MaGYAUR

MaGYAUR

A mai állapotában a "szuverén magyar állam" életképtelen

2022. május 20. - Magyaur
Magyarországnak csak az Osztrák-Magyar Monarchiában, vagy az Európai Unióban volt esélye fejlődni!
Nagy kérdés egyáltalán, hogy a magyar nemzetállam életképes-e önmagában?
Mivel ez nem valószínű, - és ezzel nagyon is tisztában van a haszontalan és parazita orbánista-elit - ezért a szótárukban a "szuverenitás" nem jelent mást, mint hogy annak a nagyhatalomnak kell tálcán felkínálni Magyarországot, amelyben a Fidesz-mogulok megőrizhetik a kiváltságaikat - a többi nem érdekes...

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr10017835957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MEDVE1978 2022.05.20. 11:35:39

Mint sok minden más, a szuverenitás is egy relatív dolog. Nálunk van sok kisebb vagy kevésbé népes állam, amelyek jóval kevésbé tudnak beleszólni a saját sorsuk alakításába, mint mi magyarok.
A globalizált korban már alapjában hibás a feltevés, hogy "életképes-e önmagában". Ilyen nincs, nem az őskorban vagyunk, hanem egy kereskedelmi kapcsolatokkal átszőtt világban.
A jelenlegi megmaradt szuverenitást = a magyar állam maradék cselekvőképességét hiba lenne feladni más szereplők javára. Az EU többségi döntéshozatali eljárások óriási hátránnyal járhatnak az egyes térségek számára. Ha elfogadtuk volna a többségi döntéshozatali mechanizmust, most nagyon nagy bajban lennénk, a benzin ára a duplájára, a gáz ára a háromszorosára emelkedne, ami még fokozná a most rekord inflációt is. És mindez csak azért, mert a nyugat-európaiak felváltva dobálják magukat, hogy mennyire szeretik Ukrajnát és mennyire akarják még tökönlőni saját magukat emiatt.
További gazdasági konvergencia nélkül, ami MAgyarországon fejlettebb gazdasági szerkezetet, konkrétan nagyobb jólétet és a nyugathoz való közeledést jelent, nem szabad feladni a szuverenitásunkból, mert az csak megerősíti a félperiféria állapotunkat.

Magyaur 2022.05.20. 12:17:25

Az a baj, hogy a magyar politikai-gazdasági elit már eleve kontraszelektált (kockázatkerülő, fél a piaci versenytől) ezért sem akar kreatív, világszínvonalú iskolarendszert, hanem csak vallási-nemzeti eszményeket követő, fegyelmezett ifjúságot és kussoló tanári kart. Vagyis a következő generációk is kontraszelektáltak lesznek! Ezért mondom már régóta, hogy az Orbán-rendszer "nemzetrontó", mert a NER-káderek, a saját jólfelfogott érdekükben, csak a számukra megbízható felső-kasztnak biztosítják a tudástőkét, de az állami, "ingyenes" intézményrendszereket elhanyagolják, vagyis elvágják a tehetségek felemelkedésének útját.

midnight coder 2022.05.20. 13:09:14

@MEDVE1978: Pontosan. A szuverenitás eleve egy relatív fogalom. Minden ország, ami belép valami szervezetbe, többet-kevesebbet veszít belőle. Vesztettünk amikor beléptünk a Varsói Szerzõdésbe, vesztettünk amikor beléptünk a NATO-ba. Vesztettünk amikor beléptünk a KGST-be, és vesztettünk amikor beléptünk az EU-ba. A kérdés mindig az, hogy a szövetségbe tartozás hoz-e több előnyt mint hátrányt, és itt a hátrányok közé tartozik az is, amit a szuverenitásból veszít az ország a csatlakozással.

De a szuverenitás nem szinonimája az önellátásnak és a bezárkózásnak. Az EU-hoz csatlakozás elõtt sem voltunk Albánia, és Pl. Svájc, vagy az UK ma sem az.

midnight coder 2022.05.20. 13:12:14

@Magyaur: Kis hazánkban pont a Fundan egyetem lenne az esély arra, hogy az átlagpolgár piacképes oktatásra tegyen szert. És ez ellen kik is szerveztek népszavazást? Másrészt, ha megnézed a derék balliberrált EU-t, azt látod hogy az átlagpolgár buta mint a tök. Ha nem lenne az, nem aratnának Pl. azok a zöldek a németeknél akik atomerőmû bezárással harcolnak a globális felmelegedés ellen. Vagy nem lehetnének azok a kommunisták parlamenti párt sok EU-s országban, akik úgy 10 Holocaustra való civilt tettek el láb alól.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.20. 13:57:08

Inkább életképtelen saját állam, mint életképes idegen uralom.

chrisred 2022.05.21. 06:12:30

@midnight coder: A Varsói Szerződésbe és KGST-be való belépés mögött nem állt a népszuverenitáson alapuló közösségi döntés, tehát az már önmagában a korlátozott szuverenitás (félgyarmati állapot) következménye volt.

chrisred 2022.05.21. 06:15:09

@midnight coder: "Kis hazánkban pont a Fundan egyetem lenne az esély arra, hogy az átlagpolgár piacképes oktatásra tegyen szert. "

Erre mi a bizonyíték? Azt sem lehet tudni, hogy milyen költségei lesznek az ottani tanulásnak, és hogy milyen nyelven folyik majd ott az oktatás. Egy biztos, hogy piaci alapon működő elitegyetem lesz.

juletræ 2022.05.21. 07:24:48

@MEDVE1978:
Az olajembargo speciel egy rossz pelda. Az sokkal inkabb egy kockazatkezelesi problema (var6o veszteseg minimalizalasa) megoldasa.

Az igaz h. vamok bevezetese jobb lenne: igy a ruszki is hozzajarulna a pusztitasai eltakaritasahoz. Demivel a ruszki mezøk køltsegszintje magas, lehet h nem eri meg vamokkal sz@r@kodni.

istvankah 2022.05.21. 07:25:43

@Magyaur: Válaszom erre az új "oktatási-lopásügyi"góré:A tanárok ebben az ellenszélben tegyenek meg mindent a kizsákmányolóikért!Hát ez azért 1 ilyen niemandtól nem is "rossz"!Az olasz maffia tátót szájjal bámulhat!Ilyen pondrók ülnek a "bársony" székekben!Megtehetik,mert a jobbágy vér még mindig bennünk van!

juletræ 2022.05.21. 07:38:04

@MEDVE1978: m.o felperifetia allapotat elsøsorban a magyar mentalitas (=inkabb keleti/azsiai mint nyugati ) taplalja.
Vagyis: nincs konszenzuskereses, nincs egyuttmukødes, nincs jo ertelemben vett szabalykøvetes, nincs egymasba vetett bizalom stb.
Sajnos van vezerkultusz, felfele-nyal-lefele-tapos stb.
De ne bankodj: ahelyett h m.o venne at a civilizalt normakat, inkabb a magyar tempo (hazudozo, tolvaj politikusok ) terjed Nyugaton is. Bar M.o ebben meg halisten tøbb lohosszal vezet.

juletræ 2022.05.21. 07:52:16

@Magyaur:
Jozanul nezve ezzel egy tudasgazdasagban a rezsim a sajat sirjat asna.
Nyilvan azt gondoljak h az orszag alapgazon is megtermel annyit h a 10000 csalad luxusszinten eljen.
Szavak szintjen persze innovaciopartiak: az a disznofeju føtanacsos is olyan ertelmesen magyarazta el a multkor h mi a rezsim innovacios programja - mindezt 12 ev utan.
Ott vannak bajban h a nep el tud (es el is megy) menni az igy kialakulo nem idealis allapotbol Nyugatra. Na epp ezert akarnak kilepni majd: lopni egyre kevesebbet lehet (ugye Ukrajnat ujra kell epiteni) a jobbagyok (=magyar allampolgarok, a "honfitarsaik") meg elszøkdøsnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.21. 08:25:24

@puszt:

Nem.

Te mit választasz, a szomszéd lakjon jól bőségesen, s te csak nézed, vagy te egyél, bár keveset és rossz minőségben?

midnight coder 2022.05.21. 09:00:29

@chrisred: Minden egyetemnek piaci alapon kellene hogy működjön. Az oktatás pedig szinte biztos, hogy angolul folyik majd. Ami szintén jó dolog - a nemzeti nyelveket amúgy is el kell felejteni ha értelmes munkahelyet akarsz, és nem a hazai pincebétében akarsz melózni látástól mikulásig minimálbér + "okosba" fizetésért. Nem lehet elég korán kezdeni az angolra átállást.

midnight coder 2022.05.21. 09:05:27

@juletræ: "Jozanul nezve ezzel egy tudasgazdasagban a rezsim a sajat sirjat asna."

Józanul nézve az kb. minden politikusra igaz. Értelmes polgárok mellett, a nyugat-európai ballib kormányok is mennének a levesbe, az amcsikról nem is beszélve. Olyan meg, hogy a zöldek a parlamentbe kerüljenek nem fordulhatna elő ott, ahol létezik természettudományos oktatás az átlagpolgár számára. A politikus mindig és mindenütt a polgárok hülyeségéből él.

chrisred 2022.05.21. 09:10:19

@midnight coder: Csak előbb kis hazánk átlagpolgáráról volt szó, aki nem beszél nyelveket, és nem képes finanszírozni piaci alapon a felsőfokú képzését egy elitegyetemen.

chrisred 2022.05.21. 09:13:24

@midnight coder: Nyugaton teljesen mindegy, kik töltenek be állami vezetői pozíciókat, a polgárok életét érdemben nem befolyásolja. Ne hasonlítsuk össze a magyar falusi lakossággal, akik ezt létkérdésként fogják fel, hogy xy z rabolja le a közvagyont.

MEDVE1978 2022.05.21. 13:59:41

@juletræ: Magyarország félperiféria állapotát elsősorban a történelmi adottságai okozzák. Nem értek egyet azzal a felfogással, hogy valamiféle alsóbbrendűség miatt mi magyarork nem működünk együtt vagy eredendően korruptabbak, rosszabbak vagyunk a nyugatnál. Mindennek a jólét és a rendelkezésre álló javak a kulcsa. Szép magyar kifejezés, hogy szarból nem lehet várat építeni.

Nyugat-Európa kevés kivétellel több száz évig tudta kirabolni az egész világot gyarmatosítás címén és óriási mennyiségű tőkét felhalmazoni. Emiatt hamarabb tudott egy kvázi független, gazdag polgári réteg kialakulni, aki a mindenkori szuveréntől, a királytól függetlenedni tudott, mecénáskodott a művészekkel vagy egy-egy újabb nyersanyag hasznosításának kreatív módját tudta kiötleni. Ez lett a polgárság, viszonylag széles rétegét alkotva ezeknek a társadalmaknak. Nálunk ez lényegesen kevesebb volt, ahogy kelet felé haladunk egyre kevesebb. Ez a polgárság tudott a bázisa lenni annak, amit ma a modern gazdaságok motorjának gondolunk (innováció, szabálykövetés, magas termelékenység stb.). Namármost nálunk ilyen polgárságnak 1871 után kedvezett a helyzet, addig nem nagyon. Az a polgári fejlődés is sokkal kevésbé volt anyagilag "alátámasztott", mint mondjuk egy dúsgazdag angol. Aztán hamar vége is volt az egésznek, mert 1918 után aztán a teljes egységes piac és gazdaság szűnt meg, ami jó volt, szarrá is ment döntően.

Aztán ugye a második világháború után Nyugat-Európában jött a Trente Glorieuses, a dicsőség 30 év Franciaországban, a gazdasági csoda Németországban, a felépülés Észak-Olaszországban. Ez a gazdasági fejlődés teremtette meg azt, amire most a nyugat "büszke", tehát a széles középosztályt, amelynek nem kellett rettegnie a lecsúszástól és létbiztonságban volt. Ez teremtette meg a szabálykövetést, a korrupció alacsony szintjét, az együttműködést, az egymásba vetett bizalmat, mindazt, amelyek ma többé-kevésbé a nyugati társadalmak karakterisztikái. Hogy így van, azt nem mutatja más jobban, mint a mostani nyugati válságjelenségek, mivel a korábbi minden szép (nyugodt váltópártos felállás) helyett a a társadalmi ellentétek politikai manifesztációja már gyűlöletet és szembenállást mutat. Ennek oka pedig a globalizációs folyamat veszteseinek a középosztályból való lecsúszása és a létbiztonságuk csökkenése. Ezért jut hatalomra Trump, Boris Johnson, ezért jelenik meg Németországban az AFD, illetve Franciaországban Le Pen és Melenchon.

A különbség döntően a pénz. Nyugaton több volt a tőke, ezért ők lehettek civilizáltak. Nálunk kevesebb, több volt a napról napra élés, a térvesztés. Nem véletlen, hogy a populisták tarolnak. Ha nyugaton is térvesztés lesz, akkor ott is tarolni fognak a populisták, az emberek a könnyebb, önzőbb megoldások felé fordulnak, ez az emberi viselkedés.

ulpius66 2022.05.21. 14:18:26

@MEDVE1978: "Aztán ugye a második világháború után Nyugat-Európában jött a Trente Glorieuses, a dicsőség 30 év Franciaországban, a gazdasági csoda Németországban, a felépülés Észak-Olaszországban. Ez a gazdasági fejlődés teremtette meg azt, amire most a nyugat "büszke", tehát a széles középosztályt, amelynek nem kellett rettegnie a lecsúszástól és létbiztonságban volt."

Ezzel szemben Magyarországon és úgy általában egész Kelet-Európában a "kommunizmust" építettük......proletár-diktatúra volt...... és az 1930-as évek gazdasági szintjét sem értük el a '60-as években......

NA, EBBEN A 45 ÉVBEN (1945-1990) SZAKADTUNK LE VÉGLEG A NYUGATTÓL!!!!
(úgy szellemileg, mint gazdaságilag....)

ulpius66 2022.05.21. 14:25:58

Orbán Viktor Szerbiában találkozott a szerb elnökkel:

"Orbán Viktor: Nektek azért nehéz, mert nem vagytok tagjai az uniónak, nekünk meg azért, mert tagok vagyunk!"

ez a nevem senki 2022.05.21. 14:41:06

Zelenszkij: Döntő fontosságú az Egyesült Államok szerepe

s itt a nyíl
t be ismer
és nem le
het tovább taga
dni az i
gazságot

chrisred 2022.05.21. 15:49:51

@ulpius66: Mondhatta volna azt is: "Nekünk kettőnknek most azért nehéz, mert Putyin csatlósai vagyunk."

élhetetlen 2022.05.22. 16:07:10

@midnight coder: Ez a mániád. Kis hazánkban pont a Fundan egyetem lenne az esély arra, hogy az átlagpolgár piacképes oktatásra tegyen szert. Németországban zömmel tandíjmentesek az egyetemek, a Fudanon a tervezett évi 3 millió ahhoz képest nagyon vonzó lesz az átlagpolgárnak. A német diplomák nem piacképesek? Olvasd el ezt:
A Fudan Hungary esete a magyar valósággal (különvélemény) – Örülünk, Vincent? (orulunkvincent.hu) 50 prof 4-5 ágazatra elosztva, ettől világszintű lesz a magyar felsőoktatás?
süti beállítások módosítása