MaGYAUR

MaGYAUR

Hogyan váltsuk le a Fideszt?

Közéleti Klub Unger Annával és Lakner Zoltánnal az ellenzékiségről

2023. március 06. - Magyaur

A beszélgetés egyik fontos következtetése az volt, hogy az ellenzéknek az embereket foglalkoztató problémákból kiindulva kéne párbeszédet folytatni a helyi emberekkel országszerte, segítséget nyújtani abban, amihez  a segítségüket kérik és nem a parlamentarizmus látszatának a fenntartására kellene törekedniük.

 

Az ellenzék akkor jár el helyesen, ha az EU-hoz hasonlóan, növeli a zsarolási potenciálját az önkényuralommá, autokratává vált orbáni rendszerrel szemben annak érdekében, hogy a választásokon az ellenzék jogi, média és finanszírozás szempontból egyenlő eséllyel indulhasson a kormánypártokkal!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr4518064840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.03.06. 07:59:52

"az ellenzéknek az embereket foglalkoztató problémákból kiindulva"

Ez képtelenség. Az ellenzék nem áll az emberek oldalán.

gigabursch 2023.03.06. 11:56:49

A cikkszerző szerinti ellenzék addig, amig olyanokkal foglalkozik avagy olyanok foglalkoztatják, mint:
- genderlobbi
- eLMeBeTeQ terror kiteljesítése
- haza ki és elárulás felsőfokon
- lopakodó vegán agybaj
- az AEÁ és társult intézményeinek valagnyalása
- stb...
addig kb. egy lézengő kutya sem fog rájuk szavazni.

Ettől még a Mi Hazánk Mozgalom is messze több és messze értelmesebb ellenzékiséget mutat, amire elgondolkodtató, hogy szavazzon-e az, aki nem feltétlen bennük látja a jövőt (azaz a bizonytalanok tábora)

S amíg olyan hteles arcok vannak ennél az összefos.s nevá gittegyletnél, mint Krausz "nyelveketsemtudó" Gedeon, Dobrev "saját monodgammommal építek pártot" Klárika, Cseh "botmixer" Katka, Jakab "kőbunkóvagyok" Péterke és egyéb véglények, addig csak mehet itt az okoskodás, de szerencsére ezt a fajta gittegyletet senki nem fogja képviselni.

Csak halkan jegyzem meg, hogy a fent említett Mi Hazánk Mozgalom nem túl sok bonyolult kérdést hozott normálisan témába és bizony eltolta a falig, így
- végrehajtó maffia
- covid oltás - terrór
- magyarnak lenni
- határzár, stb.
- (s most jön a radikális antifa és egyéb mocskok terrorszervezetté nyilvánítása)
Ezeket lassan, de biztosan a NER-nek is fel kell(ett) dolgoznia, mert minden ponton bukóra álltak.

Szóval:
A cikkszerző szerinti ellenzék és az okosságaik az gyakorlatilag fing a viharban.
A valóban meglévő ellenzék viszont pont olyan problémákkal foglalkozik, ami valódi probléma és ami rengeteg szavazatot hoz nekik. Főleg a Schadl "igen gazdám" Végrehajtói Kamara Elnök lehallgatott beszélgetése óta.

F1őr 2023.03.06. 12:24:23

Finanszírozási szempontból még előnyben is voltak.

Billy Hill 2023.03.06. 16:06:59

"az ellenzéknek az embereket foglalkoztató problémákból kiindulva kéne párbeszédet folytatni a helyi emberekkel országszerte" - nocsak, egy Párbeszéd... Magyarországért...?

6.Lenin 2023.03.06. 17:08:59

Hogyan váltsuk le a Fideszt-szól a kérdés. A válasz 1xű.

Jobb, hiteles program, jövőkép az ORSZÁGNAK.
Olyan emberek, akik ezt képesek hitelesen is megvalósítani.
Kellene egy hiteles ellenzék, akik képesek átlátni Mo érdekeit.

Jelenleg ma Mo nincsenek ilyenek, csak nyamvadt kis gazemberek. Süketelése a Senkiházyaknak, az viszont van. Ki nem szarja le őket?

kewcheg 2023.03.06. 17:23:08

Az egyház le tudná, ha akarná. Egy Mindszenty kaliberű főpappal.
Mert az egyház feltehetné a következő kínos kérdéseket:
rendben van-e barátkozni az ateista, népelnyomó és egyházüldöző népi Kínával?
rendben van-e harácsolni?
szabad-e a dolgozó embert kizsákmányolni, a kizsákmányoláshoz jogi hátteret biztosítani?
le szabad- e rombolni Isten teremtett világát a / víz, termőföld, levegő/ a profitért? Ami ráadásul csak néhány emberé?
Az egyház ezt megtehetné, ha akarná, én mint katolikus szomorú vagyok hogy még csak ezt a néhány kérdést se teszi fel....

11 Favágó 2023.03.06. 17:32:18

Szép kis tömeggyűlés. Nálatok még Covid van vagy csak ekkora az érdeklődés? Amúgy mire kellene cserélni Orbánékat? Giga kolléga fentebb kifejtette a választéktalanságot. Sajna, nyert.
Azt ugye tudod, hogy a zsarolás a tehetséget nem helyettesíti. Na most, ha az utóbbiből szerinted Orbánék gyengén állnak, nem nehéz többet mutatni . Mutassatok többet

6.Lenin 2023.03.06. 17:35:10

@kewcheg:

Ezen az alapon minden kormányt le kéne váltani. Nincs valami kézzelfoghatóbb, hitelesebb?

ulpius66 2023.03.06. 17:41:17

Magyar Úr!

Addig mán sikerült eljutnod, hogy "hogyan váltsuk le a Fideszt"?

Eccer írd mán le azt is, hogy kikre?

PL. leírhatnád, neked melyik párt a kedvenced!
(az nem ér, hogy bárki, csak ne a Fidesz....)

ulpius66 2023.03.06. 18:46:37

"Az ellenzék saját erőből nem fog választást nyerni, külső okok vezethetnek csak Orbán bukásához"
HírKlikk | 2023. március 6. 18:15
„Az ilyen ellenfelektől Orbánnak nem kell félnie”– ezzel a címmel közölt előfizetői számára elérhető cikket a Die Presse. Gyimesi Péter, a konzervatív bécsi lap budapesti tudósítója szerint a tavalyi parlamenti választás Orbán Viktor kormánypártjának kétharmadot hozott, és ellenfelei szövetsége szétesett. Most, egy évvel később, az ellenzék még töredezettebb, és semmi kilátása arra, hogy hatalomra kerüljön."

Az "ellenzék legerősebb pártjai" a gyurcsányi vezette szélsőségesen vadliberális fasisztoid kommunista DK, a Mi Hazánk Mozgalom, és a Kétfarkú Kutyusok.....

Futottak még: Momentum, JOBBIK, MSZP, LMP, Párbeszéd, a Nép Pártján Mozgalom Pártja, és a Mindenki Magyarországért Mozgalom Párt ...... ezek együttes támogatottsága a Kétfarkú Kutyusokkal egyenlő......

kewcheg 2023.03.06. 18:50:48

@6.Lenin: még a svájcit is? Vagy a balinézt is?

6.Lenin 2023.03.06. 18:56:52

@kewcheg:

Az általad felsoroltak közül tuti, hogy nem tartanak be mindent. Te mennyit tartasz be a 10-ből?
A szavak és a papír sok mindent elbír, miközben a valóságban kicsit másként működnek a dolgok.

6.Lenin 2023.03.06. 19:03:13

@kewcheg:

Egyet szeretnék látni....

-Hát kewcheg barátom te is megtértél.
- Igen Uram, lejárt a nekem szabott időm.
-Akkor most tisztázzunk néhány dolgot, miért is úgy történt?
-Tudod Uram az úgy történt......
-Egy pillanat barátom, elfelejtetted, hogy nekem mindenről pontos tudomásom van? Mindent látok és hallok.
_ Ok, rendben. Te döntesz.

ulpius66 2023.03.06. 19:54:37

www.blikk.hu/politika/magyar-politika/dk-gyurcsany-ferenc-keze-raczne-foldi-judit-gratulacio/dk9jkvf?ca_ed&length=9&blockIndex=8&pubId=ywtqzzn

Hát valóban a gyurcsányi szeretője lehet ez a kurva.....persze a gyurcsányi is jól be lehetett baszva.....
(mondjuk ez nem újdonság...... állandójan részeg....)

kewcheg 2023.03.06. 20:06:17

@6.Lenin: nincsenek illúzióim, pontosan így lesz, ahogy leírtad:)

ulpius66 2023.03.06. 20:08:06

Most olvastam, hogy elveszik a pedagógusoktól a közalkalmazotti státuszt!!!!!!!!!!

MOSTANTÓL NEKIK IS HETI 40 ÓRÁBAN TÉNYLEGESEN AZ ISKOLÁBAN KELL TARTÓZKODNIUK!
(REGGEL 1/2 8-TÓL DÉLUTÁN 4-IG.... FÉLÓRÁS EBÉDSZÜNETTEL)

OTT KELL KÉSZÜLNIÜK AZ ÓRÁIKRA, OTT JAVÍTHATNAK DOLGOZATOT!

... ÉS ANNYI SZABADSÁGUK LESZ, MINT MINDEN NORMÁL DOLGOZÓNAK, AZAZ 20-25-30 NAP!

NA, MOST TÜNCIZZETEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6.Lenin 2023.03.06. 20:20:26

@kewcheg:

Tudtam, nem kell hozzá túlságosan nagy éleslátás csak néhány kérdésre kell keresni választ.

Pl, ha egy a teremtő, akkor a miért teremtette az embert különböző (genetikai )programokkal?
Vajon mi lehet ebben a logika? Mindkettőre vannak számon kérhető szabályok, elvárások, engedmények?

Boldeone2 2023.03.06. 21:16:01

Egy dolgot kellene kellene szerintem mindenkinek megérteni, különösen az ellenzéknek: a listaállítás szabályváltozása miatt gyakorlatilag vége lett a plurális pártrendszernek. Az állampártot nem lehet - ebben a választási rendszerben - leváltani nem lehet
Ezzel kellene folyamatosan támadni a kormányt, az EU elé vinni ezt a torz és galád szisztémát!
Ha van fair választási rendszer, akkor van valódi versenyre egy PICI esély, mert a százmilliárdos propaganda- gépezet még mindig a Fidesz mögött!

Tehát két esszenciális dolog van:

- be kell támadni a választasi rendszert
- be kell támadni a rezsim hazug narratíváit, a médiát

ulpius66 2023.03.06. 21:59:07

@Boldeone2:

Figyusz!

Szóljatok a gazdinak, hogy küldjenek több dolcsit!!!!!!!
(és akkor máris mögöttetek fog állni " a százmilliárdos propaganda- gépezet" akkor biztos nyerni is fogtok.....már ha a ballibsik nem lopják el az egész "támogatást"....)

kewcheg 2023.03.06. 22:08:22

@6.Lenin: én csak annyit tudok, hogy most van egy kormányzópárt, kb. kétmillió támogatóval, egy semmirevaló "ellenzék" kb. egymillió támogatóval, ergó van vagy ötmillió választó, akiket nem képvisel senki. Ezek egy jobbra várnak. Az egyháznak pedig kutya kötelessége képviselni a híveit.

alöksz róz 2023.03.07. 09:19:33

@kewcheg: "Mert az egyház feltehetné a következő kínos kérdéseket:
...
rendben van-e harácsolni?
szabad-e a dolgozó embert kizsákmányolni, a kizsákmányoláshoz jogi hátteret biztosítani?" - ezeket melyik egyház tehetné fel? amelyik harácsol és sokszáz éve támogatja a kizsákmányolást?

6.Lenin 2023.03.07. 10:03:25

@kewcheg:

A hit és a politika két dolog, bár sok közös vonásuk van (átverik a híveiket, szeretik a hatalmat)

Nagyon igazad van, van 5 millió választó, akik eddig nem tudtak dönteni, tehát lenne kiket meggyőzni egy jobbnak tűnő vízióval. Nyilván figyelembe véve, hogy 30 évvel ezelőtt honnan is indult az ország. mik a külső, belső lehetőségei. Pofázni felelősség nélkül nem nagy kunszt.
A Fidesz jelenleg a lehetőségekhez képest elfogadható, de kellene még 30 év, hogy a társadalom is megváltozzon. Bármikor szavaznék egy jobb, hitelesebb társaságra, de ilyen jelenleg még csíra formájában sincs.

MEDVE1978 2023.03.07. 15:34:18

@Boldeone2:
"Ezzel kellene folyamatosan támadni a kormányt, az EU elé vinni ezt a torz és galád szisztémát!"
Apu, a Jocó meghúzta a hajamat! Jocó, most megmondalak!

Alapvetően egy ilyen lépés nagyon jól beleillik a FIDESZ-es narratívába, mert erősíti, hogy a "hazaárulók rohangálnak az idegen érdekeket képviselő szervezethez".
Le kellene szokni arról, hogy az EU fog itt megoldást nyújtani. Egy csak EU által megtámogatott változás, aminek nincs elég erős belső magja, csak a kormányra kerülő mostani ellenzék gyors bukását hozná el.

MEDVE1978 2023.03.07. 15:49:10

Annak ellenére, hogy 2022-ben bukott az ellenzéki koalíció, ez a jó út. Az előválasztás és maga a kampány is sok olyan dolgot mutatott meg, amelyek kellemetlenek, azonban a valóságot tükrözik így nem lehet átugrani őket. Ilyen dolgok:

1. A magyar ellenzéki szavazók nagyon jelentős része hasonlóan tradicionális értékeket vall magáénak, mint a FIDESZ szavazók. Egyben elutasítja a szélsőséges woke ideológiát, a nyugatmajmolást stb. Emiatt nyert az előválasztáson MZP.
2. Az előző állításhoz passzol az, hogy a FIDESZ szavazók egy részének meghódítása is lehetetlen olyan arcokkal, akik egyértelműen "újbaloldali" vagy "liberális" ideológiát vallanak, befekszenek a nyugati mainstreamnek.
3. Az ellenzéki szavazók szeretik a demokrácia játékot. Ezért örült szinte mindenki az előválasztásnak, mert az valamekkora versenyt vagy annak látszatát hozta.
4. A DK nem fogja leváltani a FIDESZ-t. Ez teljes mértékben esélytelen. A magyar ellenzéki szavazók nagyobb része annyira undorodik Gyurcsánytól, a feleségétől és a DK-tól, hogy sohasem fogja megszavazni. És még nem is tartunk a végén, hiszen ezek csak az ellenzéki szavazók, a bizonytalanok és kormánypártiak körében még nagyobb az elutasítottságuk. És ezen semmit nem változtat az, hogy már a 29. megélhetési politikus vándorol át hozzájuk a többi törpe ellenzéki pártból.
5. A szélsőjobboldal nem elkötelezett a kormányváltás mellett. Ez ugye egyértelmű volt már korábban is, mivel a FIDESZ sokszor nyitott jobbra, ezért a szélsőjobboldali pártok (anno a MIÉP, aztán a Jobbik, most a Mi Hazánk) sok kérdésben melléjük álltak. Míg az ellenzék többi részében az a mottó, hogy a FIDESZ korrupciója annyira szétcseszi Magyarországot, hogy szinte bárki más mint ők, a szélsőjobb mottója nem ez, hanem az, hogy a FIDESZ sok mindent nem csinál jól, de inkább ők, mint a többi.
6. A FIDESZ médiagépezet működik és megugrotta a technikai szakadékot is. A 2018-as választásnál az internet, ott jelenlévő hangadók, média még inkább ellenzéki terület volt, ugyanakkor 2022-ben már tudatosan internetes médiaoffenzívát csinált a FIDESZ. A Megafon primitív üzenetei és a beleölt óriási mennyiségű pénz elérte a hatását és a kvázi új médiaeszközökön is sikerült megszólítani a célközönséget.
7. Az ellenzéki szavazók egyértelműen tudatában vannak annak, hogy összefogás szükséges a FIDESZ legyőzéséhez és ezt várják el a pártjuktól is.

6.Lenin 2023.03.07. 16:44:28

@MEDVE1978:
"1. A magyar ellenzéki szavazók nagyon jelentős része hasonlóan tradicionális értékeket vall magáénak, mint a FIDESZ szavazók. Egyben elutasítja a szélsőséges woke ideológiát, a nyugatmajmolást stb. Emiatt nyert az előválasztáson MZP."

Ellenzékinek lenne ideológiája? Nálatok az oviban ezt valaki komolyan is veszi? Tök értelmetlen tovább olvasni.

A magyar ellenzéknek csak önös érdekei vannak, pénzért kiszolgálni valakiket.

6.Lenin 2023.03.07. 16:55:46

www.youtube.com/watch?v=uW7TwImgSf8

Világos, tiszta DK-s ideológia. MAGYAROK ez kell nektek. Vagy a Jobbik-konzervatív, náci, komcsi, bunkó ideológiája is édesebb a méznél.

Édes Istenem, hogy miket lehet it5t olvasni.

2024 2023.03.07. 20:42:46

@kewcheg: "én csak annyit tudok, hogy most van egy kormányzópárt, kb. kétmillió támogatóval, egy semmirevaló "ellenzék" kb. egymillió támogatóval, ergó van vagy ötmillió választó, akiket nem képvisel senki."

Van összesen kb. 8 millió X ezer választása jogosult. Van egy kormánypárt több mint 3 millió támogatóval, egy ellenzéki tábor nem egy, hanem összvissz kétmillió támogatóval, akiket viszont nem lehet csak úgy összeadni. A tavalyi orsz.gyűl.-i választásokon a részvételi arány kb. 70%-os volt. Nyilván a választásokon részt vettek közül nem mind elkötelezett szavazó, de négy évenként azok is valahova behúzzák az ikszet. Még ha egy részük jobb híján adja a voksát ide vagy oda, ezzel bizalmát a választott párt illetve egyéni képviselőjelöltnek bocsájtja. Kb. 20-25% mindössze azon szavazásra jogosultak aránya, akik a rendszerváltás óta tendenciózusan tartják távol magukat a választásokon való részvételtől. Nincsenek 5 millióan. A számok tükrében legenda a választani nem tudó/ bizonytalan/hitehagyott/kiábrándult választótömegek magas száma.

11 Favágó 2023.03.07. 22:29:41

@Boldeone2: barátom, melyik listaállítási feltétel akadályozza Fidesz leváltását? Nem kell sok, elég 1.
Képzeld el van 3 millió ellenzéki szavazótok (nincs, de képzeld el). Hol bukik meg a dolog? Milyen cél érdekében álljon össze az a 2-3 nagy ellenzéki párt? Ha kevés olyan van - szét fogják szopatni egymást. Ha sok, miért nem csinálnak valami szövetséget? 22-ben az előbbi történt. Merre van nektek innen előre?

gigabursch 2023.03.08. 08:34:14

@11 Favágó:
Az ellenzéki összefos.s még mindig ott tart, hogy azt hiszi épít, de csak leépít.
Leépíti magát, környezetét, mindent.
Aztán csodálkozik, hogy még az összes sánta, vak és süket is elfordul tőlük, sőt amilyen messze csak tud, otthagyja őket, jó messzire.

6.Lenin 2023.03.08. 09:53:00

@2023:

A lényege a dolognak, hogy A LEHETŐSÉG ADOTT a Fidesz leválására, BÁRMIKOR.
A probléma máshol van, de ahhoz ÉSZ kellene és elgondolkodni rajta. Ez hiányzik a legelső lépéshez.
A többi hülyék agyalása.

2024 2023.03.08. 16:42:41

@6.Lenin: "A lényege a dolognak, hogy A LEHETŐSÉG ADOTT a Fidesz leválására, BÁRMIKOR"

Ezt csak az vitatja, akinek át van mosva az agya.

Amennyiben az ellenzék az országot nem tudatosan a dekadens nyugati érdekeknek kiszolgálni akaró hazaárulók gyülekezetéből állna, azt mondanám "csak" a tehetség (az ész) hiányzik, hiszen a szándék, akarat meg van bennük. Ahhoz viszont megfelelő alternatíva kéne felmutatniuk jóléti programmal. Olyanja viszont a Fidesznek van, és kormányon előnyben is van az ellenzékhez képest. Életben vannak a családvédelmi, szociális intézkedések, amelyek miatt a kormánypárthoz már be van csatornázva szinte minden korosztály régóta.

2024 2023.03.08. 16:54:32

@6.Lenin: "Nagyon igazad van, van 5 millió választó, akik eddig nem tudtak dönteni, tehát lenne kiket meggyőzni egy jobbnak tűnő vízióval."

Ez viszont egyszerűen nem felel meg a valóságnak. A legtöbb választó határozottan ide vagy oda tartozik és az oldalak között már régóta nincs átjárás. Csupán az ellenzéki térfélen belül a pártok között mozog a népszerűségi inga. Mondom, csupán legenda a bizonytalan szavazók magas száma, a közvélemény kutatások nem támasztják alá.

2024 2023.03.08. 17:02:50

@6.Lenin: Summa summárum: ELVBEN a lehetőség adott a kormányváltásra, hiszen a választási rendszer erre lehetőséget ad. De jelen felállásban, jelenlegi körülmények között, ilyen ellenzékkel, mint amilyennel az ország meg van átkozva, GYAKORLATILAG lehetetlen.

6.Lenin 2023.03.08. 17:26:32

@2023:

2010-ben mi történt? Eleve kifogásokat keresel, magyarázni szeretnéd a tehetségtelenséget.
A választások= matek, érdek, tehetség. MIT SZERETNE A NÉP. A választásra jogosultakat nem érdekli a süketelés. A nagy részét úgyis elfelejtik, amivel megetetik őket. Az arányokra viszont igen oda kell figyelni. Ez is egy szakma, érteni kell hozzá-mondta Orbán nem is egyszer.
Abban igazad van, hogy az emberek a génjeik szerint eleve tartoznak valamelyik oldalra, de az érdekeik mentén meggyőzhetők. Nyugaton tényleg ideológiák, "európai értékek " mentén döntenek?
1 jó nagy lópisztolyt. Megvannak rá a kidolgozott módszerek, hogyan kell szavazniuk.

Jelen felállásban a hazai ellenzék tehetségtelen, hiteltelen emberek halmaza. Ha nem MZP a kiválasztott, talán nyerhettek is volna. A levegőben lógott ennek a lehetősége. Valakik, valahonnan beleszóltak, rosszul. Megvan rá a magyarázat, de mivel buktak, lényegtelen.

2024 2023.03.08. 18:56:07

@6.Lenin: "2010-ben mi történt? Eleve kifogásokat keresel, magyarázni szeretnéd a tehetségtelenséget"

Mi történt 2010-ben? Áruld el, mert biztos lemaradtam valamiről. Én arra emlékszem, az akkori kormánypárt totálisan lejáratta magát, az szdsz kihullott a Parlamentből és a Fidesz éppen ezért - még úgy is, hogy lényegében nem volt programja - megnyerte az akkori választásokat.

---------------

"Abban igazad van, hogy az emberek a génjeik szerint eleve tartoznak valamelyik oldalra, de az érdekeik mentén meggyőzhetők."

Mi van?? Hol írtam én ilyet? Mi az, hogy "génjeik szerint"? 2010 óta világos a felállás: a Fidesz kétharmaddal nyer, mert sikeresen becsatornázta magához az összes korcsoportot és társadalmi osztályt, az ellenzék pedig azóta lényegében szünet nélkül folyamatosan lejáratja magát. Az embereknek megélhetés, nyugalom, család kell, azt pedig az Orbán-kormányok és a Fidesz biztosítja nekik százféle intézkedéssel. Ha ezt tagadod, már megbocsáss, de vak vagy. Ne légy vak.

----------------------

"Jelen felállásban a hazai ellenzék tehetségtelen, hiteltelen emberek halmaza. "

Ugyan nézd már meg följebb, mit írtam ezzel kapcsolatban. Csak nem ugyanezt, legföljebb más szavakkal?

----------------------

"Ha nem MZP a kiválasztott, talán nyerhettek is volna. A levegőben lógott ennek a lehetősége."

Dehogy lógott. Minden komolyan vehető közvéleménykutató változó Fidesz-fölényt mutatott végig a kampány alatt. MZP, Gyurcsány, a momentumos senkik ügyei és a háborúpártiság a kétharmadhoz járultak hozzá, a sima abszolút többség akkor is meglett volna. Ukrajna feltétlen támogatása az ellenzék részéről az utolsó hetekben, hónapokban bizonyosan megdobta a kormánypárt népszerűségét. Ha MZP nincs, Gyurcsány akkor is van. Ha MZP nincs, az ellenzék akkor is háborúpárti és szintúgy tálcán kínálta volna föl az országot a nyugati gazemberek érdekeinek.

-------------------

"Valakik, valahonnan beleszóltak, rosszul."

Teljesen mindegy, Dobrev, Karácsony vagy MZP. Nem MZP miatt rohantak a Fideszre szavazni csőstül az emberek. Egyedül a Jobbik vesztett rengeteg szavazót, a párt Gyurcsányhoz való közeledése miatt, ami a Parlamentbe juttatta a Mi Hazánkot. Minden más párt szavazói ha befogott orral is, de szépen elmentek és leszavaztak a közös listára és a közös ellenzéki jelöltekre MZP, Gyurcsány és TimiKém ellenére is. Nem rajtuk múlott. 70,21%-os részvétel!! A LÉNYEG, hogy a társadalom többségének kedveznek a Fidesz intézkedései. Még az ellenzékieknek is, csak utóbbiak nem vallják be. :P És békét, nyugalmat akarnak. Orbántól megkapják, a mosléktól meg nem. Az emberek meggyőzhetők, de tudják mit akarnak és hogy azt kitől kapják meg. Látsz te ebben változást?

6.Lenin 2023.03.08. 19:09:33

@2023:

Te szépen megpróbálod elmagyarázni a tehetségtelenséget. A lényeges kérdéseken meg simán átlépsz.
Én arra próbáltam választ keresni, hogy miért nem képes az ellenzék leváltani a Fideszt (zsinórban 4x kétharmad, nagy gáz). Egyik oldalt sem védtem.
Mind1.

2024 2023.03.08. 19:25:56

@6.Lenin: "Én arra próbáltam választ keresni, hogy miért nem képes az ellenzék leváltani a Fideszt (zsinórban 4x kétharmad, nagy gáz). Egyik oldalt sem védtem."

Mint a hülyének magyaráznál. Fáj.

-----------------

Két választ adtál.

"1. Jelen felállásban a hazai ellenzék tehetségtelen, hiteltelen emberek halmaza."

Ebben egyetértünk.Tagadod?

2. MZP.

Ebben nagyobbat nem is tévedhetnél. Elmagyaráztam, nem ment át. Pedig világos, a hiba nem bennem van.

A lényeg az, amit föntebb leírtam. Te pedig hibás választ adsz a problémára.

2024 2023.03.08. 19:29:53

@6.Lenin: "Én arra próbáltam választ keresni, hogy miért nem képes az ellenzék leváltani a Fideszt (zsinórban 4x kétharmad, nagy gáz)..."

Írtam: "2010 óta világos a felállás: a Fidesz kétharmaddal nyer, mert sikeresen becsatornázta magához az összes korcsoportot és társadalmi osztályt, az ellenzék pedig azóta lényegében szünet nélkül folyamatosan lejáratja magát. Az embereknek megélhetés, nyugalom, család kell, azt pedig az Orbán-kormányok és a Fidesz biztosítja nekik százféle intézkedéssel.

Ez szerinted nem világos magyarázat? Mivel nem értesz eget belőle,

2024 2023.03.08. 19:32:06

@6.Lenin: "Én arra próbáltam választ keresni, hogy miért nem képes az ellenzék leváltani a Fideszt (zsinórban 4x kétharmad, nagy gáz)..."

Írtam: "2010 óta világos a felállás: a Fidesz kétharmaddal nyer, mert sikeresen becsatornázta magához az összes korcsoportot és társadalmi osztályt, az ellenzék pedig azóta lényegében szünet nélkül folyamatosan lejáratja magát. Az embereknek megélhetés, nyugalom, család kell, azt pedig az Orbán-kormányok és a Fidesz biztosítja nekik százféle intézkedéssel...A LÉNYEG, hogy a társadalom többségének kedveznek a Fidesz intézkedései. Még az ellenzékieknek is, csak utóbbiak nem vallják be. :P És békét, nyugalmat akarnak. Orbántól megkapják, a mosléktól meg nem. Az emberek meggyőzhetők, de tudják mit akarnak és hogy azt kitől kapják meg."

Ez szerinted nem világos magyarázat? Mivel nem értesz egyet belőle?

6.Lenin 2023.03.08. 19:48:19

@2023:

Ha valamit feldobsz, leesik, miért? Nem azért mert DK-s, vagy Fidesz hívő. 4x kétharmaddal bukni, zsinórban, nem kis negatív teljesítmény akkor, amikor minden adott választói szám oldaláról, de valamit nagyon nem ért az ellenzék.

Én nem téged akartalak bántani, hanem az érveléseddel nem értettem mindenben 1et.

Szerintem a ME pozició nem MZP-nek volt a magyar ellenzék részéről kinézve. ez be is bizonyosodott. Az összefogás szétesett, igaz rosszul is volt létrehozva.

A helyzet adott. A választást megint kétharmaddal bukta az ellenzék, tehát az érveim nem lettek megcáfolva. A vereségre adott magyarázatok-szerintem - a hibásak.

A választások nem úgy működnek a valóságban, ahogyan azt sokan elképzelik.

"A LÉNYEG, hogy a társadalom többségének kedveznek a Fidesz intézkedései. Még az ellenzékieknek is, csak utóbbiak nem vallják be. :P És békét, nyugalmat akarnak. Orbántól megkapják, a mosléktól meg nem."

De ezt miért képtelenek ők is megcsinálni? MERT NEM ÉRTIK A LÉNYEGÉT.
Bp-en miért nyert egy rendkívül alkalmatlan jelölt? Jól számolták a szavazatokat, jókat ígértek, vagy jól volt megszervezve (megfelelő számú szavazóval)?

2024 2023.03.08. 19:48:37

@6.Lenin: "Te szépen megpróbálod elmagyarázni a tehetségtelenséget."

Egy politológus furcsán nézne rád, ha ilyennel jönnél neki. És ahhoz, hogy egy létező jelenségre, problémára válaszokat találjunk, először értelmezni kell azt. Az ellenzék tehetségtelensége kulcstényezője ennek a problémának. Azt pedig körül kell járni, meg kell magyarázni. A konklúzió levonása csak ez után következik.

"A lényeges kérdéseken meg simán átlépsz."

A lényegi kérdéssel foglalkoztam, úgy látszik mindhiába. Miért népszerű a Fidesz és miért nincs legalább annyi szavazója az ellenzéknek? Megválaszoltam, nem mondhatod, hogy nem. Te is adtál válaszokat, de az, hogy MZP, az kurva kevés és hamis.

-------------------

És ezzel a magam részéről lezárom ezt a "vitát". Talán annyi értelme volt, hogy pár ember lehet jön még ide olvasni a posztot és alatt a kommenteket is, és talán valamit hasznosnak is vélnek majd belőle.

6.Lenin 2023.03.08. 20:19:44

@2023:

Igen, leírtad, hogy a Fidesz népszerú(bb), de ez valamilyen hétpecsétes titok? Az ellenzék nem fér hozzá?
Igen körül kéne járni a dolgokat, pl a az ellenzék múltját, elveit) (ezt nagyon egyszerű lenne, mert ilyen nincs nekik)
A magyar belpolitika csak a hazai résztvevőkön múlik? Senki nem próbál beleszólni?

De egy a lényeg, én arról írtam , hogy a választásra jogosultak számán nem múlik egy ellenzéki győzelem. Valami más okok hiányoznak. az egyik nyilván a tehetségtelenség, ha a nyertes módszereit képtelenek lemásolni. Nyilván, mert nem értik.
Szerintem ennyi a leglényegesebb része. A politológusok meg pontosan úgy oldalfüggők, mint a választók is.

Az olvasók meg nyilván a génjeik kényszere miatt szintén beállnak majd a sorba igazságot tenni. Én nem meggyőzni akartam őket, hanem leírtam a saját véleményem . A többi az olvasók döntése.

Billy Hill 2023.03.09. 15:04:58

- "Hogyan váltsuk le a F*deszt?"
- "Hát, ne úgy, mint eddig..."

Nevem senki. 2023.03.12. 15:38:33

@Boldeone2: Ha csak ez lenne a baj, a 10 előtti választásirendszer szerint is toronymagas Fidesz győzelem lett volna tavaly.
süti beállítások módosítása