MaGYAUR

MaGYAUR

Láthatáron a páneurópai „Európai Konföderáció”?!

Az EU mellett létrejöhet egy új európai politikai közösség

2022. május 14. - Magyaur

Elvileg van megoldás Ukrajna és Moldávia gyors Európához való csatlakoztatására - máskülönben az Európai Unióba egy hosszú, több évnyi jogharmonizáción keresztül vezetne csak út - a megoldás neve: „Európai Konföderáció”.

Ennek a terve már a berlini fal leomlásakor, 1989-ben felmerült, akkor Francois Mitterand egy kontinentális konföderációt ajánlott minden európai országnak, köztük Oroszországnak is! De az akkor még létező Szovjetunió elutasította a javaslatot.

Ma, miután Oroszország megtámadta Ukrajnát, mert az közeledni merészelt a Nyugathoz, Ukrajna már nemcsak önmagáért, hanem egész Európáért harcol. Ursula von der Leyen a polgári lakosság elleni elkövetett tömeges erőszak láttán kijelentette, hogy az EU szolidáris Ukrajnával, amely hősies küzdelmével kivívta, hogy az „európai-család” tagja legyen.

Márpedig nemcsak Ukrajna, de az oroszok által már célba vett Moldávia is kétségbeesetten próbál a lehető leggyorsabban csatlakozni az Európai Unióhoz.

A svájci televízió politikai műsorában Enrico Letta az Európai Unió egyik legendás vezetőjének nevét viselő „Jacques Delors Intézet” igazgatója szerint csak elő kell venni a Mitterand-féle tervet, amely nem igényelne semmilyen Európai Uniós-s szerződésmódosítást, hanem a „G7”, „G20” mintájára, egyszerűen deklarálnák a Konföderáció létrejöttét. A csatlakozási tárgyalások továbbra is folynának a megszokott módon, de a kilenc Unióhoz tartozni kívánó országok már a „kapun belül lennének”. A csatlakozni kívánó országok a Balkánon: Észak-Macedónia, Montenegró, Szerbia, Albánia, Bosznia és Koszovó; valamint Kelet-Európában: Ukrajna, Moldávia és Georgia/Grúzia. Ily módon a politikai, kereskedelmi együttműködésen túl az európai védelmi rendszer rájuk is kiterjedne.

Emmanuel Macron hasonló szellemben nyilatkozott a május 9-i strasbourgi Európa Napon, amikor azt mondta, hogy Európa célja az ukrán nép megmentése. Európa nem kíván Oroszországgal sem háborút viselni, sem megalázni Oroszországot.

Enrico Letta szerint az Európai Konföderáció tagja lehet ugyanúgy Svájc, mint Norvégia, Törökország és Nagy Britannia…

https://www.youtube.com/watch?v=uDlINSoxsJU

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr9117831453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lehetnék én is 2022.05.14. 20:55:08

Azt ugye te is tudod, Gyaur, hogy a több éves jogharmonizáció célja nem a több év, hanem a jogharmonizáció. Onnan, ahol ukrajna vna, vagy volt 3 hónapja a 2*több év a reális.
Mindez azt követően, hogy hajlandóak békét kötni és nem lesznek problémás övezet.
Nyilván te sem veszel be a családba kézzel evő, mosdatalan közismerten verekedő csórókat azért mert csillog szépen szemük. (ha mégis, akkor bocs, de nincs miről beszélgetnünk).

Magyaur 2022.05.14. 21:32:48

@Lehetnék én is: Valóban, pont ezt gondolták a közép-európaiakról is! Utólag sok nyugat-európai politikus is már sajnálta, hogy "kézzel evő, mosdatalan közismerten verekedő csórókat" vettek be az EU-ba... ám volt olyan ország, amely élt a lehetőséggel, kikupálódott (a balti államok, Csehország, Lengyelország, Szlovákia, de még Románia is)... és voltak, amelyek nem: ez Magyarország és Bulgária. De Ukrajna egy nagy kérdőjel... a világgazdasági súlya óriási... és hatalmas felhajtóerő a sikere, új lappal kezdhetné az életet. Ha jogálammá válna és ha (Magyországtól eltérően) eltakarítaná a parazita, korrupt vezetőit, akkor csodákra lesz képes!

a nagy hohoohooo 2022.05.14. 23:20:17

@Lehetnék én is: Fogadj már egy történelemtanárt .Beléptünk egy "úri klubba" ,mit beléptünk ? rájuktörtük az ajtót ,vegyenek már fel ,mi is szeretnénk abból jólétből ,demokráciából
Európa azt várná tőlünk, hogy ismerjük és tartsuk be az általunk is vállalt szabályait,de legyünk rugalmasak és kreatívak. Mindig próbáljunk a helyzetnek megfelelően vezetni, de sose felejtsük el bekötni a "biztonsági övet".Közérthetően ,tagja lettünk egy"úri klubnak",mit tagja?Szinte betörtük az ajtót vegyenek már fel!
És bár konkrétan nem volt leírva,hogy DEMOKRÁCIÁBAN(is,jobb társaságban egyébként sem)"NEM ILLIK A PADLÓRA KÖPNI",Orbán nap mint elköveti,szembeköpi a közös demokratikus értékeket és lábbal tiporja a saját népét.
Nos, ez a "biztonsági öv", ez nem tetszik Orbánnak.Jogos! A rózsának -önként vállalt EU-s kötelezettségnek- nemcsak illata,PÉNZE van ,de tövise is,ha szagolni akarjuk kelljen a tövis,a kötelesség is!
Hja kérem, jobb helyeken ha egyszer aláír az ember egy vállalást, akkor azt számon is kérik rajta.

Nincs itt baj a jogállammal....
Ugyan miért is lenne gond hogy a végrehajtó hatalom maga választja meg hogy mely hatályos szabályokat tartja be és melyeket nem?
Pedig nem mától van jogállam ám.
Orbán Viktor:
Ha valaki nem hajlandó elfogadni a jogállamiságot ,rögtön el kell hagynia az Uniót.Nem anyagilag kell megbüntetni,hanem mennie kell ,mert ez a közösség a jogállamiság elvére épül,hogy tudta..höhöö...ha valamit szeretek benne az a szerénység,..ahogy eddig titkolta hahaa....jól adja a szellemi fogyatékost...
Nemán ,hogy a sz.r akarja lehúzni a vécét...
Csak a rend kedvéért.De hát Vitya szerint mink jogállam vagyunk. Akkor miért ne lehetne a jogállamisághoz kötni a támogatások kifizetését?..Érdekes ?Orbán még a belépéskor nagyonis tudta mi a jogállami követelmény,hisz 98-2002 között ő dolgozta ki,tárgyalta le Mo. -EU jogállamharmonizációját.
Még megis volt sértődve amikor a 2002-es bukta után 2004-ben nem ő írhatta alá a csatlakozást hanem Medgyessy,még az aláírásra használt tollat is elutasította a kis sértett,amit Medgyessy felajánlott neki.
az EU pénzekért kuncsorog,a FideSSmaffiával élősködik belőle,miközben arra a közös asztalra szärik ahonnan enni kap.
A magyar érdek semmivel sem erősebb ott más országok érdekeinél.
Sohasem az volt a kérdés, hogy a jogállamiságot el kell-e fogadni, hanem az, hogy kinek mit jelent a jogállamiság. És Orbánnak nagyon nem.. azt jelenti, mint a demokratáknak.
Sok hülye orbánseggszolgálatos képtelen felfogni.Azt, hogy Orbán ezt teheti, csupán a nép butasága.Na igen.... totálisan elvtelen beteg bűnöző.
A lopás meg a money - az a fontos, a többi csak maszlag .Orbán tudatos hazugságokkal tartja rettegésben a magyarokat és állít be egy hamis ellenségképet ...arról van szó , hogy lebontották a jogállamot, és illiberális államot hoztak létre, ami már nem demokrácia , mert a demokratikus intézmények diszfunkcionálisan működnek a FideSS alaptörvény lebontotta a fékek és ellensúlyok rendszerét.
És akkor az államilag szervezett korrupcióról még szó se volt.Kitör a kocsmában a verekedés, a nehézfiúk ütik-vágják egymást.
A sarokban ücsörög a kocsma hülyéje, akit mindenki utál.
Kortyolgatja a tarhált fröccsét és piásan hol azt motyogja, “adj neki, csak a fejét hogy le ne sántuljon”, hol meg azt “szeressük egymást gyerekek”
Nagy nehezen a nehézfiúk haverjai szétszedik a verekedőket és elcsendesedik a helyzet.
A kocsma hülyéje meg hetekig odamegy mindenkihez hogy hívják meg egy italra, mert ő rakott rendet a verekedésnél.
Kérdés: mi a neve a kocsma hülyéjének?

midnight coder 2022.05.15. 09:23:58

@a nagy hohoohooo: "ám volt olyan ország, amely élt a lehetőséggel, kikupálódott (a balti államok, Csehország, Lengyelország, Szlovákia, de még Románia is):"

Arra a Szlovákiára gondolsz, ahol a mai napig érvényben vannak a faji-származási alapon diszkrimináló Benesi-féle dekrétumok?

midnight coder 2022.05.15. 09:32:10

@a nagy hohoohooo: Az EU régi tagoszágainak a keleti csatlakozás egy főnyeremény. A lakosságuk öreg mint a föld, és a nyugdíjba vonuló német mérnököt, orvost nem tudja pótolni az írástudatlan afrikai kecskepásztor. Márpedig az afrikai, közel-keleti országoknak pont az az egyik baja, hogy az átlagpolgár képzetlen. A másik, hogy a kultúrájuk nem igazán kompatibilis a nyugati civilizációval. Ezért aztán arrafelé nemigen sikerült működő demokráciát összehoznia senkinek. Ergo, nyugat-európa nem tudja megoldani a demográfiai problémáit csak úgy, ha ebből a térségből érezik számára a vérátömlesztés.
Persze, amennyire jó az, hogy a magyar, szlovák, román, ukrán orvos kimegy németet vagy skandinávot gyógyítani, pont annyira szar az itt maradt átlagpolgárnak - akinek a pénzéből a dokit képezték - ugyanez.

És amúgy itt lesz az EU-s csatlakozás szopás az ukránoknak is. Ha a háború után megnyílik a számukra Nyugat-Európa, akkor abban az országban aztán végképp csak a sánták, bénák, öregek maradnak. És a büdös életben nem fog felépülni - nem lesz aki építse, és főleg nem lesz kinek.

Magyaur 2022.05.15. 11:24:26

Olyan lesz ez, ha megvalósul, mint amikor egy minden KRESZ-szabályt betartó, óvatosan és lassan mozgó járművet (az EU-t) megelőzi a vagány vezető által vezetett gyors piros színű sportkocsi!:)

Lehetnék én is 2022.05.15. 22:22:16

@a nagy hohoohooo: Az akkori Európa azt várte tőlünk, amit, mi meg arra szerződtünk, ami egy eggyel korábbi európa volt.
Amit a mostani európa vár tőlünk, az rohadtul ne az, amire szerződtünk. Ennek azeurópának az akkori európa sem tudna megfelelni. De ha őszintén belegondolsz, még ők maguk sem. (pl. egyhangú döntés sutba, politikai döntések gazdasági szankciókkal...)
De ukrajnával kapcsolatosan nem ez a gáz. Magyarország és sorstársai sok évig sokak lépcsőben mondtak le identitásuk nagy részéről az u. jogharmonizáció keretében. Ukrajna nemcsak, hogy nem a nyugalom szigete, sőt konfliktus övezetnek tűnik és így sem eu sem nato belépésről nem is gondolkodhat, hanem az ő jogrendszerük eu-normákat nyomokban sem tartalmaz. Ezt átugrani még jóindulattal sem lehet (náluk meg a jóindulat a legkevesebb)

Lehetnék én is 2022.05.15. 22:24:12

@Magyaur: ugye Gyaur, te sem romániában sem szlovákiában nem jártál? Ha mégis, legfeljebb autópályán - bár ebből mindkét ország elég csehül áll.

Ekrü 2022.05.16. 10:21:25

@a nagy hohoohooo:
".Beléptünk egy "úri klubba" ,mit beléptünk ? rájuktörtük az ajtót ,vegyenek már fel ,"- Na ,ez azért annyira nem igaz, elég csak megnézni a 2003-ban megtartott EU csatlakozási népszavazás részvételi adatait. Az minden volt ,csak "rájuktörés" nem. Még az ország fele sem ment el szavazni,ráadásul mindezt úgy,hogy az összes parlamenti párt a belépés mellett kampányolt. Ha az elmúlt évek ellenzéki matekját vesszük alapul, akkor az ország majdnem 60%-a nem akart belépni.
"Európa azt várná tőlünk, hogy ismerjük és tartsuk be az általunk is vállalt szabályait,de legyünk rugalmasak és kreatívak."- Csak a rend kedvéért. Mi az akkori a feltételeket és szabályokat vállaltuk,arról szó sem volt ,hogy ezeket a szabályokat az EU kénye-kedve és pártállása szerint majd megváltoztatja. Az új szabályokhoz bizony jogos a feltételek újratárgyalása, mármint ha az EU nem hatalmi szóval akarja ezeket az új szabályokat ráerőltetni a tagállamokra. Mert ha ezeknél a új szabályoknál nem fejezhetjük ki a nemtetszésünket akár egy vétó formájában,akkor az EU nem különbözik a régi elnyomó birodalmaktól, pld. a Szovjetuniótól.Ez esetben pedig nem hinném ,hogy oda kéne nekünk tartozni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.16. 11:15:30

@a nagy hohoohooo:

A kisemberek azonban úgy döntöttek, nem lesznek nagyurak szolgák, s inkább harcba kezdenek.

steery 2022.05.16. 11:45:38

Az unió nem életképes és nem működőképes, nem sikeres "statikus" politikai és gazdasági alakulatként. Csak úgy tud fennmaradni és a siker látszatát kelteni, ha növekszik, terjeszkedik, bővül. Mert ezzel új piacokat hódíthat meg. Amint eléri a növekedése végső, fizikai határait, elkerülhetetlenül megindul a bomlás és a szétesés, mert ami mindenkinek jó, az senkinek sem jó. Ha mindenki benne van az unióban, akkor azzal senki nem lesz elégedett és kifelé kacsintgat belőle.
Soha nem lesz olyan, hogy Európai Föderáció, Konföderáció, Államok, akárhogy is nevezzék. Nincs semmi realitása. Pénzszivattyúnak még jó lesz az unió egy darabig a nyugati cégek számára, meg a bürokratáknak, hogy fölvehessék a mesés fizetésüket a látszatmunkákért. Aztán szépen összeomlik és eltűnik a süllyesztőben ez is, mint az összes többi korábbi kezdeményezés bármiféle "birodalom" létrehozására.

Tapi2021 2022.05.16. 12:05:30

@steery: Igen. Már az amerikai konföderáció is milyen nagy siker volt! Polgárháborúhoz vezetett és úgy, hogy az egyik fele KÉNYSZERÍTETTE a háborúval (tehát ERŐSZAKKAL!) a másik felét a BENNMARADÁSRA, úgy, hogy azok az államok már nem akartak bent maradni!

És valahogy a Monarchiát sem élvezte a tagság, meg Jugoszláviát se, sőt, még a csehek és szlovákok is inkább különváltak!!!...

Sóval lehet álmodozni tovább a konföderációról, EEÁ-ról!
Már az EU sem működik rendesen, amióta belevitték az ideológiát és a kultúrharcot, a már szinte jól működő és KÖLCSÖNÖSEN előnyös együttműködést felülírva, beáldozva ezen az alapon!!!

Tapi2021 2022.05.16. 12:13:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Persze, hogy nem. Valamivel jobb lett itt, mint volt a szocialisták diktatúrája alatt, de azért ez a küszöb nem volt magasan.

És az egész EU ugyanúgy a nagy- és kiskutyákról szól, mint minden hatalmi struktúra. EU addig van, amíg hasznos a nagykutyáknak!
Egy EEÁ is csak az ő érdekeiket szolgálná. Mert még kevesebb szuverenitást hagyna - vagy konkrétan SEMMIT! - a tagállamoknál, kisebb népeknél. Vagyis könnyebb lenne DIKTÁLNI!

Nancsibacsi 2022.05.16. 12:24:11

@a nagy hohoohooo: Ha én azt jogállami viselkedésnek nevezem, hogy csoportos erőszakot tesznek a feleségeden, akkor az szerinted onnan kezdve jogállami viselkedés? Mert az EU kb ezt csinálja.
Mi csatlakoztunk az EU-hoz kb 20 éve, az akkori szabályok szerint. Ezek között a szabályok között ott volt a vétójog - vagyis hogy a szabályokat nem variáljuk akkor, ha azt bárki megvétózza. Ettől az EU jelenleg eltekint, és sima 50%-os többséggel elkezd hozni szabályokat azok ellen, akik bármilyen szempontból kisebbségben vannak. Ez szerinted jogállamiság? Ne röhögtess már.
Megjegyzem pofájuk nagy a brüsszeli majmoknak, de azért ott még nem tartunk hogy a nyilatkozataik automatikusan törvény erőre emelkedjenek.

Nancsibacsi 2022.05.16. 12:28:13

@Magyaur: Ukrajna kb Szomália szintjén van, ami az emberi jogokat illeti. K.rvára nincs semmi keresnivalója se az EU-ban. Valójában már 8 éve szarrá kellett volna szankcionálni, hogy dögöljenek éhen - csak hát jó volt az ukrán fa az építkezésekhez, meg nem lehetett kiváltani az ukrán gázvezetéket. Sajnos mire megépült, és le lehetett volna őket választani az orosz gázról hogy egy év alatt megfagyjanak addigra Putyin háborút kezdeményezett.

padlogaz 2022.05.16. 12:47:10

@Magyaur: "...volt olyan ország, amely élt a lehetőséggel, kikupálódott (a balti államok, Csehország, Lengyelország, Szlovákia, de még Románia is..."
de ugye most nem arról a szlovákiáról, romániáról és ukrajnáról beszélünk, amelyik mindenfajta gátlás nélkül irtja ki az élővilágot a határmenti folyókból, hogy csak egy - politikasemleges - példát hozzak. szerintem itt kezdődik az európaiság, és nem nyugathoz igazodó médianyilatkozatokon vagy akár a gazdasági növekedés ütemén.

LebensraumamOsten 2022.05.16. 12:58:16

@midnight coder: Összeverbuválódott egy aljas kleptokrata cionista kisebbség, mint ti, akik a nacionalizmus hagymázas leple alatt uszítva próbáljátok goebbels-i propagandával a hatalmat megragadni a nyomorult agyhalott senkiháziak országán kívül is, hogy más országok népességét is függővé tegyétek félfasiszta félfeudalista szövetségeseiteken keresztül és így a globális elit vagyoni, hatalmi állapotához közelire lophassátok magatokat és közeli klientúrátokat. Csak az fáj nektek, hogy sivalkodó propagandátok és tébolyult vágyálmaitok között leküzdhetetlen akadályként tornyosul a világ józanul gondolkodó nagyobbik része, kvázi 400 millió európai állampolgár, meg az USA, Kanada, Ausztrália és lojális szövetségeseik lakossága - egy elhanyagolható hőbörgők kisebbségtől eltekintve - és fityiszt mutat eszelős terveiteknek, hibbant, aljas ideológiátoknak és nyomorult konspirációitoknak. Na ez fáj Benestől is leginkább.

LebensraumamOsten 2022.05.16. 12:59:17

@Nancsibacsi: Összeverbuválódott egy aljas kleptokrata cionista kisebbség, mint ti, akik a nacionalizmus hagymázas leple alatt uszítva próbáljátok goebbels-i propagandával a hatalmat megragadni a nyomorult agyhalott senkiháziak országán kívül is, hogy más országok népességét is függővé tegyétek félfasiszta félfeudalista szövetségeseiteken keresztül és így a globális elit vagyoni, hatalmi állapotához közelire lophassátok magatokat és közeli klientúrátokat. Csak az fáj nektek, hogy sivalkodó propagandátok és tébolyult vágyálmaitok között leküzdhetetlen akadályként tornyosul a világ józanul gondolkodó nagyobbik része, kvázi 400 millió európai állampolgár, meg az USA, Kanada, Ausztrália és lojális szövetségeseik lakossága - egy elhanyagolható hőbörgők kisebbségtől eltekintve - és fityiszt mutat eszelős terveiteknek, hibbant, aljas ideológiátoknak és nyomorult konspirációitoknak.

chrisred 2022.05.16. 15:36:23

@Lehetnék én is: A jogharmonizáció mint közösségteremtő folyamat a keleti bővítés során megbukott. Egyszerűen azért, mert semmilyen megoldás nincs arra, ha valaki úgy dönt, hogy visszacsinálja a folyamatot, és átírja a jogrendjét autoriter stílusúra, ahogy a magyar és a lengyel példa mutatja.

chrisred 2022.05.16. 15:37:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Valójában Csehország, Szlovénia és Észtország felzárkózott.

Tapi2021 2022.05.16. 16:09:06

@padlogaz: Ja, a Sajóba harmadik hónapja folyik a méreg egy bányából! És Szlovákia - meg az EU - jól el van ezzel. Vagy 50 kilométeren kipusztult minden élő a folyóban. :-(

Nyilván haveri bánya...

És a kisebbségekkel való bánásmódról még nem is beszéltünk.
Meg a korrupcióról...

Mindenütt gond a korrupció, az oligarchák, a maffia és egyéb bűnszervezetek, a nácizmus... (ott is, ahol nincs is vagy csak a szokásos) kivéve Ukrajnát.

Elmehet az ilyen kettős mércés, kétkulacsos EU a píbe.
Most meg még a saját érdekeinkkel SZEMBEN is lefeküdtünk az USA érdekeinek és az ő érdekében folyó háborús, szankciós önkifosztásnak.
Mert ugyan mi haszna ezekből Európának, az EU államoknak??????

Tapi2021 2022.05.16. 16:13:52

@chrisred: Mert nyert és a nép elsöprő többséggel MEGSZAVAZTA, akkor autoriter?
Hmmm... Érdekes értelmezése a demokráciának.

Tapi2021 2022.05.16. 16:17:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nyugaton sok a jómódú munkásember! Igaz, hogy a többség élete végéig albérletben él...

ulpius66 2022.05.16. 16:29:21

"Extra Hungariam non est vita, si est vita, non est ita."

_Alex__ 2022.05.16. 16:36:45

@a nagy hohoohooo: Ha tetszik ha nem mindenhol aki a törvényt hozza az kb azt csinál amit akar. Ez nem tudom, hogy diktatúrának számít-e, ha igen, akkor mindenhol az van. Orbánék ha egy törvény nem felel meg a céljaiknak, megváltoztatják - de nem ez a parlament dolga? Az EU-ban ugyanez megy, kitalálta a többség, hogy be kell törni a reintens országokat, így kitalálnak workaroundokat, hogy megtegyék. Utoljára már gyakorlatilag azt a választást tették elénk, hogy x csilliárd euróba fog kerülni, ha "rosszul" szavazunk - ez demokratikus?
Nem értem ilyen dolgokat miért szokás egyik oldalnak felróni és a másiknak tapsikolni amikor ugyanezt csinálja. Elvileg szuverén állam lennénk, akkor miért esnek egyesek keresztül a fejülön, hogy ne a magyar választók által preferált politika legyen a mérvadó hanem amit külföldön találnak ki? Nem visszás ez?
Én mindig azt gondltam, hogy az EU érdekközösség, ahol közös célokat keresnek ami mindenkinek jó és így fejlődünk együtt. Amit meg másként akar a helyi közösség azt későbbre hagyjuk. Az egyre több közös téma és mobilitás miatt meg a mentalitás is valamennyire konvergál idővel, de ez sok sok évtized, akár évszázad és erőltetni nem megy, illetve megy, de amikor a "szövetségesed" kényszeríted az nem szövetség, inkább gyarmattartás.
Megjegyzem van csomó kölönbség az Eu tagok közt, mi kitüntetettek vagyunk, aminek - szvsz - több köze lehet ahhoz, hogy a nyugati cégek valamivel kevesebbet tudnak kilapátolni a protekcionista politika miatt mint korábban, mint lmbtq ideológiákhoz vagy tudomisén.

chrisred 2022.05.16. 16:53:53

@Tapi2021: Nem a választásról volt szó, hanem a hatalomgyakorlásról. Elsöprő többség a Ceausescu-rezsim választásain is volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.16. 17:07:25

@chrisred:

Ezen az alapon akkor viszont Mo. is felzárkózott, hjiszen a magyar életszínvonal már megelőzi 2 nyugati tagállam szintját: Görögo. és Portugália szintjét.

chrisred 2022.05.16. 17:08:43

@_Alex__: A szerződő feleknek vannak vállalásai, amit teljesíteni kell, ha másképp nem megy, kikényszeríthető. Ha te eladsz valamit, és a vevő nem fizet, neked elegendő indok, hogy neki más a mentalitása, és időbe telik, amíg belerázódik?

chrisred 2022.05.16. 17:12:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Én nem úgy látom, legalábbis Portugáliával, Görögország nem kifejezetten nyugati..

european-union.europa.eu/principles-countries-history/key-facts-and-figures/life-eu_hu

PPS-ben kifejezett GDP/fő

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.16. 17:41:31

@chrisred:

A mostani leggazdagabb keleti tagállam - Észtország - se előz meg más nyugati országot, mint ez a 2.

Mo. 33 ezer dollár PPP, Észto. 39 ezer. Azaz Mo-hoz képest több, de nem előzött meg más nyugati országot. Majdnem elérték Spanyolországot, Máltát és Ciuprust, ez tény.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.16. 17:53:35

Látom egy kommentre, hogy rápörgött itt az összes fideszkomcsi....!!!! :))

Gógita 2022.05.16. 18:24:12

Ez a pán-európai szövetség ötlete már megint egy azon kiskapuk sorában, amellyel biztosítani akarják, hogy az erősek bármit áttoljanak, ne kelljen minden tagállammal megegyezni. Ezért nem jó már az EU sem. Mert ott egy kis ország is vétózhat - még -, ha éppen kibasznának vele a többiek. És ez nem tetszik.

Ugyanez a mentalitás volt, amikor a honfoglalók miatt belengették a magállamokat, meg a többlépcsős EU-t.

Boldeone2 2022.05.16. 19:24:20

Rengeteg tanulsággal szolgál az orosz - ukrán háború az EU- nak ès magállamoknak , leginkább az, hogy semmi szín alatt nem szabad tovább bővíteni ezt a szövetsèget. Orbán Viktor , az általa vezetett kormány ès megvezetett társadalom pèldája nagyon jól mutatja , hogy nem lehet a demokratikus ès szabad országok közössègèt, " beteg demokraciákkal " tovább higítani. Nyilvánvaló , hogy Szerbia sem lehet EU - tag: egy nacionalista , állampárti , putyinista társadalmi rendszer nem oda való ..
Ukrajnának sem lehet EU tagság , esetleg valamilyen nem integrált státusz.
Úgy tűnik, most az EU- n belül Orbán egyedül maradt , a lengyelek kemènyen beleálltak a háborúba , a V4 " szövetsèg" hideg együttműködèssè alakult , Orbánnak sikerült a horvátokat is maga ellen hangolni , mert botra beszèlt, Boszniában Milorad Dodic támogatásával megint csak ellensègeket szerzett, Szlovákiában a magyar állam földvásárlásai vertèk ki a biztosítèkot, Szlovèniaban pedig az orbánista mèdia-+nyomulas ..
A románok termèszetesen újra kiakadtak a magyar politikára , Orbánèk erdèlyi nyomulása miatt, de ott alapból nem sok kell ...
Az egyik ukrán vezető, pedig már kijelentette ha vége lesz a háborúnak, akkor " elszámolnak" Orbánnal...

Külpolitikailag ennyire rossz ès elszigetelt helyzetben soha nem volt még Magyarország , lehet azt mondani : elsődleges közutálat tárgya most Oroszország , de utána már sajnos Magyarország jön... A lengyelek sem értik mi folyik itt ...Nem volt elég 1945 , 200 ezer meggyalázott magyar nő, majd a Gulág, de nem volt elèg 1956 sem ...

Ez egy meghasonult , megszègyenült nemzet lett, ès Orbánna megyünk az egyre mèlyebb erkölcsi szintekre ...

_Alex__ 2022.05.16. 20:20:49

@Boldeone2: Ez államok szövetsége eredetileg nem egy központosított birodalom ahol a lefizetett helyiek megszavazzák a hatalom átadását idegen kezekbe. Azért az ember azt gondolná nem itt tartunk megint.

ez a nevem senki 2022.05.16. 20:20:49

@Boldeone2: ennyire fáj a 4
. 2/
3? lessz az leg
közel
ebb 4/5 is

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.16. 20:40:14

@chrisred:

Kb. azonos a szint. Számítási módszer függvénye ki hol van.

élhetetlen 2022.05.16. 20:54:15

@Ekrü: Az ország úgy döntött anno, hogy be akarunk lépni, és ezért sokat tettünk, nem az EU csalogatott bennünket, hogy legyünk már szívesek belépni. Ez tény, ha tetszik, ha nem. „ha az EU nem hatalmi szóval akarja ezeket az új szabályokat ráerőltetni a tagállamokra”. Miről beszélsz? Adott 27 ország 25-26-nak megfelel valami, egyetértenek, megszavazzák. Mi van rájuk erőltetve? Az 1-2 ország, ha nem tetszik, szavazzon nemmel. Ez a demokrácia. A vétójog baromság. Kíváncsi lennék, hogy állna a szád, ha a parlamentben a 2/3 által megszavazott törvényt egy képviselő, akármelyik megvétózhatná.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.05.16. 21:17:33

@Tapi2021: Furcsa népség ez. Ha csekély többséggel ők nyertek volna, szerintük az lenne a demokrácia. Egyszerűen nem látják az orbánfóbiától a logikai döccenőt.

élhetetlen 2022.05.16. 21:19:52

@Nancsibacsi: „Ezek között a szabályok között ott volt a vétójog„.Ja, ezen nem lehet változtatni, csak az alaptörvényen tízszer. Senki nem gondolta, hogy jön egy hülyegyerek, aki orrot mutogat, hogy bühühű, nem tudtok semmit tenni, mert vétózok. A vétójog baromság. Ha 1-2 országnak, nem tetszik valami, szavazzon nemmel. Ez a demokrácia. Kíváncsi lennék, hogy állna a szád, ha a parlamentben a 2/3 által megszavazott törvényt, vagy alaptörvény módosítást egy képviselő, akármelyik megvétózhatná.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.05.16. 21:21:43

@Boldeone2: Ugyan ezt nem vallják be nekünk, de a legfőbb uniós vezetők már kapisgálhatják, hogy ez a Zelenszkij mennyire hiányozna nekik egy egységet követelő civakodásban. Vagy úgy veszik fel Ukrajnát, hogy nem teljes jogú tag. Mert ezt még kiötölhetik.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.05.16. 21:25:12

@élhetetlen: "Kíváncsi lennék, hogy állna a szád, ha a parlamentben a 2/3 által megszavazott törvényt egy képviselő, akármelyik megvétózhatná."

Talán nem érted, de azért elmondom, hogy a különbség itt számomra az, hogy nem egy elvi vitát folytatunk a képzeletbeli demokráciáról, hanem a nyugati hatalmak éppen engem akarnak megbaszni, legyintve minden kétségbeesett érvre. Nekünk most a vétó az utolsó eszköz a megbaszás elkerülésére. Lehet, hogy te örülnél, ha nem lenne földgáz, te biztos magánreaktorról fűtöd a lakást, akkor nem szóltam.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.16. 22:13:38

@Boldeone2:

"Külpolitikailag ennyire rossz ès elszigetelt helyzetben soha nem volt még Magyarország , lehet azt mondani : elsődleges közutálat tárgya most Oroszország , de utána már sajnos Magyarország jön... A lengyelek sem értik mi folyik itt ...Nem volt elég 1945 , 200 ezer meggyalázott magyar nő, majd a Gulág, de nem volt elèg 1956 sem ..."
Ágica! Baszod, a németekből nem volt elég? Csak halkan kérdezem, hogy két világháborút indítottak, meg összehozták a világ legnagyobb népirtását? Őket miért is kéne szeretnünk?
Ukrajna bazmeg fenyeget? Te meg vagy annyira hülye, hogy leírod?
Mekkora rettenetes sérelem, és elszigetelődés, hogy két idióta ellenzéki horvát direkt kiforgat egy mondatot?
AZ ember azt gondolná, hogy amikor lassan 70% on áll a fidesz, akkor a hozzád hasonló barmok kicsit átgondolják a baromságaikat, de te nem..

tiltsál ki te gyökér 2022.05.16. 22:21:24

@élhetetlen:
Atya Úristen. Te tényleg ennyire sötét vagy, ugye?
"Senki nem gondolta, hogy jön egy hülyegyerek, aki orrot mutogat, hogy bühühű, nem tudtok semmit tenni, mert vétózok."
Akkor szerinted mégis mi a lófasznak találták ki a vétó fogalmát, ha nem ezért? Ez az egyetlen értelme, hogy legyen valami a kis hülyegyerekek kezében is.

"A vétójog baromság. Ha 1-2 országnak, nem tetszik valami, szavazzon nemmel. Ez a demokrácia."
Aham. Na, akkor legyen az, hogy a Mária nevű nyomorék vénasszonyok holnaptól nem kapnak nyugdíjat. Szavazz nemmel, hátha többségbe leszel.

élhetetlen 2022.05.16. 22:21:51

@Androsz: Kicsit másképp látom. Ha az EU, (a 27 tagország) nem vesz orosz gázt, és nem is tud gázt beszerezni akkor nem téged basztak meg, hanem sok országot. Ha tudnak szerezni, akkor úgy képzeled, hogy a nyugati hatalmak dőzsölnek a gázban, csak nekünk nem adnak? Ez is megtörténhet, ha a kormány így folytatja, de nem valószínű.

Boldeone2 2022.05.16. 22:37:09

@tiltsál ki te gyökér: Ágica! "
Anyádat szólítgatod, Orbán-csicskás ?

Baszod, a németekből nem volt elég? Csak halkan kérdezem, hogy két világháborút indítottak, meg összehozták a világ legnagyobb népirtását? Őket miért is kéne szeretnünk?"

- Baszod , a kèt világháborúban, az oroszok \szovjetek az ellensègeink voltak, Magyarországnak pedig a 45 èves orosz megszállás a nèmeteknèl jóval több gondot okozott
A németek legalább kèpesek voltak változni , ma a világ egyik legdemokratikusabb állama, arról nem beszèlve ,hogy a legnagyobb külföldi beruházó Nèmetország, az export túlnyomó többsége is német cégekhez kötődik, ahogy a munkahelyek is. Nem beszélve a kb 45-50 milliárd euro nettó forrásról , amit szintén a németek dobnak össze leginkább..
Egy nagy nulla lenne Magyarország az EU és Németország nèlkül. Az orosz viszont nem változott semmit szellemisègben, agresszív, birodalomèpítő törekvèsekben

Mekkora rettenetes sérelem, és elszigetelődés, hogy két idióta ellenzéki horvát direkt kiforgat egy mondatot?"

Magyarország elszigetelődik nemzetközileg , ezek a tènyek!

AZ ember azt gondolná, hogy amikor lassan 70% on áll a fidesz, akkor a hozzád hasonló barmok kicsit átgondolják a baromságaikat, de te nem.."

- A hozzád hasonló, tanulatlan ostoba barmok miatt van még a Fidesz 2\3 - os hatalomban. ... Mindjárt 400 Ft lesz az euró , csicskás, a miközben az infláció egyre megállíthatatlan , mellette pedig ikerdeficit van. Csak a hozzad hasonló agyatlanok, tagadják a realitásokat !

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.16. 22:37:49

Gyerünk fideszkomcsik előre a rezsicsökkentett csirkefarhátért, azt a fillérbaszó elvtelen szarházi kibaszott kurva anyátokat!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.16. 22:43:44

@Boldeone2: mondom deagyurcsányis deazamerikaiakis. Ezeknek a tetveknek, ruszki és fideszkomcsi bérkommereknek beakadt a lemez. Ez a direktíva. Az oroszokkal nincsen bajom. Putyin már azért golyót érdemelne, hogy a saját katonáit küldte értelmetlen háborúba,halálba.

Boldeone2 2022.05.16. 22:48:33

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az orosz híreket is érdemes figyelni. Valahogy mindig előjön a hírekben , hogy az Orbán az , aki rengát módon viselkedik az EU- ban, aki szemben megy a közös megoldásoknak ...Putyin biztos felírt neki egy plusz pontot ...
tass.com/world/1451203

élhetetlen 2022.05.16. 22:53:00

@Tapi2021: „Igaz, hogy a többség élete végéig albérletben él...”. Nem albérletben, hanem bérelt lakásban. Ha nálunk is lenne sok szabályozott bérleti díjú lakás, nem szabadáras lenne, nem változtatnák a feltételeket, adózást évente, itt is többen választanák a hosszú távú bérlés nyugalmát. Ha még az is lenne, hogy a nyugdíjadból is kijön a bérleti díj, és nem esetleges, hogy mennyi lesz a nyugdíjad (nyugdíj plafon vágás előttiek hátránya, váltogatott szorzók), akkor nem biztos, hogy mindenki a 20 éves adóssággal terhelt saját ingatlanra hajtana.

Lehetnék én is 2022.05.16. 22:58:14

@élhetetlen: tudod vannak alapszabályok. Ez azért alap, mert mindenkire vonatkozik.
Ebben az is benne van, milyen problémát hogyan lehet kezelni - 100, 75, 66, 50%
Az alkotmányban is benne van. Csak azért, hogy hirtelen felindilásból egy rakat gané ne akarjon 50%-kal 2/3-os törvényt átírni.
Az EJU meg nem politikai szervezet (volt), hanem gazdasági érdekközösség. Kár volt felhagyni ezzel brüsszelben. Az érdekközösség meg megengedheti magának, hogy legyenek 100%.os döntései - amik mindenkit igényelnek. AZt is megengedhették maguknak, hogy megállapodjanak a közös döntés ésa tagállami felelősség határaiban. Miért kell qrva politikuspoknak átszabni ezt a működő rendszert?
Nem tűnik fel, hogy a szakemberek által kezelt szakproblémák rendben voltak, politikai barbárok által kezelt, ne adjisten gerjesztett problémák meg szart hoznak a fejünkre?
Nem Orbán vagy Salvini esetleg Le Pen a veszélyes a pragmatikus politikájával, miközben betartják az EJU hagyományos értékeit, hanem der Layen, Timmermanns féle politikai akarnokok, gyakorlati haszonra képtelen működésükkel, ideológiai mocskukkal

tiltsál ki te gyökér 2022.05.16. 23:05:29

@élhetetlen:
"„Igaz, hogy a többség élete végéig albérletben él...”. Nem albérletben, hanem bérelt lakásban."
Hát, azt hívják albérletnek...

"Ha nálunk is lenne sok szabályozott bérleti díjú lakás, nem szabadáras lenne, nem változtatnák a feltételeket, adózást évente, itt is többen választanák a hosszú távú bérlés nyugalmát. "
Ja, az a nyugalma, hogy bármikor kibaszhatnak. Az azért megvan a sötét fejednek, hogy a nagyon gazdagok azok, akik tulajdonolják az ingatlanokat, nem pedig akik bérlik?
Mellesleg most hirtelen nem jó a szabadáras dolog? Vagy az állam abba szóljon bele, ami neked tetszik?

"Ha még az is lenne, hogy a nyugdíjadból is kijön a bérleti díj, és nem esetleges, hogy mennyi lesz a nyugdíjad (nyugdíj plafon vágás előttiek hátránya, váltogatott szorzók), akkor nem biztos, hogy mindenki a 20 éves adóssággal terhelt saját ingatlanra hajtana."
Hiszen kurva szar dolog 20 év múlva (50évesen) saját vagyonnal rendelkezni, használni pár évig, aztán örökül hagyni. Borzasztó...

tiltsál ki te gyökér 2022.05.16. 23:10:15

@Boldeone2:
Na Ágica, remekelsz ma.

"A németek legalább kèpesek voltak változni , ma a világ egyik legdemokratikusabb állama,
:D:D:D:D:D Igen, tudjuk megváltoztak :D:D:D

"Mekkora rettenetes sérelem, és elszigetelődés, hogy két idióta ellenzéki horvát direkt kiforgat egy mondatot?"

Magyarország elszigetelődik nemzetközileg , ezek a tènyek!"
Nem. Ez a te kis világodban tény. Magyarország foglalkozik a magyarok érdekeivel, te barom, nem pedig önként rúgja tökön magát.

"A hozzád hasonló, tanulatlan ostoba barmok miatt van még a Fidesz 2\3 - os hatalomban. "
Valószínűleg nálad sokkal okosabb és tanultabb is vagyok.

" Mindjárt 400 Ft lesz az euró , csicskás, a miközben az infláció egyre megállíthatatlan , mellette pedig ikerdeficit van. Csak a hozzad hasonló agyatlanok, tagadják a realitásokat !"
Bezzeg, ha beállnánk az európai értékek mellé, és elzárnánk az orosz olajat, gáz, akkor gondolom 300 lenne, olcsó lenne a benzin meg infláció sem lenne.
AZ megvan, hogy az eu-ban még mindig nálunk a legalacsonyabb az infláció? Még a 400 as euró ellenében is?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.16. 23:10:59

Természetesen fideszkomcsik szerint nyugaton hülyék. :))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.16. 23:12:56

Ha ne adj Isten, mi ket is megtámadna valaki, akkor is ilyen lesz a fidesz kommerek hozzáállása?

tiltsál ki te gyökér 2022.05.16. 23:13:23

@Boldeone2: "Az orosz híreket is érdemes figyelni. Valahogy mindig előjön a hírekben , hogy az Orbán az , aki rengát módon viselkedik az EU- ban, aki szemben megy a közös megoldásoknak "
Legyen is ez a hír. Az oroszok az elmúlt 160 év alatt négyszer picsáztak ki minket, legyen csak az a hír, hogy mennyire jó arcok vagyunk velük.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.16. 23:14:36

Ja, és természetesen 12 év korlátlan vitya tejhatalom után is mindenki más a hibás.
Óh, hát hogyne! :))

tiltsál ki te gyökér 2022.05.16. 23:15:29

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

"Ha ne adj Isten, mi ket is megtámadna valaki, akkor is ilyen lesz a fidesz kommerek hozzáállása?"
Mi a fasz közünk is van nekünk Ukrajnához? Vagy az oroszhoz? Ott rohadjanak meg ahol vannak, ezek miatt nem akarunk se megfagyni, se éhendögleni. Tudom, a morál, az sokkal fontosabb.
Ne aggódj, rögtön megváltozik a nyugati vélemény is, ahogy kiürülnek a boltok..

tiltsál ki te gyökér 2022.05.16. 23:16:25

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Neeem, hát Vitya tehet a háborúról is egy személyben. Megmondta a messiásotok. :D::DD

tiltsál ki te gyökér 2022.05.16. 23:19:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
"Természetesen fideszkomcsik szerint nyugaton hülyék. :))"
Nem, például az amerikai pénzügyminiszter asszony nem hülye. Ő elmondta, hogy mennyire baromság az a szankció amit Európa tervez. És kérte, hogy ne csinálják...

Boldeone2 2022.05.16. 23:31:16

@tiltsál ki te gyökér: Na Ágica, remekelsz ma."
- Anyádat miért szólítgatod !?

"A németek legalább kèpesek voltak változni , ma a világ egyik legdemokratikusabb állama,
:D:D:D:D:D Igen, tudjuk megváltoztak :D:D:D"

- Így van. A nèmeteknèl plurális demokrácia van, arányos választási rendszer, meg majd 3000 euró\hó nettó átlagfizezetès!

Magyarország foglalkozik a magyarok érdekeivel, te barom, nem pedig önként rúgja tökön magát."

- Te barom ! Orbán már règen tökön rúgta az országot ! Egy pária országot csinált az EU- n belül Magyarországból, már a lengyelek is erős kritikával illetik ezt az önsorsrontó , a Putyin- bèrenc politikát. Nem ez magyarok èrdeke! Orbán egy bukott pávatánc is!

Valószínűleg nálad sokkal okosabb és tanultabb is vagyok."

- Ostoba vagy , tanultam , a csökött agyú orbanisták között is a legkorlátoltabb

Bezzeg, ha beállnánk az európai értékek mellé, és elzárnánk az orosz olajat, gáz, akkor gondolom 300 lenne, olcsó lenne a benzin meg infláció sem lenne."

-Az ezermilliárdos , fedezetlen osztogatás, a hibás pènzpolitika , meg Orbán hülye politikájának árát fizetjük

AZ megvan, hogy az eu-ban még mindig nálunk a legalacsonyabb az infláció? Még a 400 as euró ellenében is?"

- Ez kamu . Itt már akkor is jelentősebb volt az infláció mint a legtöbb EU államban mielőtt beütött a covid. Kumulatív , a több èves inflációt èrdemes nézni, nem egy negyedèvet , másrészt bújtatott infláció van, harmadrészt a KSH is trükközik!

Boldeone2 2022.05.16. 23:35:49

@tiltsál ki te gyökér: Az oroszok az elmúlt 160 év alatt négyszer picsáztak ki minket, legyen csak az a hír, hogy mennyire jó arcok vagyunk velük."

- A pávatáncos főnököd teljesen szembefordítja az országot a szövetségeseivel , a lengyelek is gyökeresen mást gondolnak az ukrán helyzetről , Putyin csak eszközként, belső bomlasztókènt tekint Orbánra. Ez egy elszigetelt külpolitika

élhetetlen 2022.05.16. 23:52:18

@tiltsál ki te gyökér: „mégis mi a lófasznak találták ki a vétó fogalmát”.Az ötlet jó is lehetett volna, hogy mindent együtt, csak nem vált be. Így csak egy eszköz lett a hülyegyerek kezében.
„Ez az egyetlen értelme, hogy legyen valami a kis hülyegyerekek kezében is.”, nem kezdem el magyarázni, hogy mi a különbség élni, vagy visszaélni valamivel.
Aki vétózik, az többségben lesz, vagy csak szembe megy a többséggel?
„akkor legyen az, hogy a Mária nevű nyomorék vénasszonyok holnaptól nem kapnak nyugdíjat.” Már el tudom képzelni, hogy van annyi szellemi nyomorék, aki ezt megszavazná, de akkor sem tartanám épeszűnek, hogy bármelyik ember bármit megvétózhasson, mert akkor beáll a sehova egy lépést sem. Az említett esetben bírósághoz fordulnék, de ez neked magas.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 00:09:03

@Boldeone2:
"z kamu . Itt már akkor is jelentősebb volt az infláció mint a legtöbb EU államban mielőtt beütött a covid. Kumulatív , a több èves inflációt èrdemes nézni, nem egy negyedèvet , másrészt bújtatott infláció van, harmadrészt a KSH is trükközik!"
Fárasztó a sok ismételt marhaságod Ágica :D:D Tudom, a németek 3000 eurót keresnek, csak ilyenkor annyira szemérmesen hallgatsz a költségekről. Lakhatás, iskola, orvos, fodrász, kaja. Egyébként attól, mert több a fizetésük már okosabbak is lesznek? Plurális demokrácia van, úgy, hogy nincs szólásszabadság? Elmész a picsába a hülyeségeddel.

Az eurstat is trükközik? Mindenki? Csak te mondod a frankót, ugye? Mert te aztán tudod...

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 00:14:49

@élhetetlen:

"Az ötlet jó is lehetett volna, hogy mindent együtt, csak nem vált be. Így csak egy eszköz lett a hülyegyerek kezében."
HA mindenki együtt, akkor minek kellene a vétó, te szerencsétlen?

"nem kezdem el magyarázni, hogy mi a különbség élni, vagy visszaélni valamivel."
Ne is. Nyilván ha Németország vétózik akkor él a jogával, ha Orbán, akkor visszaél vele. Azért próbáld meg, hátha sikerül találnod egy olyan példát, amikor a vétőt úgy használják, hogy azzal a többség akarata érvényesül.

„akkor legyen az, hogy a Mária nevű nyomorék vénasszonyok holnaptól nem kapnak nyugdíjat.” Már el tudom képzelni, hogy van annyi szellemi nyomorék, aki ezt megszavazná, de akkor sem tartanám épeszűnek, hogy bármelyik ember bármit megvétózhasson, mert akkor beáll a sehova egy lépést sem. Az említett esetben bírósághoz fordulnék, de ez neked magas."
Aha. És mondjuk egy ország szintjén hol is van ez a bíróság? Hova kéne menni, hogy brühühü, velünk nagyon kibaszik Európa, ha nem vehetünk orosz gázt, mert konkrétan erre alapul a gazdaságunk? Elmondták. Sokszor, sok helyen. Erre az olyanok, mint Portugália meg Spanyolország úgy szavaz, pedig hozzájuk soha nem ment egy csepp orosz gáz sem. Nálunk nem létkérdés. Miért nem csinálunk cserébe valami olyat, hogy, jó, de akkor holnaptól nincs tengeri halászat meg hajózás?

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 00:20:30

@Boldeone2:
" A pávatáncos főnököd teljesen szembefordítja az országot a szövetségeseivel "
A szövetségeseinek elment az esze. Ez van.

"a lengyelek is gyökeresen mást gondolnak az ukrán helyzetről "
Na, mit is, mesélj! Mi az ukrán helyzet, amiről mást gondolnak? Hogy támogatni kell az ukránokat fegyverrel? Hajrá, csinálják, senkit sem zavar.
Mi meg nem. És?

Egyébként meséld már el, hogy mégis miért kell annyira a közös európai szankció! Magyarország kis ország, ezen nem fog meggazdagodni Putyin, nem oszt nem szoroz. Ha a sok jóember meg akar fagyni németben, akkor hajrá, ne vegyenek gázt. Ennyi. Miért kellünk mi ehhez?

élhetetlen 2022.05.17. 00:23:16

@Lehetnék én is: „Az alkotmányban is benne van.”. Nincs alkotmányunk, csak a legalább tízszer átbuherált alaptörvény, és nem tudod, hogy néz ki legközelebb.
Egy érdekközösség, mindegy, hogy elvi, vagy gazdasági, megállapodhat, hogy milyen típusú kérdésben, hány % kell a döntéshez, de a vétó baromság, Egy a huszonhat ellen, és megakaszthat bármit? Meg kellene találni sürgősen azt a pontot, ahol vétó nélkül meg lehet szüntetni a vétót.

Boldeone2 2022.05.17. 00:24:58

@tiltsál ki te gyökér: Fárasztó a sok ismètelt marhaságod Ágica !

A tènyek viszont engem igazolnak :
- Magyarország már a covid előtt is , az egyik legmagasabb inflációt tudta magáènak az EU- ban
www.destatis.de/Europa/EN/Topic/Economy-Finance/Inflation.html
2022 - ben pedig mèg gyorsulni fog az eddig mestersèges eszközökkel lenyomott infláció, az ármoratórumok csak elodázzák a bekövetkező aremelèsket
-A KSH megkèrdőjelzehető módszerrel változtatgatja a fogyasztói kosarat
- Nemcsak a nettó nominál fizetès , hanem a vásárlóerő paritáson számított bèrek is jóval magasabbak Nèmetországban
- Nèmetországban plurális demokrácia van, valódi többpárti koalíció ès szólásszabadság , nálunk Orbán-rezsim. Nèmetország full demokrácia , Magyarország beteg demokrácia

Boldeone2 2022.05.17. 00:40:26

@tiltsál ki te gyökér: szövetségeseinek elment az esze. Ez van."

Vagy pont fordítva igaz : Orbán a hülye, aki szemben megy az autópályán

Na, mit is, mesélj! Mi az ukrán helyzet, amiről mást gondolnak? Hogy támogatni kell az ukránokat fegyverrel? Hajrá, csinálják, senkit sem zavar.
Mi meg nem. És?"

- Az erkölcsi felelőssèg Orbánè! A közös álláspont az, hogy igen : támogatni kell az ukránokat fegyverrel . A háborút már erkölcsi értelemben elvesztette az orosz , Orbán pedig rosszul politizált , hülyesègeket beszèlt : Zelenszkij az ellenfele, stb...

ez a nevem senki 2022.05.17. 00:50:42

index.hu/kulfold/2022/05/12/lufthanza-bocsanatkeres-zsido-utasok-visszautasitasa/

ha
ha a zusákok le veszik a zab
lát a germánok 1
ből meg csinálnák a holló koszt v2-t mer
meg változtak :)

konrada 2022.05.17. 07:35:34

@élhetetlen:
". Hanem gondoltam és egyet. Számláljuk el mindnyájunk nevét; akié a legcsúnyább lesz, azt együk meg.
Ráálltak mindnyájan. Elkezdte a farkas:
– Farkas-barkas jaj be szép, róka-bóka az is szép, őzöm-bőzöm az is szép, nyúlom-búlom az is szép, kakas-bakas az is szép, tyúkom-búkom jaj de rút!
Szétszaggatták a kis tyúkot, meg is ették hamarjában. De biz az még a fél fogukra se volt elég. Megint elkezdte a farkas:
– Farkas-barkas jaj be szép! Róka-bóka az is szép, őzöm-bőzöm az is szép, nyúlom-búlom az is szép, kakas-bakas jaj be rút! "

...mert minek is a vétójog a kisebbeknek, ha a többség demokratikusan választott....

Ekrü 2022.05.17. 08:25:37

@chrisred:
" Elsöprő többség a Ceausescu-rezsim választásain is volt. "- És ott is több párt közül lehetett szabadon választani? Na ugye.... Ma Magyarországon senki nem akadályozza meg az embereket abban,hogy az ellenzékre szavazzanak ,azt mégsem teszik. Talán inkább diktatúrázás helyett ezen kéne elgondolkozzatok.

Ekrü 2022.05.17. 08:33:15

@élhetetlen: A vétójogot nem mi találtuk ki az EU-ban,hanem az EU-t alapító országok. Nem jótékonyságból tették,hanem azért ,hogy a kisebb államok ne tudjanak ellenük összefogni és őket (Németország,Franciaország) leszavazni. Az eszükbe sem jutott,hogy a kisebb államok is majd vétóznak,annyira el voltak telve önnön nagyságukkal. Most , hogy bekövetkezett ,most meg nem tetszik nekik és önhatalmúlag megváltoztatnák.
Megváltoztatni a szabályokat önhatalmúan, a kisebb országok kárára NEM demokratikus. De mondjuk mit várunk az olyan gondolkodásúaktól akik szerint teljesen rendben van 2/3-os dolgokat eltörölni egyszerű többséggel. Csak akkor ne nevezzétek magatokat demokratáknak.

midnight coder 2022.05.17. 08:49:01

@Boldeone2: "Orbán Viktor , az általa vezetett kormány ès megvezetett társadalom pèldája nagyon jól mutatja , hogy nem lehet a demokratikus ès szabad országok közössègèt, " beteg demokraciákkal " tovább higítani. "

Ha vannak európában "beteg demokráciák" azok pont a nyugatiak. A németek a zöldekkel akik atomerőmű bezárásokkal harcolnak a globális felmelegedés ellen, az olaszok és a többi nyugati ország ahol a tömeggyilkos kommunisták ma is legális, akár parlamenti pártok, az egész balliberális bagázs akik 30 év alatt a világ műhelyét csinálták Kínából, most meg be vannak szarva hogy elhúz mellettük. Nézd meg, milyen volt 30 éve az EU és az USA helyzete a világban, és milyen most. De nem, elvtársak, nem süllyedünk! És a remek "baloldal" ami már rég nem a dolgozók érdekeit védi, hanem mindenféle söpredékét, ma is aktívan dolgozik a maradék társadalom bomlasztásán, lásd woke mozgalmak.
Nyugat-Európát az elmúlt 1000 évben megszerzett óriási lendület tartja még a felszínen annak ellenére, hogy a ballibek ma is aktívan manõvereznek a jéghegy közepe felé, holott már rég süllyed a hajó.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 08:50:07

@Boldeone2: Ne bizonygasd, hogy Németország gazdagabb, ezt mindenki tudja.
Németországban nincs sajtószabadság, itt meg van. Itt nálunk pedig lehet pártot alapítani, és választást nyerni. csak nálad jóval értelmesebbnek kéne lenni hozzá.
Arról beszélj, hogy miben változtak meg. AZ új kormány deklarálta, hogy akkor is csodaországot csinálnak Európából, ha beledöglik mindenki. Hitlernek is ilyen szándékai voltak. Az lesz amit kitalálnak. A népség pedig pont olyan lelkesen csinálja azt, amit a leghangosabb mond, mint ahogy Bismarck alatt masíroztak, Hitler alatt irtották a zsidókat, vagy az NDK alatt egymást jelentették fel. Pont ugyanazt adják elő most is, csak most az lmbtq meg a klímamarhaság miatt.

"- Az erkölcsi felelőssèg Orbánè!"
Mire? Hogy az egyik ország megtámadott egy másikat?
"A közös álláspont az, hogy igen : támogatni kell az ukránokat fegyverrel ."
NE hazudj. Nincs ilyen álláspont, sokan nem is támogatják. Egyébként mégis miért kéne? Kik az ukránok nekünk? Mi közünk a balhéjukhoz?
Arról nem is beszélve, hogy annyira jófejek voltak velünk, hogy tényleg miért is kellene?

" A háborút már erkölcsi értelemben elvesztette az orosz"
A haborút nem erkölcsi értelmekben szoktak nyerni, vagy veszteni. A győztes visz mindent, lévén, hogy ő írja a történelmet.

" , Orbán pedig rosszul politizált , hülyesègeket beszèlt : Zelenszkij az ellenfele, stb..."
Baszod, mintha az a hülye pojáca folyamatosan ugatott volna, ország-világ előtt, hogy mit hogyan csináljon. Kurvára semmi beleszólása nincs az itteni választásokba. Macron ennek a tizedét már lengyel beleavatkozásnak minősítette és igaza volt. Talán foglalkozzon azzal, hogy lövik az országát, ne velünk.

midnight coder 2022.05.17. 09:00:34

@Boldeone2: Ha ennek a háborúnak vége lesz, akkor Zelenszkij lesz európában az első számú közellenség. Ő kb. 10x akkora szélsőséges nacionalista mint Orbán. Az, hogy most elnézik neki, hogy egy szemétdomb tetején állva ugráltassa a legnagyobb országok vezetőit, az csak azért van mert az USA-nak jó hogy lehet szívatni az oroszokat, hogy meg lehet szabadulni a felesleges, lejárt szavatosságú fegyverektől és lőszerektől, ukránoktól. Aztán, ha a bulinak vége akkor a főbohóc szépen felkerül a halállistára Orbán mellé. Pontosabban elé.

Lehetnék én is 2022.05.17. 09:01:15

@élhetetlen: még 1szer. Vannak döntések amikhez 100% kell, vannak amihez nem. Nem véletlenül, hanem a megbízhatóság érdekében. Kardinális kérdéseknél rögzítették, hogy 100%. Azért rögzítették, mert annak volt értelme az alapelvek szerint.
Tényleg nem értem, miért akartok mindig mindent áthegeszteni, ami adott pillanatban nektek nem szerencsés. Göncz jó volt parlamenti többséggel, Áder és Novák nem jó.
Alaptörvény 2/3-os törvény, nektek most egy kicsit jó lenne 50%-osnak, aztán visszahúznátok 2/3-ba. Van az EU vétó, most zavar, hát töröljük el.
Röhejesek vagytok.

Nancsibacsi 2022.05.17. 10:57:25

@élhetetlen: "A vétójog baromság."
Van a kocsmában 10 férfi, egy közülük te. 9 arra szavaz hogy csoportosan erőszakolják meg a feleséged. A vétójog baromság, ugye?
A szabályokat NEM lehet utólag variálni. Ha egyszer az EU alapokmányában van vétójog, akkor van vétójog és kész. Ha nem tetszik lehet másik EU-t csinálni, és meg lehet próbálni a jelenlegit súlytalanná tenni - természetesen a jelenleg hatályos nemzetközi szerződéseket betartva. Az nem pálya hogy átírjuk az EU átírhatatlan alapokmányát.

Nancsibacsi 2022.05.17. 11:03:40

@élhetetlen: Alaptörvényt azért lehet megváltoztatni, mert a változtatás törvényes - megfelel a definícióknak. Le van írva hogy mihez kell 50%+1, mihez 2/3, mihez 4/5, és mihez 100%. Az EU alapszerződése OLYAN AMILYEN - de ezt ugyanúgy TILOS vitatni mint a 30-as táblát. Magyarázhatod te a rendőrnek, hogy semmi értelme sincs - attól még megb.sz ha gyorshajtasz. Az EU-ban amit jelenleg csinálnak Magyarországgal az konkrétan jogtiprás. Ezen nincs mit rugózni - az. Az EU nem tartja be a saját szabályait. Magyarországon ilyen nincs. Az tök más lapra tartozik, hogy független-e a vizsgálószerv, meg mi fölött siklanak el, esetleg milyen bizonyítékot tüntetnek el - aláírom, ez létezik Magyarországon. Azért megjegyzem a legnagyobb (kiderült) EU-s korrupciós botrány a Siemens nevéhez fűződik, Németországban - de most ezt tegyük félre. Az EU nem ezt csinálja - nem csal, hanem simán TÖRVÉNYT SÉRT. A saját törvényeit sérti. Ez mindenképpen advanced level Magyarországhoz képest.

Sir Gombóc 2022.05.17. 11:52:56

@Nancsibacsi: "A szabályokat NEM lehet utólag variálni."
Akkor is ezt mondtad, amikor imádott Orbánod tette ezt? Vagy akkor tapsikoltál, mint egy fogalmatlan idióta?

Sir Gombóc 2022.05.17. 11:54:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: nem tudtad, hogy ő sosem hibás semmiben, de bezzeg az elmúltnyóccév!

munkásőrkék felnőttpelenka 2022.05.17. 15:23:07

@Nancsibacsi: "A szabályokat NEM lehet utólag variálni." - a 98 százalékos különadó? Rémlik?
Ki is hozta azt a jogszabályt?
Ami még ráadásul visszamenőleges is volt. Csak nem a jogvégzett isteneid akiknek a seggét nyalod?

hvg.hu/cimke/98%20sz%C3%A1zal%C3%A9kos%20k%C3%BCl%C3%B6nad%C3%B3

munkásőrkék felnőttpelenka 2022.05.17. 16:09:00

@Nancsibacsi: "Ha egyszer az EU alapokmányában van vétójog, akkor van vétójog és kész" - És miért ne lehetne kétharmados többséggel az alapokmányt megváltoztatni? Miért lehetett az Alkotmányt kétharmaddal híg fos szilárdságú Alaptörvénnyé alakítani?

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 16:22:16

@munkásőrkék felnőttpelenka:
Azért megkérdezném, hogy mennyi az a szar, amit már mondjuk nem lennél hajlandó lenyelni a szent Nyugattól.
Tapsikolsz, hogy támogassanak egy olyan ország háborúját, ami nyíltan és burkoltan is fenyeget minket.
Tapsikolsz, hogy a zöld hülyeségeik miatt elszálltak az energiaárak. Tapsikolsz, ha a szankcióik miatt padlóra kerül az unió.
Gondolom örülsz annak is, hogy jogállamiság néven nem utalják a nekünk járó pénzeket.
Most éppen azzal értesz egyet, hogy vegyék el a kisállamok egyetlen érdekérvényesítő lehetőségét. Bravó.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 16:23:11

Ja, ballibek, sírjatok.

Magyarország bruttó hazai terméke (GDP) a nyers adatok szerint 8,2, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok alapján 8,0 százalékkal nőtt az első negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Randy Marsch 2022.05.17. 16:36:29

@Boldeone2: olyan jó olvasni a nyígásaidat. 'Az egyik' 'ukrán' 'vezető', pedig már 'kijelentette' ha vége lesz a háborúnak, akkor "elszámolnak" 'Orbánnal'

és te magad vagy a demokraták demokratája :DDD

a reggeli kávémat a sós libsi könnyeidből fogom főzni

munkásőrkék felnőttpelenka 2022.05.17. 16:37:32

@tiltsál ki te gyökér: Most ennek mi köze az előbbi vitához? Terelsz.

munkásőrkék felnőttpelenka 2022.05.17. 16:48:27

@tiltsál ki te gyökér: A 2021 első negyedév a legrosszabb negyedév volt. Ahhoz képes nem egy nagy cucc.

Randy Marsch 2022.05.17. 16:49:38

@Boldeone2: te ugye nem jártál még Németországban? (egyáltalán, a telex-444 oldalakon kívül jártál már valahol (mondjuk más, külföldi orszgában)?

ulpius66 2022.05.17. 17:19:29

Aztán az EU-nak mért kell "EGYSÉGESEN FELLÉPNIE"??????

AKI AKAR SZANKCIONÁLGASSA PUTYINT, AKI MEG NEM AKAR, AZ NE SZANKCIONÁLGASSA......

EZÉRT JÓ PL. A SZERBEKNEK!!!!!!!

AZT CSINÁLNAK, AMIT JÓNAK LÁTNAK...AZ EU-VEZETÉS NEM POFÁZIK BELE MINDEN DÖNTÉSÜKBE!

2022.05.17. 18:07:26

van már egy ilyen üres szerveződés. úgy hívják, hogy EURÓPAI TANÁCS. annak is tagja nagy-britannia, norvégia, svájc. ukrajna mellett grúzia, örményország, azerbajzsán és törökország is. fehéroroszországot nem vették fel, mert sötét diktatúra. oroszország most lépett ki.

ha ez valamilyen segélyszervezet lenne, akkor a britek, a norvégok és a svájciak miért pénzelnék ukrajnát úgy, hogy cserébe semmit se kapnak

Ekrü 2022.05.17. 19:06:44

@munkásőrkék felnőttpelenka:
"És miért ne lehetne kétharmados többséggel az alapokmányt megváltoztatni?"- Talán mert az EU alapokmányában nincs benne ,hogy 2/3-al meg lehet változtatni. A magyar alkotmányban pedig ugye benne volt. Hát ezért.Írtak volna az EU alapítói olyan alapokmányt ami később változtatható...de mivel nem tették,így jártak.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 20:00:22

@munkásőrkék felnőttpelenka: "A 2021 első negyedév a legrosszabb negyedév volt. Ahhoz képes nem egy nagy cucc."
:D:D:D:D:D
És ez a többi országra is érvényes ugye?

Ménár Atya 2022.05.17. 20:00:51

@élhetetlen:
Apám, hogy te mennyire egy agymosott vagy.
Bármi ami a magyar kormány ellen van,m az neked megfelel, még akkor is, ha törvénytelen lenne.
A vétójoggal az a gond, hogy van, és ennyi.
Ha ezt nem akarod figyelembe venni, akkor ne papolj jogállamiságról, ill senki ne papoljon a te oldaladon róla.
Ez kb olyan amikor ferenc testvéred és bandája, megtervezte, és megideologizálta, hogy törlik el egyszerű többséggel a kétharmados, nekik nem tetsző törvényeket.
Persze ilyenkor a jogállamiság nem számít....
Nem veszed észre, hogy az eu ezen hülyéi, épp téged fosztanának meg egy szerződésben biztosított jogodtól.
Igen a te jogodtól, mindegy, hogy most gyurcsány,orbán vagy ki a vezér, ez az ország joga, feltételek nélkül.
Felejts már el az orbán fóbiád, és próbálj gondolkozni kicsit, mielőtt üveggyöngyért eladod magad qr.v.nak.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 20:11:20

azt javasolja, hogy az Európai Unió a 26 tagállam jóváhagyásával fogadja el az Oroszország elleni olajembargót (arra viszont nem tér ki, hogy ennek a döntésnek a hatálya kiterjedne-e Magyarországra is), a NATO pedig török jóváhagyás nélkül is vegye fel Svédországot és Finnországot. „Mi a legrosszabb, amit Magyarország vagy Törökország tehet? Perelni kezdenek? Kivonulnak?” – tette hozzá Andelman.

Azt a jogállami kurvaanyját....

Az a rohadt nagy helyzet, hogy ennél még a náci megszállás is jobb volt, mint amit az Eu csinál. Az legalább korrekten megszállt, nem nyomta ezt a "demokratikusan a jog szellemében európai értékek mentén közösen egyet gondolunk, addig, amíg azt gondoljátok, amit mi. " dumát.

élhetetlen 2022.05.17. 20:26:30

@Nancsibacsi: Nem kicsit sánta a példád, nincs arról szó, hogy 26 ország arra szavaz, hogy Magyarországot megdugják. Jobb hasonlat lett volna, hogy ott van egy renitens a kocsmába, aki szidja az egész kócerájt, borogatja az asztalokat, lesöpri a pultról az előkészített italokat. Na, ezt az embert vagy megbüntetik, (pofán csapják), vagy kidobják.
„A szabályokat NEM lehet utólag variálni.”. A gránit szilárdságú alaptörvényt vagy tízszer faragták át. Hogy látod ezt?

Ménár Atya 2022.05.17. 20:33:39

@élhetetlen: Az alaptörvénnyel csak annyi a gond, hogy azt törvényesen változtatták, a vétójog változtatása, meg törvénytelen lenne.
Persze láttunk már az eutól ilyen cifrát.
A kocsmai hasonlatod pocsék, nem mérhető, egy azonos jogokkal rendelkező ország jogainak csorbítása, egy kocsmához, még a ti szinteteken sem.
De nálatok mindig van lentebb................

Lehetnék én is 2022.05.17. 20:38:23

@ulpius66: de bizony belepofázik a szerbek döntésébe az eu, csak annak nincsenek anygi vonzatai (most még).
Amúgy fogglalkozhatnának a saját dolgaik előre vitelével, csak az fárasztó munka, marad az átgondolatlan hobbi baszogatás, de az aztán büszkén és ideológiailag

Lehetnék én is 2022.05.17. 20:42:28

@tiltsál ki te gyökér: Andelmannak valszeg komoly demokratikus felhatalmazása van, csak mi nem tudunk róla.
A helyi ökörkör vagy buzibár, esetleg szellemi fogyatékosok önsegélyező szervezete támogathatja talá, de választást biztos nem nyert

élhetetlen 2022.05.17. 20:49:55

@konrada: Nem vitatkozom. De azt nem értem, hogy, ha a vétójog olyan jó, akkor miért nincs a magyar országgyűlésben minden képviselőnek vétójoga.

ulpius66 2022.05.17. 21:14:12

@élhetetlen:

KAPASZKODJ MEG!

Egyetértek veled!

A "vétójog" semmi másra nem jó, mint, hogy ezzel zsarolni lehessen!
(én csak akkor savazom meg ezt, ha te akkor megsavazod azt......)

KI TALÁLTA KI EZT A VÉTÓJOGOT AZ EU DÖNTÉSHOZATALÁNÁL??????
(szerintem ez is a Patás műve.....)

munkásőrkék felnőttpelenka 2022.05.17. 21:15:53

@Ménár Atya: "a vétójog változtatása, meg törvénytelen lenne." - miért is?

ulpius66 2022.05.17. 21:20:17

Jó nagy vadbarmok voltunk, hogy jól beleléptünk az EU-ba!!!!!!

Nekünk semmi, de semmi hasznunk nincs belőle.. (sőt!!!! inkább csak kárunk van...)
DE SZÍV AZ EU IS MIATTUNK, MERT NEM TUDJA BRÜSSZEL A SAJÁT DÖNTÉSEIT VÉGHEZVINNI!

JAVASLOM.... SZÉPEN CSENDESEN, BÉKÉBEN VÁLJUNK EL EGY MÁSTÓL!

EZ MINDENKINEK JÓ LENNE...........

ulpius66 2022.05.17. 21:22:11

@munkásőrkék felnőttpelenka: ""a vétójog változtatása, meg törvénytelen lenne." - miért is?"

Hát azért, mert a vétójog elvételéhez kellene minden kormány (állam) savazata, DE UGYE A VÉTÓJOG ELVÉTELÉT PL. A MAGYAR KORMÁNY MEGVÉTÓZNÁ!!!!!!!!!!

Nancsibacsi 2022.05.17. 21:40:06

@élhetetlen: Sajnos nem vagyok gyógypedagógus, de azért még egyszer, utoljára megpróbálom:
Minden szervezet életében van egy nulla pont, amikor rögzítenek egy alaptörvényt. Magyarország alkotmánya a rendszerváltáskor - bármennyire is hihetetlen - úgy készült, hogy az megfelelt a kommunista rendszer alkotmányának - annak a játékszabályait betartva alakult át. A komcsik amire azt írták hogy 2/3 kell az 2/3-os törvénnyel, amire azt írták hogy 4/5 kell az 4/5-ös törvénnyel alakult át.
Az Orbán kormány által kreált alaptörvény ugyanígy, az előző alkotmány szabályainak megfelelően alakult át. Mindkét esetben nagyon fontos kiemelni hogy az alkotmányozás nemzetközi jogot, szerződéseket nem sértett: míg pl. Lengyelország megtagadta az államadósságuk visszafizetését - "az a régi rendszer bűne" felkiáltással, addig mi sem ezt, sem semmilyen nemzetközi szerződést nem rúgtunk fel.

Az EU alapokmányában - a kommunista alaptörvénnyel, és az abból eredeztetett alkotmányokkal ellentétben - benne van a vétójog: vannak olyan döntések, amelyeket a tagországok csak teljes egyetértés mellett hozhatnak meg. Miért van benne? Rohadtul mindegy: benne van: a belépéskor ezt ismerte minden tag, és ennek a tudatában lépett be. Nem az van hogy lakosságarányosan 50%+1, nem 2/3, nem az van hogy a németek szavazata duplát ér - ott van fehéren feketén hogy bizonyos döntésekhez TELJES EGYETÉRTÉS kell. Akinek ez nem tetszik - el lehet hagyni az EU-t, lehet másik szövetséget csinálni, de ezt megváltoztatni csak TELJES EGYETÉRTÉSSEL lehet - ami meg nem lesz. Ennyi.

Sajnos ahhoz hogy ezt valaki felfogja kell minimális logikai készség.

Ekrü 2022.05.17. 21:40:26

@munkásőrkék felnőttpelenka: Valószínű, különben nem írta volna a CNN szerzője, hogy ha figyelmen kívül hagyják a vétót akkor azt Magyarország megtámadhatja az Európai Bíróságon. No meg aztán Ursula sem a semmiért jött Canossát járni Orbánhoz.

Nancsibacsi 2022.05.17. 21:42:09

Megjegyzem az a k.rva egyszerű megoldás nem értem miért nem merült fel, hogy 25 ország szankcionálja az orosz olajat meg a gázt, mi meg nem. Ja várj: felmerült, a józan ész - Orbán - felvetette hogy csak a tengeri, és ne a csővezetékes szállításokra vonatkozzon a szankció, mert a szállítások túlnyomó része úgyis tengeri szállítás - csak hát ugyebár ez megint nem a szankciókról szól, hanem a pöcsméregetésről (vagy milyen van az Ursula asszonyságnak).

Ekrü 2022.05.17. 21:51:02

@élhetetlen:
" De azt nem értem, hogy, ha a vétójog olyan jó, akkor miért nincs a magyar országgyűlésben minden képviselőnek vétójoga. "- Talán azért mert azoknak akik anno a magyar törvényeket hozták több eszük volt mint az EU vezetőinek együttvéve. Ez az egész vétójog egy túlbiztosítás volt az alapító tagállamok részéről, hogy a kisebb országok nem tudjanak összefogni ellenük és leszavazni őket. Az meg eszükbe sem jutott,hogy majd lesz olyan kisebb ország amelyik sikeresen meri alkalmazni a saját érdeke védelmében. Úgy gondoltak ránk és a többi kelet-európai országra, mint régen a gyarmataikra,akiknek ugye a neve kuss és különben is örüljünk,hogy megmondhatják nekünk mit csinálhatunk.
Hát most meg visszanyalt a fagyi....

Ekrü 2022.05.17. 21:54:41

@Nancsibacsi: Ezt egyszerűen nem engedhetik meg,mert meg kéne magyarázni a saját polgáraiknak,hogy miért olyan drága náluk az üzemanyag, miközben nálunk meg nem.

ulpius66 2022.05.17. 21:59:08

OROSZORSZÁGNAK KELLENE SZANKCIONÁLNI AZ EU-T!
(mondjuk a végeredmény ugyanaz lenne....)

Na, szóval az oroszok szankcionálnák az EU 26 tagállamát, KIVÉVE MAGYARORSZÁGOT!!!!!

NEKIK NEM SZÁLLÍTANÁNAK GÁZT ÉS OLAJAT, CSAK NEKÜNK!!!!!

élhetetlen 2022.05.17. 22:03:44

@Ménár Atya: Ménár atya. Nem, nem vagyok agymosott, az te vagy a „mit aptyuk tész. mindig jó az” hozzáállással, viszont szoktam gondolkodni, ráadásul oldalam sincs, mint neked. Ferenc testvérem sincs. Az EU küszködik, mi meg azt mondjuk, hogy nem érdekel a nyomoruk, nekünk van szerződésünk, de azért a pénzt az küldjék. Így kerek ez szerinted. Az üveggyöngyöket meg hagyjuk, Orbán adta el a fél belvárost. És persze, az csak orbán fóbia, hogy nem tetszett már az sem, hogy kicsi neki az országház, a várba kellet költözni, hogy kirúgják a Nemzeti Galériát, mert a pénzügy nem tud a városban dolgozni, hogy a várban biztosítottak helyet Matolcsy kocsmájának doktorképző fedőnévvel, stb. Ha terveznek egy beruházást, és az ütközik az örökség védelemmel, vagy a környezetvédelemmel, akkor kiemelt project lesz, és senki nem szólhat bele. De ez törvényes, mert hoztak rá maguknak egy törvényt.
Te nem vagy agymosott, nyilván mindezt tisztán látod, és helyesled.
Nem zavar, hogy a kocsma példát te hoztad? Én csak átírtam egy reálisabb változatra. Meddig süllyedsz?

ulpius66 2022.05.17. 22:07:14

A NYUGATIAK SZINTE MÁR SENKITŐL SEM TUDNAK OLAJAT VENNI, MERT SZINTE MINDEN OLAJAT TERMELŐ ÁLLAM "BÜNTIBEN" VAN.........

LÍBIA, IRÁN, IRAK, VENEZUELA, OROSZORSZÁG, AZERBAJDZSÁN, STB, STB......

Így a nyugatiak önmaguk vigasztalására kitalálták ezt az "elektromos autóké a jövő" nevezetű hülyegyerekeknek szóló mesét, amellyel csak azt bizonyítják, hogy fingjuk sincs az olajválság megoldásáról......
(arról nem beszélve, hogy egy jó kis áramellátási problémánál (vagy egy jó kis terrorcselekménynél az erőművek ellen) leáll az egész közlekedés......)

ulpius66 2022.05.17. 22:09:33

@élhetetlen:

A te Orbán-gyűlöleted nagyobb, mint az én gyurcsányi-gyűlöletem!

MINK SOKKAL JOBBAN ÚTÁLUNK BENNETEKET, MINT TIK MINKET!!!!!
(mondta egyszer egy nagy SZDSZ-es megmondó-emberke......)

ulpius66 2022.05.17. 22:12:13

@élhetetlen:

Figyusz!

Nem arról szól a mese, hogy az EU egy fillér eurót sem küld, valami jogállamiságosdi baszkura miatt???

ulpius66 2022.05.17. 22:17:20

@élhetetlen:

Azt pedig mán az általános iskolások is jól tudják, hogy szenet, kőolajat, benzint, földgázt kicsit könnyebb "készletezni", mint pl. elektromos áramot........ha az elektromos rendszer egyszer bármi miatt szétesik (mondjuk egy jó kis terrorcselekmény miatt) akkor nehéz újra felépíteni........

élhetetlen 2022.05.17. 22:20:00

@ulpius66: „Egyetértek veled!”. Neked is lehetnek jó pillanataid. „KI TALÁLTA KI EZT A VÉTÓJOGOT AZ EU DÖNTÉSHOZATALÁNÁL?????? (szerintem ez is a Patás műve.....)”. Nem a Patás műve, csak nem számoltak azzal, hogy a körükbe kerül egy Patás.

Sir Gombóc 2022.05.17. 22:23:01

@ulpius66: a finomítók is használnak áramot, anélkül nem tudnak termelni. Terrortámadás is érheti őket, akkor sem. Ahogy az üzemanyag tárolók is sebezhetők, egytől egyig. Újra és újra bizonyítod, hogy nem te vagy a legélesebb kés a fiókban..

ulpius66 2022.05.17. 22:29:34

@élhetetlen:

Jó nagy hülyeség ez a "vétójog" de így müxik a NATO is.......

ulpius66 2022.05.17. 22:31:29

@Sir Gombóc:

Szőrgombóc!

Akkor szerinted ugyanolyan könnyen lehet tárolni pl. benzint, dízelt, szenet.... mint elektromos áramot?

ulpius66 2022.05.17. 22:36:16

@Sir Gombóc:

Szőrgombóc!

Lehet, hogy újat mondok, de pl. Magyarország éves kb. 10 milliárdos gázfelhasználásából 3-4 milliárd köbméter gáz "arra megy el" hogy abból áramot fejlesszünk......

Amikor kevés az áramunk, akkor elégetjük a tárolt gázt, abból gőzt fejlesztünk, a gőz meghajtja a generátorokat, abból lesz az áram......OROSZ GÁZ NÉLKÜL ÖSSZEOMLANA NEM CSAK A MAGYAR HÁZTARTÁSOK 90%-A, DE A MAGYAR ÁRAMTERMELÉS IS!!!!!!

ulpius66 2022.05.17. 22:46:21

AZTA.......

liner.hu/kozvelemeny-kutatas-direkt-felrevezetes/

"A baloldal valójában már jóval a választás előtt bajban volt, ezt ők maguk is tudták, most pedig el is mondták, de úgy ítélték meg, hogy megéri hazudni az embereknek, karöltve a médiával és a közvélemény-kutatókkal, ugyanis a rossz eredmények talán demoralizálták volna a szavazókat, ebben az esetben pedig akár még nagyobb fölényre is szert tehetett volna a Fidesz."

TÉNYLEG EZ VOLT????????

VAN ILYEN??????

A BALLIBSIK MÁN MEGINT VÉGIGHAZUDOZTÁK AZ EGÉSZ VÁLASZTÁSI KAMPÁNYT?????

ulpius66 2022.05.17. 22:53:45

Megadták magukat az ukránok Mariupolban

"Még egyszer emlékeztetnünk kell arra, hogy Mariupol védői: a nemzeti gárda, az országos rendőrség, a határőrség, az ukrán hadsereg, különösen a 36. tengerészgyalogos dandár, a mariupoli területvédelmi alakulat teljes mértékben teljesítették harci küldetésüket" - fogalmazott a politikus."

HÁT EZ TÖK MEGÉRTE!!!!!!!!!!

A KATONÁK 90 %-T LEÖLTÉK AZ OROSZOK, ÉS SZARRÁ BOMBÁZTÁK MARIUPOLT!!!!

HA 50 NAPPAL EZELŐTT MEGADJÁK MAGUKAT EZEK MÉG ÉLNÉNEK, ÉS ÁLLNA MARIUPOL!!!!

TÉNYLEG MEGÉRTE HARCOLNI.... MOST OTT VAGYUNK MINTHA 50 NAPPAL EZELŐTT MEGADTÁK VOLNA MAGUKAT......DE HÁT AZ USA MEG A NATO MEG AZ EU MIND-MIND HÁBORÚ-PÁRTI!!!

EGYES-EGYEDÜL ORBÁN KÖVETELTE AZ AZONNALI TŰZSZÜNETET ÉS A BÉKETÁRGYALÁSOKAT!!!!!

élhetetlen 2022.05.17. 22:59:06

@Nancsibacsi: „ahhoz hogy ezt valaki felfogja kell minimális logikai készség”. Ahhoz is, hogy valaki megértse, hogy a fizika törvényeit nem lehet megváltoztatni, de az emberek által írt törvényeket igen. Nincs szükségem gyógypedagógusra, neked inkább. A logikai készségemmel nincsen baj, a tiéddel inkább.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 23:32:59

@élhetetlen:
"Nem kicsit sánta a példád, nincs arról szó, hogy 26 ország arra szavaz, hogy Magyarországot megdugják."
Nem, tényleg. Csak arra, hogy a padlóra kerüljön a gazdaságunk, és sokkal nehezebb legyen az életünk. De megdugni tényleg nem fognak. Egyébként nem tudom, hogy felfogod-e, hogy a fűtésed meg a konyhád gázzal üzemel. A pék sem lávakövön süt.

"Jobb hasonlat lett volna, hogy ott van egy renitens a kocsmába, aki szidja az egész kócerájt, borogatja az asztalokat, lesöpri a pultról az előkészített italokat. Na, ezt az embert vagy megbüntetik, (pofán csapják), vagy kidobják."
Tehát az a renitens, aki szót mer emelni az össznépi hülyeség ellen. Felszólal az érdekei mellett. Bravó.

„A szabályokat NEM lehet utólag variálni.”. A gránit szilárdságú alaptörvényt vagy tízszer faragták át. Hogy látod ezt?"
Úgy, hogy a szabályok alapján, okoska. Ha az a szabály, hogy kétharmaddal lehet módosítani, akkor kevesebbel nem lehet. Ha kitalálod, hogy adsz mindenkinek vétójogot, akkor azt csak együttes szavazattal lehet elvenni.
Te Mária, te egy igazi kispályás csicska vagy, és nyilván az is voltál egész életedben. Szánalmas ez a "ki ne merjünk állni az érdekeinkért, mert csúnyán néznek ránk" mentalitás.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 23:34:10

@ulpius66: Védték a nato tábornokokat, amíg tudták..

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 23:36:04

@élhetetlen: "viszont szoktam gondolkodni,"
Nem látszik.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 23:37:28

@élhetetlen: "em a Patás műve, csak nem számoltak azzal, hogy a körükbe kerül egy Patás."
Hát ja, szar ügy, hogy egy demokratikusan megválasztott vezető nem áll be a hülyék által meghatározott sorba.

élhetetlen 2022.05.17. 23:40:45

@ulpius66: „EZ MINDENKINEK JÓ LENNE...........”. Nézzük, kinek nem. A fél család itt, a másik fél ott. Anglia, a feleség hazajön hétvégére, mert magyar állampolgár, a férjének vízum kell, ötletszerűen nem jöhet. Na, ezt képzeld el már Ausztriára is. Vámhatárok, Tudom, az export több mint az import, ja nem. ha az itt gyártott, összeszerelt áru vámköteles lesz kifelé, akkor viszik ki a gyárakat, de lesz jól bezárt, rengeteg gyári munkás gyár nélkül. Mert elég buta szöveg az, hogy kiviszik a hasznot, Befektetnek, kiviszik a hasznot, de sokan megélnek abból, hogy nekik dolgoznak. Mészáros is, Tiborcz is kiviszi a hasznot, külföldön vesznek szállodákat, ez jobb neked, mert ők derék magyarok? Ez csak egy gondolatfutam.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 23:41:00

@élhetetlen: "Az EU küszködik, mi meg azt mondjuk, hogy nem érdekel a nyomoruk, nekünk van szerződésünk, de azért a pénzt az küldjék."
Hát itt azért kevered a szezont a faszommal. Mária, ha az Eu nem teljesíti a szerződés rá vonatkozó részeit, akkor nekünk sem kell, ugye?
Csak hogy értsd te is. Az EU-ba mi is befizetünk szépen rendszeresen. Független attól, hogy hány transznemű vezetője van az eu parlamentnek.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.17. 23:49:20

@élhetetlen: Ma különösen nagyot mész...

"nglia, a feleség hazajön hétvégére, mert magyar állampolgár, a férjének vízum kell, ötletszerűen nem jöhet"
Az megvan, hogy egy ország maga határozza meg, hogy kell-e vízum a belépéshez, vagy milyen dokumentumokkal lehet belépni. Lehet, hogy meglep, de Szerbia nincs az eu-ban, és nem kell nekünk se útlevél, se vízum.

" Vámhatárok, "
Ismét. Egy ország maga dönti el hogy milyen vámokat használ, és kikkel köt vámuniót. Tudtommal Norvégia nem Eu tag, mégse nagyon van vám az eu irányába.
"Tudom, az export több mint az import, ja nem. ha az itt gyártott, összeszerelt áru vámköteles lesz kifelé, akkor viszik ki a gyárakat, de lesz jól bezárt, rengeteg gyári munkás gyár nélkül."
Megint a baromságod. Ha a gyár idehozza az alapanyagot, és a kész terméket kiviszi, az nem feltétlenül vámköteles. Az aktív feldolgozás címszónál keresd. A vámokról meg egyébként már előbb írtam. Tudtommal mondjuk 2004 előtt is voltak itt gyárak. De szerintem Ukrajnában is vannak. Meg nagyon sok helyen a világban.
" Mert elég buta szöveg az, hogy kiviszik a hasznot, "
Hát tényleg. :D:D:
"Befektetnek, kiviszik a hasznot, de sokan megélnek abból, hogy nekik dolgoznak. "
Így ez igaz, de épp előbb írtad, hogy butaság, hogy kiviszik a hasznot. Most akkor hogy is van?

"Mészáros is, Tiborcz is kiviszi a hasznot, külföldön vesznek szállodákat"
Mintha Mészáros itthon is vásárolgatott volna, nem? A strabag vezérkara vagy tulajdonosi köre mit vásárolt itt valaha is?

Ez csak egy gondolatfutam.
Szerintem ami nem megy, azt ne erőltesd.

élhetetlen 2022.05.18. 00:10:18

@ulpius66: „A te Orbán-gyűlöleted nagyobb, mint az én gyurcsányi-gyűlöletem!”. Nem gyűlölöm én Orbánt, biztosan cuki nagypapa, gondoskodik a családjáról, Ráhel karrierje), azt már Lőrincznél megmutatta, hogy segítőkész jóbarát. Engem csak az zavar, amit az országgal művel. A Balaton teljes partjának elfoglalása, fél Fejér megye, egy kis Tokaj, Ja, tényleg nem a saját nevén fut, ő szegény, mint a templom egere. És épül, szépül az ország. Több milliárdos vissza nem térítendő támogatás Csurgó völgyben egy magánszállodára, de majd foglalkoztatnak x takarítót. Vagy a veje kastélyszállója az akármilyen terv keretében. Te ennek örülhetsz, én nem fogok.

élhetetlen 2022.05.18. 02:06:33

@tiltsál ki te gyökér: „Tehát az a renitens, aki szót mer emelni az össznépi hülyeség ellen.”. Nem csak, renitens az is, aki a józan eszű döntések ellen lázad. De nem foglak megtanítani magyarul. „te egy igazi kispályás csicska vagy”. Ja, és te vagy a nagypályás csicska, aki Orbán cipőjét is megcsókolhatod, miután lekefélted?
„"viszont szoktam gondolkodni,"Nem látszik.””. Az látszik, hogy te szoktál gondolkodni? Még nem égette ki lángeszed a monitoromat.
„egy demokratikusan megválasztott vezető nem áll be a hülyék által meghatározott sorba.”. Téged is kezeltetni kéne, 26 ország vezetője hülye, csak Orbán a helikopter.
„egy ország maga határozza meg, hogy kell-e vízum a belépéshez”. Nem figyeltél. A felvetés az volt, hogy, ha nem lennénk EU tagok, az mindenkinek jobb lenne. Ha egy útlevéllel, vagy személyivel mehetsz minden tagországba, az kényelmesebb, mint egyenként figyelni, hogy melyik országgal milyen megállapodásunk van. Ennyit még te is megérthetnél, ha már odavagy a sok eszeddel.
" Mert elég buta szöveg az, hogy kiviszik a hasznot, ", írtam, mire te azt írod, hogy azt írtam, „butaság, hogy kiviszik a hasznot”. Majd ha képes leszel megérteni, hogy mi a különbség aközött, HOGY BUTASÁG AZT MONDANI, HOGY…, VAGY A BUTASÁG HOGY…, AKKOR ÍRJÁL LEGKÖZELEBB, ADDIG NE.
És az öngól. „Mintha Mészáros itthon is vásárolgatott volna, nem?”. Ebből jött össze, hogy egyes Balaton parti falvak, városok lakói nem tudnak lemenni a vízre, vagy pereskednek az elvett jogaikért. Az, hogy a strabag vezérkara nem vásárolt itt, az senkinek nem okozott kárt.
Értem, hogy megpróbálsz lehúzni, de ahhoz több ész és logika kéne részedről, de nem vagy hajlandó belátni, hogy nincs. OK, erőltesd, de előtte próbáld meg értelmezni, amit írtam.

Ménár Atya 2022.05.18. 06:07:48

@élhetetlen:
Nyugger dk fun eltértél a tárgytól.
Oldalad :fletó elvtársad és bandája, ezt már rég tudjuk.
Megértem, hogy jó kommunista szokás szerint próbálod tagadni, egy ekkora vereség után, de attól még fletó oldalán hőbörögsz.
A téma a vétó jog elvétele volt, erre te jössz ezzel az ovis hülyeséggel, hogy a gonosz orbán a várba költözött.....................
Persze, kerülöd a vétó elvételének témáját, mert marhaságot böfögtél ide, és ezt te is tudod.
A kocsmás példát majd keresd ki amit szerinted én írtam előtted :)
Az a gond, hogy szerintem már lassan olyan leszel mint az amerikai bidé elnök, néha elfelejti kivel beszél-fog kezet,ki van körülötte,és kinek mit mondott :D:D
Szóval öreg, kezdj cavinton szedésébe, de nagy mennyiségben :)

Ménár Atya 2022.05.18. 06:13:11

@munkásőrkék felnőttpelenka:
Hát kurafi barátom, talán azért, mert megvétózzuk azt is.
Arról nem is beszélve, hogy ezek után milyen jogállamisági eljárásról beszélnének ? :)
A vétót pont arra találták ki, hogy a nagy államok ne szívathassák a kis államokat.
Ezen jog elvételével ,még akkor sem értenék egyet, ha igazuk lenne az adott témában.
Innentől kezdve nem európai unióról beszélnénk, hanem európai diktatúráról, vagy 4. birodalomról.

Nancsibacsi 2022.05.18. 07:50:28

@ulpius66: Mariupolban azért nem adták meg 50 nappal ezelőtt magukat a védők mert a zömük - Azov ezred - nem katona, így nem hadifogoly lesz belőlük hanem sima köztörvényes bűnöző - mintha te lövöldöznél katonkákra. Ez Oroszországban 10-20 év börtön, fogolycsere kizárva, de lehet hogy bevezetik újra a halálbüntetést és simán kivégzik őket. Ezt ők pontosan tudták az első perctől, hogy nincs más esélyük, minthogy Zselé - Musk, akárki - kimenekítse őket. Ők meg ezt nyilván nem tették, hiszen annál jobb nincs mint kevés emberrel nagy támadóerőt lekötni - szóval simán feláldozták őket a sajátjaik. Mivel tudták hogy most jött volna a kifüstölés - a szó szoros értelmében, könnygáz a pincékbe - vagyis nem volt tovább, így megadták magukat.

Nancsibacsi 2022.05.18. 07:58:05

@Ekrü: Igen, nagyjából erről van szó - a nyugati politikusoknak azért b.ssza a csőrét Orbán, mert sikeres. Szomszédünk most keres lakásokat a környéken, mivel a nagycsaládjukat egyesíteni szeretnék - jóban van a testvéreivel, és milyen jó lenne ha nem csak évente találkoznának. 3 tesója van: egyik Fehéroroszországban lakik - ez még akár érthető is. De a másik kettő az Angliában és USA-ban lakik - ők is jönnek haza, Budapestre, mert ott már egyszerűen nem jó. Nem a lóvéval van a gond - amúgy távmunkában továbbra is oda fognak dolgozni -, hanem a multikulti körítéssel, amit innen Magyarországról baromi nehéz elképzelni, de ott megélni meg nagyon keserves.

élhetetlen 2022.05.18. 08:02:37

@Ménár Atya: A kocsmás példát majd keresd ki amit szerinted én írtam előtted :) Baki, de olyan egyformák vagytok Nancsibacsival, mint a szellemi ikrek, és kívülálló néha összetéveszti őket. Tegnap éjszaka 23 kommentet kaptam, és ebben a tömegben összetévesztettem két ugyanolyan álarcot viselő bohócot.
„Oldalad :fletó elvtársad és bandája, ezt már rég tudjuk.”. Nem tudsz semmit, csak feltételezel.
„jó kommunista szokás szerint próbálod tagadni”. Miért is tagadnék egy ismeretlen előtt bármit is? Ez megint a saját attitűdöd kivetítése.
Sajnálom, hogy nem vetted észre, hogy a vétó jogról beszéltem, erről nem tehetek,
Ulpiussal csak egy kitérő volt, 2022.05.18. 00:10:18
Nem kerültem a vétó elvételének témáját, leírtam, hogy mi a véleményem.
Nem kezdtem el a várról beszélni, csak válaszoltam az „üveggyöngyeidre”, csak ezt nem vagy képes átlátni. Neked nem kell cavinton, még fiatal vagy, de fiatalon is csak ennyire telik tőled. És az önbizalom az önbizalom, nyugodtan élj vele, gondold magadról, hogy okos vagy és szép, és, ha a világ ezt nem igazolja vissza, gondold nyugodtan, hogy mindenki hülye, téged kivéve, ezzel még senkinek sem ártasz.

eßemfaßom meg áll 2022.05.18. 08:57:04

@élhetetlen: azért nem érted mert retardált vagy

élhetetlen 2022.05.18. 11:34:14

@eßemfaßom meg áll: „azért nem érted mert retardált vagy”. Ez csak egy kijelentés egy bunkótól, nem érdekes. Írhatnék én is ilyen szépeket rólad, de annyit nem érsz.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.05.18. 19:52:39

@ulpius66: "Jó nagy hülyeség ez a "vétójog" de így müxik a NATO is."

Sőt, az ENSZ is, csak ott nem minden országnak, hanem néhány kivételezett nagyhatalomnak van vétójoga. USA, Szovjetunió, Kína, Franciaország, Nagy-Britannia. Meg kellene kérdezni őket arról, hogy szerintük jó dolog-e a vétójog. Persze a CNN egyik tetves újságírója már azt merte megírni, hogy ha a jelenlegi szabályokkal az EU nem tud minket legyőzni, akkor meg kell változtatni a szabályokat. Nagyszerű demokrata lehet az illető.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.18. 20:31:46

@élhetetlen: "Nem csak, renitens az is, aki a józan eszű döntések ellen lázad."
AHam. Tehát a józan eszű döntések az olyanok, hogy zárjunk el minden orosz csapot, hátha attól megáll Putyin, vagy hogy a férfiak szülhetnek...

" Az látszik, hogy te szoktál gondolkodni? Még nem égette ki lángeszed a monitoromat."
A körülötted levő sötétséget nemhogy a monitor, de egy szuprnova sem égetné ki.

" Téged is kezeltetni kéne, 26 ország vezetője hülye, csak Orbán a helikopter."
Ja, tehát ha sokan vannak, akkor nem lehetnek hülyék. Bravó, okoska. Mondjak történelmi példákat, hogy milyen az amikor 300 millió kínai hülye?
Te tényleg egy igazi szervilis kispályás senki vagy :D "26an azt mondják, akkor nyilván nekik van igazuk."

" A felvetés az volt, hogy, ha nem lennénk EU tagok, az mindenkinek jobb lenne. Ha egy útlevéllel, vagy személyivel mehetsz minden tagországba, az kényelmesebb, mint egyenként figyelni, hogy melyik országgal milyen megállapodásunk van."
Megint feljön az, hogy ha minden országgal megállodnak, akkor nincs ott semmi baj. Lásd Norvégia. Ugye?

Én értettem, hogy mit írtál. Csak hülyeséget.

"És az öngól. „Mintha Mészáros itthon is vásárolgatott volna, nem?”. Ebből jött össze, hogy egyes Balaton parti falvak, városok lakói nem tudnak lemenni a vízre, vagy pereskednek az elvett jogaikért."
Nem, ilyen nincs. Hazugság. Mondj egy balatonparti (így írják helyesen) falut ahol nem tudnak lemenni a vízhez. Miért hazudsz?

"Az, hogy a strabag vezérkara nem vásárolt itt, az senkinek nem okozott kárt."
Hát tényleg, te ennyire hülye vagy. A Strabag megcsinálta itt a nagy pénzt, aztán kivitte magával, és élnek belőle.
Amit Mészáros itt keres meg, azt itt is költi el.

"Értem, hogy megpróbálsz lehúzni, de ahhoz több ész és logika kéne részedről, de nem vagy hajlandó belátni, hogy nincs."
Téged a kutyám is lenyom ész meg logika terén.

" OK, erőltesd, de előtte próbáld meg értelmezni, amit írtam."
Sok baromságot. Én értem, hogy egy nyomorék vénasszony vagy, akinek az összes infóka a világról amit olvas a 444-en. Csak annyira ostoba vagy, hogy nem érted meg, hogy át vagy verve.

Sir Gombóc 2022.05.18. 23:41:10

@tiltsál ki te gyökér: az persze benned fel sem merül, hogy téged vernek át. Ami azért nem csoda..

élhetetlen 2022.05.19. 13:15:49

@tiltsál ki te gyökér: A renitens fogalmában nincs benn, hogy jó vagy rossz ellen lázad. Ez ügyben kukorékolhatsz is.” Ja, tehát ha sokan vannak, akkor nem lehetnek hülyék”.Lehetnek. Csak kicsi a valószínűsége annak, hogy huszonhét ország vezetőjéből 26 hülye, csak Orbán nem. És jöhetnek a példák, amikor Kínának egy egyidőben 300 millió első embere volt, (mert a vezetőkről beszélünk) és mind hülye volt.
„egy igazi szervilis kispályás senki vagy”. Hogyne, te meg a király, csak Orbán még nem tudja, hogy őt is, és az országot is te mozgatod. Ja.
„HA minden országgal megállodnak, akkor nincs ott semmi baj”. HA valamelyik ország mégis vízumot kér, akkor az kellemetlen, de ez nem következhet be, mert te nem engeded.
Nem tudom értékelni az olyan embereket, akik fel sem tételezik, hogy a másik téved, rögtön odavágják, hogy HAZUDSZ. Itt egy példa, a többit keresd ki te.
Elzárták az emberektől a Balatont az egyik legnépszerűbb üdülőfaluban - Napi.hu,
Nem hagyják magukat a balatonvilágosiak a Club Aliga ügyében | Magyar Narancs ,
Tiborczék miatt nem lehet lemenni a partra Balatonaligán | 24.hu ,
a Fertő tó is szóba jöhet. És az mindegy, hogy Lőrinc, vagy valamelyik másik csókos vásárolja fel a vízpartot. vagy Tiborcz és a haverjai bizniszelnek a kikötőkkel. „balatonparti (így írják helyesen)”. Ennyi még a Wikibe is belefér, elég sokan olvassák, és még senki nem javította. „A Balaton parti nyaralóhelyek legnagyobb része„, ezen kár pattognod.
„Amit Mészáros itt keres meg, azt itt is költi el.”. Aha. Itt vette az eszéki focicsapatot, a két osztrák szállodát, amit most átpasszolt Tiborcznak, ami mindegy, mert egy kör, Tiborcz is it vette a Marabellai szállodáját, és a haverok is itt vették a tengereken futó luxus yachtokat, sőt, itt is tankolnak. Mintha te lennél kicsit tájékozatlan.
Lehet, hogy a kutyád értelmes, logikusabb nálad, mert nem szokott hülyeséget és bunkóságokat ugatni. de hogy te nem vagy sem értelmes, sem logikus, az biztos.
Az meg mindennek a legalja, ha azzal érvelsz egy vitában, hogy nyomorék vagyok. Nekem csak a lábam sérült, neked meg az agyaddal van baj. Ha egy kerekesszékest megkérdeznek, hogy tudja-e hogy baj van a lábával, azt válaszolja, hogy persze, hogy tudom. Ha téged, mint ostobát megkérdeznének, hogy ostoba vagy-e, te kikérnéd magadnak, mert annyi eszed nincs, hogy felismerd, mennyire kevés van. Ez a különbség a két eset között.

tiltsál ki te gyökér 2022.05.19. 21:10:40

@élhetetlen:
"És jöhetnek a példák, amikor Kínának egy egyidőben 300 millió első embere volt, (mert a vezetőkről beszélünk) és mind hülye volt."
Nem vezetőkről beszélünk, hanem megválasztott hülyékről. De tessék, magyarázd meg, hogy hogyan szülhet egy férfi. A biológiáját légyszi.

„egy igazi szervilis kispályás senki vagy”. Hogyne, te meg a király, csak Orbán még nem tudja, hogy őt is, és az országot is te mozgatod. Ja."
Megint nem érted. Nem mozgatok én semmit, de úgy gondolom, hogy igenis álljon ki a kormány az én érdekemben, és ne vágja hanyatt magát senki előtt. A te mentalitásod meg nagyjából ott van, hogy ha külföldi, akkor annak van igaza. Igazi szánalmas szolgalélek.

„HA minden országgal megállodnak, akkor nincs ott semmi baj”. HA valamelyik ország mégis vízumot kér, akkor az kellemetlen, de ez nem következhet be, mert te nem engeded."
Ez egy teljesen meddő baromság, nem is értem miért lovagolsz rajta. Ott van Norvégia, nem uniós tag, nem kér tőle senki vízumot. Annyira meg ne legyél már hülye, hogy kitaláld, hogy ha egy schengeni országgal köt valaki vízummentességet, akkor az a többire nem érvényes. Egy unióból való kilépéssel- bár senkiben nem merült fel ilyen, de teoretikusan - egymilló probléma lenne. Amit te felfogsz, ez a vízumkérdés kb. a legkisebb ezekből. Az, hogy neked eddig terjed a tudásod, az mondjuk nem meglepő.

"Nem tudom értékelni az olyan embereket, akik fel sem tételezik, hogy a másik téved, rögtön odavágják, hogy HAZUDSZ. Itt egy példa, a többit keresd ki te."
Most attól, mert linkelsz egy hazugságot, attól még hazudsz amikor te is terjeszted.
Ha elolvasnád a cikket, akkor láthatnád, hogy nem igaz, hogy nem mehetnek le a vízhez.
Jaaa, hogy az önkormányzatok fizetőssé tettek strandokat? Hát igen. Legalább a cigányok nem lopni járnak le, meg esetleg van vécé is.

"Tiborczék miatt nem lehet lemenni a partra Balatonaligán | 24.hu ,"
Ehhez meg gratulálok, azért linkelted, hogy mutasd, hogy nem egy agymosott idióta vagy, akinek fogalma sincs a világról. :D::D Jól sikerült.
Első mondat:
"Sorompóval korlátozzák a lejutást a strandra és nem engedik be a horgászokat a tulajdonosok az egykori balatonaligai pártüdülő területére "
Tehát egy magánterületen akarnak átmászkálni. És az régen is magánterület volt, TE sem hagyod, hogy az előszobádon keresztül menjen az M7, ugye?

„Amit Mészáros itt keres meg, azt itt is költi el.”. Aha. Itt vette az eszéki focicsapatot, a két osztrák szállodát, amit most átpasszolt Tiborcznak, ami mindegy, mert egy kör, Tiborcz is it vette a Marabellai szállodáját, és a haverok is itt vették a tengereken futó luxus yachtokat, sőt, itt is tankolnak. Mintha te lennél kicsit tájékozatlan."
Na, akkor most fuss neki még egyszer. Mi is a baj azzal, hogy befektetnek külföldön? Mert ha egy magyar ember vesz egy szállodát, és van haszna, - és esetleg mint Mészáros - itthon lakik, akkor a nyereséget itt költi el. Egészen érthetetlen a mentalitásod, hogy persze, az rendben van, ha a Strabag itt keres pénzt, vigye csak haza, de magyar ember ne keressen se itthon pénzt, se külföldön, és főleg ne költse el itthon semmire. Az meg annyira szánalmas, hogy jujj, a yachtokat a tengeren tankolják...

"Az meg mindennek a legalja, ha azzal érvelsz egy vitában, hogy nyomorék vagyok."
Ez nem érv, hanem egy tény. Fogalmad sincs a valóságról, élsz a buborékodban, baromi okosnak hiszed magad, és szövegelsz dolgokról, amikről lövésed sincs. Nem véletlenül nincs se kutyád se macskád.

élhetetlen 2022.05.20. 02:30:03

@tiltsál ki te gyökér: Vannak transznemű egyedek, köztük olyanok is, akiknél a külső nemi szervek, férfiasak, de van méhük is. Nem termelnek petesejtet, de egy saját ondóval megtermékenyített, bankból származó petesejt beültethető, kihordható, és császárral megszülhető. de ilyen dolgoknak utána nézhetnél egyedül is.
„igenis álljon ki a kormány az én érdekemben, és ne vágja hanyatt magát senki előtt”. Csak a te érdeked és Orbán érdeke nem biztos, hogy az ország érdeke is. Az én meglátásom, hogy ha van 27 ország, és 26 meg tud egyezni valamiben, pedig ott is vannak saját érdekek, csak egy ország vétózik, akkor nem biztos, hogy a másik 26-tal van a baj. De ez a te csodálatos logikáddal nem érthető.
„Amit te felfogsz, ez a vízumkérdés kb. a legkisebb ezekből.”. Így van, csak egy példának írtam, azt sem neked. Te lovagolsz azon, hogy, ha kilépnénk, akkor mindenhova ugyanúgy mehetnénk, mint eddig. Nem veszed észre, hogy Angliába mehettél személyivel, most útlevél kell, és nincs hetekig időpont, mert sok ember kénytelen útlevelet hosszabbítani, kérni. Ez megtörtént. De te tudod, hogy az nem történhet meg, hogy egy EU-n kívüli ország polgárának valamelyik EU-s országba csak vízummal mehet. Logikailag belefér.
„Jaaa, hogy az önkormányzatok fizetőssé tettek strandokat?„. Nem tudod, miről beszélsz. Azok a strandok, amik fizetősek, eddig is azok voltak. A szabad partdarabot zárták le. Konkrétumokat írtam, de szerinted az hazugság, mert te valahonnét valami mást tudsz, vagy nem, de az igaz. Nevetséges vagy. „Legalább a cigányok nem lopni járnak le, meg esetleg van vécé is.”. Áh, fizetős strandon nem lopnak, ja, csak Füreden ellopták a száradó fürdőruhámat, míg elmentem egy lángosért. Most Kenesén van nyaralóm egy szabad strand mellett, ahol van wc blokk, van zuhanyozó blokk, öltöző, és trezor, hogy a kocsi kulcsot, pénztárcát bezárd. 23 éves korom óta volt ingatlanom az északi parton hol itt, hol ott, de neked biztosan több tapasztalatod van.
„Tehát egy magánterületen akarnak átmászkálni”. Próbálom illusztrálni. Van egy házad, előtte egy utca, ami az önkori tulajdona, azaz közterület. Szemben egy nagy telek, szuper vállalkozó lakóparkot épít, és a telek csak erről az utcáról megközelíthető. Nem akarja, hogy esetleg zavarja egy ház előtt parkoló kocsi a lakópark forgalmát, megveszi az utcát is. Eladhatja az önkori? Igen. Járhatsz pereskedni évekig? Igen,. Más lehetőséged nincs, mert egyébként magánterületem mászkálnál át. Nehéz megérteni? „És az régen is magánterület volt”. Hozzál már erről egy legalább Napi.hu cikket, vagy egy telekkönyvi kivonatot, mert nem igaz, amit mondasz.
„Mi is a baj azzal, hogy befektetnek külföldön?”. Semmi. Az a baj. hogy te azt mondod, hogy a hasznukat itthon költik el. Nem látod, hogy a hasznukból vették a külföldi dolgokat, mert az még egy logikai lépcső, ami neked már magas.
„Az meg annyira szánalmas, hogy jujj, a yachtokat a tengeren tankolják...”. Ennél csak az szánalmasabb, mikor azt írtad, hogy új gazdagék itthon költenek, már csak azt kellett volna írnod, hogy az illegálisan, baksisként kapott pénzt is magyar bankokban tárolják, és akkor kiköpöm a piköpöm a röhögéstől.
„Ez nem érv, hanem egy tény.”. És ennek mi köze egy kommentbeli vitához?
„élsz a buborékodban, baromi okosnak hiszed magad, és szövegelsz dolgokról, amikről lövésed sincs”. Te drónként röpködsz a világban, szívod az összes infót, és még azt sem érted, hogy mi történik ebben a kicsi országban?. Az okosság. Kíváncsi lennék, hogy a szüleiden és rajtad kívül ki tartott annyira okosnak, hogy bemenjen akár a nagyfőnökhöz is, hogy veled akar dolgozni. Nem folytatom, mert akkor megint jössz a hazudsszal, csak azt akartam mondani, hogy én kaptam annyi pozitív visszajelzést a képességeimet tekintve, hogy a bugyuta megjegyzésed nem ingat meg.
Ez volt az utolsó válaszom, írj, amit akarsz, de jobb, ha nem írsz, mert ez felesleges, hogy ha pontonként cáfollak is, nem érted.

eßemfaßom meg áll 2022.05.20. 08:33:24

@élhetetlen: Ez egy tény amit tucatnyi kommenttel igazoltál ez alatt a poszt alatt és sokszázzal ugy általában.

eßemfaßom meg áll 2022.05.20. 08:36:11

@élhetetlen: "Vannak transznemű egyedek" Vagyis nem férfiak.

élhetetlen 2022.05.20. 17:51:43

@eßemfaßom meg áll: Aha. Megszületett, volt pénisze, férfiként anyakönyvezték. férfiként van nyilvántartva, a személyijében ott van hogy férfi. Az törvény van rá, hogy ez nem megváltoztatható. Tehát férfi marad akkor is, ha kihord és megszül egy gyereket. És, ha te ezt nem érted, akkor én vagyok retardált. Na persze.

eßemfaßom meg áll 2022.05.21. 08:13:14

@élhetetlen: Te irtad, hogy transznemű és igazad is van. Egy biológiai hímnemű embernek nincs méhe.

ez a nevem senki 2022.05.21. 14:37:51

@élhetetlen: mind
en liber
nyák ennyi
re be
teg vagy csak te?

élhetetlen 2022.05.21. 15:31:58

@ez a nevem senki: Egy Fidesz többségű parlament által hozott törvényre hivatkoztam, tehát lehet, hogy beteg vagyok. Bezzeg te, ezzel az értelmesen tagolt szövegeddel biztosan jól vagy. Na, hess!

ez a nevem senki 2022.05.21. 17:22:37

Gyorsan emelkedő inflációval, drágulással kell megküzdenünk, miközben Ukrajnából harcokról, éhínségről érkeznek hírek, de van egy jó hír is, nevezetesen az, hogy a Vucsics úrral folytatott beszélgetés során leszögezhetjük: Magyarország számíthat Szerbiára, Szerbia pedig Magyarországra, jelentős élelmiszer-tartalékaink vannak, és mindkét ország biztonságban érezheti magát, ha a gázellátásról van szó

kösz
ön
jük Viktor!

ez a nevem senki 2022.05.21. 21:35:11

Az egész világon nincs olyan miniszter, mint amilyen Pintér Sándor lesz

grat
ulálunk Sanyi!
süti beállítások módosítása