MaGYAUR

MaGYAUR

Kártyavár a szovjet-típusú orbánizmus

2021. február 04. - Magyaur

A katonás, a gazdaságosságra fittyet hányó, a nomenklatúrát tejben-vajban fürdető, a vitát és a kompromisszumot vereségként elkönyvelő rendszer, ebben a kelet-európai régióban, „szovjet” jellegűnek mondható. Összeér a két szélsőség: a nem-piaci logikájú feudalizmus meg a szintúgy nem a vevők/választók kegyeiért versengő parancsuralmi rendszer. Ezért van sokaknak „aha” élménye Orbánnal, akire aztán ily módon egy tradíció folytatójaként tekintenek. Azok alkotják ezt a támogatói bázist, akik nem akarnak vitát hallani, mert azt – tévesen – az anarchia jelének tartják, hanem ehelyett egyszerű és világos ukázokat akarnak, amiknek kollektíve engedelmeskedhetnek. Szolgálni akarják a magát nemzetinek és szakrálisnak feltüntető államot és megvetik a „bratyizós” szolgáltató államot.

De miért is rossz a szovjet-típusú vezérkultusz? Mert a háborús kampány üzemmódban működő nemzetállam rosszul teljesít; érzéketlen a védtelenek bajai iránt, de ha a maga presztízsről van szó, akkor viszont két kézzel szórja a közpénzt, például olimpiát akar rendezni akkor, amikor a magyarok az Európai Unió egyik legelhízottabb, legbetegebb népessége.

A szovjet-típusú nemzetállam nem tud rendesen és takarékos módon építkezni. Sem akkor, ha az egészségügyi, oktatási és szociális intézményrendszerének kiépítéséről és fejlesztéséről van szó, sem akkor, ha konkrétan épületekről, utakról. Nem is a mindent túlárazó, majd „lejattoló” korrupciós technikákról van szó, hanem a hosszú távú gondolkodás és a módszeresség hiányáról, ezért találkozni silány minőségű rohammunkákkal, „udarnij trud”-dal, akár metrószerelvények felújításáról, akár lélegeztető-gépek, illetve vakcinák beszerzéséről van szó.

Mivel nem a közjó áll a hosszú távú, tervszerű fejlesztés középpontjában, ezért csak a csapatszellem és a „győzelem” látszata a fontos. Ezeknek a látszatoknak a fenntartását szolgálja az „államtitok” indokolatlan kiterjesztése és persze a hírhamisítás is. Ebben a rendszerben semmi sincs igazán jól és tartósra „megcsinálva”, egyedül a vak engedelmesség és stréber megfelelés számít… vagy annak látszata! Mert a Vezért is manipulálják, hiszen nincs hiteles visszajelző rendszer; nincs jogállam.

A látszat-építés látszat-eredménye: a „patyomkin falu”, vagyis a legenda szerint a cárnőt elkápráztatni szánt nem valóságos, hanem dekoráció-település, kimosdott, tisztába öltöztetett muzsikokkal. Az orbáni rendszer történelmi mítoszokból, hazugságokból és önbecsapásokból épült „patyomkin” kártyavárát nem lesz nehéz összedönteni, de a tisztességes újjáépítésre rámehet néhány generáció...

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr5016415638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

havrilla 2021.02.04. 12:26:02

Egyre ritkábban nézek az oldalra, de meg kell állapítanom a töretlen fejlődésedet a totális elhülyülés felé.

Galerida 2021.02.04. 13:34:08

Kunczénak biztos maradt még néhány ciántablettája......és mindannyiunknak jobb lesz.....

nemecsekerno_007 2021.02.04. 13:38:06

Azért az megnyugtató, hogy még mindig fogalmatok sincs róla, miért van 10 éve hatalmon a Fidesz.

Pedig olyan sok okos ellenzéki van.

]{udarauszkasz 2021.02.04. 14:52:36

@nemecsekerno_007: a nacik, faraok, kommunistak, despotikus kiralyok miert maradtak hatalmon? Mert a nep birka volt, es nem ismert mas rendszert.

midnight coder 2021.02.04. 14:56:10

Mert Fletóék alatt olyan faszául építkeztünk, hogy a fal adta a másikat. Különösen az egészségügy és az oktatás terén. Azok a kórházak, iskolák amik legutoljára talán Rákosi pajtás elvtárs idején voltak felújítva, nyilván az elmúlt 10 év tevékenysége folytán kerültek ilyen szar állapotba.

Kivlov 2021.02.04. 15:09:07

Ez miről akar szólni???

A gond ott van, tesókém, hogyha itt egy olyan párt ütné fel a fejét, olyan programmal, amire az országnak a hosszú távú fejlődéséhez, felemelkedéséhez kellene, az a párt nem kapna 5%-ot sem, nemhogy kormányon még valamit csinálhatna is.

midnight coder 2021.02.04. 15:12:29

@]{udarauszkasz: Külön kell választani az egyes dolgokat. A náci rendszer a németek szempontjából nem volt rossz, azon túl persze hogy elbukták a háborút. De ha az amcsik nem állnak a kommunisták oldalára, illetve Hitler nincs már annyira leszállóágban, akkor akár jól is kijöhettek volna a dologból.
A kommunizmus bukta volt - általában ahol a baloldal hatalmon van, bukás várható. De ebbõl a szempontból a kommunistákból lett balliberálisok ha lehet még rosszabbak, csak mert jobb gazdasági alapokon kezdték mint Sztálin vagy Mao, így a bukta is tovább tart. De zajlik.

A királyok pedig azért voltak hatalmon, mert szûkös erõforrások esetén ez a leghatékonyabb módja a kormányzásnak. És a technológiai színvonal és a rendelkezésre álló természeti erõforrások a legutóbbi idõkig nem tették lehetõvé az olyan drága rendszerek mûködtetését mint a demokrácia.

nemecsekerno_007 2021.02.04. 15:33:00

@]{udarauszkasz: Azt a rendszert amit az ellenzék képvisel azt már ismerjük.

Andy73 2021.02.04. 15:48:07

Az látszik, hogy a blogger tanult valamit a Szovjetunióról, de a jelek szerint nem sokat. Kíváncsi vagyok, hogy sikerült leérettségeznie neki történelemből, mert még az általánosban is többet tanulnak ma róla. Annyit azért elárulok, hogy noha a SZU egy része Európában van, soha nem volt az EU teljes jogú tagja, mint mi. Ott nem volt választási lehetőség, csak a kommunistákra lehetett szavazni.
Orbánizmusról meg persze lehet írni, ahogy akár merkelizmusról is - bárkiről el lehet nevezni egy rendszert, akit többször újraválasztanak ez EU-ban, de túl sok értelme nincs. A NER-ről már inkább lehet beszélni, amelyik a második Orbán-kormány idején kezdődött, de nagy a valószínűsége, hogy az akkor is marad, ha nem Orbán lesz a miniszterelnök. Egyelőre nem sok jel mutat arra, hogy kártyavárként akarna összedőlni, ahogy a blogger szeretné. Eddig mindig kétharmaddal nyertek, és most is vezetnek az összes közvéleménykutató szerint, csak vezetés mértéke kérdéses.

Az apokalipszis lovasa 2021.02.04. 15:49:43

" amikor a magyarok az Európai Unió egyik legelhízottabb" de hát mindenki éhezik, tesa! mos' melyik?

Guillam 2021.02.04. 15:53:42

@midnight coder: De az elmúlt 10 évben 63 vadonatúj stadion épült és 0 új kórház.
Az a gond hogy a sport sokkal fontosabb a vezérnek mint az egészségügy és az oktatás.

Gábor Révész 2021.02.04. 16:09:38

Na, a sok fidesz-troll ráugrott a témára, mint tyúk a ..-ra.
T. Blogger!
Az a legnagyobb baj, hogy amit leírtál, az igaz. Már sokan, sok aspektusból leírták, hol jobban, hol rosszabbul. A gond csak az, hogy ez csupán digitális önámítás. Azért, hogy ez a mocsok kormány - élén a csúti Döbrögivel - eltakarodjon, annél sokkal többet kell tenni, mint szépen leírogatni valamit!
Az meg ne zavarjon, hogy a trollok rögtön ideszabadultak. Ezeket a kétagysejtű fideszbuzikat ezért fizetik, a véleményük nem oszt és nem szoroz!

vrana 2021.02.04. 16:40:12

@havrilla: @Gábor Révész: Amíg ilyen széleslátókötű, mélygondolkozású, ellenzéki bloggerek influezálnak, addig Döbrögink nyugodtan alhat. Fröcsögéssel nem lehet madarat fogni.

lobaszopiatej 2021.02.04. 16:47:00

Ez egy olyan ország, ahol boldogok az emberek, mert Orbán a gazdájuk.
Ráadásul az ellenzék nagy része adót emelne, mert összvissz ez a programjuk (nézz csak utána: prog.adó, qrcsány alatt 200 nettótól már egy Mészáros Lőrincnek számítottál, így aki tudott feketézett és csak a hülye fizetett teljes adót).
Ha elfogadod hogy ez egy hülye ország Orbánnal meg anélkül is, megbékél a lelked.

]{udarauszkasz 2021.02.04. 16:55:38

@nemecsekerno_007: Magyarorszagon jelenleg se demokratikus ellenzek, se demokratikus kormanyzas nincsen. Feudalizmus es maffia van.

lobaszopiatej 2021.02.04. 17:00:38

@Guillam:
nem a sport fontos neki, hanem az élsport meg a látványsport (mindkettő egészségtelen, valódi sporthoz semmi közük).
persze, jó sok pénzt el lehet qrni haveroknak "sport" fedőnéven.

nemecsekerno_007 2021.02.04. 17:15:08

@Gábor Révész: Addig jó az országnak amíg semmit se értetek az egészből. Ez 10 éve tart, reméljük még 10 évig sikerül folytatnotok.

midnight coder 2021.02.04. 17:25:06

@Guillam: Ez is a gond. És az is, hogy kórház és iskola építésben egyik elõzõ kormány sem jeleskedett. Ettõl persze Viktor bácsit is ki kellene herélni a sportbuzisága miatt, kevés feleslegesebb dolog van amire lehet pazarolni a vasbetont mint arra, hogy pár orrodat is tisztíccsa szaladgáljon benne.

midnight coder 2021.02.04. 17:30:55

@Gábor Révész: "Azért, hogy ez a mocsok kormány - élén a csúti Döbrögivel - eltakarodjon, annél sokkal többet kell tenni, mint szépen leírogatni valamit!"

Na ja. Elsõ körbent Pl. a DK-t és Gyurcsányt és nejét kellene a közéletbõl eltakarítani, az MSZP romjaival egyetemben. Ettõl egyrészt Orbán elvesztené a legfõbb mumusát - meggyõződésem, hogy az Orbánt leváltani akarók 90%-a azért nem megy el szavazni, mert Orbánt nem akarja Gyurcsányra váltani. Másrészt, a két nagy balfék bolhacirkusz elszív egy rakás olyan, többé-kevésbé normális embert is, akik bárki másra leváltanák Orbánt, és mivel Fletó az egyetlen valamirevaló alternatíva így rájuk szavaznak, de egy normális társaságra 100x szívesebben tennék a voksukat. Aztán Orbán a saját táborából is sokat veszítene azáltal, hogy sokan csak azért szavaznak rá, hogy nehogy Gyurcsány térjen vissza.

apro_marosan_petergabor 2021.02.04. 17:31:17

Felteszem ilyenkor a kérést magamnak, ennyire nem lát az ellenzék? Vagy csak szokás szerint hangosan fütyörészve sétál az erdő közepén, magát bátorítva...
nemecsekerno_007 megadta a választ: "Azért az megnyugtató, hogy még mindig fogalmatok sincs róla, miért van 10 éve hatalmon a Fidesz...".
Igen, mert jól működik a gazdaság, mert minden lehetséges EU pályázatot lehívnak (maszop-szadesz idején ez 30-50% volt), mert nincs munkanélküliség, mert gyarapodik az ország, Karácsony érkeztéig Bp. és a vidék is, mert épülnek a házak, lakások, mert, nicsen itt 200.000 kéregető-agresszív bevándorló, mert nőtt a reálbér, mert nyaralni tud az is, aki nem tudott eddig, mert kezelve vannak a dolgok...
Remélem, még jó darabig így lesz.

Leooo 2021.02.04. 18:00:13

@apro_marosan_petergabor: :Ezt azért - amit ide skribáltál - "mert nincs munkanélküliség, mert gyarapodik az ország..." te sem gondolod egészen komolyan, csak vissza-kérődzöd azt a mannát, amit lenyomtak neked az irányitótoronyból...aki munkanélküli lett tavaly júliusban és a mai napig sem sikerült neki kiutalni a 3 hónapra járó munkanélküli segélyt, az mit fog neked mondani?? Hogy a vendéglátósokról - amúgy aktuálisan - ne is beszéljen senki.

istvankah 2021.02.04. 18:02:04

@nemecsekerno_007: Ezt közölted a szüleiddel is?A 14 havi nyugdíjat,miért nem hiányolod köcsög?

istvankah 2021.02.04. 18:03:32

@Leooo: Mióta hatalomra került a maffia a lentről érkező hangok nem érnek fel a "várba"!

Alick 2021.02.04. 18:19:05

@lobaszopiatej: Ja, amikor kérdezik, hogy érdekel-e a sport, azt szoktam felelni, igen de azért nem nézem, mert inkább csinálom a nem túl sok szabadidőmben.
Hasonlóan a pornó és a szex... :)

lobaszopiatej 2021.02.04. 18:28:12

@apro_marosan_petergabor:
Igen, mert jól működik a gazdaság,
??? mármint a feudalizmus, mert vidéken még éhbérért güriznek (legfőbb Orbán-szavazók).

mert minden lehetséges EU pályázatot lehívnak
Urbi et Orbi rokonoknak, magáncélú vadászházakra, meg teljesen felesleges világításcserére

mert nincs munkanélküliség
átnevezték közmunkára

, mert gyarapodik az ország,
ömlik az EU támogatás, pár vállalkozó csúcsgazdag lett

Karácsony érkeztéig Bp. és a vidék is
mi köze karácsonynak a vidékhez???

, mert épülnek a házak, lakások,
az lenne a baj, ha nem épülne 1 sem... csak ilyen még nem volt a történelemben...

mert, nicsen itt 200.000 kéregető-agresszív bevándorló
mert továbbmennek nyugatra

, mert nőtt a reálbér,
??? 370-es euróval (300-ról indult Orbival)

mert nyaralni tud az is, aki nem tudott eddig,
??? mindeki tud nyaralni bármikor, EU-ban eljuthat ingyen biciklivel bárhova.

mert kezelve vannak a dolgok...
igen, a Fidesz kezébe tartja a médiát, csupa agymosás toprongyos hülyéknek.

midnight coder 2021.02.04. 18:53:17

@lobaszopiatej: "mármint a feudalizmus, mert vidéken még éhbérért güriznek"
Mert mikor nem güriztek vidéken éhbérért?

]{udarauszkasz 2021.02.04. 19:13:13

@midnight coder: pont ez a baj. Az ehberen kivul mast nem ismer az orszag azt hiszik ez a jo, ez van. Aztan ha atmegy a volt NDK, vagy akar Csehorszag teruletere, akkor rajon, hogy valami megse ugy van, ahogy azt a Duma TV duruzsolja estenkent. Hogy 32 ev alatt a szakadek szelerol az orszag mar elorebb lepett...

nemecsekerno_007 2021.02.04. 19:22:28

@istvankah: Szerintem legyen 24. havi nyugdíj is. Úgyis olyan jól el vagyunk eresztve. Az ellenzék adót emelne, ahogy szokott mert hamar kifogynak mások pénzéből.

white999 2021.02.04. 19:26:33

@nemecsekerno_007: Azért az megnyugtató, hogy még mindig fogalmatok sincs róla, miért van 10 éve hatalmon a Fidesz.

MERT SOK A KRETÉN 8 OSZTÁLYOS SZAVAZÓ??

white999 2021.02.04. 19:30:49

@vrana: Amíg ilyen széleslátókötű, mélygondolkozású, ellenzéki bloggerek influezálnak, addig Döbrögink nyugodtan alhat. Fröcsögéssel nem lehet madarat fogni.

Akkor mivel drágám? Be kellene mutatni, hogy csak egy kretén vesz 300 milliárdért feleslegesen lélegeztető gépet? Esetleg bemutatni, hogy a egy oligarchának (akarom mondani, izé saját magának) osztott pénzből egy komplett szektort lehetne menteni? Érdekel ez bárkit is? Szerintem nem.

white999 2021.02.04. 19:32:54

@lobaszopiatej: Helyedben az adóemelés fogalmának utána néznék. Különös tekintettel 2010 utáni időszakra és ha ez megvan, akkor sűrű bocsánatkérések közepette jöhetsz elnézést kérni.

white999 2021.02.04. 19:38:32

@midnight coder: Hogyan képzeled eltakarítani a Gyurcsány szavazókat? Amikor a kreténség párban jár, Orbának is lesz még 2700 ban is híve csináljon bármi faxságot is. A két kretén tábor szépen egymásra talált.

white999 2021.02.04. 19:40:27

@apro_marosan_petergabor: Igen, mert jól működik a gazdaság, mert minden lehetséges EU pályázatot lehívnak (maszop-szadesz idején ez 30-50% volt), mert nincs munkanélküliség, mert gyarapodik az ország,

Azért ennél a résznél visítottam a röhögéstől. Attól, hogy mit ír statisztikai hivatal kimehetnél a nép közé mint Mátyás király.

élveteg 2021.02.04. 20:10:09

"Összeér a két szélsőség: a nem-piaci logikájú feudalizmus meg a szintúgy nem a vevők/választók kegyeiért versengő parancsuralmi rendszer"

Érdekes Én tavasszal vettem egy bringát 515 ezer forintért aztán ebben az állítólagos nem piaci logikájú nem a vevőkért versengő parancsuralmi rendszerben a seggem majdnem kinyalták a bringás boltban

kewcheg 2021.02.04. 20:31:43

Miert kell mindig szidni Orbant.Kikell épitteni a nemzeti tőkés osztályt, ez sajnos nem széplelkűeknek való látvány.Sajnos ezzel együtt járnak nem szép dolgok, ilyenkor be kell fogni orrunk, szemünk, fülünk.De mar 50 év mulva senkisem emlékszik erre, a nemzeti tőkések addigra kedves, jó, nagylelkű emberek lesznek mint Amerikában.Csak addig kell kibirni.

Az apokalipszis lovasa 2021.02.04. 20:37:40

nem egészen tiszta, hogy ha mészáros ellopja az eu "segélyt", akkor hogyan tudja az az országot szinten tartani, matyika :D

Sir Galahad 2021.02.04. 20:56:02

A szerző szépen csokorba szedte az ellenzék sirámait, gendermatyi meg dögöljön meg.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.02.04. 21:31:37

@szajer_jozsef_4:

Belgiumban több mint 20 ezer koronavírus-halott.

pandemia.hu/belgium-koronavirus/

"nagyjából minden ország utálja"

Lüke Ferkónak viszont mindenki megsimizte a buksiját. Meg is bukott.:)

"Románia jobban nő életszínvonalban, hamarabb fog belépni az euro-zónába, mint Orbanisztán"

A csehek a mai napig nem léptek be.

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/meg-kell-huzni-a-nadragszijat-romaniaban-2-1922823/

"Gazdasági vonatkozásban egyértelműen a hanyatlás évének számít 2019 Romániában, ahol egy helyben topog az infrastruktúra-fejlesztés, váratnak magukra a nagy állami beruházások, közben a költségvetési hiány meredeken emelkedik. Hogy elkerülje a válságot, az új bukaresti kormány jövőre nem halogathatja a megszorításokat. "

"kokókra költik leginkább az Adrián"

Az mszp-s Lakner kezében lehetett kokót látni, miközben elmesélte, hogy hogyan dugta el a kenőpénzt a liftaknában.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.02.04. 21:39:27

@szajer_jozsef_4: Belgiumban több mint 20 ezer koronavírus-halott.

pandemia.hu/belgium-koronavirus/

"nagyjából minden ország utálja"

Lüke Ferkónak viszont mindenki megsimizte a buksiját. Meg is bukott.:)

"Románia jobban nő életszínvonalban, hamarabb fog belépni az euro-zónába, mint Orbanisztán"

A csehek a mai napig nem léptek be.

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/meg-kell-huzni-a-nadragszijat-romaniaban-2-1922823/

"Gazdasági vonatkozásban egyértelműen a hanyatlás évének számít 2019 Romániában, ahol egy helyben topog az infrastruktúra-fejlesztés, váratnak magukra a nagy állami beruházások, közben a költségvetési hiány meredeken emelkedik. Hogy elkerülje a válságot, az új bukaresti kormány jövőre nem halogathatja a megszorításokat. "

"kokókra költik leginkább az Adrián"

Az mszp-s Lakner kezében lehetett kokót látni, miközben elmesélte, hogy hogyan dugta el a kenőpénzt a liftaknában.

Reding Roli 2021.02.04. 22:15:09

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

A csehek lehet hogy nem lèptek be az eurózónába, de a korona egy stabil pènz volt ès meg tavaly a válság èvèben is erősödni tudott, az euróval szemben is !
Ezzel a gyenge magyar fizetőeszközzel soha nem zarkózunk fel, de közvetlen riválisainak is elhagynak minket !
A 2021- es 167 400 Ft " minimabèr -emelès "'után ... az 470 euro brt....Tavaly 487 eurot ért a bruttó minimalbèr, 335- ös februári árfolyam ...Ez teljesen komolytalan !
Az nettóban 111320 Ft, azaz : mindössze 312 euro....A román minimálbèr nettója 285 euro, szerb 275 euro- mindkèt országban alacsonyabb fogyasztói árakat mellett...

A V4 riválisoknál :
Pl: 614 br. 442 nettó
Sk: 623 br. 510 nettó
Cz: 583 br. 519 nettó
az euróban számított minimálbèr ...
Ez már azért szignifikáns különbsèg !
Mi a V4 legszegènyebb , lemaradó országa vagyunk - bèrek alapján mindenkèppen !
Mindez az elhibázott monetáris politikának, a gyengèn tartott forintnak, ès az olcsó bèrű összeszerelő- üzemcsarnok ország gazd. modellnek köszönhető..
A " haverok " , Lölőèk ezermilliárdos támogatása nem hoz lètre exportkèpes magyar termèkeket, sem innovációt!

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.02.04. 22:39:30

@Reding Roli: A márka is erős volt, és mégis beléptek..;) szóval magad is beláthatod, hogy nincs összefüggés.

hvg.hu/gazdasag/20200214_gdp_novekedes_ksh_2019

"
az építőipar termelése 21,7 százalékkal nőtt (az év első négy hónapjában volt egész brutális, 40-67 százalékos a növekedés, november-decemberre már lefékezett a szektor),
az ipari termelés hiába esett vissza decemberben látványosan, éves szinten 5,4 százalékkal nőtt,
a munkanélküliség 3,3 százalékra csökkent a 2018 végi 3,6-ról, éves átlagban 3,7-ről 3,4-re esett a mutató,
a fizetésekről még csak január és november közötti adatok vannak, ebben a 11 hónapban 11,2 százalékos növekedést mértek,
így aztán volt miből költeni, a kiskereskedelem 6 százalékkal nőtt (ez már éves mutató, innen megvan a decemberi szám is),
az infláció pedig 3,4 százalékos volt 2019-ben."

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.02.04. 23:34:37

@szajer_jozsef_6: Belgiumban több mint 20 ezer koronavírus-halott.

pandemia.hu/belgium-koronavirus/

"nagyjából minden ország utálja"

Lüke Ferkónak viszont mindenki megsimizte a buksiját. Meg is bukott.:)

"Románia jobban nő életszínvonalban, hamarabb fog belépni az euro-zónába, mint Orbanisztán"

A csehek a mai napig nem léptek be.

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/meg-kell-huzni-a-nadragszijat-romaniaban-2-1922823/

"Gazdasági vonatkozásban egyértelműen a hanyatlás évének számít 2019 Romániában, ahol egy helyben topog az infrastruktúra-fejlesztés, váratnak magukra a nagy állami beruházások, közben a költségvetési hiány meredeken emelkedik. Hogy elkerülje a válságot, az új bukaresti kormány jövőre nem halogathatja a megszorításokat. "

"kokókra költik leginkább az Adrián"

Az mszp-s Lakner kezében lehetett kokót látni, miközben elmesélte, hogy hogyan dugta el a kenőpénzt a liftaknában.

Szalay Miklós 2021.02.05. 01:15:43

Egy alapos kis összefoglaló demokráciáról és diktatúráról, a demokrácia visszásságairól:

egyvilag.hu/temakep/076.shtml

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2021.02.05. 06:46:37

matyi bassza a magyaurt seggbe. ennyi a topik

gmihaly621 2021.02.05. 07:28:24

Már megint telesz@rta egy baromállat a hülyeségeivel ezt a kommentknek fenntartott részt. De ez neked sem jóm drágalátos internáci hülyeelvtárs Magyaur. Amúgy amit írtál, az is egy marhaság.

konrada 2021.02.05. 07:32:34

@FILTOL: "matyi bassza a magyaurt seggbe."

Összenő, ami összetartozik!;))

midnight coder 2021.02.05. 09:15:03

Látom, a matyit nem sikerült kikúrálni a pszichomókusnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.02.05. 09:24:33

Hm. A baloldal azon sivalkodik, hogy az indexet is bekebelezte a Fidesz, oda a sajtószabadság. Ehhez képest annyira el lett tiporva a sajtószabadság, hogy ez a poszt is megjelenhetett a címoldalon.

citrix 2021.02.05. 10:04:22

Lölő úr, a nemzetvezető földije/cimborája egyetlen év alatt (pandémia alatt) 80 ezer millió forinttal növelte vagyonkáját. 80 ezer millióval növelte az a nemzeti gázszerelő akinek az Orbán kormány hatalomra jutása előtti évben az éves árbevétele (nem a nyeresége!) 19 millió forint volt. Természetesen mindezt szorgalmának, tehetségének és kiváló munkájának köszönheti, semmi köze a nemzetvezetőhöz fűződő igencsak szoros barátságához. 80 ezer millió forint gyarapodás kizárólag állami segítséggel és megrendelésekből egyetlen év alatt. Mutasson nekem valaki még egy gázszerelőt aki ilyen "tehetséges"!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.02.05. 10:08:32

@citrix:

Nekem az a gyanúm, hogy Mészáros ugyanúgy csak stróman, ahogy valószínűleg Simicska is az volt. Ha nem lép egyserre, ugyanúhu nem kap rétest estére, ahogy Simicska is járt.

Reding Roli 2021.02.05. 10:11:43

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
az infláció pedig 3,4 százalékos volt 2019-ben."
Ekkora marhaságot ! A 2019- es adatokat linkeled 2021- ben?
Az Orbán - kormány " makroszám-sikereit " főkèpp jelentős rèszben a gyenge forint inflációnövelő hatásai miatt èrte el : gyengèbb forint , magasabb forintban számított GDP, ès bèrek ...
Hozzá lehetne tenni, az inflációt èvek óta elhazudják, manipulált a fogyasztói kosár , így a nyugdíjasok ès valóban alacsony keresetűek nagyon rossz helyzetbe kerültek : hatalmas az èlelmiszer árinfláció ( ettől mèg lehet akár emelkedès is a reálbèrben ami hivatalosan számolt, mert maguknak a felső rètgegnek azért bőkezűen osztogatnak ...)
A lènyeg : Romania lassan beèr minket bèrekben , a többi V4 ország pedig már egyre szignifikansabb előnyre tesz szer!
Nincs mire büszkènek lenni! 10 èv európai prosperitás ès az EU egyik legmagasabb egy főre jutó támogatásainak akvirálása után ..

Reding Roli 2021.02.05. 10:19:23

Minimálbèr euróban 2021
Lengyelország : 614 bruttó 442 nettó
Szlovákia : 623 bruttó 510 nettó
Csehország : 583 bruttó 519 nettó

Magyarország : 477 bruttó
310 euro netto

Ezek már egyre szignifiánsabb különbsègek !

Reding Roli 2021.02.05. 10:26:27

Magyarország egy másik ligában játszik , minimálbèrek tekintetèben, mint a többi V4 ország :

Románia : 285 euro
Szerbia : 272 euro
Magyarország : 310 euro

A kèrdès az, hogy vajon mennyit fog èrni 2021 èv vègère a magyar bèr, minimálbèr , ha forint folytatja a szánalmas vesszőfutasát....

AngeI 2021.02.05. 10:41:59

Hanyag és nemtörődöm az a blogger, amelyik nem gyomlálja ki Brendelt. Blogodat a továbbiakban ignorálom.

István Tamasi 2021.02.05. 10:51:42

A szocialistának, vagy ha úgy tetszik kommunistának mondott (de nem volt az) rendszer is azért omlott össze, mert kevéssé hozzáértő pártappatcsikok hozták meg a döntéseket, pontosan úgy ahogy Nemzetthy Szotyialista Mutyisztánban is történik.

apro_marosan_petergabor 2021.02.05. 11:06:17

Felteszem ilyenkor a kérést magamnak, ennyire nem lát az ellenzék? Vagy csak szokás szerint hangosan fütyörészve sétál az erdő közepén, magát bátorítva...
nemecsekerno_007 megadta a választ: "Azért az megnyugtató, hogy még mindig fogalmatok sincs róla, miért van 10 éve hatalmon a Fidesz...".
Igen, mert jól működik a gazdaság, mert minden lehetséges EU pályázatot lehívnak (maszop-szadesz idején ez 30-50% volt), mert nincs munkanélküliség, teszi a jegybank a dolgát, alacsonyak a kamatok, mert gyarapodik az ország, Karácsony érkeztéig Bp. és a vidék is, mert épülnek a házak, lakások, mert, nicsen itt 200.000 kéregető-agresszív bevándorló, mert nőtt a reálbér, mert nyaralni tud az is, aki nem tudott eddig, s so oldalon sorolhatnám még az eredményeket - mert kezelve vannak a dolgok...
Remélem, még jó darabig így lesz.

Hogy mit tud az ellenzék jól látható: a dilettáns Karácsony érkeztével megállt Budapest, amit Zuglóban csinált (olyan volt, mint a peronoszpóra, káros - fertőző - elsorvadnak a dolgok, megáll a fejlődés, s ezt teszi a többi új ellenzéki polgármester is - kivéve a XIII. kerületet, de Tóth régóta használható)

/Ezt a szerencsétlen majmot -az ápolt matyit, aki most ápóló nélkül dühöng itt 20 éven, iebben a topicban úgy látom nem kezelik/

midnight coder 2021.02.05. 11:19:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A szólásszabadságot az indexen leginkább a matyi korlátozza.

Reding Roli 2021.02.05. 12:28:08

@apro_marosan_petergabor: teszi a jegybank a dolgát, alacsonyak a kamatok, mert gyarapodik az ország"

Valóban "teszi": 273 ft- os euróból lett 356 ft- os , ès jele sincs a trendváltásnak, sőt ...Európa egyik legrosszabbul teljesítő fizetőeszköze a forint èvek óta , ès az infláció is nálunk az egyik legmagasabb az EU - ban..
Az ország egyik fele ,- különösen a NER - burzsoázia - valóban gyarapodik , akár milliárdokkal , vagy a politikai osztály , Varga Juci ,Rogán Tóni ès társai ,
a kiskeresetűeknek ès a nyugdíjasoknak viszont a 10% - körüli èlelmiszer -infláció jutott...
Az EU egyik legjobban lemaradó országa vagyunk minimálbèrben, átlagbèrben, egy főre jutó fogyasztásban ..
Nagyon nincs mire büszkènek lenni!

citrix 2021.02.05. 13:58:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egy régi "dakota" mondás szerint: Ebül szerzett jószág ebül vész el.

Piri és Barkas 2021.02.05. 17:48:53

citrix : Igen, mindnyájan ebben bízunk, de nem lesz olyan bíróság amelyik mindent vissza tud szerezni. Olyan a céghálójuk, hogy már szinte ők sem látják át. Szándékosan. Minden le van papírozva és jogilag megtámogatott sajnos. Mindig mondtam, hogyha a gonoszság és a tehetség találkozik, az halálos kombináció ! Na ezt a világot éljük 10 éve már.....

Glokta 2021.02.20. 18:59:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A baloldal azon sivalkodik, hogy az indexet is bekebelezte a Fidesz, oda a sajtószabadság. Ehhez képest annyira el lett tiporva a sajtószabadság, hogy ez a poszt is megjelenhetett a címoldalon."
Az Index nyilván nem fog vérfideszessé válni, mert nincs szükségük még egy Origóra.

Viszont szép lassan "fordulnak át" és tolják a járványügyben egy az egyben a fideszes narratívát:
index.hu/belfold/2021/02/19/minden-harmadik-beteg-meghal-szlovak-covid-osztaly_jarvany_mutans_virus_pfizer_moderna_szputnyik_vakcina_matovic_eu/ (itt meg sem említik, hogy a magyar halálozási mutatók még mindig jóval rosszabbak)
index.hu/belfold/2021/02/20/veszprem-koronavirus-vakcina-szputnyik-v/
index.hu/belfold/2021/02/19/erkezik-az-orosz-vakcina-szazezer-adag/ (itt meg sem említik, hogy korábban háromszor ennyiről volt szó)
de máshol is:
444.hu/2021/02/16/alneven-irt-index-cikk-utalt-eloszor-arra-amivel-rogan-vegul-eloallt-felesege-foldugyeben

Glokta 2021.02.20. 19:56:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kezdetben az új Index - az újságírók minden tapasztalatlansága ellenére - tényleg számos téren jobb volt a korábbinál, pl. a magyar fociról politikamentesen tudósítottak és nagyobb volt a véleménydiverzitás, bár már akkor is voltak aggasztó jelek (pl. Nógrádi György "Németország-szakértőként" való megszólaltatása).

Viszont Szombathy és Sztankóczy kirúgása óta érezhető és szemen követhető a változás, még ha lassú is.
Már az is "gyanús" kéne legyen, hogy vezető kormányszereplők rendszeresen interjút adnak nekik, pedig ezt semmilyen más független/ellenzéki sajtóval nem teszik meg, ráadásul ezek az interjúk sem igazán kemények (még ha nem is Origó színvonal).

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.02.22. 09:23:55

@Glokta:

"Viszont szép lassan "fordulnak át""

Én inkább úgy látom, hogy kezdenek kiegyensúlyozottabbá válni, ami nem baj.

"Már az is "gyanús" kéne legyen, hogy vezető kormányszereplők rendszeresen interjút adnak nekik"

Egy sajtóorgánumnak nem lenne szabad egyik oldallal szemben sem ellenségesnek lennie, kiegyensúlyozottan kell(ene) bírálnia mind a kormányoldalt, mind az ellenzéket. Eddig az index.hu kimondottn ellenséges és egyoldalúan elfogult volt a kormányoldallal szemben. Most nem az, ezért érthető, hogy a kormányoldal is ad interjúkat. Mi ezzel a baj?

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2021.02.24. 16:17:34

@]{udarauszkasz: ezek közül egyik sem demokrácia, de te csak hülyítsd magad tovább

Glokta 2021.02.26. 13:05:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kiegyensúlyozottak talán az első 2-3 hónapban voltak, Sztankóczy és Szombathy kirúgása óta viszont nagyjából teljesen beleálltak a kormány 'vírusnarratívájába', ahogy arra példákat is mutattam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.02.26. 18:14:30

@Glokta:

És mi is lenne a kormány "vírusnarratívája"?
süti beállítások módosítása