MaGYAUR

MaGYAUR

Az orbánisták ócska trükkje: „harcos Angyal a Sátán ellen”

2021. augusztus 30. - Magyaur

Az orbáni propaganda a tömegtársadalmakban jól bevált, de hazugságokon alapuló manipulációs sémákat követi. Az orbánista hangulat-gerjesztőknek kiindulópontja, hogy nem létezik „objektív igazság”, sőt már maga a részrehajlástól való tartózkodás is (lásd a „politikai korrektség”-gel szembeni ideológiai hadjáratot) gyanús. Ha viszont nincs „objektív igazság”, akkor a szubjektív ítélet és a „Fake News” nemhogy természetes, de kötelező! A tapasztalat azt mutatja, hogy a tömegekre valóban hatással van a leegyszerűsítés, az hogy már nem ideológiai, vagy politikai ellenfelek állnak egymással szemben, hanem ellenségek. Ráadásul az ellenség, a „mi közös” ellenségünk hatalmas és veszélyes! A mozgósítás érdekében célszerű megszemélyesíteni és gonosz karikatúráját megrajzolni az ellenségnek (legyen az akár „kulák”, „klerikális reakció”, Soros, „Brüsszel” stb). Aki tehát a „mi” emberünk, a „mi közönségünk”, a „nemzetünk” tagja akar lenni, annak be kell állnia a Vezér/a Párt/az Egyház/a Fradi stb. mögé a sorba. A befogadás másik oldala a kirekesztés: az, aki nem elég fehérbőrű, nem eléggé vallásos, nem eléggé heteroszexuális, nem eléggé szurkol a magát „keresztény-nemzeti”-nek mutató belső gyarmatosító formációnak az majdhogynem áruló/hazaáruló/ellenség.

Tehát a propaganda első lépése megrajzolni a küzdőteret: az egyik oldalon a „harcos angyalok” (akik magukat általában szánni való kisebbségnek láttatják, miként a nácik magukat, amikor úgy állították be Lengyelország lerohanását, mint a „veszélyes háborús-agresszor lengyelek” elleni önvédelmi harcot), a másik oldalon a Sátán. Minél zavarosabb a Sátán kiléte, annál jobb (Sztálin a riválisából, amúgy a Vörös Hadsereg győztes vezéréből, Trockijból, olyan Sátánt faragott, aminek következtében a több százezer, millió ártatlanul megvádolt „trockista” lelte halálát a Gulágon).

A propaganda második lépése az ellenség karikatúrájának a megrajzolása (a libsi Soros „aki kárörvendően nevet a keresztény magyarok szenvedésén”, Karácsony Gergely aki „alkalmatlan” stb.).

A propaganda harmadik eleme, mivel a választáson ellenségek csapnak össze, ezért felesleges minden racionális vita! Minden „igaz magyar”-nak éreznie kell (nem érteni és vitatkozni arról), hogy mi a tét…

Az orbánista propaganda negyedik eleme: ha megvan a magyar mumus Gyurcsány személyében, akkor rá kell mutatni arra, hogy a magát Szent-Istváni magaslatokra hazudó Orbánhoz képest Gyurcsány-Sátán egyet jelent a „liberál-kommunista, valamint kötelező gender és nemváltó terrorral”:) 

Ebben a helyzetben az ellenzék jól teszi ha nem fogadja el a felkínált orbánista politikai küzdőteret, nem válaszol a provokatív hazugságokra, hanem megy a maga útján, győz és újjáépíti az államot!

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr5416674744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kárárámaispj 2021.09.01. 10:24:19

@pincébezuhanási tudományok doktora: "Ha beruházod a lehívott pénzt, akkor hozzájárul a GDP-hez."
HÁt mondjuk ugye nem feltétlen. Ha nyersz pénzt arra, hogy vegyél német gépet, akkor a német GDP-hez fog hozzájárulni.

De egyébként ez teljesen teoretikus kérdés, hiszen a lehívott pénzeket ellopták, vagy nem?

Szóval talán ki kéne találni, hogy most ellopták a pénzt, vagy gdp-t növeltek belőle.

A polgármesternek meg azért csak van némi beleugatása, hogy mit csináljon a rendőrség. A közterületfelügyeletről nem is beszélve.

Egyébként, abban a teljesen elképzelhetetlen esetben, ha ennek a nyomorultnak tényleg semmibe nincs beleszólása, semmiről nem tehet, semmit nem tud tenni akkor mégis mi a szarért tartjuk? Van 45 tanácsadója bazmeg, és arra jutnak, hogy leszedetik a kukákat? Marha érdekes, hogy amikor az index elkezdett írni az Őrsről, akkor mind a zuglói mint a kőbányai polgi azonnal reagált, küldtek ki rendőrt, de az Őrs fővárosi tulajdon, nem tudnak érdemben csinálni ezek ketten semmit.

A Joda visszatér 2021.09.01. 10:38:14

@kárárámaispj:

Télleg..ha ellopta a Zorbány, hogy növelheti a GDP-t? Libsilogic.:)

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 17:21:13

@kárárámaispj: talán a gdp fogalmát kéne megismerned előbb.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 17:27:15

@A Joda visszatér: Matolcsy György jegybankelnök egy augusztus 13-i cikkében egy lehetséges és közeli nagy összeomlásra figyelmeztetett, ebben pedig a Minsky-pillanat eljövetelét vetített előre, miközben azt is problémának nevezte, hogy nagyon magasak az államadósságszintek

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.09.01. 17:30:33

@kárárámaispj: Ha ellopták akkor hozzájárult a GDP-hez, mert itt maradt Lölö számláján. A GDP fogalmát vedd át! A polgármesterek pedig nem küldhetnek rendőrt, az a kerületi rendőrkapitány hatásköre.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 17:30:51

@kárárámaispj: a lehívott pénzek egy részét lopták el. De úgy is lehet lopni, hogy olcsón vesz meg a korszakos zseni Mészáros cégeket. Amit aztán drágán ad el az államnak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 17:32:58

@kárárámaispj:  előállított javak aszerint, hogy milyen céllal kerülnek felhasználásra, két nagy csoportba sorolhatók: fogyasztási javakról és termelőeszközökről beszélhetünk. Ennek alapján a GDP-t is két összetevőre bonthatjuk: fogyasztásra és beruházásra. Nyitott – vagyis a külfölddel kereskedelmet folytató – gazdaságban azonban bizonyos javakat (fogyasztási javakat és termelőeszközöket egyaránt), ahelyett hogy az országban felhasználnának, exportálnak más országokba; a belföldi fogyasztás és beruházás egy része pedig más országokban előállított, azaz importált javakból származik. Mindezek következtében a GDP kiszámítására szolgáló egyenlet ilyen alakot ölt:

GDP = fogyasztás + beruházás + export – import

Viszont a közgazdászok általában szeretik különbontani a magán és közösségi fogyasztást. Az exportból kivonva az importot kapjuk a nettó exportot. A GDP egyenlete így:

GDP = háztartások fogyasztása + kormányzati fogyasztás + beruházás + nettó exportGDP = C + G + I + NX

Tudom, hosszú. Bocs, hogy terheltelek...

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.09.01. 17:33:12

@konrada: Hol vitattam a 2002 és 2010 közötti dolgokat? Te nem tudsz olvasni? Arról beszéltem hogy az államadósság továbbra is nő.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 17:36:34

@kárárámaispj: és most gondolkodj: a német, importált gép javak előállítására lesz használva. Amiket exportálunk.
Nem, az EU támogatások nem az Audi, Mercedes, stb gépvásárlására használható fel. Viszont ezen cégek termékeit javarészt exportálják...

alöksz róz 2021.09.01. 18:14:45

@Igazamvanvagyigazamvan?: csak nem tudod egy az egybe megfeleltetni, ennyi.
vagy "levonni".

alöksz róz 2021.09.01. 18:19:14

@pincébezuhanási tudományok doktora: ne vedd magadra oszt kész.
a ballib most a jövő évi választásokra valami legendát szeretne építeni h nem is volt szar az akkori kormányzás, ezen dolgoznak a bérkommentelői is. a másik csapat meg ugrik rá.

kárárámaispj 2021.09.01. 18:32:08

@Igazamvanvagyigazamvan?:
" német, importált gép javak előállítására lesz használva. Amiket exportálunk."
Na, akkor még egyszer.
Szóval, uniós pályázaton nyerek és veszek egy német faipari gépet, hogy azzal majd én fát vágok.
EZ hol is számít bele a magyar bruttó hazai össztermékbe?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 18:38:15

@kárárámaispj: ott, hogy a faipari gépre nincs uniós pénz. De. Amennyiben beruházol, az megjelenik a gdp-ben. Ennyire nem lehetsz gyenge.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 18:42:00

@alöksz róz: ez igaz. Ahogy a két időszakot sem. Például sose vonod le a manyup pénz 3 milliárdját az államadósságból. Vagy sose hivatkozol arra, az MNB elnöke ki volt 2001-2007 között. Tudod, akinek jogában állt meghatározni az irányadó kamatot...

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 18:46:22

@kárárámaispj: övekedéshez. Ugyanakkor a 2000-2008-as időszak összességében még egész jó időszaka a magánberuházásnak, hiszen a kilenc év során zsugorodást csak egyszer láthattunk, illetve három évben volt stagnálással felérő gyenge növekedési hozzájárulása. A válság óta sokkal egyenetlenebbül alakul a magánberuházások szerepvállalása: 2011-12 után 2015-ben újra negatív volt a növekedéshez történő hozzájárulása.

Még érdekesebb a kormányzati beruházások (vörös oszlop) mintája. A válság előtt a választási ciklikusság volt megfigyelhető, 2012-től pedig a folyamatosan egyre nagyobb növekedési hozzájárulás.

OLYANNYIRA, HOGY A TAVALYI 2,9%-OS GDP NÖVEKEDÉS FELÉT AZ ÁLLAMI BERUHÁZÁSOK MAGYARÁZZÁK. MÁSKÉPPEN MEGFOGALMAZVA: AMENNYIBEN 2015-BEN CSAK AZ ELŐZŐ ÉVI (HISTORIKUSAN AMÚGY IS MAGAS) SZINTEN MARADNAK A KORMÁNYZATI BERUHÁZÁSOK, AKKOR A MAGYAR GAZDASÁG - CETERIS PARIBUS - MINDÖSSZE 1,4%-OS GDP-BŐVÜLÉSRE LETT VOLNA KÉPES

kárárámaispj 2021.09.01. 18:49:01

@Igazamvanvagyigazamvan?:
De, én ilyen gyenge vagyok. Itt mondod, hogy nincs uniós pénz faipari gépre, én meg konkrétan tudom, hogy van.
Na, de ha kapok X összeget erre a gépre, amit aztán ki is küldök németbe, akkor azzal itt mit állítottam elő, hogy nőjön a gdp?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 18:50:00

@kárárámaispj: "2009-ben mélyrepülésbe váltott a gazdaság, amit az uniós pénzek beáramlása sem tudott fékezni. Az elemzés szerint minden 1000 forint uniós támogatás ugyan 501 forinttal növelte a magyar GDP-t, de ez a V4-es tagállamok összehasonlításában átlagosnak nevezhető"

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 18:51:40

@kárárámaispj:
GDP = háztartások fogyasztása + kormányzati fogyasztás + beruházás + nettó exportGDP = C + G + I + NX

van ott egy szó: beruházás

alöksz róz 2021.09.01. 18:54:59

@kárárámaispj: persze h nem fog menni, nem ment az igazmondó ferenc meséje se.
(de mégis muszáj nekik fullba nyomni a kretént, mert a dk az ellenzék vezető pártja, és ott van a szövetségben az mszp is. a sok mszpszdsz-es háttéremberről nem is beszélve.)

kárárámaispj 2021.09.01. 18:57:00

@Igazamvanvagyigazamvan?: "exportáltál. Adóztál."
Most komolyan, ennyire hülye vagy, hogy két mondatot nem bírsz megérteni?

Uniós támogatásból veszek egy gépet németből. EZ hol export? Mit adózok, ha nettóban vásárolok eu tagországból? Hol termeltem én bármit ami beleszámítana a GDP-be?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 18:57:13

@kárárámaispj: figyelj, ha beruházol, azzal, hogy vásároltál egy gépet, azt termelésre fordítod. Mondjuk az Audi, ha beruház Győrben, akkor az ott legyártott motort, gépjárművet nem Magyarországon adja el. Ezzel az exporttal nő a gdp. Mivel az itteni cége vásárolt, azaz beruházott, azzal nő a cég itteni értéke. A megtermelt áru magasabb áron kerül értékesítésre, mint a költségei. A keletkezett differencia után adózik. A dolgozói adóznak, a nettó bérüket elköltik. Ezzel az állam bevételét növelik, adó, illeték, stb formájában.
Mi nem világos???

A Joda visszatér 2021.09.01. 18:57:19

@Igazamvanvagyigazamvan?: Igen, globálisan értve. a magyar GDP arányos államadósságoknál sokkal rosszabbak vannak a világban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 18:58:34

@A Joda visszatér: nem ez volt a kérdés. Viszont vannak sokkal jobbak is. Hülye érveid vannak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 19:01:27

@A Joda visszatér: a gdp arányos adósság egy hitelmutató. Viszonyszám.
Visszafizetni akkor is az adott összeget kell, ha a gdp csökken. Lásd a mutató növekedése a Covid miatt.
Ezért én nem is vizsgálom 2008 és 2020-21 eredményeit, mert unfair.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 19:03:28

@kárárámaispj: a beruházásod növeli a cég értékét. Szerinted mit amortizáltatsz???
Társasági adó?

A Joda visszatér 2021.09.01. 19:03:42

@alöksz róz:

infostart.hu/gazdasag/2006/07/03/financial-times-a-magyar-a-legsebezhetobb-gazdasag-54964

"A lap közli: a nemrég újjáválasztott magyar kormány takarékossági programmal válaszolt a növekvő hiányra; a program jórészt adóemelésekből áll.

A Financial Times elemzői úgy látják: az a gazdaságpolitika, amely ilyen erőteljesen támaszkodik az adóemelésre, árthat a gazdasági növekedésnek, és ezzel további terheket róhat a közfinanszírozási rendszerre.

A napilap elemzése szerint a magyar gazdaságban meglévő bajok egyike, hogy a folyó fizetési mérleg várhatóan 8,4 százalékos hiánya jórészt a robbanásszerű hazai hitelállomány-növekedésből táplálkozik."

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 19:05:36

@alöksz róz: az a baj, hogy nincsenek meg az alapismereteitek sem, így aztán ez olyan, mint a templomból kijövő Maris nénivel beszélgetni a müonokról.

A Joda visszatér 2021.09.01. 19:06:22

@Igazamvanvagyigazamvan?:

És ez a mutató szerepel a maastrichti kritériumok között. Nem véletlenül, hisz sokkal reálisabb képet nyújt az adott gazdaságról.

alöksz róz 2021.09.01. 19:07:23

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Az elemzés szerint minden 1000 forint uniós támogatás ugyan 501 forinttal növelte a magyar GDP-t" - nebassz, az előbb még itt verted magad, hogy az évi 3,7% uniós támogatást le kell vonni a gdp-ből :-)

kárárámaispj 2021.09.01. 19:07:49

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Az akkor számítana bele, ha azt a beruházás összegét én állítottam volna elő. Bruttó hazai össztermék. A GDP az egy területen, adott idő alatt előállított végső felhasználásra szánt javak (termékek és szolgáltatások) összességének értéke. Én lófaszt nem állítok elő. A német legyártja a gépet, és eladja. Ő előállította, az ő gdp-je nőtt.

Mondd csak, a fogyasztást is írtad, ugye? Tehát ha itt minden háztartás fogyaszt, az beleszámít.
Ha Etiópia kap segélyt, amiből vesz kenyeret, akkor az ő GDP-je száguld szerinted?

A Joda visszatér 2021.09.01. 19:09:15

"A Financial Times szerint nincs Európában sebezhetőbb gazdaság a magyarnál, mivel mind a folyó fizetési mérleg, mind az államháztartás hiánya 10 százalékhoz közelít, az adóemelések pedig lassíthatják a gazdasági növekedést."

/ 2006 július / Szerencsére a net nem felejt.:)

alöksz róz 2021.09.01. 19:15:28

@Igazamvanvagyigazamvan?: muhaha.
a lehetetlenre vállalkoztál, amikor a gyurcsány-kormány eredményeinek megvédéséért indultál harcba, bérkommenter...
szemezgetéssel, csúsztatással, milettvolnázásással igen kevés leszel.

alöksz róz 2021.09.01. 19:16:26

még ceteris paribussal is.

alöksz róz 2021.09.01. 19:18:32

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Ezért én nem is vizsgálom 2008 és 2020-21 eredményeit, mert unfair." - de a 2010-12-t természetesen úgy vizsgálod, mintha a kormányváltáskor hopp elmúlt volna válság :D

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 22:04:15

@alöksz róz: nem, a 2012-es bezuhanás az IMF elzavarása miatt volt, tudatosan bevállalt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 22:05:31

@kárárámaispj: bocs, nem tudlak képezni, hülye akarsz maradni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 22:06:37

@kárárámaispj: A gdp ettől kicsit konkrétabb. Bemásoltam, elolvashatnád.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 22:16:27

@alöksz róz: ad.1 . nem én kezdtem hasonlítgatni a két időszakot.
ad.2. ha nem lett volna világos, azt akarom mondani, hogy nem lehet összevetni így a két időszakot.
ad.3. Abból infultunk ki, hogy a gdp növekedés magasabb volt 2010 után, ezt cáfoltam.
ad.4. nem én csùsztatok, nem bizonyítottad, hogy az EU pénzek nélkül is olyan jól állnánk.
ad.5. nekem nem tetszett a 2010 előtti időszak gazdálkodása sem, de a tényeket azért figyelembe kéne venni.
Orbán lenyúlt 3000 milliárdot a megtakarításból. Az IMF hitel egy része le sem lett hívva. Az IMF 5,5% kamatozású hitelét piaci kamatozású hitelből pótolta.
Igen, 2012 elején a 11%-os kamatú állampapírjaink nem lettek megvásárolva.
ad.6. 2006-ig Járai volt a jegybank elnöke. Magason tartotta az alapkamatot.

kárárámaispj 2021.09.01. 22:22:42

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem volt nehéz a kérdés, nem nagyon sikerült rá válaszolnod.
Felteszem megint.
Ha, uniós pályázatból veszek egy német gépet, akkor az miért növelné az én általam előállított javak értékét?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 22:22:59

@alöksz róz:  idei első negyedévben a szezonális és naptárhatást is figyelembe véve éves szinten 1,5 százalékkal esett vissza a magyar gazdaság; a kiigazítatlan adatok szerint is 0,7 százalék volt a visszaesés. A kormányváltás óta nem alakult ilyen rosszul a GDP. A gazdaság lényegében recesszióba zuhant, a mostani visszaesése az elemzők által vártnál is nagyobb"

2012-ről...

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 22:24:34

@kárárámaispj: mert beruházás, idióta! Mert termelni fog, azaz új terméket álít elő, ami fogyasztásra kerül. Mert a céged értéke/vagyona ezzel nőni fog.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 22:27:19

@kárárámaispj: Üzembe helyezett tárgyi eszköz (12-15): azok az eszközök, amelyeket a vállalkozó rendeltetésszerűen használatba vett. Az üzembe helyezés feltételeinek teljesülésekor üzembe helyezési okmányt kell kiállítani. Az okmányon feltüntetett értéken kell a tárgyi eszközt aktiválni, azaz bruttó értéken állományba venni

kárárámaispj 2021.09.01. 22:50:44

@Igazamvanvagyigazamvan?: Értem. Tehát a cég értéke beleszámít a GDP-be? Ejha. Akkor ha az OTP értéke-ami számítható csökken, akkor csökken a GDP? Mert én nagyon nem így tudom.
A géppel termelni fogok? Az biztos. Amikor majd termelek, akkor az majd beleszámít a GDP-be, az is biztos.

Azzal, hogy uniós pénzből veszek egy német gépet a német GPD is nő, meg a magyar is ugyanannyival? Ez mégis hogy van?

kárárámaispj 2021.09.01. 22:53:20

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ne gyere a könyveléssel, baszod. Az egy más szakma. Tárgyi eszköz, beszarok..
GDP- előállított javak értéke.
A német gyár állítja elő azt a nyomorult gépet, nem a német GDP-be számít bele szerinted?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 22:59:40

@kárárámaispj: GDP = háztartások fogyasztása + kormányzati fogyasztás + beruházás + nettó exportGDP = C + G + I + NX

van ott egy szó: beruházás
képes vagy értelmezni?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 23:02:09

@kárárámaispj: mihelyst megvetted azt a gépet, az már nem német, hanem magyar. A te vállalatod értékét növeli.
Nem, a beruházás nem azt jelenti, hogy csak magyar terméket vehetsz. Már nincs is olyan...

kárárámaispj 2021.09.01. 23:17:28

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ember!
A vállalat értéke mióta számít bele a GDP-be? Hahó! Az otp értéke fel le megy, mint minden tőzsdei cégé- semmi köze a GDP-hez.
"mihelyst megvetted azt a gépet, az már nem német, hanem magyar." :D:D:D:D:D: Istenem. Ne add a hülyét.
Fogd már fel, hogy a gdp az a megtermelt javak összessége. Ha te veszel egy gépet, azzal te nem teremtettél semmit, nem csináltál semmit, nem növelted az előállított javak értékét. Aki legyártotta, és megkapta a pénzt érte , az növelte a GDP-jét. Ez azért nem olyan bonyolult.

Ne írd le többet a képletedet, mert valahol nagyon el van baszva.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 23:50:56

@kárárámaispj: idióta. Az a gdp képlet a hivatalos..
ennyi ésszel hogy vagy képes élni?
Leírom: beruházás.
Most nézd meg, mit jelent!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 23:55:08

@kárárámaispj: "GDP - Ecopédia" ecopedia.hu/gdp
"GDP: nominális, reál GDP jelentése, GDP adatok értelmezése gazdasági döntéseink során" elemzeskozpont.hu/gdp-nominalis-real-gdp-jelentese-gdp-adatok-ertelmezese-gazdasagi

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 23:55:49

@kárárámaispj: Folyó termelőfelhasználás: a termelési folyamat során az elszámolási időszakban más termelőegységtől vásárolt termékek és szolgáltatások értéke, amelyeket új termékek és szolgáltatások előállításához használnak fel

Forrás:"Bruttó hazai termék (GDP) – Módszertan" www.ksh.hu/docs/hun/modszgyors/gdpmodsz15.html

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 23:58:11

@kárárámaispj: "Bruttó hazai termék (GDP), piaci beszerzési áron

Termelési oldalról:

+ az alapáron számított bruttó hozzáadott értékek összege

+ termékadók

– terméktámogatások

Felhasználási oldalról:

+ háztartások végső fogyasztási kiadásai

+ államháztartás végső fogyasztási kiadásai

+ nonprofit intézmények végső fogyasztási kiadásai

+ bruttó állóeszköz-felhalmozás

+ készletváltozás

+ export

– import

"

ugyanonnan.
Bruttó állóeszköz felhalmozás. Ízlelgesd, nyeld le, emészd meg.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.01. 23:59:52

@kárárámaispj: szerinted a lakossági fogyasztás csak akkor növeli a gdp-t, ha magyar terméket vesz? Az Audi , ha győri, akkor igen, de ha német, akkor nem???

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 00:04:35

@kárárámaispj: "A bruttó állóeszköz-felhalmozás tartalmazza az elszámolási időszakban vásárolt vagy saját termelésben előállított tárgyi eszközök és immateriális javak értékét, a használt tárgyi eszközök értéknövekedését, a külföldről származó tárgyieszköz-apportot, valamint a pénzügyi lízing konstrukcióban beszerzett tárgyi eszközök értékét"

Szintén ugyanonnan. De tudom, hüje a ksh...

alöksz róz 2021.09.02. 00:07:59

@Igazamvanvagyigazamvan?: ja, egész európában problémát okozott, hogy a magyarok elzavarták az imf-et. ne fárassz, papám

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 00:08:50

@alöksz róz: sosem mondtam ilyet. Szalmabáb érvelés.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 00:11:37

@kárárámaispj:
külföldről származó tárgyieszköz apport. Növeli a gdp-t.
Mijaf..?
Ha az Audi vesz Németországban egy gépet, ami a német gdp-t növeli, de azt Magyarországon állítja üzembe, mint a győri gyárának eszközét, akkor az a magyar gdp-t növeli???
Na, most szo..od le magad!

alöksz róz 2021.09.02. 00:15:37

@Igazamvanvagyigazamvan?: nem tudom miből indultatok ki, és má le is szarom. szóltam, hogy lehetetlen küldetésre vállalkoztál, oszt ennyi, a továbbiakban nem érdekel.
csináld tovább a dolgodat, nem fogok beleszólni

kárárámaispj 2021.09.02. 00:43:04

@Igazamvanvagyigazamvan?: ÉS A MINUSZ IMPORT HOL MARAD????
Okoskodsz a mérlegképes könyvelőiddel baszod, közben nem vagy képes három mondatot értelmezni.
Veszel egy német gépet, amit németben gyártottak. Akkor azt importálod az országba te ostoba. Azt nem itt termelted meg.
Azt a mínusz importot nagyon nehezen vagy képes felfogni.
"a lakossági fogyasztás csak akkor növeli a gdp-t, ha magyar terméket vesz? "
Igen bazmeg. Képzeld, csak akkor. Még a neve is az, hogy domesztikusan előállított érték.
Ha veszel valamit ezer forintért, és azt az eladó a földben termelte, akkor 1000 forinttal növelted a gdpt. Ha viszont az eladó külföldről vette 800ért, és hozta be, (importálta) akkor 1000-800 (TUDOD, MINUSZ IMPORT) akkor kétszázzal növelted a gdpt.
Nem érezted nagyon hülyének magad, amikor leírtad, hogy ha német autót veszel, akkor az a magyar fogyasztás miatt a magyar gdp-t növelné?

"Ha az Audi vesz Németországban egy gépet, ami a német gdp-t növeli, de azt Magyarországon állítja üzembe, mint a győri gyárának eszközét, akkor az a magyar gdp-t növeli?"
Nem. Beruházott x összeget, importált x összeget, tehát a magyar gdp-hez semmi köze a gépnek.

Örülök, hogy segíthettem megoldani ezt a hatalmas problémát, és innentől nem fogsz bután nézni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 09:06:21

@kárárámaispj: idióta vagy. A ksh egyértelműen leírta. De te okosabb vagy náluk. Szerinted a külföldről származó apport az belföldön lett megtermelve????
Na, nem csodálkozom, hogy a fidesz elkötelezett híve vagy. Igazán NER kompatibilis.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 09:09:44

@kárárámaispj:. Beruházott x összeget, importált x összeget, tehát a magyar gdp-hez semmi köze a gépnek

szemben a KSH definíciójával:

bruttó állóeszköz-felhalmozás tartalmazza az elszámolási időszakban vásárolt vagy saját termelésben előállított tárgyi eszközök és immateriális javak értékét, a használt tárgyi eszközök értéknövekedését, a külföldről származó tárgyieszköz-apportot, valamint a pénzügyi lízing konstrukcióban beszerzett tárgyi eszközök értékét

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 09:10:44

@alöksz róz: igazad van, tényleg lehetetlen elmagyarázni bármit NER kompatibilis egyéneknek.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 09:15:18

@kárárámaispj: te, nagyonhülye, akkor a magyar iparnak nincs is a gdp-hez semmi köze? Nincs olyan termék, amelyik ne tartalmazna import alapanyagokat.
És igen, ha veszel egy Toyotát, a vállalkozásodba, az ugyanúgy a te tulajdonod lesz, mint a győri Audi, amennyiben az utóbbit veszed.
Nem marad japán.
De a győri Audi sem magyar, az Audi termelése nem növelheti a magyar Gdp-t, mert nem magyar gépeken, importált alkatrészekből szerelik össze az autót.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 09:16:59

@kárárámaispj: és igen, idióta, ha megveszed a narancsot, az is növeli a gdp-t, mert FOGYASZTÁS!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 17:13:42

@alöksz róz: azt mondtad, lehetetlenre vállalkoztam. Igazat adtam neked.

alöksz róz 2021.09.02. 17:17:21

@Igazamvanvagyigazamvan?: nem ez történt.
mint ahogy szalmabáb érvelésnek se lehet nevezni, hogy a mellébeszélésed ellenében ragaszkodtam az eredeti állításomhoz.

A Joda visszatér 2021.09.02. 17:43:16

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Talán bizonyos mutatókat is figyelembe vehetnéd esetleg az összehasonlításnál, amelyek miatt a Financial Times Európa legsebezhetőbb gazdaságának nevezte a magyart 2006 közepén.
Aztán így kapta el az országot a válság. Ebben a balliberált ámokfutás következtében előállt sérülékeny állapotban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 18:49:55

@A Joda visszatér: a Financial Times arról is írt, hogy küszöbön az IMF-Orbán kormány megállapodás.
De ne keverd a dolgokat, nem mondtam, hogy a maszop alatt jobb volt a helyzet. Azt mondtam, hogy most se jó.
Azt mondtam, hogy lehetne jobb. Tehát, nem kéne összevetni a két időszakot, mert nem ismerünk minden információt.
Azt mondtam, hogy Matolcsy is bírálta a gazdaságpolitikát több cikkében.
Azt mondtam, hogy arra nem érdemes verni magad, hogy az EU segíj és a külföldi tőke viszi a gazdaságot.
Azt mondtam, hogy a hiány egyre magasabb. Nem, nem a gdp arányos.
Azt mondtam, hogy ez azt jelenti, hogy a meglévô tartozás visszafizetését újabb hitelekkel tudják fedezni, sôt, hogy az állam fizetôképes maradjon, többet kell felvenni.

Eleddig egyetlen dologgal cáfoltatok, azt is én hoztam fel. 1000 Ft Eu támogatás 500 Ft GDP növekedést hoz. A kérdés: hová tűnik a másik fele?

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 18:51:02

@A Joda visszatér: ja, és az MNB elnöke 2016-ig Járai Zsigmond volt....nem kimondottan maszop tag.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 18:52:01

@alöksz róz: az, hogy olyan dologgal vitázol, amit nem mondtam, a szalmabáb érvelés definíciója.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.02. 18:53:39

@kárárámaispj: idióta. A vállalat értéke nem, de annak növekedése beleszámít. Beruházás. Próbáld értelmezni ezt a magyar szót.

alöksz róz 2021.09.02. 19:10:00

@Igazamvanvagyigazamvan?: nem, a kontextust nem lehet figyelmen hagyni. ugyanis te reagáltál az én állításomra.

kárárámaispj 2021.09.02. 21:49:33

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem, nem vagyok okosabb a KSH-nál, de te nem bírod értelmezni az általad belinkelt mondatokat.
Minusz import. Ha te beruházol a cégedbe x összeget, majd importálsz x összegért gépet, akkor x-x=0 ennyivel növeled a gdp-t

" idióta, ha megveszed a narancsot, az is növeli a gdp-t, mert FOGYASZTÁS!"
Azt ami itthon termett te barom. Akkor növeli a gdp-t. Ha kintről hozod, akkor minusz import. Előbb leírtam.
Ha kiküldesz afrikába pénzt és te azért megkapod a narancsot, akkor az nem növeli a magyar gdp-t, hiszen teljesen mindegy, hogy hol eszed meg, afrikában, a repülőn, vagy Budapesten. Ha az importőrtől veszed, ezer forintért, aki 800ért importálta, akkor 1000-800 tehát 200 forinttal növelted a GDP-t, mert fogyaszttál.

Egyébként, ha nem lennél ostoba barom, akkor magad is belátnád, hogy azzal, hogy veszel egy német gépet Németországban, és azt áthozol egy vonalon még nem növelted az itthon előállított javak értékét.

kárárámaispj 2021.09.02. 21:51:17

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Beruházás. Próbáld értelmezni ezt a magyar szót."
Te meg azt a kettőt, hogy MÍNUSZ IMPORT:

Te ostoba fasz, szerinted ha holnap mindenki minden vagyonát kiküldi az aliexpresszen kínába, akkor felszáll a magyar GDP, hiszen hurrá fogyaszt az ország?
Ennyire nem lehetsz hülye bazmeg.

A Joda visszatér 2021.09.02. 22:11:52

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Te azt próbálod sugallni, hogy most is szar, akkor is szar volt, holott ég és föld a különbség. Ma semelyik komoly gazdasági lap nem nevezné Európa legsebezhetőbb gazdaságának a magyart. Minden mutatóban sokkal jobb a mostani gazdasági helyzet, mint a 2008-as válság előtti.

"Azt mondtam, hogy Matolcsy is bírálta a gazdaságpolitikát több cikkében"

Lehet, de soha nem mondaná azt, hogy ne lenne sokkal -sokkal jobba helyzet., mint a kétezres évek közepén, és ne lenne sokkal ütésállóbb a magyar gazdaság.Eleve inkább egy globális jelenségről beszélt.

"Azt mondtam, hogy a hiány egyre magasabb. Nem, nem a gdp arányos."

Hol nem? A pandémia időszakában vagyunk. (Egyébként a GDP arányos államadósság is nőtt.)

És a mostani növekedésünk várakozáson felüli:

www.portfolio.hu/gazdasag/20210901/itt-a-magyar-gdp-adat-kiderult-mitol-robbant-fel-a-magyar-gazdasag-498644

"Összességében a második negyedév folyamatai alapján az látszik, hogy a magyar gazdaság kifejezetten erős teljesítményt mutat. A GDP növekedése ebben az időszakban meghaladta az eurózóna átlagos teljesítményét is. A koronavírus-válság előtti időszakban a magyar gazdaság növekedése gyorsabb volt az eurózónáénál, amit a járvány megtört (elveszett a növekedési előny). Most viszont 4%-ponttal gyorsabban nőtt a magyar gazdaság, mint az euróöveztet."

MAXVAL bircaman közirtó 2021.09.03. 14:41:59

Egyre többször matyitalanítanak. Nemtom miért.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.03. 18:27:27

@kárárámaispj: sajna te vagy a hülye. Nem tudok segíteni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.03. 18:44:00

@kárárámaispj: talán, ha az import fogalmával megismerkednél, az segítene...

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.03. 18:46:13

@A Joda visszatér: "magyar gazdaság gyors kilábalásának köszönhetően a GDP elérte a válság előtti szintet az idei második negyedévben"
bődületes növekedés!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.03. 18:48:15

@kárárámaispj: a beruházás nem import. Az import az áruk és szolgáltatások összessége, amit más országból hoznak be, értékesítésre. Ha a gépet eladod, az import. Ha termelni fogsz vele a saját vállalkozásodban, akkor beruházás.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.09.03. 18:49:44

@kárárámaispj: sőt, ha egy importált gépet megveszel egy másik cég árukészletéből, az sem import a te szemszögedbōl.

jani_33 2022.01.15. 00:46:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @sync: @midnight coder: @Rodney_2: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @pincébezuhanási tudományok doktora: @alöksz róz: @BiG74 Bodri: @A Joda visszatér: @Mankel: @morph on deer: @Igazamvanvagyigazamvan?: @Halibuli: @berne: @konrada: @sírjatok: @birkamenet: @kvadrillio: @Megbolondoult V. Orbán pápa: @gigabursch: @kárárámaispj: @Lеncsés István: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró : @MAXVAL bircaman közirtó: Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

jani_33 2022.01.15. 00:58:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @sync: @midnight coder: @Rodney_2: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @pincébezuhanási tudományok doktora: @alöksz róz: @BiG74 Bodri: @A Joda visszatér: @Mankel: @morph on deer: @Igazamvanvagyigazamvan?: @Halibuli: @berne: @konrada: @sírjatok: @birkamenet: @kvadrillio: @Megbolondoult V. Orbán pápa: @gigabursch: @kárárámaispj: @Lеncsés István: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró : @MAXVAL bircaman közirtó: @jani_33: Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

jani_33 2022.01.15. 01:14:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @sync: @midnight coder: @Rodney_2: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @pincébezuhanási tudományok doktora: @alöksz róz: @BiG74 Bodri: @A Joda visszatér: @Mankel: @morph on deer: @Igazamvanvagyigazamvan?: @Halibuli: @berne: @konrada: @sírjatok: @birkamenet: @kvadrillio: @Megbolondoult V. Orbán pápa: @gigabursch: @kárárámaispj: @Lеncsés István: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró : @MAXVAL bircaman közirtó: @jani_33: Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

jani_33 2022.01.15. 01:26:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @sync: @midnight coder: @Rodney_2: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @pincébezuhanási tudományok doktora: @alöksz róz: @BiG74 Bodri: @A Joda visszatér: @Mankel: @morph on deer: @Igazamvanvagyigazamvan?: @Halibuli: @berne: @konrada: @sírjatok: @birkamenet: @kvadrillio: @Megbolondoult V. Orbán pápa: @gigabursch: @kárárámaispj: @Lеncsés István: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró : @MAXVAL bircaman közirtó: @jani_33: Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

jani_33 2022.01.15. 01:36:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @sync: @midnight coder: @Rodney_2: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @pincébezuhanási tudományok doktora: @alöksz róz: @BiG74 Bodri: @A Joda visszatér: @Mankel: @morph on deer: @Igazamvanvagyigazamvan?: @Halibuli: @berne: @konrada: @sírjatok: @birkamenet: @kvadrillio: @Megbolondoult V. Orbán pápa: @gigabursch: @kárárámaispj: @Lеncsés István: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró : @MAXVAL bircaman közirtó: @jani_33: Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

pista18727 2022.03.21. 00:49:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @sync: @midnight coder: @Rodney_2: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @pincébezuhanási tudományok doktora: @alöksz róz: @BiG74 Bodri: @A Joda visszatér: @Mankel: @morph on deer: @Igazamvanvagyigazamvan?: @Halibuli: @berne: @konrada: @sírjatok: @birkamenet: @kvadrillio: @Megbolondoult V. Orbán pápa: @gigabursch: @kárárámaispj: @Lеncsés István: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró : @MAXVAL bircaman közirtó: @jani_33:
Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

pista18727 2022.03.21. 06:43:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @sync: @midnight coder: @Rodney_2: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @pincébezuhanási tudományok doktora: @alöksz róz: @BiG74 Bodri: @A Joda visszatér: @Mankel: @morph on deer: @Igazamvanvagyigazamvan?: @Halibuli: @berne: @konrada: @sírjatok: @birkamenet: @kvadrillio: @Megbolondoult V. Orbán pápa: @gigabursch: @kárárámaispj: @Lеncsés István: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró : @MAXVAL bircaman közirtó: @jani_33: @pista18727:
Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.

pista18727 2022.03.21. 08:52:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @sync: @midnight coder: @Rodney_2: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @pincébezuhanási tudományok doktora: @alöksz róz: @BiG74 Bodri: @A Joda visszatér: @Mankel: @morph on deer: @Igazamvanvagyigazamvan?: @Halibuli: @berne: @konrada: @sírjatok: @birkamenet: @kvadrillio: @Megbolondoult V. Orbán pápa: @gigabursch: @kárárámaispj: @Lеncsés István: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró : @MAXVAL bircaman közirtó: @jani_33: @pista18727:
Ez a blogger úgy döntött, hogy a nácik és embertelen pszichopatákat öleli keblére, és szopja le, és engem tilt ki. Úgy döntött, hogy náci csicskás lesz. Hogy erejét megfeszítve küzd a nácikért, ahelyett, hogy letiltaná őket. Úgyhogy ez a blog is megkapja a méltó büntetését. Egyszerűbb lett volna a helyeset dönteni, a helyeset cselekedni, és kevesebbet is szívtál volna, te kis idióta, hiszen a nácik és pszichopaták hülyék ahhoz, hogy úgy szopassanak, ahogy én szopatlak. Most szopsz is, és ráadásul a rossz oldalra is álltál. Csak egy bocsánatkérésbe, és a nácik törlésébe kerül, és mindjárt rendben lesz a blogod. Mégiscsak helyesebb, és szárazabb, tisztább érzés is egyben.
süti beállítások módosítása