- Egy jogállamban a közbeszerzés az nem barátság kérdése, és nem is a kormány dönt, hogy kitől vásárolnak, hanem kiírják a nyílt tendert, világosan lefektetett feltételekkel, mindenki pályázhat, aki az abban leírt követelményeknek megfelel, és közülük a legolcsóbb nyer… Na ezért nem kapjuk, és soha nem is fogjuk megkapni az uniós támogatásokat! Teljesen meg lehet érteni a nyugati adófizetőket, hogy nem akarnak egy tolvaj, velejéig korrupt bűnszövetkezet által vezetett országot finanszírozni.
- "A kormány már nem számít a német Siemens cég közreműködésére (…) már nem barátkozunk velük.” = nem oszt vissza…
- A 220 milliárd forint a Siemens árbevételének 0.7%-a. Jó nagy lecke lesz ez nekik!
- Egyik legjelentősebb német céggel javallott jóban lenni, például az energetika területén az EU-ban nem lehet megkerülni őket. Ez simán egy paraszti rátartiság, ami visszaüt máris. Nem szükséges a Barátság-vezeték felrobbantása, mi saját magunkat elintézzük.
- Ez a "német nagytőke /majd/ beszól" … ez egy komplett hülyeség! Egyrészt a nagytőkének nincs nemzetisége, nincs "nemzeti érdeke", másrészt meg a tőke oda megy, ahol a helyi körülmények a legtöbb nyereséget hozzák. Ráadásul - éppen a Siemensnek - nagyon szigorú es ellenőrzött etikai kódexe van. Ezek a „beszólás” agymenések nacionalista, szélsőjobboldali hiedelmek. Te sem tudsz konkrétumot hozni erre. A magyarországi tőkebefektetések nem, vagy alig többet hoznak, mint mondjuk egy „piréz”. Szóval, ha nem Magyarországon, akkor tök mindegy hol, máshol is működik, és ott /ráadásul/ meg fasiszta korrupt posvány sincs. Magyarország amúgy sem befektetési Kánaán a rosszul képzett, nagy pofájú és korrupt lakóival.
- Basszus, a mozdonyok egy évnyi vontatásiköltség-megtakarítással kitermelnék a saját beszerzési árukat, de játsszunk sértődöttet! Ez fidesz-nyelven a "nemzeti érdek", egyébként meg csak szimpla hazaárulás.
- Az első a még Tarlós István idején, 2015-ben a főváros által az orosz Metrovagonmas céggel a 3-as metró kocsijainak felújítására kötött szerződés, ami a hitelkamatokkal 84 milliárd forint volt. Ugyan 90 milliárdért új szerelvényeket vehetett volna Budapest, de az újakat a kormány drágállotta, és nem is volt hajlandó kifizetni. Mondhatnánk, hogy szaros 6 milliárd miatt megvették a ruszki szemetet, de hát tudjuk, hogy nem az összeg számított itt, hanem hogy fényesre lehessen nyalni Putyin elvtárs seggét. De a legszebb /az egészben/: a félig-meddig új orosz kocsik közül mostanra minden negyedik szerelvény – 37-ből 9 – üzemképtelen! /…/ Hát a pusztításhoz, amit ezek végeznek, hozzá sem mérhető az ókori egyiptomi sáskajárás...
- Nem a mozdonyokkal, hanem a hálózattal van baj! Ugyanazt a hatékonyságot akár egy gőzmozdony is tudja. Az infrastruktúra az, ami nem fejlődik!
- Mostanában minden egyes lépésük /a Huxit felé/ mutat. Azok a látszat-intézkedések, melyek az EU-s pénzek "NEM-érkezését" okozzák… Az a tevékenység, amellyel megfúrni próbálja a magyar kormány az EU minden közös intézkedését… A dörgölődzés Kínához és Oroszországhoz az /nem más, mint/ az EU-ból való kilépés utáni időszak előkészítése…
- Még Orbánnak is világos, hogy az egyetlen dolog, ami Kína számára értékes /az orbáni Magyarországban/ az az, hogy EU tag. Oroszok pedig nincsenek olyan helyzetben, hogy az elkövetkezendő 20-40 évben bármi súlyuk legyen bárhol…
https://hvg.hu/itthon/20230516_MAV_vasut_felujitas_Siemens_Lazar_Janos_Paks_II_bosszu_nemet_magyar_viszaly