MaGYAUR

MaGYAUR

Véget érhet az Ukrajna-elleni orosz támadás…

A helyzet kulcsa a „Putyin-Macron tandem” kezében van!

2022. március 13. - Magyaur

Az ukrajnai háború alapvetően az angolszász világ és Kína között húzódó eurázsiai térség újrafelosztásáról szól. A Putyin-korszakban a politikai, gazdasági, demográfiai szempontból egyre gyengülő Oroszország, amely hamarosan államcsőddel néz szembe, "dupla, vagy semmire" játszott Ukrajnában. Ha Oroszország el akarta kerülni egyfelől a muzulmánok, másfelől a kínai bevándorlók robbanásszerű térfoglalását, úgy saját kultúrája védelmében, - az utolsó utáni pillanatban - egyesítenie kellett az összes szláv nyelvben beszélő, illetve görög-keleti rítust követő embert. A probléma csak az, hogy Ukrajna nem a „cári-bolsevik” jellegű, lassan működésképtelenné váló „Szent Oroszországban” látja a megmentőjét, hanem az Európai Unióban!

Miért annyira vonzó az európai-paradigma sokaknak (kivéve az orbánistákat)? Mert az Európában található nyelvileg, vallásilag és kulturálisan különböző civilizációs „minibuborékok”, - bár sok belső viszállyal és háborúskodással - de egymásra megtermékenyítőbb hatással voltak, mint a birodalmi „nagybuborékok”. Az európai civilizáció az innovációinak okán és következményeként; gyarmatosítással, vagy anélkül, mintát adott Dél-Amerikától Új-Zélandig. Az európai civilizáció gyökere az ókori Rómáig vezethető vissza. Kétarcú ez a hagyomány: van benne egy köztársasági és egy császári oldal. Az utóbbiból fejlődött ki a bizánci-görög, majd a orosz cári államkultusz, de az előbbi, republikánus vonal hatott leginkább Nyugat-Európára (és Magyarországra): a latin nyelvűséggel, a római jog kereteivel, egyfajta parlamenti modellel és a liberálisan kezelt autonómiák áthagyományozásával. A sok kis vallási, nemzeti-nemzetiségi buborék aztán szó szerint „pezsgő” szellemi életet hozott létre, amelynek követése és továbbfejlesztése nélkül nem válhatott volna soha nagyhatalommá az alapjaiban európaias Egyesült Államok sem.

Az Egyesült Államok Barack Obama elnöksége óta viszont egyre kevésbé fókuszál Európára és Trump óta már egyértelműen a Kínával rivalizáló amerikai-brit-ausztrál angolszász civilizáció vezetőjeként határozta meg magát. Vagyis a La Manche-tól Kamcsatkáig terjedő területen lényegében Oroszország és az EU osztozkodik. Jellemző, hogy már Sztálin fejében is felmerült annak az ötlete, hogy miért álljon meg a győztes Vörös Hadsereg Berlinnél, ha elfoglalhatja Párizst? Földrajzi szempontból nézve Európa Eurázsiának nevetségesen kis kitüremkedése, viszont ami a lakosságszámot illeti: az orosz 145 millióval, a 450 milliós európai polgár áll szemben!

Abban az esetben, ha Oroszország gyengeséget mutat, vagyis képtelen lesz bekebelezni Ukrajnát, akkor esetleg fordulhat is a kocka és az Európai Unió diktálhat. Tény, hogy jelenleg Putyin érdemben csak az atomütőerővel rendelkező Franciaország elnökével, Európa „erős emberével”, Emmanuel Macronnal hajlandó tárgyalni. Ami egy érdekes és merész lehetőséget vet fel; ha nem Oroszország hatol be Európába, akkor esély nyílik Európának kialakítani a következő évtizedekben egy „új Római Birodalmat”, egy „Nagy-Európát”, amely az európai országokon túl részben, vagy egészben magában foglalná a Mediterráneumot (a Magreben túl Izraelt, Libanont, Szíriát) és „Szláviát” (a Visztulától a Bajkál-tóig). Ily módon Európa jelentőségében egyenrangúvá válna a többi civilizációs tömbbel: az angolszászokkal, a dél-amerikai térséggel, Kínával, Indiával, a muszlim térséggel, Dél-Kelet-Ázsiával és a Szaharától délre eső Afrikával.

Ne felejtsük el, hogy Oroszország legjobbjai Nagy Pétertől, a nyugatos, „zapadnyik” értelmiségen át Navalnijig Európa nagy barátai voltak...

Talán a „Putyin-Macron politikai tandem” nemcsak a nukleáris és vegyi háború veszélyét képes elhárítani, hanem új utakat találhat a geopolitikai katasztrófa megállításában és annak innovatív, új távlatokat nyitó kezelésében is!

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr6717779486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.18. 10:36:18

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Semelges volt az ukrán politika 2014 előtt, nem oroszpárti. Ezt sértette meg a majdani puccs.

Most meg jön erre a válasz: párezer bomba. Friss, tisztító bombázás ez.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 10:37:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem, ez nem háború, ez békemisszió. Putyin mondta, tartsd magad hozzá!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.18. 10:37:40

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Apró problémák ezek. Megoldja ezt Oroszo., de a lelkét nem adja oda Euroatlantia gonosz szellemének.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 10:38:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: orosz bábkormány volt. Pont. Remélem, ott leszel a bombázásnál, meg kell, hogy frissülj!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 10:40:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Putyin szerint már sorban állnak az emberek az élelemért...így kell gyôzni!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 10:41:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "edig ez az igazi mérce. Amikor olyanokat kell megvédeni, akikkel semmiben se értesz egyet"
Mint Putyint. Ezért véded.

Te soha nem védtél semmit, neked megmondták, mi a véleményed.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 10:44:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "
N incs a világon olyan háború, melyben csak katonák halnak meg és csak katonai objektumokat ér kár"

Tehát Putyin vagy buta, és mindezt nem tudja, vagy hazudott...
Oké, igazad van, mondj ellent Putyinnak!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.18. 10:47:55

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Nem. Putyinnal egyetértek, kb. 80 %-ban. Míg a homoklobbival 0 %-ban, de igaztalan vád esetében megvédem őket.

Boar. 2022.03.18. 10:57:44

@sírjatok: Oszt mesélj csak, oroszország egész pontosan milyen élelmiszereket exportál?
Halkonzervet bazdmeg (meg kaviárt)...
Ezenkívül a világ egyik vezető búzaexportőre. Ami nagyon szép dolog csak éppen elég egyoldalú lesz a táplálkozásuk ha erre hagyatkoznak... De legalább megvedelhetik a szintén nyakukon maradt vodkát és nem zavarja őket annyira az üres hasuk...már ha meg tudják fizetni a boltban...
Menj a demagóg dumáddal a kurva anyádba.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 11:05:01

@Boar.: búzaexportőre...volt. Most épp azt nyilatkozta Putyin, hogy sorbanállás van kenyérért.
Nyista bùzaexport...mellesleg a búza nem csak úgy, vadon terem, az orosz körülményekhez alkalmazkodni képes vetőmagot importálják.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 11:08:13

@Boar.: "exportot azonban várhatóan nemcsak az adó fogja vissza. Az elemzők szerint az orosz búzát előszeretettel vásárló Egyiptomban is 100 ezer tonnával csökkent a vételi igény. Általában is érkeznek hírek arról, hogy a búzapiac összességében nem értékeli kifejezetten jóra az orosz gabona pozícióját"

2021 január

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 11:17:42

@Boar.: "Oroszország, Ukrajna és Fehéroroszország a búza gabonát importáló országok. Oroszország és Ukrajna import gabona kisebb mennyiségben, a belső piaci volumen tekintetében Fehéroroszország, az importált szállítások értelmes részesedést biztosítanak a hazai piac igényeinek. Először is, a behozatal szükségessége a magas színvonalú búza (erős és értékes fajták) elégtelen termeléséhez kapcsolódik a liszt szükségleteinek biztosítása érdekében"

Az orosz búza 4. Kategóriájú. Ami azt jelenti, hogy takarmánybùza, illetve a leggyengébb étkezési. Hogy kenyér legyen belőle, sikért kell hozzáadni.
Ezért szorul importra Oroszország.

apro_marosan_petergabor 2022.03.18. 11:24:51

A híreket figyelve: nem változnak lényegében az oroszok szándékai.
Viszont nehezedik, de egyben közeledik a megvalósításukhoz vezető út illetve a végállomás. Mariopol elfoglalásával gyökeresen megváltozik a stratégiai helyzet(rövidesen várható), létrejön az egybefüggő orosz sáv Krimtől a tengerparton át az elszakadt köztársaságokkal együtt. Ez jelentősen erősíteni fogja az oroszok tárgyalási pozícióját. Kiev még nincsen körbezárva, s egyszerre minden nem megy, ez pedig gyengíti. Viszont ahogyan nyúlik a háború, úgy keményítenek az oroszok, kínjukban -
s lesz egyre durvább a háború. Fontos bejelentés, célpontok a nyugati fegyverszállítmányok, s nem engednek beszállítani S300 légvédelmi rendszert...
Nyitva maradt a kérdés, hol támadják meg ezeket a szállítmányokat? A lengyel, a szlovák, a román határ közelében is? Ez magában rejti a kockázatát orosz lövedékek NATO területre csapódásának... Ez a háború eszkalációjával fenyeget. Ez sem a NATOnak sem az oroszoknak nem érdeke. Nekünk pláne nem. Így a magyar döntés a fegyverszállítási tilalomról megfontolt volt.
A provokációs drón (Zágrábban esett le) agyonhallgatása szintén ezt a célt szolgálja. GBR a legmodernebb légelharító rendszert szállította Lengyelországba, az (izgága) lengyelek megnyugtatására, brit személyzettel - de londoni parancsnoksággal - NEM VÉLETLENÜL.
Magarul, mielőtt megnyomnák a gombot, londoni jóváhagyás kell...
Reméljük, néhény héten belül megyegyeznek a felek, sajnos Biden béna kacsa elnök hangos anyázása (amit a mögötte lévő, szivarozó, nekik semmi sem drága típusú establishment irányít) nem javítja a helyzetet.
Viszont az USA szénhidrogéb és fegyver business jór jár, ez szépen látszik a részvényárfolyamok alakulásán. Mi (egész Európa) nem. Bár a románok már nylván fontolgatják, hogyan lehetne Moldovát einstandolni - ez lehet a Krim, Luhanszk, Donyeck alku része - gondolják ők, s az USa csapatok már ott vannak Romániában ennek végrehajtásához. Mert ha Moldávia Románia része, akkor lehet NATO tag is, s egy kicsit ismét araszolt a NATO az oroszok gyomra felé. Az oroszok pedig rábolinthatnak, mert nem rossz üzlet ez cserébe Krimért, Donyeckért stb... Lassú víz partot mos.

Ménár Atya 2022.03.18. 11:43:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem vennék erre mérget.
Szerintem max annyira fogják a megoldást elvinni, hogy lesz lehetőség, máshonnan drágán venni a gázt, szenet uránt miegymást.
De ez még sok idő.
Ha az oroszokra nem hat most a szankció ahogy elgondolták, akkor európában minden drágulni fog, tehát nettó szívó ágra kerülünk.
Van egy olyan érzésem, hogy kína, india viszont orosz nyersanyaggal, és energiával fog előnyt szerezni, mi meg kenhetjük a hajunkra a diverzifikációt.
Az usa meg majd jól kisegít cseppfolyós gázzal, meg fegyverekkel " baráti" áron.
A B" változat az, hogy az oroszok elszámolták magukat, és vagy belharc lesz és bukik a mostani vezetés, vagy kénytelenek lesznek olcsón szállítani, hogy visszakapják az elvett kedvezményeiket, tehát megfordul a zsarolási helyzet, de ezt jelenleg még kisebb esélynek látom.
A hírekben inkább vágyálmokat látok az orosz kifulladásról, de valahogy még mndig nem történt meg sajnos, és ez rossz.
A jelenlegi tájékoztatás messze van az objektív ,függetlentől.
Az egyik oldal minden nap holnapra orosz vereséget vizionál , a másik oldal (értsd orosz) pedig szimpla kis villongásnak és rendrakásnak állítja be a háborút.
Itt meg a legtöbben politikai szimpátia alapján tolják az ostobaságokat, aminek köze nincs a valósághoz.
Mind a két fél hibás, az orosz agresszor, de van alapja , az ukrán sem szent, egy új állam, aki nem képes az európai normákra ,és erőből akar politizálni, félkatonai szervezetekkel terrorizál és ijesztget.
Az eredmény, hogy szarrá bombázták őket.
Egyiket sem sajnálom igazán, max a civileket akik sodródnak az árral, és kénytelenek kussolni.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.03.18. 11:48:16

No, akkor a sok nagyokosnak elemezném a hadi helyzetet, mint katonaviselt. Mariupol kapitulálása után tarthatatlan helyzetbe kerülnek az ukránok. Az azovi gárdát ezt követően könnyedén bekerítik, és igen sok orosz katonai erő szabadul fel Kijev, Harkov és Odessa támadására. Utóbbinál hamarosan a tenger felől is támad az orosz tengerészgyalogság.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 11:48:42

@Ménár Atya: szerintem sok dologban igazad van. Amit én látok, hogy Európa kénytelen lesz megoldást találni az orosz gáztól való függetlenedésre. Ezzel Kìna ölébe hull a medve.
És az óriáspanda megeszi reggelire.
Annyira lesz világhatalom, amennyire Kína akarja...

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.03.18. 11:54:18

@Igazamvanvagyigazamvan?: Az USA is hasonlóan gondolkodott az oroszokról a '90-es évek után, aztán mégse. Később a Krím megszállása után legkésőbb 2016-ra várták a putyini rendszer megborulását. aztán mégse. No, ennyire érti a nyugat ezt a népet.

Ménár Atya 2022.03.18. 12:05:23

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Már rég meg kellett volna tenni, elkéstek.
Az Eu nyugati része, öntelt kapitalista, aki nem veszi észre, hogy már rég nem a világ közepe, és ez a vesztünk.
Már a covid kezdetén nagyon jól kijött a kiszolgáltatottságunk, mindent kivittek az occcó kínába gyártatni, amikor meg jött a zár, akkor jöttek a gondok.
Ezért helyesnek tartom a minél több európai gyártást,termelést,raktározást.
A hadiipari fejlesztéseket szintén.
Párszor vitatkoztam agyamentekkel, hogy ez mennyire felesleges, meg pénzkidobás, mert örök világbéke lesz meg szivárványos unikornis, aztán ne bammeg megint igazam lett.
Sokkal több,és jobb fegyver, és legalább alap szinten felkészített lakosság kell.
Látszik ez most az ukránoknál is, akik pedig még nem elkényeztetett tutyimutyik ezen a téren.
Ha rendesen felfegyverezték volna őket, mint független " államot, az orosz meggondolta volna a felesleges veszteségét.
De hát ezek csúzlival izmoztak, most meg a fél világ szív ezért.

Ménár Atya 2022.03.18. 12:09:14

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
Ez jó meglátás.
Csakhogy ha kicsit rámennének a gerilla harcra az ukránok, robbantgatásra rejtett pokolgépekkel , akkor nehéz dolguk lenne, de ezt nem látom.
Már rég alákellett volna aknázni az összes utat, épületet, és demoralizálni az oroszokat ilyen eszközökkel, ill lassítani, megakasztani az utánpótlást.
Eddig nagyon elszúrták.
A szégyen az, hogy a fél nyugati világ nekik kémkedik, és így sem elég hatékonyak.

arthurthedent 2022.03.18. 12:53:59

@Ménár Atya: "Mind a két fél hibás, az orosz agresszor, de van alapja , az ukrán sem szent"

Anyád sem szent, mégis hőbörögnél, ha lebombáznák. Szóval elég csálé a logikád, nyugodtan igazíts rajta!

Boar. 2022.03.18. 13:45:26

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Te nyomorult, attól, hogy anyádnál volt a hadkielégítő parancsnokság a ruszki kiskatonáknak, te még nem leszel katonaviselt...hacsak bele nem számolod, hogy magadon viselted a pofonok nyomát amikor nem voltál hajlandó ingyen szopni szergejt...
Te tényleg erre vered a csutak kis faszodat, hogy a ruszki győzelemről fantáziálsz?
Beteg állat vagy, egy korcs, birca lelki társa.

Boar. 2022.03.18. 13:56:05

@Igazamvanvagyigazamvan?: Az oroszok fűrészporból is sütöttek kenyeret, szóval nekik nem az lesz a fő bajuk, hogy a takarmánybúzáik minősége szar. Az lesz a baj, hogy takarmánybúza sem lesz, legalábbis nem ennyi.
Az őszi búzák már csak műtrágyát meg növényvédőszert igényelnek, azokat be tudják takarítani, de mi lesz utána? Ezek a hibridek nem úgy működnek, hogy visszatartanak egy kis vetőmagot és újravetik...abból nem sok minden lesz. Márpedig a termésátlagaik így se valami fényesek, a nagy termést az óriási vetőterületnek köszönhetik. Valamelyik hazai mezőgazdasági portál írta, hogy rekordtermés volt az oroszoknál, 2.6 tonna/hektár. Az nem semmi...nálunk a hibridbúzák a négyszeresét, a hagyományos fajták is a két-háromszorosát hozzák.
A nagyhozamú hibridek nem képesek csodákra. Hatalmas zöldtömeg, nagy termés de a minőség gyenge. Viszont az elmúlt években a malmi búza ára nagyon kevéssel volt jobb, mint a takarmányé, ezért nálunk is sokan választották ezeket a csodagabonákat. Elég nagy hiány is lett rendes malmi búzából.
Szóval az idei termés már nagyjából biztosítva van a ruszkiknál, de azt
-el is kell adni
-pótolni is kell
Az eladás a pénzpiaci korlátozások miatt nem is olyan egyszerű, a pótlás meg mégnagyobb gond, mert a vetőmagelőállítás know-howját még nem sikerült szásáénak ellopni, putyin határozott parancsa ellenére sem, szóval ott igencsak rá lennének szorulva a nyugati importra, ami a dolgok jelenlegi állása alapján nem lesz.

arthurthedent 2022.03.18. 14:08:18

@Boar.: Az élelmiszerfeldolgozás omlik meg elsőnek. Az élelmiszert ugyanis valahogy fel is kell dolgozni és tartósítani is kell. Ha a bonyolult üzemben kiesnek a nyugati alkatrészek könnyen működésképtelenné válhatnak és akkor előbb a nyakukon rohad az élelmiszer, utána meg jön az éhínség.

Utána jönnek a mezőgazdasági gépek, utána a mezőgazdasági gépek gyártása, utána meg a növényvédelem. Bonyolult rendszereknél mint a mezőgazdaság a katasztrifális összeinlás elég valószínű volyamat, ha nem dolgozol ellene hatékonyan okvetlenül be fog következni.

arthurthedent 2022.03.18. 14:10:14

És persze lehet mondani, hogy majd a kínai meg az indiai, de kínai technikára nem lesz olyan könnyű átállni, nem lesz mivel fizetni érte és a kínaiak is ódzkodnak tőle, hogy kihúzzák putyint a sárból. Az indiaiakba bízni meg vicces, tekintve, hogy az idiaiak nyomorognak. Mit importálsz onnan, nyomort?

Boar. 2022.03.18. 14:24:04

@arthurthedent: Szerintem még ma is vannak olyan malmok nálunk amikben ruszki technika dolgozik. Nyilván náluk is, szóval az nem veri őket annyira földhöz. A konzerviparuk is működőképes, a húsiparban is ki tudják váltani a nyugati technológiát. Visszaesés lesz? Az hát.
A mezőgazdaságban műtrágyát tudnak gyártani, növényvédőszerből szerintem hatékonyabbakat lehet venni kínából mint az EU-ból, lévén itt már minden be lett tiltva ami egy kicsit is működőképes volt(ebből még nagy baj lesz, most szólok). Traktort és kombájnt tudnak gyártani, muszáj is lesz mert a nyugati technika szervízigényes és ahhoz szakemberek és alkatrészek kellenek, az meg nincs nekik.
Egy modern kombájn egy szenzor téves jele alapján leáll neked a mező közepén oszt szevasz...ki lehet vezényelni az internet research institute "kutatóit", hogy hackeljék meg a vezérlést mert különben ott lepi be a hó a technikát.
Nyilván pápá gps vezérelt földművelés, megint szására lesz bízva, hány sort húz ki a rosszul beállított géppel...ha sokat, főbelövik ott a tábla szélén mint szabotőrt, a családját meg elviszik a sarkkörön túlra munkatáborba.
Éhen halni nem fognak az oroszok, erre a gazdájuk is vigyáz, de azért sokan lesznek akik nem teli hassal fekszenek le aludni.

Ménár Atya 2022.03.18. 14:24:58

@arthurthedent:
Ez elég paraszt megnyílvánulás volt, ilyenre mondják, hogy a kutya sem áll szóba a fajtáddal.
Csak jelzem, eddig egész normálisan lehetett beszélgetni, annak ellenére, hogy esetleg nem egyezik a véleményünk valamiben.
De ha te egy ilyen elvakult faszkalap vagy, hát legyen, bántotta a csúnya ménár a kis pajtásaidat mi? :D
Addig olvasgass, hátha megtapad valami a buta fejedben, ne csak fletó seggébe kukucskálj állandóan :)
www.vadhajtasok.hu/2022/03/18/miert-vart-putyin-8-evet

Boar. 2022.03.18. 14:29:47

@arthurthedent: India nekem sötét ló, nagyon keveset tudok róluk. Pénzük van, már nem az átlagpógárnak persze de sokaknak. Sok nagy világcégben van komoly indiai tőke, szép csöndesen bevásárolgatták magukat ide-oda, úgyhogy sumákban akár tudnának is segíteni ivánon.
Ha akarnak.
A kérdés inkább az, iván mit tud adni érte?
Annyi gázt és olajat amennyi kínának meg indiának kell, eddig is adtak szerintem, akkor ezt hová fejlesztik tovább? Ez nem pótolja be a kiesést. Fegyvert?
Milyet?
A precíziós fegyverekhez mikroelektronikai alkatrészek kellenek, azt meg az orosz eddig is úgy vette. Ezután nem fogja, még kínából sem.

Boar. 2022.03.18. 14:55:04

@Ménár Atya: Nem hinném, hogy létezik olyan értelmes, civilizált ember akit érdekel a "vadhajtások" szennyoldal. Hacsak nem pszichológiai szempontból.

arthurthedent 2022.03.18. 15:11:24

@Boar.: Én körülbelül ötven/száz indiaival dolgoztam életemben. Kettő/három kivételével használhatatlanok voltak. Na, ezek voltak indiai krémje, akik azt mondták, hogy otthon iszonyat nyomor, mocsok és tudatlanság van.

"úgyhogy sumákban akár tudnának is segíteni ivánon"

India nagy, hatalmas, egy egész kontinens. Ezért vannak dolgok, de azokat mindjárt osztani is kell a mérettel. Van sok-sok étel, de még több éhes száj. Van sok-sok pénz, de még több koldus. Nehezen tudom elképzelni, hogy elkezdenék eltartani oroszországot is. :)

"Fegyvert? Milyet?"
Amennyire én tudom india egy hangyányit többet költ a hadseregére mint az oroszok. Csúcsfegyverekre nincs szükséges, tömegre játszanak, abban meg az oroszoknak nem nagyon lesz feleslegük. Pláne nem annyi, amivel kihúznák évekig.

"mikroelektronikai alkatrészek kellenek"

Pontosan. Mikroelektronika, távközlés, digitális technika, precíziós gépek. Mit csinálnak az oroszok, amikor a mobilhálózatuk pótalkatrészre szorul, amikor az internet gerincükben kezdenek behalni a high-tech cuccok? Visszaállnak elektroncsövekre meg morzéra mint a függetlenség napjában az amcsik? :D

arthurthedent 2022.03.18. 15:16:52

@Ménár Atya: "Ez elég paraszt megnyílvánulás volt, ilyenre mondják, hogy a kutya sem áll szóba a fajtáddal."

Hát nem tudom miért vetted sértésnek amit írtam, de mondjuk én csak egy egyszerű alapigazságot fogalmaztam meg. Azt kérted számon az ukránokon, hogy "nem szentek", jeleztem, hogy a családod sem szent és ez szerintem nem sértés, hanem egy igencsak érthető és logikus érv. De átfogalmazhatom, hogy kevésbe legyen sértő:

- Az oroszok bombázzák az ukrán családokat, tömegsírok, halott kisgyerekek, dehát az ukránok nem szentek.
- Okés, ha a te családod bombáznák akkor is azt mondanád, hogy "ja, hát nem voltak szentek"?

Ménár Atya 2022.03.18. 15:29:46

@arthurthedent:
Na így már kicsit elfogadhatóbb.
A mondanivalóddal csak egy gond van.
Az ukránok üldözték az oroszokat ,félkatonai csapatok terrorizálták őket, mert oroszok akartak maradni.
Tehát ez elég piszkos dolog volt tőlük, az oroszok eddig tűrték.
Most akkor ebből a nézőpontból is vizsgáld meg.
Úgy kezdődött a balhé, hogy az oroszok vissza mertek ütni?
Akkor volt előzmény is.
Nem mentegetem őket, igazából egyiket sem kedvelem, csak az objektivitás kedvéért.
Mert amit elakarsz adni, az kb annyi, hogy vannak a jó gyilkosok, meg a rossz gyilkosok.

Ménár Atya 2022.03.18. 15:34:53

@Boar.:
Hát persze...mert az igazság az a 444.hu :D:D
Ha csak az egyik oldalt nézed, akkor hogy formálhatsz objektív véleményt akármiről is.
Ez a gondolkodás az 50-es évek rákosi rendszere amit előadsz.
Attól hogy nekem nem tetszik a 444 véleménye, még elolvasom, és mérlegelek a máshol olvasottakat is megvizsgálva.
De nem zárom ki kategórikusan, hogy az csak hazug lehet, mert nem kormányoldali.
Eléggé beszűkült a világod ez alapján.
Vagy félsz ,hogy esetleg olyat ír valaki ami nem támasztja alá az ellenzék állításait, sőt, cáfolja ? :)

Boar. 2022.03.18. 15:37:58

@Ménár Atya: "Az ukránok üldözték az oroszokat ,félkatonai csapatok terrorizálták őket, mert oroszok akartak maradni."
Ez persze nem igaz de arra elég, hogy az egybites fidernyákok egyből háborúpártiak legyenek.

Boar. 2022.03.18. 15:43:16

@Ménár Atya: Vannak különböző szintek. A vadhajtások az legalul helyezkedik el.
Amúgy meg, hasonlítsd össze a helyreigazítási perek arányában a két oldal médiáját...utána meg ülj le és inkább hallgass.
Nem öcsém, ez nem úgy működik, hogy "majd jól elolvasom mindkét oldalt és akkor meglesz az igazság". A kormánypárti média egyértelműen a félretájékoztatásra, uszításra épül. Ami még nekik is necces, arra ott vannak az ilyen vadhajtások féle oldalak amelyek gátlástalanul hozzák le a legordasabb hazugságokat, uszításokat is aztán valahogy mégsem vonják őket felelősségre.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.03.18. 16:06:42

@Boar.: Ideges vagy kisfiam? Nem jól teszed, mert a következő időszak harctéri eseményeitől bizony szívrohamot is kaphatsz. Csak egy totál hülye nem látja, hogy Mariupol elestével milyen nehéz helyzetbe kerülnek az ukránok: keleti erőiket bekerítik, délről bezárulhat az ostromgyűrű Kijev körül stb. Márpedig Mariupol hamarosan kapitulál: mandiner.hu/cikk/20220318_behatoltak_az_oroszok_mariupol_belvarosaba Anyádat pedig ismertem, nagy természetű asszony volt. Lehet, hogy rokonok vagyunk.;)

arthurthedent 2022.03.18. 16:16:11

@Ménár Atya: "Mert amit elakarsz adni, az kb annyi, hogy vannak a jó gyilkosok, meg a rossz gyilkosok."

Ilyet soha nem mondtam.

"Az ukránok üldözték az oroszokat ,félkatonai csapatok terrorizálták őket, mert oroszok akartak maradni."

Az oroszok előkészítendő a megszállást fegyveres zavargásokat robbantottak ki ukrajna területén. Ez elég nyilvánvaló, meg is mondták, nekik katonai érdekeik vannak, ütközőzóna, meg minden. Aztán most az oroszok terrorizálják az ukrajnában élő oroszokat ezerszer keményebben és gyilkosabb módszerekkel, ami nyilvánvalóvá teszi, hogy eleve nem érdekelték őket az ukrajnában élő oroszok.

Persze az ukránok nem kezelték jól a helyzetet, de ettől még az orosz államot terheli a teljes felelősség. Egyszerűen nem mondhatod, hogy
1) nagy katonai erő, legyőzhetetlen, szuperhatalom
2) megmondták, hogy ütközőzónát akarnak csinálni ukrajnából
3) de nem ők a felelősek.

Akié a döntés azé a felelősség. Ennek az egész folyamatnak az oroszok voltak végig a mozgatórugói, övék a felelősség. Az ukránok csak követték az eseményeket, reagáltak, próbáltak túlélni.

Ott vannak például a felfegyverzett szélsőséges nacionalisták. Kérdés, hogy akkor is ott lettek volna, ha nem tudják, hogy az oroszok el akarják tiporni őket. Kérdés, hogy akkor is ilyen nagy lett volna -e a támogatásuk, ha az oroszok nem provokálnak felkelést meg elszakadási kísérletet. Kérdés, hogy az ukrajnai oroszok akkor is el akartak volna szakadni, ha az oroszok nem tüzelik fel őket. Well, nem kérdés, nyilván nem, az oroszok voltak ennek az egésznek kitervelői, csak nem úgy jött össze, ahogyan ezt elképzelték.

arthurthedent 2022.03.18. 16:24:27

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "keleti erőiket bekerítik, délről bezárulhat az ostromgyűrű Kijev körül stb."

Ami egészen biztos nem azt az eredményt hozza amit előre elképzelünk. Merthogy ja, bekerítik, okés, és akkor mi lesz? Van benn tartalék? Nyilván van. Be tudnak jutni konvojok? Valószínűleg igen. Nem kizárt, hogy egy bekerített kijevnek még mindig több utánpótlása lesz, mint a bekerítőknek.

A második világháborúban éles frontvonalak voltak és még ott sem mindig működött a bekerítősdi, itt meg már régen nincsenek frontok.

Ráadásul egy négymilliós várost bekeríteni utánpótlások nélkül nagyon olyan, mint amikor a kígyó nagyra nyitja a száját, hogy bekapja az elefántot.

Boar. 2022.03.18. 16:39:40

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Fantáziálsz kicsirigó?
Szeretnél már megint néhány penészes ruszki faszt a seggedbe?

Boar. 2022.03.18. 16:49:08

@arthurthedent: Ez a szerencsétlen kis hülye még mindig úgy képzeli el a bekerítést, hogy csatárláncban, egymás kezét fogva a hős orosz felszabadítók körbezárják a várost.
Bárhol rést lehet ütni a vonalaikon és nincs annyi erőforrásuk, hogy folyamatosan foltozzák.
És amúgy ha bekerítették, mi van? Kiéheztetik a bentmaradtakat? Vagy porig rombolják a várost? Mindezt azért, hogy "megmentsék"? Eközben a védők nyilván malmoznak, az ukrán hadsereg meg miért is támadná a bekerítést végző hadosztályokat, hiszen olyan jó barátok...
Az idő nem az oroszoknak dolgozik.
Eleve nem erre készültek és menet közben derülnek ki az eltitkolt hiányosságok utánpótlás stb. terén.
De az igazán megdöbbentő az, ahogy ez az elmebeteg örvendezik az általa elképzelt orosz sikereknek.
Nagyjából kiírta magát az emberi fajból, ki kellene taposni a beleit aztán otthagyni az árok szélén a varjaknak.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.03.18. 16:53:04

@Boar.: Anyádéba esetleg. Boar.. már a neved is milyen hülye. Boarjú? Bámulsz, mint borjú az új kapura? Szedd már össze magad ember! Voltál te katona?

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.03.18. 16:55:56

@arthurthedent: Akit bekerítenek annak annyi, és az utánpótlásuk eddig sem volt valami fényes, lévén a levegőből kapnak rendesen áldást.

Ménár Atya 2022.03.18. 17:14:12

@Boar.:
Azért nem igaz, mert nem olvastad a 444.hu-n :)
És a magyar kisebbséget sem fenyegették, mert nem olvastad a 444.hu-n :)
Nem tudsz lejönni a fidernyákozásról,meg az orbánozásról, mert képtelen vagy felfogni, hogy ez most nem erről szól, ez a komfortzónád, meg az atv.
Próbálj meg kicsit kilépni ebből és gondolkozni, szabadon, nem azért mert valakik mondják neked a tutit, hanem mert használod önállóan a nyakadon azt a gumót.
Ha nem lennél ennyire beszűkült, talán felfogtad volna, hogy még véletlenül sem vagyok háború párti, de ahhoz értő olvasás kellene, nem indulatból idehányni valami ostobaságot.

Ménár Atya 2022.03.18. 17:15:14

@Boar.:
Hát persze, mindenki hazudik, csak fletó nem :D:D

Boar. 2022.03.18. 17:18:21

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ez az paraszt, mutasd meg, hogy van még lejjebb...
Annyi eszed van mint egy marék lepkének de okoskodsz...menj, játssz tovább a csattogós lepkével csak vigyáz, be ne csípje a nyelvedet...
Te húgyagyú istenbarma, mi a fasz köze van annak, hogy voltam-e katona a mai eseményekhez?
Semmi te barom...
Én még a magyar néphadseregben voltam, "elvtárs"-ként vonultam be és "bajtárs"-ként szereltem le, ott bent ért bennünket a "rendszerváltás". Megtanultuk, hogy az orosz technika szart sem ér mert békeidőben is állandóan szerelni kell. Elsőlépcsős laktanya voltunk, a működő technikát az "M zárolt" vasakból tartottuk életben. Ha azoknak is el kellett volna hagyni a laktanyát, háromnegyede csak tréleren lett volna képes rá. De tréler sem volt. És ezt a legfelső vezetéssel bezárólag mindenki tudta, ezért nem is jött soha olyan parancs, hogy mozdítsuk meg a gépeket.

Ménár Atya 2022.03.18. 17:23:07

@arthurthedent:

"Persze az ukránok nem kezelték jól a helyzetet, de ettől még az orosz államot terheli a teljes felelősség. Egyszerűen nem mondhatod, hogy
1) nagy katonai erő, legyőzhetetlen, szuperhatalom
-Pedig az, adódik a nukleáris haderejéből, területi adottságaiból, és hogy jelenleg a fél világgal harcol, nem egy az egyben az ukránokkal, ráadásul nem a szokásos mindent letarol taktikával, egyelőre.-
2) megmondták, hogy ütközőzónát akarnak csinálni ukrajnából
-A tervük ez, csak épp az ukránok meggondolták a szerződésben foglaltak tartalmát.-
3) de nem ők a felelősek.
-A háborúért mindenképp, az előzményekben már nem lennék ennyire magabiztos.

Akié a döntés azé a felelősség. Ennek az egész folyamatnak az oroszok voltak végig a mozgatórugói, övék a felelősség. Az ukránok csak követték az eseményeket, reagáltak, próbáltak túlélni.
-Szerintem ennek a folyamatnak az usa volt a mozgatórugója, ahogy a 2014-es eseményeknek, az arab tavasznak is.
És mindenhol csak a szar maradt utánuk, és háború.-

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 17:30:23

@Boar.: pontosan ez a szakértők véleménye. De azok nem fideszesek, csak értenek hozzá.

Boar. 2022.03.18. 17:30:50

@Ménár Atya: De nyomorult agyatlan kretén, nem tudsz kiszabadulni a saját korlátolt kis világodból?
Sehol nem hivatkoztam az ATV-re vagy a 444-re, nem vagyok kíváncsi a politikai bulvárra. Ez a te szinted öcsém, hogy szennymédiát olvasol és utána arra hivatkozva hordasz össze válogatott baromságokat...
A magyar kisebbség helyzete érdekes, három okból is.
-a teljes népességhez képest kevesen vannak, a nemzetiségi törvények nem nekik szólnak de ők is "elszenvedői", ha mondhatjuk így.
-az ukránoknak azért van oka "nem szeretni" a magyrokat: hvg.hu/itthon/20130306_A_magyar_katonak_nepirtast_hajtottak_veg
-a magyar nemzetiség elleni támadások hátterében egyértelműen az orosz titkosszolgálatok állnak, nekik állt érdekükben ürügyet szolgáltatni a csútinak az ukrán csatlakozási kísérletek blokkolására.
Ezek látványos akciók voltak de nem folyt vér.
Szerbiában is van elég baj aztán ott mégse veri a nyálát a gazdátok, szépen körbeszopkodják egymást amikor megy a balkánra lázítani.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 17:32:20

@Ménár Atya: azért ne feledd, hogy az orosz szavatolta Ukrajna függetlenségét az atomfegyverek átadása fejében. Az ukránok teljesítették.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 17:36:30

@Boar.: most olvasom, hogy India harmad-negyed áron vásárol olajat és gázt. Ami azért jó, mert 3-4 -szer annyit kell eladniuk, mint ami kiesik.
Valamint, ha vége a balhénak, India nem vásárol egy darabig, mert feltöltötte az összes tárolóját...öngól.

Boar. 2022.03.18. 17:37:45

@Ménár Atya: Olyan egyszerű CIA-zni meg ilyen bölcs dolgokat szajkózni, hogy az USA volt a mozgatórugója"
Egy nagy lófaszt. Az orosz titkosszolgálat meg közben otthon ült és makramézott, mert neki semmi dolga Ukrajnában, hiszen a szerződések mindkét felet kötelezik.
Az oroszok ugyanolyan intenzíven keverték a szart csak pofára estek, mert az ukránok nem felejtették el, milyen orosz gyarmatnak lenni. Innentől az van, hogy mindenki próbálkozott aztán a vesztesnek nem tetszik...

Boar. 2022.03.18. 17:39:41

@Igazamvanvagyigazamvan?: Erről beszéltem. Kína és India eddig is megvette nagyjából, amire szüksége van. Széndioxid kvótát nem fog többet venni, így nem életszerű, hogy felszívnák a hirtelen felszabaduló orosz gáz és olajkapacitást.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 17:41:02

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: nos, a németeknek se jött be London bombázása.
Ráadásul fogy az orosz lőszer. Már ott tartanak, hogy helikopterről is ívelt lövést adnak le. Ami nem szokás. Csak a célzott lövéshez drágább a rakéta...

Ménár Atya 2022.03.18. 17:41:11

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Ez igaz.
Akkor miért is akar nátó tag lenni?
Mert független? :)
Azért sajnálom őket, de a vezetésük nagyon benne van hogy így alakult a helyzet.
Ha függetlenek maradnak, semleges államként ,szerintem nagyon jó helyzetben lehettek volna mára, de felültek a kamu ígéreteknek.
Fegyvert nem kaptak, ezért nem tudtak védekezni rendesen.
Amerikai ígéretek.....hát, a cigánynak jobban hinnék a blahán az aluljáróban..........

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.03.18. 17:41:42

@Boar.: nem vitázom én veled, épp ellenkezőleg.

Ménár Atya 2022.03.18. 17:45:30

@Boar.:
Majd azért másold be hol írtam cia-t, de nem rossz ötlet :)
PErsze, az ukránok, meg az arabok, meg az afgánok anno, hirtelen öntudatra ébredtek, és amerikának semmi köze nem volt semmihez :D:D:D
Ma már ne igyál többet! :D
Az oroszok sem szentek, egy kiszámíthatatlan népnek tartom, és az a gond velük, hogy simán lábon idesétálhatnak megint, de ne mentegesd az usát, mert az röhejes azért :)

Boar. 2022.03.18. 17:51:50

@Ménár Atya: Senki nem mondta, hogy az amerikaiak nincsenek benne könyékig. De a ruszki nem mutogathat rájuk mert ők ugyanúgy benne vannak. Az ukránok meg választottak. Ez a sorsuk, szar helyen vannak földrajzilag, valakihez tartozni kell. Hiú ábránd a semlegesség, ha ők azt akarnák és a nyugat is azt akarná, az oroszok a gyengeség jelének fognák fel és ugyanígy lerohanták volna őket.
Nem véletlen, hogy az eddig semleges finnek és svédek is igencsak vakarják a fejüket, hogy mégiscsak jó lenne az a NATO tagság.

Boar. 2022.03.18. 17:53:50

@Ménár Atya: "....hát, a cigánynak jobban hinnék a blahán az aluljáróban.......... "
Pedig pont neked kell tudni, hogy egymást is átbasszátok...de annak hiszel, akinek akarsz(mandiner, vadhajtások, dörmögő dömötör)

Ménár Atya 2022.03.18. 17:58:58

.@Boar.:
Látod látod, ha kicsit lepattansz a belpolitikáról, máris tudsz gondolkodni.
A finnek, meg a svédek eddig egész jól megvoltak semlegesként, a kutya nem bántotta őket, de nem is provokáltak senkit.
Félni lehet, az nem tilos, meg fegyverkezni.
Ahogy svájc teszi a mai napig, még hitler sem merte megtámadni őket, túl nagy lett volna a veszteség.
Ha az ukránok nem erősködnek, hanem szép csendben fegyverkeznek, az orosz is meggondolta volna ezt a csetepatét.
Így viszont az ukránok szívnak, még akkor is, ha most azonnal kivonulnának a ruszkik.
Nézd meg mit hagynak maguk mögött.
Ennek semmi értelme így.

Ménár Atya 2022.03.18. 18:00:20

@Boar.:
A hasonlat, az usa-cigány vonatkozás volt.

arthurthedent 2022.03.18. 18:22:31

@Ménár Atya: "A finnek, meg a svédek eddig egész jól megvoltak semlegesként, a kutya nem bántotta őket, de nem is provokáltak senkit."

Tehát akkor most azért jó fejek az oroszok, mert ukrajnát ugyan lerohanták, de péédául a finneket nem? Nagyon jó fejek, mint amikor Lenin elvtárs visszaadja a gyerekeknek a labdát, amivel berúgták az ablakát... pedig le is lövethette volna őket. :D

arthurthedent 2022.03.18. 18:27:23

@Ménár Atya: "Akkor miért is akar nátó tag lenni? Mert független?"

Azért akart náto tag lenni, hogy az oroszok ne rohanják le őket. Nem lettek tagok, lerohanták őket, úgyhogy kiderült jogos volt a félelmük.

És ne mond, hogy ha nem akartak volna nato lenni nem rohanták volna le őket. Putyin megmondta, nincs is olyan, hogy ukrajna, az a föld az oroszoké.

arthurthedent 2022.03.18. 18:30:30

@Igazamvanvagyigazamvan?: "azért ne feledd, hogy az orosz szavatolta Ukrajna függetlenségét az atomfegyverek átadása fejében. Az ukránok teljesítették."

Pontosan. Az oroszok mindenben hazudtak. A poén az, hogy ha vége a háborúnak akkor sem megy vissza a nyugati tőke, mert már nem hisznek nekik semmiben.

Ménár Atya 2022.03.18. 19:02:17

@arthurthedent:
Ezt meg félremagyarázod, jó ötlet, csak felesleges .
Ha nem akar belépni, nem támadják meg őket, csak tartani kellett volna magukat az egyezményekhez.
Csak jelzem, hogy még Ausztriát sem szállták meg az oroszok, pedig nettó nácik lettek önként anno, de egyezség alapján tartották magukat a semlegességhez.
Ukrajna meg lavírozni akart, meg erős embert játszani.
Hát, most gondolkodhatnak, hogy megérte e nekik.
Simán meggazdagodhattak volna , csak kikellett volna használni a függetlenséget, és az orosz kapcsolatokat, de ők inkább arcoskodtak.
Azt hogy minket zrikáltak még megértem, hozzájuk képest kis pont vagyunk, az orosz viszont nem ilyen pici békés nép.
Tényleg nem tudom mire számítottak az ő helyzetükben.

Ménár Atya 2022.03.18. 19:09:00

@arthurthedent:
JOGILAG NEM KÖTELEZŐ ÉRVÉNYŰ A MEMORANDUM
"Jogilag nem kötelező érvényű a kilencvenes években aláírt megállapodás, amely biztonsági garanciákat biztosított a Szovjetunió három volt köztársaságának" – jelentette ki Anke Feldhusen kijevi német nagykövet a napokban.

Feldhusen a Kanal 24-nek nyilatkozva válaszolt Volodimir Zelenszkij ukrán elnök javaslatára, aki felszólította a megállapodás aláíróit, hogy gyűljenek össze, hogy felülvizsgálják a megállapodás feltételeit.

„A Budapesti Memorandum valóban olyan megállapodás, amely nem tartalmaz nemzetközi jogi kötelezettségeket. De úgy gondolom, hogy most mindent meg kell próbálnunk, hogy elkerüljük a háborút”

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.03.18. 20:27:02

@Igazamvanvagyigazamvan?: Fogy persze, de annyi van nekik, mint a fene. Mariupol bevétele kb. olyan, mint amikor egy kis csapat hősiesen tartja magát a nagy ellenféllel szemben, aztán a 65.percben bekapja az első gólt. Borul minden.

Boar. 2022.03.18. 21:21:30

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ezt szoktad mondogatni elalvás előtt?
Attól a narkós, tripperes kurva anyádtól tanultad?
Inkább azt kérdezted volna meg a vén kurvától, ki volt az apád?
Bár nem hiszem, hogy tudja.

Almandin 2022.03.19. 00:02:02

@zord íjász: Beleolvastam a birca blogjába, tényleg horror. Nem normális a pasas, ez tény. Találtam most egy olyan blogbejegyzést, ami olyan szinten áthallásos és gyűlöletkeltő az ukránok ellen, hogy autizmus ide, autizmus oda, azt hiszem, jól teszed, ha bircaellenes lépéseket fontolgatsz:
bircahang.blog.hu/2022/03/17/keresztenyseg_es_atomhaboru
Jó kis keresztény, hogy egyáltalán elfogadhatónak tart egy atomcsapást. Én majdnem lefordultam a székről, amikor ezt olvastam.

apro_marosan_petergabor 2022.03.19. 10:05:26

@birkamenet: Otthon hogyan bírják a büdös szádat? Sajnálom a családodat (ha van).

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.03.19. 13:37:28

@Boar.: Már mondtam neked te kis patkány, hogy lehet ,hogy rokonok vagyunk, mert anyád nagy kurva volt, az már biztos. Ahogy elnézem sikerült szarembert nevelnie belőled szegénynek. A narkót nem szerette ugyan de vedelt mint egy szabadságos őrmester. Jót tett volna neked a honvédség kisfiam, ott talán embert faragtak volna belőled, de így maradtál aki voltál: egy ócska kis szarjankó, anyád szégyene.

Boar. 2022.03.19. 13:45:11

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Nagyon rá vagy fixálva a kurvákra meg a honvédségre... Nyilván egy nyomorult senkiházi vagy akinek élete legnagyobb eredménye egy csontcsillag a váll lapján meg az, hogy a rozi, a faluvégi cigánykurva hosszas könyörgésre egyszer odatartotta neki a picsáját. Mondjuk többször nem volt hajlandó, azért van, hogy csak a narkós kurva anyádat kúrod te selejt.
A seregben ilyeneknek hugyoztunk bele a levesébe mint amilyen te vagy. Lehet, pont a tiedbe te meg zabáltad kétpofára és még meg is köszönted a repetát...

birkamenet 2022.03.20. 00:37:19

@apro_marosan_petergabor:

Takariodsz retkes anyád meg a putyin gazdád valagába te ruszki hazugság propaganda terjesztö kretén fidernyák bulgár birka.

Persze meg tudom érteni, hogy miért imádod a ruszkikat, mert hát ugyebár nagyapád egy ismeretlen 65 fös ruszki katonia gang bang volt, úgy hogy putyin népének a genetikája nagxon benned van. Na nem a cári hanem a felsz.opó muzsiké.

apro_marosan_petergabor 2022.03.20. 09:56:54

@birkamenet: Levezetted származásodat, ne szégyeld, neked ez jutott, kis proletár.

Boar. 2022.03.20. 12:01:29

@apro_marosan_petergabor: A tied sokkal egyszerűbb, igaz?
Anyád belepetézett egy kupac tehénszarba aztán a nap kikeltett...

apro_marosan_petergabor 2022.03.20. 13:04:58

@Boar.: Csatlakoztál a patkányhordához, a zsák mindig megtalálja a foltját?
Megmondom nektek miért nem kerültök többet hatalo mert ilyenek vagytok beülről, ennyire tellik tőletek, mocskolódás, anyázás, valódi vagy vélemény diktatúra. De befejeztem veletek, 10 másodperc is kár belétek.

Boar. 2022.03.20. 13:29:09

@apro_marosan_petergabor: Veletek kb.ennyire érdemes kommunikálni.
Se agyilag, se emberileg nem vagytok partnerek. Amit csináltok, a hazug propaganda terjesztése, legyen bár akármilyen aljasság amit a szátokba adnak, kiír benneteket az emberi fajból.

apro_marosan_petergabor 2022.03.20. 13:32:33

A háború sajnos folytatódik.
Az USA úgy gondolja minél tovább kell húzni, mert ez alkalmas az oroszok kivéreztetésére (Az ukrajnai nép nekik nem számít, sem az EU "kényelme" - sőt). Emellett az USAnak előnye származik belőle: komoly profit, megerősödik a szénhidrogénipara (s minden ami ezzel kapcsolatos, szállítás, tech. fejlesztés), a fegyveripar megrendeléseket kap - már látni, hol akarja Németo. elkölteni pénze jelentős részét (LM), a dollár, a hadi részvények menetelnek felfelé. S közben az EU versenytársból csicskává degradálódik. Csakhogy az establishment nem minden bölcsesség tudója(sőt). Egyrészt Oroszország, bár rövid távon rengeteget veszít ezen a háborún, hosszútávon - birodalmi közelítésben - nyer. Visszakaphatja az orosz részeket, ha elég kitartó - s úgy tűnik az (s hosszú távon a terület, s lakosság számít), mind szárazföldön, mind tengerparton - másrészt visszakapja önbecsülését, nagyhatalmi státusát, kap egy biztonsági sávot a NATO felé.
Az EU országok, most ugyan kényszerpályán vannak, de el fognak gondolkodni, s elindulnak az USA-tól való minél nagyobb függetlenedés irányába, hadi technológiák fejlesztése, hadiipar, fegyverkezés, energetika, éelmiszeripar - az Eu-n belőli megoldásokkal (Soros embereit félre fogják állítani)... Hosszabb távon az EU már megjelenik ismét, de keményebb s okosabb versenytársként,
Német.o. lehet, hogy elgondolkodik, jól jöhet nekik egy saját atomernyő, összefogva a franciákkal.
De ez egy lassú folyamat, alatta szívni fogunk mi is.
Most már új kérdéseket kell feltenni.
1-2 hónap múlva vége lesz a háborúnak, az eredménye egy semleges, NÁTÓtlanított Ukrajna lesz.
Vajon milyen hosszú ideig játssza a morcost az oroszokkal az EU?
Itt nincsen örök harag, itt csak kemény politikai, gazdasági érdekek vannak.
Vajon elindul-e az üzembe sem helyett gázvezeték (ÉÁ II)?
Vagy Oo kénytelen lesz Kína s Kelet felé orientálódni?
Meddig tudja az USA az EU-t rövid pórázon tartani?
(Ukrajna az egész történetben a paraszt a sakktáblán, szeretné, de nem ő hozza a döntéseket)

pista18727 2022.03.21. 00:24:42

@Igazamvanvagyigazamvan?: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Boar.: @apro_marosan_petergabor: @Ménár Atya: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: @arthurthedent: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @Almandin: @birkamenet: Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

pista18727 2022.03.21. 03:19:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Igazamvanvagyigazamvan?: @Boar.: @apro_marosan_petergabor: @Ménár Atya: @AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: @arthurthedent: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @Almandin: @birkamenet: @pista18727:
Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

Boar. 2022.03.21. 14:34:10

@pista18727: Anyád meg úgy döntött, hogy nem húz le a vécén hanem felnevel de rövidesen ráébredt, hogy ezt csúnyán elbaszta. Sajnos akkor már késő volt, ezért vagy most itt...

apro_marosan_petergabor 2022.03.21. 21:27:05

@pista18727: ...nem vagyok kárörvendő, de azért kétszer is megnéztem, ahogy behullottál a habszivacsok közé, s jól esett.. (egy-két habszivacsot kivettem vóna...).

Rodney_2 2022.04.10. 16:17:45

@Boar.: Melyiktek élvezett azon, hogy bedőlt a rubel és akkor ezmegaz lesz ? Lehet hogy a mindenhez hülye elkurtúrfi volt? Vagy személyesen Hajnal közgazdász Miklós?

www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=RUB&view=1Y

Boar. 2022.04.10. 18:15:14

@Rodney_2: Mi van szarcsimbók, új parancsot kaptál, most ennek kell örülni?
A rubelt az "hozta vissza", hogy putyingazdád belengette a rubelelszámolást a gázért. Ez azonban még nem lefutott kör.
De ha ennyire örülni akarsz, nézz rá a 378-as euróra meg 341-es dollárra aztán örvendezz, te kis nemzethy szarcsimbók.

Rodney_2 2022.04.10. 22:27:07

@Boar.: Látom a DK pártközpontban megvan a szellemi innováció a 2026-os választásokra. Ezentúl nem szaros gumicsizmás zsákfalusi parasztnak hívjátok a fidesz szavazóit, hanem szarcsimbóknak. Ez biztosan be fog jönni :)))

Mivel debil vagy, szólok, hogy a rubel már eléggé visszaerősödött a gáz-rubel bejelentés előtt is. De ilyen részletekkel ne foglalkozzál. A pénz és tőkepiacok örök rejtély a hozzád hasonló elmeroggyantak számára.
süti beállítások módosítása