MaGYAUR

MaGYAUR

Orbán akaratlanul is lakosságcserét hajt végre…

2022. április 01. - Magyaur

Kicsit több, mint száz évvel ezelőtt Magyarország, az Osztrák-Magyar Monarchián belül Ausztria egyenrangú társországa volt. A korábban még kevéssé városias Budapest egyre inkább felvette a versenyt a csillogó császárvárossal, Béccsel. Az Osztrák-Magyar Monarchia meghatározó európai nagyhatalom volt, fizetőeszközét, a koronát - amelyet a magyar Wekerle Sándor tett aranyfedezetű, inflációnak ellenálló valutává – a világon mindenütt elfogadták. Olyan birodalom meghatározó tagja volt a Magyar Királyság, amely a világ tudományos, művészeti központja volt. A Monarchia magasszínvonalú és a felekezeti hovatartozásra kevéssé figyelő iskolarendszerének köszönhetően feltűnően sok későbbi Nobel-díjas tudós került ki az itteni gimnáziumokból, egyetemekből. De a magyar politikai elit nacionalista része, önhitt módon úgy gondolta, hogy érdemes lenne felbomlasztani ezt az Adriától Ukrajna távoli részéig terjedő államkonglomerátumot és egyben hatalmas piacot a független, szuverén magyar állam megteremtése érdekében! Úgy gondolták, hogy az ezeréves Magyarország és benne az „államalkotó” magyar nemesség arra termett, hogy uralkodjon az államot létrehozni képtelen nemzetiségeken, amihez különben sincs szükség a Monarchiára. Ezzel szemben a nemzetiségeink, kihasználva a Monarchia első világháborús vereségét, létrehozták a maguk független és szuverén államaikat. (Ha úgy vesszük a trianoni békeszerződés révén létrejövő önálló magyar állam egykorú azzal az önálló Ukrajnával, amelynek még a létezését is tagadja Putyin.)

A probléma ma már nem is annyira a száz évvel ezelőtti trianoni békediktátum, hanem a beakadás, hogy az orbánista nacionalisták még mindig a „független és szuverén” magyar állam megteremtésének bűvkörében élnek és kész lennének szövetkezni bárkivel, akár Putyinnal is, az Európai Unióval szemben, csak senki ne nézzen bele az elit piszkos politikai kártyáiba…

Orbán kormányzása során alapvetően az új, kiváltságos elit létrehozására és az egyházak hatalomba való bevonására koncentrált és sokkal kevésbé a magyar nép életkörülményeinek és gazdasági versenyképességének javítására. A modernizálás elhanyagolása, a belső politikai megosztásra játszó hisztérikus politikai kampányok miatt Magyarország fiatalság-, és népességmegtartó ereje drámai módon lecsökkent.

A kormány hiába talált ki kapkodó módon mindenféle népességnövelő családi kedvezményt, ha az ország sokak számára élhetetlenné és perspektíva nélkülivé vált. És a kivándorlást (akárcsak az inflációt) nehéz megállítani.

A rövid távú, csak a látványos célokat követő, felelőtlen kormányzás következtében egyre tragikusabbá válik a szakképzett munkaerő hiánya Magyarországon. És hiába minden fogadkozás, az elöregedő, az elszegényedő Kelet-Magyarországról Nyugat-Magyarországra elvándorló, valamint a Nyugatra kivándorló lakosság helyét mások foglalják el, vagy fogják elfoglalni a jövőben.

Ez a nem szándékolt, de minőségi romláshoz vezető „lakosságcsere” Orbán Viktor felelőtlen, nacionalista, de valójában nemzetrontó politikai öröksége, akármeddig is marad hatalmon…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr9317794801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2022.04.01. 09:07:59

Addig a világon semmi baj az EU-val, amíg csak sima gazdasági egység, és nem politizál. De mint politikai egység életképtelen. Nem mintha gazdaságilag annyira ficánkolna, de egy olaszban vagy egy görögben kb. annyi az azonos egy némettel vagy egy skandinávval, hogy euróval fizetnek. Ennél még nagyobb baj az, hogy az EU-t egy masszív balliberális politikai blokk irányítja ami kb olyan hatékonyan védi az európai polgárok érdekeit, mint a Júdeai Nemzeti Front Elit Öngyilkos Alakulata:
www.youtube.com/watch?v=JFJXmsoIHEo

Magyaur 2022.04.01. 10:34:02

@midnight coder: Egy laza Közös Piac nem védi meg az európai polgárokat sem a Kínai, sem egy újabb iszlám-állami, sem egy oroszországi behatolási, befolyásolási szándéktól! A nemzetállam meg pláne nem; példa erre az, hogy a magyar Külügyminisztériumot jobban ismeri Putyin, mint Orbán. Az Európai Uniónak erősnek kell lennie politikai, titkosszolgálati, kiberhadviselési és hadászati szempontból, ha a világ egyik szuperhatalma akar lenni!

Rubasov nertárs 2022.04.01. 11:55:24

@Magyaur:

"Az Európai Uniónak erősnek kell lennie politikai, titkosszolgálati, kiberhadviselési és hadászati szempontból, ha a világ egyik szuperhatalma akar lenni!"

Az EU ettől ma nagyon messze van, és nem látszódik még haloványan sem, semmi olyasmi ami az USE felé mutatna.
Nézzük szép sorjában és kezdjük a politikai egységgel. A politikai egység önmagában lózung, ugyanis ehhez 3 feltétel együttes teljesülése szükséges: egységes nyelv a birodalom teljes területén (ld.: USA), egyféle, a birodalom teljes területén érvényes állampolgárság és végül a tagállamok/provinciák (közel) azonos fejlettségi szintje, mind gazdasági, mind társadalmi téren. Az EU ebből 3-asból egyet sem teljesít, innentől kezdve az USE csak egy hagymázas ábránd semmi több.
Ami a kiberhelyzetet illeti: ma az EU amerikai software-ket (windows, android, ios) futtat kínai, vagy ott gyártott eszközökön. Ja és a kulcsfontosságú 5G hálózatokat sem EU-s cég fejleszti.

midnight coder 2022.04.01. 12:43:05

"Egy laza Közös Piac nem védi meg az európai polgárokat sem a Kínai, sem egy újabb iszlám-állami, sem egy oroszországi behatolási, befolyásolási szándéktól"

Mert a kölcsönös kiállás a melegházasság mellett megvédi? Mert ezen túl nem sok mindent tud az EU felmutatni. Közös nyelv? Az angol esetleg, mert azt mindenki érti, max. nem mindenki vallja be. Közös államháztartás? Nyugdíj, egészségügyi, oktatási rendszer? Még mit nem!

Befolyásolni amúgy is azt lehet, aki gyenge. És pont ez a baj az EU-val. És ha már befolyásolás, akkor elsõként talán az amcsikat kellene kirugdalni innen-onnan. A ruszkiknak legalább annyi eszük volt, hogy megcsinálták a MIR-t, így amikor az amcsik lekapcsolták õket akkor sem állt le a bankrendszerük. Ja persze, minket ilyen veszély nem fenyeget, nekünk az usák testvér. Mi vagyunk a kis testvér, õk a nagy testvér. A távirányító persze a nagy testvérnél van. És persze Merkel nénit is lehallgatták, de az testvéri lehallgatás volt. Az EU pedig a nagy egységesítésben még azt sem tudta elérni, hogy a villásdugók szabványosak legyenek az EU területén.

Lehetnék én is 2022.04.01. 16:41:55

@Magyaur: akik az EU-ra beneveztek érgen, meg az ezredfordulón is kereskedelmi (később már gazdasági) szövetségre neveztek be. Senki nem akar politikai szövetséget, különösen nem politikai elnyomást, gyámságot.
Lehetne összehangolt külpolitika, adóügy, közös haderő stb. de a parancsuralom, meg a gyarmatosítási törekvések nem nyerők. Az ideológiai közösség meg ennyire eltérő kultúrák között megoldhatatlan.
Az egyhangú döntéshozatal is azért alakult ki, mert azt hitték, hogy kevés és alapvető dologban döntenek, szabnak irányt - az legyen közös. Ezekbe sem az uborka görbülete, sem a kötelező 3. nemű WC nem tartozik bele. Ha már szaporítani kell a közös dolgokat - azok csak olyanok lehetnek, amit átenged mindenki, nem olyan, amre ráteszi a mancsát néhány erős tag

parttalan 2022.04.01. 19:05:55

"De a magyar politikai elit nacionalista része, önhitt módon úgy gondolta, hogy érdemes lenne felbomlasztani ezt az Adriától Ukrajna távoli részéig terjedő államkonglomerátumot és egyben hatalmas piacot a független, szuverén magyar állam megteremtése érdekében!"

Tisztázzuk: a Monarchia intézményét minden meghatározó politikai szereplő elfogadta, vagy legalábbis tudomásul vette. Enélkül elképzelhetetlen lett volna egy politikai alakulat számára az, hogy programját, eszméit a törvényhozásban képviselje. Nem árt tisztázni azt is, hogy a korban, amikor az ország egy birodalom része volt, a nacionalizmus nem jelentett egyet a kisebbségellenességgel. Ha valaki akkoriban nacionalista volt, nem feltétlenül volt egyben nemzetiségellenes. A nacionalizmus szószólói mind nagyobb magyar önállóságra törekedtek a birodalom keretein BELÜL(!), de ehhez a kisebbségekhez való viszonyulásnak nem volt, vagy nem adekvátan volt köze. Nem érdemes a kettőt párhuzamba állítani. A hírhedten magyarkodó Bánffy Dezső a centrista Szabadelvű párt adta kormány feje volt, míg az őt követő Széll Kálmán elítélte az erőszakos magyarosítást és nagyobb megértést tanúsított a nemzetiségekkel szemben.

A mind nagyobb belső(!) önállóságot zászlajára tűző nacionalista képvieletet hívták "negyvennyolvcasoknak". Voltak a Felirati Pártba, majd 1867 után a Szabadelvű pártba tömörült "hatvanhetesek", akik 35 éven keresztül kormányoztak egyhuzamban, majd a párt széthullás utáni újraszervezésével 1910-től még évekig. A '48-as alapokon álló Határozati párt, majd az összeálló Függetlenségi párt adta az ellenzék nagy részét. 1905-09 között, miután az addigi kormánypárt váratlanul elveszítette a választást, a '48-asok - a Monarchia létét nem megkérdőjelezve - próbálkoztak egy nemzeti programmal (pl. önálló nemzeti bank), de az uralkodó ellenállása miatt szinte semmit nem tudtak megvalósítani belőle. Valóra nem vált ígéreteik miatt végül megbuktak. Tisza István vezetésével visszajöttek a centrista hatvanhetesek, akik a status quot képviselték. A kiegyezést követő fél évszázad "aranykora" jórészt az ő józan, racionális kormányzásuk eredménye. A nemzetiségellenesség pedig nem oldalfüggő volt. Mind a kormánypártban, mind az ellenzékben voltak a nemzetiségek felé lojalitást mutató, és a rájuk nagyobb nyomást szándékozni kívánó, erőltetett magyarosítást szorgalmazó csoportok.

Persze voltak a mainstreamen kívül álló tömörülések, amelyek valóban a Monarchia felbomlásában, a teljes magyar függetlenedésben voltak érdekeltek, és nem is voltak nemzetiségellenesek. Ilyen volt a Nagy György - féle Köztársaság párt, amelynek vezetője majd 1918 őszén kikiáltja a (nép)köztársaságot az Országház előtt.

A Monarchia fő bomlasztói azok a népek voltak, akik a magyarokkal ellentétben nem jutottak jelentős belső önrendelkezéshez 1867 után. Elsősorban a csehek.

A Monarchia felbontói pedig szintén a nemzetiségek, de legfőképpen az antant volt. Persze a végórákban, látva a birodalom helyzetének tarthatatlanságát, már osztrák és magyar részről is az önállósági törekvések kerültek előtérbe.

agador 2022.04.01. 20:41:54

Ezt már évekkel ezelőtt megírta Vágvölgyi B. András a hvg-ben. Tudatos nyomás van rá, hogy az itteni elégedetlenek menjenek külföldre élni, dolgozni, a helyüket meg igaz magyar, elsősorban erdélyi nemzetthtestvérekkel kell feltölteni.

bordat 2022.04.01. 23:03:36

A nagyhatalmak mindig is befolyásolták a világ gazdaságát . Sajnos ezek miatt népek nemzetek kerülnek sokszor válságba . A politika mindig is jelen volt van akár mi is a gond .Monarchia volt az első rossz amit magyar nemzet ellen elkövettek , és ez tart a mai napig , Regény lehet írni a sok rossz politikai döntés hozókról , épp most is ez folyik idehaza .

Nancsibacsi 2022.04.02. 10:02:25

@Magyaur: Az USE egyszerűen nem elérhető. Európában nincs chipgyártás, sőt a chiptervező szoftverek gyakorlatilag USA monopólium, és annak adnak olyan fejlettségűt akinek akarnak. De chipgyártásban még Oroszország - Kína pláne - is előttünk jár, mivel nekünk végtelen a lemaradásunk, Oroszországnak meg "csak" 30 év, Kínának meg a legutóbbi szoftver korlátozások miatt kb 5-10 év. Európának nincs oprendszere, nincs komoly felhős szolgáltatója, gyakorlatilag az Ericssonon kívül nincs komolyan vehető Európai IT cég. Innen kezdve az "önálló kibervédelem" - ami nélkül manapság a hadviselés kb kövek és botok szintje - gyakorlatilag lehetetlen. Nem jövőre, nem 5 év múlva .- itt az kellene hogy 50 évig békén hagyjanak és fejlődjünk és akkor ezen a területen elérhetnénk oda, hogy ok, kész vagyunk - van saját szilikon, saját oprendszer, saját banki fizetési rendszer, saját navigációs műhold, saját felhős szolgáltató, leválasztható internet, stb-stb. Ez egyszerűen hamarabb nem megy.

És akkor jönne az az egyáltalán nem elhanyagolható kérdés, hogy ha már 1x megpróbálunk világhatalom lenni, akkor ki legyen a főnök? Franciaország vagy Németország? De ne gondolod hogy a kisebbek - pl. Spanyolország, Olaszország, de bárki más - nem jelentkezne be erre a pozícióra. Mivel itt nem bukott politikusok szanatóriumáról van szó - aminek az EU indult -, hogy ok, adjuk oda egy lóf.sz kis jelentéktelen Belgiumnak, hanem egy szuperhatalom központjáról. Az tuti nem Brüsszel lenne.
És akkor még mindig ott van a fent említett probléma, hogy itt nem egy nyelven beszélnek az emberek - mint USA, Kína, Oroszországban -, és messze nem hasonló az országok fejlettsége. Egy Magyarországnak mindig is más lesz a problémája, mint mondjuk egy Hollandiának, mivel képletesen mondva - ha tele a hasad, akkor egész máson gondolkozol mint amikor üres.

Szóval ezt az ESA dolgot el kell engedni. A kereskedelmi szövetség jó, és szükséges, de ezen kívül csak a gazdaság terén kell egységesíteni, pl. már réges-régen egységes ÁFA kulcs kellene EU-s szinten, hogy ezzel ne lehessen kavarni meg ügyeskedni ugyanúgy, ahogy pl. belső VÁM sincs. De közös hadseregre, közös külpolitikára, sőt közös "belpolitikára" az ég világon semmi szükség. Meg kellene határozni olyan minimumokat, amiket az országoknak teljesíteni kell - de gyakorlatilag ebből is viccet csináltak, mert Magyarországot bünetik szénné a semmi miatt, Ukrajnát meg puszira felveszik úgy, hogy neonáci csoportok nehézfegyverzettel irtják a nemzetiségieket. Ukrajna 1/4 része nemzetiségi, Magyarországon ez kb 6% - ha a cigányokat nemzetiségnek vesszük, nélkülük 3%. Ehhez képest Magyarországon van német nyelvű egyetem - meg rengeteg alacsonyabb szintű német nyelvű iskola, ahová a német nemzetiségiek a felvételnél előnyt élveznek -, Ukrajnában meg betiltották a nemzetiségű nyelvű iskolákat. És akkor minket büntetnek, ők meg tárt karokkal vártak, sőt már előre is tömik őket lóvéval, fegyverrel, szankciókat léptetnek életbe az érdekükben? Valljuk be - ez simán szánalmas gittegyletté teszi az EU-t, nem olyasmivél ami az USE felé haladna.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.04.02. 23:09:33

A munkaerő elvándorlás általános kelet-európai probléma, és még csak az élmezőnyben sem vagyunk. Ezen a téren lett volna szükség önmérsékletre Ny-Európa részéről. Itt kellettek volna kvóták.

Bandibacsi34 2022.04.03. 07:37:51

Mifele ferditesek vannak itt?? A magyar allam 1000 eves es mindig is megvolt, bar voltak probalkozasok II Jozsef szabadkomuves altal de azok sohasem tartottak sokaig es a varmegyerendszer is sokaig fenntartotta az allamot helyi szinten!! Az ilyenek miatt volt Trianon, mint ez a blogger!! A Monarchia szetbomlasztasat pedig mar az 1890-es evekben elhataroztak a helyi nacionalistak(beleerve az osztrakokat is, akik fel Nyugat-Magyarorszagra acsingoztak) meg az Orosz-birodalom, az angol liberalisok es a franciak is (1915-től).
Mas' "A rövid távú, csak a látványos célokat követő, felelőtlen kormányzás következtében egyre tragikusabbá válik a szakképzett munkaerő hiánya Magyarországon. És hiába minden fogadkozás, az elöregedő, az elszegényedő Kelet-Magyarországról Nyugat-Magyarországra elvándorló, valamint a Nyugatra kivándorló lakosság helyét mások foglalják el, vagy fogják elfoglalni a jövőben." Ez viszont nem Orbanek sara. Ezek a folyamatok az 1990 es evek rablokapitaliazmusa miatt mar akkoriban elkezdodtek. 2004-tol kinyilt az EU es a6-7x es berkulonbseg szivo hatasa miatt nagy lett a kivandorlas, de megtortent egyfajta visszavandorlas is 5-6 ev mulva es a mai napig is tart! Az emberek mindig is elvandoroltak a videkrol a varosokba, csakhogy a liberalis gyerekpolitika miatt nincs eleg gyerek mar videken!! A baloldal sem csinalna maskeppen, max hozna Bangladeshbol vagy Afrikabol bevandorlokat oszt jonapot!!

midnight coder 2022.04.03. 09:08:07

@istvankah: Gratulálok! Szép baloldali kulturhális megnyilvánulás volt, mutatja a ballib szellemi fölényét, ami persze igazából csak a liberráltak nedves álmaiban létezik. Amúgy egyébként mondani is akartál valamit a témával kapcsolatban, vagy csak összegyûlt a nyál a szádban?

midnight coder 2022.04.03. 09:14:05

@Bandibacsi34: "004-tol kinyilt az EU es a6-7x es berkulonbseg szivo hatasa miatt nagy lett a kivandorlas, de megtortent egyfajta visszavandorlas is 5-6 ev mulva es a mai napig is tart!"

Ja, csak nem az jön vissza akit szeretnénk, hanem a lúzer bölcsész aki rájön hogy mégsem olyan fasza dolog a londoni mosogatás, meg a nyugdíjas aki hazajön mert a kinti nyugdíjából idehaza ő a császár.

midnight coder 2022.04.03. 09:18:11

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Na ja, csak ez sem a nyugat-európai országoknak nem érdeke, sem azoknak akik el akarnak menni innen.

Sir Gombóc 2022.04.03. 09:47:29

@Nancsibacsi: a SWIFT rendszer európai, a Galileo navigációs műholdrendszer európai, hogy csak pár tévedésed említve legyen.

midnight coder 2022.04.03. 10:33:24

@Sir Gombóc: A SWIFT rendszer nemzetközi. Azt nem tudom, hogy a központi infrastruktúrája hol van, eredetileg európai volt, de nem lennék biztos benne, hogy ez ma is így van.

arthurthedent 2022.04.03. 10:57:30

@Magyaur: "Az Európai Uniónak erősnek kell lennie politikai, titkosszolgálati, kiberhadviselési és hadászati szempontból, ha a világ egyik szuperhatalma akar lenni!"

Pontosan. Olyan nincs, hogy "nem politizálunk", aki "nem politizál" az egyszerűen csak "rosszul politizál". Az európai úniónak nem az a baja, hogy politizál, hanem az, hogy rosszul csinálja.

Sir Gombóc 2022.04.03. 11:00:33

@arthurthedent: Az európai úniónak nem az a baja, hogy politizál, hanem az, hogy rosszul csinálja.

Amit a tagállamok alakítanak alapvetően, nem "Brüsszel". És pont ebből adódnak a problémák.

arthurthedent 2022.04.03. 11:09:48

@Nancsibacsi: "De chipgyártásban még Oroszország - Kína pláne - is előttünk jár, mivel nekünk végtelen a lemaradásunk"

Hát ezt nagyon rosszul tudod. A chipgyártásban az usa és az eu élen jár, oroszországban pedig gyakorlatilag egyáltalán nincs semmi ilyesmi. Az eu-ban valóban kevés a chipgyártás volumene (a világ termelésének cirka 8%-a van európában) viszont az EU erős a chipgyártásban hasznlt gépek előállításában, tervezésben, kutatásban, szabadalmakban. Pont ezt hozta fel Biden, pont ezért nem húz kína Oroszországhoz, mert Biden befenyítette őket, hogy nem lesz ám chipgyártás.

Leegyszerűssítve azt mondhatjuk:
1) Az usa nagyo jól csinálja.
2) Kína sokat gyárt USA és európai gépekkel, tudással.
3) Az oroszok a fasorban sincsenek.

arthurthedent 2022.04.03. 11:13:43

@Sir Gombóc: "Amit a tagállamok alakítanak alapvetően, nem "Brüsszel". És pont ebből adódnak a problémák."

Egyetértek. Viszont ez még nem jelenti azt, hogy Brüsszel viszont jól csinálja/csinálná. :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 11:15:00

@arthurthedent: Röhej hogy ekkora olajbevétellel az oroszok még mindig évtizedekkel le vannak maradva iparilag. Ez az illibsi rendszerek hibája, a tehetségtelen seggnyalók nem virágoztatnak fel egy országot, a tehetségesek meg elhúznak, vagy tétlenek mert van gerincük.
Valaki mondjon egy sikeres Pénztáros Lölö vállakozást, ami nem állami megrendelésből él!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 11:16:16

@Team Vincent: Mi a helyzet a gettó szóval? Még mindig latin eredetű szerinted?

arthurthedent 2022.04.03. 11:25:59

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Röhej hogy ekkora olajbevétellel az oroszok még mindig évtizedekkel le vannak maradva iparilag. Ez az illibsi rendszerek hibája..."

Az oroszoknak a cárok korában kialakult egy árnyéktársadalom bűnözőkből. Megvoltak a saját törvényeik, a saját igazságszolgáltatásuk, a saját elöljáróik. A rendszerváltás után ez az árnyéktársadalom vette át a hatalmat és gyakorlatilag megette az elsődleges társadalmat.

Putyin arra büszke, hogy szerinte oroszországban az államiságnak hagyományai vannak. Nos, hagyományai vannak, csakhogy az orosz állam már megszűnt, a palotába beköltöztek a keresztapák meg a bojárjaik. Az ipart, a tudományt, az igazságszolgáltatást és még a hadsereget és szétrohasztotta a korrupció, a szervezett bűnözés.

1) Az orosz kémdrónban nem találtak orosz alkatrész (egyet sem), nem találtak külföldi katonai alkatrészeket és még ipari berendezések alkatrészeit sem találták. Kínai szórakoztatóelektronikai cuccokat, hobbiáramköröket találtak az ebay-ről.
2) A belosruszok arra panaszkodnak, hogy a náluk állomásozó oroszok eladják az üzemanyagot és állandóan részegek az így vásárolt alkoholtól. Akik már voltak ukrajnába azok az ott rabolt értékekből csináltak zsibvásárt és azt isszák el.

Hogy lenne így fejlett ipar meg technológia?

arthurthedent 2022.04.03. 11:29:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Valaki mondjon egy sikeres Pénztáros Lölö vállakozást, ami nem állami megrendelésből él!"

Az európai únió pályázatokkal próbálja felpörgetni a gazdaságot. A pályázatai a következő képlettel működnek: vegyük el a pénzt attól, aki tudja hogyan kell csinálni és adjuk oda annak, aki nem tudja.

A kleptokráciák pályázatszerű dolgokkal próbálnak működni, ahol a képlet a következő: vegyük el mindenkitől és adjuk oda annak, aki a haverunk.

Az usa a következő módszerekkel működik: na, gyerekek, rakéta kellene, a legjobbat megveszem, kezdjetek el küzdeni, ha pénzt akartok keresni.

El lehet képzelni melyik műxik. :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 11:30:53

@arthurthedent: Sosem lesz. A cár atyuska imádata jellemző az orosz muzsikokra.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 11:35:01

@agador: " Tudatos nyomás van rá, hogy az itteni elégedetlenek menjenek külföldre élni, dolgozni, a helyüket meg igaz magyar, elsősorban erdélyi nemzetthtestvérekkel kell feltölteni." - akik aztán fel fognak ébredni, amikor szembesülnek a magyar valósággal.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 11:36:01

Na hazudozzatok tovább fidesz csicskák!

“MAGYAR KÖZLÖNY • 2022. évi 43. szám (március 7.)
A Kormány, figyelemmel az Alaptörvény 47. cikkére, … a szövetséges államok fegyveres erőinek az ukrajnai válsággal összefüggő csapatmozgásainak és egyéb feladatainak elősegítése érdekében.
engedélyezi a NATO állam- és kormányfői testületének 2022. február 25-i nyilatkozatában megerősített döntéseire tekintettel a NATO reagáló erők Magyarország területén szárazföldi és légi úton történő áthaladását, ….valamint Budapest Duna vonalától nyugatra eső területére (a továbbiakban együtt: Dunántúlra)] történő települését;
engedélyezi a szövetséges fegyveres erők által… Magyarország területén szárazföldi és légi úton más szövetséges tagállamba történő szállítását; �
engedélyezi a szövetséges fegyveres erők által … Magyarország területén szárazföldi és légi úton más szövetséges tagállamba, illetve szükség szerint Magyarország területéről Ukrajna területére történő szállítását;
felkéri a honvédelmi minisztert, a pénzügyminisztert, valamint a Miniszterelnökséget vezető minisztert, hogy a 3–6. pont végrehajtásában működjenek együtt.
Orbán Viktor s. k., miniszterelnök “

midnight coder 2022.04.03. 11:37:36

@arthurthedent: "Az usa a következő módszerekkel működik: na, gyerekek, rakéta kellene, a legjobbat megveszem, kezdjetek el küzdeni, ha pénzt akartok keresni."

Ehhez képest az USA is küzd a kínaiakkal a hegemóniáért mint a malac a jégen. És az Átlag Joe életszínvonal már annyira nem kimagaslóan jó egy európaihoz képest sem.

arthurthedent 2022.04.03. 11:38:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Sosem lesz. A cár atyuska imádata jellemző az orosz muzsikokra."

Igen. Sosam éltek szabadon, sosem éltek jogállamban, sosem éltek demokráciában.

Matematikai értelemben a 99% jogkövető 1% bűnöző éppen úgy stabil mint az 1% jogkövető 99% bűnöző állapot (evolúciósan stabil stratégia). Az egyikből a másikba viszont nehéz az út, még akkor is, ha jön az usa és megpróbálja demokratikusra bombázni az országot (lásd arabok).

Van azonban egy hatalmas gond: a sok ezer atomfegyver. :(

midnight coder 2022.04.03. 11:41:28

@arthurthedent: "Az orosz kémdrónban nem találtak orosz alkatrész (egyet sem), nem találtak külföldi katonai alkatrészeket és még ipari berendezések alkatrészeit sem találták. Kínai szórakoztatóelektronikai cuccokat, hobbiáramköröket találtak az ebay-ről. "

Azért azt tegyük hozzá, hogy a mai kínai hobbiáramkörök teljesítménye legalább egy nagyságrenddel nagyobb mint bármi amit a 80-as évek végén haditechnikába építettek, és azért akkortájt is egész fasza kis rakétái voltak már az usákoknak jó kis Motorla 68k-s procira építve.

arthurthedent 2022.04.03. 11:41:33

@midnight coder: "Ehhez képest az USA is küzd a kínaiakkal a hegemóniáért mint a malac a jégen. És az Átlag Joe életszínvonal már annyira nem kimagaslóan jó egy európaihoz képest sem."

Igaz. Attól még, hogy igazad van és jó a stratégiád simán leeshetsz a lépcsőn.

midnight coder 2022.04.03. 11:43:09

@arthurthedent: "Igen. Sosam éltek szabadon"
Ez az európai unióra is igaz. Mondjuk ilyen népsűrűség mellett nem is lehet.

midnight coder 2022.04.03. 11:44:05

@arthurthedent: Ebben a nagyságrendben ha leesel a lépcsőn az azt jelenti, hogy nem jó a stratégiád.

arthurthedent 2022.04.03. 11:45:14

@midnight coder: "Azért azt tegyük hozzá, hogy a mai kínai hobbiáramkörök teljesítménye "

Nem a teljesítmény a gond. A gond az, hogy már leálltak a tankgyártással és már javítani sem nagyon tudják őket, mert azok a részek, amiket nem kalapáccsal kell gyártani mind ukrajnából jöttek. Meg az, hogy a hobbiáramkör minőségben, hőmérséklettűrésben, víz, pára, rázkóds, gomba, penészállóságban sehol nem voltak attól, ami egy hadseregnek kell.

Az egész konvoj megállt, mert kínai gumik voltak a teherautókon és nem tartották karban őket. Elöregedtek a gumik miközben arra vártak, hogy mikor kell ukrajnába menni.

midnight coder 2022.04.03. 11:51:26

@arthurthedent: "Meg az, hogy a hobbiáramkör minőségben, hőmérséklettűrésben, víz, pára, rázkóds, gomba, penészállóságban sehol nem voltak attól, ami egy hadseregnek kell."

Nem tudom... A drón leesett, vagy lelőtték? Ha lőtték, akkor nem az áramkörök minőségével volt a baj, csak pechje volt. Igazából a probléma ott kezdődik, hogy ma már, sima hobbielektronikai cuccokból bárki tud egész ütős drónt csinálni, a közel-keleten elég elterjedt népszokás ma már ez. Lehet hogy nem olyan okosak mint az amcsi verzió, viszont ölni az is tud, és sokkal olcsóbb.

Azt viszont simán kinézem a ruszkikból, hogy hagyták a teherautók gumiját szétrohadni.

arthurthedent 2022.04.03. 11:53:50

@midnight coder: "Ebben a nagyságrendben ha leesel a lépcsőn az azt jelenti, hogy nem jó a stratégiád."

Nem, nem azt jelenti. Bárki leeshet a lécsőn, az is, aki megy bejelenteni, hogy a föld szerinte lapos és az is, aki a nobel díjat megy átvenni.

arthurthedent 2022.04.03. 12:06:33

@midnight coder: "Nem tudom... A drón leesett, vagy lelőtték? Ha lőtték, akkor nem az áramkörök minőségével volt a baj, csak pechje volt."

Elég nagy pech háborúba menni úgy, hogy még lemásolni sem tudod az ellenség haditechnikáját. Oroszország és a NATO közt egy kitejedt hagyományos háború pont olyan lenne, mint egy sci-fi, amiben megtámadják az idehenek a földet. A NATO globális kommunikációs infrastruktúrával közd, az oroszok meg csak néznek. Előszedték az első világháborús maxim géépuskákat is. :-o

"Igazából a probléma ott kezdődik, hogy ma már, sima hobbielektronikai cuccokból bárki tud egész ütős drónt csinálni, a közel-keleten elég elterjedt népszokás ma már ez. Lehet hogy nem olyan okosak mint az amcsi verzió, viszont ölni az is tud, és sokkal olcsóbb."

Amerika ellen nem nagyon tudnád használni, mert három perc alatt rádküldik a rakétát ha nem műholdon keresztül mész.

midnight coder 2022.04.03. 14:04:50

@arthurthedent: Na ja, csak itt a lépcsőről leesés nem egy hirtelen baleset, hanem évtizedes folyamatok eredménye. Nem taktikailag lett ez elszúrva, hanem stratégiailag. És igazából a probléma nem az, hogy a kicsi kínaiak milyen ügyesek, hanem az, hogy az amcsik mennyire nem.

A primitív drónok és más cuccok elég szépen működnek Izrael ellen, pedig azok katonai IT terén legalább olyan jók mint az amcsik.

Guszty 2022.04.03. 14:25:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Gondolom, az csak pusztás copy-paste hiba, hogy az idézetedből kimaradt, hogy közvetlenül Ukrajnába "(a nem halálos erő célbajuttatására tervezett felszereléseknek és készleteknek - például egyéni védőeszközök, elsősegélynyújtó felszerelések és üzemanyag)" szállítását engedélyezi, vagyos fegyverszállítást továbbra sem engedélyez Ukrajnába Magyarországról.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 14:28:36

@midnight coder: És amit írtál annak mi köze van ahhoz amire válaszoltál?

@arthurthedent: Kérdés a történtek fényében mennyi működik még a a nukleáris triádból?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 14:29:50

@Guszty: Másoltam, valahonnan ahol ezek szerint kiszedték, de megnézem az eredetit!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 14:35:36

@Guszty: Hazudozol. Mert te az 5. pontot idézed, de olvasd el a 3. pontot is amely a halálos erőt képező eszközök szállítását engedélyezi.
Te kis hazudós! Olvasd el a 3. pontot!

magyarkozlony.hu/dokumentumok/854d68e77dd9473934ffc0ff24c558ea25527ac1/megtekintes

arthurthedent 2022.04.03. 14:38:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Kérdés a történtek fényében mennyi működik még a a nukleáris triádból?"

Állítólag a tengeralattjárók nagyon szuper állapotban vannak, de persze most már nehéz bármit is elhinni. A csodahadseregről, a világ legnagyobb hadseregéről kiderült, hogy csak azért nagyok mert négy emberöltőn keresztül nem selejteztek le semmit. :(

arthurthedent 2022.04.03. 14:45:43

@midnight coder: "Na ja, csak itt a lépcsőről leesés nem egy hirtelen baleset, hanem évtizedes folyamatok eredménye."

Okés, minden vicces hasonlatnak azért megvannak a határai. Szerintem ne próbálj meg világgazdasági folyamatokra vonatkozó nagy felismeréseket tenni azzal, hogy a lépcsőn való leeséses poénomat vesézgeted. Nincs humorérzéked, hát nincs, nem olyan nagy dolog az. :)

"A primitív drónok és más cuccok elég szépen működnek Izrael ellen, pedig azok katonai IT terén legalább olyan jók mint az amcsik."

Csináltam poénból egy kukalopás-gátló GPS-es kütyüt, amit aztán nem szereltem bele a kukába, mert annyit már nem ér meg az egész. Az orosz hadsereg pont ugyanazt a GPS panelt rakta a katonai felderítődrónjába mint amit én vettem ehhez az ebay-en a kínaiaktól amikor még nem raktak mindenre vámot a magyarok.

Te most azt magyarázod, hogy nem az orosz hadsereg amatőr mint én, nem ők gagyiznak, hanem én vagyok katonai nagyhatalom mint az oroszok.

Megtisztelő, de én azért egy kicsit szkeptikus vagyok.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 14:49:34

@arthurthedent: "Te most azt magyarázod, hogy nem az orosz hadsereg amatőr mint én, nem ők gagyiznak, hanem én vagyok katonai nagyhatalom mint az oroszok." :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 14:50:46

@arthurthedent: Nem is tudom. Szerinted az elsüllyedt Kurksz matrózai is ezen a véleményen lennének ha élnének? De kérdem én ha ekkora szar az orosz fegyverzet, akkor vajon az atomtöltetek és a rakéták, amelyek nagyon sok karbantartást igényelnek, vajon mind működő képesek? A nukleáris triád harmadik elemével a stratégiai bombázókkal, ma már nem kell számolni, azokat leszedik.

Sir Gombóc 2022.04.03. 15:16:02

@arthurthedent: Viszont ez még nem jelenti azt, hogy Brüsszel viszont jól csinálja/csinálná.

Valóban nem. De most nem is ülnek olyan felhatalmazású és képességű vezetők az ott.

Sir Gombóc 2022.04.03. 15:21:34

@midnight coder: Mit nem tudsz? Még ipari, nem hogy katonai környezetben, sem használnak hobbi áramköröket..

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 15:26:34

@Sir Gombóc: Hát pedig az az ukrán alakulat amely drónokkal megállította az orosz hadioszlopot, először pont internetről beszerezhető cuccokkal vitte véghez. Most már persze fejlettebb technikát kapnak.

Guszty 2022.04.03. 15:41:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A 3. pont szerint csak más szövetséges országba engedélyezi a szállítást. Emlékeim szerint Ukrajna még nem szövetséges, úgyhogy megint beégtél

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 16:54:39

@Guszty: Az már tökmindegy hol lépi át az ukrán határt. Hülyeségeken lovagolsz és elsőre rossz pontot idéztél be, úgy hogy te égtél be, kis hazudós!

arthurthedent 2022.04.03. 16:55:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Hát pedig az az ukrán alakulat amely drónokkal megállította az orosz hadioszlopot"

Pontosan. Nem is érti a világ, hogy az oroszok miért nem vetették be azokat a szuper fegyvereiket, amiket pont ezek ellen fejlesztettek ki. Vannak zavaró adók, amik képesek megszakítani a kommunikációt a drón és a drónkezelő közt, vannak különféle drónvadász rakéták és vannak olyan rakéták, amik kimondottan rámennek a drónkezelőkre.

Eddig az egyetlen elfogadható magyarázat az volt, amit hallottam, hogy láttak ugyan ilyen eszközöket az oroszoknál, de ezeknek a modernizálása nem történt meg, mert egyszerűen ellopták a pénzt és luxushajókat vásároltak belőle amiket mostanában a világ minden táján le szokás foglalni.

arthurthedent 2022.04.03. 16:59:35

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "De kérdem én ha ekkora szar az orosz fegyverzet, akkor vajon az atomtöltetek és a rakéták, amelyek nagyon sok karbantartást igényelnek, vajon mind működő képesek?"

Nem tudom. Az egyik vélemény az, hogy ezekre azért jutott pénz, hogy ezek azért frankón karban lettek tartva és a katonák frankón ki lettek képezve. Én azért kicsit szkeptikus vagyok, mert a világ legnagyobb atomarzenáljáról van szó, sok ezer robbanófejről. Száz meg száz rakéta, teherautókra szerelve, bunkerek, rakétaüzemanyag, navigációs, kommunikációs berendezés, amit aztán a hét minden napján, három műszakban kell őrizni, mozgatni, rejtegetni...

Lehet, hogy már a negyede sem működőképes, de azért ez nem nyugtat meg.

arthurthedent 2022.04.03. 17:07:50

Oroszok első világháborús maxim géppuskával. Úgy tűnik, hogy tényleg előszedtek mindent, amit csak találtak a raktárban. :-o

i.redd.it/k1iyu4hp6zo81.jpg

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 17:09:35

@arthurthedent: Észak-Korea is állít elő atomfegyvert és nagy hatótávolságú rakétákat, de csak mutatóba.
Az atomfegyverek plutóniuma és főképp az azt körbevevő speciális robbanóanyag gyorsan öregszik. A rakéták hajtóanyaga meg szintén. Azokat rendszeresen fel kell újítani. És nem az számít hány atomtöltet van, hanem mennyi a célba juttatható. Az amcsik is villogtak az atombombájukkal 45-ben, pedig csak háromhoz volt elegendő hasadó anyag, amiből kettőt felhasználtak. Igaz, a sikerek után ezerrel folyt a plutónium gyártás és urán centrifugálás.

arthurthedent 2022.04.03. 17:13:10

Itt egy orosz katona a vállán egy Mosin Nagant . Ennek a fegyvernek a fejlesztése a wiki szerint 1891-ben fejeződött be. :-o

Elég hihetetlen, nem?

www.reddit.com/r/milsurp/comments/t5ktl3/mosin_nagant_spotted_with_russian_troops_in/

arthurthedent 2022.04.03. 17:22:18

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Az atomfegyverek plutóniuma és főképp az azt körbevevő speciális robbanóanyag gyorsan öregszik. A rakéták hajtóanyaga meg szintén."

Nem beszélve az elektronikáról! Képzeld el, hogy a csöves tévét felvitted a padlásra valamikor a nyolcvanas években, most lehozod és elgondolkodsz rajta, hogy mennyi az esélye, hogy működik? Laikusok el szoktak csodálkozni, hogy ha be sem volt kapcsolva, akkor hogyan mehetett tönkre, de a helyzet az, hogy azokat az alkatrészeket nagyon nem úgy gyártották, hogy negyven év múlva is működjenek. Az összes elko ki van bennük száradva, az összes papír kondenzátor szivárog, az ellenállások megnyúltak, a forrasztások megrepedeztek, a csövek lelevegősödtek.

Kimondottan komoly restaurálásra van szükség még mielőtt bekapcsolnád őket, mert ha csak úgy bekapcsolod nagy eséllyel még le is égnek.

Hacsak nem tartották folyamatosan karban az elektronikát. Amit ezek után teljesen elképzelhetetlennek tartok. Valószínűbb, hogy kilopták belőle a csöveket meg a színesfémet. :-o

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.03. 17:25:19

@arthurthedent: Ez tényleg egy vicc. A Dragunovot - ami ezeket lecserélte - már 1978-ban rendszeresítették a Varsói Szerződés hadseregeiben. Nagyon kétségbeesett dolog ilyen régi szarokat használni.

arthurthedent 2022.04.03. 17:27:38

És még egy dolog. Pár nappal ezelőtt mindenki kinevetett, amikor azt mondtam, hogy a bonyolult ipar hamar össze tud omlani, mindenki azt mondta, hogy az oroszok bizony önellátóak élelmiszerben, a többi meg nem számít.

Nos ez a kép oroszországban készült egy üzlet polcain. Nem árulom el mi a poén, mindenki megkeresheti mi a hiba a képen. :)

cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/220402105659-theft-tag-russia-new-full-169.jpeg

midnight coder 2022.04.03. 18:48:38

@Sir Gombóc: Az izraeliek nem. De a palasztinok annál inkább. Ma egy kínai Ardunio klón procijának a teljesítménye a sokszorosa egy 80-as évekbeli M68k-nak ami az akkori rakétabvezérlésekben volt. És pár ezer forintért utánad vágják alaplapostól, I/O kapukkal, A/D általakítóval. És lehet hogy az amcsi drónvezérlõ áramkörökhöz képest nem egy nagy szám, de arra amire kell pont elég. Ha meg picivel többet szánsz rá, akkor akár Rabsberry PI-t is vehetsz, akkor pedig egész komoly számítási kapacitást kapsz a pénzedért. És akkor még semmi spéci drón-specifikus áramkört nem vettél a kicsi kínaiaktól, pedig az Aliexpress tele van ezekkel is.

belekotty 2022.04.03. 19:07:03

index.hu/kulfold/2022/04/03/haboru-lengyelorszag-jaroslaw-kaczynski-egyesult-allamok-atomfegyver/

Ez vénségére meghülyült? Pont ezzel lehetne méginkább felbőszíteni az oroszokat, amit nem kéne. Így is borzasztó ez a háború, nem kellene még eszkalálni!

arthurthedent 2022.04.03. 19:16:21

@belekotty: Azért a lopásgátló a konzerven sokat elárul. :)

"Ez vénségére meghülyült?"
Nem egészen. Az oroszországból menekült befolyásos emberek és az amerikai szakértők egyetértenek abban, hogy putyint nem lehet felbőszíteni. Ez a vörös vonal emlegetése meg a nato előretörésre való hivatkozás pusztán ködösítés tőle.

Ezek szerint az emberek szerint putyint kizárólag az állíthatja meg, ha erőt mutatnak vele szemben. Minden óvatosság, minden tárgyalási készség, minden nyugtatgatás csak azt mutatja neki, hogy büntetlenül megteheti a következő lépést ami a balti államod bekebelezése, mert a nyugat gyenge.

Azt mondják, hogy az oroszok a lakosság, a hadvezetés már most arra készülnek, hogy ha legyőzik ukrajnát, akkor mennek tovább. Nem elkerülni akarja a konfliktust a nato-val, hanem úgy gondolják, hogy már a nato-val állnak háborúban és ha putyin úgy látja, hogy a nato nem fog atomfegyvert bevetni és kiszorítható a keleteurópai államokból, akkor megteszi ezt. Vagy legalábbis megpróbálja.

arthurthedent 2022.04.03. 19:17:13

@belekotty: Röviden összefoglalva: az elképzelés, hogy putyinnal lehet "beszélni" csak illúzió.

Nancsibacsi 2022.04.03. 19:22:44

@Sir Gombóc: A SWIFT európai, de bankkártyát nem kezel, az meg elég hülyén fog kinézni ha a tesconál nem lehúzod a kártyádat, hanem mobilbankkal b.szakodsz. A Galileo Európai - éppen csak nem használja semmi se - Android is Glonast meg GPS-t használ. És amúgy a többivel mi is van? Soroljad már a nagy európai chipgyárakat légyszi, meg az európai oprendszereket.

Nancsibacsi 2022.04.03. 19:25:44

@arthurthedent: "Az eu-ban valóban kevés a chipgyártás volumene (a világ termelésének cirka 8%-a van európában) viszont az EU erős a chipgyártásban hasznlt gépek előállításában, tervezésben, kutatásban"
Várjál már egy pillanatig: mondanád az EU-s chipgyártó cég nevét? Hmm? Ja, hogy az nem európai cég, hanem ide van helyezve egy gyár? Akkor ennyi erővel a Suzuki is európai gyártó.
Nézd már meg mi történt a Huawei-el - az USA chiptervező szoftvereket nem használhatják fel, így tudtak valami készletet vásárolni modern chipekből, utána meg vissza kellett lépniük pár évet. De ott legalább SAJÁT gyártó kapacitás is van -ami EU-ban nincs.

arthurthedent 2022.04.03. 19:28:34

@Nancsibacsi: "Soroljad már a nagy európai chipgyárakat légyszi, meg az európai oprendszereket."

A Linuxot egy svéd csávó csinálta finnországban. Abból lett az android. :)

arthurthedent 2022.04.03. 19:36:57

@Nancsibacsi: "Várjál már egy pillanatig: mondanád az EU-s chipgyártó cég nevét? Hmm? Ja, hogy az nem európai cég, hanem ide van helyezve egy gyár?"

Rosszul tudod. STMicroelectronics, NXP Semiconductors, Infineon, ams AG, OSRAM. Ja, persze, az emberek a processzorgyártókat ismerik, azokból is talán kettőt vagy hármat, amik most sikeresek, de a mikroelektronika nem csak ezekből áll. De igaz, az európai mikroelektronika elég szánalmas.

"Nézd már meg mi történt a Huawei-el - az USA chiptervező szoftvereket nem használhatják fel, így tudtak valami készletet vásárolni modern chipekből"

Kérdés: te értesz a témához? Mit értesz azon, hogy "modern chipek"? Mit értesz azon, hogy "chiptervező szoftverek"?

De persze mindegy, én statisztikai adatokat nyomtam, jelezve, hogy azért nem halt ki a chiptervezés és chipgyártás európában, bár 24%-ról leesett 8%-ra, ami elég gáz. Ennyit állítottam, az ilyen anekdotikus érvekkel nem nagyon tudok mit kezdeni.

alöksz róz 2022.04.03. 19:43:07

@arthurthedent: ez sajnos kamu, ez nem orosz katona és nem is olyan területen készült a kép ahova az oroszok bevonultak.
a jármű meg egy motorkerékpárból készített mezőgazdasági szállító járgány :-)
(ez tuti, első pillantásra felismertem, nekünk is volt hasonló vagy lehet pont ilyen)

arthurthedent 2022.04.03. 19:49:07

@alöksz róz: "nem is olyan területen készült a kép ahova az oroszok bevonultak"

Hol készült. A föld melyik pontján lehet nagy fehér Z betűvel meg géppuskával járkálni? Jelmezbálnak egy kicsit erős, nem? :D Esetleg valami orosz nemzetiségü szeparatista, aki leporolta nagypapa hangszerét? :D

alöksz róz 2022.04.03. 20:07:05

@arthurthedent: akárhol készülhetett, de az biztos hogy háború idején nem megy be egy orosz katona egy ukrán nagyvárosba egyedül gyakorlatilag fegyvertelül (mert az nem gépfegyver, valószínűleg az is egy "ereklye") egy sufnituning járgánnyal civil ruhában gyakorlatilag védtelenül, a helyiek meg nem nézik nyugodtan kávézgatva dohányozva.

"Esetleg valami orosz nemzetiségü szeparatista, aki leporolta nagypapa hangszerét?" - esélyes, ez nekem is eszembe jutott. és lehet nem is ukrajnában, hanem oroszországban van, a rendszám mintha photoshoppos lenne egy cseppet.
vagy egy ukrán forma aki így akarja alázni az oroszokat.

de nem hiszem h ezek kétséget ébresztenének benned, te agymosott vagy és elhiszel minden faszságot :-)

alöksz róz 2022.04.03. 20:08:48

@alöksz róz: "egy ukrán nagyvárosba" - kisvárosba se :-)

Sir Gombóc 2022.04.03. 21:06:58

@Nancsibacsi: az androidos telefonom a Galileot is használja. Ez is tévedés részedről.
süti beállítások módosítása