzített árú farhát: @belekotty:
Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

pista18727 2022.03.21. 01:59:55

@Muhammad Balfas: @élhetetlen: @tiltsál ki te gyökér: @camilló: @BiG74 Bodri: @AngeI: @Ménár Atya: @BOAR: @rögzített árú farhát: @belekotty: @pista18727:
Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.
süti beállítások módosítása