Az internet korában nem tantárgy-alapú tanításra van szükség, hanem a természettudomány és a humán műveltség elemeinek, azok belső összefüggéseinek megismertetésére. A 21. századi iskolának egyszerre kellene támaszkodnia a digitális tudásátadásra (akár Home Office üzemmódban is) és a kiemelkedően jól megfizetett Tanár egyéniségekre. Emellett nagy hangsúlyt kapna a gyakorlati képzés, amelyet ugyancsak jól képzett és megfizetett pedagógusok végeznének a tanítványok életkorához és érettségéhez alkalmazkodva, egyfajta életmód-, és önismeretfejlesztő „coach”-ként.
Ezekre a fejlesztésekre van szüksége a felnövekvő generációknak ahhoz, hogy megállják a helyüket a jövő egyre inkább városias jellegű társadalmában:
- A lelkiegyensúly megőrzésének technikája, mentális egészségvédelem.
- érzelmi intelligencia fejlesztése.
- A hatékony kommunikáció.
- A mindennapi pénzügyek kezelése.
- A humánus viselkedésre való érzékenyítés, etika.
- Elsősegélynyújtás.
- Táplálkozási ismeretek, egészséges életmód.
- Időgazdálkodás.
- Kreatív és innovációs képességek fejlesztése.
- A kudarcok elviselésének technikája.
- Kereskedelmi és marketing ismeretek.
- Tárgyalási technikák, előadói képességek fejlesztése.